Els centres de salut valencians obriran de vesprada este estiu

sanitat

Els centres de salut ampliaran el seu horari d’estiu per primera volta en molt de temps | Pixabay

 

Els centres de salut valencians ampliaran el seu horari d’atenció este estiu, segons arreplega una instrucció de la Direcció General d’Assistència Sanitària remesa a alguns departaments de salut de València. En este sentit, els ambulatoris estarien oberts fins a les huit de la vesprada per primera volta des de fa molt de temps.

 

Segons informa ‘Levante-EMV’, l’horari dels centres d’Atenció Primària durant els mesos de juliol, agost i setembre serà de huit del matí a huit de la vesprada. Un fet que feia molt que no passava, ja que, normalment, en estiu se sol retallar l’horari d’atenció al matí, per falta de personal per a cobrir les vacacions del personal.

 

Esta instrucció també apunta a l’obligatorietat de què, en els centres de salut, hi haja de guàrdia, com a mínim, un metge de Família, un infermer i un zelador. En el cas dels centres més grans, es podria afegir un altre metge i un altre infermer fins a les cinc de la vesprada.

 

Pla de Desescalada d’Atenció Primària

A pesar d’això, la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública encara no s’ha pronunciat al respecte: no ha aclarit si este horari només s’establirà en alguns departaments de salut de València o en tot el territori valencià, ni si es deu a l’adaptació a la ‘nova normalitat’, en la que la Conselleria hauria de controlar molt més de prop tots els casos de coronavirus.

 

Esta mesura és complementària al reforç de personal que s’ha produït durant la pandèmia en tot el territori valencià i podria formar part del Pla de Desescalada d’Atenció Primària que la Conselleria de Sanitat ha de presentar.

Últimes notícies

Vila-real i Atlètic es juguen la tercera plaça en La Ceràmica amb comiats històrics

Vila-real i Atlètic tanquen LaLiga en La Ceràmica amb la tercera plaça en joc i els comiats de Marcelino, Parell i Griezmann com a gran al·licient.

Investiguen a un sospitós per estafar a un veí d’Alacant amb la venda d’un mòbil d’alta gamma

La Guàrdia Civil ha identificat a un veí d'Albacete com a presumpte autor d'una estafa a un veí d'Alacant mitjançant la venda fraudulenta d'un mòbil d'alta gamma en una plataforma de segona mà.

Detingudes tres persones a Elda amb un quilo de cocaïna i 35 grams d’heroïna

La Policia Nacional arresta a Elda a tres persones en dos intervencions distintes, en les quals incauta prop d'un quilo de cocaïna i més de 35 grams d'heroïna.

La Nova Muixeranga d’Algemesí dona més de 3.000 euros a les víctimes de la dana

La Nova Muixeranga d’Algemesí ha entregat 3.331,54 euros a la Associació Víctimes Mortals DANA 29 d’Octubre en un acte d'homenatge i memòria a les víctimes de la dana.

Les obres de l’edifici incendiat de Campanar encaren la seua recta final després de completar l’estructura

Les reparacions estructurals de l'edifici de Campanar ja han conclòs i les vivendes comencen a prendre forma, amb la previsió que les obres acaben a la fi de 2026 i els veïns puguen tornar de manera progressiva.

El PP acusa el PSOE de viure de la corrupció i els pactes amb independentistes

El secretari general del PPCV, Carlos Gil, assegura que el PSOE només oferix un projecte basat en la corrupció i en pactes amb forces que volen trencar Espanya, i vincula a Diana Morant amb diversos casos sota sospita.

Morant crida a recompondre la majoria social que sustenta el projecte de Sánchez

Diana Morant defén que el Govern de Pedro Sánchez seguix recolzat per una majoria social i parlamentària i sosté que la dreta no oferix una alternativa política clara.

Un cigarret provoca l’incendi a l’hospital de Torrevieja i deixa dos ferits

L'incendi a l'hospital de Torrevieja es va originar quan un pacient va encendre un cigarret al costat d'una bombona d'oxigen, la qual cosa va causar una explosió, dos ferits i el desallotjament parcial del centre.