Els centres de salut valencians obriran de vesprada este estiu

sanitat

Els centres de salut ampliaran el seu horari d’estiu per primera volta en molt de temps | Pixabay

 

Els centres de salut valencians ampliaran el seu horari d’atenció este estiu, segons arreplega una instrucció de la Direcció General d’Assistència Sanitària remesa a alguns departaments de salut de València. En este sentit, els ambulatoris estarien oberts fins a les huit de la vesprada per primera volta des de fa molt de temps.

 

Segons informa ‘Levante-EMV’, l’horari dels centres d’Atenció Primària durant els mesos de juliol, agost i setembre serà de huit del matí a huit de la vesprada. Un fet que feia molt que no passava, ja que, normalment, en estiu se sol retallar l’horari d’atenció al matí, per falta de personal per a cobrir les vacacions del personal.

 

Esta instrucció també apunta a l’obligatorietat de què, en els centres de salut, hi haja de guàrdia, com a mínim, un metge de Família, un infermer i un zelador. En el cas dels centres més grans, es podria afegir un altre metge i un altre infermer fins a les cinc de la vesprada.

 

Pla de Desescalada d’Atenció Primària

A pesar d’això, la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública encara no s’ha pronunciat al respecte: no ha aclarit si este horari només s’establirà en alguns departaments de salut de València o en tot el territori valencià, ni si es deu a l’adaptació a la ‘nova normalitat’, en la que la Conselleria hauria de controlar molt més de prop tots els casos de coronavirus.

 

Esta mesura és complementària al reforç de personal que s’ha produït durant la pandèmia en tot el territori valencià i podria formar part del Pla de Desescalada d’Atenció Primària que la Conselleria de Sanitat ha de presentar.

Últimes notícies

El Villarreal afronta la seua gira europea amb amistosos als Països Baixos i Itàlia

El Villarreal CF ha iniciat la seua gira europea de pretemporada amb un amistós davant el PSV Eindhoven i la participació en la Como Cup a Itàlia, on disputarà diversos partits amb formats diferents abans de tornar a Espanya.

L’augment de la temperatura de la mar posa en risc la clòtxina valenciana

L’augment de la temperatura i l’acidificació de la mar Mediterrània obliguen els productors de clòtxina valenciana a avançar la campanya i estudiar noves tècniques de cultiu per a garantir la viabilitat del sector.

Bombers de València s’uneixen a l’extinció dels grans incendis de Madrid i Àvila

Un equip especialitzat de Bombers de València, amb sis efectius i tres vehicles, s’ha desplaçat este dissabte a Madrid per a reforçar el dispositiu contra els incendis forestals que afecten la regió i la província veïna d’Àvila.

Tyrik, el príncep d’Ilercavònia, en valencià cult i natural

Les propostes, projectes o aportacions a la normativa del...

Diana Morant agraïx a Ana Barceló la seua tasca després de renunciar a repetir com a alcaldessa d’Alacant

La ministra Diana Morant ha reconegut públicament el treball i el compromís d’Ana Barceló després que l’exconsellera de Sanitat haja anunciat que no repetirà com a candidata a l’alcaldia d’Alacant en 2027. La líder del PSPV ha destacat en xarxes socials la seua manera de fer política, centrada a millorar la vida de la gent.

Cullera activa un macrodispositiu amb 700 efectius per al festival Zevra

Cullera ha activat un dispositiu especial de més de 700 persones per garantir la seguretat del Zevra Festival, que espera més de 150.000 assistents en tres dies. L’Ajuntament remarca l’esforç de coordinació entre cossos policials i administracions per assegurar convivència i resposta ràpida davant emergències.

Les màximes es moderen al final de la tercera onada de calor però freguen encara els 40 graus

Les màximes han baixat fins a nou graus en la Comunitat Valenciana respecte a dijous, però moltes poblacions continuen acostant-se als 40. Requena, Beneixama, Teresa de Cofrentes i Alcoi han tornat a registrar valors molt alts.

PSPV i Compromís carreguen contra la deriva racista de PP i Vox en la llei d’acompanyament

PSPV i Compromís han acusat PP i Vox d’impulsar una deriva racista i xenòfoba en la llei d’acompanyament als pressupostos de la Generalitat i han anunciat mesures com un recurs d’inconstitucionalitat. Les crítiques se centren en la introducció del principi de prioritat nacional en normes socials com la Renda Valenciana d’Inclusió i la Llei de Serveis Socials.