Els centres de salut valencians obriran de vesprada este estiu

sanitat

Els centres de salut ampliaran el seu horari d’estiu per primera volta en molt de temps | Pixabay

 

Els centres de salut valencians ampliaran el seu horari d’atenció este estiu, segons arreplega una instrucció de la Direcció General d’Assistència Sanitària remesa a alguns departaments de salut de València. En este sentit, els ambulatoris estarien oberts fins a les huit de la vesprada per primera volta des de fa molt de temps.

 

Segons informa ‘Levante-EMV’, l’horari dels centres d’Atenció Primària durant els mesos de juliol, agost i setembre serà de huit del matí a huit de la vesprada. Un fet que feia molt que no passava, ja que, normalment, en estiu se sol retallar l’horari d’atenció al matí, per falta de personal per a cobrir les vacacions del personal.

 

Esta instrucció també apunta a l’obligatorietat de què, en els centres de salut, hi haja de guàrdia, com a mínim, un metge de Família, un infermer i un zelador. En el cas dels centres més grans, es podria afegir un altre metge i un altre infermer fins a les cinc de la vesprada.

 

Pla de Desescalada d’Atenció Primària

A pesar d’això, la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública encara no s’ha pronunciat al respecte: no ha aclarit si este horari només s’establirà en alguns departaments de salut de València o en tot el territori valencià, ni si es deu a l’adaptació a la ‘nova normalitat’, en la que la Conselleria hauria de controlar molt més de prop tots els casos de coronavirus.

 

Esta mesura és complementària al reforç de personal que s’ha produït durant la pandèmia en tot el territori valencià i podria formar part del Pla de Desescalada d’Atenció Primària que la Conselleria de Sanitat ha de presentar.

Últimes notícies

Segona jornada de vaga de metges en la Comunitat Valenciana amb ampli seguiment

La vaga de metges en la Comunitat Valenciana afronta la seua segona jornada amb un seguiment del 80% segons el sindicat convocant i prepara manifestacions a València i Alacant.

Cinc detinguts per una xarxa de cocaïna vinculada a una partida de 1.400 quilos a Castelló

La Guàrdia Civil deté en diverses localitats de Castelló a cinc persones vinculades a una organització de tràfic de cocaïna relacionada amb una partida de 1.400 quilos intervingut fa dos anys.

Wizz Air obrirà set noves rutes entre Espanya i Itàlia des de setembre

Wizz Air estrenarà set rutes que uniran Milà, Nàpols i Catània amb diverses ciutats espanyoles des de setembre i desembre, amb tarifes des de 24,99 euros.

Detinguts a Xàtiva dos sospitosos d’un intent d’homicidi a tirs contra una vivenda

La Guàrdia Civil ha detingut a Xàtiva a dos hòmens acusats d'intentar matar als ocupants d'una vivenda de l'el Real de Gandia, contra la façana del qual es van efectuar cinc trets.

Sèptim dia de vaga del professorat valencià amb negociació clau i amenaça de dimissió massiva

La vaga indefinida del professorat de la xarxa pública valenciana entra en el seu sèptim dia amb una reunió negociadora decisiva i la pressió afegida d'una possible dimissió col·lectiva d'equips directius.

La Porcellana de Llemotges aconseguix la primera indicació geogràfica artesanal protegida per la UEIPO

La Porcellana de Llemotges es convertix en la primera indicació geogràfica artesanal i industrial registrada per la EUIPO, una fita que reforça la protecció de l'artesania europea i obri la porta a noves sol·licituds.

Les directives de centres públics amenacen amb dimitir en bloc si Educació no concreta la seua oferta

Els equips directius de centres públics valencians advertixen que presentaran dimissions col·lectives si la Conselleria d'Educació no presenta per escrit una proposta seriosa i suficient per a posar fi a la vaga indefinida del professorat.

Dimarts quasi estiuenc en la Comunitat Valenciana amb fins a 30 graus i algun ruixat a Castelló

La Comunitat Valenciana viurà un dimarts quasi estiuenc, amb temperatures pròximes als 30 graus i cel poc nuvolós, encara que s'esperen ruixats dispersos a l'interior de Castelló a la vesprada.