Els centres de salut valencians obriran de vesprada este estiu

sanitat

Els centres de salut ampliaran el seu horari d’estiu per primera volta en molt de temps | Pixabay

 

Els centres de salut valencians ampliaran el seu horari d’atenció este estiu, segons arreplega una instrucció de la Direcció General d’Assistència Sanitària remesa a alguns departaments de salut de València. En este sentit, els ambulatoris estarien oberts fins a les huit de la vesprada per primera volta des de fa molt de temps.

 

Segons informa ‘Levante-EMV’, l’horari dels centres d’Atenció Primària durant els mesos de juliol, agost i setembre serà de huit del matí a huit de la vesprada. Un fet que feia molt que no passava, ja que, normalment, en estiu se sol retallar l’horari d’atenció al matí, per falta de personal per a cobrir les vacacions del personal.

 

Esta instrucció també apunta a l’obligatorietat de què, en els centres de salut, hi haja de guàrdia, com a mínim, un metge de Família, un infermer i un zelador. En el cas dels centres més grans, es podria afegir un altre metge i un altre infermer fins a les cinc de la vesprada.

 

Pla de Desescalada d’Atenció Primària

A pesar d’això, la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública encara no s’ha pronunciat al respecte: no ha aclarit si este horari només s’establirà en alguns departaments de salut de València o en tot el territori valencià, ni si es deu a l’adaptació a la ‘nova normalitat’, en la que la Conselleria hauria de controlar molt més de prop tots els casos de coronavirus.

 

Esta mesura és complementària al reforç de personal que s’ha produït durant la pandèmia en tot el territori valencià i podria formar part del Pla de Desescalada d’Atenció Primària que la Conselleria de Sanitat ha de presentar.

Últimes notícies

La Guàrdia Civil blinda els pobles desallotjats de la Vall d’Uixó davant possibles robatoris

La Guàrdia Civil de Castelló ha reforçat les patrulles de seguretat en les zones desallotjades per l’incendi de la Vall d’Uixó per evitar robatoris o pillatges i transmetre tranquil·litat als veïns.

Quasi 1.500 agents vetlaran per la seguretat durant l’eclipsi solar a la província de València

Un dispositiu de quasi 1.500 agents de Policia Nacional i Guàrdia Civil reforçarà la seguretat durant l’eclipsi solar del 12 d’agost a la província de València, amb especial atenció als punts oficials d’observació i als accessos per carretera.

Trini Amorós serà la candidata del PSOE a l’Alcaldia d’Alacant sense primàries

La comissió de llistes del PSOE ha designat la regidora Trini Amorós com a candidata a l’Alcaldia d’Alacant, després d’aprovar l’excepcionalitat que evita la celebració de primàries i amb el suport de totes les estructures socialistes implicades.

Trobes excepcionals en una necròpolis ibèrica amb armes i un pebeter de Tanit a l’Albufereta

Les obres en un solar privat de l’Albufereta han tret a la llum una necròpolis ibèrica del segle III aC, possiblement d’una elit guerrera, amb nombroses armes i un pebeter de la deessa Tanit en perfecte estat de conservació.

Sánchez veu el final del túnel en els incendis però alerta d’una nova onada de calor

Pedro Sánchez ha assegurat que es comença a vore el final del túnel en la lluita contra els grans incendis forestals a Espanya, però ha avisat que la nova onada de calor complicarà les tasques d’extinció i augmentarà el risc de focs.

Elx reunirà prop d’un miler de karatekes en la Lliga Nacional de Kárate

Elx acollirà els dies 24 i 25 d’octubre la segona ronda de la Lliga Nacional Cadet, Sènior i Para-Kárate, amb prop d’un miler de participants. La prova serà clau per a decidir els huit millors de cada categoria que lluitaran per la final de Guadalajara.

Fiscalia obri un expedient per la possible filtració d’informació reservada a Vox

La Inspecció Fiscal ha obert un expedient arran d’una queixa de Compromís sobre una possible filtració d’informació reservada del Ministeri Fiscal a un diputat de Vox en Les Corts Valencianes.

Arenales del Sol reunirà en setembre les finals de les Lligues Nacionals de Triatló

La platja d’Arenales del Sol acollirà els dies 12 i 13 de setembre les jornades decisives de les Lligues Nacionals de Triatló, amb tres Campionats d’Espanya en format SuperSprint i relleus mixtos.
FILMOTECA D'ESTIU