Els centres de salut valencians obriran de vesprada este estiu

sanitat

Els centres de salut ampliaran el seu horari d’estiu per primera volta en molt de temps | Pixabay

 

Els centres de salut valencians ampliaran el seu horari d’atenció este estiu, segons arreplega una instrucció de la Direcció General d’Assistència Sanitària remesa a alguns departaments de salut de València. En este sentit, els ambulatoris estarien oberts fins a les huit de la vesprada per primera volta des de fa molt de temps.

 

Segons informa ‘Levante-EMV’, l’horari dels centres d’Atenció Primària durant els mesos de juliol, agost i setembre serà de huit del matí a huit de la vesprada. Un fet que feia molt que no passava, ja que, normalment, en estiu se sol retallar l’horari d’atenció al matí, per falta de personal per a cobrir les vacacions del personal.

 

Esta instrucció també apunta a l’obligatorietat de què, en els centres de salut, hi haja de guàrdia, com a mínim, un metge de Família, un infermer i un zelador. En el cas dels centres més grans, es podria afegir un altre metge i un altre infermer fins a les cinc de la vesprada.

 

Pla de Desescalada d’Atenció Primària

A pesar d’això, la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública encara no s’ha pronunciat al respecte: no ha aclarit si este horari només s’establirà en alguns departaments de salut de València o en tot el territori valencià, ni si es deu a l’adaptació a la ‘nova normalitat’, en la que la Conselleria hauria de controlar molt més de prop tots els casos de coronavirus.

 

Esta mesura és complementària al reforç de personal que s’ha produït durant la pandèmia en tot el territori valencià i podria formar part del Pla de Desescalada d’Atenció Primària que la Conselleria de Sanitat ha de presentar.

Últimes notícies

El professorat valencià entra en la seua tercera setmana de vaga indefinida amb una nova proposta sindical

El professorat de l'ensenyança pública no universitària de la Comunitat Valenciana afronta la seua tercera setmana de vaga indefinida mentres els sindicats preparen una nova proposta per a intentar reobrir la negociació amb Educació.

Cel buidat i temperatures sense grans canvis en la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana afronta l'inici de la setmana amb cels poc nuvolosos o buidats, temperatures sense grans canvis i vent fluix de direcció variable que girarà a este.

Mor una persona i tres resulten ferides en precipitar-se un cotxe per un bancal en la CV-70 a Polop

Una persona ha mort i tres han resultat ferides després que un cotxe s'isquera de la carretera CV-70, a l'altura de Polop, i caiguera per un bancal amb uns 150 metres de desnivell.

Dani Parejo s’acomiada del Vila-real després de sis anys que qualifica de meravellosos

Dani Parejo va disputar el seu últim partit amb el Vila-real, es va mostrar orgullós dels seus sis anys en el club i va confessar que vol continuar jugant mentres decidix el seu futur amb calma.

El Vila-real castiga l’Atlètic amb una primera part letal (4-1)

El Vila-real marxa al descans amb un contundent 4-1 davant l'Atlètic gràcies a la seua eficàcia al contraatac, amb gols de Parell, Ayoze, Mikautadze i Pape Gueye.

El Fertiberia Port de Sagunt ascendix a Asobal després d’un agònic 18-17 davant Agustins

El Fertiberia Port de Sagunt torna a la Lliga Asobal dos anys després en imposar-se per 18-17 a la Fundació Agustins Alacant en una final igualada marcada per les parades decisives de Dani Martínez.

Els sindicats ultimen un document per a desbloquejar la vaga del professorat

Els sindicats docents STEPV, CCOO i UGT elaboren un document de proposta d'acord per a la Conselleria d'Educació i mantenen les concentracions convocades en plena vaga indefinida del professorat.

Diego López el seu lesiona el lligament creuat i s’acomiada de l’inici de la pròxima temporada

Diego López patix una lesió en el lligament creuat anterior del genoll dret i el València perdrà al seu davanter per a l'inici de la pròxima temporada.