6.3 C
València
Divendres, 28 novembre, 2025

La xef Chabe Soler, de Pinedo, guanya la copa del ‘World Paella Day’

 

La xef del restaurant valencià La Ferrera, Chabe Soler, representant d’Espanya en la primera edició de la World Paella Day Cup, ha guanyat este certamen mundial. Segons han explicat des de l’organització i Turisme València, el concurs «ha tingut un elevat nivell i ha estat renyit fins a l’últim moment, en una disputada final entre Espanya i Itàlia».

 

L’Estadi del Mestalla de València ha acollit este diumenge el Primer Mundial de Paella a on l’aspirant valenciana, Chabe Soler, del restaurant La Ferrera, s’ha proclamat campiona. La final s’ha disputada entre Espanya i Itàlia, després d’imposar-se en semifinals a Austràlia i els Estats Units, respectivament.

 

València contra Japó, Austràlia i Itàlia

La xef valenciana, que té el restaurant en Pinedo, s’ha enfrontat en quarts de final a la selecció japonesa representada pel xef Yuki Kawaguchi, del restaurant Paella Mania. La recepta que ha triat ha sigut amb sépia, gamba i carabassa, la primera creació que va posar en la carta del restaurant La Ferrera i que és un homenatge al seu cunyat Quique.

 

En semifinals, Soler se les ha vises amb el representant australià, el xef Leno Lattarulo, del restaurant Simply Spanish. Ací, la valenciana ha presentat el seu ‘Arròs de la Senyoreta’, una creació que va presentar fa dos anys en Gastrònoma i que és un homenatge a la seua germana, Lola Soler, gerent del restaurant.

 

Ja en la final, que ha començat a les 13.30 hores, la de Pinedo s’ha enfrontat amb el xef italià Mateus Coelho del restaurant Albufera. I l’opció guanyadora, com no podia ser d’una altra manera, ha sigut amb una recepta tradicional de paella.

 

 

La festa mundial de la paella

La paella, el plat més universal de València, commemora el 20 de setembre el seu dia mundial amb una sèrie d’activitats per tot el món, entre elles este concurs, una iniciativa impulsada per l’Ajuntament de València junt amb la Diputació de València, la Conselleria de Turisme, Turespanya, la FEHV, el Concurs de Paelles de Sueca, Amstel, Wikipaella i el València Club de Futbol.

 

De fet, gràcies al suport de les oficines de Turespanya per tot el món, països com Àustria, el Canadà, els Estats Units, l’Índia, Itàlia, el Japó, Mèxic o Suècia acolliran activitats al voltant del ‘World Paella Day’. I això sense comptar la xarxa de Centres Valencians en l’Exterior que també s’han sumat als actes per a homenatjar el nostre plat més internacional.

Últimes notícies

Juanfran Pérez Llorca és elegit nou president de la Generalitat amb els vots del PP i Vox

El secretari general del Partit Popular a la Comunitat Valenciana obté 53 suports i jurarà el càrrec dimarts que ve en Les Corts

Detingut a Alacant després de robar una bossa amb 6.000 euros i perdre bitllets en la fugida

Un home de 46 anys ha sigut detingut a Alacant després de sostraure amb violència la bossa d'una dona amb prop de 6.000 euros. Durant la persecució a peu va perdre part dels diners, que la Policia va recuperar quasi íntegrament.

Detingut a Alacant per robar una bossa amb 6.000 euros i perdre bitllets durant la fugida

Un home de 46 anys ha sigut detingut després d'arrabassar la bossa a una dona que portava quasi 6.000 euros en efectiu. En la fugida va anar deixant bitllets i la Policia va recuperar més de 5.800 euros.

Baldoví acusa a Pérez Llorca de ‘regent provisional’ i d’aprovar l’examen de Vox

Joan Baldoví ha qualificat a Juanfran Pérez Llorca de 'regent provisional' i ha sostingut que el seu discurs d'investidura ha passat amb nota l'examen de Vox. Compromís ha contraposat 10 compromisos i 50 propostes.

El PSPV diu que Mazón manté el poder i que Vox ja ha guanyat amb un pacte vergonyant

El PSPV ha denunciat en el ple d'investidura que Juanfran Pérez Llorca seguirà com el número 2 de Carlos Mazón i ha parlat d'un pacte vergonyant que, al seu juí, lliurament més concessions a Vox.

El València Basket obrirà la segona fase davant el Saragossa i es mesurarà a Landes i Venècia

El València Basket obrirà la segona fase de l'Eurolliga Femenina davant el Casademont Zaragoza en el Roig Arena i també s'enfrontarà a Basket Landes i Umana Reyer Venècia. Els resultats de la primera fase s'arrosseguen i l'objectiu és quedar entre els quatre primers del grup.

Les víctimes de la DANA esperen que Pérez Llorca explique per què es disculpa

La presidenta de l'Associació de Víctimes Mortals 29-O ha reclamat que el candidat del PP a la Generalitat detalle el motiu de les seues disculpes i assumisca responsabilitats. També ha censurat les al·lusions a immigració i l'acostament a Vox en el seu discurs d'investidura.

Álvaro Rodríguez repta al Getafe en el seu retorn al Coliseum

El davanter de l'Elx arriba amb dos gols en dos jornades i apunta a l'onze per a mesurar-se a un Getafe que encadena dos derrotes i perd a Abqar i Mario Martín. El dol es juga a les 21.00 en el Coliseum.