La xef Chabe Soler, de Pinedo, guanya la copa del ‘World Paella Day’

 

La xef del restaurant valencià La Ferrera, Chabe Soler, representant d’Espanya en la primera edició de la World Paella Day Cup, ha guanyat este certamen mundial. Segons han explicat des de l’organització i Turisme València, el concurs «ha tingut un elevat nivell i ha estat renyit fins a l’últim moment, en una disputada final entre Espanya i Itàlia».

 

L’Estadi del Mestalla de València ha acollit este diumenge el Primer Mundial de Paella a on l’aspirant valenciana, Chabe Soler, del restaurant La Ferrera, s’ha proclamat campiona. La final s’ha disputada entre Espanya i Itàlia, després d’imposar-se en semifinals a Austràlia i els Estats Units, respectivament.

 

València contra Japó, Austràlia i Itàlia

La xef valenciana, que té el restaurant en Pinedo, s’ha enfrontat en quarts de final a la selecció japonesa representada pel xef Yuki Kawaguchi, del restaurant Paella Mania. La recepta que ha triat ha sigut amb sépia, gamba i carabassa, la primera creació que va posar en la carta del restaurant La Ferrera i que és un homenatge al seu cunyat Quique.

 

En semifinals, Soler se les ha vises amb el representant australià, el xef Leno Lattarulo, del restaurant Simply Spanish. Ací, la valenciana ha presentat el seu ‘Arròs de la Senyoreta’, una creació que va presentar fa dos anys en Gastrònoma i que és un homenatge a la seua germana, Lola Soler, gerent del restaurant.

 

Ja en la final, que ha començat a les 13.30 hores, la de Pinedo s’ha enfrontat amb el xef italià Mateus Coelho del restaurant Albufera. I l’opció guanyadora, com no podia ser d’una altra manera, ha sigut amb una recepta tradicional de paella.

 

 

La festa mundial de la paella

La paella, el plat més universal de València, commemora el 20 de setembre el seu dia mundial amb una sèrie d’activitats per tot el món, entre elles este concurs, una iniciativa impulsada per l’Ajuntament de València junt amb la Diputació de València, la Conselleria de Turisme, Turespanya, la FEHV, el Concurs de Paelles de Sueca, Amstel, Wikipaella i el València Club de Futbol.

 

De fet, gràcies al suport de les oficines de Turespanya per tot el món, països com Àustria, el Canadà, els Estats Units, l’Índia, Itàlia, el Japó, Mèxic o Suècia acolliran activitats al voltant del ‘World Paella Day’. I això sense comptar la xarxa de Centres Valencians en l’Exterior que també s’han sumat als actes per a homenatjar el nostre plat més internacional.

Últimes notícies

Temperatures molt altes hui en l’interior i el prelitoral de València i el sud d’Alacant

Hui dimarts l’oratge a la Comunitat Valenciana serà estable, amb cel poc nuvolós o ras i pols en suspensió, però amb temperatures molt altes sobretot en l’interior i prelitoral de València i el sud d’Alacant.

Greus cogides als banderillers Fernando Sánchez i Andrés Revuelta a la Fira de Fogueres d’Alacant

Els banderillers de la quadrilla de Tomás Rufo, Fernando Sánchez i Andrés Revuelta, han sigut cogits pel sisé bou de la quarta de abonament de la Fira de Fogueres d’Alacant, durant el terç de banderilles.

Sis orelles i porta gran a Alacant per a Borja Jiménez, De Miranda i Tomás Rufo

Borja Jiménez, David de Miranda i Tomás Rufo han eixit a muscles a la quarta de la Feria de Hogueras d'Alacant amb sis orelles en una corrida de Victoriano del Río noble però desraçada i amb diversos sustos per als toreros de plata.

Caràcter i talent donen avantatge al València Basket en la final de la Liga Endesa

El València Basket ha guanyat el tercer partit de la final de la Liga Endesa al Palau Blaugrana (80-88) i s’ha posat 2-1 davant el Barça, en una victòria que Pedro Martínez atribuïx al caràcter i al talent del vestidor.

El Valencia Basket colpeja el Barça al Palau i acarona el títol de la Lliga Endesa

El Valencia Basket, liderat per un brillant Jean Montero amb 29 punts, ha derrotat el Barça per 80-88 al tercer partit de la final de la Lliga Endesa al Palau Blaugrana i es posa 2-1 en l’eliminatòria, a una sola victòria del títol.

Diverses persones, també menors, ateses després d’un greu incendi en una vivenda d’Aldaia

Un incendi declarat de matinada en un dúplex d’un edifici d’Aldaia ha obligat a rescatar diversos veïns, alguns menors, que han hagut de ser atesos pels servicis sanitaris.

L’exdirector d’Emergències de la Generalitat es desmarca de la gestió de la dana mortal

Alberto Javier Martín Moratilla assegura al Congrés que el dia de la dana amb 230 morts no tenia competències operatives i defensa que va fer tot el que va poder amb els mitjans disponibles.

Castelló obri una nova ruta xàrter amb l’arribada de turistes d’Eslovàquia

L’aeroport de Castelló ha estrenat una operativa xàrter que connecta amb Bratislava durant quinze setmanes i que pot portar fins a 2.700 turistes eslovacs, mentre prepara una altra programació per a rebre 11.000 visitants austríacs entre 2027 i 2028.