La xef Chabe Soler, de Pinedo, guanya la copa del ‘World Paella Day’

 

La xef del restaurant valencià La Ferrera, Chabe Soler, representant d’Espanya en la primera edició de la World Paella Day Cup, ha guanyat este certamen mundial. Segons han explicat des de l’organització i Turisme València, el concurs «ha tingut un elevat nivell i ha estat renyit fins a l’últim moment, en una disputada final entre Espanya i Itàlia».

 

L’Estadi del Mestalla de València ha acollit este diumenge el Primer Mundial de Paella a on l’aspirant valenciana, Chabe Soler, del restaurant La Ferrera, s’ha proclamat campiona. La final s’ha disputada entre Espanya i Itàlia, després d’imposar-se en semifinals a Austràlia i els Estats Units, respectivament.

 

València contra Japó, Austràlia i Itàlia

La xef valenciana, que té el restaurant en Pinedo, s’ha enfrontat en quarts de final a la selecció japonesa representada pel xef Yuki Kawaguchi, del restaurant Paella Mania. La recepta que ha triat ha sigut amb sépia, gamba i carabassa, la primera creació que va posar en la carta del restaurant La Ferrera i que és un homenatge al seu cunyat Quique.

 

En semifinals, Soler se les ha vises amb el representant australià, el xef Leno Lattarulo, del restaurant Simply Spanish. Ací, la valenciana ha presentat el seu ‘Arròs de la Senyoreta’, una creació que va presentar fa dos anys en Gastrònoma i que és un homenatge a la seua germana, Lola Soler, gerent del restaurant.

 

Ja en la final, que ha començat a les 13.30 hores, la de Pinedo s’ha enfrontat amb el xef italià Mateus Coelho del restaurant Albufera. I l’opció guanyadora, com no podia ser d’una altra manera, ha sigut amb una recepta tradicional de paella.

 

 

La festa mundial de la paella

La paella, el plat més universal de València, commemora el 20 de setembre el seu dia mundial amb una sèrie d’activitats per tot el món, entre elles este concurs, una iniciativa impulsada per l’Ajuntament de València junt amb la Diputació de València, la Conselleria de Turisme, Turespanya, la FEHV, el Concurs de Paelles de Sueca, Amstel, Wikipaella i el València Club de Futbol.

 

De fet, gràcies al suport de les oficines de Turespanya per tot el món, països com Àustria, el Canadà, els Estats Units, l’Índia, Itàlia, el Japó, Mèxic o Suècia acolliran activitats al voltant del ‘World Paella Day’. I això sense comptar la xarxa de Centres Valencians en l’Exterior que també s’han sumat als actes per a homenatjar el nostre plat més internacional.

Últimes notícies

Un restaurant de Mèxic guanya el 65 Concurs Internacional de paella de Sueca

El restaurant Burguettos, d’Apizaco-Tlaxcala (Mèxic), s’ha imposat en el 65 Concurs Internacional de Paella Valenciana de Sueca davant 40 equips de tot el món. Locals de Sevilla, Llombai, Balears, la Comunitat Valenciana, Sueca i Estats Units completen el quadre de guanyadors.

Luís Castro destaca la reacció del Llevant tot i el 2-4 contra el Barça

L’entrenador del Llevant, Luís Castro, ha elogiat el seu equip malgrat la derrota per 2-4 contra el Barcelona, subratllant la identitat i l’ambició competitiva mostrades, fins i tot amb tres gols de desavantatge.

El Barça patix però derrota un gran Levante i manté el ple en LALIGA

El FC Barcelona ha guanyat 2-4 al camp del Levante UD en un partit boig al Ciutat de València i continua invicte amb cinc triomfs en cinc jornades. Els granotes han arribat a igualar un 0-3 en contra abans que Adeyemi certificara el triomf blaugrana en l'afegit.

Iñigo Pérez confia en el treball del Vila-real malgrat la mala ratxa

Iñigo Pérez assegura que el Vila-real està en el camí correcte malgrat no haver guanyat encara i preveu un duel obert davant el Betis en LaLiga EA Sports.

El Barça patix però remunta davant un Llevant combatiu i manté la ratxa immaculada

El FC Barcelona ha guanyat 2-4 al Llevant UD al Ciutat de València, en un partit sofrit malgrat arribar a manar de tres gols, i continua invicte en LaLiga EA Sports.

Detingut a Castelló amb quasi 43 quilos de marihuana al cotxe

La Policia Local de Castelló ha detingut un jove de 23 anys després de trobar quasi 43 quilos de marihuana en 31 bosses dins del cotxe que conduïa, amb matrícula francesa, a l’avinguda Pintor Oliet.

Braulio Vázquez torna al València com a nou director esportiu

El València ha contractat Braulio Vázquez com a nou director esportiu hores després de destituir Carlos Corberán i tota l’estructura esportiva anterior.

La Comunitat Valenciana lidera la recuperació de flora amenaçada amb dos de cada tres accions a Espanya

La Comunitat Valenciana concentra el 65,6 % de les actuacions de conservació de flora amenaçada documentades a Espanya, malgrat representar només el 4,6 % de la superfície estatal. El territori destaca també per la colonització assistida i per la seua aportació als bancs de germoplasma europeus.