La xef Chabe Soler, de Pinedo, guanya la copa del ‘World Paella Day’

 

La xef del restaurant valencià La Ferrera, Chabe Soler, representant d’Espanya en la primera edició de la World Paella Day Cup, ha guanyat este certamen mundial. Segons han explicat des de l’organització i Turisme València, el concurs «ha tingut un elevat nivell i ha estat renyit fins a l’últim moment, en una disputada final entre Espanya i Itàlia».

 

L’Estadi del Mestalla de València ha acollit este diumenge el Primer Mundial de Paella a on l’aspirant valenciana, Chabe Soler, del restaurant La Ferrera, s’ha proclamat campiona. La final s’ha disputada entre Espanya i Itàlia, després d’imposar-se en semifinals a Austràlia i els Estats Units, respectivament.

 

València contra Japó, Austràlia i Itàlia

La xef valenciana, que té el restaurant en Pinedo, s’ha enfrontat en quarts de final a la selecció japonesa representada pel xef Yuki Kawaguchi, del restaurant Paella Mania. La recepta que ha triat ha sigut amb sépia, gamba i carabassa, la primera creació que va posar en la carta del restaurant La Ferrera i que és un homenatge al seu cunyat Quique.

 

En semifinals, Soler se les ha vises amb el representant australià, el xef Leno Lattarulo, del restaurant Simply Spanish. Ací, la valenciana ha presentat el seu ‘Arròs de la Senyoreta’, una creació que va presentar fa dos anys en Gastrònoma i que és un homenatge a la seua germana, Lola Soler, gerent del restaurant.

 

Ja en la final, que ha començat a les 13.30 hores, la de Pinedo s’ha enfrontat amb el xef italià Mateus Coelho del restaurant Albufera. I l’opció guanyadora, com no podia ser d’una altra manera, ha sigut amb una recepta tradicional de paella.

 

 

La festa mundial de la paella

La paella, el plat més universal de València, commemora el 20 de setembre el seu dia mundial amb una sèrie d’activitats per tot el món, entre elles este concurs, una iniciativa impulsada per l’Ajuntament de València junt amb la Diputació de València, la Conselleria de Turisme, Turespanya, la FEHV, el Concurs de Paelles de Sueca, Amstel, Wikipaella i el València Club de Futbol.

 

De fet, gràcies al suport de les oficines de Turespanya per tot el món, països com Àustria, el Canadà, els Estats Units, l’Índia, Itàlia, el Japó, Mèxic o Suècia acolliran activitats al voltant del ‘World Paella Day’. I això sense comptar la xarxa de Centres Valencians en l’Exterior que també s’han sumat als actes per a homenatjar el nostre plat més internacional.

Últimes notícies

STEPV, CCOO i UGT mantenen el pols i rebutgen la nova oferta d’Educació sobre ràtios i sous

STEPV, CCOO i UGT rebutgen la nova proposta de la Conselleria d'Educació per a desconvocar la vaga indefinida del professorat i la sotmetran a consulta entre els docents.

Detingut a València un home per agressió sexual a una menor a l’eixida del col·legi

La Policia Local de València ha detingut a un home de 38 anys acusat d'una presumpta agressió sexual a una menor de 16 anys a l'eixida del seu centre escolar, on va ser retingut fins a l'arribada dels agents.

PP i Vox imposen el tancament de la comissió de la dana en Les Corts amb el seu únic vot

PP i Vox aproven en solitari el dictamen de la comissió de la dana de 2024 en Les Corts, malgrat el rebuig de l'oposició, que denuncia un tancament en fals i un relat fal·laç dels fets.

Pérez Llorca garantix que els compromisos educatius es veuran en els pròxims pressupostos

Juanfran Pérez Llorca afirma que els compromisos aconseguits amb el sector educatiu s'incorporaran als pròxims pressupostos de la Generalitat, amb més fons per a infraestructures, climatització de centres i pujada salarial docent.

Més de 4.600 agents reforçaran la seguretat en les Fogueres d’Alacant 2026

Més de 4.600 agents de diferents cossos integren el dispositiu de seguretat per a les Fogueres d'Alacant 2026, amb controls reforçats en punts clau i mesures específiques de prevenció.

Educació demana servicis mínims del 100% en els tribunals de la PAU per a garantir els exàmens

La Conselleria d'Educació sol·licita a Treball servicis mínims del 100% per al professorat dels tribunals de la PAU amb la finalitat d'assegurar les proves i protegir el dret a l'educació de l'alumnat valencià.

Pérez Llorca admet preocupació i fastig pels nous escàndols de corrupció que afecten el PSOE

Juanfran Pérez Llorca reconeix que seguix amb preocupació i fastig els registres de l'UCO en la seu del PSOE pel cas Leire i demana deixar treballar a la justícia abans de traure conclusions.

Pérez Llorca mostra preocupació pels registres de l’UCO en la seu del PSOE pel cas Leire

Juanfran Pérez Llorca expressa la seua preocupacion i cansament davant els registres de l'UCO en la seu del PSOE pel cas Leire i demana deixar treballar a la justícia abans de traure conclusions.