La xef Chabe Soler, de Pinedo, guanya la copa del ‘World Paella Day’

 

La xef del restaurant valencià La Ferrera, Chabe Soler, representant d’Espanya en la primera edició de la World Paella Day Cup, ha guanyat este certamen mundial. Segons han explicat des de l’organització i Turisme València, el concurs «ha tingut un elevat nivell i ha estat renyit fins a l’últim moment, en una disputada final entre Espanya i Itàlia».

 

L’Estadi del Mestalla de València ha acollit este diumenge el Primer Mundial de Paella a on l’aspirant valenciana, Chabe Soler, del restaurant La Ferrera, s’ha proclamat campiona. La final s’ha disputada entre Espanya i Itàlia, després d’imposar-se en semifinals a Austràlia i els Estats Units, respectivament.

 

València contra Japó, Austràlia i Itàlia

La xef valenciana, que té el restaurant en Pinedo, s’ha enfrontat en quarts de final a la selecció japonesa representada pel xef Yuki Kawaguchi, del restaurant Paella Mania. La recepta que ha triat ha sigut amb sépia, gamba i carabassa, la primera creació que va posar en la carta del restaurant La Ferrera i que és un homenatge al seu cunyat Quique.

 

En semifinals, Soler se les ha vises amb el representant australià, el xef Leno Lattarulo, del restaurant Simply Spanish. Ací, la valenciana ha presentat el seu ‘Arròs de la Senyoreta’, una creació que va presentar fa dos anys en Gastrònoma i que és un homenatge a la seua germana, Lola Soler, gerent del restaurant.

 

Ja en la final, que ha començat a les 13.30 hores, la de Pinedo s’ha enfrontat amb el xef italià Mateus Coelho del restaurant Albufera. I l’opció guanyadora, com no podia ser d’una altra manera, ha sigut amb una recepta tradicional de paella.

 

 

La festa mundial de la paella

La paella, el plat més universal de València, commemora el 20 de setembre el seu dia mundial amb una sèrie d’activitats per tot el món, entre elles este concurs, una iniciativa impulsada per l’Ajuntament de València junt amb la Diputació de València, la Conselleria de Turisme, Turespanya, la FEHV, el Concurs de Paelles de Sueca, Amstel, Wikipaella i el València Club de Futbol.

 

De fet, gràcies al suport de les oficines de Turespanya per tot el món, països com Àustria, el Canadà, els Estats Units, l’Índia, Itàlia, el Japó, Mèxic o Suècia acolliran activitats al voltant del ‘World Paella Day’. I això sense comptar la xarxa de Centres Valencians en l’Exterior que també s’han sumat als actes per a homenatjar el nostre plat més internacional.

Últimes notícies

Detingut a Alacant per estavellar el cotxe després d’una discussió amb la seua parella

Un home de 30 anys ha sigut detingut a Alacant acusat de violència masclista i de causar danys després d’estavellar suposadament de manera intencionada el seu vehicle contra un contenidor de vidre i dos cotxes estacionats al barri de Babel, després d’una discussió amb la seua parella.

Barrachina acusa Espanya i Morant de justificar delictes en lloc de defensar una millor financiació

El portaveu del Consell, Miguel Barrachina, ha acusat els ministres socialistes Arcadi España i Diana Morant de centrar-se en justificar decisions judicialment qüestionades del Govern de Pedro Sánchez en lloc d’impulsar una nova financiació autonòmica pactada amb totes les comunitats.

Transport públic més barat fins a finals de 2026: el Consell allarga els descomptes

El Consell ha acordat prorrogar fins al 31 de desembre de 2026 les reduccions temporals de tarifes en el transport públic autonòmic, amb gratuïtat per als menors de 15 anys i descomptes importants per a jóvens i abonats.

La detecció d’amiant encarisix la demolició del CEIP Orba d’Alfafar en quasi 82.000 euros

La demolició del CEIP Orba d’Alfafar, afectat per la DANA, ha incrementat el seu cost en 81.770 euros per l’aparició de grans quantitats de fibrocement amb amiant durant les obres.

Rebaixa de l’IRPF i ajudes a empreses familiars en la nova llei d’Acompanyament 2026

El Consell ha aprovat la llei d’Acompanyament als pressupostos de 2026, que inclou una rebaixa de l’IRPF autonòmic i canvis fiscals per a facilitar el relleu generacional en les empreses familiars.

Brancou Badio s’acosta a eixir del València Basket rumb al Panathinaikos

Brancou Badio té molt avançat el seu traspàs del València Basket al Panathinaikos, que estaria disposat a pagar la clàusula de rescissió. El club taronja també podria perdre altres peces com Jean Montero, Sergio De Larrea, Jaime Pradilla o Kam Taylor.

Arcadi España apuja la pressió a Pérez Llorca perquè negocie la nova financiació autonòmica

El ministre d’Hisenda, Arcadi España, ha instat el president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, a asseure’s a negociar el nou model de financiació autonòmica i li ha demanat que no busque excuses. El ministre ha defensat que la proposta del Govern central oferix 3.669 milions a la Comunitat Valenciana, enfront dels 1.782 milions que reclama el Consell.

El Lucentum reforça el perímetre amb l’islandés Kristinn Pálsson

El Lucentum Alicante ha incorporat l’escolta-aler islandés Kristinn Pálsson, internacional absolut, com a segon jugador confirmat per a la pròxima temporada en Primera FEB.