Un científic espanyol aclarix fins quan és contagiós l’aire dins d’un espai tancat

 

El moment de major exposició al contagi és en els espais tancats, per això és de gran importància ventilar els llocs de treball o les aules. En este context apareix la següent pregunta: fins quin moment és contagiós l’aire dins d’una habitació tancada?

 

Segons explica ‘Información’, José Luis Jiménez, un científic espanyol considerat com un dels majors experts en aerosols ha publicat un vídeo que mostra com ens podem contagiar de coronavirus i en quin moment. 

 

El científic ha revelat al costat d’un equip d’especialistes amb els que treballa per a difondre la necessitat de controlar l’aire que respirem, fins quan pot ser contagiós l’aire d’una habitació. En general, segons afirma, pareix que la vida útil del virus pot ser d’aproximadament entre una i dos hores a temperatura ambient.

 

Temps actiu del coronavirus en l’aire

El temps que el coronavirus es queda en l’aire amb capacitat d’infectar és una cosa que depén de tres factors: la deposició de la gota o l’aerosol, el desordre i el moviment de l’aire de l’espai.

 

Per a renovar l’aire s’ha de mesclar l’exterior amb l’interior. En el cas de què els espais siguen diàfans, l’eficiència de renovació de l’aire és superior, mentres que si estan replets de mobles el procés serà més complicat. 

 

De la mateixa manera s’estima que en les residències es tarda una mitjana d’entre 30 minuts i 10 hores a renovar el 95% de l’aire i en edificis públics els 12 minuts i les 2 hores. En un hospital és a on la substitució de l’aire és més eficient i ràpida, ja que pot tardar uns 15 minuts.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

L’Hospital General de València tanca dos banys per una forta olor després d’un abocament químic

L'Hospital General de València ha clausurat dos banys d'ús professional després d'un abocament accidental de colorant amb anilina que va generar una forta olor, mentres analitza mostres de les aigües residuals.

Avís groc per ratxes de fins a 80 km/h en la mitat nord de Castelló este diumenge

Aemet activa l'avís groc per vents del nord-oest de fins a 80 km/h a l'interior i litoral nord de Castelló, amb pluges i notable descens tèrmic.

Les màximes en la Comunitat Valenciana depassen els 30 graus i Xàtiva lidera amb 30,7

Les temperatures màximes en la Comunitat Valenciana han depassat els 30 graus en diversos municipis, amb Xàtiva al capdavant en aconseguir els 30,7 graus segons Avamet i 29,7 segons Aemet.

Un home atés per inhalació de fum després d’un incendi en una vivenda d’Alcoi

Un incendi originat presumptament en un calefactor en una vivenda d'Alcoi ha provocat una intensa fumera, el desallotjament preventiu de diversos veïns i l'atenció sanitària a un home per inhalació de fum.

Detonen de forma controlada una bomba de la Guerra Civil trobada en un solar de València

Una bomba d'aviació de més de 50 quilos de la Guerra Civil ha sigut trobada en un solar de València i detonada de manera controlada en una zona aïllada del port, després d'un operatiu coordinat entre Policia Nacional i Autoritat Portuària.

Paiporta s’alia amb el Teatre Nacional de Catalunya per a reforçar la seua reconstrucció cultural després de la dana

L'Ajuntament de Paiporta i el Teatre Nacional de Catalunya firmen un acord per a impulsar la reconstrucció cultural del municipi, reforçar les arts escèniques en català i acompanyar la reparació dels seus principals equipaments.

Pérez Llorca ressalta l’avanç de les obres de la futura Estació Central del TRAM d’Alacant

La Generalitat subratlla l'avanç de les obres de la futura Estació Central del TRAM d'Alacant, una infraestructura clau per a la intermodalitat que preveu entrar en servici a principis de 2029.

Justícia reforça el jutjat que instruïx la causa de la DANA a Catarroja

La Conselleria de Justícia garantix la continuïtat dels recursos humans en el jutjat de Catarroja que instruïx la causa de la DANA i convertix 200 reforços judicials en places estructurals a partir de juliol.