Un científic espanyol aclarix fins quan és contagiós l’aire dins d’un espai tancat

 

El moment de major exposició al contagi és en els espais tancats, per això és de gran importància ventilar els llocs de treball o les aules. En este context apareix la següent pregunta: fins quin moment és contagiós l’aire dins d’una habitació tancada?

 

Segons explica ‘Información’, José Luis Jiménez, un científic espanyol considerat com un dels majors experts en aerosols ha publicat un vídeo que mostra com ens podem contagiar de coronavirus i en quin moment. 

 

El científic ha revelat al costat d’un equip d’especialistes amb els que treballa per a difondre la necessitat de controlar l’aire que respirem, fins quan pot ser contagiós l’aire d’una habitació. En general, segons afirma, pareix que la vida útil del virus pot ser d’aproximadament entre una i dos hores a temperatura ambient.

 

Temps actiu del coronavirus en l’aire

El temps que el coronavirus es queda en l’aire amb capacitat d’infectar és una cosa que depén de tres factors: la deposició de la gota o l’aerosol, el desordre i el moviment de l’aire de l’espai.

 

Per a renovar l’aire s’ha de mesclar l’exterior amb l’interior. En el cas de què els espais siguen diàfans, l’eficiència de renovació de l’aire és superior, mentres que si estan replets de mobles el procés serà més complicat. 

 

De la mateixa manera s’estima que en les residències es tarda una mitjana d’entre 30 minuts i 10 hores a renovar el 95% de l’aire i en edificis públics els 12 minuts i les 2 hores. En un hospital és a on la substitució de l’aire és més eficient i ràpida, ja que pot tardar uns 15 minuts.

Últimes notícies

Tres detinguts a Castelló i 209 rèptils intervinguts en una trama de tràfic d’espècies protegides

La Guàrdia Civil ha desarticulat una suposada xarxa de tràfic de rèptils protegits a la província de Castelló, amb tres detinguts i 209 animals intervinguts, alguns d’ells en perill d’extinció.

Les compravendes de vivenda cauen un 8,6 % en juliol a la Comunitat Valenciana

La compravenda de vivenda ha baixat un 8,6 % interanual en juliol a la Comunitat Valenciana, fins a 9.487 operacions, en un context de descens generalitzat a Espanya i de crisi d’accés a la vivenda.

El primer cap de setmana de la tardor manté oratge estable i calor quasi estiuenca

La Comunitat Valenciana enceta el primer cap de setmana de la tardor amb estabilitat, cel poc nuvolat i màximes que este divendres superaran els 30 graus, sobretot a l’interior.

Tres dones majors ferides en un atropellament a Torreblanca per un cotxe en sentit contrari

Tres dones d’avançada edat han resultat ferides a Torreblanca després de ser atropellades quan estaven assegudes a la vorera. El conductor circulava en sentit contrari i es va negar a fer-se la prova d’alcoholèmia.

Les penyes de Bous al Carrer porten al TSJCV el nou reglament de festejos taurins

La Federació de Penyes de Bous al Carrer ha presentat un recurs contenciós administratiu davant del TSJCV contra el nou reglament autonòmic de festejos taurins, que entrarà en vigor l’1 de gener de 2027, sobretot per la major intervenció dels ajuntaments i el cost de les inspeccions tècniques.

Estabilitat i cels clars demà divendres, amb calor forta en punts del Mediterrani

L’anticicló mantindrà demà divendres un oratge estable, sense pluges i amb cels en general rasos. A la Comunitat Valenciana les temperatures es mantindran, amb lleuger repunt de les màximes a l’interior de València.

La Universitat de València marca noves regles per a usar la IA de manera responsable

La Universitat de València ha aprovat unes noves directrius per a l’ús responsable de la intel·ligència artificial i ha iniciat un pla estratègic amb infraestructures pròpies, convenis amb proveïdors i formació per a tota la comunitat universitària.

El còctel ‘Puig d’Amaltea’ triomfa com a còctel de l’any a Benidorm

El còctel 'Puig d'Amaltea', que combina ron, vermut a l'oli d'oliva, formatge de cabra i mel cítrica, ha sigut distingit com el millor còctel de 2026 en un concurs organitzat per l'associació de bars, restaurants i cafeteries de Benidorm.