Anuncios

Un científic espanyol aclarix fins quan és contagiós l’aire dins d’un espai tancat

 

El moment de major exposició al contagi és en els espais tancats, per això és de gran importància ventilar els llocs de treball o les aules. En este context apareix la següent pregunta: fins quin moment és contagiós l’aire dins d’una habitació tancada?

 

Segons explica ‘Información’, José Luis Jiménez, un científic espanyol considerat com un dels majors experts en aerosols ha publicat un vídeo que mostra com ens podem contagiar de coronavirus i en quin moment. 

Anuncios

 

El científic ha revelat al costat d’un equip d’especialistes amb els que treballa per a difondre la necessitat de controlar l’aire que respirem, fins quan pot ser contagiós l’aire d’una habitació. En general, segons afirma, pareix que la vida útil del virus pot ser d’aproximadament entre una i dos hores a temperatura ambient.

 

Temps actiu del coronavirus en l’aire

El temps que el coronavirus es queda en l’aire amb capacitat d’infectar és una cosa que depén de tres factors: la deposició de la gota o l’aerosol, el desordre i el moviment de l’aire de l’espai.

 

Per a renovar l’aire s’ha de mesclar l’exterior amb l’interior. En el cas de què els espais siguen diàfans, l’eficiència de renovació de l’aire és superior, mentres que si estan replets de mobles el procés serà més complicat. 

 

De la mateixa manera s’estima que en les residències es tarda una mitjana d’entre 30 minuts i 10 hores a renovar el 95% de l’aire i en edificis públics els 12 minuts i les 2 hores. En un hospital és a on la substitució de l’aire és més eficient i ràpida, ja que pot tardar uns 15 minuts.

Anuncios
Anuncios

Últimes notícies

Empat sense gols al descans en San Mamés després del penal fallat d’Hugo Duro i la lesió de Nico Williams

Athletic i València arriben al descans amb 0-0 en San Mamés després d'un penal al travesser d'Hugo Duro i la lesió muscular de Nico Williams, substituït per Iñaki.

Les llargues cues en les firmes coronen l’èxit de la 61 Fira del Llibre de València

La 61 Fira del Llibre de València tanca edició amb més d'un milió d'euros de facturació, augment d'expositors i llargues cues en les firmes, especialment d'autores juvenils.

El Congrés de Sanitat i Benestar Animal exigix integrar als veterinaris en els plans d’emergència

L'IV Congrés Internacional de Sanitat i Benestar Animal reclama que els veterinaris s'integren en els plans d'emergència, malgrat que la llei ja obliga a protegir els animals en catàstrofes.

Ayoze Pérez lamenta l’empat del Vila-real a Mallorca després d’avançar-se amb el seu penal

Ayoze Pérez va lamentar que el Vila-real només sumara un punt davant el Mallorca malgrat avançar-se amb el seu gol de penal i va recordar que l'objectiu continua sent afermar la tercera plaça.

El Mallorca arrapa un empat davant el Vila-real que fa gust de poc

El Mallorca empata 1-1 davant el Vila-real després de remuntar un gol inicial de Ayoze i es queda amb la sensació d'haver deixat escapar dos punts a casa.

Educació demana responsabilitat al professorat i que no es boicotegen els servicis mínims de la vaga

La Conselleria d'Educació reclama a docents i sindicats que respecten els servicis mínims fixats per a la vaga indefinida, especialment en segon de Batxillerat, i manté que seguirà oberta a la negociació.

Benavent reclama una caritat sincera i condemna les guerres en la festa de la Verge dels Desemparats

L'arquebisbe Enric Benavent condemna les guerres i demana una caritat sincera durant la Missa d'Infants de la Verge dels Desemparats, davant les principals autoritats valencianes.

Sanitat envia una segona mostra de la pacient ingressada a Alacant per possible hantavirus

Sanitat ha remés una segona mostra de la dona ingressada a Alacant per sospita de hantavirus al Centre Nacional de Microbiologia per a una nova PCR, després d'un primer resultat negatiu.
Anuncios