Un científic espanyol aclarix fins quan és contagiós l’aire dins d’un espai tancat

 

El moment de major exposició al contagi és en els espais tancats, per això és de gran importància ventilar els llocs de treball o les aules. En este context apareix la següent pregunta: fins quin moment és contagiós l’aire dins d’una habitació tancada?

 

Segons explica ‘Información’, José Luis Jiménez, un científic espanyol considerat com un dels majors experts en aerosols ha publicat un vídeo que mostra com ens podem contagiar de coronavirus i en quin moment. 

 

El científic ha revelat al costat d’un equip d’especialistes amb els que treballa per a difondre la necessitat de controlar l’aire que respirem, fins quan pot ser contagiós l’aire d’una habitació. En general, segons afirma, pareix que la vida útil del virus pot ser d’aproximadament entre una i dos hores a temperatura ambient.

 

Temps actiu del coronavirus en l’aire

El temps que el coronavirus es queda en l’aire amb capacitat d’infectar és una cosa que depén de tres factors: la deposició de la gota o l’aerosol, el desordre i el moviment de l’aire de l’espai.

 

Per a renovar l’aire s’ha de mesclar l’exterior amb l’interior. En el cas de què els espais siguen diàfans, l’eficiència de renovació de l’aire és superior, mentres que si estan replets de mobles el procés serà més complicat. 

 

De la mateixa manera s’estima que en les residències es tarda una mitjana d’entre 30 minuts i 10 hores a renovar el 95% de l’aire i en edificis públics els 12 minuts i les 2 hores. En un hospital és a on la substitució de l’aire és més eficient i ràpida, ja que pot tardar uns 15 minuts.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Atzeneta del Maestrat registra la temperatura màxima del Dilluns de Pasqua amb 23,7 graus

Atzeneta del Maestrat ha liderat les temperatures diürnes del Dilluns de Pasqua en la Comunitat Valenciana amb 23,7 graus, per davant de Xàtiva i Carcaixent. Les capitals de província s'han quedat entorn dels 20 graus i el dimarts s'esperen pocs canvis.

La Gladiadora de The VicBros s’imposa en The Champions Burger de la Platja de Sant Joan

L'hamburguesa La Gladiadora, del local alacantí The VicBros Burger, s'alça amb la victòria en The Champions Burger de la Platja de Sant Joan i encadena el seu tercer triomf parcial després de Múrcia i Sevilla.

La Generalitat arranca les obres de la nova depuradora de Parc Sagunt II

La Generalitat ha iniciat els treballs de desbrossament i excavació per a construir la nova depuradora de Parc Sagunt II, una infraestructura clau que donarà servici a l'àrea industrial i a diversos municipis de l'entorn.

L’Albufera marca rècord d’aus aquàtiques després de la dana amb 132.000 exemplars de 78 espècies

El cens hivernal al Parc Natural de L'Albufera aconseguix prop de 132.000 aus aquàtiques de 78 espècies, un 52,5% més que en 2025, i marca un màxim històric després de la dana de 2024.

El científic de la UPV Jaime Gómez-Hernández, primer espanyol premiat per InterPore per la seua carrera en mitjans porosos

L'investigador de la UPV Jaime Gómez-Hernández es convertix en el primer científic espanyol a rebre la Medalla InterPore a la Trajectòria Professional per la seua contribució internacional a l'estudi dels mitjans porosos i la hidrogeologia.

El PSPV acusa el Consell d’ocultar un informe clau sobre la presa de Buseo en la dana de 2024

El PSPV denuncia que el Consell es nega a entregar a la comissió d'investigació de la dana de 2024 un informe sobre la gestió en la presa de Buseo, al·legant que és prova en un procediment penal.

València remet a Fiscalia nous indicis de frau en empadronaments amb contractes de lloguer

L'Ajuntament de València ha traslladat a la Fiscalia Provincial nous indicis de possibles fraus en empadronaments basats en contractes de lloguer presumptament manipulats o falsificats, dins d'un expedient ja obert per fets similars.

L’atur baixa al març en la Comunitat Valenciana i se situa en 288.162 persones

L'atur registrat en la Comunitat Valenciana descendix al març en 2.467 persones, un 0,85% menys que al febrer, i suma una caiguda interanual de 19.440 aturats.