Un científic espanyol aclarix fins quan és contagiós l’aire dins d’un espai tancat

 

El moment de major exposició al contagi és en els espais tancats, per això és de gran importància ventilar els llocs de treball o les aules. En este context apareix la següent pregunta: fins quin moment és contagiós l’aire dins d’una habitació tancada?

 

Segons explica ‘Información’, José Luis Jiménez, un científic espanyol considerat com un dels majors experts en aerosols ha publicat un vídeo que mostra com ens podem contagiar de coronavirus i en quin moment. 

 

El científic ha revelat al costat d’un equip d’especialistes amb els que treballa per a difondre la necessitat de controlar l’aire que respirem, fins quan pot ser contagiós l’aire d’una habitació. En general, segons afirma, pareix que la vida útil del virus pot ser d’aproximadament entre una i dos hores a temperatura ambient.

 

Temps actiu del coronavirus en l’aire

El temps que el coronavirus es queda en l’aire amb capacitat d’infectar és una cosa que depén de tres factors: la deposició de la gota o l’aerosol, el desordre i el moviment de l’aire de l’espai.

 

Per a renovar l’aire s’ha de mesclar l’exterior amb l’interior. En el cas de què els espais siguen diàfans, l’eficiència de renovació de l’aire és superior, mentres que si estan replets de mobles el procés serà més complicat. 

 

De la mateixa manera s’estima que en les residències es tarda una mitjana d’entre 30 minuts i 10 hores a renovar el 95% de l’aire i en edificis públics els 12 minuts i les 2 hores. En un hospital és a on la substitució de l’aire és més eficient i ràpida, ja que pot tardar uns 15 minuts.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Vaga en Metrovalència i TRAM d’Alacant: SEMAF convoca cinc jornades de parades en abril

SEMAF convoca cinc dies de vaga en Metrovalència i TRAM d’Alacant durant abril per discrepàncies amb FGV sobre seguretat i conveni.

Compromís alerta que creix un 8 % la població en assentaments i infravivenda a València

Compromís denuncia que 1.342 persones viuen en assentaments i infravivenda a València i acusa el govern local d’inacció.

Claudia Montes nega al Suprem que Ábalos li confirmara cap endoll en Logirail

Claudia Montes assegura al Suprem que Ábalos mai li va dir que haguera intervingut per a col·locar-la en Logirail.

WOW 29 ja supera les 12.000 entrades i vol fer història de les MMA a València

WOW 29 supera les 12.000 entrades al Roig Arena i aspira a convertir-se en l’esdeveniment de MMA més gran celebrat a Espanya.

Unai Núñez serà baixa en el Valencia CF per al partit contra l’Elx

Unai Núñez no arriba al duel entre l’Elx i el Valencia CF per unes molèsties del últim partit i es confirma com a baixa per a dissabte.

Les VTC reclamen seguretat jurídica per a operar en serveis urbans a la Comunitat Valenciana

Les patronals de les VTC demanen un nou decret amb seguretat jurídica que garantisca els serveis urbans a la Comunitat Valenciana.

CaixaBank destina prop de 250.000 euros a Save the Children per a famílies afectades per la dana de València

CaixaBank donarà prop de 250.000 euros a Save the Children per a ajudar famílies i infància afectades per la dana de València.

Jose Muñoz expressa la vergonya del PSPV per José Luis Ábalos després de l’inici del juí

Jose Muñoz afirma que el PSPV sent vergonya i indignació per Ábalos després de les primeres declaracions del juí.