Un gran científic revela un fet desconegut de Sánchez: «Ho ha fet diferents voltes»

 

El prestigiós viròleg espanyol Luis Enjuanes és considerat un dels majors experts en coronavirus que tenim al nostre país. Ara bé, és cert que ha mantingut un perfil més discret, si el comparem amb altres científics que no han dubtat a connectar en directe amb programar de televisió o ràdio per a donar la seua opinió sobre el que estem vivint. 

 

Això no vol dir, ni des de lluny, que Enjuanes no estiga fent un gran esforç per a la lluita contra la Covid-19, que tantes i tantes vides s’ha portat ja per davant. Segons expliquen des de ‘Informativos.net’, ara mateix l’investigador està treballant en el desenvolupament d’una de les vacunes espanyoles contra el Sars-CoV-2, i de fet ha rebut ja unes quantes crides personals del president del govern d’Espanya, Pedro Sánchez

 

Pedro Sánchez crida «periòdicament» al viròleg

De fet, Enjuanes ha destacat que s’ha produït un «canvi notable» pel que fa al tracte i les polítiques dutes a terme des de l’executiu espanyol cap a la Ciència i la Recerca, i que també ha augmentat el finançament. «Esperem que no siga temporal. Estem en contacte setmanalment amb la presidenta i el vicepresident del CSIC; informem setmanalment el ministre Pedro Duque», ha relatat el viròleg

 

Sobre la relació amb Pedro Sánchez, l’expert ha destacat que «ens crida periòdicament». «Tenim una cita amb ell per a informar-lo de la vacuna, ho ha fet ja diferents voltes», ha confessat Enjuanes. Al mateix temps, i per a fer una valoració general, el viròleg considera que els membres del govern d’Espanya estan «molt mentalitzats», i es mostra «fermament» confiat que ara sí que hi haurà un augment del finançament. 

 

Molt bona sintonia amb l’actual govern d’Espanya

«Francament esperem que sí. Estem convençuts que ells ho estan. El que cal pregar és que hi haja un govern estable, que tinga l’oportunitat d’aplicar tot este finançament que hi ha ara per a estimular tota l’economia i invertir-ho en els llocs adequats», ha continuat l’investigador. 

 

En la mateixa línia, Luis Enjuanes ha destacat que els pareix «fantàstica» la mentalitat que ha observat en els membres de l’executiu, i «l’interès que tenen». En concret, ha indicat que hi ha una «conversa setmanal amb ells», i que no hi ha hagut ni un mes que no s’haja posat en contacte amb el seu equip, «d’una manera o una altra», el president Sánchez. «Almenys a mi m’han convençut que això canviarà», ha insistit. 

 

Un ambiciós objectiu: conseguir una de les vacunes més completes del món

Luis Enjuanes dirigix un equip de catorze persones del Centre Nacional de Biotecnologia, que s’ha proposat l’ambiciós objectiu de competir directament amb les grans farmacèutiques, com Pfizer o AstraZeneca, en el desenvolupament d’una vacuna contra el Covid-19.

 

La seua arribarà un poc més tard -s’espera per a finals de 2021-, però tot indica que serà una de les millors del món, ja que serà molt completa i amb una sola dosi serà suficient perquè els vacunats desenvolupen la immunitat

 

El viròleg, amb 75 anys, porta 35 anys investigant els coronavirus. Segons el mitjà que ha conseguit entrevistar-li, Enjuanes volia jubilar-se, però els seus plans van donar una altra bolcada quan va arribar la pandèmia del Sars-CoV-2.

 

Va ser en eixe moment quan va decidir sumar esforços en el desenvolupament d’una de les tres vacunes en les que treballa actualment el CSIC. Ara com ara, ell ho té clar: «La nostra vacuna Covid-19 serà una de les millors del món». Unes paraules que, venint de qui venen, no podem fer una altra cosa que creure’ns.

 

Últimes notícies

Cultura reunirà les autonomies i la Policia per l’onada de robatoris en museus

Cultura ha convocat per a la setmana que ve una reunió amb les comunitats autònomes i la Policia Nacional per a abordar l’augment de robatoris en museus amb col·leccions d’or i metalls preciosos, després dels furts a Badajoz, Albacete i Villena.

‘Libre’, la comèdia romàntica que acosta l’univers de Nino Bravo a una nova generació

‘Libre’ és una comèdia romàntica de superació i tendresa que ret homenatge a Nino Bravo a través d’un jove perdut, la música i una història contemporània rodada a Alfafar, València, Madrid i Màlaga. El film, dirigit per David Serrano i amb Alberto San Juan com a ‘àngel de la guarda’, s’estrenarà en 2027.

Mor als 63 anys l’actor valencià i exagent local Paco Sarro

L’actor valencià Paco Sarro, conegut pel paper de Ferri en la sèrie 'L'Alqueria Blanca' i exagent de la Policia Local de València, ha mort als 63 anys.

Noves jornades de parada a Ford Almussafes en setembre i octubre

La comissio de seguiment de l ERTE-RED a Ford Almussafes ha fixat noves jornades de parada de la produccio en les plantes de motors i vehicles durant setembre i octubre. Sindicats i empresa tornaran a reunir-se per a negociar dimarts a la vesprada.

STEPV convoca per al 12 de setembre la primera manifestació educativa del curs 2026-27

El sindicat STEPV ha convocat per al dissabte 12 de setembre la primera manifestació educativa del curs 2026-27, amb marxes a Alacant, València i Castelló de la Plana com a continuïtat de les mobilitzacions del curs passat.

Presó per a un home que va maltractar i va tancar amb clau la seua nòvia menor a Manises

La Audiencia Provincial de Valencia ha imposat un any i nou mesos de presó a un home de 29 anys per maltractar, amenaçar i tancar amb clau la seua parella, una menor de 15 anys que vivia en un centre de menors. La jove, que va poder escapar una setmana després, pateix ara un síndrome ansioso depressiu i rep tractament psicològic i farmacològic.

Compromís exigeix saber quan es va avisar la Generalitat del risc de robatoris en museus

Àgueda Micó ha registrat al Congrés diverses preguntes per aclarir quan va rebre el Govern l alerta d Europol sobre robatoris en museus i quan la va traslladar a la Generalitat, arran del robatori del Tresor de Villena.

A presó un home per onze robatoris amb força a vaixells de la Marina de València

La Policia Nacional ha detingut un home de 31 anys acusat d’onze robatoris amb força en iats i velers de la Marina de València, alguns ocupats mentre els propietaris dormien. El jutge ha decretat el seu ingrés a la presó preventiva.