Un gran científic revela un fet desconegut de Sánchez: «Ho ha fet diferents voltes»

 

El prestigiós viròleg espanyol Luis Enjuanes és considerat un dels majors experts en coronavirus que tenim al nostre país. Ara bé, és cert que ha mantingut un perfil més discret, si el comparem amb altres científics que no han dubtat a connectar en directe amb programar de televisió o ràdio per a donar la seua opinió sobre el que estem vivint. 

 

Això no vol dir, ni des de lluny, que Enjuanes no estiga fent un gran esforç per a la lluita contra la Covid-19, que tantes i tantes vides s’ha portat ja per davant. Segons expliquen des de ‘Informativos.net’, ara mateix l’investigador està treballant en el desenvolupament d’una de les vacunes espanyoles contra el Sars-CoV-2, i de fet ha rebut ja unes quantes crides personals del president del govern d’Espanya, Pedro Sánchez

 

Pedro Sánchez crida «periòdicament» al viròleg

De fet, Enjuanes ha destacat que s’ha produït un «canvi notable» pel que fa al tracte i les polítiques dutes a terme des de l’executiu espanyol cap a la Ciència i la Recerca, i que també ha augmentat el finançament. «Esperem que no siga temporal. Estem en contacte setmanalment amb la presidenta i el vicepresident del CSIC; informem setmanalment el ministre Pedro Duque», ha relatat el viròleg

 

Sobre la relació amb Pedro Sánchez, l’expert ha destacat que «ens crida periòdicament». «Tenim una cita amb ell per a informar-lo de la vacuna, ho ha fet ja diferents voltes», ha confessat Enjuanes. Al mateix temps, i per a fer una valoració general, el viròleg considera que els membres del govern d’Espanya estan «molt mentalitzats», i es mostra «fermament» confiat que ara sí que hi haurà un augment del finançament. 

 

Molt bona sintonia amb l’actual govern d’Espanya

«Francament esperem que sí. Estem convençuts que ells ho estan. El que cal pregar és que hi haja un govern estable, que tinga l’oportunitat d’aplicar tot este finançament que hi ha ara per a estimular tota l’economia i invertir-ho en els llocs adequats», ha continuat l’investigador. 

 

En la mateixa línia, Luis Enjuanes ha destacat que els pareix «fantàstica» la mentalitat que ha observat en els membres de l’executiu, i «l’interès que tenen». En concret, ha indicat que hi ha una «conversa setmanal amb ells», i que no hi ha hagut ni un mes que no s’haja posat en contacte amb el seu equip, «d’una manera o una altra», el president Sánchez. «Almenys a mi m’han convençut que això canviarà», ha insistit. 

 

Un ambiciós objectiu: conseguir una de les vacunes més completes del món

Luis Enjuanes dirigix un equip de catorze persones del Centre Nacional de Biotecnologia, que s’ha proposat l’ambiciós objectiu de competir directament amb les grans farmacèutiques, com Pfizer o AstraZeneca, en el desenvolupament d’una vacuna contra el Covid-19.

 

La seua arribarà un poc més tard -s’espera per a finals de 2021-, però tot indica que serà una de les millors del món, ja que serà molt completa i amb una sola dosi serà suficient perquè els vacunats desenvolupen la immunitat

 

El viròleg, amb 75 anys, porta 35 anys investigant els coronavirus. Segons el mitjà que ha conseguit entrevistar-li, Enjuanes volia jubilar-se, però els seus plans van donar una altra bolcada quan va arribar la pandèmia del Sars-CoV-2.

 

Va ser en eixe moment quan va decidir sumar esforços en el desenvolupament d’una de les tres vacunes en les que treballa actualment el CSIC. Ara com ara, ell ho té clar: «La nostra vacuna Covid-19 serà una de les millors del món». Unes paraules que, venint de qui venen, no podem fer una altra cosa que creure’ns.

 

Últimes notícies

Cap de setmana tràgic a les carreteres amb huit motoristes morts

Quinze persones han mort en quinze accidents mortals a les carreteres espanyoles este cap de setmana, huit d'elles motoristes, amb un sinistre registrat a Montserrat (València). La major part dels accidents s'han produït en vies convencionals i en eixides de la via.

Pérez Llorca acusa Compromís de prioritzar el català davant del valencià a la UE

Juanfran Pérez Llorca acusa PSPV-PSOE i Compromís de defensar només el català a Europa i retreu a Compromís el seu posicionament sobre la llengua valenciana a les Falles.

Pérez Llorca demana aclarir una subvenció de 80.000 € del Botànic a UGT en 2021

Juanfran Pérez Llorca mostra la seua preocupació per la investigació d’Antifrau sobre una subvenció directa de 80.000 euros del Botànic a UGT per al congrés confederal celebrat en 2021 a València.

Baldoví assegura que Marlaska ja hauria deixat el càrrec si ell presidira el Govern

El síndic de Compromís en Les Corts, Joan Baldoví, assegura que si presidira el Govern d'Espanya, Fernando Grande-Marlaska ja no seria ministre de l'Interior per la gestió de la crisi migratòria a Ceuta.

EUPV posarà en marxa en octubre les primàries per a les autonòmiques de 2027

Esquerra Unida del País Valencià convocarà en octubre les primàries per triar la seua candidatura a la Presidència de la Generalitat i a Les Corts de 2027, amb resultats previstos per al 3 de novembre, i acusa els acords PP-Vox de deteriorar drets i servicis públics.

Sol·liciten 9 anys de presó per apunyalar un desconegut al carrer a Almoradí

La Fiscalia demana 9 anys de presó per a un home acusat d’intentar assassinar amb un ganivet un desconegut al carrer a Almoradí, després d’agredir dos companys de pis. El judici se celebrarà a l’Audiència Provincial d’Alacant, amb seu a Elx.

Corberán i Gourlay es despedixen de la plantilla a Paterna

Carlos Corberán i Ron Gourlay han tornat a la ciutat esportiva de Paterna per a acomiadar-se de jugadors i empleats després de la seua destitució. El Valencia inicia ara una nova etapa amb Braulio Vázquez i l’interí Óscar Sánchez al capdavant de l’equip.

Torrent i Villarreal C lideren un inici impecable en Tercera Federació

Torrent i Villarreal C encapçalen el grup VI de Tercera Federació com a únics equips amb sis punts, en una jornada marcada per la igualtat i cinc empats.