Un gran científic revela un fet desconegut de Sánchez: «Ho ha fet diferents voltes»

 

El prestigiós viròleg espanyol Luis Enjuanes és considerat un dels majors experts en coronavirus que tenim al nostre país. Ara bé, és cert que ha mantingut un perfil més discret, si el comparem amb altres científics que no han dubtat a connectar en directe amb programar de televisió o ràdio per a donar la seua opinió sobre el que estem vivint. 

 

Això no vol dir, ni des de lluny, que Enjuanes no estiga fent un gran esforç per a la lluita contra la Covid-19, que tantes i tantes vides s’ha portat ja per davant. Segons expliquen des de ‘Informativos.net’, ara mateix l’investigador està treballant en el desenvolupament d’una de les vacunes espanyoles contra el Sars-CoV-2, i de fet ha rebut ja unes quantes crides personals del president del govern d’Espanya, Pedro Sánchez

 

Pedro Sánchez crida «periòdicament» al viròleg

De fet, Enjuanes ha destacat que s’ha produït un «canvi notable» pel que fa al tracte i les polítiques dutes a terme des de l’executiu espanyol cap a la Ciència i la Recerca, i que també ha augmentat el finançament. «Esperem que no siga temporal. Estem en contacte setmanalment amb la presidenta i el vicepresident del CSIC; informem setmanalment el ministre Pedro Duque», ha relatat el viròleg

 

Sobre la relació amb Pedro Sánchez, l’expert ha destacat que «ens crida periòdicament». «Tenim una cita amb ell per a informar-lo de la vacuna, ho ha fet ja diferents voltes», ha confessat Enjuanes. Al mateix temps, i per a fer una valoració general, el viròleg considera que els membres del govern d’Espanya estan «molt mentalitzats», i es mostra «fermament» confiat que ara sí que hi haurà un augment del finançament. 

 

Molt bona sintonia amb l’actual govern d’Espanya

«Francament esperem que sí. Estem convençuts que ells ho estan. El que cal pregar és que hi haja un govern estable, que tinga l’oportunitat d’aplicar tot este finançament que hi ha ara per a estimular tota l’economia i invertir-ho en els llocs adequats», ha continuat l’investigador. 

 

En la mateixa línia, Luis Enjuanes ha destacat que els pareix «fantàstica» la mentalitat que ha observat en els membres de l’executiu, i «l’interès que tenen». En concret, ha indicat que hi ha una «conversa setmanal amb ells», i que no hi ha hagut ni un mes que no s’haja posat en contacte amb el seu equip, «d’una manera o una altra», el president Sánchez. «Almenys a mi m’han convençut que això canviarà», ha insistit. 

 

Un ambiciós objectiu: conseguir una de les vacunes més completes del món

Luis Enjuanes dirigix un equip de catorze persones del Centre Nacional de Biotecnologia, que s’ha proposat l’ambiciós objectiu de competir directament amb les grans farmacèutiques, com Pfizer o AstraZeneca, en el desenvolupament d’una vacuna contra el Covid-19.

 

La seua arribarà un poc més tard -s’espera per a finals de 2021-, però tot indica que serà una de les millors del món, ja que serà molt completa i amb una sola dosi serà suficient perquè els vacunats desenvolupen la immunitat

 

El viròleg, amb 75 anys, porta 35 anys investigant els coronavirus. Segons el mitjà que ha conseguit entrevistar-li, Enjuanes volia jubilar-se, però els seus plans van donar una altra bolcada quan va arribar la pandèmia del Sars-CoV-2.

 

Va ser en eixe moment quan va decidir sumar esforços en el desenvolupament d’una de les tres vacunes en les que treballa actualment el CSIC. Ara com ara, ell ho té clar: «La nostra vacuna Covid-19 serà una de les millors del món». Unes paraules que, venint de qui venen, no podem fer una altra cosa que creure’ns.

 

Últimes notícies

Educació i sindicats seguixen sense acord després de cinc hores de negociació per la vaga docent

La Conselleria d'Educació i els sindicats de docents encadenen cinc hores de negociació sense tancar acords per a resoldre la vaga indefinida, després d'una nova manifestació massiva del professorat a València.

Ford Almussafes encara una setmana clau per a definir el seu nou marc laboral

La planta de Ford a Almussafes celebrarà la setmana vinent la segona reunió per a renovar l'Acord per l'Electrificació i fixar les noves condicions laborals i salarials lligades a l'arribada del Bast a partir de 2028.

Obrin juí oral per delictes d’odi contra la regidora de Vox a València

El Tribunal d'Instància de València obri juí oral contra la regidora de Vox Cecilia Herrero per un presumpte delicte d'odi lligat a la difusió reiterada de missatges contra migrants, persones LGTBI i amb discapacitat en xarxes socials.

Castro reivindica el gran final de temporada del Llevant i apunta a Europa pel nivell a casa

Luis Castro subratlla que l'excel·lent rendiment del Llevant a casa va ser clau per a la permanència i sosté que, amb eixe nivell fora, l'equip hauria pogut barallar per Europa.

La Venus de l’Almadrava es consolida com a nou símbol arqueològic d’Alacant

La troballa de la Venus de l'Almadrava, una escultura romana del segle I d. C. prop del jaciment de Lucentum, es presenta com un de les fites arqueològiques més rellevants d'Alacant i com a nou emblema de la ciutat.

Condemnat a 15 anys de presó per degollar a un home en un pont de València

Un jurat popular declara culpable a un home per degollar a un altre en un pont de València al juliol de 2024. L'Audiència Provincial li imposa 15 anys de presó i fortes indemnitzacions a la família de la víctima.

València llança una campanya per a frenar la sobrepoblació de coloms i recorda les multes per donar-los menjar

L'Ajuntament de València posa en marxa la campanya 'No alimentes el problema' per a demanar a la ciutadania que deixe de donar menjar als coloms i reduir la seua sobrepoblació, que ja ha començat a descendir.

Eder Sarabia anuncia entre llàgrimes que deixa la banqueta de l’Elx

Eder Sarabia comunica entre llàgrimes que no continuarà com a entrenador de l'Elx la pròxima temporada malgrat tindre contracte en vigor, després d'aconseguir un ascens i la permanència en Primera.