Un gran científic revela un fet desconegut de Sánchez: «Ho ha fet diferents voltes»

 

El prestigiós viròleg espanyol Luis Enjuanes és considerat un dels majors experts en coronavirus que tenim al nostre país. Ara bé, és cert que ha mantingut un perfil més discret, si el comparem amb altres científics que no han dubtat a connectar en directe amb programar de televisió o ràdio per a donar la seua opinió sobre el que estem vivint. 

 

Això no vol dir, ni des de lluny, que Enjuanes no estiga fent un gran esforç per a la lluita contra la Covid-19, que tantes i tantes vides s’ha portat ja per davant. Segons expliquen des de ‘Informativos.net’, ara mateix l’investigador està treballant en el desenvolupament d’una de les vacunes espanyoles contra el Sars-CoV-2, i de fet ha rebut ja unes quantes crides personals del president del govern d’Espanya, Pedro Sánchez

 

Pedro Sánchez crida «periòdicament» al viròleg

De fet, Enjuanes ha destacat que s’ha produït un «canvi notable» pel que fa al tracte i les polítiques dutes a terme des de l’executiu espanyol cap a la Ciència i la Recerca, i que també ha augmentat el finançament. «Esperem que no siga temporal. Estem en contacte setmanalment amb la presidenta i el vicepresident del CSIC; informem setmanalment el ministre Pedro Duque», ha relatat el viròleg

 

Sobre la relació amb Pedro Sánchez, l’expert ha destacat que «ens crida periòdicament». «Tenim una cita amb ell per a informar-lo de la vacuna, ho ha fet ja diferents voltes», ha confessat Enjuanes. Al mateix temps, i per a fer una valoració general, el viròleg considera que els membres del govern d’Espanya estan «molt mentalitzats», i es mostra «fermament» confiat que ara sí que hi haurà un augment del finançament. 

 

Molt bona sintonia amb l’actual govern d’Espanya

«Francament esperem que sí. Estem convençuts que ells ho estan. El que cal pregar és que hi haja un govern estable, que tinga l’oportunitat d’aplicar tot este finançament que hi ha ara per a estimular tota l’economia i invertir-ho en els llocs adequats», ha continuat l’investigador. 

 

En la mateixa línia, Luis Enjuanes ha destacat que els pareix «fantàstica» la mentalitat que ha observat en els membres de l’executiu, i «l’interès que tenen». En concret, ha indicat que hi ha una «conversa setmanal amb ells», i que no hi ha hagut ni un mes que no s’haja posat en contacte amb el seu equip, «d’una manera o una altra», el president Sánchez. «Almenys a mi m’han convençut que això canviarà», ha insistit. 

 

Un ambiciós objectiu: conseguir una de les vacunes més completes del món

Luis Enjuanes dirigix un equip de catorze persones del Centre Nacional de Biotecnologia, que s’ha proposat l’ambiciós objectiu de competir directament amb les grans farmacèutiques, com Pfizer o AstraZeneca, en el desenvolupament d’una vacuna contra el Covid-19.

 

La seua arribarà un poc més tard -s’espera per a finals de 2021-, però tot indica que serà una de les millors del món, ja que serà molt completa i amb una sola dosi serà suficient perquè els vacunats desenvolupen la immunitat

 

El viròleg, amb 75 anys, porta 35 anys investigant els coronavirus. Segons el mitjà que ha conseguit entrevistar-li, Enjuanes volia jubilar-se, però els seus plans van donar una altra bolcada quan va arribar la pandèmia del Sars-CoV-2.

 

Va ser en eixe moment quan va decidir sumar esforços en el desenvolupament d’una de les tres vacunes en les que treballa actualment el CSIC. Ara com ara, ell ho té clar: «La nostra vacuna Covid-19 serà una de les millors del món». Unes paraules que, venint de qui venen, no podem fer una altra cosa que creure’ns.

 

Últimes notícies

Educació i sindicats es tornaran a reunir dijous per tancar l’acord sobre salaris i valencià

La Conselleria d’Educació i els sindicats de la mesa negociadora es veuran dijous a les 9 del matí per decidir si avalen el nou document amb canvis en salaris, burocràcia i valencià, després d’una maratoniana reunió d’onze hores.

Ortí dona per tancats els dubtes sobre la Llei de Llibertat Educativa després de l’aval del TSJCV

La consellera d’Educació, Carmen Ortí, considera que la sentència del TSJCV que avala la consulta a les famílies sobre la llengua base en el curs 2025/2026 tanca totes les qüestions que posaven en dubte la Llei de Llibertat Educativa.

Educació destaca els avanços en la negociació i els sindicats remarquen el to diferencial de la reunió

La consellera d'Educació, Carmen Ortí, assegura que l'onzena reunió per a desconvocar la vaga indefinida del professorat incorpora noves propostes i acords, mentres els sindicats atribueixen el canvi de to a la pressió al carrer i a la retransmissió en directe.

La Diputació de València modernitza la teleassistència amb IA amb una inversió de 26 milions

La Diputació de València renova fins a 2028 el seu servici de teleassistència domiciliària amb un nou model avançat que integra intel·ligència artificial, prevenció i programes contra la soledat, amb una inversió de quasi 26 milions.

Un gos mossega una dona a Elda i li arranca part duna orella i fereix tres familiars

Un gos duna raça potencialment perillosa ha arrancat part de lorella esquerra a una dona de 51 anys i ha causat lesions lleus a una àvia, la seua filla i el seu nét de 4 anys en un carrer dElda, a la província dAlacant.

El Consell destina enguany 57 milions a infraestructures hídriques a la Vega Baixa

El conseller Miguel Barrachina anuncia a Guardamar del Segura que el Consell invertix més de 57 milions d’euros enguany en infraestructures hídriques a la Vega Baixa, amb obres clau contra les inundacions del Segura.

El València Digital Summit deixa 26 milions d’impacte econòmic en 2025, un 29 % més que l’any anterior

L’edició de 2025 de València Digital Summit ha generat un impacte econòmic de 26 milions d’euros, un 29 % més que en 2024, i reforça València com a pol d’innovació i atracció de talent tecnològic.

Mor un conductor de 78 anys en eixir de la via a l’A-35 a la Font de la Figuera

Un home de 78 anys ha mort este dilluns després d’eixir-se de la via amb el cotxe que conduïa al quilòmetre 14 de l’A-35, al terme de la Font de la Figuera, malgrat els intents de reanimació dels serveis sanitaris.