Un gran científic revela un fet desconegut de Sánchez: «Ho ha fet diferents voltes»

 

El prestigiós viròleg espanyol Luis Enjuanes és considerat un dels majors experts en coronavirus que tenim al nostre país. Ara bé, és cert que ha mantingut un perfil més discret, si el comparem amb altres científics que no han dubtat a connectar en directe amb programar de televisió o ràdio per a donar la seua opinió sobre el que estem vivint. 

 

Això no vol dir, ni des de lluny, que Enjuanes no estiga fent un gran esforç per a la lluita contra la Covid-19, que tantes i tantes vides s’ha portat ja per davant. Segons expliquen des de ‘Informativos.net’, ara mateix l’investigador està treballant en el desenvolupament d’una de les vacunes espanyoles contra el Sars-CoV-2, i de fet ha rebut ja unes quantes crides personals del president del govern d’Espanya, Pedro Sánchez

 

Pedro Sánchez crida «periòdicament» al viròleg

De fet, Enjuanes ha destacat que s’ha produït un «canvi notable» pel que fa al tracte i les polítiques dutes a terme des de l’executiu espanyol cap a la Ciència i la Recerca, i que també ha augmentat el finançament. «Esperem que no siga temporal. Estem en contacte setmanalment amb la presidenta i el vicepresident del CSIC; informem setmanalment el ministre Pedro Duque», ha relatat el viròleg

 

Sobre la relació amb Pedro Sánchez, l’expert ha destacat que «ens crida periòdicament». «Tenim una cita amb ell per a informar-lo de la vacuna, ho ha fet ja diferents voltes», ha confessat Enjuanes. Al mateix temps, i per a fer una valoració general, el viròleg considera que els membres del govern d’Espanya estan «molt mentalitzats», i es mostra «fermament» confiat que ara sí que hi haurà un augment del finançament. 

 

Molt bona sintonia amb l’actual govern d’Espanya

«Francament esperem que sí. Estem convençuts que ells ho estan. El que cal pregar és que hi haja un govern estable, que tinga l’oportunitat d’aplicar tot este finançament que hi ha ara per a estimular tota l’economia i invertir-ho en els llocs adequats», ha continuat l’investigador. 

 

En la mateixa línia, Luis Enjuanes ha destacat que els pareix «fantàstica» la mentalitat que ha observat en els membres de l’executiu, i «l’interès que tenen». En concret, ha indicat que hi ha una «conversa setmanal amb ells», i que no hi ha hagut ni un mes que no s’haja posat en contacte amb el seu equip, «d’una manera o una altra», el president Sánchez. «Almenys a mi m’han convençut que això canviarà», ha insistit. 

 

Un ambiciós objectiu: conseguir una de les vacunes més completes del món

Luis Enjuanes dirigix un equip de catorze persones del Centre Nacional de Biotecnologia, que s’ha proposat l’ambiciós objectiu de competir directament amb les grans farmacèutiques, com Pfizer o AstraZeneca, en el desenvolupament d’una vacuna contra el Covid-19.

 

La seua arribarà un poc més tard -s’espera per a finals de 2021-, però tot indica que serà una de les millors del món, ja que serà molt completa i amb una sola dosi serà suficient perquè els vacunats desenvolupen la immunitat

 

El viròleg, amb 75 anys, porta 35 anys investigant els coronavirus. Segons el mitjà que ha conseguit entrevistar-li, Enjuanes volia jubilar-se, però els seus plans van donar una altra bolcada quan va arribar la pandèmia del Sars-CoV-2.

 

Va ser en eixe moment quan va decidir sumar esforços en el desenvolupament d’una de les tres vacunes en les que treballa actualment el CSIC. Ara com ara, ell ho té clar: «La nostra vacuna Covid-19 serà una de les millors del món». Unes paraules que, venint de qui venen, no podem fer una altra cosa que creure’ns.

 

Últimes notícies

Els sindicats exigixen a Educació avançar la negociació de la vaga docent a este efecte de setmana

Els sindicats STEPV, CCOO i UGT reclamen a la Conselleria d'Educació que entregue ja el seu nou document i que la negociació sobre la vaga indefinida continue este cap de setmana.

José Muñoz, CEO de Hyundai, defén que les startups i les grans empreses afronten els mateixos desafiaments

José Muñoz, conseller delegat de Hyundai Motor Company, sosté en la graduació executive d'EDEM que els líders de startups i de grans multinacionals s'enfronten a reptes similars i que la formació i l'actitud són claus per a afrontar-los.

La denunciant de Rafa Mir manté en el juí que va patir dos agressions sexuals en la mateixa nit

La dona que va denunciar a Rafa Mir ha ratificat davant l'Audiència de València que el futbolista la va agredir sexualment dos vegades a la seua casa, mentres la defensa insistix que tot va ser consentit.

Mor una dona en cadira de rodes atrapada en el muntacàrregues del seu xalet a Xàbia

Una dona alemanya de 76 anys que es desplaçava en cadira de rodes mor a Xàbia en quedar atrapada en el muntacàrregues que donava accés al seu xalet després de tornar de menjar en un restaurant.

Educació garantix la constitució dels tribunals de la PAU malgrat l’anunci de vaga

Educació assegura que els 55 tribunals de la PAU en la Comunitat Valenciana s'estan constituint amb normalitat i que la vaga del professorat no afectarà els exàmens ni a la seua correcció.

La Fiscalia obri una investigació a la Confraria de Sagunt per vetar a les dones en la processó

La Fiscalia ha obert diligències contra la Confraria de la Puríssima Sang de Sagunt per impedir que les dones participen en la processó, després d'una denúncia del Ministeri d'Igualtat. El Govern també tramita la retirada del títol de festa d'interés turístic nacional a la Setmana Santa saguntina.

El Consell aprovarà el divendres la nova regulació de taxis i VTC en la Comunitat Valenciana

El Consell té previst aprovar este divendres el decret llei que regularà el servici de taxis i VTC en la Comunitat Valenciana, després de mesos de protestes i xoc entre els dos sectors.

Dos agents denuncien falta de vigilància en barrancs de la CHJ a les vesprades

Dos agents mediambientals de la Confederació Hidrogràfica del Xúquer expliquen davant el jutjat que els barrancs queden sense vigilància a les vesprades i detallen com van viure l'augment de cabal durant la dana.