Científics diuen que hi ha una gran evidència de la transmissió del coronavirus per l’aire

Ejemplo de shortcode con estilo
  La polèmica sobre si el Covid–19 es transmet per aerosols continua ara amb una carta que publica hui Science, en la que els científics diuen «hi ha una evidència aclaparadora» a favor que la inhalació del SARS-Cov-2 «representa una via principal» de transmissió de la malaltia.   La missiva està signada per científics de diferents universitats […]

 

La polèmica sobre si el Covid–19 es transmet per aerosols continua ara amb una carta que publica hui Science, en la que els científics diuen «hi ha una evidència aclaparadora» a favor que la inhalació del SARS-Cov-2 «representa una via principal» de transmissió de la malaltia.

 

La missiva està signada per científics de diferents universitats estatunidenques, com les de Sant Diego, Maryland, Virgínia Tech i encapçalats per Kimberly Prather, de la Universitat de la Jolla. Encara que hi ha acord en què el Covid-19 es transmet a través de gotetes grans de saliva que expulsem en tossir o esternudar, encara no hi ha unanimitat si el contagi es produïx també per aerosols, és a dir, gotes molt més xicotetes que poden viatjar més lluny i romandre més temps suspeses en l’aire.

 

Els virus en aerosol «poden estar suspesos en l’aire durant molts segons o hores, com el fum, i ser inhalats». A demés estan «altament concentrats prop d’una persona infectada, pel que poden infectar més fàcilment a les persones que estan a prop», indiquen. Però, a demés, els aerosols que contenen virus infecciosos «també poden viatjar més de (dos metres) i acumular-se en l’aire interior mal ventilat, el que porta a esdeveniments de gran difusió».

 

La importància de les mascaretes

Per això, a banda de l’ús de mascaretes, la distància de seguretat i els esforços d’higiene, els investigadors insten als responsables de salut pública a «articular la importància de traslladar les activitats a l’exterior, millorar l’aire interior usant la ventilació i la filtració, i millorar la protecció dels treballadors d’alt risc».

 

És important que les persones porten mascaretes «en tot moment en els edificis públics i espais confinats», no només quan no es pot mantindre la distància de seguretat. «No és només una qüestió acadèmica, sinó un punt que ajudarà a reduir la transmissió si els funcionaris de la salut pública ofereixen una orientació clara i contundent sobre això», indica Linsegy Arr, una altra de les signants.

 

L’objectiu d’esta carta, assenyala Prather, «és deixar clar que el virus del SARS-Cov-2 viatja per l’aire i que les persones poden infectar-se per inhalació». Per això, considera que «és important reconéixer» esta via de transmissió «perquè els esforços se centren en la neteja de l’aire i a proporcionar orientació sobre com evitar els ambients interiors de risc».

Últimes notícies

‘La verbena de la Paloma’ arriba a Les Arts després de la cancel·lació per la dana

Les Arts estrena el 4 de novembre ‘La verbena de la Paloma’, la primera incursió del teatre en el gènere menut, després de cancel·lar-la en 2024 per la dana.

El pastisser d’Asp Raúl Asencio rebrà el premi Gastro Cinema 2026

El pastisser d’Asp rebrà el guardó en la clausura del festival, el 19 de novembre, al Teatro Arniches d’Alacant.

Mislata i València acomiaden l’artista Miquel Navarro, mort als 81 anys

Familiars, veïns i representants de la cultura i la política han acomiadat Miquel Navarro a Mislata. L’artista ha mort als 81 anys.

Compromís vol frenar la llei del sòl del PP amb esmenes contra l’especulació

Compromís ha presentat esmenes contra la llei del sòl del PP, que considera que afavorix l’especulació i debilita la protecció davant de les inundacions. La formació proposa una moratòria urbanística en zones afectades per la DANA.

El Levante torna a la zona de descens després d’onze jornades

La derrota per 0-2 davant de Atlético de Madrid ha deixat el Levante en la dihuitena plaça, amb deu punts. L’equip buscarà reaccionar en els pròxims partits.

El port d’Alacant explora noves connexions comercials amb la Xina

Una delegació del port de Yangzhou ha visitat Alacant per estudiar connexions logístiques i comercials, nous trànsits i futures col·laboracions.

Els negocis afectats per la dana ja poden demanar ajudes urgents

Les empreses afectades per la dana Adam poden sol·licitar les ajudes fins a l’1 de febrer de 2027. Comerços, establiments turístics i indústries poden rebre 10.000 euros per local.

Pego reclama reparar camins i regs després de la dana Adam

Luis Planas portarà al Consejo de Ministros les mesures necessàries per a recuperar Pego i altres zones afectades. El municipi alerta dels danys en camins i regadius.