La cita prèvia deixa de ser obligatòria a l’atenció presencial de l’Administració de la Generalitat

El Ple del Consell ha aprovat un acord que modifica les condicions d’accés a l’atenció presencial en l’àmbit de l’Administració de la Generalitat.

A través d’aquestes modificacions, es deixa sense efecte l’obligatorietat de la cita prèvia per accedir a l’atenció presencial als serveis d’atenció al públic de la Generalitat.

Això no obstant, es mantindrà i es fomentarà l’ús de la cita prèvia amb caràcter voluntari per afavorir l’organització, l’eficiència i la qualitat del servei, especialment amb la reducció de temps d’espera.

En qualsevol cas, es limitarà l’aforament de la ciutadania a l’atenció presencial en funció de l’espai disponible per a l’atenció al públic. Així mateix, s’adoptaran les mesures de prevenció oportunes per garantir la seguretat i la salut d’acord amb la normativa vigent, especialment s’evitarà la concentració massiva de persones i es garantirà la distància interpersonal.

Amb caràcter excepcional, els departaments de l’Administració de la Generalitat podran establir l’obligatorietat de la cita prèvia per a serveis específics per raó de la personalització del servei i especificitat de la matèria.

Aquest acord del Consell entrarà en vigor el pròxim 14 de febrer i deixarà sense efecte l’apartat seté de l’annex II de l’Acord de 19 de juny de 2020 sobre mesures de prevenció davant de la COVID-19 que establia que als serveis d’atenció al públic es prioritzava l’atenció telefònica i telemàtica i, per a l’atenció de caràcter presencial, caldria la cita prèvia.

Amb aquesta mesura es busca un equilibri entre els avantatges de l’ús de la cita prèvia per reduir els temps d’espera i millorar la qualitat de l’atenció a la ciutadania, i les garanties d’accés a l’atenció presencial, especialment en el cas de les persones i col·lectius més afectats per la bretxa digital.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Pérez Llorca enaltix el talent del sector audiovisual valencià després dels Goya

Pérez Llorca ha enaltit la creativitat, el treball i el talent dels professionals valencians premiats en els Goya, destacant la maduresa del sector. El Consell reforça el seu suport amb ajudes, el pol de Ciutat de la Llum i un pla estratègic.

La Generalitat perfila un Pla 2030 d’investigació per a atraure talent i inversions

El Consell impulsa un marc estable i avaluable fins a 2030 per a coordinar l'I+D+i, reactivar infraestructures i simplificar tràmits amb focus en talent i inversió

Pérez Llorca afirma que un jutjat de Ceuta avala el rebuig del Consell al repartiment de menors no acompanyats

Pérez Llorca ha anunciat en Les Corts que el Jutjat contenciós administratiu núm. 1 de Ceuta recolza el recurs del Consell contra el decret estatal de repartiment de menors migrants no acompanyats. El president ha presentat la resolució com un primer aval judicial a la seua postura i ha exigit al Govern aclarir els criteris d'assignació.

Nogueras, de Llançadora: l’emprenedor espanyol és més madur i exigix més oportunitats

Marta Nogueras assegura que l'ecosistema exigix rapidesa i més portes a la venda, inversió i talent. Llançadora ha guiat 1.800 projectes en 13 anys i fixa la IA com a repte.

Rodríguez ha insistit que el Govern vetlarà per a evitar desnonaments a famílies vulnerables

La ministra de Vivenda ha reiterat que l'Executiu continuarà treballant perquè no es produïsquen desnonaments de llars vulnerables i usarà els instruments públics disponibles. Ho ha dit després de la caiguda en el Congrés del decret del 'escut social'.

Aemet activa l’avís groc en la Comunitat Valenciana per pluges intenses i onatge a Alacant

Aemet activa l'avís groc este divendres en la Comunitat Valenciana per pluges de 20 l/m² en una hora, amb tempestes ocasionals. A Alacant se suma alerta costanera per vent del sud-oest i ones de 3 metres.

Paiporta impulsa set projectes de reconstrucció per 19,5 milions

L'Ajuntament entra en la fase de redacció de set actuacions després de la DANA, amb una inversió total de 19,5 milions per a equipaments i zones verdes. Parcs i jardins concentren la major partida i el procés avança cap a la licitació.

El 53% de les persones ateses per Casa Caridad de València són dones

Casa Caridad de València informa que el 53% de les persones que atén són dones i un terç són menors. L'entitat celebra el seu 120 aniversari amb un model més professional i integral.