7.7 C
València
Dimarts, 13 gener, 2026

La cita prèvia deixa de ser obligatòria a l’atenció presencial de l’Administració de la Generalitat

El Ple del Consell ha aprovat un acord que modifica les condicions d’accés a l’atenció presencial en l’àmbit de l’Administració de la Generalitat.

A través d’aquestes modificacions, es deixa sense efecte l’obligatorietat de la cita prèvia per accedir a l’atenció presencial als serveis d’atenció al públic de la Generalitat.

Això no obstant, es mantindrà i es fomentarà l’ús de la cita prèvia amb caràcter voluntari per afavorir l’organització, l’eficiència i la qualitat del servei, especialment amb la reducció de temps d’espera.

En qualsevol cas, es limitarà l’aforament de la ciutadania a l’atenció presencial en funció de l’espai disponible per a l’atenció al públic. Així mateix, s’adoptaran les mesures de prevenció oportunes per garantir la seguretat i la salut d’acord amb la normativa vigent, especialment s’evitarà la concentració massiva de persones i es garantirà la distància interpersonal.

Amb caràcter excepcional, els departaments de l’Administració de la Generalitat podran establir l’obligatorietat de la cita prèvia per a serveis específics per raó de la personalització del servei i especificitat de la matèria.

Aquest acord del Consell entrarà en vigor el pròxim 14 de febrer i deixarà sense efecte l’apartat seté de l’annex II de l’Acord de 19 de juny de 2020 sobre mesures de prevenció davant de la COVID-19 que establia que als serveis d’atenció al públic es prioritzava l’atenció telefònica i telemàtica i, per a l’atenció de caràcter presencial, caldria la cita prèvia.

Amb aquesta mesura es busca un equilibri entre els avantatges de l’ús de la cita prèvia per reduir els temps d’espera i millorar la qualitat de l’atenció a la ciutadania, i les garanties d’accés a l’atenció presencial, especialment en el cas de les persones i col·lectius més afectats per la bretxa digital.

Últimes notícies

El València arrasa 115-73 al Saragossa després de gestionar el cansament

El València va convertir el desgast en virtut i va agranar al Saragossa amb una tercera habitació demolidora. Montero i De Larrea van liderar un triomf ajornat que va arribar amb autoritat.

115-73: València Basket esclafa a Casademont Zaragoza després de domar el cansament

València Basket, en el seu octau partit en setze dies, va gestionar millor el desgast i va triturar a Casademont Zaragoza 115-73 en el Roig Arena, en un dol ajornat de la jornada 10.

115-73. València Basket va domar el cansament i va arrasar al Saragossa

L'equip de Pedro Martínez va gestionar el seu octau partit en 16 dies amb paciència i ritme per a trencar el dol després del descans i firmar la seua sexta victòria en huit.

Quatre detinguts en caure un grup que proveïa a la menuda a Alacant i Elx

La Policia ha desmantellat a Novelda un grup que subministrava cocaïna, marihuana i haixix a punts de venda a la província; hi ha quatre detinguts. L'operació va deixar 5,5 kg de cocaïna i altres útils de distribució confiscats i el conductor d'un Q5 va intentar fugir, causant lesions lleus a un agent.

Quatre detinguts per proveir punts de sovintege a Alacant i Elx

Quatre persones han sigut detingudes a Novelda per proveir de cocaïna, marihuana i haixix a punts de venda a la menuda a Alacant i Elx. En l'operació s'han confiscat 5,5 quilos de cocaïna i s'han practicat registres a Novelda i Aspe.

Parella valenciana, espies de Stalin

Leo Giménez és lingüista i en el seu article d'esta setmanaanalitza el llibre de Carles Senso com una obra que va més enllà de la crònica històrica: humanitza els personatges, reflexiona sobre les ideologies, la fidelitat, el sacrifici i els grans dilemes morals del segle XX, i ho fa amb una mirada profunda i vigent, combinant Història, Memòria i literatura

Sergio García renova quatre anys amb LIV Golf i es proposa mantindre’s jove

El castellonenc afronta la seua quinta temporada com a capità dels Fireballs després d'ampliar el seu contracte per quatre anys. Aplaudix el salt a 72 clots i confia que compte per al ránking mundial.

L’acusat de matar a la seua exparella s’acull a no declarar i al·lega amnèsia en el juí amb jurat

El juí amb jurat per l'assassinat d'una jove a Alcoi ha arrancat amb l'acusat negant-se a declarar per amnèsia. La Fiscalia manté la seua petició de 23 anys per assassinat i 2 més per amenaces.