La cita prèvia deixa de ser obligatòria a l’atenció presencial de l’Administració de la Generalitat

El Ple del Consell ha aprovat un acord que modifica les condicions d’accés a l’atenció presencial en l’àmbit de l’Administració de la Generalitat.

A través d’aquestes modificacions, es deixa sense efecte l’obligatorietat de la cita prèvia per accedir a l’atenció presencial als serveis d’atenció al públic de la Generalitat.

Això no obstant, es mantindrà i es fomentarà l’ús de la cita prèvia amb caràcter voluntari per afavorir l’organització, l’eficiència i la qualitat del servei, especialment amb la reducció de temps d’espera.

En qualsevol cas, es limitarà l’aforament de la ciutadania a l’atenció presencial en funció de l’espai disponible per a l’atenció al públic. Així mateix, s’adoptaran les mesures de prevenció oportunes per garantir la seguretat i la salut d’acord amb la normativa vigent, especialment s’evitarà la concentració massiva de persones i es garantirà la distància interpersonal.

Amb caràcter excepcional, els departaments de l’Administració de la Generalitat podran establir l’obligatorietat de la cita prèvia per a serveis específics per raó de la personalització del servei i especificitat de la matèria.

Aquest acord del Consell entrarà en vigor el pròxim 14 de febrer i deixarà sense efecte l’apartat seté de l’annex II de l’Acord de 19 de juny de 2020 sobre mesures de prevenció davant de la COVID-19 que establia que als serveis d’atenció al públic es prioritzava l’atenció telefònica i telemàtica i, per a l’atenció de caràcter presencial, caldria la cita prèvia.

Amb aquesta mesura es busca un equilibri entre els avantatges de l’ús de la cita prèvia per reduir els temps d’espera i millorar la qualitat de l’atenció a la ciutadania, i les garanties d’accés a l’atenció presencial, especialment en el cas de les persones i col·lectius més afectats per la bretxa digital.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Rescaten a una dona bloquejada en una via ferrata d’Argelita per una fallada en el mosquetó

Bombers del Consorci de Castelló han rescatat en la via ferrata d'Argelita a una dona que va quedar bloquejada a uns 20 metres d'altura per un problema amb el mosquetó dels seus caps d'ancoratge.

El SanSan 2026 tanca edició després de cancel·lar la seua primera jornada pel vent

El SanSan Festival 2026 conclou esta nit a Benicàssim després de reprogramar part dels concerts anul·lats el dijous per les fortes ratxes de vent i mantindre sense canvis el cartell del dissabte.

Queden en llibertat els dos germans detinguts per la presumpta violació d’una dona en un cotxe a València

La jutgessa de Violència sobre la Dona de València deixa en llibertat provisional als dos germans detinguts per una presumpta violació en un cotxe en el barri de Malilla al no existir denúncia de la víctima.

El major telescopi de la Comunitat ja observa el cel en l’Alt Túria

El Centre Astronòmic de l'Alt Túria estrena el telescopi més gran i avançat de la Comunitat Valenciana, un equip d'última generació clau per a la divulgació, la investigació i la defensa planetària.

Les màximes superen els 26 graus en un Dissabte Sant estable i quasi estiuenc

La Comunitat Valenciana viu un Dissabte Sant estable, amb cels buidats, vent fluix i màximes que superen els 26 graus en diversos municipis de l'interior de València. El diumenge continuarà l'ambient quasi estiuenc, amb temperatures en lleuger ascens i brises en el litoral.

La Reial Societat derrota al Llevant i es fica de ple en la baralla per la Champions

La Reial Societat va véncer 2-0 al Llevant amb gols de Jon Martín i Brais Méndez després d'un partit dominat d'inici a fi, i s'acosta als llocs de Lliga de Campions.

Jorge Crivillés culmina l’exigent travessia del Riu de la Plata

Jorge Crivillés completa la travessia nadant del Riu de la Plata, més de 40 quilòmetres entre l'Uruguai i l'Argentina, primer repte de la Triple Corona de la Fi del Món.

Ivace+i impulsa un projecte per a transformar residus agrícoles en compostos bioactivos

La Conselleria d'Innovació finança a través de Ivace+i el projecte VALHORTA, que convertix residus hortofructícoles en compostos bioactivos i cel·lulosa per a envasos sostenibles.