La cita prèvia deixa de ser obligatòria a l’atenció presencial de l’Administració de la Generalitat

El Ple del Consell ha aprovat un acord que modifica les condicions d’accés a l’atenció presencial en l’àmbit de l’Administració de la Generalitat.

A través d’aquestes modificacions, es deixa sense efecte l’obligatorietat de la cita prèvia per accedir a l’atenció presencial als serveis d’atenció al públic de la Generalitat.

Això no obstant, es mantindrà i es fomentarà l’ús de la cita prèvia amb caràcter voluntari per afavorir l’organització, l’eficiència i la qualitat del servei, especialment amb la reducció de temps d’espera.

En qualsevol cas, es limitarà l’aforament de la ciutadania a l’atenció presencial en funció de l’espai disponible per a l’atenció al públic. Així mateix, s’adoptaran les mesures de prevenció oportunes per garantir la seguretat i la salut d’acord amb la normativa vigent, especialment s’evitarà la concentració massiva de persones i es garantirà la distància interpersonal.

Amb caràcter excepcional, els departaments de l’Administració de la Generalitat podran establir l’obligatorietat de la cita prèvia per a serveis específics per raó de la personalització del servei i especificitat de la matèria.

Aquest acord del Consell entrarà en vigor el pròxim 14 de febrer i deixarà sense efecte l’apartat seté de l’annex II de l’Acord de 19 de juny de 2020 sobre mesures de prevenció davant de la COVID-19 que establia que als serveis d’atenció al públic es prioritzava l’atenció telefònica i telemàtica i, per a l’atenció de caràcter presencial, caldria la cita prèvia.

Amb aquesta mesura es busca un equilibri entre els avantatges de l’ús de la cita prèvia per reduir els temps d’espera i millorar la qualitat de l’atenció a la ciutadania, i les garanties d’accés a l’atenció presencial, especialment en el cas de les persones i col·lectius més afectats per la bretxa digital.

Últimes notícies

Mor atropellat a l’A-70 a Alacant per un conductor begut i drogat en plena operació eixida

Una persona ha mort aquest divendres atropellada a l’A-70, a l’altura de Villafranqueza (Alacant), després d’una col·lisió per abast. El conductor que l’ha atropellat ha donat positiu en alcohol i drogues i s’enfronta a delictes greus contra la seguretat viària.

Així quedarà la setmana escolar de Falles 2027 a València: lliure des del 15 de març

El Consell Escolar Municipal de València ha proposat que els col·legis tinguen festa el dilluns 7 de desembre i tota la setmana de Falles 2027, a canvi de fer classe el 22 i 23 de desembre.

La Comunitat Valenciana s’enfronta a una nova onada de calor amb més de 40 graus al prelitoral

Aemet preveu a inicis de la pròxima setmana un nou episodi d’onada de calor a la Comunitat Valenciana, amb màximes per damunt dels 40 graus al prelitoral i més de 35 graus en punts del litoral, acompanyades de tempestes vespertines i un fort ambient de basca.

Cutanda reclama deixar treballar jutges i institucions en el cas de les VPP de Les Naus

La portaveu del govern d'Alacant, Cristina Cutanda (PP), reclama esperar les investigacions judicials i de les comissions sobre les VPP de Les Naus davant la petició de l'oposició de convocar una comissió municipal urgent amb la compareixença de l'alcalde Luis Barcala.

Citen com a testimoni el vicesecretari municipal d’Alacant pel cas de les vivendes públiques

La jutgessa que investiga l’adjudicació de vivendes públiques a la Platja de Sant Joan d’Alacant ha citat com a testimonis el vicesecretari municipal i el cap de Disciplina Urbanística, i ha reclamat tota la documentació sobre la venda de la parcel·la.

De l’eufòria a la polèmica: així han sigut els dos cicles de Pedro Martínez al Valencia Basket

L’eixida de Pedro Martínez del Valencia Basket per fitxar pel Real Madrid tanca una segona etapa idèntica a la primera: il·lusió, èxits esportius i un final carregat de tensió i decepció a la grada taronja.

Pedro Martínez se’n va al Real Madrid i tanca una segona etapa intensa al València Basket

Pedro Martínez ha decidit eixir del València Basket rumb al Real Madrid, després de repetir un cicle d’il·lusió, títols i eixida polèmica com ja va passar en la seua primera etapa.

Pedro Martínez se’n va al Real Madrid i tanca una segona etapa tan exitosa com polèmica al València Basket

La marxa de Pedro Martínez al Real Madrid trenca l’acord fins a 2028 amb el València Basket i reprodueix el patró d’il·lusió, títols i final polèmic de la seua primera etapa al club taronja.