Sanitat anuncia quan van a citar als col·legis valencians per a la vacuna del Covid-19

 

La primera citació del personal de centres educatius de la Comunitat Valenciana dins del Pla de vacunació contra el coronavirus es publicarà este dissabte, 13 de març, en la web de la Conselleria d’Educació.

 

Així ho recorda en xarxes el secretari autonòmic d’Educació, Miguel Soler, que adjunta l’escrit que s’ha remés als centres amb informació sobre el procés.

 

En la carta es detalla que la Conselleria farà pública la relació de tots els centres educatius de la Comunitat Valenciana, un llistat per cada província ordenat per codi de centre en el que s’indicarà la data i l’hora a la que han d’anar els treballadors de cadascun d’ells a un determinat punt de vacunació.

 

Dates de la vacunació de la primera dosi

S’ha intentat, en funció del número total de persones que poden ser convocades cada 30 minuts, cridar a centres complets, cas en el que apareix en la columna corresponent el percentatge 100%. Quan aparega un percentatge diferent, per exemple 50%, es referix que ha d’acudir el 50% del centre en l’hora indicada i l’altre 50% en el següent tram horari.

 

En estos casos les persones responsables de cada centre que vagen al seu punt de vacunació amb el llistat corresponent dividiran la llista en els percentatges assenyalats i comunicaran al personal del seu centre qui ha d’anar en cadascun dels trams horaris assenyalats.

 

La citació, que estarà publicada demà en la web de la Conselleria d’Educació, Cultura i Esport, concretarà tots els centres convocats per als dies 15, 16, 17 i 18 de març. La resta dels centres es vacunaran els dies 26 i 27 de març i la citació es publicarà el pròxim 23 de març a les nou del matí en la pàgina web de la Conselleria d’Educació, Cultura i Esport.

 

Més de 116.000 persones es vacunaran del Covid-19

La persona responsable del procés de vacunació de cada centre ha d’estar al punt de vacunació 30 minuts abans de l’hora de citació del centre amb el llistat de persones convocades, i haurà de posar-se en contacte amb la persona responsable de la Conselleria d’Educació del punt de vacunació.

 

Segons van anunciar esta setmana el president, Ximo Puig, i els consellers de Sanitat i Educació, Ana Barceló i Vicent Marzà, la vacunació del personal de centres educatius de la Comunitat Valenciana -tant docent, com d’administració i servicis i altres treballadors amb contacte amb l’alumnat, com a neteja i monitors- començarà dilluns que ve, 15 de març. En total, seran un poc més de 116.000 persones en el que constituirà un assaig de la vacunació massiva de la població.

 

La vacuna que es va aplicar a este col·lectiu serà d’AstraZeneca, i el personal que entrarà en esta primera fase de vacunació a la comunitat educativa tindrà entre 18 i 55 anys (el 78% del personal de la comunitat educativa potencial). Les dosis s’inocularan en espais habilitats en més d’una vintena de municipis, amb 242 equips de vacunació i uns 1.000 professionals per a agilitar el procés.

Últimes notícies

Juny tanca amb un 87% d’ocupació hotelera a la Comunitat Valenciana i Benidorm supera el 90%

Els hotels de la Comunitat Valenciana han tancat juny amb un 87,1% d’ocupació, mig punt més que fa un any, amb Benidorm per damunt del 90% i un fort creixement a Castelló.

Nala, la gossa bombera d’Alacant que busca supervivents al terratrémol de Veneçuela

Nala, una gossa de la Unitat Canina dels bombers d’Alacant, ha viatjat quasi 40 hores fins a Veneçuela amb l’ONG GEA per buscar supervivents i repartir ajuda humanitària després del doble terratrémol.

La jove apunyalada pel pare en un crim masclista a Alacant evoluciona fora de perill

La jove de 26 anys ferida pel pare en el crim masclista de Cañada del Fenollar continua ingressada a l’hospital d’Alacant, però la seua vida no corre perill.

Justin de Haas, nou central neerlandés per al Valencia CF i huité jugador dels Països Baixos al club

El central neerlandés Justin de Haas, fitxat des del FC Famalicao, s’ha convertit en el huité futbolista dels Països Baixos que defensa l’escut del Valencia CF i en el primer de clara vocació defensiva.

Rècord negatiu d’ofegaments en juny a Espanya amb huit morts a la Comunitat Valenciana

Juny ha tancat amb 92 morts per ofegament a Espanya, huit d’elles a la Comunitat Valenciana, el pitjor registre des de 2015 i amb un fort impacte en menors i majors.

Un minut de silenci al Palau per les víctimes de l’accident de Metrovalencia, 20 anys després

El Consell ha guardat un minut de silenci al Palau de la Generalitat en memòria de les 43 víctimes de l’accident de Metrovalencia, en el 20é aniversari del sinistre, en una jornada d’actes d’homenatge i record.

Les mínimes baixen fins a 5 graus menys però València encara patix una nit tropical amb 22,7 °C

Les mínimes han descendit fins a 5 graus en la Comunitat Valenciana, però en molts punts encara superen els 20, amb 22,7 °C a València.

Un conductor sembrà el pànic a València amb una fugida temerària de més d’onze quilòmetres

La Guàrdia Civil ha detingut un jove de 29 anys que ha fugit més d’onze quilòmetres per la V-30 i carrers de València, conduint en sentit contrari i provocant diversos sinistres vials fins a col·lidir al barri de Natzaret.