L’Hospital Clínic de València comença a realitzar trasplantaments renals

L’Hospital Clínic Universitari de València ha realitzat el seu primer trasplantament renal després que obtinguera l’oportuna autorització com a centre trasplantador. Suposa una fita per al centre valencià que se suma així als dos hospitals de la ciutat de València que ja realitzaven aquest tipus de trasplantaments, l’Hospital la Fe i l’Hospital Doctor Peset. La incorporació d’aquesta activitat de trasplantament renal suposarà millorar les xifres i, amb això, la supervivència i qualitat de vida de moltes persones.

L’Hospital Clínic porta realitzant trasplantaments d’òrgans des de l’any 1980, una activitat que s’ha incrementat un 200% des de l’any 2015. A més, l’hospital ha sigut pioner implantant la donació en asistòlia controlada (DAC) mitjançant el dispositiu ECMO (oxigenació per membrana extracorpòria). També porta desenvolupant des de l’any 2018, juntament amb l’Hospital La Fe, el programa d’ECMO mòbil per a donació en asistòlia controlada, un programa en el qual equips de tots dos centres es desplacen a qualsevol centre de la Comunitat per a poder dur a terme aquest tipus de donació.

«Estem molt satisfets i orgullosos que l’Hospital Clínic de València passe a augmentar la llista dels centres trasplantadores de la Comunitat i permeta incrementar encara més les bones dades de trasplantaments d’òrgans que ja registrem. Suposa a més un reconeixement al treball dut a terme per part de tots els professionals durant tots aquests anys quant a donació i trasplantament» ha explicat Rafael Badenes, coordinador de trasplantaments de l’Hospital Clínic i cap de secció del Servei d’Anestesiologia i Reanimació del mateix centre.

Per part seua, José Luis Górriz, cap de Servei de Nefrologia de l’Hospital Clínic de València ha explicat «Espanya és el país amb major taxa de donació d’òrgans en el món i amb major taxa de realització de trasplantaments renals. Però cada vegada se sumen nous reptes per a mantindre aqueix primer lloc mundial. El primer repte és aconseguir optimitzar els òrgans en un sistema en el qual la donació en asistòlia suposa el 35% de les donacions«.

«En aquesta situació, l’escurçament del temps que passa des que s’extrau l’òrgan i s’implanta és crucial per als resultats del trasplantament renal. En aquest context, una adequada estratègia logística i de col·laboració entre centres trasplantadores permetrà un millor aprofitament dels òrgans a la Comunitat Valenciana» ha afegit José Luis Górriz.

De la mateixa manera ha posat l’accent en la importància del treball conjunt entre centres: «Aquest treball conjunt entre hospitals és necessari per a mantindre un continu creixement en la donació i trasplantaments i millorar en les llistes d’espera de pacients pendents d’un òrgan«.

«La realització de trasplantament renal a l’Hospital Clínic Universitari de València implica que ha existit un treball conjunt i reeixit de múltiples serveis i tots els estaments sanitaris de l’hospital per a poder oferir resultats òptims als pacients amb malaltia renal» ha explicat José Luis Górriz.

Un 42,8% més de trasplantaments en el primer trimestre en la Comunitat

La incorporació de l’hospital Clínic Universitari als hospitals que realitzen trasplantament renal i les noves estratègies plantejades per la Conselleria de Sanitat i Salut Pública tenen l’objectiu de millorar la taxa de trasplantament renal en la Comunitat.

Durant els tres primers mesos d’enguany, la Comunitat Valenciana ha incrementat la seua activitat trasplantadora en un 42,8% i s’ha registrat un 12,2% més de donants d’òrgans respecte al primer trimestre de 2021.

En aquest sentit, de gener a març, els hospitals valencians han realitzat 79 trasplantaments de renyó, 32 hepàtics, 12 cardíacs, 15 de pulmó i 2 de pàncrees.

Últimes notícies

Anselmi vol revifar la tradició dels tècnics argentins en l’Elx

Martín Anselmi, nou tècnic argentí de l’Elx, arriba sense experiència en Europa amb l’objectiu de recuperar el protagonisme dels entrenadors del seu país al club il·licità després d’uns anys discrets.

El PSPV acusa Feijóo de no avalar Juanfran Pérez Llorca en la seua visita a Sueca

El síndic socialista José Muñoz assegura que la visita d’Alberto Núñez Feijóo a la Comunitat Valenciana ha evidenciat la falta de suport explícit a Juanfran Pérez Llorca i denuncia també el silenci entorn de l’expresident Carlos Mazón.

Feijóo promet acabar amb la discriminació financera de la Comunitat Valenciana

Alberto Núñez Feijóo ha promés en un acte a Sueca impulsar un nou model de finançament just per a la Comunitat Valenciana i acabar amb la seua discriminació, mentres Juanfran Pérez Llorca ha garantit el suport del PPCV perquè arribe a la Moncloa.

Mes de maig rècord al TRAM d’Alacant amb més d’1,6 milions de viatgers

La xarxa del TRAM d’Alacant ha transportat 1.654.238 persones en maig, una xifra molt similar a la de 2025, amb la Línia 2 com la més utilitzada i un creixement destacat a la Línia 9.

Un jove quasi quadruplica la taxa d’alcohol mentre circulava amb patinet elèctric a Gandia

La Guàrdia Civil ha denunciat un jove de 25 anys que circulava amb un patinet elèctric al Grau de Gandia amb quasi quatre vegades la taxa d’alcohol permesa i sense haver inscrit el vehicle en el registre obligatori de la DGT.

Nous materials prefabricats sostenibles facilitaran la construcció a la Comunitat Valenciana

La Conselleria dIndustria ha finançat, a través dIvace+i Innovació i amb fons FEDER, el desenvolupament de nous materials ecosostenibles per a elements prefabricats que reduïxen ciment, àrids i petjada de carboni en la construcció.

Feijóo carrega contra el rebuig a la moció per exigir eleccions i parla de degradació màxima del sanchisme

Alberto Núñez Feijóo ha criticat a Sueca que la Mesa del Congrés no haja admés a tràmit una moció per demanar a Pedro Sánchez la convocatòria d’eleccions, i ha afirmat que és la degradació màxima del sanchisme.

Metrovalencia bat rècord en maig amb més de 9 milions de viatges

Metrovalencia ha superat en maig els 9 milions de desplaçaments, un 8,64 % més que en 2025, amb la Línia 3 com a més utilitzada i Xàtiva com l’estació amb més trànsit.