L’Hospital Clínic de València comença a realitzar trasplantaments renals

L’Hospital Clínic Universitari de València ha realitzat el seu primer trasplantament renal després que obtinguera l’oportuna autorització com a centre trasplantador. Suposa una fita per al centre valencià que se suma així als dos hospitals de la ciutat de València que ja realitzaven aquest tipus de trasplantaments, l’Hospital la Fe i l’Hospital Doctor Peset. La incorporació d’aquesta activitat de trasplantament renal suposarà millorar les xifres i, amb això, la supervivència i qualitat de vida de moltes persones.

L’Hospital Clínic porta realitzant trasplantaments d’òrgans des de l’any 1980, una activitat que s’ha incrementat un 200% des de l’any 2015. A més, l’hospital ha sigut pioner implantant la donació en asistòlia controlada (DAC) mitjançant el dispositiu ECMO (oxigenació per membrana extracorpòria). També porta desenvolupant des de l’any 2018, juntament amb l’Hospital La Fe, el programa d’ECMO mòbil per a donació en asistòlia controlada, un programa en el qual equips de tots dos centres es desplacen a qualsevol centre de la Comunitat per a poder dur a terme aquest tipus de donació.

«Estem molt satisfets i orgullosos que l’Hospital Clínic de València passe a augmentar la llista dels centres trasplantadores de la Comunitat i permeta incrementar encara més les bones dades de trasplantaments d’òrgans que ja registrem. Suposa a més un reconeixement al treball dut a terme per part de tots els professionals durant tots aquests anys quant a donació i trasplantament» ha explicat Rafael Badenes, coordinador de trasplantaments de l’Hospital Clínic i cap de secció del Servei d’Anestesiologia i Reanimació del mateix centre.

Per part seua, José Luis Górriz, cap de Servei de Nefrologia de l’Hospital Clínic de València ha explicat «Espanya és el país amb major taxa de donació d’òrgans en el món i amb major taxa de realització de trasplantaments renals. Però cada vegada se sumen nous reptes per a mantindre aqueix primer lloc mundial. El primer repte és aconseguir optimitzar els òrgans en un sistema en el qual la donació en asistòlia suposa el 35% de les donacions«.

«En aquesta situació, l’escurçament del temps que passa des que s’extrau l’òrgan i s’implanta és crucial per als resultats del trasplantament renal. En aquest context, una adequada estratègia logística i de col·laboració entre centres trasplantadores permetrà un millor aprofitament dels òrgans a la Comunitat Valenciana» ha afegit José Luis Górriz.

De la mateixa manera ha posat l’accent en la importància del treball conjunt entre centres: «Aquest treball conjunt entre hospitals és necessari per a mantindre un continu creixement en la donació i trasplantaments i millorar en les llistes d’espera de pacients pendents d’un òrgan«.

«La realització de trasplantament renal a l’Hospital Clínic Universitari de València implica que ha existit un treball conjunt i reeixit de múltiples serveis i tots els estaments sanitaris de l’hospital per a poder oferir resultats òptims als pacients amb malaltia renal» ha explicat José Luis Górriz.

Un 42,8% més de trasplantaments en el primer trimestre en la Comunitat

La incorporació de l’hospital Clínic Universitari als hospitals que realitzen trasplantament renal i les noves estratègies plantejades per la Conselleria de Sanitat i Salut Pública tenen l’objectiu de millorar la taxa de trasplantament renal en la Comunitat.

Durant els tres primers mesos d’enguany, la Comunitat Valenciana ha incrementat la seua activitat trasplantadora en un 42,8% i s’ha registrat un 12,2% més de donants d’òrgans respecte al primer trimestre de 2021.

En aquest sentit, de gener a març, els hospitals valencians han realitzat 79 trasplantaments de renyó, 32 hepàtics, 12 cardíacs, 15 de pulmó i 2 de pàncrees.

Últimes notícies

Nova tenda de MediaMarkt a Sagunt amb 1.800 m², 40 especialistes i 6.000 productes

MediaMarkt ha obert una nova tenda al centre comercial VidaNova Parc de Sagunt, amb 1.800 metres quadrats, més de 40 especialistes i més de 6.000 productes, reforçant així la seua presència a la Comunitat Valenciana.

Casa Repinaldo s’emporta la millor fideuà del món en el concurs internacional de Gandia

El restaurant asturià Casa Repinaldo ha guanyat el 51é Concurs Internacional de Fideuà i Gastronomia de Gandia, en una edició nocturna que ha omplit el Moll dels Borja i ha repartit guardons a cuiners de la Comunitat Valenciana, d’Espanya i de Colòmbia.

Oratge estable en la Comunitat amb ruixats febles al sud i més calor a València

La Comunitat Valenciana espera este dijous un oratge majoritàriament estable, amb núvols alts, ruixats febles en la mitat sud i un lleu augment de les màximes a València.

El professorat en vaga alça la tenda de la plaça de la Verge després de suspendre la vaga indefinida

El professorat de l’ensenyament públic no universitari valencià ha decidit suspendre la vaga indefinida i ha posat fi a l’acampada de protesta a la plaça de la Verge de València després de déu dies d’acció reivindicativa.

El professorat en vaga alça l’acampada de la plaça de la Verge de València després de suspendre la vaga indefinida

El professorat de l’escola pública no universitària ha decidit suspendre la vaga indefinida i ha posat fi a l’acampada de deu dies a la plaça de la Verge de València, mantinguent, però, el compromís de continuar mobilitzat.

Triomf del Valencia Basket en la pròrroga (118-117) en el primer duel de semifinals davant el Joventut

El Valencia Basket ha obert l’eliminatòria de semifinals de la Lliga Endesa amb una victòria ajustada per 118-117 davant l’Asisa Joventut al Roig Arena, després d’una pròrroga molt disputada.

El professorat valencià aposta per suspendre la vaga i rebutja 6 dels 7 punts d’Educació

Un 67 % dels docents que han participat en la consulta sindical ha apostat per parar la vaga indefinida i, d’ells, un 71 % preferix suspendre-la per mantindre les mobilitzacions actives.

Bordalás seguirà al Getafe fins a 2028 després de renovar per dos temporades

José Bordalás ha renovat amb el Getafe per dos temporades i continuarà fins a juny de 2028, després de dues setmanes de negociacions.