Anuncios

L’Hospital Clínic de València comença a realitzar trasplantaments renals

L’Hospital Clínic Universitari de València ha realitzat el seu primer trasplantament renal després que obtinguera l’oportuna autorització com a centre trasplantador. Suposa una fita per al centre valencià que se suma així als dos hospitals de la ciutat de València que ja realitzaven aquest tipus de trasplantaments, l’Hospital la Fe i l’Hospital Doctor Peset. La incorporació d’aquesta activitat de trasplantament renal suposarà millorar les xifres i, amb això, la supervivència i qualitat de vida de moltes persones.

L’Hospital Clínic porta realitzant trasplantaments d’òrgans des de l’any 1980, una activitat que s’ha incrementat un 200% des de l’any 2015. A més, l’hospital ha sigut pioner implantant la donació en asistòlia controlada (DAC) mitjançant el dispositiu ECMO (oxigenació per membrana extracorpòria). També porta desenvolupant des de l’any 2018, juntament amb l’Hospital La Fe, el programa d’ECMO mòbil per a donació en asistòlia controlada, un programa en el qual equips de tots dos centres es desplacen a qualsevol centre de la Comunitat per a poder dur a terme aquest tipus de donació.

Anuncios

Estem molt satisfets i orgullosos que l’Hospital Clínic de València passe a augmentar la llista dels centres trasplantadores de la Comunitat i permeta incrementar encara més les bones dades de trasplantaments d’òrgans que ja registrem. Suposa a més un reconeixement al treball dut a terme per part de tots els professionals durant tots aquests anys quant a donació i trasplantament” ha explicat Rafael Badenes, coordinador de trasplantaments de l’Hospital Clínic i cap de secció del Servei d’Anestesiologia i Reanimació del mateix centre.

Per part seua, José Luis Górriz, cap de Servei de Nefrologia de l’Hospital Clínic de València ha explicat “Espanya és el país amb major taxa de donació d’òrgans en el món i amb major taxa de realització de trasplantaments renals. Però cada vegada se sumen nous reptes per a mantindre aqueix primer lloc mundial. El primer repte és aconseguir optimitzar els òrgans en un sistema en el qual la donació en asistòlia suposa el 35% de les donacions“.

En aquesta situació, l’escurçament del temps que passa des que s’extrau l’òrgan i s’implanta és crucial per als resultats del trasplantament renal. En aquest context, una adequada estratègia logística i de col·laboració entre centres trasplantadores permetrà un millor aprofitament dels òrgans a la Comunitat Valenciana” ha afegit José Luis Górriz.

De la mateixa manera ha posat l’accent en la importància del treball conjunt entre centres: “Aquest treball conjunt entre hospitals és necessari per a mantindre un continu creixement en la donació i trasplantaments i millorar en les llistes d’espera de pacients pendents d’un òrgan“.

La realització de trasplantament renal a l’Hospital Clínic Universitari de València implica que ha existit un treball conjunt i reeixit de múltiples serveis i tots els estaments sanitaris de l’hospital per a poder oferir resultats òptims als pacients amb malaltia renal” ha explicat José Luis Górriz.

Un 42,8% més de trasplantaments en el primer trimestre en la Comunitat

La incorporació de l’hospital Clínic Universitari als hospitals que realitzen trasplantament renal i les noves estratègies plantejades per la Conselleria de Sanitat i Salut Pública tenen l’objectiu de millorar la taxa de trasplantament renal en la Comunitat.

Durant els tres primers mesos d’enguany, la Comunitat Valenciana ha incrementat la seua activitat trasplantadora en un 42,8% i s’ha registrat un 12,2% més de donants d’òrgans respecte al primer trimestre de 2021.

En aquest sentit, de gener a març, els hospitals valencians han realitzat 79 trasplantaments de renyó, 32 hepàtics, 12 cardíacs, 15 de pulmó i 2 de pàncrees.

Anuncios
Anuncios

Últimes notícies

Compromís reclama una nova comissió sobre la DANA després de donar per fracassada l’actual

Compromís demana en Les Corts una nova comissió d'investigació sobre la DANA del 29 d'octubre de 2024 en considerar que l'actual es tanca en fals i no ha aclarit responsabilitats.

CGT Ensenyament crida el professorat a donar suport a la vaga indefinida des del dilluns 11

CGT Ensenyament insta a tot el professorat de la Comunitat Valenciana a sumar-se a la vaga indefinida que arranca el dilluns 11, en defensa d'una educació pública i de qualitat.

Desenrotllen un sistema intel·ligent que detecta fugues d’aigua i danys en canonades en temps real

Un equip amb participació de la Universitat Politècnica de València desenrotlla un sistema que combina fibra òptica distribuïda, intel·ligència artificial i computació en la vora per a vigilar xarxes d'aigua en temps real.

La comissió de la dana de Les Corts afronta la seua recta final després d’un any de treball i 32 compareixents

La comissió d'investigació sobre la dana del 29 d'octubre en Les Corts Valencianes conclourà este mes després d'onze sessions, amb només un terç de les compareixences previstes i un fort xoc polític sobre si es tracta d'un tancament per termini o d'una carpetada.

Jovenes amb malaltia renal: la diàlisi que marca la seua vida personal i laboral

Raúl i Nacho conviuen amb una malaltia renal des dels 20 anys i organitzen estudis, treball i oci al voltant de la diàlisi, mentres esperen un nou trasplantament.

Detinguts dos hòmens per robatoris de cadenes d’or mitjançant estirada a Carlet

La Guàrdia Civil ha detingut a Carlet a dos hòmens de 27 i 32 anys acusats de robar cadenes d'or mitjançant estirada i ha recuperat diverses peces sostretes.

Sanitat envia al Centre Nacional de Microbiologia la mostra de la pacient en estudi per hantavirus a Alacant

Sanitat ha remés al Centre Nacional de Microbiologia la mostra d'una dona de 32 anys ingressada en aïllament a l'Hospital de Sant Joan d'Alacant després de volar amb una passatgera morta per hantavirus.

Dissabte de ruixats forts i possible graníssol a la província d’Alacant

La Comunitat Valenciana afronta un dissabte molt nuvolós, amb ruixats localment forts i tempestes, sense descartar graníssol menut en punts d'Alacant, i temperatures mínimes en ascens.
Anuncios