16.6 C
València
Dijous, 15 gener, 2026

Dura història d’un metge italià en l’UCI amb coronavirus: «Em va destrossar la vida»

 

En estos dies, es compartixen molts missatges en les xarxes socials mostrant sentiments i punts de vista sobre la pandèmia de coronavirus que està assolant a tot el món. Sobretot Espanya i Itàlia, països que estan entre els més afectats del món. En este últim, el número de casos és molt superior, igual que el de morts, i s’ha fet viral el testimoni d’un metge que, per desgràcia, és descoratjador.

 

Metge hospitalitzat en l’UCI per coronavirus

Gianni Zampino és un doctor de 40 anys, però també pacient i està hospitalitzat després de contagiar-se de coronavirus. El seu testimoni és colpidor i s’ha fet viral després d’emetre’s en els informatius de la cadena italiana ‘Rai 1’. En el vídeo se’l pot vore en l’UCI, amb una màscara que l’ajuda a respirar, i ha explicat: «Encara hui veig massa persones que es prenen este maleït virus a la lleugera, m’ha canviat la vida que fins fa uns dies era normal».

 

Destaca, però, que en un primer moment, li va restar importància a este virus. Gianni continua explicant: «He de dir que el vaig subestimar, igual que molts altres. Vaig pensar que seria un discurs polític, militar, un engany… moltes coses». Gianni es troba ara hospitalitzat per coronavirus, però a demés ha perdut a son pare per esta malaltia: «Va matar a la persona que més volia en la meua vida: mon pare».

 

«Personalment, em va destrossar la vida», ha assegurat. Amb estes dures paraules Gianni ha volgut mostrar al món la seua situació per a què tot el món prenga consciència de la gran importància que té quedar-se «sí o sí en els seus domicilis per a no lamentar-ho després».

Últimes notícies

La federació veïnal demana reunir-se amb Catalá per a desbloquejar la ZBE a València

La federació veïnal sol·licita una reunió directa amb l'alcaldessa per a desbloquejar la Zona de Baixes Emissions, després de mesos sense acord malgrat la pròrroga estatal.

El pont de l’estació de Paiporta continuarà obert al trànsit durant la seua reconstrucció

El pont de l'estació de Paiporta es mantindrà obert amb dos carrils mentres s'intensifiquen les obres. Els treballs seran per fases i hi haurà talls puntuals comunicats amb antelació.

Jordi Sevilla demana al PSOE canviar el rumb i pactar amb grans partits, no amb Junts, ERC ni Podemos

Jordi Sevilla ha instat el PSOE a corregir el rumb i a buscar pactes amb grans partits per a afrontar vivenda i ocupació juvenil, no amb Junts, ERC ni Podemos. Emmarca el seu missatge en el manifest 'Socialdemocràcia 21' i ha demanat a PP i PSOE frenar la polarització.

Catarroja inicia la segona fase de les obres del clavegueram per via d’emergència

L'Ajuntament ha activat una nova actuació de rehabilitació del clavegueram per la via d'emergència després dels danys de la DANA d'octubre. Els treballs es repartixen en diversos punts, duraran huit mesos i compten amb 264.124,11 euros de pressupost.

Pérez Llorca veu el finançament com a ‘cartell electoral’ de Montero i demana una reunió amb presidents

Pérez Llorca sosté que la proposta del Govern manca de consens i la vincula a la candidatura de María Jesús Montero. Reclama una trobada amb tots els presidents autonòmics per a abordar un model real i urgent per a la Comunitat Valenciana.

Morant demana als presidents autonòmics no torpedinar un model de finançament sense perdedors

La ministra ha reclamat als presidents autonòmics que no bloquegen la reforma del finançament i ha defés que el model no resta a cap comunitat i millora de manera notable els recursos de la Comunitat Valenciana. Agents socials han avalat la proposta i han demanat acompanyar-la d'un fons transitori i de la condonació parcial del deute.

Montero descarta que Feijóo porte a Sánchez un model alternatiu de finançament

Montero ha sostingut que Feijóo no presentarà el dilluns una proposta pròpia de finançament autonòmic perquè no la té. Ha urgit a aprofitar l'oportunitat per a reformar el sistema.

La nova estació de València Sud s’obri este divendres amb més accessibilitat i resiliència

L'estació de València Sud s'obri este divendres, elevada un metre i amb tres ascensors, la qual cosa completa l'accessibilitat de tota la xarxa i reforça la resposta davant temporals. El projecte s'integra en la reconstrucció després de la dana, amb inversions en el complex i un pla anual per a millorar línies.