Comença la campanya de la Renda de 2018 amb novetats importants

La declaració de la Renda 2018 podrà presentar-se a partir del 2 d'Abril

La declaració de la Renda 2018 podrà presentar-se a partir del 2 d’Abril | CEDIDA

 

L’Agència Tributària ja ha arrancat la campanya de la Renda de 2018, que començarà el pròxim 2 d’abril, mantenint-se vigent fins a l’1 de juliol. Hisenda ja ha posat a disposició dels contribuents tota la informació que necessiten per a realitzar aquest tràmit, i ha actualitzat l’aplicació per tal de facilitar la tasca als usuaris.

 

Tot i que el termini per a presentar la renda comença aquest 2 d’abril, si el que es vol és presentar la renda de manera presencial, s’haurà d’esperar fins al 14 de maig, que és quan es podrà fer el tràmit en persona a les oficines de gestió tributària. Per als altres contribuents, que vulguen presentar la renda pel telèfon o per Internet, ho podran fer a partir del 2 d’abril. També s’ha de tindre en compte que les declaracions que tinguen com a resultat a ingressar amb domiciliació bancària, han de ser entregades abans del 26 de juny.

 

Dates per a la declaració de la renda 2018

Dates per a la declaració de la renda 2018 | EUROPA PRESS

 

 

Canvis importants

El Ministeri d’Hisenda ha realitzat alguns canvis que cal tindre en compte. Queda suprimida la ‘predeclaració’ en paper, ja que aquesta generava confusions, duplicitats innecessàries i retards en les rendes que tenien com a resultat a retornar.

 

Fins ara, quan els contribuents realitzaven la seua declaració a través de la plataforma de l’AEAT, en descarregar-se el model i complimentar-lo, el que obtenien era un esborrany que faltava ser confirmat. Això generava confusions a alguns usuaris que creien que ja havien presentat la declaració quan no era així, ja que faltava la confirmació de l’esborrany.

 

La declaració de la Renda de 2018 s'haurà de presentar únicament per mitjans electrònics

La declaració de la Renda de 2018 s’haurà de presentar únicament per mitjans electrònics | CEDIDA

 

Per això, des d’ara la presentació de la renda passa a ser totalment telemàtica i es podrà realitzar per Internet, per telèfon, o a les oficines de l’AEAT sol·licitant cita prèvia. Si el resultat de la declaració fóra a ingressar, es podrà domiciliar l’ingrés introduint el número complet de l’entitat bancària del contribuent (NRC), o bé es podrà pagar directament a Hisenda a través d’una entitat bancària col·laboradora, descarregant un document que Hisenda ha preparat especialment per a aquest propòsit.

 

Tot i els canvis comentats, l’usuari podrà seguir imprimint una vista prèvia del seu esborrany, tal com s’havia fet fins ara, tot i que aquesta impressió no servirà com una presentació física del document, sinó només per a facilitar la revisió de dades per part del contribuent.

Últimes notícies

La jutgessa de la DANA crida a declarar com a testimoni Martínez Mus

La jutgessa que investiga la gestió de la DANA ha acordat citar com a testimoni, encara sense data, el vicepresident tercer del Govern valencià i conseller Vicente Martínez Mus, arran dels missatges que va enviar al grup de Whatsapp del Consell durant l’episodi de pluges.

València prepara l’arribada de més de 200 obres de Sorolla amb un contracte de transport de 404.000 euros

El Consorci de Museus ha tret a licitació el trasllat de més de 200 obres de Joaquín Sorolla des de la Hispanic Society de Nova York a València, amb un pressupost de 404.236,80 euros i previsió d’inaugurar la col·lecció en gener de 2027 al Museu de la Ciutat.

El jugador de l’Elx Josan Ferrández llegirà el pregó de les Festes d’Elx 2026

L’Ajuntament d’Elx ha triat el futbolista crevillentí de l’Elx CF José Antonio Ferrández ‘Josan’ com a pregoner de les Festes d’Elx 2026, en reconeixement a la seua trajectòria i vincle amb el club i la ciutat.

Les zones cremades pels últims incendis seran declarades àrees greument afectades

El Govern central ha anunciat que aprovarà un reial decret llei per declarar zones greument afectades per emergències de protecció civil les àrees cremades pels últims incendis, inclosa La Vall d'Uixó. Després de l’aprovació, s’activarà la coordinació amb institucions i ajuntaments per avaluar danys i impulsar la recuperació.

Un jutge revoca el tercer grau a dos presos d’ETA, un d’ells pel doble crim de Santa Pola

L’Audiència Nacional ha deixat sense efecte el tercer grau penitenciari concedit pel Govern basc a Juan Antonio Olarra Guridi i a Óscar Celarain, condemnat per l’atemptat de la caserna de la Guàrdia Civil de Santa Pola, en considerar prematura la seua semillibertat.

Compromís exigix la compareixença de Juanfran Pérez Llorca pel gran incendi de la Vall d’Uixó

Compromís ha sol·licitat un ple extraordinari a Les Corts perquè el president Juanfran Pérez Llorca i el conseller d'Emergències expliquen la gestió de l'incendi de la Vall d'Uixó, que ha cremat ja 7.000 hectàrees. La coalició reclama redirigir el milió d'euros per a la Fundación Toro de Lidia a emergències i reclama 'menys toreros i més bombers'.

Morata continuarà al capdavant de les Cambres de Comerç de la Comunitat fins a 2030

El Consell de Cambres de la Comunitat Valenciana ha constituït el nou ple per al període 2026-2030 i ha reelegit José Vicente Morata com a president, amb un nou comité executiu format pels principals responsables de les cambres territorials.

El PSPV reclama centrar tots els esforços en l’incendi de la Vall d’Uixó

El diputat socialista José Díaz ha demanat deixar a un costat les crítiques polítiques i centrar tots els esforços en l’emergència per l’incendi de la Vall d’Uixó, que afecta la província de Castelló.