Comença la campanya de la Renda de 2018 amb novetats importants

La declaració de la Renda 2018 podrà presentar-se a partir del 2 d'Abril

La declaració de la Renda 2018 podrà presentar-se a partir del 2 d’Abril | CEDIDA

 

L’Agència Tributària ja ha arrancat la campanya de la Renda de 2018, que començarà el pròxim 2 d’abril, mantenint-se vigent fins a l’1 de juliol. Hisenda ja ha posat a disposició dels contribuents tota la informació que necessiten per a realitzar aquest tràmit, i ha actualitzat l’aplicació per tal de facilitar la tasca als usuaris.

 

Tot i que el termini per a presentar la renda comença aquest 2 d’abril, si el que es vol és presentar la renda de manera presencial, s’haurà d’esperar fins al 14 de maig, que és quan es podrà fer el tràmit en persona a les oficines de gestió tributària. Per als altres contribuents, que vulguen presentar la renda pel telèfon o per Internet, ho podran fer a partir del 2 d’abril. També s’ha de tindre en compte que les declaracions que tinguen com a resultat a ingressar amb domiciliació bancària, han de ser entregades abans del 26 de juny.

 

Dates per a la declaració de la renda 2018

Dates per a la declaració de la renda 2018 | EUROPA PRESS

 

 

Canvis importants

El Ministeri d’Hisenda ha realitzat alguns canvis que cal tindre en compte. Queda suprimida la ‘predeclaració’ en paper, ja que aquesta generava confusions, duplicitats innecessàries i retards en les rendes que tenien com a resultat a retornar.

 

Fins ara, quan els contribuents realitzaven la seua declaració a través de la plataforma de l’AEAT, en descarregar-se el model i complimentar-lo, el que obtenien era un esborrany que faltava ser confirmat. Això generava confusions a alguns usuaris que creien que ja havien presentat la declaració quan no era així, ja que faltava la confirmació de l’esborrany.

 

La declaració de la Renda de 2018 s'haurà de presentar únicament per mitjans electrònics

La declaració de la Renda de 2018 s’haurà de presentar únicament per mitjans electrònics | CEDIDA

 

Per això, des d’ara la presentació de la renda passa a ser totalment telemàtica i es podrà realitzar per Internet, per telèfon, o a les oficines de l’AEAT sol·licitant cita prèvia. Si el resultat de la declaració fóra a ingressar, es podrà domiciliar l’ingrés introduint el número complet de l’entitat bancària del contribuent (NRC), o bé es podrà pagar directament a Hisenda a través d’una entitat bancària col·laboradora, descarregant un document que Hisenda ha preparat especialment per a aquest propòsit.

 

Tot i els canvis comentats, l’usuari podrà seguir imprimint una vista prèvia del seu esborrany, tal com s’havia fet fins ara, tot i que aquesta impressió no servirà com una presentació física del document, sinó només per a facilitar la revisió de dades per part del contribuent.

Últimes notícies

Setmana de cel ras i calor intensa a València i al sud d’Alacant

Les màximes han baixat a Castelló però es manté la calor intensa a València i al sud d’Alacant, amb cels rasos i avisos de temperatures elevades també per a dimarts.

Empat sense gols entre Màlaga i Llevant amb penal errat

Màlaga i Llevant han empatat a zero en un partit amb poques idees en atac, en què els locals han fallat un penal. La primera part ha sigut malaguenya i la segona més igualada, però amb les millors ocasions per al Llevant.

Mor un home de 79 anys i una dona resulta ferida greu en un accident a Benidorm

Un home de 79 anys ha mort i una dona de 80 ha resultat ferida greu en un accident de trànsit a la N-332, a l’eixida cap a Terra Mítica, al terme municipal de Benidorm.

Quasi 2.000 valencianistes esclaten a Mestalla contra la gestió i els mals resultats

Quasi 2.000 aficionats del Valencia CF s’han concentrat fora de Mestalla després del 0-5 contra el Barcelona per a protestar per la gestió del club i la situació esportiva de l’equip, colista de LaLiga amb un punt en quatre jornades.

Corberán admet que el València està per davall del seu nivell després del 0-5 contra el Barça

Carlos Corberán admet que el València està rendint per davall del que pot oferir després del 0-5 del Barcelona a Mestalla, que deixa l’equip colista amb un punt en quatre jornades. L’entrenador assumix la responsabilitat, demana autocrítica i assegura que el vestidor buscarà solucions unit per remuntar.

Arnau admet la superioritat del Barça a Mestalla: ‘Ens han passat per damunt’

Arnau Martínez admet que el Barcelona ha sigut molt superior al Valencia a Mestalla i demana paciència a l’afició, convençut que l’equip remuntarà la situació.

Una eixida nefasta deixa Los Gallos sense final del SailGP de València

Los Gallos, líders del seu grup abans de l’última jornada del SailGP de València, han perdut el pas a la final per una mala eixida i el triomf de l’US SailGP Team en l’última mànega classificatòria.

Golejada del Barcelona a Mestalla i lideratge en solitari

El Barcelona ha passat per damunt del València a Mestalla amb un 0-5, amb doblet de Lamine Yamal, i se situa líder en solitari després del punxó del Real Madrid.