11.3 C
València
Diumenge, 4 gener, 2026

Comença la campanya de la Renda de 2018 amb novetats importants

La declaració de la Renda 2018 podrà presentar-se a partir del 2 d'Abril

La declaració de la Renda 2018 podrà presentar-se a partir del 2 d’Abril | CEDIDA

 

L’Agència Tributària ja ha arrancat la campanya de la Renda de 2018, que començarà el pròxim 2 d’abril, mantenint-se vigent fins a l’1 de juliol. Hisenda ja ha posat a disposició dels contribuents tota la informació que necessiten per a realitzar aquest tràmit, i ha actualitzat l’aplicació per tal de facilitar la tasca als usuaris.

 

Tot i que el termini per a presentar la renda comença aquest 2 d’abril, si el que es vol és presentar la renda de manera presencial, s’haurà d’esperar fins al 14 de maig, que és quan es podrà fer el tràmit en persona a les oficines de gestió tributària. Per als altres contribuents, que vulguen presentar la renda pel telèfon o per Internet, ho podran fer a partir del 2 d’abril. També s’ha de tindre en compte que les declaracions que tinguen com a resultat a ingressar amb domiciliació bancària, han de ser entregades abans del 26 de juny.

 

Dates per a la declaració de la renda 2018

Dates per a la declaració de la renda 2018 | EUROPA PRESS

 

 

Canvis importants

El Ministeri d’Hisenda ha realitzat alguns canvis que cal tindre en compte. Queda suprimida la ‘predeclaració’ en paper, ja que aquesta generava confusions, duplicitats innecessàries i retards en les rendes que tenien com a resultat a retornar.

 

Fins ara, quan els contribuents realitzaven la seua declaració a través de la plataforma de l’AEAT, en descarregar-se el model i complimentar-lo, el que obtenien era un esborrany que faltava ser confirmat. Això generava confusions a alguns usuaris que creien que ja havien presentat la declaració quan no era així, ja que faltava la confirmació de l’esborrany.

 

La declaració de la Renda de 2018 s'haurà de presentar únicament per mitjans electrònics

La declaració de la Renda de 2018 s’haurà de presentar únicament per mitjans electrònics | CEDIDA

 

Per això, des d’ara la presentació de la renda passa a ser totalment telemàtica i es podrà realitzar per Internet, per telèfon, o a les oficines de l’AEAT sol·licitant cita prèvia. Si el resultat de la declaració fóra a ingressar, es podrà domiciliar l’ingrés introduint el número complet de l’entitat bancària del contribuent (NRC), o bé es podrà pagar directament a Hisenda a través d’una entitat bancària col·laboradora, descarregant un document que Hisenda ha preparat especialment per a aquest propòsit.

 

Tot i els canvis comentats, l’usuari podrà seguir imprimint una vista prèvia del seu esborrany, tal com s’havia fet fins ara, tot i que aquesta impressió no servirà com una presentació física del document, sinó només per a facilitar la revisió de dades per part del contribuent.

Últimes notícies

Aemet activa l’avís taronja a la Comunitat per pluges intenses

Aemet ha activat l'avís taronja per pluges en el litoral nord d'Alacant, Cadis i Màlaga, i manté avisos grocs per pluja, neu i mala mar.

Un col·leccionista d’Orihuela reunix 1.336 pesebres al mig segle

José María Bregante, veí d'Orihuela, ha reunit 1.336 pesebres en 50 anys i els guarda en un xicotet local. La col·lecció, variada i en creixement, es nodrix de regals i compres de tot el món.

Detingut a Benidorm per quatre robatoris amb violència mitjançant el mètode de l’estirada

La Policia Nacional ha detingut a Benidorm a un home de 28 anys per quatre robatoris amb violència amb estirada de cadena a víctimes d'edat avançada. S'investiguen altres set fets similars.

València. Llum i cendra presenta un retrat íntim de la ciutat amb textos de Raquel Bada i il·lustracions de Rosa Fuster

La col·lecció de viatge de Tintablanca ha incorporat València amb un volum escrit per Raquel Bada i il·lustrat per Rosa Fuster, que recorre la ciutat des de l'Albufera fins a la recent dana.

Indonèsia confirma la recuperació del cadàver de l’espanyol Fernando Martín després del naufragi

Les autoritats indonèsies han confirmat la recuperació del cos de Fernando Martín després del naufragi del 26 de desembre. La busca de dos menors continua i la Policia manté oberta una investigació per possible negligència.

Indonèsia confirma la recuperació del cos de Fernando Martín després del naufragi

Indonèsia va confirmar la recuperació del cos de Fernando Martín en la desena jornada de busca després del naufragi del 26 de desembre. L'operació es va prolongar fins al dimecres per a intentar localitzar a dos menors encara desapareguts.

El Vila-real recupera la pegada i tomba l’invicte de l’Elx a casa (1-3)

El Vila-real ha guanyat 1-3 en el Martínez Valero amb punts de Moleiro, Mikautadze i Pedraza i ha posat fi a l'invicte de l'Elx com a local. L'equip franjiverde va reaccionar després del 0-2, però li va faltar ullal en la segona part.

El Vila-real recupera la pegada i tomba l’invicte de l’Elx a casa (1-3)

Victoria 1-3 del Vila-real en el Martínez Valero que posa fi a l'invicte local de l'Elx. Dos gols en 13 minuts i sentència de Pedraza van marcar el derbi.