Comença la campanya de la Renda de 2018 amb novetats importants

La declaració de la Renda 2018 podrà presentar-se a partir del 2 d'Abril

La declaració de la Renda 2018 podrà presentar-se a partir del 2 d’Abril | CEDIDA

 

L’Agència Tributària ja ha arrancat la campanya de la Renda de 2018, que començarà el pròxim 2 d’abril, mantenint-se vigent fins a l’1 de juliol. Hisenda ja ha posat a disposició dels contribuents tota la informació que necessiten per a realitzar aquest tràmit, i ha actualitzat l’aplicació per tal de facilitar la tasca als usuaris.

 

Tot i que el termini per a presentar la renda comença aquest 2 d’abril, si el que es vol és presentar la renda de manera presencial, s’haurà d’esperar fins al 14 de maig, que és quan es podrà fer el tràmit en persona a les oficines de gestió tributària. Per als altres contribuents, que vulguen presentar la renda pel telèfon o per Internet, ho podran fer a partir del 2 d’abril. També s’ha de tindre en compte que les declaracions que tinguen com a resultat a ingressar amb domiciliació bancària, han de ser entregades abans del 26 de juny.

 

Dates per a la declaració de la renda 2018

Dates per a la declaració de la renda 2018 | EUROPA PRESS

 

 

Canvis importants

El Ministeri d’Hisenda ha realitzat alguns canvis que cal tindre en compte. Queda suprimida la ‘predeclaració’ en paper, ja que aquesta generava confusions, duplicitats innecessàries i retards en les rendes que tenien com a resultat a retornar.

 

Fins ara, quan els contribuents realitzaven la seua declaració a través de la plataforma de l’AEAT, en descarregar-se el model i complimentar-lo, el que obtenien era un esborrany que faltava ser confirmat. Això generava confusions a alguns usuaris que creien que ja havien presentat la declaració quan no era així, ja que faltava la confirmació de l’esborrany.

 

La declaració de la Renda de 2018 s'haurà de presentar únicament per mitjans electrònics

La declaració de la Renda de 2018 s’haurà de presentar únicament per mitjans electrònics | CEDIDA

 

Per això, des d’ara la presentació de la renda passa a ser totalment telemàtica i es podrà realitzar per Internet, per telèfon, o a les oficines de l’AEAT sol·licitant cita prèvia. Si el resultat de la declaració fóra a ingressar, es podrà domiciliar l’ingrés introduint el número complet de l’entitat bancària del contribuent (NRC), o bé es podrà pagar directament a Hisenda a través d’una entitat bancària col·laboradora, descarregant un document que Hisenda ha preparat especialment per a aquest propòsit.

 

Tot i els canvis comentats, l’usuari podrà seguir imprimint una vista prèvia del seu esborrany, tal com s’havia fet fins ara, tot i que aquesta impressió no servirà com una presentació física del document, sinó només per a facilitar la revisió de dades per part del contribuent.

Últimes notícies

El Ford Kuga fabricat a Almussafes estrena a Espanya la conducció sense mans

El nou Ford Kuga produït a Almussafes s-ha convertit en el primer cotxe fabricat a Espanya amb tecnologia de conducció sense mans homologada per a les carreteres espanyoles, gràcies al sistema BlueCruise de nivell 2.

El nou Passeig de la Mar de Torrevieja crea 400 llocs de faena i renova tot el front portuari

El nou espai d’oci Passeig de la Mar de Torrevieja ha suposat una inversio de mes de 100 milions, transforma el port i preveu 400 llocs de faena directes. El Consell destaca la col·laboracio publicoprivada i altres projectes en marxa al municipi.

Elx suspén el concert de Beret després de la seua detenció per una agressió sexual

L’Ajuntament d’Elx ha suspés el concert de Beret previst per al 10 d’agost dins de Nits de Festa, després que el cantant haja sigut detingut a Sevilla com a presumpte autor d’una agressió sexual el passat mes d’abril.

Un ninot gegant de Nino Bravo presidirà la falla municipal de València en 2027

La falla municipal de la plaça de l'Ajuntament de València per a les Falles de 2027 tindrà com a figura central un ninot gegant de Nino Bravo de 20 metres, sota el lema 'Vuelvo a mi tierra' i amb materials 100 % ecològics.

La Comunitat Valenciana rebrà 798 milions del Pla Estatal d’Habitatge fins a 2030

El Pla Estatal d’Habitatge 2026-2030 distribuirà 7.000 milions entre autonomies, dels quals 798 milions es destinaran a la Comunitat Valenciana fins a 2030.

Cinc joves detinguts per insults i agressions homòfobes a hòmens al llit del Túria

La Policia Nacional ha detingut cinc joves, dos d’ells menors, per presumptes delictes d’odi i robatori amb violencia i intimidacio contra diversos hòmens al llit del Túria, als quals insultaven i intentaven furtar pel fet de ser homosexuals.

Els missatges per confinar als pisos més alts es van arribar a plantejar a les 19.25 hores pel risc a Forata

Ignacio Grande va informar Susana Camarero que el Cecopi valorava a les 19.25 hores enviar missatges als mòbils perquè la població es confinara als pisos més alts davant el risc sobre la presa de Forata i l impacte en municipis com Montroy i Real de Montroy.

L’últim dia de vaga indefinida del professorat només suma un seguiment del 5,98 %

L’última jornada de la vaga indefinida del professorat de l’ensenyament públic no universitari en la Comunitat Valenciana ha tancat amb un seguiment del 5,98 %, amb més suport en la província de València que en Castelló i Alacant.