Comença la campanya de la Renda de 2018 amb novetats importants

La declaració de la Renda 2018 podrà presentar-se a partir del 2 d'Abril

La declaració de la Renda 2018 podrà presentar-se a partir del 2 d’Abril | CEDIDA

 

L’Agència Tributària ja ha arrancat la campanya de la Renda de 2018, que començarà el pròxim 2 d’abril, mantenint-se vigent fins a l’1 de juliol. Hisenda ja ha posat a disposició dels contribuents tota la informació que necessiten per a realitzar aquest tràmit, i ha actualitzat l’aplicació per tal de facilitar la tasca als usuaris.

 

Tot i que el termini per a presentar la renda comença aquest 2 d’abril, si el que es vol és presentar la renda de manera presencial, s’haurà d’esperar fins al 14 de maig, que és quan es podrà fer el tràmit en persona a les oficines de gestió tributària. Per als altres contribuents, que vulguen presentar la renda pel telèfon o per Internet, ho podran fer a partir del 2 d’abril. També s’ha de tindre en compte que les declaracions que tinguen com a resultat a ingressar amb domiciliació bancària, han de ser entregades abans del 26 de juny.

 

Dates per a la declaració de la renda 2018

Dates per a la declaració de la renda 2018 | EUROPA PRESS

 

 

Canvis importants

El Ministeri d’Hisenda ha realitzat alguns canvis que cal tindre en compte. Queda suprimida la ‘predeclaració’ en paper, ja que aquesta generava confusions, duplicitats innecessàries i retards en les rendes que tenien com a resultat a retornar.

 

Fins ara, quan els contribuents realitzaven la seua declaració a través de la plataforma de l’AEAT, en descarregar-se el model i complimentar-lo, el que obtenien era un esborrany que faltava ser confirmat. Això generava confusions a alguns usuaris que creien que ja havien presentat la declaració quan no era així, ja que faltava la confirmació de l’esborrany.

 

La declaració de la Renda de 2018 s'haurà de presentar únicament per mitjans electrònics

La declaració de la Renda de 2018 s’haurà de presentar únicament per mitjans electrònics | CEDIDA

 

Per això, des d’ara la presentació de la renda passa a ser totalment telemàtica i es podrà realitzar per Internet, per telèfon, o a les oficines de l’AEAT sol·licitant cita prèvia. Si el resultat de la declaració fóra a ingressar, es podrà domiciliar l’ingrés introduint el número complet de l’entitat bancària del contribuent (NRC), o bé es podrà pagar directament a Hisenda a través d’una entitat bancària col·laboradora, descarregant un document que Hisenda ha preparat especialment per a aquest propòsit.

 

Tot i els canvis comentats, l’usuari podrà seguir imprimint una vista prèvia del seu esborrany, tal com s’havia fet fins ara, tot i que aquesta impressió no servirà com una presentació física del document, sinó només per a facilitar la revisió de dades per part del contribuent.

Últimes notícies

AVE defensa que la campanya de suport a Ceuta és seua i d’adhesió voluntària

L’Associació Valenciana d’Empresaris assegura que la campanya ‘Todos somos caballas’ és una iniciativa pròpia, de caràcter social i amb participació voluntària dels clubs, després de la polèmica pels gestos d’alguns futbolistes i les crítiques a Ez Abde al Marroc.

La UV i la UPV passen a classes en línia per l’alerta taronja per pluges

La Universitat de València i la Politècnica han suspés les activitats a l’aire lliure i han passat la docència a línia per l’alerta taronja per pluges activada per Emergències de la Generalitat arran dels avisos d’Aemet.

València proposa Ferran Torres i Grimaldo com a fills adoptius de la ciutat

L’Ajuntament de València ha proposat distingir Ferran Torres i Alejandro Grimaldo com a fills adoptius i Fátima Diame i José Ballester com a fills predilectes en els Honors i Distincions de 2026, que es lliuraran el 6 d’octubre, Dia de la Comunitat Valenciana.

Saint-Supéry tria València Basket per créixer en l’Eurolliga

Mario Saint-Supéry ha explicat que ha triat València Basket per competir en l’Eurolliga, estar prop de casa i seguir creixent com a jugador. El base ha destacat el fitxatge de Mirotic i la confiança en el projecte abans de la Supercopa Endesa.

Alicant tancarà els parcs municipals dijous per l’alerta taronja per pluges

L’Ajuntament d’Alacant ha anunciat que clausurarà tots els parcs públics municipals dijous davant l’alerta taronja per pluges i groga per tempestes decretada per Aemet al litoral sud.

Alerta taronja per fortes pluges en tota la província de València i litoral d’Alacant

El Centre de Coordinació d'Emergències ha decretat alerta taronja per fortes pluges este dimecres a l'interior i litoral nord de València i al sud de Castelló, i l'avís s'estendrà dijous al litoral d'Alacant i al litoral sud de València.

Nova campanya de la Generalitat per a deixar de normalitzar la prostitució

La Generalitat ha llançat la campanya 'La prostitución vive aquí' per a conscienciar la ciutadania que la prostitució és violència contra les dones i frenar-ne la demanda en la Comunitat Valenciana.

Sis anys de presó per violar una dona en una vivenda de Vinaròs

La Audiencia Provincial de Castelló ha imposat sis anys de presó a un home per violar una dona en la seua vivenda de Vinaròs en 2021, i tres anys més de presó a un amic seu com a còmplice.