Comencen els primers treballs en el tram subterrani de la Línia 10 de Metrovalencia

Comencen els primers treballs en el tram subterrani de la Línia 10 de Metrovalencia

Les obres en la línia 10 | Europa Press

 

La Generalitat està executant els primers treballs corresponents a la construcció de la superestructura de via, arquitectura i equipament del tram subterrani de la futura Línia 10 de Metrovalencia que unirà el centre de la ciutat de València amb el barri de Natzaret.

 

Les actuacions previstes al llarg del tram subterrani en el que es troben les estacions d’Alacant, Russafa i Amado Granell compten amb un pressupost superior als 25 milions d’euros, segons ha detallat en un comunicat l’administració.

 

En els últims dies, Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV) està fent faenes de neteja a pressió de les pantalles i el terra, a demés de la reparació de les instal·lacions existents, de manera prèvia als treballs que permetran condicionar de manera definitiva el túnel i estacions d’este tram.

 

Comptarà amb 8 parades

Les actuacions previstes en el tram subterrani inclouen la instal·lació dels aparells de via, drenatge i canalitzacions laterals per a alta tensió; i els treballs d’arquitectura de les tres estacions que inclouen obra de paleta, acabats, paviments, revestiments verticals, mobiliari, etcètera.

 

A demés, s’han inclòs en este projecte les instal·lacions elèctriques i enllumenat; mecàniques, lampisteria i sanejament; ventilació, protecció contra incendis; comunicacions; mitjans d’elevació; senyalització i mobiliari. També està prevista la urbanització de les àrees afectades per l’obra i, en particular, dels accessos a les estacions i el seu entorn.

 

La Línia 10, una volta completada, permetrà unir el centre de València amb la zona de la Ciutat dels Arts i les Ciències i el barri de Natzaret. Les primeres obres d’esta infraestructura van començar l’any 2006 i es van paralitzar en 2011, per falta de pressupost, després d’invertir al voltant de 200 milions d’euros.

 

El 12 de juny de 2017 el president de la Generalitat, Ximo Puig, va anunciar que la Generalitat reprendria, després d’anys d’abandó, les obres amb finançament de la Unió Europea. La Línia 10 combina trams subterranis i en superfície, amb un recorregut de 5,3 quilòmetres i huit estacions i parades, tres subterrànies i cinc en superfície. D’esta forma, s’habiliten uns 3 quilòmetres de plataforma tramviària ara disponible per a l’ús per als vianants i ciclistes.

Últimes notícies

Ingressen a presó 4 lladres de vivendes d’Alacant i Múrcia que usaven el mètode del fil

Quatre hòmens han ingressat a presó després de desmantellar-se un grup criminal que robava en vivendes d’Alacant i Múrcia marcades amb el mètode del fil de pegament. La Guàrdia Civil ha recuperat diners, joies, lingots d’or, roba de marca, alcohol premium i ha intervingut ferramentes especialitzades i diversos vehicles.

Ingressen a presó quatre detinguts per robatoris en vivendes dAlacant i Múrcia amb el mètode del fil

Quatre hòmens han ingressat a presó després de desmantellar-se un grup criminal acusat de robar en vivendes dAlacant i Múrcia mitjançant el mètode del fil de pegament a les portes.

Avis taronja per temperatures de fins a 39 graus a l’interior nord de València

Aemet ha activat per a este divendres l’avís taronja per temperatures màximes de fins a 39 graus a l’interior nord de la província de València, en plena quarta ona de calor de l’estiu a la Comunitat Valenciana.

Últim cap de setmana de juliol amb més calor i tronades a la vista

La Comunitat Valenciana encadena un nou cap de setmana d’ona de calor, amb màximes molt altes a l’interior i sud de València i possibilitat de tronades amb granís dissabte i diumenge.

AMDComVal denuncia el tercer requeriment de Política Lingüística als mitjans digitals valencians

AMDComVal denuncia que Política Lingüística ha exigit per tercera vegada documentació als mitjans digitals valencians, ara amb un termini de deu dies hàbils en ple agost.

El foc de la Vall d’Uixó continua actiu una setmana després però permet el retorn de 2.800 veïns

L'incendi forestal de la Vall d'Uixó encadena set dies actiu i encara no s'ha estabilitzat, però els avanços han permés que 2.800 persones de nou municipis hagen tornat a casa mentre 5.200 continuen desallotjades.

Carlos Espí fitxa pel Real Madrid fins 2031 després de brillar al Levante

El davanter valencià Carlos Espí deixa el Levante UD i firma pel Real Madrid per cinc temporades, fins al 30 de juny de 2031, després d’una irrupció destacada en l’elit.

Carlos Espí, màxim golejador granota, fitxa pel Real Madrid

El Levante UD ha tancat amb el Real Madrid el traspàs del davanter Carlos Espí, màxima venda d’un jugador de la seua pedrera. El punta valencià, de 20 anys, s’acomiada com a màxim golejador granota de l’última temporada.
FILMOTECA D'ESTIU