5.3 C
València
Dijous, 1 gener, 2026

Comencen els primers treballs en el tram subterrani de la Línia 10 de Metrovalencia

Comencen els primers treballs en el tram subterrani de la Línia 10 de Metrovalencia

Les obres en la línia 10 | Europa Press

 

La Generalitat està executant els primers treballs corresponents a la construcció de la superestructura de via, arquitectura i equipament del tram subterrani de la futura Línia 10 de Metrovalencia que unirà el centre de la ciutat de València amb el barri de Natzaret.

 

Les actuacions previstes al llarg del tram subterrani en el que es troben les estacions d’Alacant, Russafa i Amado Granell compten amb un pressupost superior als 25 milions d’euros, segons ha detallat en un comunicat l’administració.

 

En els últims dies, Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV) està fent faenes de neteja a pressió de les pantalles i el terra, a demés de la reparació de les instal·lacions existents, de manera prèvia als treballs que permetran condicionar de manera definitiva el túnel i estacions d’este tram.

 

Comptarà amb 8 parades

Les actuacions previstes en el tram subterrani inclouen la instal·lació dels aparells de via, drenatge i canalitzacions laterals per a alta tensió; i els treballs d’arquitectura de les tres estacions que inclouen obra de paleta, acabats, paviments, revestiments verticals, mobiliari, etcètera.

 

A demés, s’han inclòs en este projecte les instal·lacions elèctriques i enllumenat; mecàniques, lampisteria i sanejament; ventilació, protecció contra incendis; comunicacions; mitjans d’elevació; senyalització i mobiliari. També està prevista la urbanització de les àrees afectades per l’obra i, en particular, dels accessos a les estacions i el seu entorn.

 

La Línia 10, una volta completada, permetrà unir el centre de València amb la zona de la Ciutat dels Arts i les Ciències i el barri de Natzaret. Les primeres obres d’esta infraestructura van començar l’any 2006 i es van paralitzar en 2011, per falta de pressupost, després d’invertir al voltant de 200 milions d’euros.

 

El 12 de juny de 2017 el president de la Generalitat, Ximo Puig, va anunciar que la Generalitat reprendria, després d’anys d’abandó, les obres amb finançament de la Unió Europea. La Línia 10 combina trams subterranis i en superfície, amb un recorregut de 5,3 quilòmetres i huit estacions i parades, tres subterrànies i cinc en superfície. D’esta forma, s’habiliten uns 3 quilòmetres de plataforma tramviària ara disponible per a l’ús per als vianants i ciclistes.

Últimes notícies

Un jove ha mort i un menor ha resultat ferit en un xoc entre moto i cotxe a València

Un jove de 22 anys ha mort i un menor de 12 ha resultat ferit en un xoc entre una moto i un cotxe en la CV-315, en el desviament cap a Carpesa, a València. Dos unitats del SAMU i un SVB han acudit i els sanitaris han confirmat la defunció malgrat la reanimació.

El DOGV publica una vintena de nomenaments d’assessors en la Generalitat

El butlletí oficial ha oficialitzat una vintena de nomenaments, la majoria en Presidència, i inclou a José Manuel Cuenca com a personal eventual per al expresident Carlos Mazón. Les resolucions fixen efectes des de finals de novembre i al desembre, reflectint la reorganització després del relleu en la Presidència.

Dos detinguts per furts a majors amb el mètode de l’abraç al Campello

La Guàrdia Civil ha detingut a dos jóvens amb requisitòries per la seua presumpta implicació en furts a persones majors prop d'un banc del Campello. Després de passar a disposició judicial, van quedar en llibertat amb mesures cautelars.

L’oposició titlla de decebedora el discurs de Llorca i el PP el veu il·lusionant

El missatge de Juanfran Pérez Llorca ha dividit a les Corts: PSPV i Compromís parlen de decepció i hipocresia, mentres el PP el qualifica de realista i il·lusionant.

Correia, Cömert, Dimitrievski i Rivero, els quatre del València que acaben contracte en 2026

Correia, Cömert, Dimitrievski i Rivero acaben el seu vincle al juny de 2026 i des de l'1 de gener poden pactar el seu futur amb altres clubs. Així està cada cas

Pedraza, Parell i Thomas Partey acaben contracte al juny i ja poden negociar el seu futur

Pedraza, Parell i Thomas Partey acaben contracte el 30 de juny de 2026 i, des de l'1 de gener, són lliures per a negociar amb altres clubs. També conclouen les cessions de Manor Solomon i Rafa Marín, i finalitza el contracte de Marcelino.

Simat frega els 1.000 l/m² de pluja entre setembre i desembre

Les precipitacions han deixat 977,4 l/m² en Simat, al capdavant del ránking de Avamet. A València s'han acumulat entorn de 420 l/m² des del 28 de setembre.

Pérez Llorca reafirma el compromís del Consell amb fets i recursos fins a una recuperació completa

El president ha defés la col·laboració institucional i ha promés mantindre recursos i accions fins a completar la recuperació després de la dana, amb especial focus en vivenda, ocupació i servicis públics.