Comencen els primers treballs en el tram subterrani de la Línia 10 de Metrovalencia

Comencen els primers treballs en el tram subterrani de la Línia 10 de Metrovalencia

Les obres en la línia 10 | Europa Press

 

La Generalitat està executant els primers treballs corresponents a la construcció de la superestructura de via, arquitectura i equipament del tram subterrani de la futura Línia 10 de Metrovalencia que unirà el centre de la ciutat de València amb el barri de Natzaret.

 

Les actuacions previstes al llarg del tram subterrani en el que es troben les estacions d’Alacant, Russafa i Amado Granell compten amb un pressupost superior als 25 milions d’euros, segons ha detallat en un comunicat l’administració.

 

En els últims dies, Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV) està fent faenes de neteja a pressió de les pantalles i el terra, a demés de la reparació de les instal·lacions existents, de manera prèvia als treballs que permetran condicionar de manera definitiva el túnel i estacions d’este tram.

 

Comptarà amb 8 parades

Les actuacions previstes en el tram subterrani inclouen la instal·lació dels aparells de via, drenatge i canalitzacions laterals per a alta tensió; i els treballs d’arquitectura de les tres estacions que inclouen obra de paleta, acabats, paviments, revestiments verticals, mobiliari, etcètera.

 

A demés, s’han inclòs en este projecte les instal·lacions elèctriques i enllumenat; mecàniques, lampisteria i sanejament; ventilació, protecció contra incendis; comunicacions; mitjans d’elevació; senyalització i mobiliari. També està prevista la urbanització de les àrees afectades per l’obra i, en particular, dels accessos a les estacions i el seu entorn.

 

La Línia 10, una volta completada, permetrà unir el centre de València amb la zona de la Ciutat dels Arts i les Ciències i el barri de Natzaret. Les primeres obres d’esta infraestructura van començar l’any 2006 i es van paralitzar en 2011, per falta de pressupost, després d’invertir al voltant de 200 milions d’euros.

 

El 12 de juny de 2017 el president de la Generalitat, Ximo Puig, va anunciar que la Generalitat reprendria, després d’anys d’abandó, les obres amb finançament de la Unió Europea. La Línia 10 combina trams subterranis i en superfície, amb un recorregut de 5,3 quilòmetres i huit estacions i parades, tres subterrànies i cinc en superfície. D’esta forma, s’habiliten uns 3 quilòmetres de plataforma tramviària ara disponible per a l’ús per als vianants i ciclistes.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Redó i Morant se citen a València amb les dones vetades en la confraria de Sagunt

Les ministres Ana Redondo i Diana Morant es reunixen a València amb representants del col·lectiu Setmana Santa Inclusiva després de la negativa de la Confraria de la Puríssima Sang de Sagunt a admetre dones, una decisió que pot tindre conseqüències legals i turístiques.

Rajoy elogia la sensatesa de Pérez Llorca i la seua gestió al capdavant de la Generalitat

Mariano Rajoy presenta a Torrent el seu llibre 'L'art de governar' i reivindica la sensatesa i moderació de Juanfran Pérez Llorca al capdavant de la Generalitat, en un acte centrat en la defensa de la democràcia i les bones pràctiques de govern.

Detingut un aficionat del Múrcia per una brutal pallissa a un seguidor de l’Hèrcules després del partit

La Policia Nacional ha arrestat a Alacant a un jove de 29 anys, seguidor del Real Murcia, per la seua presumpta participació en la pallissa a un aficionat de l'Hèrcules després del partit del 15 de març.

Un jutjat obliga a València a actuar contra el soroll dels festivals a la Ciutat de les Arts

Una sentència reconeix que el soroll dels festivals a la Ciutat de les Arts vulnera drets fonamentals dels veïns i ordena a l'Ajuntament adoptar mesures, inclosa la possible reubicació dels esdeveniments.

Ciutadans demana ser acusació popular en la causa de les vivendes protegides de la Platja de Sant Joan

Ciutadans sol·licita personar-se com a acusació popular en la investigació judicial per les presumptes irregularitats en l'adjudicació de vivendes de protecció pública a la Platja de Sant Joan, a Alacant.

Més de 550 corredors desafiaran les escales del Gran Hotel Bali en la Pujada Vertical

La XX Pujada Vertical al Gran Hotel Bali reunirà este dissabte a Benidorm a més de 550 esportistes, inclosos els millors especialistes del circuit mundial de carreres de gratacels.

València impulsa la recuperació dels seus ponts històrics i prioritza el de San José

L'Ajuntament de València aferma el pla de conservació dels cinc ponts històrics i concentra ara els treballs en el Pont de San José, on ja s'ha actuat en nou dels seus tretze arcs.

L’alberg i centre d’experiències mediterrànies de Tabarca reobri amb nova oferta sostenible

L'alberg i centre d'experiències mediterrànies de l'illa de Tabarca reobri després d'una renovació sostenible, amb tallers gastronòmics, rutes guiades i activitats astronòmiques per a desestacionalitzar el turisme en la Costa Blanca.