Les comissions bancàries ara són fins a 240 euros anuals, però, en quins casos són improcedents?

 

Cert que els bancs tenen llibertat per a decidir quins serveis ofereixen als seus clients i per a fixar les tarifes i recàrrecs, però existeixen casos en els quals els imports de les comissions estan subjectes a límits i a més, tampoc es poden aplicar sense ordre ni mesura. Des de l’organització de consumidors OCU subratllen que hi ha topalls en el cas de les comissions de cancel·lació anticipada d’una hipoteca i que no es podran establir càrrecs o despeses per serveis no acceptats o sol·licitats en ferm pel client. Una altra cosa que no poden fer és imposar recàrrecs dos o més vegades pel mateix concepte.

Per això, es considera que una comissió és indeguda quan l’entitat no presta el servei cobrat, si el client no va sol·licitar el servei o va renunciar a ell i també en cas que es carregue una quantitat que supera les tarifes pactades. «En efecte, les entitats poden pactar lliurement les comissions amb els seus clients pels serveis que presten. Això sí, abans hauran d’informar-los personalment i a compte dels seus costos», recorden des de l’OCU.

Canvi de condicions que el client ha de saber

Encara la improcedència d’algunes comissions, els bancs sempre poden modificar en qualsevol moment les condicions dels productes que ofereixen als seus clients. No obstant això, en cas que es tracte de contractes de durada indefinida, l’entitat haurà de comunicar sempre el canvi al client amb una antelació d’almenys dos mesos, no de huí pa demà. Per això, si la pujada d’una comissió de manteniment, que ara poden aconseguir fins als 240 euros anuals, s’ha executat sense haver-ho comunicat o sense complir els terminis, el client podrà reclamar esta quantia, tal com recorden des de l’OCU.

El primer pas que han de dur a terme és anar en la direcció d’intentar arribar a un pacte amb l’entitat perquè retorne l’import cobrat de més. Si no s’aconsegueix, el client pot recórrer a presentar una reclamació davant el servei d’atenció a l’ancoratge o el defensor del client del seu banc. Per a consultar quins són estos serveis de cadascuna de les entitats supervisades pel Banc d’Espanya cal entrar en la web del portal del client bancari del Banc d’Espanya i punxar en l’apartat Reclamar a l’entitat, on haurà d’emplenar les dades sol·licitades.

Si després de realitzar este tràmit, el client no està d’acord amb la resposta o no hi ha contestació; el següent pas consistiria a reclamar davant el departament de Conducta de Mercat i Reclamacions del Banc d’Espanya. No obstant això, les resolucions del Banc d’Espanya són merament informatives -no són vinculants-, no tenen consideració d’acte administratiu recurrible i tampoc obliguen a desemborsar indemnitzacions en cas que hi haja un perjudici econòmic, ja que només els tribunals de justícia poden ordenar-ho. Encara que així siga, cada vegada són més aquelles entitats que decideixen acatar les resolucions del Banc d’Espanya, destaquen des de l’OCU.

Moltes vegades els clients desconeguem les condicions, sols hem d’asabentar-nos bé i saber com respondre davant estes situacions.

Últimes notícies

El Villarreal s’afona davant el Lens i perd la final de la Como Cup

El Villarreal ha perdut 3-1 contra el Lens en la final de la Como Cup, després d’avançar-se prompte i dominar la primera part. Les expulsions i la falta d’encert han condemnat l’equip d’Iñigo Pérez en el tram final.

El Valencia tanca amb empat un amistós intens al camp del Stoke City

El Valencia ha empatat 1-1 al camp del Stoke City en un amistós exigent, amb gol de Danjuma i autogol de Monferrer. L’equip ha patit en la segona part però ha resistit l’empenta anglesa.

Les primeres tronades fortes de la vesprada deixen pedra gran a la Costera

Les primeres tronades de la vesprada han sigut breus però intenses i han deixat granís gran en municipis de la Costera, amb especial incidència a la zona del Caroig. Aemet manté l’alerta taronja per tempestes en el nord de Castelló i el sud de la província de València.

Una xiqueta de 13 anys mor en un accident a l’AP-7 en Benicàssim i provoca 6 km de cua

Una xiqueta de 13 anys ha mort en un accident entre un camió i una autocaravana a l’AP-7 a Benicàssim, que ha generat sis quilòmetres de retencions en direcció Barcelona. Altres dos ocupants han sigut traslladats a l’Hospital General de Castelló amb politraumatismes.

El juliol deixa 234 morts atribuïbles a la calor en la Comunitat Valenciana

El sistema MoMo ha estimat 2.036 morts atribuïbles a les altes temperatures en Espanya durant juliol, 234 d’elles en la Comunitat Valenciana. La quarta onada de calor ha sigut especialment letal, encara que les temperatures han començat a baixar.

Remuntada del Levante davant l’Albacete en el primer amistós sense Carlos Espí

El Levante ha capgirat un 0-1 inicial i ha vençut l’Albacete per 2-1 en el primer amistós després de la marxa de Carlos Espí, amb gols de Roger Brugué i Etta Eyong a Buñol.

Villa Amparo, l’antiga casa de Machado a Rocafort, iniciarà la seua renaixença cultural en un mes

La Generalitat iniciarà en un mes la rehabilitació integral de Villa Amparo, a Rocafort, antiga residència d’Antonio Machado, per a convertir-la en un espai cultural i museístic obert al públic.

Quatre detinguts per onze robatoris amb butró en empreses valencianes i de Conca

La Guàrdia Civil ha detingut quatre hòmens d’entre 23 i 39 anys, tots ells de nacionalitat romanesa, per onze robatoris amb butró en naus industrials de municipis de la Comunitat Valenciana i de la província de Conca.
FILMOTECA D'ESTIU