Les comissions bancàries ara són fins a 240 euros anuals, però, en quins casos són improcedents?

 

Cert que els bancs tenen llibertat per a decidir quins serveis ofereixen als seus clients i per a fixar les tarifes i recàrrecs, però existeixen casos en els quals els imports de les comissions estan subjectes a límits i a més, tampoc es poden aplicar sense ordre ni mesura. Des de l’organització de consumidors OCU subratllen que hi ha topalls en el cas de les comissions de cancel·lació anticipada d’una hipoteca i que no es podran establir càrrecs o despeses per serveis no acceptats o sol·licitats en ferm pel client. Una altra cosa que no poden fer és imposar recàrrecs dos o més vegades pel mateix concepte.

Per això, es considera que una comissió és indeguda quan l’entitat no presta el servei cobrat, si el client no va sol·licitar el servei o va renunciar a ell i també en cas que es carregue una quantitat que supera les tarifes pactades. «En efecte, les entitats poden pactar lliurement les comissions amb els seus clients pels serveis que presten. Això sí, abans hauran d’informar-los personalment i a compte dels seus costos», recorden des de l’OCU.

Canvi de condicions que el client ha de saber

Encara la improcedència d’algunes comissions, els bancs sempre poden modificar en qualsevol moment les condicions dels productes que ofereixen als seus clients. No obstant això, en cas que es tracte de contractes de durada indefinida, l’entitat haurà de comunicar sempre el canvi al client amb una antelació d’almenys dos mesos, no de huí pa demà. Per això, si la pujada d’una comissió de manteniment, que ara poden aconseguir fins als 240 euros anuals, s’ha executat sense haver-ho comunicat o sense complir els terminis, el client podrà reclamar esta quantia, tal com recorden des de l’OCU.

El primer pas que han de dur a terme és anar en la direcció d’intentar arribar a un pacte amb l’entitat perquè retorne l’import cobrat de més. Si no s’aconsegueix, el client pot recórrer a presentar una reclamació davant el servei d’atenció a l’ancoratge o el defensor del client del seu banc. Per a consultar quins són estos serveis de cadascuna de les entitats supervisades pel Banc d’Espanya cal entrar en la web del portal del client bancari del Banc d’Espanya i punxar en l’apartat Reclamar a l’entitat, on haurà d’emplenar les dades sol·licitades.

Si després de realitzar este tràmit, el client no està d’acord amb la resposta o no hi ha contestació; el següent pas consistiria a reclamar davant el departament de Conducta de Mercat i Reclamacions del Banc d’Espanya. No obstant això, les resolucions del Banc d’Espanya són merament informatives -no són vinculants-, no tenen consideració d’acte administratiu recurrible i tampoc obliguen a desemborsar indemnitzacions en cas que hi haja un perjudici econòmic, ja que només els tribunals de justícia poden ordenar-ho. Encara que així siga, cada vegada són més aquelles entitats que decideixen acatar les resolucions del Banc d’Espanya, destaquen des de l’OCU.

Moltes vegades els clients desconeguem les condicions, sols hem d’asabentar-nos bé i saber com respondre davant estes situacions.

Últimes notícies

Castro ix reforçat de Pamplona: empat sense gols però amb bona imatge del Levante

El Levante ha empatat a zero al camp d’Osasuna però Luís Castro destacat que l’equip ha recuperat la identitat desitjada i confia a continuar millorant amb el pas de les jornades.

Ryan destaca el punt d’or davant Osasuna i el creiximent defensiu del Llevant

El porter australià Mathew Ryan ha remarcat les sensacions positives del Llevant després de l’empat sense gols contra Osasuna a El Sadar, on ha sigut clau sota pals.

Osasuna punxa davant un Llevant resistent en un empat sense gols

Osasuna ha empatat 0-0 amb el Llevant en un Sadar ple, després de dominar bona part del partit i topar una vegada i una altra amb un inspirat Ryan. Els granotes, molt sòlids arrere, s'han emportat un punt sense quasi crear perill en atac.

Kayne Van Oevelen reforça la porteria del València cedit per l’Ipswich Town

El València CF ha incorporat el porter neerlandés Kayne Van Oevelen cedit per l’Ipswich Town per a esta temporada i sense opció de compra. El jove guardameta arriba després de destacar amb el FC Volendam en l’Eredivisie 2023-24.

La Delegación del Govern descarta requisaments d’estelades en l’Elx-Barça i obri investigació

La Delegación del Govern en la Comunitat Valenciana ha obert una investigació interna sobre l’actuació policial en l’Elx-Barça i ha negat que s’hi requisaren estelades, malgrat les denúncies de partits i del FC Barcelona.

El Govern desmenteix la confiscació d’estelades en el partit Elx-Barça i obri una investigació

La Delegación del Gobierno nega que la Policia Nacional confiscara estelades en el partit Elx-Barcelona i ha obert una investigació interna per aclarir l’actuació dels agents, criticada per partits independentistes i pel FC Barcelona.

Els apartaments turístics de Benicalap continuen avant: l’Ajuntament garantix que tenen llicència

L’Ajuntament de València assegura que les obres per a convertir baixos de Benicalap en apartaments turístics compten amb llicència després d’una modificació del projecte. Urbanisme defensa que s’aplica una normativa molt exigent i recorda la reducció d’apartaments turístics a la ciutat.

Un nou pla millorarà l’atenció al dolor crònic a la Comunitat Valenciana

Sanitat ha dissenyat un pla específic per a unificar i millorar l’atenció al dolor en totes les etapes de la vida, amb especial focus en el dolor crònic i la coordinació entre nivells assistencials.