Les comissions bancàries ara són fins a 240 euros anuals, però, en quins casos són improcedents?

 

Cert que els bancs tenen llibertat per a decidir quins serveis ofereixen als seus clients i per a fixar les tarifes i recàrrecs, però existeixen casos en els quals els imports de les comissions estan subjectes a límits i a més, tampoc es poden aplicar sense ordre ni mesura. Des de l’organització de consumidors OCU subratllen que hi ha topalls en el cas de les comissions de cancel·lació anticipada d’una hipoteca i que no es podran establir càrrecs o despeses per serveis no acceptats o sol·licitats en ferm pel client. Una altra cosa que no poden fer és imposar recàrrecs dos o més vegades pel mateix concepte.

Per això, es considera que una comissió és indeguda quan l’entitat no presta el servei cobrat, si el client no va sol·licitar el servei o va renunciar a ell i també en cas que es carregue una quantitat que supera les tarifes pactades. «En efecte, les entitats poden pactar lliurement les comissions amb els seus clients pels serveis que presten. Això sí, abans hauran d’informar-los personalment i a compte dels seus costos», recorden des de l’OCU.

Canvi de condicions que el client ha de saber

Encara la improcedència d’algunes comissions, els bancs sempre poden modificar en qualsevol moment les condicions dels productes que ofereixen als seus clients. No obstant això, en cas que es tracte de contractes de durada indefinida, l’entitat haurà de comunicar sempre el canvi al client amb una antelació d’almenys dos mesos, no de huí pa demà. Per això, si la pujada d’una comissió de manteniment, que ara poden aconseguir fins als 240 euros anuals, s’ha executat sense haver-ho comunicat o sense complir els terminis, el client podrà reclamar esta quantia, tal com recorden des de l’OCU.

El primer pas que han de dur a terme és anar en la direcció d’intentar arribar a un pacte amb l’entitat perquè retorne l’import cobrat de més. Si no s’aconsegueix, el client pot recórrer a presentar una reclamació davant el servei d’atenció a l’ancoratge o el defensor del client del seu banc. Per a consultar quins són estos serveis de cadascuna de les entitats supervisades pel Banc d’Espanya cal entrar en la web del portal del client bancari del Banc d’Espanya i punxar en l’apartat Reclamar a l’entitat, on haurà d’emplenar les dades sol·licitades.

Si després de realitzar este tràmit, el client no està d’acord amb la resposta o no hi ha contestació; el següent pas consistiria a reclamar davant el departament de Conducta de Mercat i Reclamacions del Banc d’Espanya. No obstant això, les resolucions del Banc d’Espanya són merament informatives -no són vinculants-, no tenen consideració d’acte administratiu recurrible i tampoc obliguen a desemborsar indemnitzacions en cas que hi haja un perjudici econòmic, ja que només els tribunals de justícia poden ordenar-ho. Encara que així siga, cada vegada són més aquelles entitats que decideixen acatar les resolucions del Banc d’Espanya, destaquen des de l’OCU.

Moltes vegades els clients desconeguem les condicions, sols hem d’asabentar-nos bé i saber com respondre davant estes situacions.

Últimes notícies

Amenaça de 40 graus dijous i divendres en comarques de València i Alacant per l’ona de calor

Aemet ha activat avisos taronja i grocs dijous i divendres en zones de València i Alacant per temperatures de fins a 40 graus, amb especial incidència a l’interior valencià i la Vega Baja.

Un home detingut per coaccionar menors en xarxes socials per a obtindre material íntim

La Policia Nacional ha detingut un home de 42 anys acusat d’enganar i coaccionar menors a través de perfils falsos en xarxes socials per a aconseguir imatges íntimes. La investigació, iniciada per diversos casos similars en Espanya, ha permés identificar quatre víctimes i no es descarta que n’hi haja més.

Retencions de fins a sis quilòmetres en la V-31 per un accident sense ferits

Un accident sense ferits en la V-31, Pista de Silla, ha provocat este dimecres al matí fins a quasi nou quilòmetres de retencions, que encara eren de cinc o sis quilòmetres cap a València a les 9.00 hores.

Les veus del Misteri d’Elx porten la Festa a la històrica església St. Etheldreda’s de Londres

Les veus del Misteri d'Elx ofereixen este divendres un concert a la St. Etheldreda's Roman Catholic Church de Londres, coincidint amb el 25é aniversari de la seua declaració com a Patrimoni Cultural Immaterial de la Humanitat per la Unesco i amb un clar objectiu de projecció turística d'Elx.

València afronta un avís roig per calor extrema amb fins a 42 graus

La Comunitat Valenciana està entre els territoris més afectats per l’onada de calor, amb avís roig a la província de València i avisos per altes temperatures i tempestes en diversos punts del país, segons Aemet.

Nit tòrrida a la Comunitat: Alcoi registra una mínima de 29,6 graus

La passada matinada ha deixat mínimes de fins a 29,6 graus a Alcoi i valors per damunt dels 25 graus en moltes localitats de la Comunitat Valenciana, en una nova nit tòrrida abans d’un nou episodi de calor intens i prolongat.

S’ensorra un edifici de tres plantes a Benetússer després d’evacuar tots els veïns

Un edifici de tres plantes al carrer Las Américas de Benetússer s’ha ensorrat de matinada després que els veïns foren evacuats en detectar-se esquerdes i sorolls, sense causar ferits.

Desallotgen Vivers després de suspendre el concert d’Ana Torroja per risc de reventons tèrmics

L’Ajuntament de València ha suspés el concert d’Ana Torroja als Jardins de Vivers i ha ordenat el desallotjament del recinte per l’avís de la Generalitat sobre possibles reventons tèrmics amb pujada sobtada de temperatures i forts vents.