Les comissions bancàries ara són fins a 240 euros anuals, però, en quins casos són improcedents?

 

Cert que els bancs tenen llibertat per a decidir quins serveis ofereixen als seus clients i per a fixar les tarifes i recàrrecs, però existeixen casos en els quals els imports de les comissions estan subjectes a límits i a més, tampoc es poden aplicar sense ordre ni mesura. Des de l’organització de consumidors OCU subratllen que hi ha topalls en el cas de les comissions de cancel·lació anticipada d’una hipoteca i que no es podran establir càrrecs o despeses per serveis no acceptats o sol·licitats en ferm pel client. Una altra cosa que no poden fer és imposar recàrrecs dos o més vegades pel mateix concepte.

Per això, es considera que una comissió és indeguda quan l’entitat no presta el servei cobrat, si el client no va sol·licitar el servei o va renunciar a ell i també en cas que es carregue una quantitat que supera les tarifes pactades. «En efecte, les entitats poden pactar lliurement les comissions amb els seus clients pels serveis que presten. Això sí, abans hauran d’informar-los personalment i a compte dels seus costos», recorden des de l’OCU.

Canvi de condicions que el client ha de saber

Encara la improcedència d’algunes comissions, els bancs sempre poden modificar en qualsevol moment les condicions dels productes que ofereixen als seus clients. No obstant això, en cas que es tracte de contractes de durada indefinida, l’entitat haurà de comunicar sempre el canvi al client amb una antelació d’almenys dos mesos, no de huí pa demà. Per això, si la pujada d’una comissió de manteniment, que ara poden aconseguir fins als 240 euros anuals, s’ha executat sense haver-ho comunicat o sense complir els terminis, el client podrà reclamar esta quantia, tal com recorden des de l’OCU.

El primer pas que han de dur a terme és anar en la direcció d’intentar arribar a un pacte amb l’entitat perquè retorne l’import cobrat de més. Si no s’aconsegueix, el client pot recórrer a presentar una reclamació davant el servei d’atenció a l’ancoratge o el defensor del client del seu banc. Per a consultar quins són estos serveis de cadascuna de les entitats supervisades pel Banc d’Espanya cal entrar en la web del portal del client bancari del Banc d’Espanya i punxar en l’apartat Reclamar a l’entitat, on haurà d’emplenar les dades sol·licitades.

Si després de realitzar este tràmit, el client no està d’acord amb la resposta o no hi ha contestació; el següent pas consistiria a reclamar davant el departament de Conducta de Mercat i Reclamacions del Banc d’Espanya. No obstant això, les resolucions del Banc d’Espanya són merament informatives -no són vinculants-, no tenen consideració d’acte administratiu recurrible i tampoc obliguen a desemborsar indemnitzacions en cas que hi haja un perjudici econòmic, ja que només els tribunals de justícia poden ordenar-ho. Encara que així siga, cada vegada són més aquelles entitats que decideixen acatar les resolucions del Banc d’Espanya, destaquen des de l’OCU.

Moltes vegades els clients desconeguem les condicions, sols hem d’asabentar-nos bé i saber com respondre davant estes situacions.

Últimes notícies

Golejada del Barcelona per a iniciar la Lliga amb un 0-5 a Elx

El Barcelona ha iniciat la defensa del títol amb una contundent victòria per 0-5 al camp de l’Elx, en un partit on ha destacat el potencial ofensiu malgrat no tindre un davanter centre pur. Raphinha, amb un doblet, Adeyemi, Fermín i Gordon, en un debut brillant, han firmat els gols.

Gerard lamenta el gol final encaixat pel Villarreal al Metropolitano

Gerard Moreno, autor del 1-1 de penalti davant l Atlético de Madrid, ha lamentat que el Villarreal encaixara un segon gol que considera molt evitable i ha destacat el marge de millora amb el nou entrenador, Íñigo Pérez.

El Villarreal d’Íñigo Pérez ix del Metropolitano frustrat després de deixar escapar la victòria

Íñigo Pérez admet que el Villarreal se’n va del Metropolitano amb frustració després d’un 2-2 en què guanyava 1-2 i jugava amb superioritat numèrica. El tècnic defensa que el seu equip ha interpretat el partit quasi a la perfecció, però lamenta haver deixat escapar més punts en este inici de LALIGA.

Tete Morente entra en l’onze inicial de l’Elx contra un Barça amb Espart i Adeyemi

Tete Morente és l’únic canvi en l’alineació de l’Elx respecte a la primera jornada, en un duel contra el Barcelona on destaquen el canterà Xavi Espart i el debut de Karim Adeyemi en LaLiga.

Giuliano salva un punt per a l’Atlético davant el Villarreal amb deu

L’Atlético de Madrid ha empatat 2-2 contra el Villarreal gràcies a un gol final de Giuliano Simeone, en inferioritat numèrica després de l’expulsió de Le Normand i amb dos penals a favor del conjunt groguet.

Troben el cadàver d’un home a Gátova sense relació amb l’incendi ni el desallotjament

S’ha localitzat el cos sense vida d’un home a Gátova, on este diumenge tornen prop d’un miler de veïns desallotjats per l’incendi de Segorbe. La Policia descarta que la mort tinga cap vincle amb el foc o amb l’operatiu de desallotjament.

Osasuna debuta en Lliga davant un Llevant que vol canviar la dinàmica

Osasuna inaugura la seua temporada en Lliga este dilluns a El Sadar davant un Llevant que necessita millorar la imatge oferida en el debut davant l’Espanyol.

Aemet activa més avisos per fortes pluges i tronades a Castelló i València

Aemet ha ampliat per a este diumenge l’avís groc per fortes pluges i tronades al sud de Castelló i al litoral de València, que se sumen a l’interior nord valencià.