El comitè d’experts de Ximo Puig avala la pròrroga de les restriccions en el territori valencià

 

El president de la Generalitat, Ximo Puig, ha mantingut este dijous una reunió amb els experts en diferents àrees que periòdicament l’acompanyen per a abordar l’evolució de la pandèmia en el territori valencià. 

 

Segons informa ‘Levante-EMV’, entre les persones que han participat telemàticament es troben la comissionada de la Presidència de la Generalitat per a l’Estratègia Valenciana per a la Intel·ligència Artificial, Nuria Oliver; la catedràtica d’Ètica de la Universitat de València, Adela Cortina; la subdirectora general d’Epidemiologia de la Conselleria de Sanitat Universal, Hermelinda Vanaclocha; el vicepresident de la Fundació Institut d’Investigació en Servicis de Salut, Ricard Meneu i la secretària autonòmica de Comunicació, Beatriz Gallardo, entre molts altres.

 

Este grup d’experts ha avalat este matí la pròrroga de les restriccions actuals durant quinze dies més a causa de la incidència del coronavirus en el territori valencià. D’esta manera, la proposta que la comissió interdepartamental aprovarà este dijous és consensuada entre els tres partits que formen part del Consell. Tots consideren que la millor opció és esperar i observar l’evolució de contagis i hospitalitzats per a decidir sobre la possible desescalada.

Últimes notícies

TJ Shorts arriba al València Basket amb la mirada posada en un títol

TJ Shorts ja s'ha incorporat al València Basket i assegura que el seu objectiu és guanyar el màxim i tindre opcions reals de lluitar per un títol a final de temporada.

Docents i sindicats acumulen 14 multes per accions durant la vaga educativa

La Coordinadora d'Asemblees Docents ha denunciat 14 expedients sancionadors, per més de 8.600 euros, relacionats amb la vaga del professorat iniciada en maig.

L’interior de València s’enfila per damunt dels 41 graus en plena onada de calor

Les màximes han superat els 41 graus en diversos punts de l’interior de la província de València, amb 41,5 graus a Requena (Casas del Río), segons l’Associació Valenciana de Meteorologia.

València obri els centres d’emergències socials i allarga l’horari de les piscines per l’onada de calor

L’Ajuntament de València ha activat refugis climàtics, ha obert centres d’emergències socials i ha retardat el tancament de les piscines municipals davant la previsió de temperatures extremes. També ha suspés activitats a l’aire lliure, ha tancat la Devesa i ha adaptat serveis municipals i obres.

Nivell 3 de preemergència per calor extrema i risc màxim d’incendis a la Comunitat Valenciana

Emergències ha activat el nivell 3 de preemergència per risc extrem d’incendis forestals fins al 21 d’agost i restringix l’accés a parcs naturals. A més, recomana adaptar els festejos de bous al carrer per a protegir els animals davant l’onada de calor.

Les exportacions valencianes creixen un 5 % i superen els 20.180 milions fins juny

Les exportacions de la Comunitat Valenciana han arribat a 20.180,3 milions d'euros en el primer semestre de 2026, un 5 % més que un any abans. València lidera les vendes a l'exterior, mentres la indústria agroalimentària i els béns d'equip trauen pit.

L’episodi de calor torna a calfar el Mediterrani fins als 30 graus

L’onada de calor que torna a afectar la Comunitat Valenciana ha mantingut el Mediterrani al voltant dels 30 graus, una situació que els experts qualifiquen de preocupant.

Xàtiva estrena 41 nous trens de Rodalia amb més capacitat i comoditats

El ministre de Transports, Óscar Puente, ha presentat a Xàtiva els primers 41 trens Civia 465 per a les línies C1, C2 i C6, amb un 30 % més de capacitat i millores de confort. Els combois començaran a circular des d’hui i s’aniran incorporant de forma progressiva fins a 2027.