Compren 25.600 proves d’antígens per al control de turistes en els aeroports de València i Alacant

 

Els aeroports d’Alacant i València disposaran de 16.800 i 8.800 proves d’antígens, respectivament, per a començar a aplicar els controls de turistes procedents de països de risc per coronavirus i han habilitat àrees i zones especials per a fer-los i garantir aïllament en cas necessari.

 

Des d’este dilluns Espanya comença a exigir una PCR negativa als passatgers que entren al país per via aèria o marítima procedent de països de risc per coronavirus, que haurà de ser feta 72 hores abans de la seua arribada al nostre país.

 

Els passatgers que arriben als aeroports s’han de dirigir a les finestretes de control, en les que hi ha uns cartells amb la llegenda ‘foreing health authority’ i a on membres de Sanitat Exterior s’encarregaran de recepcionar les PCR que porten.

 

En cas que els viatgers no porten la PCR amb si, pel que poden ser sancionats, hauran de fer-se el test d’antígens en els mateixos aeroports, a on obtindran el resultat de la prova en un termini d’aproximadament una hora.

 

65 països necessitaran la PCR

Este protocol es comença a aplicar ja des d’este dilluns en el primer vol internacional a l’aeroport de Manises, procedent de Turquia, segons informen fonts de la Delegació del Govern, que assenyalen que el número de proves adquirides es considera més que suficient de moment tenint en compte el nombre de vols i viatgers.

 

En el cas de l’aeroport de Castelló, Aena no s’encarrega d’este protocol al ser una instal·lació de la Generalitat, però se seguixen els mateixos controls. Són 65 països i zones de risc que els seus passatgers en origen necessitaran esta prova diagnòstica, una llista que s’actualitza cada quinze dies en les webs www.mscbs.gob.es i www.spth.gob.es.

 

Les mesures que entren hui en vigor se sumen als controls que es duen a terme actualment a tots els passatgers internacionals en els punts d’entrada, de tal manera que es manté el control de temperatura, el control visual i el control documental, segons la normativa establida pel Ministeri de Sanitat.

Últimes notícies

L’Espanyol goleja el Llevant en l’estrena de la Lliga 2026-27

L’Espanyol ha debutat en la Lliga 2026-27 amb un contundent 3-0 contra el Llevant al RCDE Stadium, amb doblet de Roberto Fernández i un gol final de Dolan. El partit també ha deixat el debut del jove Marc Santos, que amb 15 anys s’ha convertit en el futbolista més jove de la història del club granota.

Fortes tempestes deixen fins a 62 l/m² a Castellfort en poques hores

Les fortes tempestes d’este diumenge han deixat fins a 62 litres per metre quadrat a Castellfort i han activat l’avís taronja a l’interior nord de Castelló per intensitat de pluja, calamarsa i ratxes fortes de vent.

Compte arrere de 200 dies per a l’Europeu de pista curta a València

La fi de l’Europeu de Birmingham dona pas a un compte arrere de 200 dies per al Campionat d’Europa de pista curta de 2027 al Velòdrom Lluís Puig, que l’Ajuntament de València ja està adaptant amb obres i millores tècniques.

Corbalán afronta la Euroliga amb el València Basket com el gran repte de la seua carrera

L’escorta argentí Gonzalo Corbalán ha arribat a València per a incorporar-se al València Basket i ha assegurat que jugar la Euroliga i defensar el títol de la Lliga ACB és un repte molt gran en la seua trajectòria professional.

Arriaga es queda fora de la llista del Llevant i obri la porta a Bardeli i Manu Sánchez

Kevin Arriaga s ha quedat fora de la llista del Llevant davant l Espanyol i podria eixir prompte cap a l AEK d Atenes, fet que ha obert plaça per a Manu Sánchez i Enzo Bardeli.

Altea encapçala les màximes amb 38,3 graus en un diumenge de calor intensa

Altea ha registrat este diumenge la temperatura més alta de la Comunitat Valenciana, amb 38,3 graus, seguida per Callosa d'en Sarrià i diverses localitats de València i Castelló. Les capitals de província s'han mantingut per davall dels 34 graus, segons Avamet i Aemet.

Jóvens amb discapacitat intel·lectual d’Alacant i Castelló tindran formació per a l’ocupació a la universitat

Les universitats d’Alacant i Castelló participaran en un programa de la Fundació ONCE i el Fons Social Europeu Plus per a formar jóvens amb discapacitat intel·lectual i millorar-ne l’ocupabilitat de cara al curs 2025-26.

Metrovalencia guanya usuaris en juliol mentre el TRAM d’Alacant retrocedix

Metrovalencia ha transportat 6,6 milions de persones en juliol, un 6,22 % més que en 2025, mentres que el TRAM d’Alacant ha baixat fins a 1,7 milions, un 2,48 % menys. El TRAM de Castelló ha crescut un 9,63 % fins als 242.180 viatgers.