Compren 25.600 proves d’antígens per al control de turistes en els aeroports de València i Alacant

 

Els aeroports d’Alacant i València disposaran de 16.800 i 8.800 proves d’antígens, respectivament, per a començar a aplicar els controls de turistes procedents de països de risc per coronavirus i han habilitat àrees i zones especials per a fer-los i garantir aïllament en cas necessari.

 

Des d’este dilluns Espanya comença a exigir una PCR negativa als passatgers que entren al país per via aèria o marítima procedent de països de risc per coronavirus, que haurà de ser feta 72 hores abans de la seua arribada al nostre país.

 

Els passatgers que arriben als aeroports s’han de dirigir a les finestretes de control, en les que hi ha uns cartells amb la llegenda ‘foreing health authority’ i a on membres de Sanitat Exterior s’encarregaran de recepcionar les PCR que porten.

 

En cas que els viatgers no porten la PCR amb si, pel que poden ser sancionats, hauran de fer-se el test d’antígens en els mateixos aeroports, a on obtindran el resultat de la prova en un termini d’aproximadament una hora.

 

65 països necessitaran la PCR

Este protocol es comença a aplicar ja des d’este dilluns en el primer vol internacional a l’aeroport de Manises, procedent de Turquia, segons informen fonts de la Delegació del Govern, que assenyalen que el número de proves adquirides es considera més que suficient de moment tenint en compte el nombre de vols i viatgers.

 

En el cas de l’aeroport de Castelló, Aena no s’encarrega d’este protocol al ser una instal·lació de la Generalitat, però se seguixen els mateixos controls. Són 65 països i zones de risc que els seus passatgers en origen necessitaran esta prova diagnòstica, una llista que s’actualitza cada quinze dies en les webs www.mscbs.gob.es i www.spth.gob.es.

 

Les mesures que entren hui en vigor se sumen als controls que es duen a terme actualment a tots els passatgers internacionals en els punts d’entrada, de tal manera que es manté el control de temperatura, el control visual i el control documental, segons la normativa establida pel Ministeri de Sanitat.

Últimes notícies

‘Libre’, la comèdia romàntica que acosta l’univers de Nino Bravo a una nova generació

‘Libre’ és una comèdia romàntica de superació i tendresa que ret homenatge a Nino Bravo a través d’un jove perdut, la música i una història contemporània rodada a Alfafar, València, Madrid i Màlaga. El film, dirigit per David Serrano i amb Alberto San Juan com a ‘àngel de la guarda’, s’estrenarà en 2027.

Mor als 63 anys l’actor valencià i exagent local Paco Sarro

L’actor valencià Paco Sarro, conegut pel paper de Ferri en la sèrie 'L'Alqueria Blanca' i exagent de la Policia Local de València, ha mort als 63 anys.

Noves jornades de parada a Ford Almussafes en setembre i octubre

La comissio de seguiment de l ERTE-RED a Ford Almussafes ha fixat noves jornades de parada de la produccio en les plantes de motors i vehicles durant setembre i octubre. Sindicats i empresa tornaran a reunir-se per a negociar dimarts a la vesprada.

STEPV convoca per al 12 de setembre la primera manifestació educativa del curs 2026-27

El sindicat STEPV ha convocat per al dissabte 12 de setembre la primera manifestació educativa del curs 2026-27, amb marxes a Alacant, València i Castelló de la Plana com a continuïtat de les mobilitzacions del curs passat.

Presó per a un home que va maltractar i va tancar amb clau la seua nòvia menor a Manises

La Audiencia Provincial de Valencia ha imposat un any i nou mesos de presó a un home de 29 anys per maltractar, amenaçar i tancar amb clau la seua parella, una menor de 15 anys que vivia en un centre de menors. La jove, que va poder escapar una setmana després, pateix ara un síndrome ansioso depressiu i rep tractament psicològic i farmacològic.

Compromís exigeix saber quan es va avisar la Generalitat del risc de robatoris en museus

Àgueda Micó ha registrat al Congrés diverses preguntes per aclarir quan va rebre el Govern l alerta d Europol sobre robatoris en museus i quan la va traslladar a la Generalitat, arran del robatori del Tresor de Villena.

A presó un home per onze robatoris amb força a vaixells de la Marina de València

La Policia Nacional ha detingut un home de 31 anys acusat d’onze robatoris amb força en iats i velers de la Marina de València, alguns ocupats mentre els propietaris dormien. El jutge ha decretat el seu ingrés a la presó preventiva.

Morant reclama un Botànic 3 en un curs polític que veu decisiu per a la Comunitat Valenciana

Diana Morant ha obert el nou curs polític reclamant una aliança PSPV-Compromís per a un Botànic 3 i anunciant que estudiaran recórrer al Constitucional la nova inspecció educativa. També ha carregat contra el Consell per les seues polítiques en sanitat, educació, emergències i vivenda.