Compren 25.600 proves d’antígens per al control de turistes en els aeroports de València i Alacant

 

Els aeroports d’Alacant i València disposaran de 16.800 i 8.800 proves d’antígens, respectivament, per a començar a aplicar els controls de turistes procedents de països de risc per coronavirus i han habilitat àrees i zones especials per a fer-los i garantir aïllament en cas necessari.

 

Des d’este dilluns Espanya comença a exigir una PCR negativa als passatgers que entren al país per via aèria o marítima procedent de països de risc per coronavirus, que haurà de ser feta 72 hores abans de la seua arribada al nostre país.

 

Els passatgers que arriben als aeroports s’han de dirigir a les finestretes de control, en les que hi ha uns cartells amb la llegenda ‘foreing health authority’ i a on membres de Sanitat Exterior s’encarregaran de recepcionar les PCR que porten.

 

En cas que els viatgers no porten la PCR amb si, pel que poden ser sancionats, hauran de fer-se el test d’antígens en els mateixos aeroports, a on obtindran el resultat de la prova en un termini d’aproximadament una hora.

 

65 països necessitaran la PCR

Este protocol es comença a aplicar ja des d’este dilluns en el primer vol internacional a l’aeroport de Manises, procedent de Turquia, segons informen fonts de la Delegació del Govern, que assenyalen que el número de proves adquirides es considera més que suficient de moment tenint en compte el nombre de vols i viatgers.

 

En el cas de l’aeroport de Castelló, Aena no s’encarrega d’este protocol al ser una instal·lació de la Generalitat, però se seguixen els mateixos controls. Són 65 països i zones de risc que els seus passatgers en origen necessitaran esta prova diagnòstica, una llista que s’actualitza cada quinze dies en les webs www.mscbs.gob.es i www.spth.gob.es.

 

Les mesures que entren hui en vigor se sumen als controls que es duen a terme actualment a tots els passatgers internacionals en els punts d’entrada, de tal manera que es manté el control de temperatura, el control visual i el control documental, segons la normativa establida pel Ministeri de Sanitat.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

El Vila-real marxa al descans amb avantatge clar en San Mamés gràcies a Cardona i Alfon

El Vila-real es va al descans amb un 0-2 en San Mamés després d'aprofitar dos accions clau culminades per Sergi Cardona i Alfon davant un Athletic poc efectiu.

Emergències activa el nivell groc per pluges intenses a l’interior sud de València

El Centre de Coordinació d'Emergències manté el nivell groc per pluges fortes a l'interior sud de València i en el sud d'Alacant, a més de ratxes de vent de fins a 80 km/h a Castelló.

Awa Fam lidera el draft WNBA 2026 amb Marta Suárez i Iyana Martín en el punt de mira

La pivot del València Basket part entre les grans favorites del draft WNBA 2026, mentres les asturianes Marta Suárez i Iyana Martín també aspiren a ser triades en primera ronda en una nit històrica per al bàsquet espanyol.

Enercoop impulsa microplantes solars per a transformar el seu model energètic a Crevillent

Enercoop, la cooperativa energètica més antiga d'Espanya, reforça la seua aposta per l'energia solar fotovoltaica amb microplantes pròximes als nuclis urbans i un model de comunitat energètica a Crevillent.

El juí a Ábalos entra en la fase dels contractes de màscares amb una setmana clau de testimonis

La segona setmana del juí a José Luis Ábalos se centra en el presumpte tripijoc de contractes de màscares i en una ronda de testimonis clau, entre ells alts càrrecs de Transports i l'exparella de la seua exasesor Koldo García.

Brusc enfonsament tèrmic este diumenge abans d’una ràpida volta a l’ambient càlid

El pas d'aire polar provoca este diumenge un enfonsament de fins a 14 graus, amb pluja, neu i temporal marítim, abans d'una setmana de temps més estable i temperat.

Jean Montero guia al València Basket a un triomf de pes en el Martín Carpena

El València Basket s'imposa a l'Unicaja per 89-96 en el Martín Carpena, liderat per un brillant Jean Montero, i consolida la segona plaça de la Lliga Endesa.

Pluges febles i fang en els cotxes durant el matí del diumenge

Les pluges molt febles i intermitents del matí del diumenge deixen una fina capa de fang en cotxes i superfícies per la presència de pols en suspensió.