Compren 25.600 proves d’antígens per al control de turistes en els aeroports de València i Alacant

 

Els aeroports d’Alacant i València disposaran de 16.800 i 8.800 proves d’antígens, respectivament, per a començar a aplicar els controls de turistes procedents de països de risc per coronavirus i han habilitat àrees i zones especials per a fer-los i garantir aïllament en cas necessari.

 

Des d’este dilluns Espanya comença a exigir una PCR negativa als passatgers que entren al país per via aèria o marítima procedent de països de risc per coronavirus, que haurà de ser feta 72 hores abans de la seua arribada al nostre país.

 

Els passatgers que arriben als aeroports s’han de dirigir a les finestretes de control, en les que hi ha uns cartells amb la llegenda ‘foreing health authority’ i a on membres de Sanitat Exterior s’encarregaran de recepcionar les PCR que porten.

 

En cas que els viatgers no porten la PCR amb si, pel que poden ser sancionats, hauran de fer-se el test d’antígens en els mateixos aeroports, a on obtindran el resultat de la prova en un termini d’aproximadament una hora.

 

65 països necessitaran la PCR

Este protocol es comença a aplicar ja des d’este dilluns en el primer vol internacional a l’aeroport de Manises, procedent de Turquia, segons informen fonts de la Delegació del Govern, que assenyalen que el número de proves adquirides es considera més que suficient de moment tenint en compte el nombre de vols i viatgers.

 

En el cas de l’aeroport de Castelló, Aena no s’encarrega d’este protocol al ser una instal·lació de la Generalitat, però se seguixen els mateixos controls. Són 65 països i zones de risc que els seus passatgers en origen necessitaran esta prova diagnòstica, una llista que s’actualitza cada quinze dies en les webs www.mscbs.gob.es i www.spth.gob.es.

 

Les mesures que entren hui en vigor se sumen als controls que es duen a terme actualment a tots els passatgers internacionals en els punts d’entrada, de tal manera que es manté el control de temperatura, el control visual i el control documental, segons la normativa establida pel Ministeri de Sanitat.

Últimes notícies

El primer mes d’estiu deixa 238 morts per calor a la Comunitat Valenciana, la xifra més alta des de 2015

El Sistema MoMo ha estimat 238 morts atribuïbles a la calor entre el 21 de juny i el 20 de juliol a la Comunitat Valenciana, el registre més alt des que hi ha dades (2015), amb especial impacte a la província d’Alacant.

Ferrán Torres fa història i bat tots els rècords valencians amb Espanya al Mundial 2026

Ferrán Torres, autor del gol decisiu en la final del Mundial 2026 davant l’Argentina, s’ha convertit en el futbolista valencià amb més partits, gols i fites assolides amb la selecció espanyola.

L’Escut d’Or de les Habaneras reconeix Francisco Andréu com a memòria viva del certamen de Torrevieja

El Certamen Coral Internacional de Habaneras i Polifonia de Torrevieja ha lliurat l’Escut d’Or a Francisco Andréu, participant de la primera edició i nebot del compositor de la popular habanera 'Torrevieja'. La segona vetlada ha reunit sis corals locals i ha servit també per anunciar la creació de dues noves places de jutges al partit judicial de Torrevieja.

Detingut un jove per pintades antisemites a la façana de la Llotja de València

La Policia Nacional ha detingut un jove de 25 anys acusat de fer dues pintades amb missatges antisemites a la façana de la Llotja de València, Bé Patrimoni de la Humanitat des de 1996.

Deting en l’A-23 un camioner que multiplicava per huit la taxa d’alcohol permesa

La Guàrdia Civil ha detingut en l’A-23, a l’altura del km 25 en sentit Terol, un camioner bielorús de 46 anys que circulava en ziga-zaga i superava huit vegades la taxa d’alcohol permesa per a professionals.

Calor intens a l’interior i risc de tempestes amb ratxes fortes de vent a la Comunitat

L’interior de València i Alacant mantindrà temperatures molt altes hui i demà, amb nuvolositat d’evolució i tempestes vespertines amb ratxes fortes de vent, segons Aemet.

La Comunitat commemora els 750 anys del llegat de Jaume I amb activitats en les tres províncies

La programació inclou concerts, exposicions, congressos, propostes educatives, rutes turístiques i un volteig general de campanes el 27 de juliol

Un reventó càlid sacseja Chella amb més de 38 graus i ratxes de 80 km/h

Un reventó càlid i sec molt focalitzat a Chella ha disparat la temperatura per damunt dels 38 graus i ha deixat ratxes de vent de més de 80 km/h en pocs minuts, causant una incidència elèctrica a la zona.