16 C
València
Dimarts, 23 desembre, 2025

Compren 25.600 proves d’antígens per al control de turistes en els aeroports de València i Alacant

 

Els aeroports d’Alacant i València disposaran de 16.800 i 8.800 proves d’antígens, respectivament, per a començar a aplicar els controls de turistes procedents de països de risc per coronavirus i han habilitat àrees i zones especials per a fer-los i garantir aïllament en cas necessari.

 

Des d’este dilluns Espanya comença a exigir una PCR negativa als passatgers que entren al país per via aèria o marítima procedent de països de risc per coronavirus, que haurà de ser feta 72 hores abans de la seua arribada al nostre país.

 

Els passatgers que arriben als aeroports s’han de dirigir a les finestretes de control, en les que hi ha uns cartells amb la llegenda ‘foreing health authority’ i a on membres de Sanitat Exterior s’encarregaran de recepcionar les PCR que porten.

 

En cas que els viatgers no porten la PCR amb si, pel que poden ser sancionats, hauran de fer-se el test d’antígens en els mateixos aeroports, a on obtindran el resultat de la prova en un termini d’aproximadament una hora.

 

65 països necessitaran la PCR

Este protocol es comença a aplicar ja des d’este dilluns en el primer vol internacional a l’aeroport de Manises, procedent de Turquia, segons informen fonts de la Delegació del Govern, que assenyalen que el número de proves adquirides es considera més que suficient de moment tenint en compte el nombre de vols i viatgers.

 

En el cas de l’aeroport de Castelló, Aena no s’encarrega d’este protocol al ser una instal·lació de la Generalitat, però se seguixen els mateixos controls. Són 65 països i zones de risc que els seus passatgers en origen necessitaran esta prova diagnòstica, una llista que s’actualitza cada quinze dies en les webs www.mscbs.gob.es i www.spth.gob.es.

 

Les mesures que entren hui en vigor se sumen als controls que es duen a terme actualment a tots els passatgers internacionals en els punts d’entrada, de tal manera que es manté el control de temperatura, el control visual i el control documental, segons la normativa establida pel Ministeri de Sanitat.

Últimes notícies

Detinguts els dos atrinxerats a Elx després de matar a dos hòmens i deixar greu a un tercer

La Guàrdia Civil ha arrestat a dos hòmens que s'havien atrinxerat en una vivenda d'Elx. Abans havien apallissat fins a la mort a dos hòmens i deixat ferit greu a un tercer.

Pérez Llorca subratlla el compromís del Consell amb Alacant i l’impuls a l’estació central del TRAM

El president ha reafirmat el suport de la Generalitat als projectes clau de la ciutat, amb l'estació central del TRAM com a eix intermodal. Via Parc fixa l'objectiu d'iniciar el seu desenrotllament l'any vinent després de resoldre's la titularitat dels sòls.

Pérez Llorca condiciona el congrés del PPCV a l’avanç de la reconstrucció i apunta a 2026

Pérez Llorca ha supeditat el congrés regional del PPCV a l'avanç de la reconstrucció després de la DANA i ha fixat com a horitzó 2026 si no hi ha contratemps. També ha defés una gestora integradora i ha restat importància a la seua candidatura.

PSPV i EUPV demanen la dimissió de l’alcalde de Jérica imputat per agressió sexual a menors

PSPV-PSOE i EUPV han exigit la dimissió de l'alcalde de Jérica, Jorge Peiró, imputat per una presumpta agressió sexual a dos menors, i han demanat al PP actuar. Reclamen claredat sobre quan es va conéixer la investigació i proposen un ple extraordinari per a abordar la crisi.

PP i Vox aproven el pressupost de Castelló per a 2026: més de 253 milions

El ple municipal ha validat els comptes de 2026, per damunt de 253 milions, amb la majoria de PP i Vox i el rebuig de PSPV-PSOE i Compromís. L'oposició ha qüestionat previsions i implementació.

L’Audiència de València rebutja imputar al president de la CHJ en la causa de la DANA

L'Audiència de València ha confirmat la negativa de la jutgessa a investigar al president de la CHJ en la causa per la DANA. El tribunal centra la responsabilitat en els qui van dirigir l'emergència i en l'ús d'alertes i informació disponible.

El Govern destina 42,6 milions a regenerar platges valencianes

El Miteco finançarà obres per 42.659.244,47 euros per a revertir la regressió costanera en diversos trams del litoral valencià. El contracte ja s'ha firmat.

Dos morts i un ferit greu després d’una pallissa en la pedania de la Marina, a Elx

Dos hòmens han mort i un tercer està greu després de ser apallissats en la pedania il·licitana de la Marina. Els sospitosos seguixen tancats en una vivenda voltada per la Guàrdia Civil.