Compromís votarà no a la pròrroga de l’estat d’alarma

Joan Baldoví en una intervenció en el Congrés

Compromís votarà no a la pròrroga de l’estat d’alarma | EFE

 

El diputat de Compromís en el Congrés, Joan Baldoví, votarà en contra de prorrogar l’estat d’alarma per a combatre el coronavirus este dimecres. És la primera volta que la formació que governa en coalició amb el PSOE en la Comunitat Valenciana no dona suport a esta mesura i ho farà, segons ha argumentat, «per la dignitat» dels valencians i després de la «decepció» que li suposa l’acord del Govern amb Ciutadans.

 

«Sent com hem sigut un soci lleial i responsable, esta volta, per la dignitat de cinc milions de valencianes i valencians votarem rotundament no», ha emfatitzat Baldoví després de confessar la seua «decepció» per la decisió del Govern d’optar pel pacte amb Ciutadans en lloc d’acceptar les dos propostes que li havia fet la seua formació.

 

[predef]valncia-grup-de-facebook-595[/predef]

 

Les peticions de Compromís

Compromís havia sol·licitat que en el repartiment del fons de 16.000 milions anunciat pel Govern per a ajudar les comunitats a combatre la pandèmia es tinguera en compte el nivell de població de cada una d’elles i que, a demés, es creara un fons d’anivellament per a compensar a les comunitats que, el seu judici, estan infrafinançades.

 

«Hi ha comunitats que són ben finançades i unes altres que estan pitjor, però totes han de tindre els mateixos recursos per a combatre l’epidèmia i que tots els ciutadans tinguen les mateixes oportunitats», ha explicat Baldoví, qui fins ara sempre havia donat suport a les pròrrogues sol·licitades pel Govern.

 

«El Govern ha preferit pactar amb Ciutadans i deixar de costat estes propostes que eren absolutament raonables, senzilles i justes d’implementar», ha insistit el diputat de Compromís.

Últimes notícies

Detinguda a Pilar de la Horadada per conduir en sentit contrari i mossegar un policia

Una dona ha sigut detinguda a Pilar de la Horadada després de conduir a gran velocitat en sentit contrari i agredir un policia local quan anava a sotmetre's a una prova d'alcoholèmia.

Detenen una conductora a Pilar de la Horadada per conducció temerària i mossegar un policia

Una dona ha sigut detinguda a Pilar de la Horadada després de conduir a gran velocitat en sentit contrari i mossegar un policia local quan l’anaven a sotmetre a una prova d’alcoholèmia.

Lesió de Bigas i De Santiago complica la pretemporada de l’Elx

Pedro Bigas i Yago de Santiago encara no han jugat cap minut amb l’Elx en esta pretemporada per problemes físics. Altres jugadors com Adam Boayar, Matías Dituro i Abiel Osorio també continuen fora de combat per lesió o tràmits burocràtics.

El Consell retreu al PSPV la precarietat del servici de bombers forestals en época del Botànic

La Generalitat ha acusat el PSPV-PSOE de cinisme polític i d’haver precaritzat el servici de bombers forestals durant els governs del Botànic, després que els socialistes denunciaran que el Consell del PP no va executar el 21 % del pressupost de contractació de 2025. L’Executiu actual defensa que ha impulsat la major transformació de la SGISE, amb més unitats operatives tot l’any i un augment de la plantilla.

Els bombers continuen refrescant Tales i Eslida després de l’incendi de la Vall d’Uixó

Cinc unitats de Bombers Forestals i diversos efectius del Consorci de Castelló treballen hui en la fase de refresc de l’incendi de la Vall d’Uixó, amb especial vigilància a Tales i Eslida després de cremar 9.568 hectàrees.

Nou dispositiu psicològic immediat per a emergències de la DANA a la Comunitat Valenciana

La Generalitat i les associacions de víctimes de la DANA impulsaran un dispositiu d’intervenció psicològica immediata dins del sistema públic valencià i un programa de formació per a municipis, escoles i serveis socials.

Un nou xip fotònic valencià multiplica tasques per a comunicacions i IA

Investigadors de la UPV han contribuït a un processador fotònic programable capaç de fer diverses funcions alhora en un únic xip, clau per a futures xarxes de comunicacions, centres de dades i aplicacions d’intel·ligència artificial.

Carlos Espí s’acomiada del Llevant rumb al Real Madrid

El davanter valencià Carlos Espí ha fet públic el seu acomiadament del Llevant UD en un emotiu missatge a les xarxes socials després del seu traspàs al Real Madrid, agraint el suport rebut i assegurant que se'n va amb la tranquil·litat d'haver-ho donat tot pel club granota.
FILMOTECA D'ESTIU