Compromís votarà no a la pròrroga de l’estat d’alarma

Joan Baldoví en una intervenció en el Congrés

Compromís votarà no a la pròrroga de l’estat d’alarma | EFE

 

El diputat de Compromís en el Congrés, Joan Baldoví, votarà en contra de prorrogar l’estat d’alarma per a combatre el coronavirus este dimecres. És la primera volta que la formació que governa en coalició amb el PSOE en la Comunitat Valenciana no dona suport a esta mesura i ho farà, segons ha argumentat, «per la dignitat» dels valencians i després de la «decepció» que li suposa l’acord del Govern amb Ciutadans.

 

«Sent com hem sigut un soci lleial i responsable, esta volta, per la dignitat de cinc milions de valencianes i valencians votarem rotundament no», ha emfatitzat Baldoví després de confessar la seua «decepció» per la decisió del Govern d’optar pel pacte amb Ciutadans en lloc d’acceptar les dos propostes que li havia fet la seua formació.

 

[predef]valncia-grup-de-facebook-595[/predef]

 

Les peticions de Compromís

Compromís havia sol·licitat que en el repartiment del fons de 16.000 milions anunciat pel Govern per a ajudar les comunitats a combatre la pandèmia es tinguera en compte el nivell de població de cada una d’elles i que, a demés, es creara un fons d’anivellament per a compensar a les comunitats que, el seu judici, estan infrafinançades.

 

«Hi ha comunitats que són ben finançades i unes altres que estan pitjor, però totes han de tindre els mateixos recursos per a combatre l’epidèmia i que tots els ciutadans tinguen les mateixes oportunitats», ha explicat Baldoví, qui fins ara sempre havia donat suport a les pròrrogues sol·licitades pel Govern.

 

«El Govern ha preferit pactar amb Ciutadans i deixar de costat estes propostes que eren absolutament raonables, senzilles i justes d’implementar», ha insistit el diputat de Compromís.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Pérez Llorca viu amb emoció l’Ofrena a la Verge dels Desemparats en un dia molt important

El president de la Generalitat Juanfran Pérez Llorca desfila en l'Ofrena a la Verge dels Desemparats molt emocionat, destacant el privilegi de participar al costat de la seua filla en un dia molt important per a ell.

La Cantina planta una falla per a no oblidar la DANA i homenatjar les víctimes

El centre de voluntariat La Cantina planta per segon any la falla No oblidar la DANA en Russafa com a monument a la memòria i homenatge a les víctimes de les inundacions.

Pérez Llorca viu una Ofrena molt emotiva al costat de la seua filla en les Falles de València

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, participa en l'Ofrena a la Verge dels Desemparats molt emocionat i destaca el privilegi de viure-la al costat de la seua filla.

València entra en la recta final de les Falles amb la ciutat abarrotada de turistes

València afronta els últims dies de les Falles de 2026 amb la ciutat saturada de visitants, alta ocupació turística i un calendari festiu intens que culmina en la Nit del Foc i la Cremà.

APTUR CV denuncia sabotatges en 450 vivendes turístiques de València després de les Falles

APTUR CV denuncia una onada de vandalisme en panys i façanes d'unes 450 vivendes turístiques a València durant els últims dies de les Falles, amb danys que xifra en 250.000 euros i un impacte en la convivència veïnal i la imatge de la ciutat.

Rototom Sunsplash 2026 revela un primer cartell amb Major Lazer, Shenseea i Protoje

El Rototom Sunsplash 2026 anuncia un potent primer avanç de cartell amb Major Lazer Soundsystem, Shenseea, Protoje, G-5 i referents històrics del reggae i el ska.

Més de 300 bombers vetlen per la seguretat en la cremà de les Falles de València 2026

Més de 300 bombers i un centenar de voluntaris de Protecció Civil integren el dispositiu especial per a la Nit de la Cremà a València, que supervisarà 95 falles amb especial atenció a les de major risc.

Modernitat i tradició enlluernen en la penúltima i eixordadora mascletà de les Falles 2026

La Pirotècnia Caballer FX Global Foc combina foc digital i pólvora clàssica en una mascletà de 180 quilos i cinc minuts de ritme ascendent que fa vibrar la plaça de l'Ajuntament de València.