Compromís votarà no a la pròrroga de l’estat d’alarma

Joan Baldoví en una intervenció en el Congrés

Compromís votarà no a la pròrroga de l’estat d’alarma | EFE

 

El diputat de Compromís en el Congrés, Joan Baldoví, votarà en contra de prorrogar l’estat d’alarma per a combatre el coronavirus este dimecres. És la primera volta que la formació que governa en coalició amb el PSOE en la Comunitat Valenciana no dona suport a esta mesura i ho farà, segons ha argumentat, «per la dignitat» dels valencians i després de la «decepció» que li suposa l’acord del Govern amb Ciutadans.

 

«Sent com hem sigut un soci lleial i responsable, esta volta, per la dignitat de cinc milions de valencianes i valencians votarem rotundament no», ha emfatitzat Baldoví després de confessar la seua «decepció» per la decisió del Govern d’optar pel pacte amb Ciutadans en lloc d’acceptar les dos propostes que li havia fet la seua formació.

 

[predef]valncia-grup-de-facebook-595[/predef]

 

Les peticions de Compromís

Compromís havia sol·licitat que en el repartiment del fons de 16.000 milions anunciat pel Govern per a ajudar les comunitats a combatre la pandèmia es tinguera en compte el nivell de població de cada una d’elles i que, a demés, es creara un fons d’anivellament per a compensar a les comunitats que, el seu judici, estan infrafinançades.

 

«Hi ha comunitats que són ben finançades i unes altres que estan pitjor, però totes han de tindre els mateixos recursos per a combatre l’epidèmia i que tots els ciutadans tinguen les mateixes oportunitats», ha explicat Baldoví, qui fins ara sempre havia donat suport a les pròrrogues sol·licitades pel Govern.

 

«El Govern ha preferit pactar amb Ciutadans i deixar de costat estes propostes que eren absolutament raonables, senzilles i justes d’implementar», ha insistit el diputat de Compromís.

Últimes notícies

Anselmi confia en el bloc de l’Elx per a plantar cara al Barça al Martínez Valero

Martín Anselmi ha explicat que la clau perquè l’Elx competa davant el Barcelona és mantindre la seua essència i actuar com un bloc. El tècnic argentí ha demanat el suport d’un Martínez Valero ple i ha confirmat que Ponce, Buonanotte i Osorio estan llestos per a debutar.

Alzira es recompon després del diluvi amb ratxes de 146 km/h i greus danys materials

Alzira es recupera del fort episodi de pluja i vent registrat el dijous, amb ratxes de fins a 146 km/h que han causat importants destrosses en arbres, vivendes, empreses i en la parròquia de Santa Catalina, però sense danys personals greus.

Els nous trens de Rodalia encenen el debat polític a la Comunitat Valenciana

L’enviament de trens més nous per a Rodalia en la Comunitat Valenciana ha obert una dura pugna política: el PSPV defensa la mesura mentre PP, Compromís i Vox la titllen d’insuficient o de burla.

Íñigo Pérez demana més agressivitat al Villarreal abans de visitar l’Atlético

L’entrenador del Villarreal assegura que l’equip ha de corregir la passivitat defensiva mostrada davant el Racing per competir al Metropolitano contra l’Atlético de Madrid.

L’habitatge del futur es flexiona: noves arquitectes replantegen com volem viure

Tres joves arquitectes plantegen models d’habitatge més flexibles, sostenibles i socials per a afrontar la crisi residencial i adaptar-se a noves formes de vida i treball.

Una bandera gegant celebrarà els 35 anys d’independència d’Ucraïna a Alacant

La comunitat ucraïnesa d’Alacant, la més nombrosa d’Espanya, commemorarà diumenge el 35 aniversari de la restauració de la independència amb una marxa solidària amb una bandera de 100 metres. Torrevella se sumarà dissabte amb una concentració, una marxa i una programació cultural fins a la nit.

L’eclipsi dispara un 14 % les compres de turistes estrangers a Espanya

Les compres presencials amb targetes estrangeres a Espanya han augmentat quasi un 14 % durant la setmana de l’eclipsi, especialment a Castelló i València, mentres el consum dels espanyols s’ha mantingut o ha baixat.

Suspés el presó per a l’home que va apunyalar un jove en un pub d’Ondara

La Audiencia d’Alacant ha imposat tres anys de presó a un home que va apunyalar el cosí d’un rival en un pub d’Ondara l’1 de gener de 2023. La pena queda suspesa perquè ha reparat el mal i està en tractament de deshabituació de drogues.