15.7 C
València
Diumenge, 25 gener, 2026

Compromís votarà no a la pròrroga de l’estat d’alarma

Joan Baldoví en una intervenció en el Congrés

Compromís votarà no a la pròrroga de l’estat d’alarma | EFE

 

El diputat de Compromís en el Congrés, Joan Baldoví, votarà en contra de prorrogar l’estat d’alarma per a combatre el coronavirus este dimecres. És la primera volta que la formació que governa en coalició amb el PSOE en la Comunitat Valenciana no dona suport a esta mesura i ho farà, segons ha argumentat, «per la dignitat» dels valencians i després de la «decepció» que li suposa l’acord del Govern amb Ciutadans.

 

«Sent com hem sigut un soci lleial i responsable, esta volta, per la dignitat de cinc milions de valencianes i valencians votarem rotundament no», ha emfatitzat Baldoví després de confessar la seua «decepció» per la decisió del Govern d’optar pel pacte amb Ciutadans en lloc d’acceptar les dos propostes que li havia fet la seua formació.

 

[predef]valncia-grup-de-facebook-595[/predef]

 

Les peticions de Compromís

Compromís havia sol·licitat que en el repartiment del fons de 16.000 milions anunciat pel Govern per a ajudar les comunitats a combatre la pandèmia es tinguera en compte el nivell de població de cada una d’elles i que, a demés, es creara un fons d’anivellament per a compensar a les comunitats que, el seu judici, estan infrafinançades.

 

«Hi ha comunitats que són ben finançades i unes altres que estan pitjor, però totes han de tindre els mateixos recursos per a combatre l’epidèmia i que tots els ciutadans tinguen les mateixes oportunitats», ha explicat Baldoví, qui fins ara sempre havia donat suport a les pròrrogues sol·licitades pel Govern.

 

«El Govern ha preferit pactar amb Ciutadans i deixar de costat estes propostes que eren absolutament raonables, senzilles i justes d’implementar», ha insistit el diputat de Compromís.

Últimes notícies

Alacant aconseguix 20 graus en una altra jornada de vent amb ratxes de 132 km/h a La Pobla de Benifassà

Les màximes han pujat de forma generalitzada este diumenge en la Comunitat Valenciana. El dia ha estat marcat per ratxes molt fortes de vent que han arribat a 132 km/h a La Pobla de Benifassà.

El Fòrum Jaume I 2038 aplaudix la declaració de 2026 com a Any Jaume I

El Fòrum Jaume I 2038 valora l’Any Jaume I 2026 i s’oferix a col·laborar en els actes del 750 aniversari de la mort del fundador del Regne de València.

Rescaten a Alacant a un corredor lesionat en el Ponoig i a un senderista en Bernia

Els bombers han realitzat dos rescats de muntanya a la província: un corredor lesionat en el Ponoig i un senderista amb traumatisme cranioencefàlic en Bernia. Els dos han sigut evacuats en helicòpter.

El València Basket serà cap de sèrie en el sorteig de quarts

L'equip taronja serà cap de sèrie en el sorteig de quarts de la Copa del Rei després de tancar la primera volta entre els quatre primers. El seu triomf en Gran Canària i el 13-4 de balanç li garantixen evitar als altres favorits en l'estrena.

Presó per a l’amo dels gossos que van matar a un home per impagament de la indemnització

Un jutge d'Alacant revoca la suspensió de la pena a Juan de Dios P. m. per reduir unilateralment els pagaments i ordena el seu ingrés a la presó. L'acte és recurrible.

Les Corts interrompran el dijous les vacacions per a convalidar quatre decrets del Consell

La diputació permanent es reunirà a les 11 hores per a validar quatre decrets: Simplifica II, pujada salarial, control del senglar i tarifes de transport. L'oposició critica l'absència de compareixences i d'una sessió de control.

Un home s’entrega a Sueca i confessa l’homicidi d’un menor de 13 anys

La Guàrdia Civil investiga l'homicidi d'un menor de 13 anys a Sueca després del lliurament i confessió d'un home de 48 anys. L'Ajuntament decreta dos dies de dol.

Educació activa el protocol d’acompanyament emocional després de l’assassinat d’un menor a Sueca

La Generalitat ha activat el dispositiu de suport psicològic en el centre del menor de 13 anys assassinat a Sueca. La Guàrdia Civil investiga el crim després de la confessió d'un home de 48 anys.