Compromís votarà no a la pròrroga de l’estat d’alarma

Joan Baldoví en una intervenció en el Congrés

Compromís votarà no a la pròrroga de l’estat d’alarma | EFE

 

El diputat de Compromís en el Congrés, Joan Baldoví, votarà en contra de prorrogar l’estat d’alarma per a combatre el coronavirus este dimecres. És la primera volta que la formació que governa en coalició amb el PSOE en la Comunitat Valenciana no dona suport a esta mesura i ho farà, segons ha argumentat, «per la dignitat» dels valencians i després de la «decepció» que li suposa l’acord del Govern amb Ciutadans.

 

«Sent com hem sigut un soci lleial i responsable, esta volta, per la dignitat de cinc milions de valencianes i valencians votarem rotundament no», ha emfatitzat Baldoví després de confessar la seua «decepció» per la decisió del Govern d’optar pel pacte amb Ciutadans en lloc d’acceptar les dos propostes que li havia fet la seua formació.

 

[predef]valncia-grup-de-facebook-595[/predef]

 

Les peticions de Compromís

Compromís havia sol·licitat que en el repartiment del fons de 16.000 milions anunciat pel Govern per a ajudar les comunitats a combatre la pandèmia es tinguera en compte el nivell de població de cada una d’elles i que, a demés, es creara un fons d’anivellament per a compensar a les comunitats que, el seu judici, estan infrafinançades.

 

«Hi ha comunitats que són ben finançades i unes altres que estan pitjor, però totes han de tindre els mateixos recursos per a combatre l’epidèmia i que tots els ciutadans tinguen les mateixes oportunitats», ha explicat Baldoví, qui fins ara sempre havia donat suport a les pròrrogues sol·licitades pel Govern.

 

«El Govern ha preferit pactar amb Ciutadans i deixar de costat estes propostes que eren absolutament raonables, senzilles i justes d’implementar», ha insistit el diputat de Compromís.

Últimes notícies

Investiguen la mort violenta d’un home de 50 anys al barri de Sant Isidre de València

La Policia Nacional investiga la mort violenta d’un home de 50 anys, localitzat amb un fort colp al cap al barri de Sant Isidre de València.

València revisarà i reforçarà la seguretat dels seus museus municipals després del robatori a Villena

L'Ajuntament de València ha acordat revisar i reforçar les mesures de seguretat dels museus i monuments municipals, arran del robatori recent del tresor del museu de Villena, amb més vigilància i una inversió específica al Museu de la Ciutat.

L’IVAM incorpora el disseny i renova l’oferta educativa per al curs 2026-27

L’IVAM ha presentat la programació pública, educativa i familiar per al curs 2026-27, amb el disseny com a nova línia d’investigació i una ampliació de les propostes per a jóvens, famílies i primera infància.

Pedro Sánchez visitarà dijous la fàbrica de coets de PLD Space a Elx

Pedro Sánchez té previst visitar este dijous la seu de PLD Space a Elx, empresa que ha liderat el primer llançament orbital privat europeu. La visita arriba després de l’adjudicació d’un contracte de 158,9 milions dins del European Launcher Challenge.

Un centenar de xefs europeus s’endinsen en la cultura de l’esmorzar valencià

Més d’un centenar de xefs de tota Europa han conegut a València la cultura de l’esmorzar valencià, gràcies a una mostra organitzada per la Diputació en el marc de l’Assemblea de Euro-Toques. Municipis, productors i hostalers han presentat productes i elaboracions tradicionals vinculades a esta cita gastronòmica clau per als valencians.

El curs arranca dimecres amb menys alumnat, més docents i noves protestes

El curs escolar comença este dimecres en la Comunitat Valenciana amb 808.688 alumnes en la pública, 83.921 docents i el conflicte laboral obert, amb noves mobilitzacions convocades pels sindicats de professorat.

Castelló mostra el privilegi que va permetre traslladar la ciutat a la Plana fa 775 anys

Castelló celebra el 775 aniversari amb l’exposició 'El privilegi d’existir 1251-2026', que exhibix el document amb què Jaume I va autoritzar el trasllat de la vila al pla. La mostra es convertix en l’acte central d’un programa commemoratiu que mira alhora al passat i al futur de la ciutat.

Quatre detinguts per retenir i agredir un home en un local d’Orihuela-Costa

Quatre hòmens han sigut detinguts a Orihuela-Costa acusats de retindre i agredir un home en un local, en un operatiu conjunt de la Policia Local i la Guàrdia Civil. La víctima va ser alliberada amb lesions i els agents van intervindre armes de foc i diverses drogues.