Anuncios

Descobreixen un nou compte a Suïssa vinculat al rei emèrit

 

Aquest dilluns, una nova polèmica vinculada a la figura del rei emèrit torna a esguitar a la Corona Espanyola, i és que el mitjà ‘El Confidencial’ ha publicat una informació que de ser certa danyaria seriosament la reputació del qual un dia va ser el Cap de l’Estat a Espanya.

Pel que sembla, el fiscal Yves Bertossa ha trobat un nou compte en un banc suís que pertanyeria al rei emèrit,  Joan Carles de Borbó. El depòsit es troba en l’entitat Credit Suisse, de Ginebra, i el seu titular és una societat procedent de Panamà anomenada Lactuva SA. El Confidencial ha assenyalat que, són simples testaferros del bufet “especialitzat a muntar xarxes opaques” que va crear l’entitat mercantil amb la qual l’exmonarca va arribar presumptament a cobrar 100 milions d’euros de l’Aràbia Saudita.

Anuncios

 

Fonts d’aquest digital han assegurat que el propietari d’aquest compte és un membre de l’entorn familiar de Joan Carles de Borbó, que ha usat suposadament el dipòsit per a ocultar fons a l’Agència Tributària a través de la Fundació Zagatka, l’administrador de la qual és Álvaro d’Orleans, cosí del rei emèrit. Tot apunta al fet que les operacions haurien sigut ordenades directament per l’exmonarca amb l’objectiu d’ajudar econòmicament al seu familiar.

 

El refugi actual del rei emèrit

Les transferències bancàries haurien sigut executades pel consultor suís Arturo Fasana, que en 2008 va ordenar tres pagaments de la Fundació Zagatka a l’entitat ‘Lactuva’. En aquests moments, la Fiscalia del Tribunal Suprem manté obertes diferents investigacions que ajuden a esclarir la presumpta riquesa oculta del rei emèrit. 

 

En aquest sentit, don Joan Carles de Borbó ha tractat d’eludir possibles responsabilitats penals presentant dues regularitzacions fiscals per les quals ha abonat de manera voluntària més de cinc milions d’euros. Mentrestant, l’emèrit segueix instal·lat a l’illa de Nurai, situada a 15 minuts d‘Abu Dhabi, un lloc d’un quilòmetre quadrat, en el qual el pare de Felip VI podria gaudir de grans luxes.

Anuncios
Anuncios

Últimes notícies

El Llevant remunta un 0-2 davant Osasuna i s’agarra a la permanència amb un 3-2 agònic

El Llevant remunta un 0-2 davant Osasuna, que va jugar tota la segona part amb un menys, i es manté viu en la baralla per la permanència gràcies a un gol de Eyong en el 90.

Pedro Martínez rebaixa l’eufòria després de forçar el quint partit davant Panathinaikos

València Basket va véncer al Panathinaikos a Atenes i va forçar el quint partit de la sèrie d'Eurolliga. Pedro Martínez celebra el triomf però advertix que jugar a casa no garantix la passada.

Sanitat localitza a Catalunya un nou contacte del brot de hantavirus del creuer

Sanitat ha identificat a Catalunya a una nova dona com a contacte del brot de hantavirus vinculat al creuer Hondius. No presenta sintomas, però debera guardar quarantena i sotmetre's a vigilància activa.

Montero lidera un altre colp del València Basket en el OAKA i es jugarà la Final Four a casa

El València Basket va tornar a silenciar el OAKA amb una exhibició de Jean Montero i va forçar el quint partit per a decidir el passe a la Final Four en el Roig Arena.

Ingressen en aïllament a Alacant a la primera sospitosa de hantavirus a Espanya

Una dona de 32 anys, primer cas sospitós de hantavirus a Espanya, ha sigut ingressada en una habitació d'aïllament amb pressió negativa a l'hospital de Sant Joan d'Alacant després d'activar el protocol de Sanitat.

El Feminario de la Diputació exigix al Govern una llei contra l’explotació sexual

El nové Feminario de la Diputació de València tanca les seues jornades amb una exigència directa al Govern: una llei orgànica abolicionista contra l'explotació sexual que protegisca les dones i perseguisca proxenetes i compradors de sexe.

La família de Teófilo de la Vall recorrerà al Constitucional després de la inadmissió de la querella contra Martín Villa

La família de Teófilo de la Vall, considerat la primera víctima de la Transició, recorrerà al Tribunal Constitucional després de la inadmissió de la querella contra Rodolfo Martín Villa i advertix que, si no obté empara, acudirà a instàncies internacionals.

El Consell protegix com BIC la tradició de les Orquestres i Rondalles de Pols i Pua

El Consell ha aprovat la declaració com a Bé d'Interés Cultural immaterial de la tradició musical de les Orquestres i Rondalles de Pols i Pua de la Comunitat Valenciana, amb mesures específiques de protecció i estudi.
Anuncios