Descobreixen un nou compte a Suïssa vinculat al rei emèrit

 

Aquest dilluns, una nova polèmica vinculada a la figura del rei emèrit torna a esguitar a la Corona Espanyola, i és que el mitjà ‘El Confidencial’ ha publicat una informació que de ser certa danyaria seriosament la reputació del qual un dia va ser el Cap de l’Estat a Espanya.

Pel que sembla, el fiscal Yves Bertossa ha trobat un nou compte en un banc suís que pertanyeria al rei emèrit,  Joan Carles de Borbó. El depòsit es troba en l’entitat Credit Suisse, de Ginebra, i el seu titular és una societat procedent de Panamà anomenada Lactuva SA. El Confidencial ha assenyalat que, són simples testaferros del bufet “especialitzat a muntar xarxes opaques” que va crear l’entitat mercantil amb la qual l’exmonarca va arribar presumptament a cobrar 100 milions d’euros de l’Aràbia Saudita.

 

Fonts d’aquest digital han assegurat que el propietari d’aquest compte és un membre de l’entorn familiar de Joan Carles de Borbó, que ha usat suposadament el dipòsit per a ocultar fons a l’Agència Tributària a través de la Fundació Zagatka, l’administrador de la qual és Álvaro d’Orleans, cosí del rei emèrit. Tot apunta al fet que les operacions haurien sigut ordenades directament per l’exmonarca amb l’objectiu d’ajudar econòmicament al seu familiar.

 

El refugi actual del rei emèrit

Les transferències bancàries haurien sigut executades pel consultor suís Arturo Fasana, que en 2008 va ordenar tres pagaments de la Fundació Zagatka a l’entitat ‘Lactuva’. En aquests moments, la Fiscalia del Tribunal Suprem manté obertes diferents investigacions que ajuden a esclarir la presumpta riquesa oculta del rei emèrit. 

 

En aquest sentit, don Joan Carles de Borbó ha tractat d’eludir possibles responsabilitats penals presentant dues regularitzacions fiscals per les quals ha abonat de manera voluntària més de cinc milions d’euros. Mentrestant, l’emèrit segueix instal·lat a l’illa de Nurai, situada a 15 minuts d‘Abu Dhabi, un lloc d’un quilòmetre quadrat, en el qual el pare de Felip VI podria gaudir de grans luxes.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Núvols, pols en suspensió i caiguda de les màximes en la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana afronta un dissabte amb augment de la nuvolositat, pols en suspensió i possible pluja feble amb fang, abans d'un diumenge de cels coberts i pluges generalitzades.

Desmantellada a Dénia una plantació de marihuana dirigida per un fugitiu reclamat per Lituània

La Policia Nacional ha desmantellat a Dénia una plantació de marihuana en una vivenda aïllada i ha detingut a dos hòmens, un d'ells reclamat per Lituània amb una orde europea de detenció i lliurament.

Set detinguts a Nules per explotar a 80 migrants en condicions de semiesclavitud

La Guàrdia Civil deté a Nules a set persones per integrar una xarxa de tràfic laboral que explotava a 80 migrants en el camp en condicions de semiesclavitud.

Un llibre denuncia la guerra bruta judicial contra Mónica Oltra com una Inquisició moderna

Un treball acadèmic convertit en llibre sosté que el procés judicial contra Mónica Oltra és un cas acreditat de lawfare i una forma d'Inquisició moderna que danya la qualitat democràtica.

L’Hospital General de València tanca dos banys per una forta olor després d’un abocament químic

L'Hospital General de València ha clausurat dos banys d'ús professional després d'un abocament accidental de colorant amb anilina que va generar una forta olor, mentres analitza mostres de les aigües residuals.

Avís groc per ratxes de fins a 80 km/h en la mitat nord de Castelló este diumenge

Aemet activa l'avís groc per vents del nord-oest de fins a 80 km/h a l'interior i litoral nord de Castelló, amb pluges i notable descens tèrmic.

Les màximes en la Comunitat Valenciana depassen els 30 graus i Xàtiva lidera amb 30,7

Les temperatures màximes en la Comunitat Valenciana han depassat els 30 graus en diversos municipis, amb Xàtiva al capdavant en aconseguir els 30,7 graus segons Avamet i 29,7 segons Aemet.

Un home atés per inhalació de fum després d’un incendi en una vivenda d’Alcoi

Un incendi originat presumptament en un calefactor en una vivenda d'Alcoi ha provocat una intensa fumera, el desallotjament preventiu de diversos veïns i l'atenció sanitària a un home per inhalació de fum.