Descobreixen un nou compte a Suïssa vinculat al rei emèrit

 

Aquest dilluns, una nova polèmica vinculada a la figura del rei emèrit torna a esguitar a la Corona Espanyola, i és que el mitjà ‘El Confidencial’ ha publicat una informació que de ser certa danyaria seriosament la reputació del qual un dia va ser el Cap de l’Estat a Espanya.

Pel que sembla, el fiscal Yves Bertossa ha trobat un nou compte en un banc suís que pertanyeria al rei emèrit,  Joan Carles de Borbó. El depòsit es troba en l’entitat Credit Suisse, de Ginebra, i el seu titular és una societat procedent de Panamà anomenada Lactuva SA. El Confidencial ha assenyalat que, són simples testaferros del bufet “especialitzat a muntar xarxes opaques” que va crear l’entitat mercantil amb la qual l’exmonarca va arribar presumptament a cobrar 100 milions d’euros de l’Aràbia Saudita.

 

Fonts d’aquest digital han assegurat que el propietari d’aquest compte és un membre de l’entorn familiar de Joan Carles de Borbó, que ha usat suposadament el dipòsit per a ocultar fons a l’Agència Tributària a través de la Fundació Zagatka, l’administrador de la qual és Álvaro d’Orleans, cosí del rei emèrit. Tot apunta al fet que les operacions haurien sigut ordenades directament per l’exmonarca amb l’objectiu d’ajudar econòmicament al seu familiar.

 

El refugi actual del rei emèrit

Les transferències bancàries haurien sigut executades pel consultor suís Arturo Fasana, que en 2008 va ordenar tres pagaments de la Fundació Zagatka a l’entitat ‘Lactuva’. En aquests moments, la Fiscalia del Tribunal Suprem manté obertes diferents investigacions que ajuden a esclarir la presumpta riquesa oculta del rei emèrit. 

 

En aquest sentit, don Joan Carles de Borbó ha tractat d’eludir possibles responsabilitats penals presentant dues regularitzacions fiscals per les quals ha abonat de manera voluntària més de cinc milions d’euros. Mentrestant, l’emèrit segueix instal·lat a l’illa de Nurai, situada a 15 minuts d‘Abu Dhabi, un lloc d’un quilòmetre quadrat, en el qual el pare de Felip VI podria gaudir de grans luxes.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Ull Gargot transforma el dibuix en solitari en una comunitat creativa a l’aire lliure a València

Ull Gargot ha convertit l'acte íntim de dibuixar en una trobada mensual i gratuïta en espais públics de València, on professionals i aficionats compartixen quaderns, processos i idees a l'aire lliure.

Cel nuvolós i lleuger repunt de temperatures a l’interior per a tancar abril en la Comunitat

La Comunitat Valenciana afronta l'últim dissabte d'abril amb cel nuvolós, possibilitat de pluges en l'extrem sud, temperatures quasi sense canvis i vent fluix de component este.

La majoria del professorat valencià recolza una vaga indefinida des de l’11 de maig

Quasi deu mil docents valencians participen en una consulta sindical i s'inclinen majoritàriament per iniciar una vaga indefinida l'11 de maig, amb un ampli suport a mantindre-la el temps que siga necessari.

Diana Morant acusa a Pérez Llorca d’anteposar l’agenda de Vox a les prioritats dels valencians

Diana Morant critica que el Govern valencià de Juanfran Pérez Llorca seguix l'agenda pactada amb Vox, amb privatització de servicis públics i falta de celebració del 25 d’Abril.

TastArròs 2026 plena d’arròs i tradició la plaça de l’Ajuntament de València

La plaça de l'Ajuntament de València celebra la primera jornada de TastArròs 2026, una trobada popular que reivindica l'arròs amb propostes gastronòmiques, activitats culturals i tradició local.

El Real Oviedo s’agarra a la seua última opció davant un Elx encara sense guanyar fora de casa

El Real Oviedo, cuer de Primera Divisió, es juga gran part de les seues opcions de permanència davant un Elx que encara no ha guanyat a domicili però arriba llançat en resultats recents.

Bernabé contraposa la prioritat veïnal del PSPV a l’abandó de Catalá en Orriols

Pilar Bernabé reivindica en Orriols la prioritat veïnal del PSPV i acusa el govern de María José Catalá d'abandonar el barri i retallar inversions i servicis bàsics.

Màxim Quiles domina de nou a Jerez i passa a la Q2 amb el millor temps en Moto3

Màxim Quiles torna a marcar la referència en Moto3 en el Gran Premi d'Espanya, lidera la segona jornada de lliures a Jerez sobre asfalt mullat i accedix a la Q2 amb solvència.