Descobreixen un nou compte a Suïssa vinculat al rei emèrit

 

Aquest dilluns, una nova polèmica vinculada a la figura del rei emèrit torna a esguitar a la Corona Espanyola, i és que el mitjà ‘El Confidencial’ ha publicat una informació que de ser certa danyaria seriosament la reputació del qual un dia va ser el Cap de l’Estat a Espanya.

Pel que sembla, el fiscal Yves Bertossa ha trobat un nou compte en un banc suís que pertanyeria al rei emèrit,  Joan Carles de Borbó. El depòsit es troba en l’entitat Credit Suisse, de Ginebra, i el seu titular és una societat procedent de Panamà anomenada Lactuva SA. El Confidencial ha assenyalat que, són simples testaferros del bufet “especialitzat a muntar xarxes opaques” que va crear l’entitat mercantil amb la qual l’exmonarca va arribar presumptament a cobrar 100 milions d’euros de l’Aràbia Saudita.

 

Fonts d’aquest digital han assegurat que el propietari d’aquest compte és un membre de l’entorn familiar de Joan Carles de Borbó, que ha usat suposadament el dipòsit per a ocultar fons a l’Agència Tributària a través de la Fundació Zagatka, l’administrador de la qual és Álvaro d’Orleans, cosí del rei emèrit. Tot apunta al fet que les operacions haurien sigut ordenades directament per l’exmonarca amb l’objectiu d’ajudar econòmicament al seu familiar.

 

El refugi actual del rei emèrit

Les transferències bancàries haurien sigut executades pel consultor suís Arturo Fasana, que en 2008 va ordenar tres pagaments de la Fundació Zagatka a l’entitat ‘Lactuva’. En aquests moments, la Fiscalia del Tribunal Suprem manté obertes diferents investigacions que ajuden a esclarir la presumpta riquesa oculta del rei emèrit. 

 

En aquest sentit, don Joan Carles de Borbó ha tractat d’eludir possibles responsabilitats penals presentant dues regularitzacions fiscals per les quals ha abonat de manera voluntària més de cinc milions d’euros. Mentrestant, l’emèrit segueix instal·lat a l’illa de Nurai, situada a 15 minuts d‘Abu Dhabi, un lloc d’un quilòmetre quadrat, en el qual el pare de Felip VI podria gaudir de grans luxes.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

El doblet d’Iván Romero rellança al Llevant i afona al Sevilla en la lluita per la salvació

Dos gols d'Iván Romero van donar la victòria al Llevant davant el Sevilla (2-0) i deixen al conjunt granota a només dos punts d'una permanència que marca el propi equip andalús.

Vox exigix a la Generalitat valenciana que reclame prioritat nacional en ajudes i servicis públics

Vox registra en Les Corts una proposta de tramitació urgent perquè la Generalitat demane al Govern central prioritzar als espanyols en ajudes socials, vivenda i servicis públics, i endurir l'accés d'immigrants sense residència legal.

Iván Romero impulsa al Llevant amb un doblet i afona al Sevilla en la lluita per la salvació

El Llevant es va imposar 2-0 al Sevilla gràcies a dos gols d'Iván Romero, que acosten als granotas a només dos punts d'un rival directe per la permanència en LaLiga.

Vox demana a la Generalitat que reclame al Govern prioritat nacional en ajudes i vivenda

Vox ha registrat en Les Corts una proposició no de llei perquè la Generalitat reclame al Govern central prioritat nacional en ajudes socials, vivenda i servicis públics, i un enduriment de l'accés d'estrangers irregulars a prestacions i sanitat.

Iván Romero impulsa al Llevant cap a la salvació al descans davant el Sevilla

El Llevant marxa al descans 1-0 enfront del Sevilla gràcies a un potent gol d'Iván Romero que, de mantindre's el marcador, li acostaria a només dos punts de la permanència.

Llevant i Sevilla repetixen onze en un dol decisiu per la permanència

Llevant i Sevilla afronten en el Ciutat de València un xoc directe per la permanència apostant pels mateixos onces que els van donar el triomf en l'última jornada.

Mor un treballador atropellat pel remolc d’un tractor en una finca de Polinyà de Xúquer

Un treballador de 46 anys mor en ser atropellat pel remolc d'un tractor en una finca agrícola de Polinyà de Xúquer després d'un intent fallit de reanimació pels servicis d'emergència.

Una menor de 14 anys resulta ferida en ser atropellada en la vorera a Alacant

Una menor de 14 anys ha sigut hospitalitzada després de ser atropellada per un cotxe que va invadir la vorera en el barri de Pau 2, a Alacant. La jove va patir un fort colp, encara que en principi no revist gravetat.