Descobreixen un nou compte a Suïssa vinculat al rei emèrit

 

Aquest dilluns, una nova polèmica vinculada a la figura del rei emèrit torna a esguitar a la Corona Espanyola, i és que el mitjà ‘El Confidencial’ ha publicat una informació que de ser certa danyaria seriosament la reputació del qual un dia va ser el Cap de l’Estat a Espanya.

Pel que sembla, el fiscal Yves Bertossa ha trobat un nou compte en un banc suís que pertanyeria al rei emèrit,  Joan Carles de Borbó. El depòsit es troba en l’entitat Credit Suisse, de Ginebra, i el seu titular és una societat procedent de Panamà anomenada Lactuva SA. El Confidencial ha assenyalat que, són simples testaferros del bufet «especialitzat a muntar xarxes opaques» que va crear l’entitat mercantil amb la qual l’exmonarca va arribar presumptament a cobrar 100 milions d’euros de l’Aràbia Saudita.

 

Fonts d’aquest digital han assegurat que el propietari d’aquest compte és un membre de l’entorn familiar de Joan Carles de Borbó, que ha usat suposadament el dipòsit per a ocultar fons a l’Agència Tributària a través de la Fundació Zagatka, l’administrador de la qual és Álvaro d’Orleans, cosí del rei emèrit. Tot apunta al fet que les operacions haurien sigut ordenades directament per l’exmonarca amb l’objectiu d’ajudar econòmicament al seu familiar.

 

El refugi actual del rei emèrit

Les transferències bancàries haurien sigut executades pel consultor suís Arturo Fasana, que en 2008 va ordenar tres pagaments de la Fundació Zagatka a l’entitat ‘Lactuva’. En aquests moments, la Fiscalia del Tribunal Suprem manté obertes diferents investigacions que ajuden a esclarir la presumpta riquesa oculta del rei emèrit. 

 

En aquest sentit, don Joan Carles de Borbó ha tractat d’eludir possibles responsabilitats penals presentant dues regularitzacions fiscals per les quals ha abonat de manera voluntària més de cinc milions d’euros. Mentrestant, l’emèrit segueix instal·lat a l’illa de Nurai, situada a 15 minuts d‘Abu Dhabi, un lloc d’un quilòmetre quadrat, en el qual el pare de Felip VI podria gaudir de grans luxes.

Últimes notícies

Compromís acusa Vox de marcar els pressupostos i d’oblidar els valencians

Compromís presenta una esmena a la totalitat als pressupostos de la Generalitat per a 2026 i assegura que responen a les exigències de Vox i no a les necessitats reals de la ciutadania valenciana.

Desmantellen a Alacant un laboratori de falsificació de documents per a tota Europa

La Policia Nacional desmantella a Alacant un laboratori de falsificació de documents d’identitat i viatge que operava a diversos països europeus i deté el principal responsable, ara en presó provisional.

Barrera (Vox) acusa el consens progre europeu de provocar la crisi migratòria

El president de Vox València, Vicente Barrera, responsabilitza els partits tradicionals europeus del creixement dels problemes migratoris i climàtics i defensa el paper dels partits sobiranistes i conservadors en un fòrum internacional a València.

Mónica Oltra i Gabriel Rufián compartiran un acte polític el 19 de juny al parc de Capçalera

L’exvicepresidenta del Consell i líder de Compromís, Mónica Oltra, i el portaveu d’ERC al Congrés, Gabriel Rufián, celebraran el 19 de juny un acte conjunt al parc de Capçalera, en ple debat intern sobre la candidatura d’Oltra a l’alcaldia de València.

Detenen a Alacant un fugit de França que es amagava amb diverses identitats falses

La Policia Nacional ha detingut a Alacant un jove de 23 anys buscat per la Justícia de França per una agressió grupal amb arma blanca comesa el 2020 a Pantin, que es ocultava amb múltiples identitats falses.

A la presó dos hòmens detinguts en Dénia quan anaven a embarcar a Eivissa amb dos quilos de cocaïna

Dos hòmens de 24 i 30 anys ingressen a la presó provisional després de ser detinguts en el port de Dénia quan anaven a embarcar cap a Eivissa amb més de dos quilos de cocaïna amagats en una maleta.

‘El Apio’, l’assassí masclista confés de Callosa de Segura, acumulava un llarg historial delictiu

L’home de 48 anys conegut com ‘El Apio’, que ha confessat haver estrangulat la seua parella en Callosa de Segura, compta amb prop d’una vintena de detencions prèvies per robatoris violents i maltractaments anteriors.

El consum d’esperit uoses cau un 3,8 % en 2025 per canvis en els hàbits de beure

La venda de begudes espirituoses en Espanya baixa un 3,8 % en 2025, fins als 173 milions de litres, per un canvi en els hàbits de consum cap a menys freqüència i més qualitat, amb auge de productes de baixa o nul·la graduació i formats 'ready to drink'.