La Comunitat obri 7 oficines d’assistència jurídica per a persones refugiades d’Ucraïna

La consellera de Justícia, Interior i Administració Pública, Gabriela Bravo, ha anunciat que el seu departament obrirà set oficines d’assistència jurídica gratuïta per a atendre els refugiats de la guerra d’Ucraïna que arriben a la Comunitat Valenciana.

Així li ho ha traslladat al cònsol honorari a València, Pablo Gil, amb qui s’ha reunit aquest divendres per a coordinar les accions d’ajuda al poble ucraïnés per part de la Conselleria de Justícia.

En aquest sentit, en els pròxims dies s’habilitaran aquestes oficines en els Serveis d’Orientació Jurídica de les tres capitals de província, així com a Elx, Oriola, Torrevella i Vila-real. En aquestes últimes poblacions, segons la consellera, existeix ja una significativa població d’origen ucraïnés i és previsible que acudisca més donada la presència allí de familiars o amics de les persones refugiades.

Aquestes oficines “estaran dirigides per advocats” amb la finalitat “de gestionar la tramitació de tots els recursos que necessiten com la targeta sanitària, la que se’ls facilitarà per a la residència provisional o per a l’exercici de qualsevol altre dret”, ha explicat la consellera.

A més, Gabriela Bravo ha anunciat que, “a partir de la setmana que ve”, s’activarà “el telèfon 112 Ucraïna perquè qualsevol persona puga rebre informació immediata sobre els recursos que la Generalitat posa a la seua disposició, necessitats sanitàries, d’allotjament o familiars”. Aquestes línies especials estaran ateses en ucraïnés i rus per a facilitar el servei.

Últimes notícies

Un ciberpederasta enganya més de 20 menors durant una dècada fins a ser detingut a Alacant

La Guàrdia Civil ha detingut a Alacant un ciberdepredador sexual en sèrie acusat de 36 delictes contra la llibertat sexual de més de vint menors de 16 anys al llarg d’una dècada, amb més de 200 dispositius d’emmagatzematge intervinguts.

Sis detinguts per una trentena de robatoris en gasolineres, comerços i vivendes a València i Alacant

La Guàrdia Civil ha detingut sis persones vinculades a una trentena de robatoris amb força en gasolineres, comerços i vivendes a les províncies de València i Alacant, i quatre d'elles han ingressat en presó.

Com protegir els ulls davant l’eclipsi solar del 12 d’agost

Mirar directament l’eclipsi solar del 12 d’agost sense filtres homologats pot causar lesions irreversibles en la retina. Els òptics de la Comunitat Valenciana expliquen quines ulleres són segures i com utilitzar-les.

El viatge de més de 2.000 km d’un jaguar al Brasil qüestiona com es protegeix l’Amazònia

Un jaguar mascle monitorat amb GPS ha recorregut 2.122 km en 381 dies al Brasil, fet que porta científics bascos i alacantins a advertir que les actuals àrees protegides poden ser insuficients.

Un jaguar bate rècords al Brasil i obliga a repensar la protecció de grans felins

El jaguar Gaspar, monitoritzat per científics bascos, alacantins i brasilers, ha recorregut més de 2.100 quilòmetres en 381 dies a l’Amazònia, un desplaçament inusualment llarg que posa en dubte que les àrees protegides actuals siguen suficients per a grans carnívors.

Quatre morts i sis ferits greus en un xoc múltiple nocturn a Benicàssim

Quatre persones han mort i sis hòmens han resultat ferits greus en un accident múltiple esta matinada a la N-340, al terme de Benicàssim, en sentit Castellón de la Plana.

València ompli el Ciutat en una inauguració multitudinària dels Gay Games 2026

Els Gay Games XII València 2026 han arrancat al Ciutat de València amb més de 10.200 esportistes de 81 països, una desfilada de delegacions i actuacions musicals i de folklore valencià davant 13.500 persones.

La sàtira social ‘Filipiñana’ triomfa com a millor llargmetratge en Cinema Jove

La pel·lícula 'Filipiñana', de Rafael Manuel, s'ha endut el Luna de València a millor llargmetratge de Cinema Jove i també el guardó del Jurat Jove, en una edició que ha repartit premis entre films i sèries internacionals i produccions amb presència valenciana.