La Comunitat obri 7 oficines d’assistència jurídica per a persones refugiades d’Ucraïna

La consellera de Justícia, Interior i Administració Pública, Gabriela Bravo, ha anunciat que el seu departament obrirà set oficines d’assistència jurídica gratuïta per a atendre els refugiats de la guerra d’Ucraïna que arriben a la Comunitat Valenciana.

Així li ho ha traslladat al cònsol honorari a València, Pablo Gil, amb qui s’ha reunit aquest divendres per a coordinar les accions d’ajuda al poble ucraïnés per part de la Conselleria de Justícia.

En aquest sentit, en els pròxims dies s’habilitaran aquestes oficines en els Serveis d’Orientació Jurídica de les tres capitals de província, així com a Elx, Oriola, Torrevella i Vila-real. En aquestes últimes poblacions, segons la consellera, existeix ja una significativa població d’origen ucraïnés i és previsible que acudisca més donada la presència allí de familiars o amics de les persones refugiades.

Aquestes oficines “estaran dirigides per advocats” amb la finalitat “de gestionar la tramitació de tots els recursos que necessiten com la targeta sanitària, la que se’ls facilitarà per a la residència provisional o per a l’exercici de qualsevol altre dret”, ha explicat la consellera.

A més, Gabriela Bravo ha anunciat que, “a partir de la setmana que ve”, s’activarà “el telèfon 112 Ucraïna perquè qualsevol persona puga rebre informació immediata sobre els recursos que la Generalitat posa a la seua disposició, necessitats sanitàries, d’allotjament o familiars”. Aquestes línies especials estaran ateses en ucraïnés i rus per a facilitar el servei.

Últimes notícies

El València torna a ser cuer quasi dos anys després

El València és cuer de LaLiga amb un punt després de la quarta jornada, situació que no vivia des de gener de 2025. L’equip de Carlos Corberán encadena tres derrotes i un empat i només supera l’Elx en gols.

La investigació pel robatori del Tresor de Villena avança amb la Guàrdia Civil bolcada

La investigació pel robatori de gran part del Tresor de Villena continua avançant, amb la Guàrdia Civil centrada en el cas i mantenint el màxim sigil per no comprometre les perquisicions.

Els docents valencians cobraran 75 euros més en la nòmina de setembre

El Consell ha ratificat la pujada salarial pactada amb ANPE i CSIF per al professorat no universitari, que començarà a cobrar 75 euros més este setembre i completarà 200 euros en 2028, amb nous dies lliures i dret a la desconnexió digital.

L’alumnat valencià se situa a la cua en PISA en ciències, lectura i matemàtiques

La Comunitat Valenciana registra uns resultats en ciències, lectura i matemàtiques per davall de la mitjana d’Espanya, de l’OCDE i de la UE en l’Informe PISA 2025, només per davant de Ceuta i Melilla en competència científica.

bp comença el desmantellament de l’antiga illa d’amarre davant la costa de Castelló

La companyia energètica bp ha iniciat la fase principal de desmantellament de l’antiga illa d’amarre i les línies submarines davant la costa de Castelló, una instal·lació en desús des que en 2012 va traslladar les operacions al port.

La sequera golejadora de Danjuma en Lliga amb el València ja frega l’any

Arnaut Danjuma porta quasi un any sense marcar en Lliga amb el València CF i acumula més de 1.600 minuts sense gol, tot i mantindre la confiança de l’entrenador en este inici de temporada.

L’Elx iguala ja a casa totes les derrotes de la passada Lliga

L’Elx ha encadenat dues derrotes seguides al Martínez Valero en només quatre jornades, les mateixes que en tota la passada temporada, i buscarà reaccionar dimarts davant el Real Madrid.

Robatori de cable provoca retards a les línies C1 i C2 de Rodalia a València

Un robatori de cable de senyalització entre València Estació del Nord i Alfafar-Benetússer està provocant retards a les línies C1 i C2 de Rodalia.