La Comunitat obri 7 oficines d’assistència jurídica per a persones refugiades d’Ucraïna

La consellera de Justícia, Interior i Administració Pública, Gabriela Bravo, ha anunciat que el seu departament obrirà set oficines d’assistència jurídica gratuïta per a atendre els refugiats de la guerra d’Ucraïna que arriben a la Comunitat Valenciana.

Així li ho ha traslladat al cònsol honorari a València, Pablo Gil, amb qui s’ha reunit aquest divendres per a coordinar les accions d’ajuda al poble ucraïnés per part de la Conselleria de Justícia.

En aquest sentit, en els pròxims dies s’habilitaran aquestes oficines en els Serveis d’Orientació Jurídica de les tres capitals de província, així com a Elx, Oriola, Torrevella i Vila-real. En aquestes últimes poblacions, segons la consellera, existeix ja una significativa població d’origen ucraïnés i és previsible que acudisca més donada la presència allí de familiars o amics de les persones refugiades.

Aquestes oficines “estaran dirigides per advocats” amb la finalitat “de gestionar la tramitació de tots els recursos que necessiten com la targeta sanitària, la que se’ls facilitarà per a la residència provisional o per a l’exercici de qualsevol altre dret”, ha explicat la consellera.

A més, Gabriela Bravo ha anunciat que, “a partir de la setmana que ve”, s’activarà “el telèfon 112 Ucraïna perquè qualsevol persona puga rebre informació immediata sobre els recursos que la Generalitat posa a la seua disposició, necessitats sanitàries, d’allotjament o familiars”. Aquestes línies especials estaran ateses en ucraïnés i rus per a facilitar el servei.

Últimes notícies

Cauen uns estafadors amb dades bancàries de mig milió de persones: registres a la província de València

La Guàrdia Civil ha desmantellat una organització que suposadament enviava SMS suplantant bancs per robar credencials i estafar clients. Hi ha 13 detinguts, registres en la província de València i una base de dades amb informació de 500.000 persones.

Pérez Llorca afirma que es va pagar de la seua butxaca el viatge a la final del Mundial

Juanfran Pérez Llorca assegura que s’ha pagat de la seua butxaca el viatge i l’hotel per vore la final del Mundial 2026 als Estats Units, després de les crítiques de l’oposició en Les Corts.

Avis per calor i tempestes en dotze comunitats: la Comunitat Valenciana, en risc per altes temperatures

La primera ona de calor de la setmana ha activat avisos per altes temperatures i tempestes en dotze comunitats i Ceuta. La Comunitat Valenciana està en nivell groc per calor i tronades, amb risc especial a l’interior de Castelló i València.

Ingressa a presó per disparar contra un cotxe després d’una discussió de trànsit a Sagunt

Un home ha ingressat a presó a Sagunt acusat d’intent d’homicidi i tinença il·lícita d’armes després de disparar contra la porta d’un vehicle en una discussió de trànsit.

Quasi un 40 % més de pressupost del Consell per a la pesca valenciana

El Consell ha incrementat quasi un 40 % el pressupost destinat al sector pesquer valencià, amb més de 30 milions per a modernitzar flota i instal·lacions i noves ajudes del FEMPA fins a 2029.

Investigation oberta per la mort d’un menor en una vivenda de Benicarló

La Guàrdia Civil investiga la mort d’un jove menor d’edat, de 17 anys i jugador d’handbol, trobat sense vida a sa casa de Benicarló.

Les Falles descarten ampliar a tres dies l’Ofrena i mantindran el model tradicional en 2027

L’Assemblea de presidents i presidentes de falla ha rebutjat allargar l’Ofrena de 2027 a tres dies, malgrat l’augment de cens faller i els problemes logístics. El model continuarà concentrant el multitudinari acte devot en les vesprades i nits del 16 i 17 de març.

Un cotxe espatlat col·lapsa la CV-500 a l’altura d’El Saler amb cues de fins a 9 km

Un cotxe espatlat en el punt quilomètric 5 de la CV-500, a l’altura d’El Saler, ha causat este dilluns de matí fins a 9 quilòmetres de retencions, encara que el vehicle ja s’ha retirat i el trànsit es normalitza.