La Comunitat obri 7 oficines d’assistència jurídica per a persones refugiades d’Ucraïna

La consellera de Justícia, Interior i Administració Pública, Gabriela Bravo, ha anunciat que el seu departament obrirà set oficines d’assistència jurídica gratuïta per a atendre els refugiats de la guerra d’Ucraïna que arriben a la Comunitat Valenciana.

Així li ho ha traslladat al cònsol honorari a València, Pablo Gil, amb qui s’ha reunit aquest divendres per a coordinar les accions d’ajuda al poble ucraïnés per part de la Conselleria de Justícia.

En aquest sentit, en els pròxims dies s’habilitaran aquestes oficines en els Serveis d’Orientació Jurídica de les tres capitals de província, així com a Elx, Oriola, Torrevella i Vila-real. En aquestes últimes poblacions, segons la consellera, existeix ja una significativa població d’origen ucraïnés i és previsible que acudisca més donada la presència allí de familiars o amics de les persones refugiades.

Aquestes oficines “estaran dirigides per advocats” amb la finalitat “de gestionar la tramitació de tots els recursos que necessiten com la targeta sanitària, la que se’ls facilitarà per a la residència provisional o per a l’exercici de qualsevol altre dret”, ha explicat la consellera.

A més, Gabriela Bravo ha anunciat que, “a partir de la setmana que ve”, s’activarà “el telèfon 112 Ucraïna perquè qualsevol persona puga rebre informació immediata sobre els recursos que la Generalitat posa a la seua disposició, necessitats sanitàries, d’allotjament o familiars”. Aquestes línies especials estaran ateses en ucraïnés i rus per a facilitar el servei.

Últimes notícies

Mor un home de 69 anys mentres es banyava a la platja de Daimús

Un home de 69 anys ha mort este diumenge a la platja de Daimús, a la Safor, després de ser rescatat de l'aigua i no superar les maniobres de reanimació practicades pel SAMU.

L’incendi de vegetació de Segart evoluciona de manera favorable i no arriba a ser forestal

Diverses dotacions del Consorci Provincial i de la Generalitat treballen esta vesprada en un incendi de vegetació a Segart, a la Calderona, que evoluciona de manera positiva i encara no s’ha convertit en incendi forestal.

Rescaten un motorista ferit d’una cuneta en un accident a Cortes de Pallás

Bombers del Consorci Provincial de València han rescatat este diumenge un motorista ferit que havia caigut al fons d’una cuneta després de xocar amb un cotxe a Cortes de Pallás. L’home ha sigut estabilitzat in situ i evacuat en helicòpter fins a l’Hospital La Fe.

Un banc de meduses obliga a alçar la bandera groga a la platja de la Goleta de Tavernes

Un banc de meduses ha causat picadures a diversos participants d’un triatló a la platja de la Goleta de Tavernes de la Valldigna i ha obligat a hissar la bandera groga i l’avís específic de meduses mentre es revisa tot el litoral del municipi.

Castelló neteja més de 115 solars municipals i privats en la campanya 2025-2026

L'Ajuntament de Castelló ha impulsat la limpiesa de més de 115 solars municipals i privats entre 2025 i 2026, exigint als propietaris que complisquen amb el manteniment obligatori dels seus terrenys.

Europa reforça la lluita contra les noves plagues agràries amb un projecte liderat també per l’IVIA

L’Institut Valencià d’Investigacions Agràries participa en PhytoPRISM, un projecte europeu de 6 milions d’euros que vol millorar la defensa dels cultius davant noves plagues i patògens, amb especial impacte en sectors clau com els cítrics valencians.

Un veí de Sevilla perd 15.000 euros en una estafa d’inversió per internet destapada des d’Altea

La CiberComandancia de la Guardia Civil i l’Àrea d’Investigació del Post Principal d’Altea han aclarit una estafa d’inversió en línia en què un veí de Sevilla ha perdut 15.000 euros.

El calcer valencià exhibix el seu lideratge a la fira Expo Riva Schuh d’Itàlia

La consellera Marián Cano ha visitat la fira Expo Riva Schuh & Garda Bags, on el 70 % de les marques espanyoles són valencianes i majoritàriament d’Elx, i ha ressaltat el paper punter del sector del calcer de la Comunitat Valenciana en els mercats internacionals.