La Comunitat obri 7 oficines d’assistència jurídica per a persones refugiades d’Ucraïna

La consellera de Justícia, Interior i Administració Pública, Gabriela Bravo, ha anunciat que el seu departament obrirà set oficines d’assistència jurídica gratuïta per a atendre els refugiats de la guerra d’Ucraïna que arriben a la Comunitat Valenciana.

Així li ho ha traslladat al cònsol honorari a València, Pablo Gil, amb qui s’ha reunit aquest divendres per a coordinar les accions d’ajuda al poble ucraïnés per part de la Conselleria de Justícia.

En aquest sentit, en els pròxims dies s’habilitaran aquestes oficines en els Serveis d’Orientació Jurídica de les tres capitals de província, així com a Elx, Oriola, Torrevella i Vila-real. En aquestes últimes poblacions, segons la consellera, existeix ja una significativa població d’origen ucraïnés i és previsible que acudisca més donada la presència allí de familiars o amics de les persones refugiades.

Aquestes oficines “estaran dirigides per advocats” amb la finalitat “de gestionar la tramitació de tots els recursos que necessiten com la targeta sanitària, la que se’ls facilitarà per a la residència provisional o per a l’exercici de qualsevol altre dret”, ha explicat la consellera.

A més, Gabriela Bravo ha anunciat que, “a partir de la setmana que ve”, s’activarà “el telèfon 112 Ucraïna perquè qualsevol persona puga rebre informació immediata sobre els recursos que la Generalitat posa a la seua disposició, necessitats sanitàries, d’allotjament o familiars”. Aquestes línies especials estaran ateses en ucraïnés i rus per a facilitar el servei.

Últimes notícies

Aliou Dieng ja és a Manises per a tancar el seu fitxatge pel València CF

El migcentre malià Aliou Dieng, procedent de l’Al Ahly, ha aterrat a Manises per a passar reconeixements i convertir-se en nou jugador del València CF, amb l’objectiu de recuperar les nits europees a Mestalla.

Paterna posa en marxa els canons d’aigua per a protegir el bosc de la Vallesa davant l’onada de calor

L’Ajuntament de Paterna ha activat el sistema automatitzat de canons d’aigua del projecte Guardian per a reforçar la protecció del bosc de la Vallesa davant les altes temperatures i el risc extrem d’incendis forestals.

Aemet alerta de reventons secs per l’onada de calor a l’interior valencià

Aemet ha advertit que l’ambient extremadament càlid i sec pot generar reventons secs amb ratxes de vent molt fortes i de curta duració, sobretot en zones de l’interior de València i Castelló.

Aemet alerta de reventons secs amb ratxes de vent molt fortes per la calor extrema

Aemet ha avisat que la combinació de calor extrema i ambient molt sec pot provocar reventons secs amb ratxes de vent molt fortes i de curta duració, sobretot en zones de l’interior de València i Castelló.

Aemet alerta de reventons secs per l’extrema calor en l’interior valencià

Aemet ha avisat que l’ambient extremadament calorós i sec pot provocar reventons secs amb ratxes de vent molt fortes i breus, sobretot en zones de l’interior de València i Castelló.

Aemet alerta de reventons secs per l’onada de calor a l’interior valencià

Aemet ha advertit que la calor extrema i l’ambient molt sec poden provocar reventons secs amb ratxes de vent molt fortes i sobtades a l’interior de València i Castelló.

Aemet alerta de reventons secs per l’onada de calor a l’interior valencià

Aemet ha avisat que la calor extrema i l’ambient molt sec poden generar reventons secs amb ràfegues de vent molt fortes, sobretot en zones de l’interior de València i Castelló.

Aemet alerta de reventons secs amb ratxes de vent molt fortes per la calor extrema

Aemet ha advertit que la combinació de calor extrema i ambient molt sec pot generar reventons secs amb ratxes de vent molt fortes i de curta duració, especialment en zones de l’interior de València i Castelló.