Organitzen un concert amb 4.000 voluntaris per a saber com es propaga el coronavirus

 

Les investigacions del coronavirus continuen actives en tot el món amb milers de projectes que pretenen saber com es propaga el virus. Ara, Alemanya serà pionera amb un experiment de camp que pretén avaluar l’expansió de la malaltia en un concert tancat a on assistiran unes 4.000 persones.

 

Concert científic en Alemanya

La ràpida propagació del coronavirus ha sigut el principal obstacle per a parar-lo. Diferents estudis han demostrat que el virus circula amb enorme lleugeresa per espais tancats i plens. Per este motiu, la indústria musical i l’oci nocturn estan en el punt de mira davant el risc que comporta la celebració de qualsevol concert.

 

Per a conéixer amb certesa la ràpida expansió del virus en estos esdeveniments, un grup de científics alemanys de la Universitat Martin Luther de Halle-Wittenberg ha decidit posar en marxa l’estudi Restart-19. El concert científic pretén valorar el risc real de contagi en estos events a través de tres situacions diferents. Hi haurà tres escenaris amb diferents protocols amb l’objectiu de trobar una manera segura de celebrar este tipus d’esdeveniments musicals tan concorreguts.

 

Tres escenaris amb diferents protocols de seguretat

En el primer escenari se celebrarà un concert sense cap distanciament social ni mesures d’higiene. En el segon, es farà un minuciós protocol sanitari. Abans d’accedir al recinte cada voluntari rebrà una mascareta i un dispositiu de contacte per a mesurar els seus moviments i la proximitat amb altres persones.

 

A demés, els participants hauran de rentar-se les mans amb un desinfectant fluorescent amb el que els científics podran escanejar el lloc amb llums ultraviolats després de l’actuació. També hauran de fer servir l’alcohol en gel ja establert per les autoritats.

 

Finalment, en el tercer escenari els assistents seran ubicats en grades a 1,5 metres de distància entre ells. El concert tindrà lloc el 22 d’agost a l’estadi Red Bull Arena de Leipzig i els seus assistents podran vore a Tim Bendzko, un conegut cantant i compositor alemany de soul-pop. Acudiran 4.000 voluntaris que com a únic requisit han de tindre entre 18 i 50 anys, donar negatiu en Covid-19 i registrar-se en la pàgina web del projecte.

Últimes notícies

Absoldos els cinc acusats del cas Taula pels contractes de Cultura a València

L’Audiència Provincial de València ha absolt els cinc acusats de prevaricació, suborn i malversació en la peça E del cas Taula-Imelsa, sobre contractes de la Regidoria de Cultura entre 2003 i 2006, en no vore acreditat l’amaño ni el cobrament de comissions.

Mes de maig rècord en hotels valencians amb més de 3 milions de pernoctacions

La Comunitat Valenciana ha superat els 3 milions de pernoctacions hoteleres en maig, amb el pes principal del turisme estranger i una estada mitjana de 3,14 dies. La província d'Alacant lidera les xifres, seguida de València i Castelló.

L’ocupació turística puja un 3,9 % al maig a la Comunitat Valenciana, el major avanç autonòmic

La Comunitat Valenciana ha encapçalat al maig l’augment d’afiliació turística a Espanya amb un 3,9 %, fins als 232.761 treballadors, en un context de creixement general del sector.

Dimarts de calor extrema: nivell taronja en tres comarques de Castelló

Sanitat ha mantingut per a dimarts el nivell de risc mitjà per calor en una vintena de municipis de les comarques del Baix Maestrat, Els Ports i l’Alt Maestrat.

Quatre ferits, dos menors, en l’incendi d’una vivenda a Aldaia

Quatre persones han resultat ferides en l’incendi d’un dúplex a Aldaia, entre elles un bebé d’11 mesos i una xiqueta de 3 anys, atesos per inhalació de fum i cremades.

Nit tòrrida a Benidorm amb mínimes de fins a 28,6 graus

La passada matinada s’han registrat nits tòrrides en molts municipis de la Comunitat Valenciana, sobretot d’Alacant, amb una mínima de 28,6 graus a Benidorm, mentre que a València i Castelló les mínimes han sigut tropicals, entre 20 i 25 graus.

Enganya diversos clients amb plaques solars i els estafa més de 7.500 euros

Un comercial duna empresa dinstal·lacions fotovoltaiques ha sigut detingut per estafar més de 7.500 euros a diversos clients, després de cobrar avançaments i derivar els pagaments al seu compte bancari sense fer els treballs.

Sis treballadors, detinguts per furtar paquets tecnològics i revendre’ls en una botiga de València

La Guàrdia Civil ha detingut sis treballadors d’una empresa logística i d’un comerç de València per un presumpte furt continuat de paqueteria amb mòbils i tauletes de gamma alta que, suposadament, es revenien a baixa preu en una botiga.