Confessen que un dels brots d’Espanya està en situació «descontrolada»

 

Este divendres el delegat territorial de la Junta de Castella i Lleó en Valladolid, Augusto Cobos, ha informat de què el brot de Covid-19 registrat al voltant de la localitat d’Íscar ja ha arribat als 42 positius. En este sentit ha manifestat que la situació està «descontrolada», ja que als positius se li han de sumar 44 persones que són contactes en estudi.

 

La consellera de Sanitat, Verónica Casado; el subdelegat de Govern a Valladolid, Emilio Álvarez, i el mateix Cobos han mantingut una reunió telemàtica amb els alcaldes dels municipis inclosos en esta zona bàsica de salut per a abordar possibles mesures que ajuden a frenar l’avanç del brot.

 

El delegat territorial ha assenyalat que tots els indicis apunten a què l’origen del brot estaria en un dinar que van fer els treballadors de l’escorxador d’aus d’Íscar que va tindre lloc el passat 11 de juliol.

 

L’origen del focus, en les relacions personals dels empleats

D’esta forma, el focus d’origen no estaria vinculat a l’activitat professional que es desenvolupa en l’empresa sinó en les relacions personals dels seus treballadors. És per això que Cobos ha enviat un missatge de «tranquil·litat» perquè l’empresa en qüestió ha complit amb totes les mesures i protocols sanitaris establerts.

 

Hi ha un total de 42 contagis vinculats a este brot dels que 17 són treballadors de l’escorxador i altres 25 són persones que mantenen una relació directa amb ells, és a dir, familiars. D’estos, el 40% presenta una simptomatologia lleu mentres que el 60% restant és asimptomàtic.

 

D’altra banda, Cobos ha mostrat la seua preocupació davant la «relaxació» de les mesures de seguretat, que sobretot es produïx en l’àmbit familiar. En este sentit, ha advertit que en nuclis de població reduïts el percentatge de contagi es pot arribar a «disparar».

 

A demés, ha manifestat la importància que té fer la quarantena de manera voluntària en cas de conéixer que s’ha estat en contacte amb un positiu per a evitar que els contagis es propaguen, ja que el que preocupa és que estos contagis en l’entorn personal es propaguen a l’àmbit laboral.

Últimes notícies

Miramar i Pego freguen els 40 graus i se situen entre les màximes d’Espanya

Miramar, Pego i Sagunt han registrat este dijous algunes de les temperatures més altes d’Espanya, mentre les tronades han provocat desploms tèrmics de fins a 19,6 graus en punts de la Comunitat Valenciana.

El Valencia fitxa Pablo Maffeo cedit amb opció de compra per a dos temporades

El lateral dret Pablo Maffeo arriba al Valencia cedit per l’Olympiacos amb una opció de compra per a dos temporades, després de destacar al Mallorca i cobrir la vacant en el flanc dret defensiu.

Més de 50 intervencions de bombers per les fortes ratxes de vent a la Ribera

Les tempestes amb ratxes de més de 100 km/h han obligat els bombers a actuar en més de 50 servicis a la Ribera, sobretot per arbres caiguts i danys en estructures. Aemet explica que es tracta de reventons humits i Emergències insta a telefonar al 112 si es veu fum.

Mercalicante es reforça com a motor de distribució alimentària a Alacant

El ministre d’Hisenda, Arcadi España, ha destacat en la seua visita a Mercalicante el paper clau de Mercasa i la Red de Mercas en la distribució d’aliments de proximitat i en l’economia estatal. La plataforma alacantina abasteix 1,9 milions d’habitants, concentra 110 empreses i genera 4.600 llocs de treball directes i indirectes.

Hacienda insta les autonomies del PP a pensar més en la ciutadania que en Feijóo

El ministre dHisenda, Arcadi Espanya, ha demanat als governs autonòmics del PP que anteposen els interessos dels seus ciutadans a lestratègia de bloqueig dAlberto Núñez Feijóo en la negociació del nou model de finançament i dels Pressupostos Generals de lEstat.

Pedregades i ratxes de fins a 149 km/h sacsegen la Ribera Alta

Un episodi de fortes tronades ha deixat pedra i ratxes de vent de fins a 149 km/h en municipis de la Ribera Alta, com Alzira i Sumacàrcer, i ha obligat els bombers a atendre diverses incidències.

Cansament i impotència a València després de la nit més calorosa

La nit més càlida registrada a València ha deixat veïns exhausts, amb mala qualitat de son i buscant ombra, aigua i espais climatitzats per suportar unes temperatures que molts qualifiquen d’horroroses.

Consells per a protegir-te de les fortes tempestes en la Comunitat Valenciana

La Generalitat ha demanat extremar la prudència per les fortes pluges, el vent i el granís previstos, amb avís taronja en el litoral i l’interior sud de València i l’interior d’Alacant, i nivell 3 de preemergència per risc extrem d’incendis.