Confessen que un dels brots d’Espanya està en situació «descontrolada»

 

Este divendres el delegat territorial de la Junta de Castella i Lleó en Valladolid, Augusto Cobos, ha informat de què el brot de Covid-19 registrat al voltant de la localitat d’Íscar ja ha arribat als 42 positius. En este sentit ha manifestat que la situació està «descontrolada», ja que als positius se li han de sumar 44 persones que són contactes en estudi.

 

La consellera de Sanitat, Verónica Casado; el subdelegat de Govern a Valladolid, Emilio Álvarez, i el mateix Cobos han mantingut una reunió telemàtica amb els alcaldes dels municipis inclosos en esta zona bàsica de salut per a abordar possibles mesures que ajuden a frenar l’avanç del brot.

 

El delegat territorial ha assenyalat que tots els indicis apunten a què l’origen del brot estaria en un dinar que van fer els treballadors de l’escorxador d’aus d’Íscar que va tindre lloc el passat 11 de juliol.

 

L’origen del focus, en les relacions personals dels empleats

D’esta forma, el focus d’origen no estaria vinculat a l’activitat professional que es desenvolupa en l’empresa sinó en les relacions personals dels seus treballadors. És per això que Cobos ha enviat un missatge de «tranquil·litat» perquè l’empresa en qüestió ha complit amb totes les mesures i protocols sanitaris establerts.

 

Hi ha un total de 42 contagis vinculats a este brot dels que 17 són treballadors de l’escorxador i altres 25 són persones que mantenen una relació directa amb ells, és a dir, familiars. D’estos, el 40% presenta una simptomatologia lleu mentres que el 60% restant és asimptomàtic.

 

D’altra banda, Cobos ha mostrat la seua preocupació davant la «relaxació» de les mesures de seguretat, que sobretot es produïx en l’àmbit familiar. En este sentit, ha advertit que en nuclis de població reduïts el percentatge de contagi es pot arribar a «disparar».

 

A demés, ha manifestat la importància que té fer la quarantena de manera voluntària en cas de conéixer que s’ha estat en contacte amb un positiu per a evitar que els contagis es propaguen, ja que el que preocupa és que estos contagis en l’entorn personal es propaguen a l’àmbit laboral.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Pedro Martínez valora el triomf sufridísimo del València Basket a Girona

Pedro Martínez analitza l'ajustat triomf del València Basket en la pista del Bàsquet Girona (81-84), decidit pels rebots ofensius i l'encert exterior.

El València Basket patix a Girona per a encadenar la seua octava victòria consecutiva

El València Basket es va imposar per 81-84 al Bàsquet Girona en un final atapeït, guiat per l'actuació de Costello i un triple decisiu de Reuvers a 16 segons del final.

Un incendi elèctric destruïx el Centre Astronòmic de l’Alt Túria en honor dels Olmos

Un incendi originat per una pujada de tensió ha calcinat el Centre Astronòmic de l'Alt Túria en honor dels Olmos, deixant inservibles els seus principals telescopis i danyant greument l'edifici.

Vittorio Ghirelli s’imposa en EuroNASCAR a Cheste amb Nelson Piquet Jr. tercer

Vittorio Ghirelli guanya la segona carrera de NASCAR Euro Sèries en el Circuit Ricardo Tormo de Cheste, amb Nelson Piquet Jr. en el podi i més de 22.000 aficionats en les graderies.

Xàtiva depassa els 30 graus en un dia de cels buidats i calor en augment

Xàtiva ha aconseguit els 30,5 graus en una jornada de cels buidats i ascens generalitzat de les temperatures en diverses localitats valencianes.

Sara Sorribes conquista el ITF de Portoroz i trenca dos anys sense títols

Sara Sorribes s'imposa a Leyre Romero en la final del ITF 75 de Portoroz i aconseguix el seu primer títol en més de dos anys, consolidant el seu retorn després de la seua retirada temporal.

Mor un jove de 25 anys en un tiroteig en un carrer de Torrevieja

Un home de 25 anys ha mort per trets en un carrer de Torrevieja, prop de la platja del Capellà. La Guàrdia Civil investiga el tiroteig i ara com ara no hi ha detinguts.

L’alcaldessa de Castelló alerta d’un intent de suplantació de la seua identitat en Facebook

L'alcaldessa de Castelló, Begoña Carrasco, ha denunciat la creació d'un perfil fals en Facebook amb el seu nom per a enviar missatges privats enganyosos i ha demanat a la ciutadania que el denuncie.