12.7 C
València
Diumenge, 18 gener, 2026

Confessen que un dels brots d’Espanya està en situació «descontrolada»

 

Este divendres el delegat territorial de la Junta de Castella i Lleó en Valladolid, Augusto Cobos, ha informat de què el brot de Covid-19 registrat al voltant de la localitat d’Íscar ja ha arribat als 42 positius. En este sentit ha manifestat que la situació està «descontrolada», ja que als positius se li han de sumar 44 persones que són contactes en estudi.

 

La consellera de Sanitat, Verónica Casado; el subdelegat de Govern a Valladolid, Emilio Álvarez, i el mateix Cobos han mantingut una reunió telemàtica amb els alcaldes dels municipis inclosos en esta zona bàsica de salut per a abordar possibles mesures que ajuden a frenar l’avanç del brot.

 

El delegat territorial ha assenyalat que tots els indicis apunten a què l’origen del brot estaria en un dinar que van fer els treballadors de l’escorxador d’aus d’Íscar que va tindre lloc el passat 11 de juliol.

 

L’origen del focus, en les relacions personals dels empleats

D’esta forma, el focus d’origen no estaria vinculat a l’activitat professional que es desenvolupa en l’empresa sinó en les relacions personals dels seus treballadors. És per això que Cobos ha enviat un missatge de «tranquil·litat» perquè l’empresa en qüestió ha complit amb totes les mesures i protocols sanitaris establerts.

 

Hi ha un total de 42 contagis vinculats a este brot dels que 17 són treballadors de l’escorxador i altres 25 són persones que mantenen una relació directa amb ells, és a dir, familiars. D’estos, el 40% presenta una simptomatologia lleu mentres que el 60% restant és asimptomàtic.

 

D’altra banda, Cobos ha mostrat la seua preocupació davant la «relaxació» de les mesures de seguretat, que sobretot es produïx en l’àmbit familiar. En este sentit, ha advertit que en nuclis de població reduïts el percentatge de contagi es pot arribar a «disparar».

 

A demés, ha manifestat la importància que té fer la quarantena de manera voluntària en cas de conéixer que s’ha estat en contacte amb un positiu per a evitar que els contagis es propaguen, ja que el que preocupa és que estos contagis en l’entorn personal es propaguen a l’àmbit laboral.

Últimes notícies

Tárrega va patir un gir en el genoll i Corberán demana un central per al València

César Tárrega es va retirar a la mitja hora després d'un gir en el genoll davant el Getafe. Corberán va explicar l'antecedent d'edema ossi i va reclamar fitxar un central davant les baixes.

Corberán enaltix a Gayà com a exemple de sentiment valencianista

València va guanyar 0-1 al Getafe amb un gol decisiu de Gayà, la seua primera victòria a domicili del curs. Corberán va destacar el lideratge del capità i la necessitat de sumar.

Gayà reivindica el seu compromís després de decidir el Getafe-València amb un gol

El capità del València va marcar en el 84 el 0-1 davant el Getafe i va defendre el seu compromís amb el club. Gayà va recordar que lluita per l'escut des dels onze anys i va destacar el caràcter de l'equip.

Gayà reivindica el seu compromís després de decidir el Getafe-València amb un gol

El capità del València va marcar en el 84' el 0-1 a Getafe i va respondre als dubtes sobre el seu lliurament. Va detallar el pla de la jugada i el tram final de sofriment.

Gayà decidix en el 84 i dona aire al València a Getafe

El València va véncer 0-1 en el Coliseum amb una miqueta tardà de José Luis Gayà després de passada de Ugrinic. Corberán va firmar el seu primer triomf a domicili i guanya oxigen.

Van der Poel domina a Benidorm i reforça el lideratge en la Copa del Món; Orts, tercer

Van der Poel va guanyar a Benidorm després de rodar en solitari des de la primera volta i va enfortir el seu lideratge. Nys va ser segon i Felipe Orts va acabar tercer, a 34 segons

Gayà rescata al València amb un gol en el 84 en el Coliseum

Un gol de José Luis Gayà en el minut 84 va donar al València un 0-1 clau en el Coliseum i va alleujar a Carlos Corberán. El Getafe va prolongar la seua mala ratxa.

Gayà decidix en el 84 i alleuja a Corberán en el 0-1 del València a Getafe

Un gol de José Luis Gayà en el 84 va donar al València la seua primera victòria a domicili de l'era Corberán, 0-1 davant el Getafe, i va tallar una ratxa negativa. El xoc, espés i amb poques ocasions, es va decidir per una passada de Ugrinic que va trencar línies.