11.9 C
València
Divendres, 20 febrer, 2026

Confessen que un dels brots d’Espanya està en situació «descontrolada»

 

Este divendres el delegat territorial de la Junta de Castella i Lleó en Valladolid, Augusto Cobos, ha informat de què el brot de Covid-19 registrat al voltant de la localitat d’Íscar ja ha arribat als 42 positius. En este sentit ha manifestat que la situació està «descontrolada», ja que als positius se li han de sumar 44 persones que són contactes en estudi.

 

La consellera de Sanitat, Verónica Casado; el subdelegat de Govern a Valladolid, Emilio Álvarez, i el mateix Cobos han mantingut una reunió telemàtica amb els alcaldes dels municipis inclosos en esta zona bàsica de salut per a abordar possibles mesures que ajuden a frenar l’avanç del brot.

 

El delegat territorial ha assenyalat que tots els indicis apunten a què l’origen del brot estaria en un dinar que van fer els treballadors de l’escorxador d’aus d’Íscar que va tindre lloc el passat 11 de juliol.

 

L’origen del focus, en les relacions personals dels empleats

D’esta forma, el focus d’origen no estaria vinculat a l’activitat professional que es desenvolupa en l’empresa sinó en les relacions personals dels seus treballadors. És per això que Cobos ha enviat un missatge de «tranquil·litat» perquè l’empresa en qüestió ha complit amb totes les mesures i protocols sanitaris establerts.

 

Hi ha un total de 42 contagis vinculats a este brot dels que 17 són treballadors de l’escorxador i altres 25 són persones que mantenen una relació directa amb ells, és a dir, familiars. D’estos, el 40% presenta una simptomatologia lleu mentres que el 60% restant és asimptomàtic.

 

D’altra banda, Cobos ha mostrat la seua preocupació davant la «relaxació» de les mesures de seguretat, que sobretot es produïx en l’àmbit familiar. En este sentit, ha advertit que en nuclis de població reduïts el percentatge de contagi es pot arribar a «disparar».

 

A demés, ha manifestat la importància que té fer la quarantena de manera voluntària en cas de conéixer que s’ha estat en contacte amb un positiu per a evitar que els contagis es propaguen, ja que el que preocupa és que estos contagis en l’entorn personal es propaguen a l’àmbit laboral.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Metges marxen a València per a exigir un marc que dignifique la professió

Metges de la Comunitat Valenciana recorren el centre de València per a reclamar un marc normatiu que regule de manera justa les jornades i limite la sobrecàrrega. La protesta s'emmarca en una vaga que va arrancar el dilluns i es repetirà una setmana al mes fins a juny.

La Copa del Rei estrena les grans nits del Roig Arena: graderies quasi plenes i un ‘búnquer’ VIP

La 90a Copa del Rei ACB va estrenar el Roig Arena amb ambient de gran cita, llotges VIP a ple rendiment i xou previ abans del València Basket-Asisa Joventut. El recinte, amb aforament de 15.600 i 1.700 m² de pantalles, aspira a batre el seu propi rècord de públic durant el torneig.

Simón defén que el sistema sanitari espanyol és sostenible però ha de repensar-se

Fernando Simón va sostindre en el Congrés de Virologia que el sistema sanitari espanyol és sostenible, però necessita replantejar-se per a reforçar pediatria i geriatria. També va destacar avanços i riscos en salut pública i la preparació enfront de futures amenaces.

La cibercriminalidad creix un 18,01% en la Comunitat Valenciana i la delinqüència convencional a penes varia

Interior xifra una alça del 18,01% en els delictes informàtics, fins a 55.181, mentres la criminalitat convencional suma un 0,4% i baixen els homicidis consumats.

La Copa del Rei va estrenar les grans cites del Roig Arena: graderies plenes i búnquer VIP

La 90a Copa del Rei va inaugurar el Roig Arena com a gran seu amb una estampa de quasi ple, llotges a ple rendiment i un xou previ de dansa urbana i música. El recinte va activar la seua exclusiva zona búnquer i va posar el focus en el seu espectacular desplegament audiovisual.

Centenars d’aficionats estrenen la Copa en la fan zone del Roig Arena i tinyen València

Centenars de seguidors van donar el tret d'eixida a la Copa del Rei en la fan zone del Roig Arena, amb música, concursos i colors de totes les aficions.

La Guàrdia Civil registra a València la vivenda del detingut pel doble crim de Xilxes

La Guàrdia Civil ha iniciat el registre de la vivenda a València del detingut pel doble crim de Xilxes, amb el sospitós present. La causa està sota secret i l'home passarà el divendres a disposició judicial.

Centenars d’aficionats obrin la Copa del Rei en la fan zone del Roig Arena i tinyen València

La fan zone al costat del Roig Arena es va convertir en l'epicentre de l'arrancada de la Copa, amb concerts, concursos i les primeres marees de colors. Les aficions de Joventut i València Basket van marcar el ritme en un ambient ja compartit per seguidors d'Unicaja, Reial Madrid i altres clubs