Confessen que un dels brots d’Espanya està en situació «descontrolada»

 

Este divendres el delegat territorial de la Junta de Castella i Lleó en Valladolid, Augusto Cobos, ha informat de què el brot de Covid-19 registrat al voltant de la localitat d’Íscar ja ha arribat als 42 positius. En este sentit ha manifestat que la situació està «descontrolada», ja que als positius se li han de sumar 44 persones que són contactes en estudi.

 

La consellera de Sanitat, Verónica Casado; el subdelegat de Govern a Valladolid, Emilio Álvarez, i el mateix Cobos han mantingut una reunió telemàtica amb els alcaldes dels municipis inclosos en esta zona bàsica de salut per a abordar possibles mesures que ajuden a frenar l’avanç del brot.

 

El delegat territorial ha assenyalat que tots els indicis apunten a què l’origen del brot estaria en un dinar que van fer els treballadors de l’escorxador d’aus d’Íscar que va tindre lloc el passat 11 de juliol.

 

L’origen del focus, en les relacions personals dels empleats

D’esta forma, el focus d’origen no estaria vinculat a l’activitat professional que es desenvolupa en l’empresa sinó en les relacions personals dels seus treballadors. És per això que Cobos ha enviat un missatge de «tranquil·litat» perquè l’empresa en qüestió ha complit amb totes les mesures i protocols sanitaris establerts.

 

Hi ha un total de 42 contagis vinculats a este brot dels que 17 són treballadors de l’escorxador i altres 25 són persones que mantenen una relació directa amb ells, és a dir, familiars. D’estos, el 40% presenta una simptomatologia lleu mentres que el 60% restant és asimptomàtic.

 

D’altra banda, Cobos ha mostrat la seua preocupació davant la «relaxació» de les mesures de seguretat, que sobretot es produïx en l’àmbit familiar. En este sentit, ha advertit que en nuclis de població reduïts el percentatge de contagi es pot arribar a «disparar».

 

A demés, ha manifestat la importància que té fer la quarantena de manera voluntària en cas de conéixer que s’ha estat en contacte amb un positiu per a evitar que els contagis es propaguen, ja que el que preocupa és que estos contagis en l’entorn personal es propaguen a l’àmbit laboral.

Últimes notícies

Xiulets massius a Kiat Lim en el seu primer partit de Lliga a Mestalla

Kiat Lim ha viscut a Mestalla el seu primer partit de Lliga com a president del Valencia entre xiulets, càntics contra Peter Lim i un vaciat parcial de la grada d’animació.

Part de Mestalla entra al minut 19 entre crits contra Lim

La Curva Nord ha accedit a Mestalla al minut 19 del Valencia-Barcelona, després d’una protesta fora de l’estadi i entre forts càntics contra Peter Lim i la seua gestió del club.

Llíria encapçala un primer diumenge de setembre tòrrid amb quasi 40 graus

La Comunitat Valenciana ha viscut un primer diumenge de setembre excepcionalment calorós, amb 39,2 graus a Llíria i rècord de 38,4 graus a l’aeroport de València-Manises.

Aemet alerta per calor extrem amb avis groc en València i Alacant

Aemet ha activat l’avís groc per calor este dilluns en tot la província de València i el litoral d’Alacant, amb temperatures que poden arribar fins als 38 graus.

Zaplana i Rus esperen el Suprem mentre Oltra aguarda la data del seu juí

El curs judicial a la Comunitat Valenciana arranca marcat pels recursos al Suprem d’Eduardo Zaplana i Alfonso Rus i pel juí pendent de Mónica Oltra per un presumpte encobriment d’abusos sexuals.

El Vila-real visita Dortmund en Champions amb Foyth descartat i Romero en dubte

El Vila-real arriba al debut en la Lliga de Campions contra el Borussia Dortmund sense haver guanyat encara en lliga i amb la baixa segura de Juan Foyth i el dubte de Carlos Romero.

El nou Valencia Basket de Xavi Albert debuta en pretemporada contra el Casademont Zaragoza

El Valencia Basket d’Xavi Albert disputa dilluns a Benicarló el seu primer amistós oficial de pretemporada contra el Casademont Zaragoza, amb fins a nou fitxatges i algunes baixes destacades.

Cap de setmana amb cels rasos i calor al sud de Castelló i prelitoral de València

El primer cap de setmana de setembre es tanca amb estabilitat, cels poc nuvolosos i temperatures altes a l’interior i prelitoral de València i al sud de Castelló, segons l’Aemet. Les màximes baixen a Castelló però tornen a pujar a València i al sud d’Alacant a l’inici de setmana.