Confirmats 168 positius en el brot de coronavirus del Galileu Galilei

 

Actualització 07/10/2020 a les 12.53 hores. Els positius en el brot detectat a l’entorn del col·legi major Galileu Galilei de València –espai privat situat al campus de la Universitat Politècnica de València (UPV) — ascendixen a 168, inclosos els confirmats de les proves fetes els passats dimecres i dijous, segons ha informat la Conselleria de Sanitat en un comunicat.

 

Del total de casos, 61 positius són alumnes de la UPV, mentres que els altres afectats correspon a altres universitats de la ciutat de València.

 

120 casos confirmats en el brot del Galileu Galilei

La consellera de Sanitat, Ana Barceló, ha confirmat que el brot de coronavirus detectat en la Universitat Politècnica de València (UPV) relacionat amb una festa en el col·legi major privat Galileu Galilei120 positius confirmats sobre la base dels resultats obtinguts de 411 proves PCR del total de 712 que es van fer el divendres, a falta de conéixer les altres en les pròximes hores.

 

En concret, dels 120 casos positius, ha detallat que 106 es corresponen a estudiants del col·legi major Galileu Galilei i 14 a altres alumnes de la UPV. En roda de premsa, Barceló ha assenyalat este dilluns que es tracta del major brot detectat fins al moment a la regió i ha anunciat dos mesures a causa del que ha passat.

 

La primera consistix en un confinament voluntari de tot el col·legi major, pel que se sol·licitarà la ratificació de la Sala contenciosa administrativa del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana (TSJCV) en tractar-se d’un col·lectiu de persones no identificades individualment.

 

En segon lloc, a causa dels positius detectats en esta residència, s’ha decidit suspendre les pràctiques d’estudiants de ciències de la salut a la província de València entre el 6 i el 16 d’octubre. Esta mesura, ha aclarit Barceló, afecta a totes les universitats públiques i privades.

Últimes notícies

Els governs autonòmics del PP garantixen que compliran la llei amb els menors migrants de Ceuta

El vicesecretari de Política Autonòmica del PP, Elías Bendodo, assegura a Màlaga que els governs autonòmics del partit compliran la legislació amb els menors migrants de Ceuta i culpa el Govern central de la crisi migratòria. Reprova també l’actitud de Pedro Sánchez durant l’episodi i reclama explicacions urgents.

Sanitat reforça urgències i Oftalmologia davant l’eclipsi solar del 12 d’agost

La Conselleria de Sanitat ha activat un dispositiu especial amb més ambulàncies, centres de salut reforçats i atenció oftalmològica per l’eclipsi solar del 12 d’agost.

Un vaixell sense amarres afona una batea de clòtxines a València i fa perdre 24.000 quilos

Un vaixell de Grimaldi que va trencar amarres al Port de València ha destrossat dues batees de clòtxines i ha provocat la pèrdua de 24.000 quilos en plena campanya. Els productors reclamen uns 100.000 euros i alerten que podrien perdre fins a 100.000 quilos més la pròxima temporada si no cobrix l’assegurança.

Trànsit reforçarà la vigilància per l’eclipsi en les principals zones d’observació

La DGT ha activat un dispositiu especial per l’eclipsi solar, amb més vigilància en carreteres cap a zones d’observació i recomanacions per evitar col·lapses i distraccions al volant.

182 bombers activats en la província de València pel gran eclipsi solar del 12 d’agost

El Consorci Provincial de Bombers de València activarà el 12 d’agost un dispositiu especial amb 182 efectius per l’eclipsi total de sol, amb especial vigilància en zones forestals i a Aras de los Olmos.

Investiguen un motorista per un xoc frontal a la CV-14 amb dos ferits greus

La Guàrdia Civil de Trànsit de Terol investiga un veí d'Alcorisa per un delicte de lesions per imprudència greu després d'un xoc frontal entre dos motos a la CV-14, a Zorita del Maestrazgo, que va deixar dos ferits greus.

Roig destaca la il·lusió del Villarreal per a la nova temporada

Fernando Roig assegura que el Villarreal afronta la temporada amb una plantilla reforçada, confiança en Íñigo Pérez i la meta d’estar en Europa i en la Champions.

Bioparc València observarà com reaccionen els animals davant l’eclipsi solar del 12 d’agost

Els Bioparc de València i Fuengirola analitzaran el 12 d’agost com afecta l’eclipsi solar al comportament de diverses espècies mitjançant observació directa i enregistraments.
FILMOTECA D'ESTIU