Confirmats 168 positius en el brot de coronavirus del Galileu Galilei

 

Actualització 07/10/2020 a les 12.53 hores. Els positius en el brot detectat a l’entorn del col·legi major Galileu Galilei de València –espai privat situat al campus de la Universitat Politècnica de València (UPV) — ascendixen a 168, inclosos els confirmats de les proves fetes els passats dimecres i dijous, segons ha informat la Conselleria de Sanitat en un comunicat.

 

Del total de casos, 61 positius són alumnes de la UPV, mentres que els altres afectats correspon a altres universitats de la ciutat de València.

 

120 casos confirmats en el brot del Galileu Galilei

La consellera de Sanitat, Ana Barceló, ha confirmat que el brot de coronavirus detectat en la Universitat Politècnica de València (UPV) relacionat amb una festa en el col·legi major privat Galileu Galilei120 positius confirmats sobre la base dels resultats obtinguts de 411 proves PCR del total de 712 que es van fer el divendres, a falta de conéixer les altres en les pròximes hores.

 

En concret, dels 120 casos positius, ha detallat que 106 es corresponen a estudiants del col·legi major Galileu Galilei i 14 a altres alumnes de la UPV. En roda de premsa, Barceló ha assenyalat este dilluns que es tracta del major brot detectat fins al moment a la regió i ha anunciat dos mesures a causa del que ha passat.

 

La primera consistix en un confinament voluntari de tot el col·legi major, pel que se sol·licitarà la ratificació de la Sala contenciosa administrativa del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana (TSJCV) en tractar-se d’un col·lectiu de persones no identificades individualment.

 

En segon lloc, a causa dels positius detectats en esta residència, s’ha decidit suspendre les pràctiques d’estudiants de ciències de la salut a la província de València entre el 6 i el 16 d’octubre. Esta mesura, ha aclarit Barceló, afecta a totes les universitats públiques i privades.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Sanitat indemnitza a la família d’un home mort per infart després d’arribar dos ambulàncies sense metge

La conselleria valenciana de Sanitat pagarà quasi 60.000 euros a la viuda i les dos filles d'un home de 57 anys que va morir d'un infart en el seu domicili d'Alacant després de rebre assistència inicial sense metge en dos ambulàncies.

El Centre de Fauna Salvatge del Saler atén un 20% més d’animals ferits en 2025

El Centre de Recuperació de Fauna Salvatge del Saler va atendre 9.310 animals ferits en 2025, un 20,7% més que l'any anterior, impulsat per l'arribada massiva de cries de falcia afectades per l'onada de calor.

Alacant presenta el projecte per a soterrar les vies que dividixen la ciutat

El Ministeri de Transports i l'Ajuntament d'Alacant presenten este dilluns el projecte de soterrament de les vies i el futur Parc Central, cridat a cosir barris i crear un gran pulmon verd amb vivendes i dotacions publiques.

El turista internacional gasta 140 euros al dia en la Comunitat Valenciana i allarga la seua estada a nou dies

El gasto mig diari del turista internacional en la Comunitat Valenciana ascendix a 140,1 euros en 2025 i l'estada mitjana aconseguix els 9,2 dies, amb diferències destacades segons el motiu del viatge i la destinació dins de la regió.

València alça el protocol per contaminació atmosfèrica després de millorar els nivells de pols

L'Ajuntament de València ha desactivat el protocol informatiu per contaminació atmosfèrica en millorar els nivells de partícules PM10, que havien superat el llindar diari recomanat.

Pluges generalitzades en la Comunitat Valenciana i forta vent en el nord de Castelló

La Comunitat Valenciana afronta un diumenge de cels coberts, pluges esteses i descens acusat de temperatures, amb ratxes de vent molt forts en el nord de Castelló i ruixats intensos en el sud d'Alacant.

Enercoop accelera la seua transformació en comunitat energètica amb microplantes solars urbanes

Enercoop, la cooperativa energètica més antiga d'Espanya, reforça la seua aposta per l'energia solar fotovoltaica i les microplantes urbanes per a convertir-se en una gran comunitat energètica a Crevillent abans de 2030.

Rescaten a una dona d’una casa incendiada després de xocar un cotxe policial a Alaquàs

Una dona amb mobilitat reduïda és rescatada de la seua vivenda a Alaquàs després que un cotxe de la Policia Nacional xocara contra la casa i provocara un incendi en la planta baixa.