13.3 C
València
Divendres, 21 novembre, 2025

Confirmats 168 positius en el brot de coronavirus del Galileu Galilei

 

Actualització 07/10/2020 a les 12.53 hores. Els positius en el brot detectat a l’entorn del col·legi major Galileu Galilei de València –espai privat situat al campus de la Universitat Politècnica de València (UPV) — ascendixen a 168, inclosos els confirmats de les proves fetes els passats dimecres i dijous, segons ha informat la Conselleria de Sanitat en un comunicat.

 

Del total de casos, 61 positius són alumnes de la UPV, mentres que els altres afectats correspon a altres universitats de la ciutat de València.

 

120 casos confirmats en el brot del Galileu Galilei

La consellera de Sanitat, Ana Barceló, ha confirmat que el brot de coronavirus detectat en la Universitat Politècnica de València (UPV) relacionat amb una festa en el col·legi major privat Galileu Galilei120 positius confirmats sobre la base dels resultats obtinguts de 411 proves PCR del total de 712 que es van fer el divendres, a falta de conéixer les altres en les pròximes hores.

 

En concret, dels 120 casos positius, ha detallat que 106 es corresponen a estudiants del col·legi major Galileu Galilei i 14 a altres alumnes de la UPV. En roda de premsa, Barceló ha assenyalat este dilluns que es tracta del major brot detectat fins al moment a la regió i ha anunciat dos mesures a causa del que ha passat.

 

La primera consistix en un confinament voluntari de tot el col·legi major, pel que se sol·licitarà la ratificació de la Sala contenciosa administrativa del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana (TSJCV) en tractar-se d’un col·lectiu de persones no identificades individualment.

 

En segon lloc, a causa dels positius detectats en esta residència, s’ha decidit suspendre les pràctiques d’estudiants de ciències de la salut a la província de València entre el 6 i el 16 d’octubre. Esta mesura, ha aclarit Barceló, afecta a totes les universitats públiques i privades.

Últimes notícies

Un projecte pioner d’IA recupera la veu d’un pacient amb ELA

Un equip de la UPV ha reconstruït la veu d'un pacient amb ELA a partir de 20 minutos d'àudios. El sistema reproduïx la seua entonació en castellà i valencià.

La jutgessa del cas DANA cita als escortes i al xofer de Mazón com a testimonis

La instructora ha ordenat identificar i citar als escortes i al xofer que van acompanyar a Carlos Mazón el 29 d'octubre, per a aclarir si van sentir crides o comentaris. L'acte veu 'perfectament plausible' que el president fora informat de l'enviament del Es-Alert minuts abans de la seua difusió.

Presó provisional per a un piròman que va intentar cremar a un indigent dos vegades a València

Un home de 43 anys ha sigut detingut per provocar diversos incendis a València i per intentar cremar a un indigent en dos ocasions. El jutge ha ordenat el seu ingrés a la presó provisional.

Pérez Llorca sosté que va ser una coincidència parlar amb Pradas i Mazón en la jornada de la DANA

El secretari general del PP valencià ha declarat com a testimoni sobre les seues comunicacions del 29 d'octubre i ha negat que actuara d'intermediari amb el president. S'ha compromés a aportar el detall de missatges i crides.

La declaració de l’amo del Ventorro ha obert dubtes clau sobre el menjar de Mazón i Vilaplana

La declaració del propietari del Ventorro ha deslligat contradiccions sobre el reservat, el portàtil, la vestimenta i l'escorta en el menjar del 29-O. Les parts han demanat aclariments com una foto de l'espai.

Pren possessió el nou cap de la Guàrdia Civil en la Comunitat Valenciana

José Antonio Fernández de Llum ha pres possessió com a nou cap de la Guàrdia Civil en la Comunitat Valenciana en un acte presidit per Mercedes González. La seua trajectòria a València i els reptes de reconstrucció de casernes, ciberdelinqüència i atenció a víctimes han centrat el focus.

Un jutjat d’Alzira investiga la mort d’una xiqueta després d’un tractament dental

El Jutjat d'Instrucció 5 d'Alzira ha obert diligències per la mort d'una xiqueta de 6 anys després d'un tractament dental. Una altra menor atesa en la mateixa clínica roman en l'UCI.

Mor una xiqueta de 6 anys després d’un tractament dental a Alzira i una altra de 4 seguix ingressada

Una menor de sis anys ha mort després de ser atesa en una clínica dental d'Alzira. Una altra xiqueta, de quatre, roman en l'UCI pediàtrica del Clínic de València.