Els agents de València amb trombosi reberen la vacuna d’un lot diferent a l’investigat

Ejemplo de shortcode con estilo
  ACTUALITZAT 18/03/2021 a les 18.15 hores: Es confirma que als dos agents de la Policia Nacional i el de la Guàrdia Civil vacunats amb la primera dosi d’AstraZeneca que han patit episodis de trombosis després d’haver rebut la injecció, se’ls va administrar el fàrmac d’un lot diferent del que està baix sospita per la Conselleria […]

 

ACTUALITZAT 18/03/2021 a les 18.15 hores: Es confirma que als dos agents de la Policia Nacional i el de la Guàrdia Civil vacunats amb la primera dosi d’AstraZeneca que han patit episodis de trombosis després d’haver rebut la injecció, se’ls va administrar el fàrmac d’un lot diferent del que està baix sospita per la Conselleria de Sanitat.

 

Tots els agents vacunats en València ho van ser amb dosis del lot ABV5045, diferent a la que està baix sospita, l’ABV5300. Encara és prompte per a establir una relació en el cas d’estos tres agents, ja que sobre el lot ABV5045 no existix cap alerta.
 

De la mateixa manera, Sanitat va emetre este dimecres un comunicat en el que assegura que els tres casos estan baix estudi i avaluació, però matisa que, cap d’ells recull diagnòstics de trombosis cerebrals. Per tant, no estarien dins dels casos de trombosis de sins venosos cerebrals que més preocupen.

 

Confirmen casos de trombosi en un guàrdia civil i dos policies nacionals de València

La Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública ha notificat al Centre Nacional de Farmacovigilància ha notificat en el registre de tres casos de trastorns de la coagulació en pacients als que s’ha administrat la vacuna d’AstraZeneca en el territori valencià.

 

Es tracta de tres hòmens de 38, 41 i 50 anys que s’estan actualment estudiant i avaluant, però cap d’ells recull diagnòstics de trombosis cerebrals i no s’ha observat trombocitopènia. Per tant, no estarien dins dels casos de trombosis de sins venosos cerebrals que han despertat interés i més preocupen en el context de l’alerta que està sent avaluada en el Comité d’Avaluació de Riscos de Farmacovigilància (PRAC en les seues sigles en anglés). 

 

A última hora d’este dimarts, 17 de març, el territori valencià ha confirmat que s’han detectat casos de trombosi en dos agents de la Policia Nacional i en un de la Guàrdia Civil de la ciutat de València que s’havien posat la vacuna d’AstraZeneca dies abans.

 

Segons han avançat fonts de la Delegació del Govern, els tres agents van ser hospitalitzats a causa de les complicacions que van patir en rebre la dosis, encara que dos d’ells ja han rebut l’alta hospitalària i es troben en bon estat, mentres que el tercer, un home de 45 anys que pertany al Cos de la Policia Nacional, continua ingressat en l’hospital, després que va ser trobat inconscient en sa casa.

 

Reaccions en Espanya

A escala estatal, l’Agència Espanyola de Medicaments i Productes Sanitaris (Aemps), depenent del Ministeri de Sanitat, està estudiant la mort d’una dona de 43 anys en la ciutat de Marbella (Màlaga), que va rebre la vacuna d’AstraZeneca a principis de març. La víctima, que no tenia cap patologia prèvia, començà a trobar-se malament després que li administraren el preparat i va morir a causa d’una hemorràgia massiva al cervell, segons ha confirmat el Ministeri.

 

A demés, l’Aemps també informa de dos casos de persones vacunades que han patit trombes, associats a una disminució de la quantitat de plaquetes en sang. 

Últimes notícies

El Govern obliga les almàsseres a guardar el 12 % de l’oli d’oliva declarat des de novembre

La mesura afecta també les almàsseres valencianes i mantindrà una part de la producció fora del mercat fins al 30 de setembre de 2027

La Fira de les Comarques s’inaugura hui a Vivers amb entrada gratuïta

La cita reunix 58 destinacions turístiques fins diumenge amb cuina en directe, tastos, música i activitats infantils

Desmantellen un laboratori de cocaïna a Torrevella: cinc detinguts

La Guardia Civil ha desmantellat un laboratori de cocaïna en un habitatge de Torrevella i ha detingut cinc persones. Dos registres han permés localitzar un punt de venda i intervindre droga i efectiu.

Valencia Basket guanya a Milà després de remuntar huit punts

Valencia Basket ha vençut l’Armani Milán per 73-84 en la desena jornada de l’Euroliga. L’equip ha sumat la setena victòria en deu partits després de remuntar huit punts en l’últim quart.

Dotze dels 110 gossos rescatats a Bunyol han mort

Dotze dels 110 gossos trobats encadenats i sense aigua ni menjar a Bunyol han mort per les seqüeles. Un home de 50 anys ha sigut detingut.

Els núvols i les temperatures suaus marcaran el cap de setmana

La Comunitat Valenciana tindrà un cap de setmana estable, amb núvols, temperatures suaus i vent fluix. No s’esperen pluges destacables entre el 6 i el 8 de novembre.

Les víctimes de la dana reclamen viure sense por a Paiporta

Les víctimes de la dana han commemorat a Paiporta el segon aniversari de la tragèdia amb un acte de memòria i una demanda de seguretat.

Sis detinguts de la nova peça del caso Koldo queden en llibertat

La Guardia Civil ha deixat en llibertat les sis persones arrestades en una nova peça del caso Koldo. La investigació aborda presumptes mossegades en contractes d’obra pública.