20.5 C
València
Dimarts, 9 desembre, 2025

Els agents de València amb trombosi reberen la vacuna d’un lot diferent a l’investigat

 

ACTUALITZAT 18/03/2021 a les 18.15 hores: Es confirma que als dos agents de la Policia Nacional i el de la Guàrdia Civil vacunats amb la primera dosi d’AstraZeneca que han patit episodis de trombosis després d’haver rebut la injecció, se’ls va administrar el fàrmac d’un lot diferent del que està baix sospita per la Conselleria de Sanitat.

 

Tots els agents vacunats en València ho van ser amb dosis del lot ABV5045, diferent a la que està baix sospita, l’ABV5300. Encara és prompte per a establir una relació en el cas d’estos tres agents, ja que sobre el lot ABV5045 no existix cap alerta.
 

De la mateixa manera, Sanitat va emetre este dimecres un comunicat en el que assegura que els tres casos estan baix estudi i avaluació, però matisa que, cap d’ells recull diagnòstics de trombosis cerebrals. Per tant, no estarien dins dels casos de trombosis de sins venosos cerebrals que més preocupen.

 

Confirmen casos de trombosi en un guàrdia civil i dos policies nacionals de València

La Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública ha notificat al Centre Nacional de Farmacovigilància ha notificat en el registre de tres casos de trastorns de la coagulació en pacients als que s’ha administrat la vacuna d’AstraZeneca en el territori valencià.

 

Es tracta de tres hòmens de 38, 41 i 50 anys que s’estan actualment estudiant i avaluant, però cap d’ells recull diagnòstics de trombosis cerebrals i no s’ha observat trombocitopènia. Per tant, no estarien dins dels casos de trombosis de sins venosos cerebrals que han despertat interés i més preocupen en el context de l’alerta que està sent avaluada en el Comité d’Avaluació de Riscos de Farmacovigilància (PRAC en les seues sigles en anglés). 

 

A última hora d’este dimarts, 17 de març, el territori valencià ha confirmat que s’han detectat casos de trombosi en dos agents de la Policia Nacional i en un de la Guàrdia Civil de la ciutat de València que s’havien posat la vacuna d’AstraZeneca dies abans.

 

Segons han avançat fonts de la Delegació del Govern, els tres agents van ser hospitalitzats a causa de les complicacions que van patir en rebre la dosis, encara que dos d’ells ja han rebut l’alta hospitalària i es troben en bon estat, mentres que el tercer, un home de 45 anys que pertany al Cos de la Policia Nacional, continua ingressat en l’hospital, després que va ser trobat inconscient en sa casa.

 

Reaccions en Espanya

A escala estatal, l’Agència Espanyola de Medicaments i Productes Sanitaris (Aemps), depenent del Ministeri de Sanitat, està estudiant la mort d’una dona de 43 anys en la ciutat de Marbella (Màlaga), que va rebre la vacuna d’AstraZeneca a principis de març. La víctima, que no tenia cap patologia prèvia, començà a trobar-se malament després que li administraren el preparat i va morir a causa d’una hemorràgia massiva al cervell, segons ha confirmat el Ministeri.

 

A demés, l’Aemps també informa de dos casos de persones vacunades que han patit trombes, associats a una disminució de la quantitat de plaquetes en sang. 

Últimes notícies

El Govern ha autoritzat l’alliberament definitiu del peatge de l’AP-7 en la circumval·lació d’Alacant

El Consell de Ministres ha autoritzat l'alliberament definitiu del peatge en la circumval·lació d'Alacant després de la prova de gratuïtat iniciada en 2024. L'AP-7 queda com a alternativa permanent per a alleujar l'A-70, amb transició de la gestió de SEITT a la Direcció General de Carreteres.

El Consell aprova el projecte per a condonar deute autonòmic: 11.210 milions per a la Comunitat Valenciana

El Consell de Ministres ha aprovat el projecte de llei per a condonar 83.252 milions de deute a les autonomies del règim comú. La Comunitat Valenciana tindria 11.210 milions i la iniciativa passa ara al Congrés, amb rebuig de governs del PP.

L’Audiència de València demana identificar a agents mediambientals per la dana com a possibles testimonis

La Secció Segona estima parcialment un recurs i demana la identificació dels agents que van actuar el 29 d'octubre de 2024 per a poder citar-los com a testimonis. A més, readmet a una acusació particular i confirma un altre acte, i rebutja indagar sobre una junta de la CHJ per no guardar relació amb els fets.

El balanç anual denúncia demores a migrants en la renda d’inclusió i cobraments per tractaments de càncer

El tercer balanç sobre discriminació quotidiana a València documenta retards de més d'un any en la Renda Valenciana d'Inclusió i reclamacions de 30.000 euros per teràpies oncològiques a persones migrants. L'informe identifica barreres en padró, vivenda, servicis socials, ocupació, educació i el CIE de Sapadors.

El Deleste confirma per a 2026 a Primal Scream, Apparat i Kerala Dust

El Deleste ha anunciat les seues primeres confirmacions per a 2026 amb Primal Scream, Apparat, Kerala Dust, Holy Fuck, Els Invaders i Billy Nomates. El festival se celebrarà el 22 i 23 de maig als Jardins de Vivers.

El PP demanarà a València el cessament immediat de Pilar Bernabé per casos d’assetjament en el PSOE

El PP va anunciar que exigirà en el ple de València el cessament immediat de Pilar Bernabé per la seua actitud que consideren negligent davant denúncies d'assetjament en el PSOE. La iniciativa, defesa per Juan Carlos Caballero, retrau silenci i doble moral i busca un posicionament clar de la resta de grups.

UGT de Ford exigix que el premi a Almussafes es traduïsca en càrrega de treball i ocupació

El sindicat ha valorat el reconeixement mundial a la factoria valenciana i ha reclamat que es concrete en producció suficient per a mantindre els 4.142 llocs. També ha sol·licitat una reunió amb el president de Ford Europa.

Quatre ferits, entre ells un bebé, en un xoc entre cotxe i furgoneta a València

Quatre persones han resultat ferides amb policontusiones després del xoc entre un cotxe i una furgoneta a València. L'avís va entrar a les 11.20 i els afectats van ser traslladats al Doctor Peset i al Clínic.