16.9 C
València
Dimarts, 17 febrer, 2026

Els agents de València amb trombosi reberen la vacuna d’un lot diferent a l’investigat

 

ACTUALITZAT 18/03/2021 a les 18.15 hores: Es confirma que als dos agents de la Policia Nacional i el de la Guàrdia Civil vacunats amb la primera dosi d’AstraZeneca que han patit episodis de trombosis després d’haver rebut la injecció, se’ls va administrar el fàrmac d’un lot diferent del que està baix sospita per la Conselleria de Sanitat.

 

Tots els agents vacunats en València ho van ser amb dosis del lot ABV5045, diferent a la que està baix sospita, l’ABV5300. Encara és prompte per a establir una relació en el cas d’estos tres agents, ja que sobre el lot ABV5045 no existix cap alerta.
 

De la mateixa manera, Sanitat va emetre este dimecres un comunicat en el que assegura que els tres casos estan baix estudi i avaluació, però matisa que, cap d’ells recull diagnòstics de trombosis cerebrals. Per tant, no estarien dins dels casos de trombosis de sins venosos cerebrals que més preocupen.

 

Confirmen casos de trombosi en un guàrdia civil i dos policies nacionals de València

La Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública ha notificat al Centre Nacional de Farmacovigilància ha notificat en el registre de tres casos de trastorns de la coagulació en pacients als que s’ha administrat la vacuna d’AstraZeneca en el territori valencià.

 

Es tracta de tres hòmens de 38, 41 i 50 anys que s’estan actualment estudiant i avaluant, però cap d’ells recull diagnòstics de trombosis cerebrals i no s’ha observat trombocitopènia. Per tant, no estarien dins dels casos de trombosis de sins venosos cerebrals que han despertat interés i més preocupen en el context de l’alerta que està sent avaluada en el Comité d’Avaluació de Riscos de Farmacovigilància (PRAC en les seues sigles en anglés). 

 

A última hora d’este dimarts, 17 de març, el territori valencià ha confirmat que s’han detectat casos de trombosi en dos agents de la Policia Nacional i en un de la Guàrdia Civil de la ciutat de València que s’havien posat la vacuna d’AstraZeneca dies abans.

 

Segons han avançat fonts de la Delegació del Govern, els tres agents van ser hospitalitzats a causa de les complicacions que van patir en rebre la dosis, encara que dos d’ells ja han rebut l’alta hospitalària i es troben en bon estat, mentres que el tercer, un home de 45 anys que pertany al Cos de la Policia Nacional, continua ingressat en l’hospital, després que va ser trobat inconscient en sa casa.

 

Reaccions en Espanya

A escala estatal, l’Agència Espanyola de Medicaments i Productes Sanitaris (Aemps), depenent del Ministeri de Sanitat, està estudiant la mort d’una dona de 43 anys en la ciutat de Marbella (Màlaga), que va rebre la vacuna d’AstraZeneca a principis de març. La víctima, que no tenia cap patologia prèvia, començà a trobar-se malament després que li administraren el preparat i va morir a causa d’una hemorràgia massiva al cervell, segons ha confirmat el Ministeri.

 

A demés, l’Aemps també informa de dos casos de persones vacunades que han patit trombes, associats a una disminució de la quantitat de plaquetes en sang. 

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Concentració a Benicàssim condemna l’assassinat atroç d’Ana María en el seu centre de salut

Una concentració enfront del centre de salut ha condemnat l'assassinat d'Ana María, de 64 anys, presumptament a les mans del seu exmarit. El centre roman tancat i la Guàrdia Civil investiga.

Concentració a Benicàssim condemna l’assassinat atroç d’Ana en el centre de salut

Dons Progressistes de Benicàssim ha reunit desenes de persones per a repudiar l'assassinat d'Ana María, infermera de 64 anys, apunyalada en el seu treball. El presumpte autor ha sigut detingut; la investigació continua oberta i el centre roman tancat amb suport psicològic al personal.

Benicàssim decreta dos dies de dol i convoca un minut de silenci per l’assassinat d’una infermera

L'Ajuntament de Benicàssim ha decretat dos dies de dol per l'assassinat d'una infermera de 64 anys i ha convocat un minut de silenci per a demà a les 12.00. La seua exparella, de 70 anys, ja ha sigut detingut.

Troben mort un rorcual comú de 9 metres en la bocana del Real Club Nàutic de València

Un rorcual comú de 9 metres i 6,5 tones ha sigut localitzat sense vida en un espigó de la bocana del Real Club Nàutic de València. La necropsia determinarà, en la mesura que siga possible, l'origen de la defunció.

Castelló registra 26,2 °C, la màxima de la península i del continent, segons Aemet

Un vent sec i càlid ha disparat les màximes en la Comunitat Valenciana. Castelló ha arribat a 26,2 °C, el valor més alt de la península i del continent.

La primera Comissió Mixta després de la dana es reunix el dimecres al castell de Riba-roja de Túria

La Comissió Mixta per a la reconstrucció després de la dana celebrarà la seua primera reunió este dimecres al castell de Riba-roja de Túria. La trobada activarà la coordinació entre administracions i definirà el treball immediat.

Castelló registra les ratxes de vent més forts amb 87 km/h a l’interior

La Pobla de Benifassà ha marcat 87 km/h, el valor més alt en les últimes quatre hores. Alacant ha aconseguit 79 km/h a Rojales i València 72 km/h a Manises.

Oriana deixa nous danys a La Pobla de Farnals i complica la recuperació després d’Harry

Ratxes de fins a 95 km/h provoquen caigudes de branques, danys en el poliesportiu i 14 intervencions policials el dissabte, sense ferits. Els desperfectes se sumen als d'Harry i el Consell demana declarar zona greument afectada.