Els agents de València amb trombosi reberen la vacuna d’un lot diferent a l’investigat

 

ACTUALITZAT 18/03/2021 a les 18.15 hores: Es confirma que als dos agents de la Policia Nacional i el de la Guàrdia Civil vacunats amb la primera dosi d’AstraZeneca que han patit episodis de trombosis després d’haver rebut la injecció, se’ls va administrar el fàrmac d’un lot diferent del que està baix sospita per la Conselleria de Sanitat.

 

Tots els agents vacunats en València ho van ser amb dosis del lot ABV5045, diferent a la que està baix sospita, l’ABV5300. Encara és prompte per a establir una relació en el cas d’estos tres agents, ja que sobre el lot ABV5045 no existix cap alerta.
 

De la mateixa manera, Sanitat va emetre este dimecres un comunicat en el que assegura que els tres casos estan baix estudi i avaluació, però matisa que, cap d’ells recull diagnòstics de trombosis cerebrals. Per tant, no estarien dins dels casos de trombosis de sins venosos cerebrals que més preocupen.

 

Confirmen casos de trombosi en un guàrdia civil i dos policies nacionals de València

La Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública ha notificat al Centre Nacional de Farmacovigilància ha notificat en el registre de tres casos de trastorns de la coagulació en pacients als que s’ha administrat la vacuna d’AstraZeneca en el territori valencià.

 

Es tracta de tres hòmens de 38, 41 i 50 anys que s’estan actualment estudiant i avaluant, però cap d’ells recull diagnòstics de trombosis cerebrals i no s’ha observat trombocitopènia. Per tant, no estarien dins dels casos de trombosis de sins venosos cerebrals que han despertat interés i més preocupen en el context de l’alerta que està sent avaluada en el Comité d’Avaluació de Riscos de Farmacovigilància (PRAC en les seues sigles en anglés). 

 

A última hora d’este dimarts, 17 de març, el territori valencià ha confirmat que s’han detectat casos de trombosi en dos agents de la Policia Nacional i en un de la Guàrdia Civil de la ciutat de València que s’havien posat la vacuna d’AstraZeneca dies abans.

 

Segons han avançat fonts de la Delegació del Govern, els tres agents van ser hospitalitzats a causa de les complicacions que van patir en rebre la dosis, encara que dos d’ells ja han rebut l’alta hospitalària i es troben en bon estat, mentres que el tercer, un home de 45 anys que pertany al Cos de la Policia Nacional, continua ingressat en l’hospital, després que va ser trobat inconscient en sa casa.

 

Reaccions en Espanya

A escala estatal, l’Agència Espanyola de Medicaments i Productes Sanitaris (Aemps), depenent del Ministeri de Sanitat, està estudiant la mort d’una dona de 43 anys en la ciutat de Marbella (Màlaga), que va rebre la vacuna d’AstraZeneca a principis de març. La víctima, que no tenia cap patologia prèvia, començà a trobar-se malament després que li administraren el preparat i va morir a causa d’una hemorràgia massiva al cervell, segons ha confirmat el Ministeri.

 

A demés, l’Aemps també informa de dos casos de persones vacunades que han patit trombes, associats a una disminució de la quantitat de plaquetes en sang. 

Últimes notícies

Una pedregada forta causa danys en cotxes i vivendes a Utiel

Una tempesta amb granís de gran tamany ha causat danys materials en vehicles, teulades i arbrat a Utiel, mentres Aemet preveu que continuen les tronades fortes a l’interior de la província de València.

Denunciat per portar una persona pujades damunt del cotxe a Xàbia

La Policia Local de Xàbia ha denunciat el conductor d’un turisme per conducció temerària després de circular amb una persona pujada al sostre del vehicle, una infracció molt greu que comporta sis punts menys i multa econòmica.

Fortes tempestes amb granís de fins a 3 cm al nord interior de València

El nord interior de la província de València ha registrat esta vesprada tempestes fortes amb granís de fins a 3 centímetres i avís taronja activat per Aemet, especialment a la zona d’Utiel i el Rincón de Ademuz.

L’Elx fitxa el migcampista Javier Morcillo fins a 2030

L’Elx ha tancat la incorporació del migcampista català Javier Morcillo, procedent de l’Atlético de Madrid, amb contracte fins a juny de 2030, ampliable una temporada més per objectius.

Detenen a Castelló una cuidadora per traure 24.000 € del compte d’una anciana que atenia

Una cuidadora ha sigut detinguda a Castelló per retirar durant mesos quasi 24.000 euros del compte d’una anciana i vendre una joia seua sense consentiment familiar, descobert tot després de la mort de la víctima.

Les platges valencianes estrenen sensors per controlar la qualitat de l’aigua en temps real

La Generalitat ha posat en marxa una prova pilot amb biosensors intel·ligents a Port Saplaya i Meliana per controlar en temps real la qualitat de l’aigua de les platges i reforçar la seguretat sanitària.

Guia per a vore l’eclipsi solar amb seguretat a la Comunitat Valenciana

La Generalitat ha activat un dispositiu especial per l’eclipsi del 12 d’agost, amb nivell 3 de preemergència forestal, tancament de parcs naturals i un decàleg de consells per a una observació segura.

Canet lo Roig, la Jana i Traiguera asseguren l’aigua potable amb una obra solar de 4,3 milions

Canet lo Roig, la Jana i Traiguera ja tenen garantit l’abastiment d’aigua potable gràcies a una infraestructura de 4,3 milions d’euros alimentada amb energia solar, declarada d’emergència per la sequera extraordinària a la demarcació del Xúquer.
FILMOTECA D'ESTIU