Els agents de València amb trombosi reberen la vacuna d’un lot diferent a l’investigat

 

ACTUALITZAT 18/03/2021 a les 18.15 hores: Es confirma que als dos agents de la Policia Nacional i el de la Guàrdia Civil vacunats amb la primera dosi d’AstraZeneca que han patit episodis de trombosis després d’haver rebut la injecció, se’ls va administrar el fàrmac d’un lot diferent del que està baix sospita per la Conselleria de Sanitat.

 

Tots els agents vacunats en València ho van ser amb dosis del lot ABV5045, diferent a la que està baix sospita, l’ABV5300. Encara és prompte per a establir una relació en el cas d’estos tres agents, ja que sobre el lot ABV5045 no existix cap alerta.
 

De la mateixa manera, Sanitat va emetre este dimecres un comunicat en el que assegura que els tres casos estan baix estudi i avaluació, però matisa que, cap d’ells recull diagnòstics de trombosis cerebrals. Per tant, no estarien dins dels casos de trombosis de sins venosos cerebrals que més preocupen.

 

Confirmen casos de trombosi en un guàrdia civil i dos policies nacionals de València

La Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública ha notificat al Centre Nacional de Farmacovigilància ha notificat en el registre de tres casos de trastorns de la coagulació en pacients als que s’ha administrat la vacuna d’AstraZeneca en el territori valencià.

 

Es tracta de tres hòmens de 38, 41 i 50 anys que s’estan actualment estudiant i avaluant, però cap d’ells recull diagnòstics de trombosis cerebrals i no s’ha observat trombocitopènia. Per tant, no estarien dins dels casos de trombosis de sins venosos cerebrals que han despertat interés i més preocupen en el context de l’alerta que està sent avaluada en el Comité d’Avaluació de Riscos de Farmacovigilància (PRAC en les seues sigles en anglés). 

 

A última hora d’este dimarts, 17 de març, el territori valencià ha confirmat que s’han detectat casos de trombosi en dos agents de la Policia Nacional i en un de la Guàrdia Civil de la ciutat de València que s’havien posat la vacuna d’AstraZeneca dies abans.

 

Segons han avançat fonts de la Delegació del Govern, els tres agents van ser hospitalitzats a causa de les complicacions que van patir en rebre la dosis, encara que dos d’ells ja han rebut l’alta hospitalària i es troben en bon estat, mentres que el tercer, un home de 45 anys que pertany al Cos de la Policia Nacional, continua ingressat en l’hospital, després que va ser trobat inconscient en sa casa.

 

Reaccions en Espanya

A escala estatal, l’Agència Espanyola de Medicaments i Productes Sanitaris (Aemps), depenent del Ministeri de Sanitat, està estudiant la mort d’una dona de 43 anys en la ciutat de Marbella (Màlaga), que va rebre la vacuna d’AstraZeneca a principis de març. La víctima, que no tenia cap patologia prèvia, començà a trobar-se malament després que li administraren el preparat i va morir a causa d’una hemorràgia massiva al cervell, segons ha confirmat el Ministeri.

 

A demés, l’Aemps també informa de dos casos de persones vacunades que han patit trombes, associats a una disminució de la quantitat de plaquetes en sang. 

Últimes notícies

Una forta tromba d’aigua inunda vivendes i carreteres a Utiel-Requena

Una intensa tromba d’aigua ha deixat quasi 60 l/m² a Requena, ha inundat vivendes i ha complicat el trànsit en diverses carreteres de la comarca, mentres es manté l’alerta per pluges molt fortes a l’interior de la Comunitat Valenciana.

Una forta tromba d’aigua inunda vivendes i carreteres a Utiel-Requena

Una intensa tromba d’aigua ha deixat quasi 60 litres per metre quadrat en Requena, ha inundat vivendes i ha obligat a intervindre Emergències, que manté l’alerta per noves pluges fortes esta matinada.

Pérez Llorca diu que no li preocupa el seu futur sinó el dels valencians

Juanfran Pérez Llorca assegura en el debat de política general que no està preocupat per la seua candidatura sinó pel futur dels valencians i defensa els seus anuncis davant les crítiques de l’oposició.

Pradas afirma que no vol tapar ningú i reclama que es conega tota la veritat de la DANA

Salomé Pradas, exconsellera de Justícia i Interior imputada per la DANA de 2024, ha assegurat al Congrés que no vol tapar ningú, tampoc l’expresident Carlos Mazón, i que el seu objectiu és que es conega tota la veritat del que va passar.

Galán reclama a Europa un nou model energètic per reduir la dependència exterior

El president executiu d'Iberdrola, Ignacio Sánchez Galán, ha defensat a València que Europa necessita un nou model energètic per trencar la seua dependència exterior i ha reclamat més inversió en xarxes elèctriques i estabilitat reguladora. L'ex primer ministre italià Enrico Letta ha advertit també sobre la fragmentació europea i el domini nord-americà en banca i intel·ligència artificial.

L’humor de Javier Aguirre conquista Mestalla en la seua presentació

Javier Aguirre s’ha presentat com a nou entrenador del Valencia amb una roda de premsa plena d’humor, proximitat i frases espontànies, mantenint intacta la seua personalitat. El tècnic mexicà ha promés donar-ho tot per revertir la mala dinàmica esportiva de l’equip.

Vox defensa que els acords amb el PP fan als valencians millor i més segurs

El síndic de Vox en Les Corts, José María Llanos, ha defensat en el debat de política general que els acords del seu partit amb el PP han millorat la situació dels valencians i han augmentat la seua seguretat, sobretot en matèria d’immigració i vivenda. Ha advertit, no obstant això, que els pressupostos de 2026 només recullen una part del programa de Vox i que aspiren a anar més lluny si governen en solitari.

L’home acusat de matar la seua parella a Benidorm ix de la vivenda després de cinc hores amb la Policia

L’home detingut per l’assassinat masclista de la seua parella a Benidorm ha abandonat el domicili escortat per la Policia Nacional després de cinc hores dins de la vivenda. La víctima, una dona brasilera de 33 anys, no constava en el sistema Viogén i Benidorm ha decretat un dia de dol i una concentració de condemna.