El Consell anuncia els espais de vacunació massiva del coronavirus en el territori valencià

 

El president de la Generalitat, Ximo Puig, ha anunciat que la Generalitat habilitarà quatre espais de vacunació massiva per al procés que està previst que comence a l’abril, quan s’incremente l’arribada de dosi. D’esta manera, hi haurà un centre per cada capital de província, a demés d’un altre en Elx, s’habilitarà almenys un espai de referència per comarca i es comptarà també amb els hospitals de campanya.

 

Així ho ha detallat Puig després d’una reunió de coordinació de la vacunació contra el Covid-19, que s’ha celebrat este dissabte de manera telemàtica, a la que ha assistit la vicepresidenta del Consell i consellera d’Igualtat i Polítiques Inclusives, Mónica Oltra, la consellera de Sanitat Universal i Salut Pública, Ana Barceló, i alts càrrecs i tècnics de la Conselleria de Sanitat.

 

En la província de València, s’habilitarà la Ciutat de les Arts i les Ciències, en Alacant la Ciutat de la Llum, en Castelló el Palau de Congressos i en Elx la Institució Firal Alacantina (IFA).

 

Hospitals de campanya

Ximo Puig ha assegurat que per a la fase de vacunació massiva es comptarà amb els hospitals de campanya de València, Alacant i Castelló. A demés, s’habilitarà almenys un espai de referència per comarca. Per al desplaçament a estos centres s’habilitaran línies de transport gratuït.

 

Estes instal·lacions tindran tres recintes separats: una zona de recepció i triatge, una altra d’administració de les vacunes i un espai postvacunació en el que les persones romandran durant uns 20 minuts.

 

Els pacients rebran un avís per SMS o telefonada

El cap del Consell ha destacat que comptar amb instal·lacions diferenciades dels centres de salut, excepte excepcions com a zones poc poblades, per a immunitzar a la població facilitarà que els servicis sanitaris ordinaris puguen continuar funcionant amb normalitat.

 

En este sentit, ha avançat que igual que passa amb la vacunació de la població de més de 90 anys, en el moment que s’estenga la cobertura a més grups d’edat, responsables de la Conselleria de Sanitat comunicaran a través d’SMS o d’una telefonada el lloc, dia i hora a on rebre la dosi.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

La Comunitat Valenciana encadena set mesos liderant la creació de noves empreses

La Comunitat Valenciana registra al febrer un augment interanual del 56,8% en la creació de societats i encadena set mesos consecutius de creixement empresarial.

El Vila-real aconseguix els 60 punts i manté la seua tradició europea en Primera

El Vila-real arriba als 60 punts en LaLiga després de guanyar a l'Athletic a Bilbao, suma 13 temporades aconseguint esta xifra en Primera i manté el seu ple de classificació europea en cada ocasió.

Dansa València reforça la seua projecció internacional amb un centenar d’agents culturals

Dansa València convertirà la ciutat en un punt de trobada clau per a la dansa entre el 15 i el 19 d'abril, amb un centenar de professionals, aliances europees i un ampli programa formatiu i divulgatiu.

La Comunitat Valenciana encadena set mesos liderant la creació de noves empreses

La Comunitat Valenciana registra al febrer un augment interanual del 56,8% en la creació d'empreses, amb 1.772 noves societats i la millor dada de la sèrie històrica per a eixe mes.

Detingut a Alacant un fugitiu que va apunyalar als seus exsuegros a Màlaga amb un matxet

La Policia Nacional ha detingut a Alacant a un home de 43 anys en crida i cerca per apunyalar amb un matxet als pares de la seua exparella a Màlaga, després d'acumular diverses ordes d'allunyament i requisitòries judicials.

El Parc Central d’Alacant integrarà la ciutat amb un gran pulmó verd sobre les vies del tren

El futur Parc Central d'Alacant crearà un corredor verd de 200.000 metres quadrats i 2.100 metres lineals sobre les vies del tren, amb una inversió pública de 420 milions per a eliminar la històrica barrera ferroviària i connectar barris hui separats.

El projecte del Parc Central dividix a l’oposició entre l’optimisme del PSOE i els dubtes de Compromís, EU-Podem i Vox

L'anunci del projecte del Parc Central a Alacant desperta entusiasme en el PSOE, mentres Compromís i EU-Podem expressen recels i Vox es desmarca amb dures crítiques a l'acte i al ministre de Transports.

Detingut a Alacant un fugitiu per apunyalar als seus exsuegros a Màlaga

La Policia Nacional va detindre a Alacant a un home de 43 anys buscat per apunyalar amb un matxet als pares de la seua exparella a Màlaga, després d'acumular diverses ordes judicials i policials.