13.7 C
València
Dijous, 15 gener, 2026

El Consell anuncia els espais de vacunació massiva del coronavirus en el territori valencià

 

El president de la Generalitat, Ximo Puig, ha anunciat que la Generalitat habilitarà quatre espais de vacunació massiva per al procés que està previst que comence a l’abril, quan s’incremente l’arribada de dosi. D’esta manera, hi haurà un centre per cada capital de província, a demés d’un altre en Elx, s’habilitarà almenys un espai de referència per comarca i es comptarà també amb els hospitals de campanya.

 

Així ho ha detallat Puig després d’una reunió de coordinació de la vacunació contra el Covid-19, que s’ha celebrat este dissabte de manera telemàtica, a la que ha assistit la vicepresidenta del Consell i consellera d’Igualtat i Polítiques Inclusives, Mónica Oltra, la consellera de Sanitat Universal i Salut Pública, Ana Barceló, i alts càrrecs i tècnics de la Conselleria de Sanitat.

 

En la província de València, s’habilitarà la Ciutat de les Arts i les Ciències, en Alacant la Ciutat de la Llum, en Castelló el Palau de Congressos i en Elx la Institució Firal Alacantina (IFA).

 

Hospitals de campanya

Ximo Puig ha assegurat que per a la fase de vacunació massiva es comptarà amb els hospitals de campanya de València, Alacant i Castelló. A demés, s’habilitarà almenys un espai de referència per comarca. Per al desplaçament a estos centres s’habilitaran línies de transport gratuït.

 

Estes instal·lacions tindran tres recintes separats: una zona de recepció i triatge, una altra d’administració de les vacunes i un espai postvacunació en el que les persones romandran durant uns 20 minuts.

 

Els pacients rebran un avís per SMS o telefonada

El cap del Consell ha destacat que comptar amb instal·lacions diferenciades dels centres de salut, excepte excepcions com a zones poc poblades, per a immunitzar a la població facilitarà que els servicis sanitaris ordinaris puguen continuar funcionant amb normalitat.

 

En este sentit, ha avançat que igual que passa amb la vacunació de la població de més de 90 anys, en el moment que s’estenga la cobertura a més grups d’edat, responsables de la Conselleria de Sanitat comunicaran a través d’SMS o d’una telefonada el lloc, dia i hora a on rebre la dosi.

Últimes notícies

26 afectats del Costa Concordia demanen més indemnització per seqüeles agreujades

Un grup de 26 afectats pel naufragi del Costa Concordia reclama que se'ls abone la diferència per l'agreujament de les seues seqüeles psicològiques. Després de dotze anys, informes pericials apunten a un trastorn per estrés posttraumàtic crònic i demanen que es reconega com a seqüela consolidada i permanent.

La Comunitat Valenciana marca un IPC del 3,2% al desembre i supera la mitjana nacional

La inflació en la Comunitat Valenciana es va situar en el 3,2% al desembre, per damunt del 2,9% d'Espanya. Vivenda i hostaleria van impulsar la dada regional.

Heimtextil concentra a Frankfurt la innovació del tèxtil alacantí

Catorze firmes de l'Alcoià i el Comtat participen en la principal fira europea de la tèxtil-llar, amb focus en tapisseria, decoració i noves tendències. La delegació ha rebut visites institucionals i reforça la seua projecció exportadora.

Aitana Mas i Alberto Ibáñez no optaran a la reelecció com a portaveus d’Iniciativa

Els portaveus d'Iniciativa-Compromís, Aitana Mas i Alberto Ibáñez, no repetiran en el càrrec en el congrés del 28 de març a València. Ella prioritza el seu procés oncològic i ell se centrarà en la seua labor en el Congrés.

Dijous amb cel buidat que tendirà a nuvolós i temperatures sense canvis en la Comunitat Valenciana

Cel poc nuvolós o buidat gran part del dijous i augment de nuvolositat al final, amb alguna precipitació feble aïllada a l'interior de València. Temperatures estables i vent fluix amb canvis de direcció.

Doblet de Chimy Ávila i remuntada que fica al Betis en quarts

El Betis va véncer 2-1 a l'Elx en La Cartoixa amb dos gols de Chimy Ávila entre el 68 i el 80, després del 0-1 de Pétrot. Va patir, però va certificar el passe a quarts.

Chimy Ávila firma la remuntada del Betis davant l’Elx i ho fica en quarts (2-1)

El Betis va avançar a quarts de la Copa del Rei després de remuntar a l'Elx en La Cartoixa. Chimy Ávila va anotar dos gols en la segona part per a voltejar el 0-1.

Betis i Elx arriben al descans 0-0 en un dol igualat

Betis i Elx empaten 0-0 al descans en La Cartoixa, en els octaus de la Copa del Rei a partit únic. Primera mitat parella i sense ocasions clares.