El Consell anuncia els espais de vacunació massiva del coronavirus en el territori valencià

 

El president de la Generalitat, Ximo Puig, ha anunciat que la Generalitat habilitarà quatre espais de vacunació massiva per al procés que està previst que comence a l’abril, quan s’incremente l’arribada de dosi. D’esta manera, hi haurà un centre per cada capital de província, a demés d’un altre en Elx, s’habilitarà almenys un espai de referència per comarca i es comptarà també amb els hospitals de campanya.

 

Així ho ha detallat Puig després d’una reunió de coordinació de la vacunació contra el Covid-19, que s’ha celebrat este dissabte de manera telemàtica, a la que ha assistit la vicepresidenta del Consell i consellera d’Igualtat i Polítiques Inclusives, Mónica Oltra, la consellera de Sanitat Universal i Salut Pública, Ana Barceló, i alts càrrecs i tècnics de la Conselleria de Sanitat.

 

En la província de València, s’habilitarà la Ciutat de les Arts i les Ciències, en Alacant la Ciutat de la Llum, en Castelló el Palau de Congressos i en Elx la Institució Firal Alacantina (IFA).

 

Hospitals de campanya

Ximo Puig ha assegurat que per a la fase de vacunació massiva es comptarà amb els hospitals de campanya de València, Alacant i Castelló. A demés, s’habilitarà almenys un espai de referència per comarca. Per al desplaçament a estos centres s’habilitaran línies de transport gratuït.

 

Estes instal·lacions tindran tres recintes separats: una zona de recepció i triatge, una altra d’administració de les vacunes i un espai postvacunació en el que les persones romandran durant uns 20 minuts.

 

Els pacients rebran un avís per SMS o telefonada

El cap del Consell ha destacat que comptar amb instal·lacions diferenciades dels centres de salut, excepte excepcions com a zones poc poblades, per a immunitzar a la població facilitarà que els servicis sanitaris ordinaris puguen continuar funcionant amb normalitat.

 

En este sentit, ha avançat que igual que passa amb la vacunació de la població de més de 90 anys, en el moment que s’estenga la cobertura a més grups d’edat, responsables de la Conselleria de Sanitat comunicaran a través d’SMS o d’una telefonada el lloc, dia i hora a on rebre la dosi.

Últimes notícies

Els sindicats veuen insuficient la nova redistribució de places d’inclusió educativa fins a 2030

Educació ha plantejat una nova redistribució de 1.249 places per a inclusió educativa fins al curs 2030/31, però els sindicats la consideren insuficient i reclamen negociar també plantilles i ràtios amb un calendari clar.

Fort incendi en una nau de banys a Xàtiva obliga a confinar veïns per la fumera tòxica

Un incendi molt evolucionat en una nau de la firma Hidronatur a Xàtiva ha generat una gran fumera. Les autoritats han demanat als veïns que tanquen finestres i reduïsquen l’activitat física per precaució.

Esclat pirotècnic a Alacant amb 6.000 trons en la primera mascletà de Fogueres 2026

La plaça dels Luceros d’Alacant ha acollit la primera mascletà de les Fogueres de 2026, disparada per Pirotecnia Mediterráneo, amb més de 6.000 trons aeris, 75 quilos de pólvora i un pic de 121,8 decibels.

Iryo preveu poder unir Barcelona i València en Alta Velocitat a partir de 2027

Iryo treballa per tindre en 2027 la homologació tècnica que li permeta operar la ruta d’Alta Velocitat Barcelona-València, una connexió clau del corredor mediterrani. El sector marítim reclama també més atenció pública per reforçar la mobilitat al Mediterrani.

Els assistents al Reggaeton Beach Festival es queden sense gira del 2026 i sense festival

Reggaeton Beach Festival ha anunciat la cancel·lació de tota la gira prevista per a l’estiu del 2026 i el cessament de la seua activitat. Facua recorda als afectats que poden reclamar l’import de les entrades i els possibles danys i perjuís.

Nou sistema acústic a la Nucia per avisar dels riscos d’inundació pel pantà de Guadalest

La Confederación Hidrográfica del Júcar ha instal·lat a la Nucia un sistema acústic d’avís per inundacions a la partida de Pesauro, zona inundable en cas d’accident o trencament de la presa de Guadalest.

València encapçala l’alça del lloguer entre les grans ciutats d’Espanya

Els nous contractes de lloguer a València han pujat un 4,5 % anual des de 2019, el ritme més alt entre les sis grans ciutats espanyoles, segons l’Informe Anual 2025 del Banco de España. Fins a quatre de cada deu famílies llogateres destinen més del 30 % de la seua renda al pagament del lloguer.

Més trens de Rodalia a Alacant per a les Fogueres amb 23.300 places extra

Renfe ha reforçat la Rodalia dAlacant amb 23.300 places addicionals i 40 trens especials, diürns i nocturns, entre el 20 i la matinada del 25 de juny per a facilitar els desplaçaments durant les Fogueres.