El Consell anuncia els espais de vacunació massiva del coronavirus en el territori valencià

 

El president de la Generalitat, Ximo Puig, ha anunciat que la Generalitat habilitarà quatre espais de vacunació massiva per al procés que està previst que comence a l’abril, quan s’incremente l’arribada de dosi. D’esta manera, hi haurà un centre per cada capital de província, a demés d’un altre en Elx, s’habilitarà almenys un espai de referència per comarca i es comptarà també amb els hospitals de campanya.

 

Així ho ha detallat Puig després d’una reunió de coordinació de la vacunació contra el Covid-19, que s’ha celebrat este dissabte de manera telemàtica, a la que ha assistit la vicepresidenta del Consell i consellera d’Igualtat i Polítiques Inclusives, Mónica Oltra, la consellera de Sanitat Universal i Salut Pública, Ana Barceló, i alts càrrecs i tècnics de la Conselleria de Sanitat.

 

En la província de València, s’habilitarà la Ciutat de les Arts i les Ciències, en Alacant la Ciutat de la Llum, en Castelló el Palau de Congressos i en Elx la Institució Firal Alacantina (IFA).

 

Hospitals de campanya

Ximo Puig ha assegurat que per a la fase de vacunació massiva es comptarà amb els hospitals de campanya de València, Alacant i Castelló. A demés, s’habilitarà almenys un espai de referència per comarca. Per al desplaçament a estos centres s’habilitaran línies de transport gratuït.

 

Estes instal·lacions tindran tres recintes separats: una zona de recepció i triatge, una altra d’administració de les vacunes i un espai postvacunació en el que les persones romandran durant uns 20 minuts.

 

Els pacients rebran un avís per SMS o telefonada

El cap del Consell ha destacat que comptar amb instal·lacions diferenciades dels centres de salut, excepte excepcions com a zones poc poblades, per a immunitzar a la població facilitarà que els servicis sanitaris ordinaris puguen continuar funcionant amb normalitat.

 

En este sentit, ha avançat que igual que passa amb la vacunació de la població de més de 90 anys, en el moment que s’estenga la cobertura a més grups d’edat, responsables de la Conselleria de Sanitat comunicaran a través d’SMS o d’una telefonada el lloc, dia i hora a on rebre la dosi.

Últimes notícies

Un home ferit en un xoc entre dos camions a la Font de la Figuera

Un home ha resultat ferit este dijous en col·lisionar dos camions a la Font de la Figuera. Els bombers l'han excarcerat i un helicòpter medicalitzat l'ha traslladat a l'hospital.

El Valencia Basket incorpora Mouhamadou Gueye per reforçar el joc interior

El Valencia Basket ha tancat el fitxatge de l’ala-pivot Mouhamadou Gueye, nord-americà amb passaport senegalés, per una temporada, en el seu primer pas pel bàsquet europeu.

Reventons càlids amb ratxes de més de 90 km/h sacsegen el sud d’Alacant

Diverses zones del sud de la província d’Alacant han patit esta vesprada reventons càlids amb ratxes de vent molt fortes i una pujada sobtada de temperatures, en una jornada amb avís roig per calor extrema.

María Collados i Nayra Luque, noves Reines de les Festes de Castelló en 2027

María Collados Marzá ha sigut designada Reina de les Festes de Castelló de 2027 i la xiqueta Nayra Luque Beltrán serà la Reina Infantil, després de la telefonada de l'alcaldessa Begoña Carrasco.

Hisienda insta el PP a no frenar la quita del deute que afavorix sobretot les seues autonomies

El ministre d’Hisenda, Arcadi España, ha demanat al PP en el Congrés que no bloquege la llei que permet condonar més de 83.000 milions del deute autonòmic, una mesura que beneficia sobretot comunitats governades pels populars com Andalusia, la Comunitat Valenciana i Múrcia.

Bicorp encapçala la tercera onada de calor amb quasi 44 graus

La tercera onada de calor de l’estiu ha deixat fins a 43,9 graus a Bicorp i més de 40 graus en nombroses localitats de l’interior de València i Alacant.

L’alacantina Awa Fam brilla amb el seu primer doble-doble a la WNBA

La pívot de Santa Pola Awa Fam ha signat el seu primer doble-doble en la WNBA amb 10 punts i 10 rebots, tot i la derrota de Seattle Storm davant Minnesota Lynx.

Les eurodiputades del PSPV porten a Europa la ‘prioritat nacional’ dels pressupostos valencians

Les eurodiputades socialistes Leire Pajín i Sandra Gómez han preguntat a la Comissió Europea si la ‘prioritat nacional’ i l’“arrelament” dels pressupostos de la Generalitat vulneren el dret de la UE.