10.1 C
València
Dijous, 20 novembre, 2025

El Consell anuncia els espais de vacunació massiva del coronavirus en el territori valencià

 

El president de la Generalitat, Ximo Puig, ha anunciat que la Generalitat habilitarà quatre espais de vacunació massiva per al procés que està previst que comence a l’abril, quan s’incremente l’arribada de dosi. D’esta manera, hi haurà un centre per cada capital de província, a demés d’un altre en Elx, s’habilitarà almenys un espai de referència per comarca i es comptarà també amb els hospitals de campanya.

 

Així ho ha detallat Puig després d’una reunió de coordinació de la vacunació contra el Covid-19, que s’ha celebrat este dissabte de manera telemàtica, a la que ha assistit la vicepresidenta del Consell i consellera d’Igualtat i Polítiques Inclusives, Mónica Oltra, la consellera de Sanitat Universal i Salut Pública, Ana Barceló, i alts càrrecs i tècnics de la Conselleria de Sanitat.

 

En la província de València, s’habilitarà la Ciutat de les Arts i les Ciències, en Alacant la Ciutat de la Llum, en Castelló el Palau de Congressos i en Elx la Institució Firal Alacantina (IFA).

 

Hospitals de campanya

Ximo Puig ha assegurat que per a la fase de vacunació massiva es comptarà amb els hospitals de campanya de València, Alacant i Castelló. A demés, s’habilitarà almenys un espai de referència per comarca. Per al desplaçament a estos centres s’habilitaran línies de transport gratuït.

 

Estes instal·lacions tindran tres recintes separats: una zona de recepció i triatge, una altra d’administració de les vacunes i un espai postvacunació en el que les persones romandran durant uns 20 minuts.

 

Els pacients rebran un avís per SMS o telefonada

El cap del Consell ha destacat que comptar amb instal·lacions diferenciades dels centres de salut, excepte excepcions com a zones poc poblades, per a immunitzar a la població facilitarà que els servicis sanitaris ordinaris puguen continuar funcionant amb normalitat.

 

En este sentit, ha avançat que igual que passa amb la vacunació de la població de més de 90 anys, en el moment que s’estenga la cobertura a més grups d’edat, responsables de la Conselleria de Sanitat comunicaran a través d’SMS o d’una telefonada el lloc, dia i hora a on rebre la dosi.

Últimes notícies

La Fiscalia investiga al bisbe Munilla per declaracions sobre teràpies de conversió

La Fiscalia Provincial de Madrid ha incoat diligències per possible delicte d'odi o lesió a la dignitat després d'unes manifestacions del bisbe Josep Ignacio Munilla. La denúncia va partir de la plataforma El teu poble i el meu i el prelat nega haver atacat a col·lectius LGTBI.

Morant defén que la llibertat de Cerdán és una decisió jurídica i reivindica les mesures del PSOE

La ministra ha subratllat que l'eixida de presó de Santos Cerdán depén dels jutges, mentres el PSOE ha actuat de manera interna amb la seua expulsió i la petició de l'acta. També ha contraposat la resposta socialista amb la del PP a Almeria i ha reiterat la col·laboració amb la justícia.

Morant defén la ciència enfront dels negacionistes i destaca la reconstrucció després de la DANA

La ministra ha reivindicat la inversió en investigació i el paper de l'evidència abans, durant i després de la DANA, amb un homenatge a més de 200 professionals. A més, ha demanat un pacte d'Estat contra l'emergència climàtica.

Tellado dona per fet que PP i Vox anteposaran l’interés general en la Comunitat Valenciana

Miguel Tellado ha assegurat que PP i Vox tancaran en termini un acord en la Comunitat Valenciana i que anteposaran l'interés general al partidista. Ha situat la reconstrucció de la província de València després de la DANA com a prioritat del futur pacte.

València prova l’evacuació a la Torre i activa per primera vegada una alarma sonora

L'Ajuntament ha realitzat un simulacre d'inundació a la Torre per a provar l'evacuació de persones vulnerables i un nou sistema d'avís sonor. Més d'un centenar de professionals han participat per a mesurar temps de resposta i coordinació.

Morant acusa a Feijóo i Abascal de ‘condemnar als valencians a repetir la història’

La líder dels socialistes valencians ha qüestionat que el PP plantege eleccions en totes les autonomies menys en la Comunitat Valenciana i ha rebutjat la candidatura de Juanfran Pérez Llorca, que vincula a un pacte amb la ultradreta.

L’Elx allibera el dijous les últimes mil entrades per a rebre al Reial Madrid

L'Elx posarà a la venda este dijous, des de les 11.00 i només en línia, les últimes mil localitats per al partit del diumenge (21.00) en el Martínez Valero. El ple està quasi assegurat i hi ha seients amb visibilitat reduïda.

El retrobament de Ferrer i Berdych com a capitans a l’Espanya-República Txeca

Espanya i República Txeca es mesuren a Bolonya per un lloc en semifinals, amb l'atractiu del dol en les banquetes entre David Ferrer i Tomas Berdych, exrivales amb 8-8.