El Consell aprova ajudes de 7.000 euros per pub i 28.500 per discoteca per a compensar el seu tancament

 

El Govern valencià ha aprovat este divendres una línia d’ajudes directa a establiments públics d’oci nocturn del territori valencià, dotat amb 8 milions d’euros, per a compensar el seu tancament per la pandèmia i que preveu concedir 7.000 euros per pub i 28.500 per discoteca.

 

Sobre este tema, la vicepresidenta i portaveu del Consell, Mónica Oltra, ha explicat que esta línia d’ajudes directes «està dirigida a compensar des de la Generalitat els negatius efectes que sobre l’economia i l’ocupació vinculada a l’activitat d’oci nocturn està tenint l’obligat cessament d’activitat dels locals públics d’oci nocturn».

 

Les beneficiàries d’estes ajudes directes seran les persones i entitats que exercisquen l’explotació econòmica de pubs, café cantant, cafés concerts, café teatre, discoteques, sales de ball i sales de festa. A demés, la percepció d’estes ajudes serà compatible amb altres subvencions, ajudes, ingressos o recursos procedents de qualsevol administració o ens públics o privats nacionals, de la Unió Europea o d’organismes internacionals, i concedits per a la mateixa finalitat prevista en el present decret.

 

Com rebre estes ajudes

Per a rebre estes ajudes, les persones físiques o jurídiques explotadores dels establiments públics d’oci nocturn han d’acreditar esta condició a dia de 17 d’agost de 2020 i que esta es manté a data de presentació de sol·licitud de l’ajuda.

 

El decret destinarà un import global màxim de 3.725.000 euros per a ajudes a pub, café cantant, café concerts, o café teatre, que serà 7.000 euros per local, i un total de 4.275.000 euros per a discoteques, sales de ball, o sales de festa, 28.500 euros per establiment.

 

En el supòsit de no esgotar-se el crèdit pressupostari destinat a atendre les sol·licituds presentades per algun o alguns dels beneficiaris corresponents, el sobrant podrà destinar-se a augmentar l’import global màxim assignat a aquella tipologia per al que l’estimació inicial resulte insuficient per a atendre les sol·licituds que compten amb informe favorable, però estiguen condicionades a disposar de major consignació pressupostària.

Últimes notícies

Pla urgent per a regenerar la Devesa de El Saler després de l’incendi d’agost

L’Ajuntament de València i la Generalitat han pactat un pla de regeneració i defensa contra incendis a la Devesa de El Saler després del foc d’agost, que va arrasar 37 hectàrees. Les administracions volen agilitzar tràmits, adaptar la normativa de L’Albufera i desplegar el sistema defensiu Sideinfo.

Els consellers d’Educació i Emergències donaran explicacions en Les Corts pels incendis i el robatori del tresor de Villena

Els consellers d’Educació i Cultura i d’Emergències compareixeran en Les Corts quan s’òbriga el període de sessions per explicar el robatori del tresor de Villena i els incendis de l’estiu. L’oposició critica la falta d’activitat parlamentària i el retard en fixar el calendari i el Debat de política general.

El PSPV demanarà a Antifrau l’expedient sobre la contractació de la parella de Pérez Llorca

El PSPV-PSOE sol·licitarà a l’Agència Valenciana Antifrau l’expedient sobre la investigació de la contractació de la parella de Juanfran Pérez Llorca a la Diputació de València i reclama al PP que faça públics possibles dosiers interns.

Setembre tancarà amb un 82 % d’ocupació hotelera a la Comunitat Valenciana

Turisme Comunitat Valenciana preveu per a setembre una ocupació mitjana del 82,1 % en hotels, del 75,3 % en apartaments turístics i del 70 % en càmpings, amb Alicante al capdavant i Benidorm fregant el 90 % d’ocupació.

Un incendi forestal complica la faena dels bombers a Polop de la Marina

Set mitjans terrestres, deu dotacions del Consorci de Bombers d'Alacant i cinc unitats forestals lluiten contra un incendi a Polop de la Marina, on s'ha decretat la situació 1 del PEIF per risc sobre la massa forestal.

Xoc polític pels mals resultats PISA en educació a la Comunitat Valenciana

L’informe PISA amb mals resultats en la Comunitat Valenciana ha desencadenat un dur enfrontament polític. PSPV i Compromís culpen la falta d’inversió i PP i Vox responsabilitzen l’herència del Botànic.

Baldoví dona per fet quatre paperetes i una serà de Compromís

El síndic de Compromís en Les Corts, Joan Baldoví, assegura que en les pròximes autonòmiques hi haurà quatre paperetes i que una serà la de Compromís, malgrat la falta de novetats sobre possibles confluències de l'esquerra.

Mompó insta Morant a deixar de victimitzar-se i li retreu que en política ‘se ve llorado’

Vicent Mompó defensa el seu polèmic missatge contra Diana Morant, assegura que no es disculparà amb ella i li reclama que deixe de victimitzar-se i es pose a treballar.