El Consell aprova ajudes de 7.000 euros per pub i 28.500 per discoteca per a compensar el seu tancament

 

El Govern valencià ha aprovat este divendres una línia d’ajudes directa a establiments públics d’oci nocturn del territori valencià, dotat amb 8 milions d’euros, per a compensar el seu tancament per la pandèmia i que preveu concedir 7.000 euros per pub i 28.500 per discoteca.

 

Sobre este tema, la vicepresidenta i portaveu del Consell, Mónica Oltra, ha explicat que esta línia d’ajudes directes «està dirigida a compensar des de la Generalitat els negatius efectes que sobre l’economia i l’ocupació vinculada a l’activitat d’oci nocturn està tenint l’obligat cessament d’activitat dels locals públics d’oci nocturn».

 

Les beneficiàries d’estes ajudes directes seran les persones i entitats que exercisquen l’explotació econòmica de pubs, café cantant, cafés concerts, café teatre, discoteques, sales de ball i sales de festa. A demés, la percepció d’estes ajudes serà compatible amb altres subvencions, ajudes, ingressos o recursos procedents de qualsevol administració o ens públics o privats nacionals, de la Unió Europea o d’organismes internacionals, i concedits per a la mateixa finalitat prevista en el present decret.

 

Com rebre estes ajudes

Per a rebre estes ajudes, les persones físiques o jurídiques explotadores dels establiments públics d’oci nocturn han d’acreditar esta condició a dia de 17 d’agost de 2020 i que esta es manté a data de presentació de sol·licitud de l’ajuda.

 

El decret destinarà un import global màxim de 3.725.000 euros per a ajudes a pub, café cantant, café concerts, o café teatre, que serà 7.000 euros per local, i un total de 4.275.000 euros per a discoteques, sales de ball, o sales de festa, 28.500 euros per establiment.

 

En el supòsit de no esgotar-se el crèdit pressupostari destinat a atendre les sol·licituds presentades per algun o alguns dels beneficiaris corresponents, el sobrant podrà destinar-se a augmentar l’import global màxim assignat a aquella tipologia per al que l’estimació inicial resulte insuficient per a atendre les sol·licituds que compten amb informe favorable, però estiguen condicionades a disposar de major consignació pressupostària.

Últimes notícies

El València Basket es classifica per a la seua quarta final ACB, de nou contra el Barça

El València Basket ha derrotat l'Asisa Joventut en el tercer partit de semifinals de la Lliga Endesa i disputarà la seua quarta final ACB, la segona consecutiva i la segona contra el Barça.

El Valencia Basket torna a la final ACB: quarta de la seua història i segona seguida contra el Barça

El Valencia Basket ha aconseguit el passe a la seua quarta final de la Lliga ACB després de superar l'Asisa Joventut, i repetirà presència per segon any consecutiu, ara davant el Barça, rival que ja el va superar en la final de 2003.

El Valencia Basket s’impon en Badalona i es classifica per a la final de la Lliga Endesa

El Valencia Basket ha guanyat l’Asisa Joventut a Badalona per 73-87 en el tercer partit de la sèrie i s’ha classificat per a la final de la Lliga Endesa, que disputarà contra el Barça al Roig Arena.

Mor un home de 69 anys mentres es banyava a la platja de Daimús

Un home de 69 anys ha mort este diumenge a la platja de Daimús, a la Safor, després de ser rescatat de l'aigua i no superar les maniobres de reanimació practicades pel SAMU.

L’incendi de vegetació de Segart evoluciona de manera favorable i no arriba a ser forestal

Diverses dotacions del Consorci Provincial i de la Generalitat treballen esta vesprada en un incendi de vegetació a Segart, a la Calderona, que evoluciona de manera positiva i encara no s’ha convertit en incendi forestal.

Rescaten un motorista ferit d’una cuneta en un accident a Cortes de Pallás

Bombers del Consorci Provincial de València han rescatat este diumenge un motorista ferit que havia caigut al fons d’una cuneta després de xocar amb un cotxe a Cortes de Pallás. L’home ha sigut estabilitzat in situ i evacuat en helicòpter fins a l’Hospital La Fe.

Un banc de meduses obliga a alçar la bandera groga a la platja de la Goleta de Tavernes

Un banc de meduses ha causat picadures a diversos participants d’un triatló a la platja de la Goleta de Tavernes de la Valldigna i ha obligat a hissar la bandera groga i l’avís específic de meduses mentre es revisa tot el litoral del municipi.

Castelló neteja més de 115 solars municipals i privats en la campanya 2025-2026

L'Ajuntament de Castelló ha impulsat la limpiesa de més de 115 solars municipals i privats entre 2025 i 2026, exigint als propietaris que complisquen amb el manteniment obligatori dels seus terrenys.