El Consell aprova ajudes de 7.000 euros per pub i 28.500 per discoteca per a compensar el seu tancament

 

El Govern valencià ha aprovat este divendres una línia d’ajudes directa a establiments públics d’oci nocturn del territori valencià, dotat amb 8 milions d’euros, per a compensar el seu tancament per la pandèmia i que preveu concedir 7.000 euros per pub i 28.500 per discoteca.

 

Sobre este tema, la vicepresidenta i portaveu del Consell, Mónica Oltra, ha explicat que esta línia d’ajudes directes «està dirigida a compensar des de la Generalitat els negatius efectes que sobre l’economia i l’ocupació vinculada a l’activitat d’oci nocturn està tenint l’obligat cessament d’activitat dels locals públics d’oci nocturn».

 

Les beneficiàries d’estes ajudes directes seran les persones i entitats que exercisquen l’explotació econòmica de pubs, café cantant, cafés concerts, café teatre, discoteques, sales de ball i sales de festa. A demés, la percepció d’estes ajudes serà compatible amb altres subvencions, ajudes, ingressos o recursos procedents de qualsevol administració o ens públics o privats nacionals, de la Unió Europea o d’organismes internacionals, i concedits per a la mateixa finalitat prevista en el present decret.

 

Com rebre estes ajudes

Per a rebre estes ajudes, les persones físiques o jurídiques explotadores dels establiments públics d’oci nocturn han d’acreditar esta condició a dia de 17 d’agost de 2020 i que esta es manté a data de presentació de sol·licitud de l’ajuda.

 

El decret destinarà un import global màxim de 3.725.000 euros per a ajudes a pub, café cantant, café concerts, o café teatre, que serà 7.000 euros per local, i un total de 4.275.000 euros per a discoteques, sales de ball, o sales de festa, 28.500 euros per establiment.

 

En el supòsit de no esgotar-se el crèdit pressupostari destinat a atendre les sol·licituds presentades per algun o alguns dels beneficiaris corresponents, el sobrant podrà destinar-se a augmentar l’import global màxim assignat a aquella tipologia per al que l’estimació inicial resulte insuficient per a atendre les sol·licituds que compten amb informe favorable, però estiguen condicionades a disposar de major consignació pressupostària.

Últimes notícies

Última prova de l’Elx davant el Toulouse abans de l’estrena en LALIGA

L’Elx tanca este dissabte la pretemporada contra el Toulouse en Pinatar Arena, amb el debut possible de Javi Morcillo i diverses baixes per lesió abans d’estrenar-se en LALIGA davant el Deportivo el 17 d’agost.

Així serà la flota llogada per a l’eixida de The Ocean Race a Alacant

La SPTD ha tret a licitació per 517.217 euros el lloguer de més de 40 embarcacions que garantiran l’organització, la seguretat i la cobertura mediàtica de l’eixida de The Ocean Race Alicante 2027.

El propietari d’un bar de València que ha matat un jove passarà hui a disposició judicial

El propietari del bar 'La Esquina Tropical' de València, detingut per la mort d’un jove de 20 anys, passarà esta vesprada a disposició judicial després de confessar el crim al 091.

Presó per a quatre homes per robar cotxes d’alta gamma clonant les claus electròniques

Quatre homes han ingressat en presó provisional després de ser detinguts a Alacant i Múrcia, acusats de robar quatre cotxes d’alta gamma valorats en 400.000 euros amb claus electròniques clonades.

Crítiques a un cartell de festes de Sagunt per una imatge de sotmetiment sexual

La Coordinadora Feminista de Camp de Morvedre ha denunciat un cartell d’una penya de les festes de Sagunt per mostrar la imatge d’un toro sotmetent sexualment una dona nua i qüestiona el silenci de l’Ajuntament.

La sinistralitat laboral deixa 32 morts en mig any a la Comunitat Valenciana, 12 menys que en 2025

Els accidents laborals han causat 32 morts en la Comunitat Valenciana en el primer semestre de 2026, 12 menys que un any abans, dins d’un context estatal amb 358 víctimes mortals. La majoria de sinistres s’han produït en jornada de treball i afecten sobretot treballadors assalariats i sectors com servicis i construcció.

La compravenda de vivendes es manté estable al juny a la Comunitat Valenciana

La compravenda de vivendes ha mantingut al juny el mateix volum que fa un any a la Comunitat Valenciana, amb 8.558 operacions, en un context de lleu repunt a Espanya després de cinc mesos de caigudes.

Cauen 77 detinguts en Espanya d’una macroxarxa de tràfic de migrants i drogues al Mediterrani

Una operació internacional ha desmantellat una de les majors xarxes de tràfic de migrants, drogues i armes al Mediterrani, amb 77 detinguts en Espanya i ramificacions en la Comunitat Valenciana.
FILMOTECA D'ESTIU