El Consell aprova ajudes de 7.000 euros per pub i 28.500 per discoteca per a compensar el seu tancament

 

El Govern valencià ha aprovat este divendres una línia d’ajudes directa a establiments públics d’oci nocturn del territori valencià, dotat amb 8 milions d’euros, per a compensar el seu tancament per la pandèmia i que preveu concedir 7.000 euros per pub i 28.500 per discoteca.

 

Sobre este tema, la vicepresidenta i portaveu del Consell, Mónica Oltra, ha explicat que esta línia d’ajudes directes «està dirigida a compensar des de la Generalitat els negatius efectes que sobre l’economia i l’ocupació vinculada a l’activitat d’oci nocturn està tenint l’obligat cessament d’activitat dels locals públics d’oci nocturn».

 

Les beneficiàries d’estes ajudes directes seran les persones i entitats que exercisquen l’explotació econòmica de pubs, café cantant, cafés concerts, café teatre, discoteques, sales de ball i sales de festa. A demés, la percepció d’estes ajudes serà compatible amb altres subvencions, ajudes, ingressos o recursos procedents de qualsevol administració o ens públics o privats nacionals, de la Unió Europea o d’organismes internacionals, i concedits per a la mateixa finalitat prevista en el present decret.

 

Com rebre estes ajudes

Per a rebre estes ajudes, les persones físiques o jurídiques explotadores dels establiments públics d’oci nocturn han d’acreditar esta condició a dia de 17 d’agost de 2020 i que esta es manté a data de presentació de sol·licitud de l’ajuda.

 

El decret destinarà un import global màxim de 3.725.000 euros per a ajudes a pub, café cantant, café concerts, o café teatre, que serà 7.000 euros per local, i un total de 4.275.000 euros per a discoteques, sales de ball, o sales de festa, 28.500 euros per establiment.

 

En el supòsit de no esgotar-se el crèdit pressupostari destinat a atendre les sol·licituds presentades per algun o alguns dels beneficiaris corresponents, el sobrant podrà destinar-se a augmentar l’import global màxim assignat a aquella tipologia per al que l’estimació inicial resulte insuficient per a atendre les sol·licituds que compten amb informe favorable, però estiguen condicionades a disposar de major consignació pressupostària.

Últimes notícies

Dos detinguts després de xocar amb la Guàrdia Civil en una persecució per drogues en Orihuela Costa

Dos hòmens de 30 i 34 anys han sigut detinguts en Orihuela Costa per tràfic de drogues després d'una persecució amb cotxe que va acabar amb un xoc frontal contra un vehicle de la Guàrdia Civil i un agent ferit.

La Policia de la Generalitat incauta 39 obres falses atribuïdes a Saura, Miró i Basquiat

La Policia de la Generalitat ha intervingut 39 obres d'art falsament atribuïdes a Antonio Saura, Joan Miró i Jean-Michel Basquiat i ha detingut al presumpte responsable per estafa i delicte contra la propietat intel·lectual.

Aagesen defén una coordinació constant en la dana i acusa a la Generalitat de fallar com a autoritat competent

Sara Aagesen insistix al Senat en què la coordinació entre ministeris durant la dana va ser contínua i responsabilitza a la Generalitat Valenciana del retard en les alertes a la població.

El València preveu 50.000 abonats en el Nou Mestalla i limitarà els concerts a l’estiu

El València calcula aconseguir els 50.000 abonats en el Nou Mestalla en la temporada 2027-28 i planteja un model d'estadi actiu tot l'any, amb concerts sol a l'estiu i horaris pactats amb el veïnat de Benicalap.

Toljan i Víctor García s’exerciten al marge i són dubte per al Llevant davant el Betis

Jeremy Toljan i Víctor García s'entrenen al marge per sobrecàrregues musculars i són seriós dubte per al lateral dret del Llevant en la seua visita al Betis.

Affengruber amplia la nòmina de mundialistes de l’Elx amb la seua crida amb Àustria

El central de l'Elx David Affengruber és convocat per Àustria per al pròxim Mundial i s'unix a la tala però il·lustre llista de jugadors franjiverdes que han disputat esta cita.

Jaume Guardeño continua la seua recuperació en una clínica de neurorrehabilitación a Barcelona

El ciclista Jaume Guardeño ha sigut traslladat a la Clínica Guttmann de Barcelona, centre de referència en neurorrehabilitación, on continuarà recuperant-se del greu accident patit mentres entrenava el 31 de març.

Montero i Sako es reincorporen al València Basket abans de la Final Four de l’Eurolliga

Jean Montero i Neal Sako se sumen de nou als entrenaments del València Basket després de superar els seus problemes físics, a pocs dies de la semifinal d'Eurolliga davant el Reial Madrid.