El Consell comprarà 500.000 tests ràpids per a centres educatius

 

El Govern valencià comprarà una primera remesa de 500.000 test ràpids d’antígens per als centres educatius que permetran determinar in situ si un estudiant amb símptomes de coronavirus està contagiat, el que obligarà a canviar el protocol d’actuació per al sistema educatiu i, a demés, alleugerirà la càrrega assistencial a Atenció Primària.

 

D’eixa manera ho ha anunciat esta vesprada de dijous la consellera de Sanitat Universal, Ana Barceló, en roda de premsa per a informar de la situació epidemiològica del territori valencià.

 

Barceló ha ressaltat que en el Consell Interterritorial mantingut al costat de la conselleria d’Educació i els Ministeris de Sanitat i Educació s’ha posat en relleu que el protocol està «funcionat», ja que només s’han hagut de confinar el 0,58% de les aules.

 

Els resultats estan en 15 minuts

A demés, ha destacat que ja s’ha obert la tramitació per a adquirir un primer lot de mig milió de tests ràpids d’antígens, el resultat dels que està en uns 15 minuts i tenen la «mateixa fiabilitat» que una PCR. D’eixa forma, quan un estudiant present símptomes compatibles amb el Covid-19 se li practicarà esta prova en el seu mateix centre i, en funció del resultat, Salut Pública adoptarà les mesures oportunes.

 

Sobre este tema, ha ressaltat que el territori valencià se suma a esta «nova eina ràpida i d’una agilitat extraordinària» que obligarà a canviar el protocol d’actuació en l’àmbit educatiu quan es disposen d’estes proves, que s’aniran adquirint conforme siguen necessàries perquè «no hi ha cap problema» de desproveïment en el mercat. 

 

A demés, ha recalcat que en obtindre el resultat el mateix professional que extrau la mostra, sense necessitat de portar-lo al laboratori com les PCR, s’alleugerirà la càrrega assistencial a Atenció Primària. De fet, ha ressaltat que ja s’apliquen en Urgències hospitalàries «funcionen molt bé».

Últimes notícies

La Comunitat Valenciana ja supera els 3,3 milions de vivendes i acumula 62.632 pisos nous buits

La Comunitat Valenciana ha tancat 2025 amb 3.332.698 vivendes i 62.632 pisos nous sense vendre, l’1,8 % del parc total, en un context de demanda creixent i falta d’oferta assequible a tot l’Estat.

La química valenciana concentra quasi tot el negoci del sector amb 7.000 milions

Quimacova agrupa 261 empreses que concentren el 90% de la facturació del sector químic valencià, amb quasi 7.000 milions de negoci i una forta aposta per la innovació i l’ocupació.

Catalá reclama que la polarització no embrute la defensa de l’Albufera com a reserva de la Biosfera

María José Catalá demana al Govern d’Espanya un suport clar a la candidatura de l’Albufera com a reserva de la Biosfera i alerta que la polarització política no ha de contaminar este consens social.

Cues de fins a 5 quilòmetres a l’A-7 a Manises i Moncada per una avaria i un accident

L’A-7 patix este dijous retencions de fins a cinc quilòmetres a Manises i Moncada per una avaria en un camió i un accident, mentre que un altre sinistre a la V-31 a Sedaví ha causat cues de quasi tres quilòmetres.

Quatre detinguts per una sèrie de robatoris en àrees de servici de l’AP-7 entre la Comunitat Valenciana i Múrcia

La Guàrdia Civil ha desarticulat un grup que presumptament robava en àrees de servici de l’AP-7 a Castelló, València, Alacant i Múrcia, amb quatre hòmens detinguts de 35 a 45 anys.

Així és la nova equipació del Valencia CF amb detalls en roig Torino per a l’últim any a Mestalla

El Valencia CF i Puma han presentat la camiseta de la temporada 2026-27, que combina el blanc tradicional amb detalls en roig Torino i pantaló i mitjons negres, com a homenatge al Camp de Mestalla en la seua temporada de comiat.

Nacho Mañó nega maltractament o assetjament a Lydia Rodríguez i denuncia un dany irreparable a la seua imatge

El músic valencià Nacho Mañó, exmembre de Presuntos Implicados, ha difós un comunicat on nega haver maltractat o assetjat Lydia Rodríguez i assegura que les acusacions li provoquen un profund dolor i un dany irreparable a la seua imatge.

L’home detingut per l’homicidi d’Aldaia passarà a disposició judicial este divendres

L’home detingut per la mort d’un altre home en una baralla amb armes blanques a Aldaia passarà este divendres a disposició del jutjat número 3 de Torrent. La Guàrdia Civil investiga el cas com un possible crim relacionat amb una disputa entre residents d’una nau als afores del municipi.