El Consell comprarà 500.000 tests ràpids per a centres educatius

 

El Govern valencià comprarà una primera remesa de 500.000 test ràpids d’antígens per als centres educatius que permetran determinar in situ si un estudiant amb símptomes de coronavirus està contagiat, el que obligarà a canviar el protocol d’actuació per al sistema educatiu i, a demés, alleugerirà la càrrega assistencial a Atenció Primària.

 

D’eixa manera ho ha anunciat esta vesprada de dijous la consellera de Sanitat Universal, Ana Barceló, en roda de premsa per a informar de la situació epidemiològica del territori valencià.

 

Barceló ha ressaltat que en el Consell Interterritorial mantingut al costat de la conselleria d’Educació i els Ministeris de Sanitat i Educació s’ha posat en relleu que el protocol està «funcionat», ja que només s’han hagut de confinar el 0,58% de les aules.

 

Els resultats estan en 15 minuts

A demés, ha destacat que ja s’ha obert la tramitació per a adquirir un primer lot de mig milió de tests ràpids d’antígens, el resultat dels que està en uns 15 minuts i tenen la «mateixa fiabilitat» que una PCR. D’eixa forma, quan un estudiant present símptomes compatibles amb el Covid-19 se li practicarà esta prova en el seu mateix centre i, en funció del resultat, Salut Pública adoptarà les mesures oportunes.

 

Sobre este tema, ha ressaltat que el territori valencià se suma a esta «nova eina ràpida i d’una agilitat extraordinària» que obligarà a canviar el protocol d’actuació en l’àmbit educatiu quan es disposen d’estes proves, que s’aniran adquirint conforme siguen necessàries perquè «no hi ha cap problema» de desproveïment en el mercat. 

 

A demés, ha recalcat que en obtindre el resultat el mateix professional que extrau la mostra, sense necessitat de portar-lo al laboratori com les PCR, s’alleugerirà la càrrega assistencial a Atenció Primària. De fet, ha ressaltat que ja s’apliquen en Urgències hospitalàries «funcionen molt bé».

Últimes notícies

Judici oral a un jove per injuriar Carlos Mazón en xarxes mig any després de la dana

Una jutgessa de València ha obert judici oral contra un jove de 21 anys que, en abril de 2025, va insultar en obert l’aleshores president de la Generalitat, Carlos Mazón, a la xarxa social X. La Fiscalia demana una multa de 3.000 euros per un presumpte delicte d’injúries contra autoritat.

El relat més íntim de Ferran Torres: quan va pensar a deixar el futbol

Ferran Torres, heroi de la segona estrela d’Espanya, ha revelat que va arribar a perdre la il·lusió pel futbol i va pensar a deixar-lo per la pressió i les crítiques, fins que va demanar ajuda psicològica.

El xofer de Pradas diu que no recorda converses ni telefonades el dia de la DANA

El xofer de l’exconsellera Salomé Pradas ha declarat al jutjat de Catarroja que no recorda ni converses ni telefonades durant els desplaçaments del dia de la DANA perquè, segons ha explicat, anava pendent de la carretera. Ha detallat el recorregut d’aquella jornada i ha remarcat que va tindre poques interaccions amb la resta de càrrecs presents.

Fins a 41 graus: avís taronja per calor extrema en set comunitats, inclosa la Comunitat Valenciana

Set comunitats, entre elles la Comunitat Valenciana, han activat l’avís taronja per una nova onada de calor amb màximes de fins a 41 graus, segons Aemet.

Una nova ‘calculadora’ permetrà personalitzar el risc de càncer de mama en dones d’Espanya

El projecte MamoRisk analitzarà 10.000 dones de 14 comunitats, inclosa la Comunitat Valenciana, per predir el risc individual de càncer de mama a 2 i 5 anys.

La signatura d’hipoteques cau un 11,5 % al maig a la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana ha registrat al maig una caiguda del 11,5 % en hipoteques per a vivenda, fins a 4.825 operacions, en un context de desacceleració del mercat hipotecari a Espanya.

Nou decàleg del turista responsable a València per a reforçar la convivència amb els veïns

L'Ajuntament de València ha impulsat, a través de la Fundació Visit València, un Decàleg del Turista Responsable per a fomentar un comportament cívic, respectuós i sostenible entre els visitants i millorar la convivència amb el veïnat.

Un reventó càlid a la Vall d’Albaida dispara la temperatura i deixa ràfegues de vent fort

Ontinyent i altres localitats de la Vall d’Albaida han registrat un reventó càlid amb una pujada sobtada de quasi sis graus i ràfegues de vent fortes. Aemet també ha explicat que l’efecte d’illa de calor urbana a València ha sigut molt dèbil en esta situació.