El Consell comprarà 500.000 tests ràpids per a centres educatius

 

El Govern valencià comprarà una primera remesa de 500.000 test ràpids d’antígens per als centres educatius que permetran determinar in situ si un estudiant amb símptomes de coronavirus està contagiat, el que obligarà a canviar el protocol d’actuació per al sistema educatiu i, a demés, alleugerirà la càrrega assistencial a Atenció Primària.

 

D’eixa manera ho ha anunciat esta vesprada de dijous la consellera de Sanitat Universal, Ana Barceló, en roda de premsa per a informar de la situació epidemiològica del territori valencià.

 

Barceló ha ressaltat que en el Consell Interterritorial mantingut al costat de la conselleria d’Educació i els Ministeris de Sanitat i Educació s’ha posat en relleu que el protocol està «funcionat», ja que només s’han hagut de confinar el 0,58% de les aules.

 

Els resultats estan en 15 minuts

A demés, ha destacat que ja s’ha obert la tramitació per a adquirir un primer lot de mig milió de tests ràpids d’antígens, el resultat dels que està en uns 15 minuts i tenen la «mateixa fiabilitat» que una PCR. D’eixa forma, quan un estudiant present símptomes compatibles amb el Covid-19 se li practicarà esta prova en el seu mateix centre i, en funció del resultat, Salut Pública adoptarà les mesures oportunes.

 

Sobre este tema, ha ressaltat que el territori valencià se suma a esta «nova eina ràpida i d’una agilitat extraordinària» que obligarà a canviar el protocol d’actuació en l’àmbit educatiu quan es disposen d’estes proves, que s’aniran adquirint conforme siguen necessàries perquè «no hi ha cap problema» de desproveïment en el mercat. 

 

A demés, ha recalcat que en obtindre el resultat el mateix professional que extrau la mostra, sense necessitat de portar-lo al laboratori com les PCR, s’alleugerirà la càrrega assistencial a Atenció Primària. De fet, ha ressaltat que ja s’apliquen en Urgències hospitalàries «funcionen molt bé».

Últimes notícies

Un incendi arrasa una nau de tractament d’ametla de 10.000 m² a la Vall d’Alba

Un incendi declarat en una empresa de tractament d'ametles a la Vall d'Alba ha calcinat una nau de 10.000 metres quadrats i ha provocat el col·lapse de la seua estructura, sense causar ferits.

El jutge cita al excomisionado de la DANA com investigat per presumpta falsedat documental

El Jutjat d'Instrucció 4 de València cridarà a declarar com investigat el 22 de maig al excomisionado per a la DANA José María Ángel per la presumpta falsificació del títol amb el qual va promocionar com a funcionari.

Les XV Jornades de Còmic de València tornen a la Nau amb firmes, tallers i més de 70 expositors

Les XV Jornades de Còmic de València se celebren del 22 al 24 de maig en La Nau amb firmes d'autors, tallers infantils, jocs de taula i més de 70 estands.

L’Horta Sud impulsa una ruta en homenatge a les víctimes de la DANA i al voluntariat

La Mancomunitat de l'Horta Sud aprova un pla estratègic de turisme per als pròxims quatre anys que inclou una ruta en record de les víctimes de la DANA i del voluntariat i noves propostes de cicloturisme, cultura i gastronomia.

Intens incendi en una empresa de tractament d’ametles a Vall d’Alba

Un incendi industrial molt desenrotllat afecta a una empresa de tractament d'ametles en un polígon de La Vall d'Alba i genera una gran columna de fum, mobilitzant un ampli desplegament de bombers i mitjans d'emergències.

Desallotgen diverses empreses per un incendi en una nau industrial de Vall d’Alba sense ferits

Un incendi totalment desenrotllat en una nau de tractament d'ametles en un polígon de Vall d'Alba ha obligat a desallotjar de manera preventiva les empreses confrontants, sense causar ferits.

Pedro Martínez veu la sèrie al 50% i resta pes al factor pista davant el Panathinaikos

Pedro Martínez considera que el quint partit d'Eurolliga entre València Basket i Panathinaikos està totalment obert, reclama gestionar la pressió i demana ser fidel a l'estil de l'equip.

Els museus valencians celebren el seu dia amb horaris ampliats i activitats gratuïtes

Els principals museus valencians se sumen al Dia Internacional dels Museus amb horaris ampliats, entrada gratuïta i una programació especial que s'estendrà diversos dies.