El Consell comprarà 500.000 tests ràpids per a centres educatius

 

El Govern valencià comprarà una primera remesa de 500.000 test ràpids d’antígens per als centres educatius que permetran determinar in situ si un estudiant amb símptomes de coronavirus està contagiat, el que obligarà a canviar el protocol d’actuació per al sistema educatiu i, a demés, alleugerirà la càrrega assistencial a Atenció Primària.

 

D’eixa manera ho ha anunciat esta vesprada de dijous la consellera de Sanitat Universal, Ana Barceló, en roda de premsa per a informar de la situació epidemiològica del territori valencià.

 

Barceló ha ressaltat que en el Consell Interterritorial mantingut al costat de la conselleria d’Educació i els Ministeris de Sanitat i Educació s’ha posat en relleu que el protocol està «funcionat», ja que només s’han hagut de confinar el 0,58% de les aules.

 

Els resultats estan en 15 minuts

A demés, ha destacat que ja s’ha obert la tramitació per a adquirir un primer lot de mig milió de tests ràpids d’antígens, el resultat dels que està en uns 15 minuts i tenen la «mateixa fiabilitat» que una PCR. D’eixa forma, quan un estudiant present símptomes compatibles amb el Covid-19 se li practicarà esta prova en el seu mateix centre i, en funció del resultat, Salut Pública adoptarà les mesures oportunes.

 

Sobre este tema, ha ressaltat que el territori valencià se suma a esta «nova eina ràpida i d’una agilitat extraordinària» que obligarà a canviar el protocol d’actuació en l’àmbit educatiu quan es disposen d’estes proves, que s’aniran adquirint conforme siguen necessàries perquè «no hi ha cap problema» de desproveïment en el mercat. 

 

A demés, ha recalcat que en obtindre el resultat el mateix professional que extrau la mostra, sense necessitat de portar-lo al laboratori com les PCR, s’alleugerirà la càrrega assistencial a Atenció Primària. De fet, ha ressaltat que ja s’apliquen en Urgències hospitalàries «funcionen molt bé».

Últimes notícies

El Valencia Basket fitxa Dylan Osetkowski per a reforçar el joc interior

El Valencia Basket ha tancat el fitxatge del pivot estatunidenc amb passaport alemany Dylan Osetkowski per a les dos pròximes temporades, després de la seua eixida del Partizan de Belgrad i amb experiència prèvia en la Lliga Endesa amb Unicaja.

El Levante inicia la pretemporada 26-27 amb Bardeli com a únic fitxatge i pendent d’eixides

El Levante comença dilluns la pretemporada 26-27 amb Enzo Bardeli com a única cara nova, sense vendes tancades i amb diversos jugadors en l’aparador.

Justin de Haas celebrarà l’últim any de Mestalla abans del trasllat al Nou Mestalla

El central neerlandés Justin de Haas, nou jugador del Valencia CF fins a 2030, ha destacat la sort de poder jugar l’última temporada a Mestalla abans del trasllat al Nou Mestalla i ha elogiat la pressió i el suport de l’afició valencianista.

Diumenge assolellat i oratge estable abans d’una nova onada de calor

Este diumenge es manté l’oratget estable i assolellat a la Comunitat Valenciana, amb màximes per damunt dels 30 graus, abans que dilluns arribe una segona onada de calor amb valors pròxims als 40 graus en zones d’interior i prelitoral.

L’Alfàs del Pi consagra Eduard Fernández, Luisa Gavasa i Miguel Rellán amb el Faro de Plata

El Festival de l’Alfàs del Pi ha homenatjat Eduard Fernández, Luisa Gavasa i Miguel Rellán amb el Faro de Plata i una estrella al Passeig Marítim del Cinema de l’Albir, en una 38a edició que reunix més de mil curtmetratges.

L’assassí masclista d’Alacant continua ingressat i sota custòdia policial

L’home detingut per matar la seua dona i una filla i ferir greument una altra a la Cañada del Fenollar continua ingressat a l’hospital de Sant Joan d’Alacant sota custòdia policial, mentres el cas l’investiga l’EMUME de la Guàrdia Civil.

València tanca uns Gay Games històrics i passa el testic a Perth 2030

València ha posat punt final als Gay Games amb un acte a la Fonteta, on ha passat el testic a Perth, seu de l’edició de 2030, després d’una setmana amb més de 10.200 esportistes de 81 països.

Xabi López-Arostegui trenca el seu contracte i deixa el Valencia Basket després de cinc temporades

L’aler basc Xabi López-Arostegui ha acordat amb el Valencia Basket la rescissió del contracte fins a 2027 i se’n va del club després de cinc temporades i 253 partits.