13.9 C
València
Divendres, 6 febrer, 2026

El Consell comprarà 500.000 tests ràpids per a centres educatius

 

El Govern valencià comprarà una primera remesa de 500.000 test ràpids d’antígens per als centres educatius que permetran determinar in situ si un estudiant amb símptomes de coronavirus està contagiat, el que obligarà a canviar el protocol d’actuació per al sistema educatiu i, a demés, alleugerirà la càrrega assistencial a Atenció Primària.

 

D’eixa manera ho ha anunciat esta vesprada de dijous la consellera de Sanitat Universal, Ana Barceló, en roda de premsa per a informar de la situació epidemiològica del territori valencià.

 

Barceló ha ressaltat que en el Consell Interterritorial mantingut al costat de la conselleria d’Educació i els Ministeris de Sanitat i Educació s’ha posat en relleu que el protocol està «funcionat», ja que només s’han hagut de confinar el 0,58% de les aules.

 

Els resultats estan en 15 minuts

A demés, ha destacat que ja s’ha obert la tramitació per a adquirir un primer lot de mig milió de tests ràpids d’antígens, el resultat dels que està en uns 15 minuts i tenen la «mateixa fiabilitat» que una PCR. D’eixa forma, quan un estudiant present símptomes compatibles amb el Covid-19 se li practicarà esta prova en el seu mateix centre i, en funció del resultat, Salut Pública adoptarà les mesures oportunes.

 

Sobre este tema, ha ressaltat que el territori valencià se suma a esta «nova eina ràpida i d’una agilitat extraordinària» que obligarà a canviar el protocol d’actuació en l’àmbit educatiu quan es disposen d’estes proves, que s’aniran adquirint conforme siguen necessàries perquè «no hi ha cap problema» de desproveïment en el mercat. 

 

A demés, ha recalcat que en obtindre el resultat el mateix professional que extrau la mostra, sense necessitat de portar-lo al laboratori com les PCR, s’alleugerirà la càrrega assistencial a Atenció Primària. De fet, ha ressaltat que ja s’apliquen en Urgències hospitalàries «funcionen molt bé».

Últimes notícies

Emergències gestiona en dos dies 624 incidents pel temporal de vent en la Comunitat Valenciana

Emergències i el 1·1·2 han gestionat 624 incidents pel vent en dos dies, amb 314 a València. Es desactiven les alertes per vent i seguix l'avís costaner.

València Basket busca passar pàgina en la seua visita a Estepona

El conjunt taronja afronta a Estepona el seu primer partit després de l'eliminació europea, amb la volta de Queralt Casas i la baixa de Leo Fiebich. Burgos demana màxima mentalitat.

El temporal de vent deixa ratxes de 148 km/h a Xodos i deu intervencions a la província de València

L'episodi de vent ha deixat una ratxa màxima de 148 km/h a Xodos i ha motivat deu actuacions de bombers a la província de València. L'avís groc s'ha mantingut en quasi tota la Comunitat Valenciana.

Retards en les línies C1 i C2 de Rodalia València pel vent en la catenària

C1 i C2 de Rodalia València registren retards, detencions i possibles canvis de recorregut per danys en la catenària causats pel vent. El tram Alfafar-València Nord s'ha resolt, però entre La Pobla Llarga i Xàtiva se circula per via única; Metrovalencia opera amb normalitat.

El ponent dispara les màximes i la Comunitat suma sis de les deu més altes d’Espanya

El vent de ponent va elevar les temperatures per damunt de 20 °C en nombrosos punts de la Comunitat Valenciana. La regió va col·locar sis registres entre les deu màximes del país, amb 26,1 °C a Miramar.

Tres detinguts per una onada de robatoris en cotxes per a sostraure balises V-16 a Sant Vicent

Tres hòmens han sigut detinguts per una cadena de robatoris en una sola matinada a Sant Vicent del Raspeig. Buscaven balises V-16, a més de ferramentes i diners.

Aemet ha establit l’avís taronja en el litoral d’Alacant per ones de 4 metres este dissabte

Aemet ha establit per al dissabte un avís taronja en el litoral d'Alacant per ones de 3 a 4 metres i vent del sud-oest de 60-70 km/h. Abans regixen avisos grocs per vent i fenòmens costaners a Alacant, València i Castelló.

L’ex director d’Emergències: es va descartar evacuar per la presa de Forata per a evitar el pànic

L'ex director general d'Emergències ha declarat que el Cecopi va considerar evacuar pel risc en la presa de Forata, però el va descartar per a evitar el pànic. També ha sostingut que l'És-Alert no es va plantejar fins a les 19.00, una versió que xoca amb la de José Miguel Basset.