El Consell decidirà en els pròxims dies si l’ús de la mascareta serà obligatori en el territori valencià

 

El Consell decidirà en els pròxims dies si estén l’ús obligatori de la mascareta, com han fet comunitats del seu entorn, com Catalunya, Aragó, Balears i Múrcia, i si flexibilitza algunes mesures relacionades amb els aforaments permesos.

 

D’eixa manera ho ha assegurat el president de la Generlaitat, Ximo Puig, després d’assistir a la presentació del programa de formació ’42Alacant’, a on ha defensat la importància de la responsabilitat individual i la corresponsabilitat perquè  «no pot haver un policia darrere de cada persona».

 

Ha recordat que l’ús de la mascareta ja és obligatòria en determinats espais i moments, pel que del que s’està parlant «no és de mascareta obligatòria si o no, sinó si s’ampliar l’obligatorietat en un altre àmbits». En este sentit, ha afirmat que l’estan estudiant, «intentant equilibrar el que té a vore amb la salut, que és la gran prioritat, amb les repercussions econòmiques que totes les decisions tenen».

 

«Els brots estan controlats»

«Prendrem decisions en els pròxims dies, tant respecte a esta qüestió, com a unes altres que tenen a vore amb els aforaments», ha assegurat Puig, qui ha dit que existix demanda de certa flexibilització d’aforaments en alguns àmbits, alguna cosa que podria fer-se «si s’admet obligatòriament l’ús de la mascareta».

 

Sobre els brots de coronavirus detectats en el territori valencià, el president ha assegurat que en estos moments tots estan controlats, encara que ha indicat que «no es pot parlar de control absolut perquè la societat sense risc no existix».

 

Ha assenyalat també que en tots els brots s’ha pogut fer el traçat de la xarxa de contactes, actuar directament, i ha destacat que en estos moments les xifres d’hospitalitzacions són «molt baixes» en el territori valencià, encara que ha rebutjat fer «el més mínim triomfalisme».

Últimes notícies

Centenars d’estudiants del campus de la UPV a la Xina celebren el Mundial guanyat per Espanya

Centenars d’estudiants del campus de la UPV a Hangzhou han viscut junts la final del Mundial i han celebrat la victòria d’Espanya contra Argentina, en plena Escola Internacional de Verano sobre disciplines STEM.

Onze mil quilòmetres de vigilància del Seprona en una setmana crítica d’alt risc d’incendis a València

Agents del Seprona han patrullat més d’11.000 quilòmetres en 18 termes municipals de cinc comarques valencianes durant una setmana catalogada de màxim risc d’incendis forestals.

Aemet activa avís taronja a l’interior de València per temperatures de fins a 40 graus

Aemet ha activat l’avís taronja dimarts i dimecres a l’interior de València per màximes de fins a 40 graus, en plena tercera ona de calor del mes de juliol.

Comissen quasi 600 productes falsificats a Alcossebre valorats en 10.700 euros

La Guàrdia Civil ha comissat 594 productes presumptament falsificats a Alcossebre, valorats en 10.700 euros, i ha proposat sancions a quatre venedors ambulants.

Incliva incorpora l’exercici al tractament del càncer de mama en un innovador projecte pilot

Incliva ha posat en marxa a València un projecte pilot amb 80 dones amb càncer de mama recentment diagnosticat per integrar un programa d’exercici físic personalitzat en el tractament amb quimioteràpia.

Sagunt a Escena reunirà 19 espectacles de teatre, música, dansa i circ a l’agost

El festival obrerà amb la producció de l'IVC 'El Narcís en la seua opinió', de Guillem de Castro, i combinarà clàssics, teatre contemporani i obres en valencià

Dilluns amb calor extrema a l’interior i tempestes vespertines a la Comunitat

La Comunitat Valenciana afronta este dilluns un episodi de calor molt intensa a l’interior de València i Alacant, amb màximes pròximes als 40 graus i possibles tempestes vespertines, segons Aemet.

Tallada la línia C2 de Rodalia entre Xàtiva i Algemesí per un problema en la catenària

La circulació ferroviària entre Xàtiva i Algemesí està interrompuda per una falta de tensió en la catenària, amb un pla alternatiu per carretera entre Xàtiva i Benifaió.