14.1 C
València
Diumenge, 28 desembre, 2025

El Consell decidirà en els pròxims dies si l’ús de la mascareta serà obligatori en el territori valencià

 

El Consell decidirà en els pròxims dies si estén l’ús obligatori de la mascareta, com han fet comunitats del seu entorn, com Catalunya, Aragó, Balears i Múrcia, i si flexibilitza algunes mesures relacionades amb els aforaments permesos.

 

D’eixa manera ho ha assegurat el president de la Generlaitat, Ximo Puig, després d’assistir a la presentació del programa de formació ’42Alacant’, a on ha defensat la importància de la responsabilitat individual i la corresponsabilitat perquè  «no pot haver un policia darrere de cada persona».

 

Ha recordat que l’ús de la mascareta ja és obligatòria en determinats espais i moments, pel que del que s’està parlant «no és de mascareta obligatòria si o no, sinó si s’ampliar l’obligatorietat en un altre àmbits». En este sentit, ha afirmat que l’estan estudiant, «intentant equilibrar el que té a vore amb la salut, que és la gran prioritat, amb les repercussions econòmiques que totes les decisions tenen».

 

«Els brots estan controlats»

«Prendrem decisions en els pròxims dies, tant respecte a esta qüestió, com a unes altres que tenen a vore amb els aforaments», ha assegurat Puig, qui ha dit que existix demanda de certa flexibilització d’aforaments en alguns àmbits, alguna cosa que podria fer-se «si s’admet obligatòriament l’ús de la mascareta».

 

Sobre els brots de coronavirus detectats en el territori valencià, el president ha assegurat que en estos moments tots estan controlats, encara que ha indicat que «no es pot parlar de control absolut perquè la societat sense risc no existix».

 

Ha assenyalat també que en tots els brots s’ha pogut fer el traçat de la xarxa de contactes, actuar directament, i ha destacat que en estos moments les xifres d’hospitalitzacions són «molt baixes» en el territori valencià, encara que ha rebutjat fer «el més mínim triomfalisme».

Últimes notícies

Un llibre per a parlar sense por del porno amb els més jóvens i desmuntar les seues mentides

El professor Enric Senabre publica una obra per a preadolescents que convida a tractar el porno sense tabús, entendre la seua ficció i demanar ajuda adulta. Inclou reflexions per capítols i una guia per a famílies i docents.

Indonèsia va reprendre la busca d’un espanyol i tres menors després d’un naufragi

Els equips de rescat van reprendre la busca d'un espanyol i tres dels seus fills després de l'enfonsament d'un vaixell turístic en Padar. L'operació se centra en localitzar el casc per a enviar bussos malgrat els corrents i el mal temps.

Rescatat un escalador en desprendre’s una cornisa en el Racó de Bonança d’Orihuela

Un escalador ha sigut rescatat amb ferides en el turmell en el Racó de Bonança després de desprendre's una cornisa. Els bombers han descendit per terreny escarpat i ho han entregat a una ambulància SVB per al seu trasllat a l'hospital.

Aemet eleva a taronja l’avís per pluges del diumenge a la província de València

Aemet ha elevat a taronja l'avís per pluges en tota la província de València per a este diumenge. L'episodi estarà actiu de 7 a 24 hores i deixarà acumulats molt intensos.

Les pluges del dissabte deixen fins a 76,8 l/m² en l’Albufera i 68 a Benicarló

La jornada ha deixat acumulats destacats en la Comunitat Valenciana, amb el major registre en l'Albufera. Aemet eleva a taronja l'avís a l'interior de València este diumenge.

El futbol es bolca amb Fernando Martín després del naufragi a Indonèsia

RFEF, LaLiga i nombrosos clubs han expressat el seu pesar per l'entrenador del València femení B i tres dels seus fills després d'un naufragi a Indonèsia. El rescat continua en marxa.

Desapareixen en un naufragi a Indonèsia un exfutbolista valencià i tres dels seus fills

Els quatre desapareguts després de l'enfonsament prop de l'illa de Padar són Fernando Martín Carreras, de 44 anys, i tres dels seus fills. La mare i una altra filla van ser rescatades i continua un operatiu de busca de 3 a 4 dies.

Luís Castro arriba al Llevant amb convicció i sense exigir fitxatges

El nou tècnic del Llevant firma fins a 2027 i fixa la permanència com a objectiu. Confia en la plantilla, no imposa reforços i incorpora a Vicente Iborra al seu cos tècnic.