8.5 C
València
Dimecres, 21 gener, 2026

El Consell decidirà en els pròxims dies si l’ús de la mascareta serà obligatori en el territori valencià

 

El Consell decidirà en els pròxims dies si estén l’ús obligatori de la mascareta, com han fet comunitats del seu entorn, com Catalunya, Aragó, Balears i Múrcia, i si flexibilitza algunes mesures relacionades amb els aforaments permesos.

 

D’eixa manera ho ha assegurat el president de la Generlaitat, Ximo Puig, després d’assistir a la presentació del programa de formació ’42Alacant’, a on ha defensat la importància de la responsabilitat individual i la corresponsabilitat perquè  «no pot haver un policia darrere de cada persona».

 

Ha recordat que l’ús de la mascareta ja és obligatòria en determinats espais i moments, pel que del que s’està parlant «no és de mascareta obligatòria si o no, sinó si s’ampliar l’obligatorietat en un altre àmbits». En este sentit, ha afirmat que l’estan estudiant, «intentant equilibrar el que té a vore amb la salut, que és la gran prioritat, amb les repercussions econòmiques que totes les decisions tenen».

 

«Els brots estan controlats»

«Prendrem decisions en els pròxims dies, tant respecte a esta qüestió, com a unes altres que tenen a vore amb els aforaments», ha assegurat Puig, qui ha dit que existix demanda de certa flexibilització d’aforaments en alguns àmbits, alguna cosa que podria fer-se «si s’admet obligatòriament l’ús de la mascareta».

 

Sobre els brots de coronavirus detectats en el territori valencià, el president ha assegurat que en estos moments tots estan controlats, encara que ha indicat que «no es pot parlar de control absolut perquè la societat sense risc no existix».

 

Ha assenyalat també que en tots els brots s’ha pogut fer el traçat de la xarxa de contactes, actuar directament, i ha destacat que en estos moments les xifres d’hospitalitzacions són «molt baixes» en el territori valencià, encara que ha rebutjat fer «el més mínim triomfalisme».

Últimes notícies

El Llevant tanca el fitxatge de Tay Abed fins a 2029

El Llevant incorpora a l'extrem esquerrà Tay Abed amb contracte fins a 2029 després d'un xicotet traspàs des del PSV. El jugador, de 21 anys i amb passaport espanyol, ja treballa als ordes de Luís Castro.

Mercadona ha iniciat la selecció de 400 treballadors per al seu nou buc en línia a Madrid

La cadena ha obert el procés per a contractar 400 persones en el seu nou magatzem dedicat al canal en línia en Vila de Vallecas. Les vacants, amb contracte indefinit i salaris des de 975 a 2.346 euros bruts, preveuen incorporació a l'estiu.

Desmantellen una macrofàbrica il·legal de tabac a Muro de Alcoy amb material per més de 3 milions

La Guàrdia Civil ha desmantellat una macrofàbrica il·legal de tabac a Muro de Alcoy amb material valorat en més de tres milions. Hi ha dos detinguts i 300.000 paquets intervinguts.

Pérez Llorca ha encapçalat un minut de silenci per la tragèdia de Adamuz en l’arrancada de Fitur

El president de la Generalitat ha guardat un minut de silenci per l'accident de Adamuz en l'inici de Fitur i ha firmat condols en l'expositor andalús.

Veïns de les platges de Sagunt denuncien abandó després dels danys de la borrasca Harry

L'Associació Veïnal de Almardà, Corint i Malva-rosa ha denunciat que la borrasca Harry ha deixat al descobert l'abandó institucional i l'erosió del nord de Sagunt. Reclamen defenses permanents, la licitació urgent del projecte de regeneració i un pla real de protecció costanera.

Catorze comunitats en avís per neu, pluja i vent; Galícia, en roig per ones de fins a 9 metres

Catorze comunitats estan en alerta per neu, pluja, vent, allaus i temporal marítim. Galícia activa el nivell roig per mala mar, i Astúries, Cantàbria i Balears passen a taronja.

Els maquinistes convoquen una vaga general ferroviària després dels accidents mortals d’Adamuz i Gelida

Semaf denuncia el deteriorament de la xarxa i exigeix garanties de seguretat després de la mort de tres maquinistes en 48 hores

Un descarrilament a Gelida deixa un mort i desenes de ferits a la línia R4 de Rodalies

El tren ha xocat contra un mur de contenció que s’ha desprès i ha caigut sobre la via