El Consell decidirà en els pròxims dies si l’ús de la mascareta serà obligatori en el territori valencià

 

El Consell decidirà en els pròxims dies si estén l’ús obligatori de la mascareta, com han fet comunitats del seu entorn, com Catalunya, Aragó, Balears i Múrcia, i si flexibilitza algunes mesures relacionades amb els aforaments permesos.

 

D’eixa manera ho ha assegurat el president de la Generlaitat, Ximo Puig, després d’assistir a la presentació del programa de formació ’42Alacant’, a on ha defensat la importància de la responsabilitat individual i la corresponsabilitat perquè  «no pot haver un policia darrere de cada persona».

 

Ha recordat que l’ús de la mascareta ja és obligatòria en determinats espais i moments, pel que del que s’està parlant «no és de mascareta obligatòria si o no, sinó si s’ampliar l’obligatorietat en un altre àmbits». En este sentit, ha afirmat que l’estan estudiant, «intentant equilibrar el que té a vore amb la salut, que és la gran prioritat, amb les repercussions econòmiques que totes les decisions tenen».

 

«Els brots estan controlats»

«Prendrem decisions en els pròxims dies, tant respecte a esta qüestió, com a unes altres que tenen a vore amb els aforaments», ha assegurat Puig, qui ha dit que existix demanda de certa flexibilització d’aforaments en alguns àmbits, alguna cosa que podria fer-se «si s’admet obligatòriament l’ús de la mascareta».

 

Sobre els brots de coronavirus detectats en el territori valencià, el president ha assegurat que en estos moments tots estan controlats, encara que ha indicat que «no es pot parlar de control absolut perquè la societat sense risc no existix».

 

Ha assenyalat també que en tots els brots s’ha pogut fer el traçat de la xarxa de contactes, actuar directament, i ha destacat que en estos moments les xifres d’hospitalitzacions són «molt baixes» en el territori valencià, encara que ha rebutjat fer «el més mínim triomfalisme».

Últimes notícies

Camps celebra els congressos territorials del PP malgrat el retard en la Comunitat Valenciana

Francisco Camps valora la convocatòria dels congressos territorials del PP encara que el de la Comunitat Valenciana es retarde fins a tardor, i reclama igualtat de condicions internes per a la seua candidatura al PPCV.

Burgos reivindica tots els títols del València Basket femení i evita jerarquies

Rubén Burgos es resistix a considerar més important l'últim títol de la Lliga Femenina Endesa i demana no normalitzar els èxits continuats del València Basket femení.

Detingut a Alacant el líder d’un clan vinculat a la Camorra i buscat per Europol

La Policia Nacional ha detingut a Alacant a Pietro Izzo, presumpte lider del clan Licciardi vinculat a la Camorra napolitana, reclamat per Itàlia per xantatge i extorsion.

Miguel Polo assenyala al Cecopi per la falta d’avisos en la dana de València

Miguel Polo, president de la Confederació Hidrogràfica del Xúquer, defén l'actuació de l'organisme durant la dana de València i responsabilitza al Cecopi per la lentitud en els avisos i la falta de planificació.

Jupol denuncia una brutal agressió a un policia nacional a València i reclama més protecció

Jupol denuncia una brutal agressió patida per un policia nacional a València i alerta de l'augment de la violència contra els agents, reclamant més protecció i reconeixement com a professió de risc.

Educació proposa pujar 120 euros el salari als docents valencians en 2027

La Conselleria d'Educació planteja als sindicats una pujada salarial de 120 euros en el complement específic autonòmic per a 2027 i manté una proposta de ràtios similar a l'anterior, amb ajustos en infantil i en les substitucions en Primària.

Baleària culmina la presa de control dels actius d’Armes Trasmediterránea a Canàries

Baleària assumix el control de les rutes d'Armes Trasmediterránea a Canàries i connexions amb la Península, amb més de 50 vaixells, 4.500 empleats i un pla inversor de 45 milions.

Nou ferits i llargues retencions per l’incendi d’un cotxe en l’AP-7 a la Vila Joiosa

El xoc entre quatre vehicles en l'AP-7 a l'altura de la Vila Joiosa va provocar l'incendi d'un cotxe, va deixar nou ferits amb contusions i esquinços cervicals i va causar importants retencions.