El Consell decidirà en els pròxims dies si l’ús de la mascareta serà obligatori en el territori valencià

 

El Consell decidirà en els pròxims dies si estén l’ús obligatori de la mascareta, com han fet comunitats del seu entorn, com Catalunya, Aragó, Balears i Múrcia, i si flexibilitza algunes mesures relacionades amb els aforaments permesos.

 

D’eixa manera ho ha assegurat el president de la Generlaitat, Ximo Puig, després d’assistir a la presentació del programa de formació ’42Alacant’, a on ha defensat la importància de la responsabilitat individual i la corresponsabilitat perquè  «no pot haver un policia darrere de cada persona».

 

Ha recordat que l’ús de la mascareta ja és obligatòria en determinats espais i moments, pel que del que s’està parlant «no és de mascareta obligatòria si o no, sinó si s’ampliar l’obligatorietat en un altre àmbits». En este sentit, ha afirmat que l’estan estudiant, «intentant equilibrar el que té a vore amb la salut, que és la gran prioritat, amb les repercussions econòmiques que totes les decisions tenen».

 

«Els brots estan controlats»

«Prendrem decisions en els pròxims dies, tant respecte a esta qüestió, com a unes altres que tenen a vore amb els aforaments», ha assegurat Puig, qui ha dit que existix demanda de certa flexibilització d’aforaments en alguns àmbits, alguna cosa que podria fer-se «si s’admet obligatòriament l’ús de la mascareta».

 

Sobre els brots de coronavirus detectats en el territori valencià, el president ha assegurat que en estos moments tots estan controlats, encara que ha indicat que «no es pot parlar de control absolut perquè la societat sense risc no existix».

 

Ha assenyalat també que en tots els brots s’ha pogut fer el traçat de la xarxa de contactes, actuar directament, i ha destacat que en estos moments les xifres d’hospitalitzacions són «molt baixes» en el territori valencià, encara que ha rebutjat fer «el més mínim triomfalisme».

Últimes notícies

València acull el rodatge de una pel·lícula documental sobre Carlos Berlanga

El documental '¿A quién le importa?' roda estos dies entre València i Madrid, repassa la vida de Carlos Berlanga i preveu estrenar-se en cinemes en 2027.

Guia de la Nit de Sant Joan a València: més d’un miler d’efectius i 25 tones de llenya

València ha activat un ampli dispositiu per a la Nit de Sant Joan, amb més d’un miler d’efectius, repartiment de llenya, Punts Violeta, reforç sanitari, neteja i línies especials d’autobús.

Comprar o llogar vivenda s’encarix més a la Comunitat Valenciana que a la resta d’Espanya des de 2014

El preu de compra de la vivenda ha augmentat un 2,6 % anual i el del lloguer un 2,7 % a la Comunitat Valenciana des de 2014, per damunt de la mitjana espanyola, amb la província de València al capdavant de les pujades.

Les màximes es disparen per damunt dels 37 graus en municipis de la Comunitat a migdia

Les temperatures han superat a migdia els 37 graus en municipis de les tres províncies, amb especial incidència en zones de Castelló i Alacant, i Aemet ha activat l’avís groc per al nord de la província de València.

La Audiencia reobre la causa a Rafael Blasco pels 600.000 euros del cas Azud

La Audiencia de Valencia ha reobert la causa per blanqueig de capitals contra l’exconseller Rafael Blasco per una presumpta comissió il·lícita de 600.000 euros vinculada al cas Azud, en estimar un recurs de la Fiscalia i descartar que el delicte haja prescrit.

24 anys de presó per a Ábalos per les comissions il·legals en contractes de mascaretes

El Tribunal Suprem ha condemnat l’exministre de Transports i exdiputat per València José Luis Ábalos a 24 anys i 3 mesos de presó, amb un màxim de compliment de 16 anys i mig, per mordides en la compra de mascaretes el 2020 i per contractacions irregulars en empreses públiques.

La Justícia reobre la causa contra Rafael Blasco pels 600.000 euros del cas Azud

La Audiencia de València ha ordenat reobrir la investigació per blanqueig de capitals contra l’exconseller Rafael Blasco pels 600.000 euros que presumptament hauria cobrat en 2008 en el marc del cas Azud, en considerar que el delicte encara no ha prescrit.

Aemet activa avís groc per temperatures de fins a 36 graus en zones de València i Alacant

Aemet ha activat l avís groc este dilluns i dimarts per temperatures màximes de fins a 36 graus en el nord de la província de València i en el litoral sud de València i Alacant.