6.8 C
València
Dimecres, 7 gener, 2026

El Consell estudia la fórmula per a limitar les reunions a un grup de convivència en el territori valencià

 

El president de la Generalitat, Ximo Puig, ha destacat este dijous que s’està estudiant la fórmula per a limitar, excepte excepcions, les reunions socials i familiars a un grup de convivència en el territori valencià amb la major seguretat jurídica.

 

Puig, en roda de premsa per a explicar les ajudes als autònoms, ha assenyalat sobre este tema que el fons de la qüestió no hi ha diversitat d’opinions sobre la conveniència d’aprovar esta mesura perquè «hi ha una visió clara d’intentar limitar al màxim els contactes socials i familiars» que és a on es produixen el 60% dels contagis.

 

No obstant això, ha assenyalat que en estos moments s’està estudiant com substanciar esta mesura en el decret de Presidència per a aprovar les noves restriccions amb la màxima legalitat jurídica.

 

Responsabilitat absoluta

«Però no hi ha cap diversitat d’opinions en el fons, que és que hem de posar tots els mecanismes per a reduir al màxim esta classe d’activitats que acaben sent focus de contagi».

 

No obstant això, ha recalcat que en l’àmbit domiciliari hi ha una responsabilitat absoluta perquè «és obvi que no hi haurà un policia dins de cada casa i no podem demanar a les forces de seguretat el que no poden fer».

 

Per això, ha insistit a reclamar corresponsabilitat social perquè en este moment àlgid de la pandèmia és l’única manera de parar-la i que no hi haja contagis.

Últimes notícies

La Aemet preveu gelades al costat de la costa i mínimes de fins a -6 a l’interior

La pròxima matinada portarà gelades fins i tot prop del litoral i descensos de fins a -6 en àrees de l'interior. Hi ha avisos grocs per fred i vent.

Set triomfs del Llevant davant l’Espanyol en el Ciutat, l’últim en 2016

El Llevant rep este diumenge a l'Espanyol amb un balanç a casa de set triomfs en quinze dols de Primera. No guanya en el Ciutat des de 2016.

El València només ha perdut una vegada amb l’Elx a Mestalla: 1-2 en la 65-66

El València rebrà este dissabte a l'Elx en la jornada 19 amb un balanç aclaparador a Mestalla: 16 victòries, 7 empats i 1 derrota. L'últim precedent, en 2022, va acabar en empat.

El Vila-real encadena quatre triomfs i un empat en les últimes cinc visites de l’Alabés

L'equip groc rep a l'Alabés en la jornada 19 amb una ratxa en La Ceràmica: quatre victòries i un empat des de 2019, quasi sempre amb marcadors inflats.

El 6.703 del Xiquet repartix el primer premi en 20 localitats de la Comunitat Valenciana

El número 6.703 ha resultat premiat amb el primer premi del sorteig del Xiquet, dotat amb 2 milions per sèrie i 200.000 euros al dècim, amb fort repartiment en la Comunitat Valenciana. El segon i el tercer han quedat més concentrats.

Dos ferits per l’explosió d’un càmping gas en una autocaravana al Campello

Una dona de 66 i un home de 76 han patit cremades després de l'explosió d'un càmping gas en una autocaravana en un càmping del Campello. Van ser atesos en el lloc i traslladats als hospitals d'Alacant i Sant Joan.

Ademuz marca la mínima en la Comunitat Valenciana amb 7 graus sota zero

Ademuz ha registrat -7 graus, la mínima de la Comunitat Valenciana, seguida per Castellfort i Fredes. En el litoral, les capitals han quedat per damunt de zero.

Troben un tercer cos i el casc del vaixell del naufragi d’una família espanyola a Indonèsia

Els equips de rescat van trobar un tercer cos i el casc del KM Putri Sakinah, afonat el 26 de desembre en Komodo amb una família espanyola a bord. Dos menors seguixen desapareguts.