9.5 C
València
Dimecres, 21 gener, 2026

El Consell estudia la fórmula per a limitar les reunions a un grup de convivència en el territori valencià

 

El president de la Generalitat, Ximo Puig, ha destacat este dijous que s’està estudiant la fórmula per a limitar, excepte excepcions, les reunions socials i familiars a un grup de convivència en el territori valencià amb la major seguretat jurídica.

 

Puig, en roda de premsa per a explicar les ajudes als autònoms, ha assenyalat sobre este tema que el fons de la qüestió no hi ha diversitat d’opinions sobre la conveniència d’aprovar esta mesura perquè «hi ha una visió clara d’intentar limitar al màxim els contactes socials i familiars» que és a on es produixen el 60% dels contagis.

 

No obstant això, ha assenyalat que en estos moments s’està estudiant com substanciar esta mesura en el decret de Presidència per a aprovar les noves restriccions amb la màxima legalitat jurídica.

 

Responsabilitat absoluta

«Però no hi ha cap diversitat d’opinions en el fons, que és que hem de posar tots els mecanismes per a reduir al màxim esta classe d’activitats que acaben sent focus de contagi».

 

No obstant això, ha recalcat que en l’àmbit domiciliari hi ha una responsabilitat absoluta perquè «és obvi que no hi haurà un policia dins de cada casa i no podem demanar a les forces de seguretat el que no poden fer».

 

Per això, ha insistit a reclamar corresponsabilitat social perquè en este moment àlgid de la pandèmia és l’única manera de parar-la i que no hi haja contagis.

Últimes notícies

98-84: la defensa del València Basket sotmet al París i decidix el dol d’anotadors

La muralla taronja es va imposar a un dels atacs més productius del torneig i va tancar el triomf per 98-84. Taylor va sumar 28 punts i Pedro Martínez va firmar un rècord.

Arnau Tenas recupera la titularitat en un Vila-real amb rotacions davant l’Ajax

Arnau Tenas recupera la porteria este dimarts en la Champions davant l'Ajax; només repetixen Renato Veiga, Comesaña i Moleiro. Marcelino ha apostat per un onze amb canvis en totes les línies.

L’accident ferroviari d’Adamuz eleva a 42 les víctimes mortals després de recuperar els últims cossos

Els forenses han completat les autòpsies de 38 víctimes i 37 persones continuen hospitalitzades, nou d’elles a l’UCI

Aemet advertix que la vesprada i nit concentren el pitjor del temporal marítim en la Comunitat Valenciana

Aemet ha assenyalat que el tram més advers del temporal marítim arribarà esta vesprada i es prolongarà fins al final del dimarts, amb ones de fins a 4 metres. El dimecres s'espera que amaine, encara que seguiran els avisos i persistiran afectacions en trams exposats del litoral.

El temporal esfondra una terrassa a la platja de Tavernes i obliga a desallotjar un edifici

El fort onatge ha arrossegat sediments en els fonaments de l'edifici Neptú i ha provocat el col·lapse de la terrassa d'un primer pis. La Policia Local ha desallotjat als ocupants i ha acordonat la zona mentres tècnics revisen l'estructura i els immobles confrontants.

LaLiga denuncia càntics ofensius: ‘Ayoze és una rata’ i insults a Hugo Duro

LaLiga va incloure en la seua denúncia de la jornada 20 diversos càntics i insults en Betis-Vila-real, Getafe-València i Espanyol-Girona. També va arreplegar llançaments d'objectes.

Aemet advertix: la vesprada i la nit seran el tram més advers del temporal marítim

Aemet ha assenyalat ones significatives de 4 metres i que el pitjor tram de l'episodi es concentra entre la vesprada i la nit. El dimecres s'espera un descens progressiu amb avisos encara actius.

La grip cau un 27% en la Comunitat Valenciana i els casos greus disminuïxen

La incidència de la grip baixa a 88,3 per 100.000 en la Comunitat Valenciana, un 27% menys que la setmana prèvia. Les IRA totals es mantenen quasi estables; covid puja a 6 sense casos greus i el VRS cedix lleument.