El Consell estudia la fórmula per a limitar les reunions a un grup de convivència en el territori valencià

 

El president de la Generalitat, Ximo Puig, ha destacat este dijous que s’està estudiant la fórmula per a limitar, excepte excepcions, les reunions socials i familiars a un grup de convivència en el territori valencià amb la major seguretat jurídica.

 

Puig, en roda de premsa per a explicar les ajudes als autònoms, ha assenyalat sobre este tema que el fons de la qüestió no hi ha diversitat d’opinions sobre la conveniència d’aprovar esta mesura perquè «hi ha una visió clara d’intentar limitar al màxim els contactes socials i familiars» que és a on es produixen el 60% dels contagis.

 

No obstant això, ha assenyalat que en estos moments s’està estudiant com substanciar esta mesura en el decret de Presidència per a aprovar les noves restriccions amb la màxima legalitat jurídica.

 

Responsabilitat absoluta

«Però no hi ha cap diversitat d’opinions en el fons, que és que hem de posar tots els mecanismes per a reduir al màxim esta classe d’activitats que acaben sent focus de contagi».

 

No obstant això, ha recalcat que en l’àmbit domiciliari hi ha una responsabilitat absoluta perquè «és obvi que no hi haurà un policia dins de cada casa i no podem demanar a les forces de seguretat el que no poden fer».

 

Per això, ha insistit a reclamar corresponsabilitat social perquè en este moment àlgid de la pandèmia és l’única manera de parar-la i que no hi haja contagis.

Últimes notícies

Crida per a trobar familiars de represaliats soterrats a Bétera i Sant Pere de Ribes

La Diputació de València demana col·laboració ciutadana per localitzar familiars d’onze víctimes de la Guerra Civil soterrades a Bétera i Sant Pere de Ribes i poder així identificar-ne els restes.

Els rodatges deixen més de 4.000 pernoctacions en hotels d’Alacant en mig any

Els rodatges de pel·lícules, sèries, documentals i anuncis han generat 4.107 pernoctacions en hotels de quatre i cinc estrelles d’Alacant entre gener i juny de 2026, impulsats per grans produccions internacionals com ‘Enredados’ i ‘People of the book’. Alicante Film Office veu perspectives “prometedores” per al que resta d’any i destaca també l’impacte en promoció turística i formació de talent local.

L’aigua de Gàtova torna a ser apta per a beure després de l’incendi de Sogorb

El Centre de Salut Pública de València ha confirmat que l’aigua de l’aixeta de Gàtova torna a ser apta per al consum, després de diversos dies de restriccions arran de l’incendi forestal de Sogorb.

Quatre mitjans aeris lluiten contra un incendi forestal a Pina de Montalgrao

Quatre mitjans aeris i diversos efectius terrestres treballen este dimecres en l’extinció d’un incendi forestal declarat a Pina de Montalgrao, a la província de Castelló, segons el Centre de Coordinació d’Emergències de la Generalitat.

L’altra volta a les aules a València, o per què hi ha professionals que comencen setembre amb un MBA

Descobreix com els MBA estan transformant professionals experimentats a València en aquest inici de curs escolar.

Detinguts tres jóvens de 20 anys per una agressió sexual a una xica en una vivenda de Gandia

La Policia Nacional ha detingut tres jóvens de 20 anys després d’una agressió sexual a una xica, presumptament menor, en una vivenda de Gandia. Un d’ells està investigat com a autor material i els altres dos per omissió del deure de socors.

El ponent tornarà este dijous al litoral de València amb fins a 36 graus

Aemet ha activat per a este dijous l’avís groc per calor a tot el litoral de la província de València, on es poden assolir fins a 36 graus per l’entrada de vent de ponent. L’avís estarà vigent entre les 12 i les 20 hores amb una probabilitat estimada entre el 40 % i el 70 %.

Les Urgències del Doctor Peset guanyen un 21 % d’espai amb una inversió de 5,2 milions

El projecte de modernització de les Urgències de l’Hospital Universitari Doctor Peset de València reforma l’espai i l’amplia un 21 %, amb una inversió de 5,2 milions i quatre fases d’obres previstes fins al primer trimestre de l’any que ve. La primera fase ja està acabada i inclou una sala d’espera més gran, més espai per a pacients crítics i noves consultes d’especialitats.