El Consell no descarta «en absolut» noves mesures per a frenar l’avanç del coronavirus

 

El president de la Generalitat, Ximo Puig, ha afirmat este dilluns que «en absolut» descarta adoptar noves mesures per a frenar l’avanç del coronavirus, de manera que si les restriccions vigents i el «mig confinament» en què es viu en el territori valencià «no són suficients, caldrà abordar noves».

 

Puig ha dit que durant esta setmana s’avaluaran les dades epidemiològiques i a actuar en conseqüència, i ha insistit que es faça un «compliment estricte» de les mesures que existixen, perquè no es tracta de fer una «piràmide de grans decisions restrictives» i que després hi haja un «incompliment massiu».

 

Preguntat per les peticions d’algunes comunitats autònomes que el Govern canvie el decret de l’estat d’alarma per a poder avançar el toc de queda, ha opinat que en el pròxim Consell Interterritorial de Sanitat hauria de fer-se una avaluació entre el Govern i les autonomies per a vore si és necessari fer un altre plantejament.

 

«Ara no és moment de confrontació ni de partidisme»

«Em pareix que és raonable que es produïsca eixa discussió en el Consell Interterritorial», ha afirmat Puig, qui ha defensat la capacitat d’«interactuació» entre les comunitats i el Govern i que des del diàleg es busque una «solució positiva», sabent que no hi ha un «receptari» davant la pandèmia.

 

Al seu juí, ara «no és moment de confrontació ni de partidisme, és moment d’unitat d’acció per a conseguir superar la pandèmia», pel que ningú té «respostes màgiques», pel que cal actuar amb «la màxima humilitat i intentar sumar».

 

El president ha defensat en una roda de premsa que en este moment «més que mai», quan «l’estrés» tant hospitalari com del sistema sanitari valencià és important, és necessària la corresponsabilitat individual, perquè cada decisió personal és «més transcendent».

 

Ha recordat que si es tenen símptomes compatibles amb el virus o si s’ha estat en contacte amb algun positiu cal confinar-se abans de tindre el resultat de la PCR, i ha admés que cal procurar que les PCR es facen «com més de pressa millor», ja que el nivell de contagis pot comportar «retards». «En absolut abdique de la responsabilitat de la Generalitat, ni de la meua personal ni política», ha asseverat el president, qui ha afirmat que hi ha coses que s’han de fer «millor i de la manera més eficaç possible».

Últimes notícies

Policia i Guàrdia Civil reforcen amb les autonomies la seguretat als museus per l’onada de robatoris

Policia Nacional i Guàrdia Civil han compartit amb les comunitats autònomes informació clau per reforçar la seguretat als museus després de tres robatoris recents, un d’ells al Museu de Villena. La Generalitat critica que el Ministeri de Cultura no haja presentat encara un pla de treball concret.

Desmantellen a Figueres un gran arsenal d’armes amb enviaments des de la Comunitat Valenciana

La Policia Nacional ha intervingut 644 armes en un traster de Figueres que funcionava com a taller clandestí, amb enviaments continuats des de la Comunitat Valenciana. L’operació, encara oberta, ha acabat de moment amb set detinguts i la confiscació de prop de 400 armes detonadores i milers de cartutxos.

Capturats més de 5.300 porcs senglars en el pla de xoc contra la sobrepoblació

El pla de xoc de la Generalitat contra la sobrepoblació de porcs senglars ha permés capturar 5.337 exemplars a la Comunitat Valenciana, amb especial incidència a la província de València. El dispositiu combina batudes amb caçadors, gàbies de trampeig i ajudes econòmiques als participants.

Un estudi situa les primeres vinyes de la península fa 3.000 anys al Mediterrani oriental

Una investigació internacional liderada per la Universitat de València conclou que les primeres vides cultivades de la península ibèrica arribaren fa uns 3.000 anys del Mediterrani oriental i que el seu llinatge encara és present en varietats actuals com la passa valenciana.

Mor als 81 anys Artur Heras, referent de l’art contemporani valencià

L’artista Artur Heras, figura clau del nou realisme i el pop art valencià, ha mort als 81 anys. Xàtiva iniciarà els tràmits per a nomenar-lo fill predilecte.

Levante i Elx disparen el seu límit de gasto; Vila-real i València es mantenen

Levante i Elx han multiplicat el seu límit de cost de plantilla per a esta temporada, mentres Vila-real i València es mantenen en valors similars als del curs passat, segons les xifres fetes públiques per LaLiga.

La Conselleria de Cultura reclama al Ministeri un pla urgent contra els robatoris en museus

Educació, Cultura i Universitats ha tornat a exigir al Ministeri de Cultura un pla coordinat i una fulla de ruta per a reforçar la seguretat als museus després dels últims robatoris registrats a Espanya.

Extingit l’incendi forestal de Polop dos dies després de declarar-se

El Consorci Provincial de Bombers d’Alacant ha donat per extingit l’incendi forestal declarat dimarts en la partida de Bacorero, a Polop de la Marina, després de dos dies de treball intensiu. El foc ha afectat unes 36 hectàrees de terreny rural muntanyós.