El Consell no descarta «en absolut» noves mesures per a frenar l’avanç del coronavirus

 

El president de la Generalitat, Ximo Puig, ha afirmat este dilluns que «en absolut» descarta adoptar noves mesures per a frenar l’avanç del coronavirus, de manera que si les restriccions vigents i el «mig confinament» en què es viu en el territori valencià «no són suficients, caldrà abordar noves».

 

Puig ha dit que durant esta setmana s’avaluaran les dades epidemiològiques i a actuar en conseqüència, i ha insistit que es faça un «compliment estricte» de les mesures que existixen, perquè no es tracta de fer una «piràmide de grans decisions restrictives» i que després hi haja un «incompliment massiu».

 

Preguntat per les peticions d’algunes comunitats autònomes que el Govern canvie el decret de l’estat d’alarma per a poder avançar el toc de queda, ha opinat que en el pròxim Consell Interterritorial de Sanitat hauria de fer-se una avaluació entre el Govern i les autonomies per a vore si és necessari fer un altre plantejament.

 

«Ara no és moment de confrontació ni de partidisme»

«Em pareix que és raonable que es produïsca eixa discussió en el Consell Interterritorial», ha afirmat Puig, qui ha defensat la capacitat d’«interactuació» entre les comunitats i el Govern i que des del diàleg es busque una «solució positiva», sabent que no hi ha un «receptari» davant la pandèmia.

 

Al seu juí, ara «no és moment de confrontació ni de partidisme, és moment d’unitat d’acció per a conseguir superar la pandèmia», pel que ningú té «respostes màgiques», pel que cal actuar amb «la màxima humilitat i intentar sumar».

 

El president ha defensat en una roda de premsa que en este moment «més que mai», quan «l’estrés» tant hospitalari com del sistema sanitari valencià és important, és necessària la corresponsabilitat individual, perquè cada decisió personal és «més transcendent».

 

Ha recordat que si es tenen símptomes compatibles amb el virus o si s’ha estat en contacte amb algun positiu cal confinar-se abans de tindre el resultat de la PCR, i ha admés que cal procurar que les PCR es facen «com més de pressa millor», ja que el nivell de contagis pot comportar «retards». «En absolut abdique de la responsabilitat de la Generalitat, ni de la meua personal ni política», ha asseverat el president, qui ha afirmat que hi ha coses que s’han de fer «millor i de la manera més eficaç possible».

Últimes notícies

Castro ix reforçat de Pamplona: empat sense gols però amb bona imatge del Levante

El Levante ha empatat a zero al camp d’Osasuna però Luís Castro destacat que l’equip ha recuperat la identitat desitjada i confia a continuar millorant amb el pas de les jornades.

Ryan destaca el punt d’or davant Osasuna i el creiximent defensiu del Llevant

El porter australià Mathew Ryan ha remarcat les sensacions positives del Llevant després de l’empat sense gols contra Osasuna a El Sadar, on ha sigut clau sota pals.

Osasuna punxa davant un Llevant resistent en un empat sense gols

Osasuna ha empatat 0-0 amb el Llevant en un Sadar ple, després de dominar bona part del partit i topar una vegada i una altra amb un inspirat Ryan. Els granotes, molt sòlids arrere, s'han emportat un punt sense quasi crear perill en atac.

Kayne Van Oevelen reforça la porteria del València cedit per l’Ipswich Town

El València CF ha incorporat el porter neerlandés Kayne Van Oevelen cedit per l’Ipswich Town per a esta temporada i sense opció de compra. El jove guardameta arriba després de destacar amb el FC Volendam en l’Eredivisie 2023-24.

La Delegación del Govern descarta requisaments d’estelades en l’Elx-Barça i obri investigació

La Delegación del Govern en la Comunitat Valenciana ha obert una investigació interna sobre l’actuació policial en l’Elx-Barça i ha negat que s’hi requisaren estelades, malgrat les denúncies de partits i del FC Barcelona.

El Govern desmenteix la confiscació d’estelades en el partit Elx-Barça i obri una investigació

La Delegación del Gobierno nega que la Policia Nacional confiscara estelades en el partit Elx-Barcelona i ha obert una investigació interna per aclarir l’actuació dels agents, criticada per partits independentistes i pel FC Barcelona.

Els apartaments turístics de Benicalap continuen avant: l’Ajuntament garantix que tenen llicència

L’Ajuntament de València assegura que les obres per a convertir baixos de Benicalap en apartaments turístics compten amb llicència després d’una modificació del projecte. Urbanisme defensa que s’aplica una normativa molt exigent i recorda la reducció d’apartaments turístics a la ciutat.

Un nou pla millorarà l’atenció al dolor crònic a la Comunitat Valenciana

Sanitat ha dissenyat un pla específic per a unificar i millorar l’atenció al dolor en totes les etapes de la vida, amb especial focus en el dolor crònic i la coordinació entre nivells assistencials.