16.1 C
València
Dijous, 27 novembre, 2025

El Consell no descarta «en absolut» noves mesures per a frenar l’avanç del coronavirus

 

El president de la Generalitat, Ximo Puig, ha afirmat este dilluns que «en absolut» descarta adoptar noves mesures per a frenar l’avanç del coronavirus, de manera que si les restriccions vigents i el «mig confinament» en què es viu en el territori valencià «no són suficients, caldrà abordar noves».

 

Puig ha dit que durant esta setmana s’avaluaran les dades epidemiològiques i a actuar en conseqüència, i ha insistit que es faça un «compliment estricte» de les mesures que existixen, perquè no es tracta de fer una «piràmide de grans decisions restrictives» i que després hi haja un «incompliment massiu».

 

Preguntat per les peticions d’algunes comunitats autònomes que el Govern canvie el decret de l’estat d’alarma per a poder avançar el toc de queda, ha opinat que en el pròxim Consell Interterritorial de Sanitat hauria de fer-se una avaluació entre el Govern i les autonomies per a vore si és necessari fer un altre plantejament.

 

«Ara no és moment de confrontació ni de partidisme»

«Em pareix que és raonable que es produïsca eixa discussió en el Consell Interterritorial», ha afirmat Puig, qui ha defensat la capacitat d’«interactuació» entre les comunitats i el Govern i que des del diàleg es busque una «solució positiva», sabent que no hi ha un «receptari» davant la pandèmia.

 

Al seu juí, ara «no és moment de confrontació ni de partidisme, és moment d’unitat d’acció per a conseguir superar la pandèmia», pel que ningú té «respostes màgiques», pel que cal actuar amb «la màxima humilitat i intentar sumar».

 

El president ha defensat en una roda de premsa que en este moment «més que mai», quan «l’estrés» tant hospitalari com del sistema sanitari valencià és important, és necessària la corresponsabilitat individual, perquè cada decisió personal és «més transcendent”.

 

Ha recordat que si es tenen símptomes compatibles amb el virus o si s’ha estat en contacte amb algun positiu cal confinar-se abans de tindre el resultat de la PCR, i ha admés que cal procurar que les PCR es facen «com més de pressa millor», ja que el nivell de contagis pot comportar «retards». «En absolut abdique de la responsabilitat de la Generalitat, ni de la meua personal ni política», ha asseverat el president, qui ha afirmat que hi ha coses que s’han de fer «millor i de la manera més eficaç possible».

Últimes notícies

Baldoví acusa a Pérez Llorca de ‘regent provisional’ i d’aprovar l’examen de Vox

Joan Baldoví ha qualificat a Juanfran Pérez Llorca de 'regent provisional' i ha sostingut que el seu discurs d'investidura ha passat amb nota l'examen de Vox. Compromís ha contraposat 10 compromisos i 50 propostes.

El PSPV diu que Mazón manté el poder i que Vox ja ha guanyat amb un pacte vergonyant

El PSPV ha denunciat en el ple d'investidura que Juanfran Pérez Llorca seguirà com el número 2 de Carlos Mazón i ha parlat d'un pacte vergonyant que, al seu juí, lliurament més concessions a Vox.

El València Basket obrirà la segona fase davant el Saragossa i es mesurarà a Landes i Venècia

El València Basket obrirà la segona fase de l'Eurolliga Femenina davant el Casademont Zaragoza en el Roig Arena i també s'enfrontarà a Basket Landes i Umana Reyer Venècia. Els resultats de la primera fase s'arrosseguen i l'objectiu és quedar entre els quatre primers del grup.

Les víctimes de la DANA esperen que Pérez Llorca explique per què es disculpa

La presidenta de l'Associació de Víctimes Mortals 29-O ha reclamat que el candidat del PP a la Generalitat detalle el motiu de les seues disculpes i assumisca responsabilitats. També ha censurat les al·lusions a immigració i l'acostament a Vox en el seu discurs d'investidura.

Álvaro Rodríguez repta al Getafe en el seu retorn al Coliseum

El davanter de l'Elx arriba amb dos gols en dos jornades i apunta a l'onze per a mesurar-se a un Getafe que encadena dos derrotes i perd a Abqar i Mario Martín. El dol es juga a les 21.00 en el Coliseum.

Pérez Llorca defén el retorn de menors no acompanyats i dades de delinqüència transparents

En la seua investidura, Pérez Llorca ha defés ordenar la immigració amb sentit comú i ha plantejat el retorn de menors no acompanyats als seus països d'origen. Ha reclamat dades transparents sobre delinqüència, controls d'edat i cooperació estatal i europea per a combatre màfies i reforçar la vigilància.

Pérez Llorca veu el Pacte Verd Europeu com la major amenaça per al camp i recolza Cofrentes

En la seua investidura en Les Corts, Juanfran Pérez Llorca ha denunciat que el Pacte Verd Europeu imposa costos i burocràcia i ha demanat igualtat enfront d'importacions de tercers països. També ha defés mantindre oberta la central de Cofrentes

Pérez Llorca apel·la a l’estabilitat en la seua investidura mentres Vox espera el seu discurs

El candidat del PP ha defés que la Comunitat Valenciana necessita 'moltíssima estabilitat' i ha evitat confirmar un pacte amb Vox, els vots del qual són decisius. El ple arranca a les 11 amb el seu discurs i Vox decidirà llavors el sentit del seu vot.