18.7 C
València
Dimarts, 11 novembre, 2025

El Consell no descarta «en absolut» noves mesures per a frenar l’avanç del coronavirus

 

El president de la Generalitat, Ximo Puig, ha afirmat este dilluns que «en absolut» descarta adoptar noves mesures per a frenar l’avanç del coronavirus, de manera que si les restriccions vigents i el «mig confinament» en què es viu en el territori valencià «no són suficients, caldrà abordar noves».

 

Puig ha dit que durant esta setmana s’avaluaran les dades epidemiològiques i a actuar en conseqüència, i ha insistit que es faça un «compliment estricte» de les mesures que existixen, perquè no es tracta de fer una «piràmide de grans decisions restrictives» i que després hi haja un «incompliment massiu».

 

Preguntat per les peticions d’algunes comunitats autònomes que el Govern canvie el decret de l’estat d’alarma per a poder avançar el toc de queda, ha opinat que en el pròxim Consell Interterritorial de Sanitat hauria de fer-se una avaluació entre el Govern i les autonomies per a vore si és necessari fer un altre plantejament.

 

«Ara no és moment de confrontació ni de partidisme»

«Em pareix que és raonable que es produïsca eixa discussió en el Consell Interterritorial», ha afirmat Puig, qui ha defensat la capacitat d’«interactuació» entre les comunitats i el Govern i que des del diàleg es busque una «solució positiva», sabent que no hi ha un «receptari» davant la pandèmia.

 

Al seu juí, ara «no és moment de confrontació ni de partidisme, és moment d’unitat d’acció per a conseguir superar la pandèmia», pel que ningú té «respostes màgiques», pel que cal actuar amb «la màxima humilitat i intentar sumar».

 

El president ha defensat en una roda de premsa que en este moment «més que mai», quan «l’estrés» tant hospitalari com del sistema sanitari valencià és important, és necessària la corresponsabilitat individual, perquè cada decisió personal és «més transcendent”.

 

Ha recordat que si es tenen símptomes compatibles amb el virus o si s’ha estat en contacte amb algun positiu cal confinar-se abans de tindre el resultat de la PCR, i ha admés que cal procurar que les PCR es facen «com més de pressa millor», ja que el nivell de contagis pot comportar «retards». «En absolut abdique de la responsabilitat de la Generalitat, ni de la meua personal ni política», ha asseverat el president, qui ha afirmat que hi ha coses que s’han de fer «millor i de la manera més eficaç possible».

Últimes notícies

Víctimes de la dana protestaran davant el Congrés durant la compareixença de Mazón

Les principals associacions d'afectats per la dana del 29 d'octubre a València protestaran davant el Congrés dilluns que ve 17 de novembre. Hi haurà una concentració simultània en Les Corts a les 10 hores, amb suport del Acord Social Valencià.

Mazón assegura que ningú li va demanar permís per a enviar l’És-Alert durant la dana

Davant la comissió d'investigació, Mazón ha afirmat que no se li va sol·licitar autorització per a l'És-Alert i que no va haver-hi bloqueig de l'avís. Ha defés que va estar localitzable malgrat la polèmica pel seu menjar.

Mazón sosté que les responsabilitats polítiques del Consell per la DANA ja han sigut assumides

El president en funcions ha defés en Les Corts que el seu Govern ja ha assumit responsabilitats per la DANA del 29 d'octubre de 2024 i ha retret a l'Executiu central que usara la seua figura com a excusa per a no assumir les seues.

Les víctimes de la DANA demanen presó per a Mazón mentres escolten la seua declaració des del carrer

L'inici de la compareixença de Carlos Mazón en Les Corts ha provocat esbroncs i peticions de presó. Els col·lectius han seguit la sessió des de fora amb un altaveu.

Mazón: ningú em va demanar permís per a referendar ni refutar decisions del Cecopi

Carlos Mazón ha assegurat en Les Corts que el dia de la DANA ningú li va demanar permís per a referendar ni refutar decisions del Cecopi. Ha afegit que, durant un menjar, va estar atent i realitzant anomenades per a conéixer la situació.

Mazón sosté que les responsabilitats polítiques per la DANA ja han sigut assumides

El president en funcions ha defés en Les Corts que ell i la seua Consell han assumit la seua part i ha retret al Govern d'Espanya no assumir la seua.

Comença la comissió d’investigació de la DANA en Les Corts amb la compareixença de Mazón

La comissió sobre la DANA del 29 d'octubre de 2024 ha començat després d'un breu retard tècnic. Mazón compareixerà mentres en l'exterior protesten víctimes.

El Xúquer es manté al 49,7% i el Segura puja al 19,7% després de trencar-se la ratxa de descensos

Xúquer estable al 49,7% i Segura al 19,7% després d'un augment del 0,8%. La reserva hídrica nacional ha pujat un 0,1% fins a 28.786 hm³ i trenca més de vint setmanes de caigudes.