El Consell no descarta «en absolut» noves mesures per a frenar l’avanç del coronavirus

 

El president de la Generalitat, Ximo Puig, ha afirmat este dilluns que «en absolut» descarta adoptar noves mesures per a frenar l’avanç del coronavirus, de manera que si les restriccions vigents i el «mig confinament» en què es viu en el territori valencià «no són suficients, caldrà abordar noves».

 

Puig ha dit que durant esta setmana s’avaluaran les dades epidemiològiques i a actuar en conseqüència, i ha insistit que es faça un «compliment estricte» de les mesures que existixen, perquè no es tracta de fer una «piràmide de grans decisions restrictives» i que després hi haja un «incompliment massiu».

 

Preguntat per les peticions d’algunes comunitats autònomes que el Govern canvie el decret de l’estat d’alarma per a poder avançar el toc de queda, ha opinat que en el pròxim Consell Interterritorial de Sanitat hauria de fer-se una avaluació entre el Govern i les autonomies per a vore si és necessari fer un altre plantejament.

 

«Ara no és moment de confrontació ni de partidisme»

«Em pareix que és raonable que es produïsca eixa discussió en el Consell Interterritorial», ha afirmat Puig, qui ha defensat la capacitat d’«interactuació» entre les comunitats i el Govern i que des del diàleg es busque una «solució positiva», sabent que no hi ha un «receptari» davant la pandèmia.

 

Al seu juí, ara «no és moment de confrontació ni de partidisme, és moment d’unitat d’acció per a conseguir superar la pandèmia», pel que ningú té «respostes màgiques», pel que cal actuar amb «la màxima humilitat i intentar sumar».

 

El president ha defensat en una roda de premsa que en este moment «més que mai», quan «l’estrés» tant hospitalari com del sistema sanitari valencià és important, és necessària la corresponsabilitat individual, perquè cada decisió personal és «més transcendent».

 

Ha recordat que si es tenen símptomes compatibles amb el virus o si s’ha estat en contacte amb algun positiu cal confinar-se abans de tindre el resultat de la PCR, i ha admés que cal procurar que les PCR es facen «com més de pressa millor», ja que el nivell de contagis pot comportar «retards». «En absolut abdique de la responsabilitat de la Generalitat, ni de la meua personal ni política», ha asseverat el president, qui ha afirmat que hi ha coses que s’han de fer «millor i de la manera més eficaç possible».

Últimes notícies

Valencia Basket arrasa el Barça i iguala la final abans d’anar al Palau

Valencia Basket ha passat per damunt del Barça en el segon partit de la final de la Lliga Endesa al Roig Arena (102-75) i ha igualat l’eliminatòria (1-1) abans que la sèrie viatge a Barcelona.

La marxa de l’Orgull ompli València i crida a actuar per a defensar els drets LGTBIAQ+

Milers de persones participen este dissabte en la marxa de l’Orgull LGTBIAQ+ 2026 a València per a defensar els drets aconseguits i reclamar seguir ocupant l’espai públic davant dels discursos d’odi i els retalls en servicis bàsics.

Diana Morant acusa el jutge Peinado de pagar favors a Ayuso per la seua vinculació amb el PP

La ministra Diana Morant ha assegurat a València que el jutge Peinado està pagant favors a Isabel Díaz Ayuso per la vinculació laboral de la seua dona i la seua filla amb ajuntaments del PP, i ha qualificat de polítiques les mesures cautelars contra Begoña Gómez.

La foguera infantil d Ángeles-Felipe Bergé triomfa a Alacant amb el primer premi Especial

El monument infantil d Ángeles-Felipe Bergé, amb el lema Mediterránea i obra d Ausiàs Estrugo, ha aconseguit el primer premi de la categoria Especial infantil de les Fogueres de Sant Joan 2026 a Alacant, per davant de Mercado Central i Foguerer Carolinas.

Una mascletà de Pirotècnia Turís aplega als 125 decibels en la plaça dels Luceros

La mascletà de Pirotècnia Turís ha assolit un pic de 125 decibels i més de cinc minuts i mig de duració en el segon dispar del concurs oficial de les Fogueres de Sant Joan a la plaça dels Luceros dAlacant.

Anselmi vol revifar la tradició dels tècnics argentins en l’Elx

Martín Anselmi, nou tècnic argentí de l’Elx, arriba sense experiència en Europa amb l’objectiu de recuperar el protagonisme dels entrenadors del seu país al club il·licità després d’uns anys discrets.

El PSPV acusa Feijóo de no avalar Juanfran Pérez Llorca en la seua visita a Sueca

El síndic socialista José Muñoz assegura que la visita d’Alberto Núñez Feijóo a la Comunitat Valenciana ha evidenciat la falta de suport explícit a Juanfran Pérez Llorca i denuncia també el silenci entorn de l’expresident Carlos Mazón.

Feijóo promet acabar amb la discriminació financera de la Comunitat Valenciana

Alberto Núñez Feijóo ha promés en un acte a Sueca impulsar un nou model de finançament just per a la Comunitat Valenciana i acabar amb la seua discriminació, mentres Juanfran Pérez Llorca ha garantit el suport del PPCV perquè arribe a la Moncloa.