15.8 C
València
Divendres, 5 desembre, 2025

El Consell participarà a Madrid en la concentració en defensa del manteniment del transvasament Tajo-Segura

El Consell participarà demà dilluns 24 de maig en la concentració convocada en Madrid pels regants en defensa del manteniment del trasvase Tajo-Segura, a través de la conselleria d’Agricultura, Desenvolupament Rural, Emergència ClimàticaTranscició Ecològica, Mireia Mollà, i el secretari autonòmic d’Agricultura, Roger Llanes.

 

Acudiran a la protesta 

Acudiran a la protesta per tal de deixar patent el suport de l’executiu valencià a les reivindicacions sobre el transvasament que formulen tant els sindicats de regants com gran part de la societat civil de les comarques del sud d’Alacant.

“Per a la Generalitat el transvasament Tajo-Segura és irrenunciable. És un transvasament que està tècnicament avalat, que està justificat, que està racionalitzat i que compleix amb els valors ambientals i socioeconòmics en un sector essencial que ha estat a l’altura de les circumstàncies, fins i tot en uns moments tan durs com els de pandèmia”, ha assegurat Mireia Mollà.

Per la seua part, Roger Llanes, ha subratllat que “en el Consell, amb el president Ximo Puig al capdavant, sostenim que el manteniment del transvasament Tajo-Segura en les condicions actuals és una qüestió essencial, prioritària i, per descomptat, irrenunciable, i per això mateix, tal com estem demostrant cada dia, defenem i continuarem defenent el transvasament amb tots els mitjans al nostre abast”.

En este sentit, ha insistit en el fet que el funcionament de l’aqüeducte Tajo-Segura des de fa més de quaranta anys ha contribuït de manera “absolutament decisiva” a la “consolidació d’una realitat socioeconòmica” en un territori on viuen més de dos milions i mig de persones i on el cultiu de regants generen un valor econòmic superior als 3.000 milions d’euros, al mateix temps que proporciona més de 106.000 treballs i actuen com “motor insubstituïble” d’altres indústries vinculades a l’àmbit agroalimentari com el transport, la distribució i la logística.

 

Els regants de la conca és concentraran

Els regants de la conca del Tajo-Segura es concentraran davant del Ministeri de la Transició Ecològica per a protestar per les últimes retallades en els cabals del transvasament. Hi faran una tractorada i una concentració reduïda, seguint les condicions marcades per la delegació del govern de Madrid.

El govern d’Espanya pretén limitar el traspàs d’aigua de 38 a 27 hectòmetres cúbics, quan els nivells dels embassaments estiguen per davall dels 1.300 hectòmetres cúbics. Els regants d’Alacant, Múrcia i Almeria, que depenen del transvasament, consideren que les modificacions que ha proposat el ministeri que dirigeix Teresa Ribera perjudicaran el sector.

Per al president d’SCRATS, el col·lectiu de regants per la defensa del transvasament Tajo-Segura, Lucas Jiménez, “el fet d’elevar els cabals ecològics, com ha proposat el ministeri, no suposarà res més que el final del transvasament en moltes ocasions, ja que suposa una reducció del 45% del que habitualment arriba del cabal excedentari del Tajo a la zona de Llevant”.

El funcionament de l’aqüeducte Tajo-Segura ha contribuït des de fa més de quaranta anys de manera decisiva a la consolidació d’una realitat socioeconòmica en un territori on viuen més de dos milions i mig de persones, i on els cultius de regadiu generen un valor econòmic superior als 3.000 milions d’euros, asseguren fonts de la Generalitat en un comunicat. A més, segons afegeixen, estos cultius de regadiu proporcionen més de 106.000 ocupacions i actuen com a motor insubstituïble d’altres indústries vinculades a l’àmbit agroalimentari, com el transport, la distribució i la logística.
 

Últimes notícies

Paiporta ha condecorat a la ciutadania i a 900 agents per la seua ajuda en la DANA

Paiporta ha condecorat a la ciutadania i a més de 900 agents per la seua labor durant la DANA del 29 d'octubre de 2024. La cerimònia ha reunit un miler de persones i ha posat en valor la coordinació entre administracions i cossos de seguretat.

La Fira de l’Automòbil de València ha obert amb descomptes i més de 4.000 cotxes a la venda

La 27a edició reunix 46 marques amb més de 4.000 vehicles, primícies de mercat i promocions especials. Hi haurà també el Tesla Cybertruck i un fòrum professional.

Pérez Llorca demana recuperar la col·laboració amb el Govern per a accelerar la reconstrucció

El president ha visitat Picanya i ha reclamat reprendre la coordinació amb l'Executiu central per a agilitzar la recuperació després de la DANA. Ha revisat obres en el barranc de Poio i ha destacat l'esforç del Consell i dels ajuntaments.

Els Gai Games de València superen els cinc mil inscrits i dupliquen edicions prèvies

Els Gai Games València 2026 depassen els 5.000 inscrits, superant amb folgança a Guadalajara (2.634) i Hong Kong (2.381). L'esdeveniment reforça el seu perfil internacional.

L’Audiència de València avala a la jutgessa de la DANA i rebutja ampliar l’informe de la Guàrdia Civil

La Secció Segona ha desestimat les sol·licituds de Vox, AVA i una acusació particular per a ampliar l'informe cronològic de la Guàrdia Civil i citar als seus autors. La Sala considera que no s'ha justificat la seua utilitat per a la investigació sobre la gestió de la DANA.

La jutgessa de la DANA cita al gener a l’excap de bombers i a l’exsecretari de Presidència

La instructora ha fixat per a gener les testificals de José Miguel Basset i Cayetano García, i incorpora a la causa un manuscrit i guasap aportats en la investigació.

Demanen a la jutgessa de la dana tornar a citar a l’excap de gabinet de Mazón

Una acusació particular ha sol·licitat reinterrogar a José Manuel Cuenca després de conéixer-se missatges amb la exconsellera Salomé Pradas durant la dana del 29-O. Busquen aclarir el seu paper en decisions com el descarte del confinament.

Els Covetes de Sant Joan: les façanes estaran llestes en sis mesos

L'Ajuntament preveu acabar en sis mesos la restauració de les façanes d'este conjunt BIC i retornar l'ús comercial artesanal als seus interiors. La inversió supera els 200.000 euros i inclou l'expropiació de 3 de les 19 covetes.