El Consell participarà a Madrid en la concentració en defensa del manteniment del transvasament Tajo-Segura

Ejemplo de shortcode con estilo
El Consell participarà demà dilluns 24 de maig en la concentració convocada en Madrid pels regants en defensa del manteniment del trasvase Tajo-Segura, a través de la conselleria d’Agricultura, Desenvolupament Rural, Emergència Climàtica i Transcició Ecològica, Mireia Mollà, i el secretari autonòmic d’Agricultura, Roger Llanes.   Acudiran a la protesta  Acudiran a la protesta per tal de deixar patent […]

El Consell participarà demà dilluns 24 de maig en la concentració convocada en Madrid pels regants en defensa del manteniment del trasvase Tajo-Segura, a través de la conselleria d’Agricultura, Desenvolupament Rural, Emergència Climàtica i Transcició Ecològica, Mireia Mollà, i el secretari autonòmic d’Agricultura, Roger Llanes.

 

Acudiran a la protesta 

Acudiran a la protesta per tal de deixar patent el suport de l’executiu valencià a les reivindicacions sobre el transvasament que formulen tant els sindicats de regants com gran part de la societat civil de les comarques del sud d’Alacant.

«Per a la Generalitat el transvasament Tajo-Segura és irrenunciable. És un transvasament que està tècnicament avalat, que està justificat, que està racionalitzat i que compleix amb els valors ambientals i socioeconòmics en un sector essencial que ha estat a l’altura de les circumstàncies, fins i tot en uns moments tan durs com els de pandèmia», ha assegurat Mireia Mollà.

Per la seua part, Roger Llanes, ha subratllat que «en el Consell, amb el president Ximo Puig al capdavant, sostenim que el manteniment del transvasament Tajo-Segura en les condicions actuals és una qüestió essencial, prioritària i, per descomptat, irrenunciable, i per això mateix, tal com estem demostrant cada dia, defenem i continuarem defenent el transvasament amb tots els mitjans al nostre abast».

En este sentit, ha insistit en el fet que el funcionament de l’aqüeducte Tajo-Segura des de fa més de quaranta anys ha contribuït de manera «absolutament decisiva» a la «consolidació d’una realitat socioeconòmica» en un territori on viuen més de dos milions i mig de persones i on el cultiu de regants generen un valor econòmic superior als 3.000 milions d’euros, al mateix temps que proporciona més de 106.000 treballs i actuen com «motor insubstituïble» d’altres indústries vinculades a l’àmbit agroalimentari com el transport, la distribució i la logística.

 

Els regants de la conca és concentraran

Els regants de la conca del Tajo-Segura es concentraran davant del Ministeri de la Transició Ecològica per a protestar per les últimes retallades en els cabals del transvasament. Hi faran una tractorada i una concentració reduïda, seguint les condicions marcades per la delegació del govern de Madrid.

El govern d’Espanya pretén limitar el traspàs d’aigua de 38 a 27 hectòmetres cúbics, quan els nivells dels embassaments estiguen per davall dels 1.300 hectòmetres cúbics. Els regants d’Alacant, Múrcia i Almeria, que depenen del transvasament, consideren que les modificacions que ha proposat el ministeri que dirigeix Teresa Ribera perjudicaran el sector.

Per al president d’SCRATS, el col·lectiu de regants per la defensa del transvasament Tajo-Segura, Lucas Jiménez, «el fet d’elevar els cabals ecològics, com ha proposat el ministeri, no suposarà res més que el final del transvasament en moltes ocasions, ja que suposa una reducció del 45% del que habitualment arriba del cabal excedentari del Tajo a la zona de Llevant».

El funcionament de l’aqüeducte Tajo-Segura ha contribuït des de fa més de quaranta anys de manera decisiva a la consolidació d’una realitat socioeconòmica en un territori on viuen més de dos milions i mig de persones, i on els cultius de regadiu generen un valor econòmic superior als 3.000 milions d’euros, asseguren fonts de la Generalitat en un comunicat. A més, segons afegeixen, estos cultius de regadiu proporcionen més de 106.000 ocupacions i actuen com a motor insubstituïble d’altres indústries vinculades a l’àmbit agroalimentari, com el transport, la distribució i la logística.
 

Últimes notícies

Arcadi España alerta pels 3.669 milions valencians

Arcadi España sosté que un govern de PP i Vox no aprovaria un nou model de finançament ni aportaria 3.669 milions a la Comunitat Valenciana.

La desena jornada de Tercera Federación intensifica la lluita per l’ascens

Huit equips estan separats per dos punts en la lluita pels llocs de promoció. La jornada es disputa dissabte 7 i diumenge, amb duels directes per l’ascens i la permanència.

Vinícius es perdrà el duel de Mestalla per la seua sanció

Vinícius no jugarà dissabte a Mestalla perquè complirà el quart i últim partit de sanció. L’expulsió de 2025 i els episodis anteriors mantenen viva la seua relació conflictiva amb l’estadi.

La campanya de Fran Sol per a la família de Jesús de Miguel frega els 100.000 euros

La iniciativa per a ajudar la família de Jesús de Miguel s’acosta als 100.000 euros i aspira a arribar als 110.000. Prop d’un miler de persones hi han col·laborat.

La Tercera Federación, més igualada que mai en el grup VI

Huit equips del grup VI estan separats per només dos punts, mentre el Villarreal C lidera amb huit victòries en nou jornades.

El Govern obliga les almàsseres a guardar el 12 % de l’oli d’oliva declarat des de novembre

La mesura afecta també les almàsseres valencianes i mantindrà una part de la producció fora del mercat fins al 30 de setembre de 2027

La Fira de les Comarques s’inaugura hui a Vivers amb entrada gratuïta

La cita reunix 58 destinacions turístiques fins diumenge amb cuina en directe, tastos, música i activitats infantils

Desmantellen un laboratori de cocaïna a Torrevella: cinc detinguts

La Guardia Civil ha desmantellat un laboratori de cocaïna en un habitatge de Torrevella i ha detingut cinc persones. Dos registres han permés localitzar un punt de venda i intervindre droga i efectiu.