El Consell participarà a Madrid en la concentració en defensa del manteniment del transvasament Tajo-Segura

El Consell participarà demà dilluns 24 de maig en la concentració convocada en Madrid pels regants en defensa del manteniment del trasvase Tajo-Segura, a través de la conselleria d’Agricultura, Desenvolupament Rural, Emergència ClimàticaTranscició Ecològica, Mireia Mollà, i el secretari autonòmic d’Agricultura, Roger Llanes.

 

Acudiran a la protesta 

Acudiran a la protesta per tal de deixar patent el suport de l’executiu valencià a les reivindicacions sobre el transvasament que formulen tant els sindicats de regants com gran part de la societat civil de les comarques del sud d’Alacant.

«Per a la Generalitat el transvasament Tajo-Segura és irrenunciable. És un transvasament que està tècnicament avalat, que està justificat, que està racionalitzat i que compleix amb els valors ambientals i socioeconòmics en un sector essencial que ha estat a l’altura de les circumstàncies, fins i tot en uns moments tan durs com els de pandèmia», ha assegurat Mireia Mollà.

Per la seua part, Roger Llanes, ha subratllat que «en el Consell, amb el president Ximo Puig al capdavant, sostenim que el manteniment del transvasament Tajo-Segura en les condicions actuals és una qüestió essencial, prioritària i, per descomptat, irrenunciable, i per això mateix, tal com estem demostrant cada dia, defenem i continuarem defenent el transvasament amb tots els mitjans al nostre abast».

En este sentit, ha insistit en el fet que el funcionament de l’aqüeducte Tajo-Segura des de fa més de quaranta anys ha contribuït de manera «absolutament decisiva» a la «consolidació d’una realitat socioeconòmica» en un territori on viuen més de dos milions i mig de persones i on el cultiu de regants generen un valor econòmic superior als 3.000 milions d’euros, al mateix temps que proporciona més de 106.000 treballs i actuen com «motor insubstituïble» d’altres indústries vinculades a l’àmbit agroalimentari com el transport, la distribució i la logística.

 

Els regants de la conca és concentraran

Els regants de la conca del Tajo-Segura es concentraran davant del Ministeri de la Transició Ecològica per a protestar per les últimes retallades en els cabals del transvasament. Hi faran una tractorada i una concentració reduïda, seguint les condicions marcades per la delegació del govern de Madrid.

El govern d’Espanya pretén limitar el traspàs d’aigua de 38 a 27 hectòmetres cúbics, quan els nivells dels embassaments estiguen per davall dels 1.300 hectòmetres cúbics. Els regants d’Alacant, Múrcia i Almeria, que depenen del transvasament, consideren que les modificacions que ha proposat el ministeri que dirigeix Teresa Ribera perjudicaran el sector.

Per al president d’SCRATS, el col·lectiu de regants per la defensa del transvasament Tajo-Segura, Lucas Jiménez, «el fet d’elevar els cabals ecològics, com ha proposat el ministeri, no suposarà res més que el final del transvasament en moltes ocasions, ja que suposa una reducció del 45% del que habitualment arriba del cabal excedentari del Tajo a la zona de Llevant».

El funcionament de l’aqüeducte Tajo-Segura ha contribuït des de fa més de quaranta anys de manera decisiva a la consolidació d’una realitat socioeconòmica en un territori on viuen més de dos milions i mig de persones, i on els cultius de regadiu generen un valor econòmic superior als 3.000 milions d’euros, asseguren fonts de la Generalitat en un comunicat. A més, segons afegeixen, estos cultius de regadiu proporcionen més de 106.000 ocupacions i actuen com a motor insubstituïble d’altres indústries vinculades a l’àmbit agroalimentari, com el transport, la distribució i la logística.
 

Últimes notícies

L’oposició exigeix fer públic el dosier sobre Pérez Llorca mentre el PP el resta importància

PSPV i Compromís reclamen conéixer el suposat dosier intern del PP sobre Juanfran Pérez Llorca, mentre el PP el qualifica de xafardeig i Vox apel·la a la presumpció d’innocència.

Exonerats els consellers no executius de Banco de Valencia pel cas Grand Coral

Una vintena de consellers no executius de Banco de Valencia i Bancaja han quedat exonerats en el juí pel cas Grand Coral després que la Fiscalia Anticorrupció i l’Advocacia de l’Estat hagen retirat totes les acusacions. Els principals acusats han admés els fets i han defensat que els consellers només coneixien la informació que els traslladava el comitè de Riscos.

Alerta taronja este dimecres per fortes pluges a la província de València

Emergències ha activat per a este dimecres l’alerta taronja en tota la província de València per fortes pluges i tempestes, amb fins a 80 l/m2 en poques hores i possibilitat de granís de fins a quatre centímetres.

El PP exigeix explicacions per les ajudes a UGT i Vox acusa el PSOE de suposada “màfia organitzada”

PP, Vox, Compromís i PSPV han reaccionat a la investigació de l’Agència Valenciana Antifrau sobre 255.000 euros en subvencions a un congrés d’UGT en 2021. Els partits es creuen acusacions per les ajudes al sindicat i per altres casos que reclamen investigar.

La jutgessa de la dana reclama al càmera que va gravar Pradas a Carlet com a testimoni

La jutgessa de Catarroja que investiga la gestió de la dana ha ordenat identificar i citar com a testimoni el càmera que va gravar la visita de l’exconsellera Salomé Pradas a Carlet el 29 d’octubre de 2024. La causa també estudia si una nova mort s’atribuirà a la dana, cosa que podria elevar les víctimes a 233.

La UA reclama un pacte d’Estat en educació arran de l’últim informe PISA

La rectora de la Universitat d’Alacant, Amparo Navarro, ha exigit un pacte d’Estat en educació després de l’últim informe PISA de l’OCDE i ha reivindicat més finançament i beques en l’acte d’obertura del curs 2026-2027. La consellera d’Educació ha defensat l’acord plurianual 2026-2029 i ha posat en valor l’augment històric del pressupost universitari valencià.

El Levante busca reaccionar davant l’Athletic després de la desfeta contra el Barça

El Levante rep este dimecres l’Athletic Club al Ciutat de València amb la intenció de refer-se de la derrota contra el Barça i consolidar una zona tranquil·la a la taula, mentre els bascos busquen reprendre la seua bona dinàmica després de l’empat davant l’Elche.

La reserva d’aigua cau però el Júcar i el Segura es mantenen per damunt del 50 %

Els embassaments espanyols estan al 61,8 % de capacitat després de perdre 446 hm³ en una setmana. Les conques del Júcar i el Segura baixen lleugerament però es mantenen al voltant del 53 %.