13.9 C
València
Divendres, 6 febrer, 2026

El Consell participarà a Madrid en la concentració en defensa del manteniment del transvasament Tajo-Segura

El Consell participarà demà dilluns 24 de maig en la concentració convocada en Madrid pels regants en defensa del manteniment del trasvase Tajo-Segura, a través de la conselleria d’Agricultura, Desenvolupament Rural, Emergència ClimàticaTranscició Ecològica, Mireia Mollà, i el secretari autonòmic d’Agricultura, Roger Llanes.

 

Acudiran a la protesta 

Acudiran a la protesta per tal de deixar patent el suport de l’executiu valencià a les reivindicacions sobre el transvasament que formulen tant els sindicats de regants com gran part de la societat civil de les comarques del sud d’Alacant.

“Per a la Generalitat el transvasament Tajo-Segura és irrenunciable. És un transvasament que està tècnicament avalat, que està justificat, que està racionalitzat i que compleix amb els valors ambientals i socioeconòmics en un sector essencial que ha estat a l’altura de les circumstàncies, fins i tot en uns moments tan durs com els de pandèmia”, ha assegurat Mireia Mollà.

Per la seua part, Roger Llanes, ha subratllat que “en el Consell, amb el president Ximo Puig al capdavant, sostenim que el manteniment del transvasament Tajo-Segura en les condicions actuals és una qüestió essencial, prioritària i, per descomptat, irrenunciable, i per això mateix, tal com estem demostrant cada dia, defenem i continuarem defenent el transvasament amb tots els mitjans al nostre abast”.

En este sentit, ha insistit en el fet que el funcionament de l’aqüeducte Tajo-Segura des de fa més de quaranta anys ha contribuït de manera “absolutament decisiva” a la “consolidació d’una realitat socioeconòmica” en un territori on viuen més de dos milions i mig de persones i on el cultiu de regants generen un valor econòmic superior als 3.000 milions d’euros, al mateix temps que proporciona més de 106.000 treballs i actuen com “motor insubstituïble” d’altres indústries vinculades a l’àmbit agroalimentari com el transport, la distribució i la logística.

 

Els regants de la conca és concentraran

Els regants de la conca del Tajo-Segura es concentraran davant del Ministeri de la Transició Ecològica per a protestar per les últimes retallades en els cabals del transvasament. Hi faran una tractorada i una concentració reduïda, seguint les condicions marcades per la delegació del govern de Madrid.

El govern d’Espanya pretén limitar el traspàs d’aigua de 38 a 27 hectòmetres cúbics, quan els nivells dels embassaments estiguen per davall dels 1.300 hectòmetres cúbics. Els regants d’Alacant, Múrcia i Almeria, que depenen del transvasament, consideren que les modificacions que ha proposat el ministeri que dirigeix Teresa Ribera perjudicaran el sector.

Per al president d’SCRATS, el col·lectiu de regants per la defensa del transvasament Tajo-Segura, Lucas Jiménez, “el fet d’elevar els cabals ecològics, com ha proposat el ministeri, no suposarà res més que el final del transvasament en moltes ocasions, ja que suposa una reducció del 45% del que habitualment arriba del cabal excedentari del Tajo a la zona de Llevant”.

El funcionament de l’aqüeducte Tajo-Segura ha contribuït des de fa més de quaranta anys de manera decisiva a la consolidació d’una realitat socioeconòmica en un territori on viuen més de dos milions i mig de persones, i on els cultius de regadiu generen un valor econòmic superior als 3.000 milions d’euros, asseguren fonts de la Generalitat en un comunicat. A més, segons afegeixen, estos cultius de regadiu proporcionen més de 106.000 ocupacions i actuen com a motor insubstituïble d’altres indústries vinculades a l’àmbit agroalimentari, com el transport, la distribució i la logística.
 

Últimes notícies

Barcala ha demanat disculpes per l’escàndol de les VPP i ha jurat depurar adjudicacions

L'alcalde d'Alacant ha demanat disculpes per l'escàndol de les VPP a la Platja de Sant Joan i ha jurat que depurarà responsabilitats. Ha anunciat una revisió de 140 adjudicacions amb possible retracte si es confirma frau.

PSPV, Compromís, EU i Vox exigixen la dimissió de l’alcalde d’Alacant per les VPP

PSPV-PSOE, Compromís, EU-Podem i Vox han demanat que Luis Barcala dimitisca per les irregularitats en l'adjudicació de VPP a la Platja de Sant Joan. El ple extraordinari ha augmentat la pressió després de dimissions ja presentades, inclosa la d'Urbanisme.

Un operari ha resultat ferit per un reble després pel vent durant la rehabilitació de l’edifici incendiat de Campanar

Un treballador ha resultat ferit en ser aconseguit per un reble després per una ràfega de vent mentres es rehabilitava l'edifici de Campanar. El casc va esmorteir el colp; va ser traslladat a l'hospital i està en observació

El vent ha deixat ratxes de 150 km/h a Buñol, nombroses incidències i dos ferits a València

La Comunitat Valenciana seguix en alerta per vent: Buñol ha registrat 150 km/h i a València s'han produït nombrosos incidents i dos ferits. Les autoritats han activat mesures preventives i restriccions puntuals.

Pérez Llorca destaca el front comú amb Andalusia i Múrcia per a defendre l’horta d’Europa

El president de la Generalitat ha subratllat en Fruit Logistica 2026 la coordinació amb Andalusia i Múrcia per a frenar la competència deslleial i ha reclamat controls al Govern.

PSPV, Compromís, EU i Vox exigixen la dimissió de Barcala per les VPP a la Platja de Sant Joan

PSPV-PSOE, Compromís, EU-Podem i Vox han exigit la dimissió de l'alcalde Luis Barcala per les irregularitats en l'adjudicació de VPP a la Platja de Sant Joan. El ple extraordinari s'ha saldat amb dimissions i obri una crisi en el consistori.

Barcala ha demanat disculpes i ha promés depurar l’adjudicació de les VPP a la Platja de Sant Joan

L'alcalde d'Alacant ha demanat disculpes per l'escàndol de les VPP a la Platja de Sant Joan i ha jurat arribar fins al final. L'Ajuntament ha obert una investigació, revisarà les 140 adjudicacions i aplicarà el dret de retracte si detecta frau.

Dimitix el cap de gabinet d’Indústria de la Generalitat per la polèmica de la vivenda a Alacant

Miguel Ángel Sánchez ha presentat la seua renúncia després de la polèmica per presumptes irregularitats en l'adjudicació de vivendes públiques a Alacant. Defén que no va tindre relació amb la promoció ni amb el procediment.