El Consell participarà a Madrid en la concentració en defensa del manteniment del transvasament Tajo-Segura

El Consell participarà demà dilluns 24 de maig en la concentració convocada en Madrid pels regants en defensa del manteniment del trasvase Tajo-Segura, a través de la conselleria d’Agricultura, Desenvolupament Rural, Emergència ClimàticaTranscició Ecològica, Mireia Mollà, i el secretari autonòmic d’Agricultura, Roger Llanes.

 

Acudiran a la protesta 

Acudiran a la protesta per tal de deixar patent el suport de l’executiu valencià a les reivindicacions sobre el transvasament que formulen tant els sindicats de regants com gran part de la societat civil de les comarques del sud d’Alacant.

«Per a la Generalitat el transvasament Tajo-Segura és irrenunciable. És un transvasament que està tècnicament avalat, que està justificat, que està racionalitzat i que compleix amb els valors ambientals i socioeconòmics en un sector essencial que ha estat a l’altura de les circumstàncies, fins i tot en uns moments tan durs com els de pandèmia», ha assegurat Mireia Mollà.

Per la seua part, Roger Llanes, ha subratllat que «en el Consell, amb el president Ximo Puig al capdavant, sostenim que el manteniment del transvasament Tajo-Segura en les condicions actuals és una qüestió essencial, prioritària i, per descomptat, irrenunciable, i per això mateix, tal com estem demostrant cada dia, defenem i continuarem defenent el transvasament amb tots els mitjans al nostre abast».

En este sentit, ha insistit en el fet que el funcionament de l’aqüeducte Tajo-Segura des de fa més de quaranta anys ha contribuït de manera «absolutament decisiva» a la «consolidació d’una realitat socioeconòmica» en un territori on viuen més de dos milions i mig de persones i on el cultiu de regants generen un valor econòmic superior als 3.000 milions d’euros, al mateix temps que proporciona més de 106.000 treballs i actuen com «motor insubstituïble» d’altres indústries vinculades a l’àmbit agroalimentari com el transport, la distribució i la logística.

 

Els regants de la conca és concentraran

Els regants de la conca del Tajo-Segura es concentraran davant del Ministeri de la Transició Ecològica per a protestar per les últimes retallades en els cabals del transvasament. Hi faran una tractorada i una concentració reduïda, seguint les condicions marcades per la delegació del govern de Madrid.

El govern d’Espanya pretén limitar el traspàs d’aigua de 38 a 27 hectòmetres cúbics, quan els nivells dels embassaments estiguen per davall dels 1.300 hectòmetres cúbics. Els regants d’Alacant, Múrcia i Almeria, que depenen del transvasament, consideren que les modificacions que ha proposat el ministeri que dirigeix Teresa Ribera perjudicaran el sector.

Per al president d’SCRATS, el col·lectiu de regants per la defensa del transvasament Tajo-Segura, Lucas Jiménez, «el fet d’elevar els cabals ecològics, com ha proposat el ministeri, no suposarà res més que el final del transvasament en moltes ocasions, ja que suposa una reducció del 45% del que habitualment arriba del cabal excedentari del Tajo a la zona de Llevant».

El funcionament de l’aqüeducte Tajo-Segura ha contribuït des de fa més de quaranta anys de manera decisiva a la consolidació d’una realitat socioeconòmica en un territori on viuen més de dos milions i mig de persones, i on els cultius de regadiu generen un valor econòmic superior als 3.000 milions d’euros, asseguren fonts de la Generalitat en un comunicat. A més, segons afegeixen, estos cultius de regadiu proporcionen més de 106.000 ocupacions i actuen com a motor insubstituïble d’altres indústries vinculades a l’àmbit agroalimentari, com el transport, la distribució i la logística.
 

Últimes notícies

El dispositiu contra l’incendi de la Vall d’Uixó es bolca a frenar l’avanç cap a la serra d’Espadà

Els equips d’extinció concentren hui els treballs entre Tales i Alcudia de Veo per evitar que el foc arribe al parc natural de la serra d’Espadà. La població desallotjada de la Vall d’Uixó ha pogut tornar a casa en un operatiu coordinat.

Fi del confinament a la Vall d’Uixó per l’incendi forestal

La Generalitat ha alçat este dimarts el confinament de la Vall d'Uixó decretat per l'incendi forestal, encara actiu, que va obligar a evacuar unes 16.000 persones en una vintena de municipis i a confinar també Onda i Betxí. Les restriccions de mobilitat es mantenen en la resta de localitats afectades almenys fins a les 23.59 hores d'este dimarts.

Quatre dies d’incendi a la Vall d’Uixó: 8.500 hectàrees cremades i 10.000 evacuats

L’incendi declarat dissabte a la Vall d’Uixó enceta el quart dia actiu, amb 8.500 hectàrees calcinades i unes 10.000 persones encara evacuades, malgrat el retorn parcial autoritzat anit.

La Comunitat Valenciana suma 33.300 ocupats i redueix l’atur en 23.000 persones en tres mesos

La Comunitat Valenciana ha incrementat en 33.300 les persones ocupades i ha reduït l’atur en 23.000 en el segon trimestre de l’any, encara amb una taxa de desocupació per damunt de la mitjana estatal.

Nit tranquil·la a la Vall d’Uixó però l’incendi continua actiu i ja ha arrasat 8.500 hectàrees

La nit ha sigut meteorològicament tranquil·la a la zona de l'incendi de la Vall d'Uixó, però el foc continua actiu en el seu quart dia i ja ha cremat unes 8.500 hectàrees, amb centenars de veïns encara evacuats.

S’alça parcialment el confinament per l’incendi de la Vall d’Uixó en quatre barris

La Generalitat mantindrà fins a les 23.59 hores les evacuacions i confinaments per l’incendi de la Vall d’Uixó, però permet tornar a casa als veïns de quatre barris concrets.

Ferit un xiquet en caure un carret de golf des d’un pont a Rojales

Un xiquet ha resultat ferit en eixir-se de la via un carret de golf i caure d’un pont d’uns tres metres d’alçària en un camp de Rojales (Alacant). El menor ha patit diversos colps i ha sigut atés per personal sanitari al lloc.

La Vilavella queda buida després del desallotjament pel greu incendi de la Vall d’Uixó

La Vilavella, municipi de quasi 3.000 habitants a l'interior de Castelló, ha sigut desallotjada pel gran incendi forestal de la Vall d'Uixó i espera l'autorització per a tornar a les vivendes.
FILMOTECA D'ESTIU