12.4 C
València
Diumenge, 11 gener, 2026

El Consell està pendent del trasllat pactat d’immigrants des de Canàries

 

El Consell està encara pendent que el Govern prenga la decisió de traslladar a diferents immigrants des de Canàries al territori valencià, després que des de la Secretaria d’Estat de Migracions demanaren col·laboració la Generalitat davant de la situació en les illes.

 

Ho ha afirmat la vicepresidenta del Consell i consellera d’Igualtat Polítiques Inclusives, Mónica Oltra, en declaracions als periodistes, en les que ha afirmat que la Generalitat ha posat a la disposició del Govern 120 places per a acollir a immigrants procedents de Canàries.

 

Ha assegurat que per part del Consell està tot organitzat i ara «depén del fet que el Govern decidisca fer eixe trasllat i comptar amb la col·laboració que ens van demanar», ha manifestat. Ha assenyalat que esta col·laboració està dirigida a les persones que estan en Canàries i ha de fer-se de forma organitzada, «amb l’acompanyament que ha de comportar un procés com este».

 

Oltra ha explicat que quan arriben, estes persones necessiten una sèrie de suport, com pot ser la sol·licitud d’asil o de la condició refugiat, «i un acompanyament per a aterrar en un lloc que per a ells és nou». En eixe sentit, ha dit que els immigrants vindrien amb acompanyament i la Generalitat els oferix la manutenció i l’allotjament. «De la resta, encarregaria el Govern d’Espanya», ha afirmat.

Últimes notícies

Bernabé demana a Pérez Llorca donar suport al finançament que aporta 3.669 milions a la Comunitat

La delegada del Govern ha instat el president i a l'alcaldessa de València a recolzar el model d'Hisenda, que afig 3.669 milions a la Comunitat. Defén que cap autonomia perd i que la injecció total serà de 21.000 milions.

Bernabé sosté que Feijóo ha de marxar-se després de mentir en la seua declaració per la DANA de València

Pilar Bernabé ha acusat a Alberto Núñez Feijóo de mentir en la seua declaració com a testimoni per la DANA de València i ha reclamat la seua eixida. També ha anunciat que acudirà a la comissió del Senat per a explicar la seua actuació.

L’Elx tanca una primera volta notable i encarrila la permanència

acabat d'ascendir i amb la plantilla en construcció, l'Elx ha tancat una primera volta notable: 23 punts i sis de marge sobre el descens impulsats per un joc ambiciós.

El València tanca la seua segona pitjor primera tornada amb 17 punts

El València ha tancat la primera volta amb 17 punts després d'empatar 1-1 davant l'Elx, el seu segon pitjor registre en una Lliga de 20 equips. Torna al descens, sense victòries fora i amb creixent malestar en la graderia.

El Vila-real ha firmat la millor primera tornada de la seua història amb un partit per disputar

Amb 41 punts en 18 jornades i el dol davant el Llevant encara per jugar, el Vila-real supera els seus registres de 2010-11 i 2015-16. Només ha caigut davant Madrid, Atlètic i Barça.

El València CF tanca la seua segona pitjor primera tornada en una Lliga de 20 equips

El València CF ha acabat la primera volta amb 17 punts després del 1-1 davant l'Elx a Mestalla i tanca la seua segona pitjor primera part en una Lliga de 20 equips. Només ha sumat tres victòries i torna a caure a llocs de descens.

L’aeroport de Castelló tanca 2025 amb rècord de 318.309 passatgers i 14 rutes

L'aeroport de Castelló ha tancat 2025 amb 318.309 viatgers, un 16% més que en 2024, i la seua major oferta fins ara: 14 rutes regulars. També ha marcat rècord de moviments amb 12.401 operacions, mentres avança la seua activitat industrial i aeroespacial.

Víctimes de la dana convoquen una concentració per l’acarament entre Pradas i Cuenca

Les associacions de víctimes de la dana han cridat a concentrar-se este dilluns a les 9.00 davant el jutjat de Catarroja, coincidint amb l'acarament entre Salomé Pradas i José Manuel Cuenca. La jutgessa busca aclarir contradiccions sobre la gestió del confinament durant l'emergència que va deixar 230 morts.