El Consell està pendent del trasllat pactat d’immigrants des de Canàries

 

El Consell està encara pendent que el Govern prenga la decisió de traslladar a diferents immigrants des de Canàries al territori valencià, després que des de la Secretaria d’Estat de Migracions demanaren col·laboració la Generalitat davant de la situació en les illes.

 

Ho ha afirmat la vicepresidenta del Consell i consellera d’Igualtat Polítiques Inclusives, Mónica Oltra, en declaracions als periodistes, en les que ha afirmat que la Generalitat ha posat a la disposició del Govern 120 places per a acollir a immigrants procedents de Canàries.

 

Ha assegurat que per part del Consell està tot organitzat i ara «depén del fet que el Govern decidisca fer eixe trasllat i comptar amb la col·laboració que ens van demanar», ha manifestat. Ha assenyalat que esta col·laboració està dirigida a les persones que estan en Canàries i ha de fer-se de forma organitzada, «amb l’acompanyament que ha de comportar un procés com este».

 

Oltra ha explicat que quan arriben, estes persones necessiten una sèrie de suport, com pot ser la sol·licitud d’asil o de la condició refugiat, «i un acompanyament per a aterrar en un lloc que per a ells és nou». En eixe sentit, ha dit que els immigrants vindrien amb acompanyament i la Generalitat els oferix la manutenció i l’allotjament. «De la resta, encarregaria el Govern d’Espanya», ha afirmat.

Últimes notícies

Protesta al nou IES Patacona per obrir el centre amb obres i sense condicions

Famílies i professorat del nou IES Patacona d'Alboraia s'han concentrat a l'inici de curs per denunciar que el centre ha obert amb les obres sense acabar, instal·lacions per muntar i serveis bàsics com la llum i internet sense regularitzar.

Avís taronja per pluges de 40 l/m² al nord d’Alacant fins dijous de matinada

L’Aemet manté este dimecres i fins a les 6 hores de dijous l’avís taronja per pluges intenses al litoral nord d’Alacant, amb tempestes fortes també al sud de la província i avisos grocs a València i interior.

Els CLER denuncien greus deficiències en molts col·legis de la zona zero de la dana

Els CLER denuncien que prop de 3.000 alumnes continuen en barracons quasi dos anys després de la dana de 2024 i alerten de greus deficiències i risc d’inundacions en col·legis de Massanassa, Alfafar, Paiporta i Catarroja.

Alicant tanca parcs i el castell de Santa Bàrbara per l’alerta taronja per pluges

L’Ajuntament d’Alacant tancarà este dimecres de vesprada els parcs municipals i el castell de Santa Bàrbara per l’alerta taronja per pluges, i activa mesures especials d’emergència i atenció social. El Campello també clausura espais públics a partir de les 14.00 hores.

Obliguen una gestant subrogada de Mèxic a pagar 150 euros al mes pel fill que va tindre

Un jutge d’Alacant ha fixat una pensió d’aliments de 150 euros al mes a una gestant subrogada de Mèxic pel xiquet de dos anys que va tindre per a un veí de la província. El pare manté la guarda individual i l’exercici exclusiu de la pàtria potestat, mentre que la mare no tindrà règim de visites ni comunicacions.

Els EUA carreguen contra l’aliança de Ford amb Geely per la planta d’Almussafes

El secretari de Transport dels Estats Units, Sean P. Duffy, ha advertit a Ford per la seua aliança amb Geely per explotar conjuntament la fàbrica d’Almussafes i per l’ús de tecnologia xinesa, que vincula amb riscos per a la seguretat nacional.

València assumirà tot el cost de l’educació infantil de 0 a 6 anys per a facilitar la conciliació

L’Ajuntament de València finançarà per primera vegada tot el cicle d’educació infantil de 0 a 6 anys amb beques per a escolarització, menjador, escoles matinera i de juliol, amb un pressupost total de 7 milions d’euros.

Detingut a Alacant per robar en un hotel fent-se passar per un client britànic

La Policia Nacional ha detingut a Alacant un home de 36 anys acusat de robar en lhabitació dun hotel després de suplantar la identitat dun hoste britànic, al qual havia furtat abans una motxilla a la Explanada dEspanya.