El Consell està pendent del trasllat pactat d’immigrants des de Canàries

 

El Consell està encara pendent que el Govern prenga la decisió de traslladar a diferents immigrants des de Canàries al territori valencià, després que des de la Secretaria d’Estat de Migracions demanaren col·laboració la Generalitat davant de la situació en les illes.

 

Ho ha afirmat la vicepresidenta del Consell i consellera d’Igualtat Polítiques Inclusives, Mónica Oltra, en declaracions als periodistes, en les que ha afirmat que la Generalitat ha posat a la disposició del Govern 120 places per a acollir a immigrants procedents de Canàries.

 

Ha assegurat que per part del Consell està tot organitzat i ara «depén del fet que el Govern decidisca fer eixe trasllat i comptar amb la col·laboració que ens van demanar», ha manifestat. Ha assenyalat que esta col·laboració està dirigida a les persones que estan en Canàries i ha de fer-se de forma organitzada, «amb l’acompanyament que ha de comportar un procés com este».

 

Oltra ha explicat que quan arriben, estes persones necessiten una sèrie de suport, com pot ser la sol·licitud d’asil o de la condició refugiat, «i un acompanyament per a aterrar en un lloc que per a ells és nou». En eixe sentit, ha dit que els immigrants vindrien amb acompanyament i la Generalitat els oferix la manutenció i l’allotjament. «De la resta, encarregaria el Govern d’Espanya», ha afirmat.

Últimes notícies

El gasto social per habitant puja un 27 % en cinc anys a la Comunitat Valenciana

El gasto social per habitant de la Generalitat ha passat de 2.912 euros en 2020 a 3.465 en 2025, un augment del 27,6 %, encara que la Comunitat Valenciana se situa en desena posició en el rànquing autonòmic.

La Nucia acull el Ple del Consell en el 321 aniversari de la seua fundació

La Nucia ha acollit el Ple del Consell amb motiu del 321 aniversari de la seua fundació, en una jornada en què Juanfran Pérez Llorca ha reivindicat el municipi com a referent esportiu europeu i ha ratificat el suport de la Generalitat als nous centres educatius.

Emotiva despedida d’El Último de la Fila a València després de dotze nits de gira

El Último de la Fila ha tancat la seua gira amb un últim concert al Ciutat de València, carregat de nostàlgia, humor i agraïment al públic valencià.

Cada valencià rep 3.465 euros en gasto social, un 27 % més que fa cinc anys

El gasto en sanitat, educació i servicis socials de la Generalitat ha augmentat un 27,6 % des de 2020 i arriba als 3.465 euros anuals per persona, segons un informe estatal.

Pérez Llorca oferix ajuda a Andalusia després de l’incendi mortal d’Almeria

Juanfran Pérez Llorca ha telefonat a Juan Manuel Moreno Bonilla per traslladar-li el suport de la Comunitat Valenciana després de l’incendi forestal d’Almeria, amb onze morts, i li ha oferit tots els mitjans que considere necessaris.

València acomiada El Último de la Fila amb dotze nits de felicitat i un últim concert inesborrable

El Último de la Fila ha tancat a l’Estadi Ciutat de València la seua gira de retorn, després de quasi trenta anys, amb un concert d’homenatge als seus fans valencians i d’altres territoris. Manolo García i Quim Portet han agraït dotze nits de música, emoció i records compartits.

Pérez Llorca oferix a Andalusia tots els mitjans valencians després de l’incendi mortal d’Almeria

El president Juanfran Pérez Llorca ha telefonat a Juan Manuel Moreno Bonilla per traslladar-li suport pel greu incendi d’Almeria, amb onze morts, i ha oferit tots els recursos valencians que calguen.

El Último de la Fila s’acomiada a València amb un últim concert ple d’emoció

El Último de la Fila ha tancat a l’Estadi Ciutat de València la seua gira de retorn després de quasi trenta anys, amb un concert emotiu, records als fans i un missatge final d’agraïment.