El Consell està pendent del trasllat pactat d’immigrants des de Canàries

 

El Consell està encara pendent que el Govern prenga la decisió de traslladar a diferents immigrants des de Canàries al territori valencià, després que des de la Secretaria d’Estat de Migracions demanaren col·laboració la Generalitat davant de la situació en les illes.

 

Ho ha afirmat la vicepresidenta del Consell i consellera d’Igualtat Polítiques Inclusives, Mónica Oltra, en declaracions als periodistes, en les que ha afirmat que la Generalitat ha posat a la disposició del Govern 120 places per a acollir a immigrants procedents de Canàries.

 

Ha assegurat que per part del Consell està tot organitzat i ara «depén del fet que el Govern decidisca fer eixe trasllat i comptar amb la col·laboració que ens van demanar», ha manifestat. Ha assenyalat que esta col·laboració està dirigida a les persones que estan en Canàries i ha de fer-se de forma organitzada, «amb l’acompanyament que ha de comportar un procés com este».

 

Oltra ha explicat que quan arriben, estes persones necessiten una sèrie de suport, com pot ser la sol·licitud d’asil o de la condició refugiat, «i un acompanyament per a aterrar en un lloc que per a ells és nou». En eixe sentit, ha dit que els immigrants vindrien amb acompanyament i la Generalitat els oferix la manutenció i l’allotjament. «De la resta, encarregaria el Govern d’Espanya», ha afirmat.

Últimes notícies

Les temperatures freguen els 40 graus a València en la vigília de l’avís taronja

Les màximes han arribat hui als 39,3 graus a Xàtiva i Pego, en la vigília de l’avís taronja d’Aemet per temperatures de fins a 40 graus en el litoral i l’interior sud de la província de València.

Compromís demana que Sagunt compre la casa natalícia de Joaquín Rodrigo com a espai cultural

Compromís ha proposat a l’Ajuntament de Sagunt adquirir la casa natalícia del compositor Joaquín Rodrigo, actualment en venda, per a incorporar-la al patrimoni municipal i destinar-la a ús cultural i turístic.

Segorbe dona el tret d’eixida a la seua setmana taurina amb una Entrada de 51 segons

Segorbe ha obert la setmana taurina de 2026 amb la primera Entrada de Toros i Cavalls, una carrera ràpida de 51 segons sense incidents, amb deu cavallistes guiants sis bous i un manso fins a la plaça de la Cueva Santa.

València es transforma un mes en capital del disseny amb el València Design Fest

El València Design Fest 2026 se celebrarà del 10 de setembre al 15 d’octubre, amb més de 60 activitats en 30 seus i Polònia com a país convidat, consolidant la ciutat com a referent internacional del disseny i la creativitat.

Brugué plantarà cara al Barça: el Levante rep el líder sense por ni complexos

El capità del Levante, Roger Brugué, ha assegurat que l’equip rebrà el Barça, líder invicte, sense por ni complexos després d’encadenar sis triomfs seguits a casa. El davanter destaca la unió del vestidor i l’actuació clau del porter Mathew Ryan en l’últim empat a Màlaga.

Nit asfixiant a Dénia amb 33 graus de matinada i calor extrema a la costa

Dénia ha patit una nit infernal amb 33 graus a les 2 de la matinada i mínimes per damunt dels 30, mentre gran part del litoral valencià ha encadenat una altra nit tòrrida amb temperatures nocturnes superiors als 25 graus.

Villarreal busca la revanxa europea al camp del Borussia Dortmund

El Villarreal debuta en la nova Champions al camp del Borussia Dortmund, on va caure 4-0 fa un any, encara sense haver guanyat en Lliga amb Íñigo Pérez.

Giorgeta i Pérez Galdós tornen al trànsit complet abans de la ‘vuelta al cole’

Les avingudes de Giorgeta i Pérez Galdós recuperen entre dilluns i dimarts dos carrils per sentit abans de l’inici del curs escolar, mentres la reurbanització entra en la fase final.