El Consell està pendent del trasllat pactat d’immigrants des de Canàries

 

El Consell està encara pendent que el Govern prenga la decisió de traslladar a diferents immigrants des de Canàries al territori valencià, després que des de la Secretaria d’Estat de Migracions demanaren col·laboració la Generalitat davant de la situació en les illes.

 

Ho ha afirmat la vicepresidenta del Consell i consellera d’Igualtat Polítiques Inclusives, Mónica Oltra, en declaracions als periodistes, en les que ha afirmat que la Generalitat ha posat a la disposició del Govern 120 places per a acollir a immigrants procedents de Canàries.

 

Ha assegurat que per part del Consell està tot organitzat i ara «depén del fet que el Govern decidisca fer eixe trasllat i comptar amb la col·laboració que ens van demanar», ha manifestat. Ha assenyalat que esta col·laboració està dirigida a les persones que estan en Canàries i ha de fer-se de forma organitzada, «amb l’acompanyament que ha de comportar un procés com este».

 

Oltra ha explicat que quan arriben, estes persones necessiten una sèrie de suport, com pot ser la sol·licitud d’asil o de la condició refugiat, «i un acompanyament per a aterrar en un lloc que per a ells és nou». En eixe sentit, ha dit que els immigrants vindrien amb acompanyament i la Generalitat els oferix la manutenció i l’allotjament. «De la resta, encarregaria el Govern d’Espanya», ha afirmat.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Diego Ventura imposa el seu mestratge a Castelló i tala una orella

Diego Ventura va destacar en la segona d'abonament de la Magdalena amb una actuació de tremp i domini que li va valdre una orella i una ovació. Rui Fernandes i Llija Vicens van marxar de buit davant un tancament noble però amb poca transmissió dels Espartars.

La Fiscalia sosté que Mazón no tenia competències en emergències i que no està provat que donara ordes

La Fiscalia Superior de la Comunitat Valenciana afirma que la llei no atribuïx al president competències directes en protecció civil i que no hi ha proves d'ordes seues durant la dana. El comandament únic corresponia a Interior i només canviaria si apareixen noves evidències.

El nou centre de salut Rincón de Loix millora l’atenció a 20.000 persones i tindrà urgències 24 hores abans de l’estiu

El president Juanfran Pérez Llorca ha destacat l'accessibilitat i el reforç de servicis del nou centre, operatiu des del 2 de març després de 5,5 milions d'inversió. L'edifici suma més consultes, àrees específiques i preveu rehabilitació i urgències 24 hores abans de l'estiu.

Pérez Llorca destaca en els seus 100 dies la recuperació de la normalitat en la Generalitat

El president ha reivindicat que estos primers 100 dies han retornat la normalitat i l'estabilitat, amb més de la mitat dels seus compromisos ja en marxa.

Oliu confirma que Banc Sabadell ha eixit enfortit després de l’OPA fallida del BBVA

Josep Oliu ha assegurat que Banc Sabadell ha eixit enfortit després de l'OPA fallida del BBVA i ha fixat com a repte seguir el ritme de la innovació i la IA. També ha defés que la independència preserva la competència per a les pimes i ha reclamat simplificació reguladora a Europa.

Avís groc este dimarts per pluges de fins a 20 l/m² en una hora en la Comunitat Valenciana

Aemet ha establit el nivell groc per precipitacions intenses. Alacant, Castelló i València activen l'avís amb diferents franges i acumulats.

La Generalitat oferix suport a Benidorm per a complir la sentència de la serra Gelada

La Generalitat Valenciana ha oferit suport i ajuda a l'Ajuntament de Benidorm per a complir la sentència que li imposa 350 milions per la serra Gelada. El Consell ha garantit col·laboració per a executar la fallada i ha desvinculat a l'actual govern local de l'origen del conflicte

Catalá critica que Renfe no habilite autobusos des d’Albal durant la mascletà

L'alcaldessa de València ha enlletgit a Renfe que no preveja autobusos llançadora des d'Albal durant les hores de la mascletà. La Delegació del Govern defén la mesura per seguretat i l'atribuïx a instruccions municipals.