Els contagis cauen un 95% en les residències del territori valencià en el que va d’any

 

La situació epidemiològica en les residències de majors, menors i centres de diversitat funcional de la Comunitat Valenciana ha experimentat una important millora en el que va d’any. La xifra de defuncions ha caigut un 83% des de l’última setmana de gener i les infeccions, tant entre residents com en les plantilles, s’han desplomat un 95%.

 

L’última setmana de l’any 2020, es van notificar 57 defuncions, 323 contagis entre persones residents i 140 entre els professionals que les atenen. Estes variables es van disparar després del Nadal, durant el pic de la tercera onada en la Comunitat Valenciana. D’esta forma, entre el 23 i el 30 de gener va haver 148 morts en residències, 1.497 residents contagiats i 512 treballadors.

 

En l’actualitat, quan es complixen dos mesos i mig amb el procés de vacunació en marxa, la millora dels indicadors és esperançadora. Des de l’última setmana de gener, els contagis han caigut un 95%, en concret, la disminució ha sigut del 96% entre els qui viuen en els centres sociosanitaris i del 91% entre els qui treballen en ells. L’evolució en la xifra de defuncions ha sigut de -83%.

 

Millors en els indicadors

Esta millora en els indicadors es relaciona amb una disminució en el número de residències amb casos positius. L’any 2020 es va tancar amb casos actius en 6 residències de menors, 22 centres de diversitat funcional, 108 residències de la Tercera Edat i 30 centres baix vigilància activa de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública.

 

Des del 30 de gener de 2021, el número de casos positius ha caigut un 82% en centres de menors, un 90% en els de diversitat funcional, un 91% en residències de majors i els centres baix vigilància activa han disminuït un 88%.

Últimes notícies

Detingut a Alacant per robar en un hotel fent-se passar per un client britànic

La Policia Nacional ha detingut a Alacant un home de 36 anys acusat de robar en lhabitació dun hotel després de suplantar la identitat dun hoste britànic, al qual havia furtat abans una motxilla a la Explanada dEspanya.

Catalá veu en la sentència del TSJCV un aval jurídic a l’ampliació nord del port de València

La nova resolució del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana rebutja el recurs d’Acció Ecologista Agró i, segons l’alcaldessa María José Catalá, reforça el suport jurídic a l’ampliació nord del port de València.

Cultura reunirà dijous les autonomies i la Policia per reforçar la seguretat als museus

El Ministeri de Cultura ha convocat per a este dijous una reunió amb les comunitats autònomes i la Policia Nacional per revisar la seguretat dels museus després dels robatoris a Badajoz, Albacete i Villena, que han obert una polèmica amb la Generalitat i han activat mesures a altres territoris.

Llorca insta els sindicats educatius a tindre voluntat de diàleg per a pactar millores

Juanfran Pérez Llorca reclama als sindicats educatius més voluntat de diàleg davant el nou pla de la Generalitat i defensa mesures com la gratuïtat de 0 a 3 anys i la reducció de ràtios en pobles menuts. El curs arranca amb menys alumnat però amb rècord de professorat i 28 nous centres entre els que obrin ara i els previstos enguany.

Detingut a Vinaròs per enviar 60 quilos de marihuana en paquets postals

La Guàrdia Civil i Vigilància Duanera han intervingut a Vinaròs més de 60 quilos de marihuana enviats en paquets postals i han detingut un home per contraban i delicte contra la salut pública.

Detinguts quatre hòmens per una agressió sexual múltiple a València a la víctima del seu excompany

La Policia Nacional ha detingut a València quatre hòmens d’entre 44 i 53 anys per una presumpta agressió sexual en grup a l’exparella sentimental d’un d’ells, a qui també s’atribueix un delicte de maltractaments en l’àmbit de la violència de gènere.

Continua la recerca del jove que ha matat a colps el seu padrastre a València

La Policia Nacional continua buscant un jove de 22 anys que presumptament ha matat a colps el seu padrastre amb una mancuerna en un domicili del barri de Sant Isidre de València, després de fugar-se d’una unitat psiquiàtrica.

Una dona apunyalada a Carcaixent continua en estat reservat mentre la Guàrdia Civil investiga

La Guàrdia Civil manté oberta la investigació per l’apunyalament d’una dona dilluns a Carcaixent. La víctima continua ingressada a l’UCI de l’Hospital de la Ribera amb pronòstic reservat.