Anuncios

Els contagis cauen un 95% en les residències del territori valencià en el que va d’any

 

La situació epidemiològica en les residències de majors, menors i centres de diversitat funcional de la Comunitat Valenciana ha experimentat una important millora en el que va d’any. La xifra de defuncions ha caigut un 83% des de l’última setmana de gener i les infeccions, tant entre residents com en les plantilles, s’han desplomat un 95%.

 

L’última setmana de l’any 2020, es van notificar 57 defuncions, 323 contagis entre persones residents i 140 entre els professionals que les atenen. Estes variables es van disparar després del Nadal, durant el pic de la tercera onada en la Comunitat Valenciana. D’esta forma, entre el 23 i el 30 de gener va haver 148 morts en residències, 1.497 residents contagiats i 512 treballadors.

 

En l’actualitat, quan es complixen dos mesos i mig amb el procés de vacunació en marxa, la millora dels indicadors és esperançadora. Des de l’última setmana de gener, els contagis han caigut un 95%, en concret, la disminució ha sigut del 96% entre els qui viuen en els centres sociosanitaris i del 91% entre els qui treballen en ells. L’evolució en la xifra de defuncions ha sigut de -83%.

 

Millors en els indicadors

Esta millora en els indicadors es relaciona amb una disminució en el número de residències amb casos positius. L’any 2020 es va tancar amb casos actius en 6 residències de menors, 22 centres de diversitat funcional, 108 residències de la Tercera Edat i 30 centres baix vigilància activa de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública.

 

Des del 30 de gener de 2021, el número de casos positius ha caigut un 82% en centres de menors, un 90% en els de diversitat funcional, un 91% en residències de majors i els centres baix vigilància activa han disminuït un 88%.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Mor l’operari d’una grua en quedar atrapat pel seu vehicle a Vallada

Un treballador de 32 anys ha mort en una zona rural de Vallada després de quedar atrapat pel camió grua amb el qual intentava alçar un tractor bolcat. Bombers i servicis sanitaris només van poder confirmar la defunció.

Rego, Oltra, Montero i Janja da Silva criden a la unió de les dones enfront de la violència política

Sira Rego, Mónica Oltra, Irene Montero i Rosângela Janja da Silva reclamen unió enfront de la violència política contra les dones i més presència femenina en els espais de decisió.

Rego, Oltra, Montero i Janja Da Silva criden a la unió de les dones enfront de la violència política

Sira Rego, Mónica Oltra, Irene Montero i Janja Da Silva reclamen a València que les dones s'unisquen enfront de la violència política i reforcen la seua presència en els espais de decisió.

Héctor Fort rep l’alta i es prepara per a tornar amb l’Elx davant l’Atlètic

Héctor Fort rep l'alta competitiva tres mesos després d'operar-se del muscle i es mostra amb ganes de tornar a jugar amb l'Elx en el dol davant l'Atlètic de Madrid.

Tunde reforça l’optimisme del Llevant: la permanència, cada vegada més a prop

Kareem Tunde es mostra convençut que el Llevant aconseguirà la permanència en Primera i crida a mantindre la unió del vestuari abans del dol clau davant el Sevilla.

Ernest Urtasun se suma a la inauguració de La Senda del Poeta de Miguel Hernández el 24 d’abril

El ministre de Cultura, Ernest Urtasun, participarà el 24 d'abril en la inauguració de La Senda del Poeta de Miguel Hernández a Orihuela, garantida després del finançament del Ministeri de Cultura.

Ingressat a Maldives un jove metge alacantí després de l’atac d’un tauró

Un metge de 31 anys de l'Hospital General Doctor Balmis d'Alacant ha resultat greument ferit després de patir l'atac d'un tauró durant una excursió aquàtica en la seua lluna de mel a les illes Maldives.

El TSJCV tomba la suspensió de llicències de canvi d’ús per a pisos turístics a València

El TSJCV anul·la la decisió de l'Ajuntament de València de suspendre les llicències de canvi d'ús per a pisos turístics, però manté la moratòria sobre noves edificacions hoteleres.