14.1 C
València
Dimarts, 24 febrer, 2026

Els contagis en residències valencianes baixen un 49% i els morts un 9% en l’última setmana, segons Aerte

 

Els contagis per Covid-19 en les residències valencianes han descendit un 49% i els morts un 8,77% en l’última setmana, mentres que el 59,63% dels centres està lliure de casos, segons l’estudi de la patronal Aerte elaborat a partir de les dades de la Conselleria de Sanitat.

 

D’eixa manera, l’Associació Empresarial de Residències i Servicis a Persones Dependents, ha assenyalat que entre el 12 i el 19 de febrer hi ha hagut 12.555 nous casos positius en el territori valencià enfront dels 19.728 de la setmana passada, el que suposa un descens del 36.36%.

 

Per part seua, en les residències s’han registrat 288 nous casos positius de Covid-19 enfront dels 567 de la setmana passada, cosa que suposa un descens del 49,21% respecte de la setmana anterior. D’esta manera, el descens de casos en residències és quasi tretze punts major que el general de la població.

 

També baixen els brots

A demés, s’han notificat 450 defuncions per coronavirus en el territori valencià enfront dels 604 de la setmana passada, el que suposa un descens del 25,50%.

 

Per part seua, en les residències, el número de morts ha sigut 156 enfront dels 171 de la setmana passada, el que suposa un descens del 8,77% respecte de la setmana anterior. D’eixa forma, la baixada en residències ha sigut tres voltes inferior al general del territori valencià.

 

D’altra banda, les residències amb brots oberts de coronavirus han descendit des del 27 de gener, quan es va conseguir el punt més alt d’aquesta onada amb 195 centres, fins als 132. Això suposa 63 centres menys i un 32,30% de descens, segons les mateixes fonts.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Els bombers de València superen 1.100 servicis per vent en menys de dos mesos

El Consorci ha atés 1.110 actuacions per ratxes i objectes desplaçats en un període molt curt, quasi el triple de la mitjana anual. La cadena de huit borrasques ha forçat reforços operatius.

Rescatats quinze migrants d’una pastera a cinc quilòmetres de la costa alacantina

Salvament Marítim ha rescatat a quinze hòmens que viatjaven en una pastera a uns cinc quilòmetres d'Arenals del Sol. Van arribar al port d'Alacant i van ser atesos per Creu Roja.

Una bandera ucraïnesa de 100 metres recorre Alacant en el quart aniversari de la guerra

Una bandera d'Ucraïna de 100 metres ha encapçalat una marxa pacífica a Alacant, amb lectura de manifest i lemes contra l'oblit. La província concentra el 17% de la diàspora a Espanya.

La Generalitat amplia al 20% l’aval de vivenda i eleva a 30 milions el programa de l’IVF

El Consell reforça el programa de l'IVF fins a 30 milions i eleva l'aval al 20% perquè jóvens de 18 a 45 anys accedisquen a finançament del 100% en la seua primera vivenda. La nova convocatòria amplia el preu màxim a 311.000 € i flexibilitza l'edat en municipis afectats per la dana.

La jutgessa de la DANA centra en les víctimes 60 de les 109 pàgines del seu escrit contra Mazón

La instructora remet al TSJCV una exposició raonada sobre la gestió de la DANA i dedica 60 de 109 pàgines a relatar pel seu nom a 230 víctimes. Enlletgix les 'informacions falses' que van sumar morts inexistents i assenyala que un altre cas en estudi podria elevar el balanç a 231.

Pérez Llorca considera que PPCV i Mazón ja van assumir responsabilitats per la DANA

El president ha expressat un profund respecte per les víctimes i ha defés que el PPCV i Carlos Mazón ja van assumir la seua responsabilitat política. També ha evitat valorar les investigacions judicials i ha recordat les mesures adoptades després del temporal.

El PP evita pronunciar-se sobre la petició al TSJCV per a investigar a Carlos Mazón

El síndic popular Fernando Pastor ha reiterat que el partit no comenta decisions judicials. Ha evitat parlar de demanar l'acta a Carlos Mazón fins que es pronuncie el TSJCV.

Dimarts amb sol i lleuger ascens tèrmic en la Comunitat Valenciana

Dimarts amb cels poc nuvolosos o buidats i temperatures en lleuger ascens o sense canvis en la Comunitat Valenciana. Hi haurà boires i bancs de boira en el litoral.