13.3 C
València
Dissabte, 20 desembre, 2025

Els contagis en residències valencianes baixen un 49% i els morts un 9% en l’última setmana, segons Aerte

 

Els contagis per Covid-19 en les residències valencianes han descendit un 49% i els morts un 8,77% en l’última setmana, mentres que el 59,63% dels centres està lliure de casos, segons l’estudi de la patronal Aerte elaborat a partir de les dades de la Conselleria de Sanitat.

 

D’eixa manera, l’Associació Empresarial de Residències i Servicis a Persones Dependents, ha assenyalat que entre el 12 i el 19 de febrer hi ha hagut 12.555 nous casos positius en el territori valencià enfront dels 19.728 de la setmana passada, el que suposa un descens del 36.36%.

 

Per part seua, en les residències s’han registrat 288 nous casos positius de Covid-19 enfront dels 567 de la setmana passada, cosa que suposa un descens del 49,21% respecte de la setmana anterior. D’esta manera, el descens de casos en residències és quasi tretze punts major que el general de la població.

 

També baixen els brots

A demés, s’han notificat 450 defuncions per coronavirus en el territori valencià enfront dels 604 de la setmana passada, el que suposa un descens del 25,50%.

 

Per part seua, en les residències, el número de morts ha sigut 156 enfront dels 171 de la setmana passada, el que suposa un descens del 8,77% respecte de la setmana anterior. D’eixa forma, la baixada en residències ha sigut tres voltes inferior al general del territori valencià.

 

D’altra banda, les residències amb brots oberts de coronavirus han descendit des del 27 de gener, quan es va conseguir el punt més alt d’aquesta onada amb 195 centres, fins als 132. Això suposa 63 centres menys i un 32,30% de descens, segons les mateixes fonts.

Últimes notícies

València es mobilitza pel dret a la vivenda i exigix un pla de xoc

Una marxa ha recorregut el centre de València per a denunciar la situació de la vivenda i exigir un pla de xoc. La Generalitat replica que el problema és la falta d'oferta i detalla mesures en marxa.

Guanyar la Grossa de Nadal és 1 entre 100.000: més probable que un llamp i menys que un accident

La probabilitat de guanyar la Grossa de Nadal és d'1 entre 100.000. És més probable que et toque que que et caiga un llamp, però menys que morir en un accident de trànsit.

La DANA de València va deixar quasi 7 milions en pèrdues no reconegudes en el sector artístic

Un peritatge de AVVAC xifra en més de 6,9 milions els danys de la DANA del 29 d'octubre de 2024 en les arts visuals de la Comunitat Valenciana. Gran part seguix sense compensar.

Un penal de Dela en el 92 rescata al Llevant i frena a la Reial Societat (1-1)

El Llevant va igualar sobre la botzina amb un penal transformat per Adrián de la Font després d'enderrocament a Carlos Álvarez. La Real va deixar escapar un triomf que ja assaboria.

Un penal de Dela en el 92 rescata al Llevant i frena a la Reial Societat

El Llevant va igualar en el temps afegit gràcies a un penal transformat per Dela després d'enderrocament a Carlos Álvarez. La Real, que es veia guanyadora, va deixar escapar dos punts.

1-1: Un penal de Dela rescata al Llevant i frena a la Reial Societat

El Llevant va igualar en el 92 gràcies a un penal transformat per Dela després d'una falta sobre Carlos Álvarez. La Real, superior per trams, va deixar escapar un triomf que va acariciar.

Entreguen els premis ‘No oblidar la dana’ en homenatge a víctimes i reconstrucció

El Centre de Voluntariat 'La Cantina' ha entregat la primera edició dels premis 'No oblidar la dana', que rendixen tribut a víctimes, afectats i voluntariat després de les inundacions de 2024. La gala ha reunit a prop de 70 entitats i ha reconegut 11 iniciatives clau per a l'ajuda i la reconstrucció.

Una cabotada de Kubo avança a la Reial Societat en el Ciutat (0-1)

Una cabotada de Takefusa Kubo just abans del descans dona avantatge mínim a la Reial Societat davant el Llevant en el Ciutat de València. L'acció va nàixer d'una pèrdua local i un centre de Gonçalo Guedes; va ser el primer tir a porta visitant.