16 C
València
Dimarts, 23 desembre, 2025

Els contagis en residències valencianes baixen un 49% i els morts un 9% en l’última setmana, segons Aerte

 

Els contagis per Covid-19 en les residències valencianes han descendit un 49% i els morts un 8,77% en l’última setmana, mentres que el 59,63% dels centres està lliure de casos, segons l’estudi de la patronal Aerte elaborat a partir de les dades de la Conselleria de Sanitat.

 

D’eixa manera, l’Associació Empresarial de Residències i Servicis a Persones Dependents, ha assenyalat que entre el 12 i el 19 de febrer hi ha hagut 12.555 nous casos positius en el territori valencià enfront dels 19.728 de la setmana passada, el que suposa un descens del 36.36%.

 

Per part seua, en les residències s’han registrat 288 nous casos positius de Covid-19 enfront dels 567 de la setmana passada, cosa que suposa un descens del 49,21% respecte de la setmana anterior. D’esta manera, el descens de casos en residències és quasi tretze punts major que el general de la població.

 

També baixen els brots

A demés, s’han notificat 450 defuncions per coronavirus en el territori valencià enfront dels 604 de la setmana passada, el que suposa un descens del 25,50%.

 

Per part seua, en les residències, el número de morts ha sigut 156 enfront dels 171 de la setmana passada, el que suposa un descens del 8,77% respecte de la setmana anterior. D’eixa forma, la baixada en residències ha sigut tres voltes inferior al general del territori valencià.

 

D’altra banda, les residències amb brots oberts de coronavirus han descendit des del 27 de gener, quan es va conseguir el punt més alt d’aquesta onada amb 195 centres, fins als 132. Això suposa 63 centres menys i un 32,30% de descens, segons les mateixes fonts.

Últimes notícies

La Generalitat construirà 35 vivendes industrialitzades de protecció pública a Utiel per a afectats per la dana

La Generalitat ha posat en marxa la licitació per a alçar 35 vivendes de protecció pública industrialitzades a Utiel sobre un solar municipal. La inversió ascendix a 6,7 milions i s'emmarca en el Pla de Reconstrucció Local-Dana.

Coca-Cola s’unix a més de 50 ONG per a repartir 10.000 menjars per Nadal

La companyia s'ha unit a més de 50 ONG, bancs d'aliments i escoles d'hostaleria per a portar 10.000 menjars a famílies vulnerables del 16 al 24 de desembre en 19 ciutats. La campanya, en el seu quint any, mobilitza voluntariat per a embutxacar i distribuir els lots i ressalta el compromís 'continu' amb les comunitats.

La grip baixa però la covid puja en la Comunitat Valenciana i augmenten els ingressos

La incidència de grip descendix un 28,89% fins a 332,2 per 100.000, mentres la covid puja un 40,79% i el VRS repunta. L'activitat total i els ingressos per quadres greus augmenten i superen la mitjana nacional.

Finestrat reorganitza el govern local amb dos noves regidories

La nova alcaldessa, Nati Algado, ha reordenat l'equip de govern amb dos regidories inèdites i canvis d'àrees per a obrir una nova etapa de gestió.

Detinguts els dos atrinxerats a Elx després de matar a dos hòmens i deixar greu a un tercer

La Guàrdia Civil ha arrestat a dos hòmens que s'havien atrinxerat en una vivenda d'Elx. Abans havien apallissat fins a la mort a dos hòmens i deixat ferit greu a un tercer.

Pérez Llorca subratlla el compromís del Consell amb Alacant i l’impuls a l’estació central del TRAM

El president ha reafirmat el suport de la Generalitat als projectes clau de la ciutat, amb l'estació central del TRAM com a eix intermodal. Via Parc fixa l'objectiu d'iniciar el seu desenrotllament l'any vinent després de resoldre's la titularitat dels sòls.

Pérez Llorca condiciona el congrés del PPCV a l’avanç de la reconstrucció i apunta a 2026

Pérez Llorca ha supeditat el congrés regional del PPCV a l'avanç de la reconstrucció després de la DANA i ha fixat com a horitzó 2026 si no hi ha contratemps. També ha defés una gestora integradora i ha restat importància a la seua candidatura.

PSPV i EUPV demanen la dimissió de l’alcalde de Jérica imputat per agressió sexual a menors

PSPV-PSOE i EUPV han exigit la dimissió de l'alcalde de Jérica, Jorge Peiró, imputat per una presumpta agressió sexual a dos menors, i han demanat al PP actuar. Reclamen claredat sobre quan es va conéixer la investigació i proposen un ple extraordinari per a abordar la crisi.