Contracten camions per a retirar 210 tones de residus sanitaris acumulats en hospitals

 

La Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública ha adjudicat per via d’emergència un contracte per a retirar els 210.000 quilos de residus sanitaris del grup III que s’acumulen en diferents centres dels departaments de salut del territori valencià.

 

La licitació supera els tres milions d’euros i establix un termini d’execució no superior a un mes. Per a retirar eixos residus en els centres hospitalaris, Sanitat estima que es necessiten 60 camions, de 3.500 quilos de capacitat cada un.

 

Els departaments amb major acumulació de residus són el de l’Hospital General d’Alacant, on es necessiten 12 camions; el DS Marina Baixa, amb 8 camions; el DS de Gandia, amb 7 camions; el DS Sant Joan, amb 6, i els departaments de Sagunt i Doctor Peset de València, amb 5.

 

Eixos enviaments inclouen la recollida de la totalitat de contenidors que actualment estan en els magatzems dels centres, així com una estimació de les necessitats mínimes de recollida de residus que ha de fer-se en cada hospital. Així, calcula que cada setmana es necessitaran recollir 54.250 quilos per a evitar una nova acumulació.

Últimes notícies

Arresten a Benidorm un home per intentar ofegar una jove en l’aigua i un xiquet en l’arena

Un home està en presó provisional després d’intentar ofegar una jove en l’aigua i, minuts després, un xiquet en l’arena de la platja de Ponent de Benidorm. Diverses persones, entre elles el cap de socorristes, el van reduir fins a l’arribada de la Policia Local de Platges.

El Barça i el Bidasoa Irún obrin les semifinals de la Copa del Rei a Alacant

El Barça, vigent campió, goleja el Recoletas Atlético Valladolid i el Bidasoa Irún supera el Bathco Torrelavega per a convertir-se en els primers semifinalistes de la Copa del Rei d handbol al Centre de Tecnificació d Alacant.

Investiguen si uns ossos trobats en Dénia són d’un jove assassinat pel seu pare el 1994

La Policia Nacional analitza uns ossos humans localitzats baix el sòl d’una vivenda de Dénia per a comprovar si pertanyen a un jove desaparegut el 1994 després de la confessió en el llit de mort del seu pare.

Detingut un aficionat pels greus desordres previs al València-Barça a Mestalla

La Policia Nacional ha detingut a València un home identificat com un dels aficionats més actius en els greus desordres públics previs al partit València-Barcelona disputat a Mestalla el passat 23 de maig.

La CHJ invertix 1,3 milions per a reforçar la seguretat al barranc del Poyo a Riba-roja

La Confederación Hidrográfica del Júcar ha destinat 1,3 milions d'euros a una nova mota de protecció al barranc del Poyo, al seu pas pel polígon industrial La Reva de Riba-roja de Túria, per a millorar la capacitat hidràulica i reduir el risc d'inundacions en una zona clau per a l'economia local.

Una tronada de matinada deixa 94 l/m² en tres hores a Ribera de Cabanes

Les pluges de la passada matinada han descarregat amb força al litoral de Castelló, amb 94 litres per metre quadrat en tres hores a Ribera de Cabanes i més de 60 l/m² en diversos municipis d’Alacant.

Les temperatures cauen quasi 14 graus en només 24 hores a Alcoi

Les temperatures del migdia han baixat una mitjana de 9,2 graus en només 24 hores a la Comunitat Valenciana, amb un descens excepcional de 13,9 graus a Alcoi, segons Aemet.

Detenen l’exmilitar Patricia Campos per un presumpte maltractament als seus fills que ella nega

La castellonenca Patricia Campos i la seua dona han sigut detingudes per la Guàrdia Civil i investigades per un presumpte delicte continuat de maltractament als seus dos fills adoptats, uns fets que la parella rebutja de manera categòrica.