Convoquen ajudes per 18,7 milions d’euros per a instal·lacions de tractament de residus

La Conselleria de Transició Ecològica ha publicat les bases reguladores i la convocatòria, per 18.764.692,53 euros, de les ajudes per a la construcció, adaptació i millora d’instal·lacions específiques per al tractament dels bio residus recollits separadament.

En concret, la línia d’ajudes finança l’execució de projectes relatius a instal·lacions específiques per al tractament de residus en dos línies.

La primera (A), dotada amb 13.757.840 euros està destinada a la construcció, adaptació o millora d’instal·lacions específiques per al tractament dels bio residus recollits separadament.

Inclou projectes de construcció d’instal·lacions de compostatge, de digestió anaeròbia o una combinació de tots dos tractaments. A més, comprén projectes d’adaptació i millora d’instal·lacions de tractament existents.

Una segona línia, denominada B, dotada amb 5.006.852,53 euros, subvenciona projectes per a la millora de les instal·lacions de tractament mecànic-biològic existents, amb la finalitat d’incrementar la seua eficàcia en la recuperació de materials susceptibles de ser reciclats.

Aquestes ajudes es destinen als municipis o altres entitats locals, com a mancomunitats, diputacions, entitats metropolitanes i els consorcis constituïts per aquestes entitats locals, amb competència en prestació de serveis de tractament de residus en la Comunitat Valenciana i que presenten projectes sobre els serveis de la seua competència.

Els projectes finançables podran haver-se iniciat des de l’1 de març de 2020 i el termini per a la seua execució s’establirà en la resolució de concessió, sent el termini màxim de finalització el 30 de juny de 2025.

L’import individual de cada subvenció podrà cobrir fins al 90% de les despeses subvencionables assumides per l’entitat beneficiària, amb un màxim de quatre milions per a la línia A i un milió per a la línia B.

Aquestes ajudes es financen amb càrrec al Mecanisme de Recuperació i Resiliència, NextGenerationEU i es concediran amb càrrec als Pressupostos de la Generalitat Valenciana.

Es poden consultar en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana en el següent enllaç: veure ací.

Últimes notícies

Jean Montero apunta a l’Eurolliga: guanyar un títol junts és el que li fa sentir-se especial

Jean Montero subratlla que, per damunt dels premis individuals, guanyar l'Eurolliga amb el València Basket seria el que realment li faria sentir-se especial. El dominicà arriba com a mVP dels quarts i afronta davant el Reial Madrid la històrica primera Final Four del club.

Mor un motorista després de xocar contra les barreres de l’AP-7 al Campello

Un motorista ha mort en l'AP-7 a l'altura del Campello després d'eixir-se de la via i xocar contra les barreres de protecció en un tram corb amb velocitat inadequada com a possible causa.

Educació situa en el 18,64% el seguiment del nové dia de vaga docent en la Comunitat Valenciana

La novena jornada de vaga indefinida del professorat valencià aconseguix un seguiment del 18,64% i es veu marcada per la dimissió massiva de directius i protestes davant Les Corts.

El Sindicat Mèdic manté les protestes després de reunir-se amb Sanitat

El Sindicat Mèdic de la Comunitat Valenciana mantindrà la vaga i la pressió sobre la Conselleria de Sanitat fins a aconseguir millores en jornades, guàrdies i sobrecàrrega assistencial.

Els termòmetres es disparen per damunt dels 32 graus a l’interior de València

Les màximes han arribat a 32,2 graus a Carcaixent i Xàtiva i han fregat els 32 graus en altres municipis de l'interior, amb valors més suaus en les capitals de província.

Quasi quinze anys d’internament psiquiàtric per a un home que va intentar matar als seus pares a Alacant

L'Audiència d'Alacant ordena quasi quinze anys d'internament en un centre psiquiàtric per a un home amb esquizofrènia paranoide que va atacar amb un ganivet i un atizador als seus pares en la vivenda familiar.

El Consell Valencià de Cultura recorda a Francisco Brines en el quint aniversari de la seua mort

El Consell Valencià de Cultura ha retut homenatge a Francisco Brines en el quint aniversari de la seua mort amb lectures de poemes, projecció d'un documental i una carta de Felip VI.

El Rototom Sunsplash tanca el cartell de la seua 31 edició amb una picada d’ullet a les arrels del reggae

El Rototom Sunsplash ultima el cartell de la seua 31 edició, del 16 al 22 d'agost a Benicàssim, amb un programa que recupera el roots reggae i combina clàssics jamaicans amb noves propostes urbanes.