Convoquen ajudes per 18,7 milions d’euros per a instal·lacions de tractament de residus

La Conselleria de Transició Ecològica ha publicat les bases reguladores i la convocatòria, per 18.764.692,53 euros, de les ajudes per a la construcció, adaptació i millora d’instal·lacions específiques per al tractament dels bio residus recollits separadament.

En concret, la línia d’ajudes finança l’execució de projectes relatius a instal·lacions específiques per al tractament de residus en dos línies.

La primera (A), dotada amb 13.757.840 euros està destinada a la construcció, adaptació o millora d’instal·lacions específiques per al tractament dels bio residus recollits separadament.

Inclou projectes de construcció d’instal·lacions de compostatge, de digestió anaeròbia o una combinació de tots dos tractaments. A més, comprén projectes d’adaptació i millora d’instal·lacions de tractament existents.

Una segona línia, denominada B, dotada amb 5.006.852,53 euros, subvenciona projectes per a la millora de les instal·lacions de tractament mecànic-biològic existents, amb la finalitat d’incrementar la seua eficàcia en la recuperació de materials susceptibles de ser reciclats.

Aquestes ajudes es destinen als municipis o altres entitats locals, com a mancomunitats, diputacions, entitats metropolitanes i els consorcis constituïts per aquestes entitats locals, amb competència en prestació de serveis de tractament de residus en la Comunitat Valenciana i que presenten projectes sobre els serveis de la seua competència.

Els projectes finançables podran haver-se iniciat des de l’1 de març de 2020 i el termini per a la seua execució s’establirà en la resolució de concessió, sent el termini màxim de finalització el 30 de juny de 2025.

L’import individual de cada subvenció podrà cobrir fins al 90% de les despeses subvencionables assumides per l’entitat beneficiària, amb un màxim de quatre milions per a la línia A i un milió per a la línia B.

Aquestes ajudes es financen amb càrrec al Mecanisme de Recuperació i Resiliència, NextGenerationEU i es concediran amb càrrec als Pressupostos de la Generalitat Valenciana.

Es poden consultar en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana en el següent enllaç: veure ací.

Últimes notícies

El València Basket es classifica per a la seua quarta final ACB, de nou contra el Barça

El València Basket ha derrotat l'Asisa Joventut en el tercer partit de semifinals de la Lliga Endesa i disputarà la seua quarta final ACB, la segona consecutiva i la segona contra el Barça.

El Valencia Basket torna a la final ACB: quarta de la seua història i segona seguida contra el Barça

El Valencia Basket ha aconseguit el passe a la seua quarta final de la Lliga ACB després de superar l'Asisa Joventut, i repetirà presència per segon any consecutiu, ara davant el Barça, rival que ja el va superar en la final de 2003.

El Valencia Basket s’impon en Badalona i es classifica per a la final de la Lliga Endesa

El Valencia Basket ha guanyat l’Asisa Joventut a Badalona per 73-87 en el tercer partit de la sèrie i s’ha classificat per a la final de la Lliga Endesa, que disputarà contra el Barça al Roig Arena.

Mor un home de 69 anys mentres es banyava a la platja de Daimús

Un home de 69 anys ha mort este diumenge a la platja de Daimús, a la Safor, després de ser rescatat de l'aigua i no superar les maniobres de reanimació practicades pel SAMU.

L’incendi de vegetació de Segart evoluciona de manera favorable i no arriba a ser forestal

Diverses dotacions del Consorci Provincial i de la Generalitat treballen esta vesprada en un incendi de vegetació a Segart, a la Calderona, que evoluciona de manera positiva i encara no s’ha convertit en incendi forestal.

Rescaten un motorista ferit d’una cuneta en un accident a Cortes de Pallás

Bombers del Consorci Provincial de València han rescatat este diumenge un motorista ferit que havia caigut al fons d’una cuneta després de xocar amb un cotxe a Cortes de Pallás. L’home ha sigut estabilitzat in situ i evacuat en helicòpter fins a l’Hospital La Fe.

Un banc de meduses obliga a alçar la bandera groga a la platja de la Goleta de Tavernes

Un banc de meduses ha causat picadures a diversos participants d’un triatló a la platja de la Goleta de Tavernes de la Valldigna i ha obligat a hissar la bandera groga i l’avís específic de meduses mentre es revisa tot el litoral del municipi.

Castelló neteja més de 115 solars municipals i privats en la campanya 2025-2026

L'Ajuntament de Castelló ha impulsat la limpiesa de més de 115 solars municipals i privats entre 2025 i 2026, exigint als propietaris que complisquen amb el manteniment obligatori dels seus terrenys.