14.9 C
València
Divendres, 28 novembre, 2025

Convoquen ajudes per 18,7 milions d’euros per a instal·lacions de tractament de residus

La Conselleria de Transició Ecològica ha publicat les bases reguladores i la convocatòria, per 18.764.692,53 euros, de les ajudes per a la construcció, adaptació i millora d’instal·lacions específiques per al tractament dels bio residus recollits separadament.

En concret, la línia d’ajudes finança l’execució de projectes relatius a instal·lacions específiques per al tractament de residus en dos línies.

La primera (A), dotada amb 13.757.840 euros està destinada a la construcció, adaptació o millora d’instal·lacions específiques per al tractament dels bio residus recollits separadament.

Inclou projectes de construcció d’instal·lacions de compostatge, de digestió anaeròbia o una combinació de tots dos tractaments. A més, comprén projectes d’adaptació i millora d’instal·lacions de tractament existents.

Una segona línia, denominada B, dotada amb 5.006.852,53 euros, subvenciona projectes per a la millora de les instal·lacions de tractament mecànic-biològic existents, amb la finalitat d’incrementar la seua eficàcia en la recuperació de materials susceptibles de ser reciclats.

Aquestes ajudes es destinen als municipis o altres entitats locals, com a mancomunitats, diputacions, entitats metropolitanes i els consorcis constituïts per aquestes entitats locals, amb competència en prestació de serveis de tractament de residus en la Comunitat Valenciana i que presenten projectes sobre els serveis de la seua competència.

Els projectes finançables podran haver-se iniciat des de l’1 de març de 2020 i el termini per a la seua execució s’establirà en la resolució de concessió, sent el termini màxim de finalització el 30 de juny de 2025.

L’import individual de cada subvenció podrà cobrir fins al 90% de les despeses subvencionables assumides per l’entitat beneficiària, amb un màxim de quatre milions per a la línia A i un milió per a la línia B.

Aquestes ajudes es financen amb càrrec al Mecanisme de Recuperació i Resiliència, NextGenerationEU i es concediran amb càrrec als Pressupostos de la Generalitat Valenciana.

Es poden consultar en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana en el següent enllaç: veure ací.

Últimes notícies

Detingut després de robar una bossa amb 6.000 euros i perdre bitllets en la fugida

Un home de 46 anys ha sigut detingut a Alacant per l'estirada de la bossa d'una dona que portava quasi 6.000 euros; en la fugida va anar deixant bitllets. La Policia va recuperar més de 5.800 euros i ho va posar a disposició judicial.

Detingut a Alacant després de robar una bossa amb 6.000 euros i perdre bitllets en la fugida

Un home de 46 anys ha sigut detingut a Alacant com a presumpte autor de l'estirada a una dona que portava prop de 6.000 euros. En la fugida va anar deixant bitllets fins a ser arrestat.

Desarticulada a Alacant una xarxa de ciberestafes capaç d’enviar milions de SMS i telefonades fraudulentes

La xarxa utilitzava una infraestructura tecnològica de gran capacitat per suplantar organismes oficials i enganyar les víctimes

Detingut després de robar una bossa amb 6.000 euros i perdre bitllets en la fugida a Alacant

Un home de 46 anys ha sigut detingut a Alacant després d'arrabassar d'una tirada la bossa d'una dona amb prop de 6.000 euros. En la fugida va anar deixant bitllets i es van recuperar més de 5.800 euros.

Les pensions contributives pujaran un 2,7% en 2026 per mantindre el poder adquisitiu

L’augment garantirà fins a 572 euros més a l’any per a la pensió mitjana de jubilació

Detingut després de robar una bossa amb 6.000 euros i perdre bitllets durant la fugida

Un home de 46 anys ha sigut detingut a Alacant després d'arrabassar la bossa a una dona amb quasi 6.000 euros. Va deixar bitllets pel camí i va ser aconseguit als pocs minuts.

Mor una dona de 32 anys en un xoc frontal a Cullera

Un home de 56 anys resulta ferit en l’accident, que ha tingut lloc cap a les 17.15 hores i ha requerit la intervenció dels serveis d’emergència i dels bombers

Juanfran Pérez Llorca és elegit nou president de la Generalitat amb els vots del PP i Vox

El secretari general del Partit Popular a la Comunitat Valenciana obté 53 suports i jurarà el càrrec dimarts que ve en Les Corts