14.6 C
València
Diumenge, 1 febrer, 2026

Convoquen ajudes per 18,7 milions d’euros per a instal·lacions de tractament de residus

La Conselleria de Transició Ecològica ha publicat les bases reguladores i la convocatòria, per 18.764.692,53 euros, de les ajudes per a la construcció, adaptació i millora d’instal·lacions específiques per al tractament dels bio residus recollits separadament.

En concret, la línia d’ajudes finança l’execució de projectes relatius a instal·lacions específiques per al tractament de residus en dos línies.

La primera (A), dotada amb 13.757.840 euros està destinada a la construcció, adaptació o millora d’instal·lacions específiques per al tractament dels bio residus recollits separadament.

Inclou projectes de construcció d’instal·lacions de compostatge, de digestió anaeròbia o una combinació de tots dos tractaments. A més, comprén projectes d’adaptació i millora d’instal·lacions de tractament existents.

Una segona línia, denominada B, dotada amb 5.006.852,53 euros, subvenciona projectes per a la millora de les instal·lacions de tractament mecànic-biològic existents, amb la finalitat d’incrementar la seua eficàcia en la recuperació de materials susceptibles de ser reciclats.

Aquestes ajudes es destinen als municipis o altres entitats locals, com a mancomunitats, diputacions, entitats metropolitanes i els consorcis constituïts per aquestes entitats locals, amb competència en prestació de serveis de tractament de residus en la Comunitat Valenciana i que presenten projectes sobre els serveis de la seua competència.

Els projectes finançables podran haver-se iniciat des de l’1 de març de 2020 i el termini per a la seua execució s’establirà en la resolució de concessió, sent el termini màxim de finalització el 30 de juny de 2025.

L’import individual de cada subvenció podrà cobrir fins al 90% de les despeses subvencionables assumides per l’entitat beneficiària, amb un màxim de quatre milions per a la línia A i un milió per a la línia B.

Aquestes ajudes es financen amb càrrec al Mecanisme de Recuperació i Resiliència, NextGenerationEU i es concediran amb càrrec als Pressupostos de la Generalitat Valenciana.

Es poden consultar en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana en el següent enllaç: veure ací.

Últimes notícies

La UPV desenrotllarà una plataforma per a avaluar en temps real la salut de l’Albufera

La UPV desenrotllarà una plataforma pública de monitoratge en temps real de l'Albufera dins de OBEREK. Permetrà decisions ràpides, restauració després de desastres i agricultura de precisió.

Barrachina: els agricultors no temen al mercat, però exigixen igualtat de tracte

El conseller defén que el camp valencià competix si se li apliquen les mateixes regles i retrau que l'acord UE-Mercosur se subscriguera sense salvaguardes inicials.

Avís groc per vent a València i fenòmens costaners a Alacant

Aemet ha establit l'avís groc per ratxes de fins a 70 km/h en el litoral nord i interior sud de València i per mala mar a Alacant. El vent del sud-oest deixarà ones de fins a 3 metres i els avisos es prolongaran del diumenge a la vesprada al dimarts de matinada segons el fenomen.

Domingo amb cels nuvolosos i possibles pluges en la Comunitat Valenciana

Este diumenge 1 de febrer es preveuen cels nuvolosos en tota la Comunitat i precipitacions més probables en la mitat sud, amb temperatures amb pocs canvis.

Barrachina: els agricultors no temen al mercat, però exigixen igualtat de tracte

El conseller d'Agricultura sosté que el camp valencià competix sense por, però reclama un marc just. Critica l'acord UE-Mercosur sense salvaguardes i demana una PAC específica.

L’IVO complix 50 anys: d’ajudar a bé morir a un referent que cura i cuida

L'Institut Valencià d'Oncologia celebra el seu 50 aniversari després de transformar-se d'un centre centrat en el final de la vida a un referent integral del càncer. La institució prepara una ampliació per a incorporar noves tecnologies i modalitats assistencials.

El Barcelona protegix el lideratge amb un 1-3 a Elx i agreuja la ratxa local

El Barcelona es va imposar 1-3 en el Martínez Valero després d'un partit dominat i amb moltes ocasions. L'Elx seguix sense guanyar en 2026 i s'acosta al descens.

1-3: el Barcelona aferma el lideratge i complica la vida a l’Elx

El Barcelona va guanyar 1-3 en el Martínez Valero i va protegir el lideratge una jornada més. L'Elx va seguir sense guanyar en 2026 i va quedar més prop del descens.