16.6 C
València
Dijous, 22 gener, 2026

Augmenten els contagis de coronavirus en Espanya durant les últimes 24 hores

L’estabilització de la pandèmia no acaba d’arribar, almenys en l’àmbit nacional. Després d’una setmana en la que Espanya pareixia haver conseguit mantindre la xifra de nous positius en 10.000 casos diaris, hui el Ministeri de Sanitat ens porta males notícies.

 

Este divendres, 25 de setembre, Sanitat ha publicat l’última actualització, amb 4.122 casos nous de coronavirus en les últimes 24 hores. Per tant, el total d’infectats espanyols ara com ara, des de què va començar la crisi sanitària, puja als 716.481 contagis.

 

D’altra banda, Sanitat notifica les defuncions en sèries setmanals i no diàriament. En l’última actualització, el Ministeri ha informat de 475 defuncions per coronavirus en els últims 7 dies, i 25 víctimes menys que en el balanç d’ahir, 24 de setembre. Per la seua part, la xifra total de morts és de 31.232, 114 més que des de l’última actualització.

 

En l’última actualització dels contagis per Covid-19 en Espanya, Madrid, és un dia més, la comunitat autònoma amb més casos nous notificats per coronavirus. En les últimes hores, la capital d’Espanya ha superat de nou el miler de positius, concretament 1.001 diagnòstics per la malaltia. Li seguixen Aragó, amb 433 positius i Andalusia amb 381.

 

Respecte a les morts, 159 corresponen a Madrid, un número que triplica a la comunitat en segona posició: Andalusia, que acumula 54 defuncions. Castella i Lleó, per la seua part, notifica 51 i Aragó, 39 víctimes de la pandèmia.

Últimes notícies

Detinguts huit menors per l’agressió a un jove a l’eixida d’una discoteca a Alacant

Huit menors, de 14 a 16 anys, han sigut detinguts per la seua presumpta implicació en l'agressió a un jove de 16 anys fora d'una discoteca de la Platja de Sant Joan. El cas ha sigut remés a la Fiscalia de Menors per a decidir les mesures a adoptar.

L’Horta Sud convida als voluntaris de la dana a tornar com a turistes

L'Horta Sud llança en Fitur 2026 la campanya 'Torna a l'Horta Sud' perquè els qui van ajudar després de la dana tornen com a turistes, redescobrisquen la zona i donen suport a l'economia local.

La Generalitat recupera 50 quilòmetres de camins forestals a Xert després de la dana

La Generalitat ha reparat 50 km de camins i pistes forestals a Xert amb 1,1 milions després de la dana. L'actuació s'integra en un pla de 93 milions per a recuperar 2.755 km i reforçar la prevenció d'incendis.

Acaba l’alerta groga per fenòmens costaners a Alacant i seguix l’avís per vent

Emergències ha decretat la fi de l'alerta groga per fenòmens costaners en tota la costa d'Alacant, però manté els avisos per vent. L'avís continua actiu a l'interior nord de Castelló, interior sud de València i en tota la província d'Alacant.

Bombers contenen la propagació d’un incendi al costat d’una nau en el polígon de Carrús

El foc declarat en l'exterior d'una nau del polígon de Carrús afecta a apilaments de cartó, plàstic i restes de desballestament. No hi ha ferits i es preveuen diverses hores de treball.

Diversos detinguts per la mort d’un home a Benifaió després d’un incendi simulat

Diverses persones han sigut detingudes com a presumptes responsables de l'assassinat d'un home a Benifaió i de simular un incendi per a encobrir-lo. La investigació seguix sota secret judicial i l'autòpsia va descartar que la mort es deguera al foc.

La Universitat d’Alacant incorpora l’arxiu familiar Gallego Picazo sobre la Guerra Civil

La Universitat d'Alacant ha rebut l'arxiu de la família Gallego Picazo, amb cartes de l'Ebre i documents sobre repressió i postguerra. Després de la seua digitalització, podrà consultar-se en la web de l'Arxiu de la Democràcia.

Els bombers han realitzat 12 intervencions pel vent a Alacant i es decreten tancaments preventius

El vent ha provocat 12 actuacions dels bombers des de les 7.50 hores i ha motivat tancaments de parcs, jardins i del Castell de Santa Bàrbara. Les autoritats mantenen l'alerta groga i demanen precaució en zones arbrades i costaneres.