Augmenten els contagis de coronavirus en Espanya durant les últimes 24 hores

L’estabilització de la pandèmia no acaba d’arribar, almenys en l’àmbit nacional. Després d’una setmana en la que Espanya pareixia haver conseguit mantindre la xifra de nous positius en 10.000 casos diaris, hui el Ministeri de Sanitat ens porta males notícies.

 

Este divendres, 25 de setembre, Sanitat ha publicat l’última actualització, amb 4.122 casos nous de coronavirus en les últimes 24 hores. Per tant, el total d’infectats espanyols ara com ara, des de què va començar la crisi sanitària, puja als 716.481 contagis.

 

D’altra banda, Sanitat notifica les defuncions en sèries setmanals i no diàriament. En l’última actualització, el Ministeri ha informat de 475 defuncions per coronavirus en els últims 7 dies, i 25 víctimes menys que en el balanç d’ahir, 24 de setembre. Per la seua part, la xifra total de morts és de 31.232, 114 més que des de l’última actualització.

 

En l’última actualització dels contagis per Covid-19 en Espanya, Madrid, és un dia més, la comunitat autònoma amb més casos nous notificats per coronavirus. En les últimes hores, la capital d’Espanya ha superat de nou el miler de positius, concretament 1.001 diagnòstics per la malaltia. Li seguixen Aragó, amb 433 positius i Andalusia amb 381.

 

Respecte a les morts, 159 corresponen a Madrid, un número que triplica a la comunitat en segona posició: Andalusia, que acumula 54 defuncions. Castella i Lleó, per la seua part, notifica 51 i Aragó, 39 víctimes de la pandèmia.

Últimes notícies

Com preparar-se per a l’eclipsi d’agost: així és el pla especial de Protecció Civil

Protecció Civil ha aprovat un pla específic per a coordinar administracions i previndre riscos durant els tres grans eclipsis previstos entre 2026 i 2028, que atrauran milers de visitants a Espanya.

Els centres d’excel·lència rebran 78 milions per a reforçar la investigació espanyola

El Ministeri de Ciència ha concedit 78 milions i 142 contractes predoctorals addicionals a 10 centres i 6 unitats d’excel·lència per a reforçar la seua projecció internacional.

Alerten per un caimà menut a la vora del riu Vinalopó a Sax i activen un dispositiu de busca

La Policia Local de Sax ha alertat de l’avistament d’un caimà de menut tamany a la ladera del riu Vinalopó i ha activat el protocol per a localitzar-lo i capturar-lo, amb recomanacions clares a la ciutadania.

Detingut a València un home buscat per un homicidi a Bòsnia-Herzegovina

La Policia Nacional ha detingut a València un home de 31 anys reclamat per Interpol per un homicidi comés a Sarajevo en 2020.

Morant veu molt greus els missatges entre Catalá i Mazón durant la DANA de València

Diana Morant considera molt greus els missatges de WhatsApp entre Carlos Mazón i María José Catalá el dia de la DANA, i acusa els responsables polítics de saber que hi hauria morts i de no actuar bé.

Les víctimes mortals per la DANA de València pugen a 231 en comptar un home mort per infart

La DANA de València del 29 d’octubre de 2024 suma una víctima mortal més i ja en són 231, després que el jutjat d’Instrucció número 3 de Catarroja incorpore el cas d’un home mort per un infart a Benetússer.

Retingut a Castelló un vaixell pesquer italià per obstruir una inspecció en aigües espanyoles

Inspectors de Pesca Marítima han immobilitzat al port del Grau de Castelló un vaixell pesquer italià presumptament implicat en una infracció molt greu per obstruir una inspecció el 2025. Per alliberar-lo s’ha hagut de dipositar una fiança de 65.001 euros.

La nova passarel·la del carrer Convent a Paiporta reobri adaptada a fortes pluges

La passarel·la del carrer Convent sobre el Barranc del Poyo a Paiporta ha reobert amb una estructura nova, dissenyada per resistir episodis extrems de pluja i finançada amb 2,55 milions d’euros.