S’infecta de coronavirus en una festa i contagia al seu iaio, que acaba morint

 

Un home de 80 anys ha mort en l’estat de TexasEstats Units, després de què la seua neta de 20 anys li contagiara el coronavirus sense saber-ho, ja que no presentava símptomes. La jove havia anat a una festa amb amics prèviament i va passar a visitar els seus iaios. Després, els tres van haver de ser ingressats per complicacions en l’UCI de l’Hospital Parkland, a on va ser atesa pel doctor Joseph Chang.

 

La jove va ser intubada i va passar inconscient deu dies, després va despertar i va preguntar pels seus iaios. Va ser en eixe moment quan li van dir que el seu iaio havia mort a causa del Covid-19 només un dia abans.

 

La pèrdua d’un ser estimat, un moment duríssim per a les famílies

Segons el doctor Chang, la taxa de mortalitat del coronavirus en l’hospital a on exercix la medicina és d’aproximadament de l’1%, que és una mitjana «molt inferior a les taxes reportades a nivell nacional». Davant d’això va afegir que a pesar de ser un índex molt baix, això suposa moments dramàtics per a famílies senceres: «Qui és l’1%? Vols ser l’1%? No sé qui serà l’1%. Ningú ho sap», va manifestar el doctor.

 

En este sentit, els experts de l’àmbit de la salut han manifestat la importància de prendre les mesures preventives com ara el distanciament social i quedar-se en casa el màxim possible durant la pandèmia. Estes recomanacions no es proposen només per a evitar contraure el virus, sinó que també per evitar el contagi sobre altres persones, especialment a aquelles que es troben dins del perfil de gent més vulnerable.

 

Desgraciadament, Texas és un dels estats nord-americans que més número d’infeccions i d’hospitalitzacions ha patit amb més rapidesa. El passat 25 de juliol es va reportar 375.845 casos de coronavirus i 4.885 morts a causa del virus. Precisament este mateix dia els contagis que van ser reportats ascendien a 8.112. Segons les dades aportades per la Universitat Johns Hopkins (EUA), s’han registrat en els Estats Units més de 3,3 milions de casos des de l’inici de la pandèmia i un total de 6.146.000 morts.

Últimes notícies

El repte de Venezuela segons González Urrutia: recuperar institucions i, sobretot, la confiança

Edmundo González Urrutia i María Corina Machado reben el XXXIV Premi de Convivència Manuel Broseta i advertixen que la reconstrucció de Venezuela exigix restablir institucions, confiança i llibertat. El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, ressalta la defensa compartida de la democràcia i la convivència.

INECA alerta que els pressupostos de 2026 consoliden els comptes però no transformen la Comunitat

Un informe d’INECA conclou que els comptes de la Generalitat per a 2026 consoliden la situació fiscal però continuen lligats al deute, amb poc marge polític i greus problemes d’execució i transparència territorial.

González Urrutia reclama recuperar institucions i confiança per a reconstruir Veneçuela

Edmundo González Urrutia i María Corina Machado reben el XXXIV Premi de Convivència i alerten que la reconstrucció de Veneçuela passa per recuperar les institucions, la confiança i la llibertat, mentre agraïxen la solidaritat internacional després dels últims terratrémols.

INECA alerta que el pressupost de la Generalitat per a 2026 consolida els comptes però no transforma

INECA considera que el pressupost de la Generalitat per a 2026 consolida les finances gràcies a una recaptació rècord, però critica la falta de capacitat transformadora per l’escassa execució i l’opacitat territorial, especialment en perjudici d’Alacant.

La jutgessa exigix a Emergències totes les comunicacions per ràdio amb ajuntaments del 29 d’octubre

La jutgessa que investiga la DANA ha ordenat a la Conselleria d’Emergències entregar en tres dies el registre de totes les crides per ràdio amb ajuntaments del 29 d’octubre de 2024, i ha rebutjat una nova declaració de l’alcaldessa de València, María José Catalá.

La jutgessa reclama a Emergències totes les comunicacions per ràdio amb ajuntaments el 29 d’octubre

La jutgessa que investiga la DANA ha ordenat a la Conselleria d’Emergències entregar en tres dies el llistat complet de comunicacions per ràdio amb els ajuntaments del 29 d’octubre de 2024 i ha rebutjat una nova declaració de l’alcaldessa de València, María José Catalá.

Protecció Civil activa un pla especial pel triple eclipsi que afectarà Espanya fins a 2028

El pla específic 'Trío de Eclipses. Eclipse total 2026' coordinarà administracions davant els riscos associats als tres grans eclipsis previstos entre 2026 i 2028, amb especial impacte turístic i mediambiental a Espanya.

78 milions més per a potenciar la investigació d’excel·lència i donar-li projecció internacional

El Ministeri de Ciència, Innovació i Universitats ha concedit 78 milions addicionals, un 83 % més que en 2018, per a finançar plans estratègics de 10 centres i 6 unitats d’excel·lència i formació de 142 nous investigadors.