7.9 C
València
Dijous, 15 gener, 2026

Es manté la tendència negativa de morts i contagiats de coronavirus en el territori valencià

Mapa de morts acumulats per coronavirus València 19/05/2020

Este divendres les dades tornen a ser negatives respecte del dia anterior | Generalitat Valenciana

 

La Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública ha confirmat este divendres, 22 de maig, 35 casos nous de coronavirus, detectats amb proves PCR, i 7 mort més en territori valencià. Estes xifres mantenen pràcticament els contagis d’ahir, que havien duplicat els de dimecres, i augmenten considerablement els morts una altra volta, tenint en compte el bon resultat del dijous. Els números d’ahir, per prendre perspectiva, van confirmar 38 contagis i 1 defunció. Dels 35 nous casos, 12 s’han detectat en la província d’Alacant, 23 en València i cap en Castelló.

 

En eixe sentit, el total de positius confirmats amb PCR des de què començà la pandèmia és de 11.021. D’altra banda, 1.407 persones han perdut la vida —7 més en les últimes hores—, 186 pacients han rebut l’alta, 10.709 en total. Cal tindre en compte respecte de les dades de positius que només es tenen en compte les proves PCR, no la suma de les PCR i els tests d’anticossos, per a poder valorar millor la transmissió comunitària. Això només es pot fer a través dels casos d’infecció aguda, que són els detectats per PCR.

 

[predef]valncia-grup-de-facebook-595[/predef]

 

Quant als ingressos hospitalaris, continuen reduint-se per quint dia consecutiu, però en el cas de hui, la millora d’esta xifra és més suau. Ara com ara, continuen ingressades 245 persones, 36 menys que ahir, 34 d’elles es troben ingressades en UCI, 5menys que ahir. 

 

Quant als professionals sanitaris, en continuen de baixa 578 i 29 se n’han donat d’alta. D’altra banda, ara com ara, hi ha casos actius en 82 residències de majors (1 menys) —10 en Castelló, 34 en Alacant i 38 en València—, la millora s’ha donat en Castelló. Respecte dels qui estan en vigilància activa no han canviat respecte d’ahir, en són 28: 8 en Castelló, 7 en Alacant i 13 en València.

 

Es mantenen els contagis, pugen els morts, i la tendència general va a millor

En conjunt, tornem a tindre menys de 10 morts al dia, cosa que són xifres positives, però lluny dels números d’ahir, en què només va haver un mort en la província de València. Quant als contagis, pràcticament s’igualen les xifres d’ahir, quan en van ser 38 i ara n’han sigut 35. Esta dada ve a reforçar la prudència que han demanat des de la Conselleria a l’hora de no passar a la fase 2 encara.

 

De fet, tal com ha confirmat la consellera Ana Barceló, el perill és que el factor de reproducció (R0), número que valora com és de contagiosa una malaltia, torne a igualar-se a 1. Fins ara, el territori valencià havia arribat a un mínim de 0’66, però la tendència que es dibuixa és ascendent. De fet, amb les dades facilitades este dimarts, que avaluen el conjunt del territori valencià i no els departaments de salut o les províncies, ja s’estava en un factor de reproducció 0’86. I, en estos moments, ha tornat a pujar a 0’88.

 

Tot i que les xifres pareix de nous afectats per la pandèmia pareix que s’han estancat i la preocupació pel factor de reproducció, en l’última setmana s’ha reduït en un 50% l’ocupació en la Unitat de Cures Intensives (UCI) –ara mateixa només hi ha 34 malalts en esta unitat– i, també, ha millorat en un 40% els malalts hospitalitzats de coronavirus d’una setmana a l’altra. Estes dades fan destacar a la Conselleria que l’evolució pareix positiva.

 

Casos de coronavirus per províncies: 11.016 (PCR)

  • València: 5.671
  • Alacant: 3.840
  • Castelló: 1.505

 

Morts per coronavirus per províncies: 1.407

  • València: 701 (4 més que ahir)
  • Alacant: 494 (3 més que ahir)
  • Castelló: 212 (els mateixos que ahir)

 

*Desglossament actualitzat el 23/05 a les 13.30 hores.

Casos de coronavirus per Departaments de Salut: 15.272 (PCR + tests ràpids)

*Ordenat per número de casos

  • València Hospital General: 1.203
  • València Clínic-Malva-Rosa: 1.158
  • València La Fe: 1.013
  • Alacant Hospital General: 924
  • La Plana: 908
  • Castelló: 902
  • València Doctor Peset: 885
  • València Arnau de Vilanova – Llíria: 857
  • La Marina Baixa: 823
  • Sant Joan d’Alacant: 743
  • Elda: 673
  • La Ribera: 575
  • Manises: 560
  • Sagunt: 554
  • Alcoi: 533
  • Torrevieja: 486
  • Elx: 474
  • Requena: 463
  • Xàtiva – Ontinyent: 351
  • Gandia: 264
  • Dénia: 251
  • Elx – Crevillent: 231
  • Vinaròs: 230
  • Orihuela: 205

 

Morts per coronavirus per Departaments de Salut: 1.407

*Ordenat per número de morts

  • València Hospital General: 129
  • Alcoi: 115
  • La Marina Baixa: 107
  • La Plana: 94
  • València La Fe: 92
  • València Clínic – Malva-Rosa: 85
  • Castelló: 75
  • Requena: 75
  • València Doctor Peset: 71
  • Manises: 69
  • Alacant Hospital General: 61
  • Torrevieja: 56
  • València Arnau de Vilanova – Llíria: 55
  • Elda: 53
  • Sant Joan d’Alacant: 41
  • Sagunt: 39
  • Xàtiva – Ontinyent: 39
  • La Ribera: 32
  • Vinaròs: 30
  • Gandia: 28
  • Dénia: 19
  • Orihuela: 21
  • Elx: 12
  • Elx – Crevillent: 9

 

Últimes notícies

Dijous amb cel buidat que tendirà a nuvolós i temperatures sense canvis en la Comunitat Valenciana

Cel poc nuvolós o buidat gran part del dijous i augment de nuvolositat al final, amb alguna precipitació feble aïllada a l'interior de València. Temperatures estables i vent fluix amb canvis de direcció.

Doblet de Chimy Ávila i remuntada que fica al Betis en quarts

El Betis va véncer 2-1 a l'Elx en La Cartoixa amb dos gols de Chimy Ávila entre el 68 i el 80, després del 0-1 de Pétrot. Va patir, però va certificar el passe a quarts.

Chimy Ávila firma la remuntada del Betis davant l’Elx i ho fica en quarts (2-1)

El Betis va avançar a quarts de la Copa del Rei després de remuntar a l'Elx en La Cartoixa. Chimy Ávila va anotar dos gols en la segona part per a voltejar el 0-1.

Betis i Elx arriben al descans 0-0 en un dol igualat

Betis i Elx empaten 0-0 al descans en La Cartoixa, en els octaus de la Copa del Rei a partit únic. Primera mitat parella i sense ocasions clares.

Jutgessa decreta el sobreseïment provisional de la causa contra un comandament de la Policia Local d’Alacant per violència de gènere

La jutgessa de la Secció de Violència sobre la Dona en funcions de guàrdia ha acordat el sobreseïment provisional de la causa contra un intendent de la Policia Local d'Alacant. El comandament ha quedat en llibertat sense mesures cautelars i la mesura sol·licitada per la denunciant ha sigut denegada al no apreciar-se indicis suficients.

Detonen un artefacte trobat a 500 metres de la costa de Dénia

L'Armada ha detonat un artefacte localitzat a uns 500 metres de la costa de Dénia, entre les platges del Raset i Els Albarenes. La zona s'ha reobert sobre les 15.30 després de l'operatiu.

Els reis elogien la recuperació de fotos familiars danyades per la dana en la UPV

Els reis han visitat la UPV per a conéixer el projecte que rescata i restituïx milers de fotos familiars danyades per la dana. Han destacat el seu valor científic i emocional.

Quelone, la tortuga babaua, ha sigut alliberada a Santa Pola després de dos mesos de recuperació

Quelone, una tortuga babaua (Caretta caretta), ha sigut retornada a la mar a la platja del Varadero després de dos mesos de cures en el Aquarium del Museu de la Mar. La solta ha reunit tècnics i escolars i ha servit per a reforçar l'educació ambiental.