Es manté la tendència negativa de morts i contagiats de coronavirus en el territori valencià

Mapa de morts acumulats per coronavirus València 19/05/2020

Este divendres les dades tornen a ser negatives respecte del dia anterior | Generalitat Valenciana

 

La Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública ha confirmat este divendres, 22 de maig, 35 casos nous de coronavirus, detectats amb proves PCR, i 7 mort més en territori valencià. Estes xifres mantenen pràcticament els contagis d’ahir, que havien duplicat els de dimecres, i augmenten considerablement els morts una altra volta, tenint en compte el bon resultat del dijous. Els números d’ahir, per prendre perspectiva, van confirmar 38 contagis i 1 defunció. Dels 35 nous casos, 12 s’han detectat en la província d’Alacant, 23 en València i cap en Castelló.

 

En eixe sentit, el total de positius confirmats amb PCR des de què començà la pandèmia és de 11.021. D’altra banda, 1.407 persones han perdut la vida —7 més en les últimes hores—, 186 pacients han rebut l’alta, 10.709 en total. Cal tindre en compte respecte de les dades de positius que només es tenen en compte les proves PCR, no la suma de les PCR i els tests d’anticossos, per a poder valorar millor la transmissió comunitària. Això només es pot fer a través dels casos d’infecció aguda, que són els detectats per PCR.

 

[predef]valncia-grup-de-facebook-595[/predef]

 

Quant als ingressos hospitalaris, continuen reduint-se per quint dia consecutiu, però en el cas de hui, la millora d’esta xifra és més suau. Ara com ara, continuen ingressades 245 persones, 36 menys que ahir, 34 d’elles es troben ingressades en UCI, 5menys que ahir. 

 

Quant als professionals sanitaris, en continuen de baixa 578 i 29 se n’han donat d’alta. D’altra banda, ara com ara, hi ha casos actius en 82 residències de majors (1 menys) —10 en Castelló, 34 en Alacant i 38 en València—, la millora s’ha donat en Castelló. Respecte dels qui estan en vigilància activa no han canviat respecte d’ahir, en són 28: 8 en Castelló, 7 en Alacant i 13 en València.

 

Es mantenen els contagis, pugen els morts, i la tendència general va a millor

En conjunt, tornem a tindre menys de 10 morts al dia, cosa que són xifres positives, però lluny dels números d’ahir, en què només va haver un mort en la província de València. Quant als contagis, pràcticament s’igualen les xifres d’ahir, quan en van ser 38 i ara n’han sigut 35. Esta dada ve a reforçar la prudència que han demanat des de la Conselleria a l’hora de no passar a la fase 2 encara.

 

De fet, tal com ha confirmat la consellera Ana Barceló, el perill és que el factor de reproducció (R0), número que valora com és de contagiosa una malaltia, torne a igualar-se a 1. Fins ara, el territori valencià havia arribat a un mínim de 0’66, però la tendència que es dibuixa és ascendent. De fet, amb les dades facilitades este dimarts, que avaluen el conjunt del territori valencià i no els departaments de salut o les províncies, ja s’estava en un factor de reproducció 0’86. I, en estos moments, ha tornat a pujar a 0’88.

 

Tot i que les xifres pareix de nous afectats per la pandèmia pareix que s’han estancat i la preocupació pel factor de reproducció, en l’última setmana s’ha reduït en un 50% l’ocupació en la Unitat de Cures Intensives (UCI) –ara mateixa només hi ha 34 malalts en esta unitat– i, també, ha millorat en un 40% els malalts hospitalitzats de coronavirus d’una setmana a l’altra. Estes dades fan destacar a la Conselleria que l’evolució pareix positiva.

 

Casos de coronavirus per províncies: 11.016 (PCR)

  • València: 5.671
  • Alacant: 3.840
  • Castelló: 1.505

 

Morts per coronavirus per províncies: 1.407

  • València: 701 (4 més que ahir)
  • Alacant: 494 (3 més que ahir)
  • Castelló: 212 (els mateixos que ahir)

 

*Desglossament actualitzat el 23/05 a les 13.30 hores.

Casos de coronavirus per Departaments de Salut: 15.272 (PCR + tests ràpids)

*Ordenat per número de casos

  • València Hospital General: 1.203
  • València Clínic-Malva-Rosa: 1.158
  • València La Fe: 1.013
  • Alacant Hospital General: 924
  • La Plana: 908
  • Castelló: 902
  • València Doctor Peset: 885
  • València Arnau de Vilanova – Llíria: 857
  • La Marina Baixa: 823
  • Sant Joan d’Alacant: 743
  • Elda: 673
  • La Ribera: 575
  • Manises: 560
  • Sagunt: 554
  • Alcoi: 533
  • Torrevieja: 486
  • Elx: 474
  • Requena: 463
  • Xàtiva – Ontinyent: 351
  • Gandia: 264
  • Dénia: 251
  • Elx – Crevillent: 231
  • Vinaròs: 230
  • Orihuela: 205

 

Morts per coronavirus per Departaments de Salut: 1.407

*Ordenat per número de morts

  • València Hospital General: 129
  • Alcoi: 115
  • La Marina Baixa: 107
  • La Plana: 94
  • València La Fe: 92
  • València Clínic – Malva-Rosa: 85
  • Castelló: 75
  • Requena: 75
  • València Doctor Peset: 71
  • Manises: 69
  • Alacant Hospital General: 61
  • Torrevieja: 56
  • València Arnau de Vilanova – Llíria: 55
  • Elda: 53
  • Sant Joan d’Alacant: 41
  • Sagunt: 39
  • Xàtiva – Ontinyent: 39
  • La Ribera: 32
  • Vinaròs: 30
  • Gandia: 28
  • Dénia: 19
  • Orihuela: 21
  • Elx: 12
  • Elx – Crevillent: 9

 

Últimes notícies

Mor un home després de ser rescatat de la mar en una platja de Peníscola

Un home ha mort de matinada en una platja de Peníscola després de patir problemes mentre es banyava. Els bombers i els servicis sanitaris han intentat reanimar-lo sense èxit.

Funzo encén les Fogueres dAlacant amb un pregó que reclama als jóvens mantindre la festa viva

El cantant alacantí Funzo pronuncia el pregó de les Fogueres de Sant Joan 2026 i apel·la als jóvens a assumir la responsabilitat de mantindre vives les tradicions, combinant identitat i modernitat.

Educació i sindicats reprendran dilluns les negociacions per la vaga del professorat

La Conselleria d'Educació i els principals sindicats es tornaran a reunir dilluns per a continuar negociant després d'una trobada de més de sis hores este divendres sobre una proposta d'inversions de més de 3.300 milions d'euros.

El Valencia Basket passa per damunt del Surne Bilbao (71-88) i es planta en semifinals de la Lliga Endesa

El Valencia Basket guanya amb autoritat el Surne Bilbao Basket a Miribilla (71-88), tanca l’eliminatòria per la via ràpida i es convertix en el primer semifinalista de la Lliga Endesa.

El professorat valencià torna als carrers mentres es reobrin les negociacions amb Educació

Centenars de docents valencians tornen a manifestar-se al centre de València en el marc de la vaga indefinida iniciada l’11 de maig, coincidint amb la reobertura de la taula de negociacio amb la Conselleria d’Educacio.

Arresten a Benidorm un home per intentar ofegar una jove en l’aigua i un xiquet en l’arena

Un home està en presó provisional després d’intentar ofegar una jove en l’aigua i, minuts després, un xiquet en l’arena de la platja de Ponent de Benidorm. Diverses persones, entre elles el cap de socorristes, el van reduir fins a l’arribada de la Policia Local de Platges.

El Barça i el Bidasoa Irún obrin les semifinals de la Copa del Rei a Alacant

El Barça, vigent campió, goleja el Recoletas Atlético Valladolid i el Bidasoa Irún supera el Bathco Torrelavega per a convertir-se en els primers semifinalistes de la Copa del Rei d handbol al Centre de Tecnificació d Alacant.

Investiguen si uns ossos trobats en Dénia són d’un jove assassinat pel seu pare el 1994

La Policia Nacional analitza uns ossos humans localitzats baix el sòl d’una vivenda de Dénia per a comprovar si pertanyen a un jove desaparegut el 1994 després de la confessió en el llit de mort del seu pare.