11.6 C
València
Dilluns, 15 desembre, 2025

Es manté la tendència negativa de morts i contagiats de coronavirus en el territori valencià

Mapa de morts acumulats per coronavirus València 19/05/2020

Este divendres les dades tornen a ser negatives respecte del dia anterior | Generalitat Valenciana

 

La Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública ha confirmat este divendres, 22 de maig, 35 casos nous de coronavirus, detectats amb proves PCR, i 7 mort més en territori valencià. Estes xifres mantenen pràcticament els contagis d’ahir, que havien duplicat els de dimecres, i augmenten considerablement els morts una altra volta, tenint en compte el bon resultat del dijous. Els números d’ahir, per prendre perspectiva, van confirmar 38 contagis i 1 defunció. Dels 35 nous casos, 12 s’han detectat en la província d’Alacant, 23 en València i cap en Castelló.

 

En eixe sentit, el total de positius confirmats amb PCR des de què començà la pandèmia és de 11.021. D’altra banda, 1.407 persones han perdut la vida —7 més en les últimes hores—, 186 pacients han rebut l’alta, 10.709 en total. Cal tindre en compte respecte de les dades de positius que només es tenen en compte les proves PCR, no la suma de les PCR i els tests d’anticossos, per a poder valorar millor la transmissió comunitària. Això només es pot fer a través dels casos d’infecció aguda, que són els detectats per PCR.

 

[predef]valncia-grup-de-facebook-595[/predef]

 

Quant als ingressos hospitalaris, continuen reduint-se per quint dia consecutiu, però en el cas de hui, la millora d’esta xifra és més suau. Ara com ara, continuen ingressades 245 persones, 36 menys que ahir, 34 d’elles es troben ingressades en UCI, 5menys que ahir. 

 

Quant als professionals sanitaris, en continuen de baixa 578 i 29 se n’han donat d’alta. D’altra banda, ara com ara, hi ha casos actius en 82 residències de majors (1 menys) —10 en Castelló, 34 en Alacant i 38 en València—, la millora s’ha donat en Castelló. Respecte dels qui estan en vigilància activa no han canviat respecte d’ahir, en són 28: 8 en Castelló, 7 en Alacant i 13 en València.

 

Es mantenen els contagis, pugen els morts, i la tendència general va a millor

En conjunt, tornem a tindre menys de 10 morts al dia, cosa que són xifres positives, però lluny dels números d’ahir, en què només va haver un mort en la província de València. Quant als contagis, pràcticament s’igualen les xifres d’ahir, quan en van ser 38 i ara n’han sigut 35. Esta dada ve a reforçar la prudència que han demanat des de la Conselleria a l’hora de no passar a la fase 2 encara.

 

De fet, tal com ha confirmat la consellera Ana Barceló, el perill és que el factor de reproducció (R0), número que valora com és de contagiosa una malaltia, torne a igualar-se a 1. Fins ara, el territori valencià havia arribat a un mínim de 0’66, però la tendència que es dibuixa és ascendent. De fet, amb les dades facilitades este dimarts, que avaluen el conjunt del territori valencià i no els departaments de salut o les províncies, ja s’estava en un factor de reproducció 0’86. I, en estos moments, ha tornat a pujar a 0’88.

 

Tot i que les xifres pareix de nous afectats per la pandèmia pareix que s’han estancat i la preocupació pel factor de reproducció, en l’última setmana s’ha reduït en un 50% l’ocupació en la Unitat de Cures Intensives (UCI) –ara mateixa només hi ha 34 malalts en esta unitat– i, també, ha millorat en un 40% els malalts hospitalitzats de coronavirus d’una setmana a l’altra. Estes dades fan destacar a la Conselleria que l’evolució pareix positiva.

 

Casos de coronavirus per províncies: 11.016 (PCR)

  • València: 5.671
  • Alacant: 3.840
  • Castelló: 1.505

 

Morts per coronavirus per províncies: 1.407

  • València: 701 (4 més que ahir)
  • Alacant: 494 (3 més que ahir)
  • Castelló: 212 (els mateixos que ahir)

 

*Desglossament actualitzat el 23/05 a les 13.30 hores.

Casos de coronavirus per Departaments de Salut: 15.272 (PCR + tests ràpids)

*Ordenat per número de casos

  • València Hospital General: 1.203
  • València Clínic-Malva-Rosa: 1.158
  • València La Fe: 1.013
  • Alacant Hospital General: 924
  • La Plana: 908
  • Castelló: 902
  • València Doctor Peset: 885
  • València Arnau de Vilanova – Llíria: 857
  • La Marina Baixa: 823
  • Sant Joan d’Alacant: 743
  • Elda: 673
  • La Ribera: 575
  • Manises: 560
  • Sagunt: 554
  • Alcoi: 533
  • Torrevieja: 486
  • Elx: 474
  • Requena: 463
  • Xàtiva – Ontinyent: 351
  • Gandia: 264
  • Dénia: 251
  • Elx – Crevillent: 231
  • Vinaròs: 230
  • Orihuela: 205

 

Morts per coronavirus per Departaments de Salut: 1.407

*Ordenat per número de morts

  • València Hospital General: 129
  • Alcoi: 115
  • La Marina Baixa: 107
  • La Plana: 94
  • València La Fe: 92
  • València Clínic – Malva-Rosa: 85
  • Castelló: 75
  • Requena: 75
  • València Doctor Peset: 71
  • Manises: 69
  • Alacant Hospital General: 61
  • Torrevieja: 56
  • València Arnau de Vilanova – Llíria: 55
  • Elda: 53
  • Sant Joan d’Alacant: 41
  • Sagunt: 39
  • Xàtiva – Ontinyent: 39
  • La Ribera: 32
  • Vinaròs: 30
  • Gandia: 28
  • Dénia: 19
  • Orihuela: 21
  • Elx: 12
  • Elx – Crevillent: 9

 

Últimes notícies

Una dona i un menor, ferits en un accident en la CV-166 a Benassal

Una dona i un menor han resultat ferits després de l'eixida de via del vehicle en la CV-166 en direcció a Benassal. Van ser atesos per Samu i SVB i traslladats a un hospital.

Les pluges deixen 60 l/m² en quatre hores a Castelló sense incidències

La vesprada ha deixat 60 l/m² a la ciutat de Castelló i acumulats destacats en la zona, sense incidències. El balanç diari situa el màxim a la Font d'en Carròs amb 147,9 l/m².

Catorze municipis de València i Castelló suspenen les classes este dilluns per les pluges

La Conselleria d'Educació ha confirmat la suspensió de l'activitat lectiva este dilluns en 14 municipis de València i Castelló per l'alerta de pluges. La mesura afecta a 78.744 alumnes i prioritza la seguretat en desplaçaments i zones inundables.

Pluges persistents i d’intensitat moderada en el sud de Castelló i el nord de València

Les pluges continuen amb persistència i intensitat moderada en el sud de Castelló i el nord de València, amb tempestes encara en la mar. Persistixen avisos roig i taronja i risc de ruixats molt intensos en les pròximes hores

Emergències manté les alertes per pluges intenses i demana extremar la precaució

Es mantenen les alertes per pluges amb nivell roig en el litoral de València. Emergències demana evitar zones inundables.

Municipis de la zona zero de la dana suspenen les classes este dilluns per les pluges

Diversos municipis han decidit suspendre les classes este dilluns per les alertes de pluges. València ho farà parcialment i la UPV i la UV suspendran al matí.

Pluges persistents i d’intensitat moderada en el sud de Castelló i el nord de València

Aemet ha informat que continua plovent amb persistència i intensitat moderada en el sud de Castelló i el nord de València. Es mantenen avisos rojos i taronges i no es descarta que algunes tempestes marítimes aconseguisquen la costa amb ruixats molt intensos.

Rescat a Vila-real: bombers evacuen en embarcació a una parella bloquejada per la pluja

Dos dotacions i una unitat de comandament han acudit al carrer del Riu per a auxiliar a un home i una dona el vehicle de la qual havia quedat immobilitzat per l'aigua. El Consorci ha atés a més incidències a Borriol i Nules.