Es manté la tendència negativa de morts i contagiats de coronavirus en el territori valencià

Mapa de morts acumulats per coronavirus València 19/05/2020

Este divendres les dades tornen a ser negatives respecte del dia anterior | Generalitat Valenciana

 

La Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública ha confirmat este divendres, 22 de maig, 35 casos nous de coronavirus, detectats amb proves PCR, i 7 mort més en territori valencià. Estes xifres mantenen pràcticament els contagis d’ahir, que havien duplicat els de dimecres, i augmenten considerablement els morts una altra volta, tenint en compte el bon resultat del dijous. Els números d’ahir, per prendre perspectiva, van confirmar 38 contagis i 1 defunció. Dels 35 nous casos, 12 s’han detectat en la província d’Alacant, 23 en València i cap en Castelló.

 

En eixe sentit, el total de positius confirmats amb PCR des de què començà la pandèmia és de 11.021. D’altra banda, 1.407 persones han perdut la vida —7 més en les últimes hores—, 186 pacients han rebut l’alta, 10.709 en total. Cal tindre en compte respecte de les dades de positius que només es tenen en compte les proves PCR, no la suma de les PCR i els tests d’anticossos, per a poder valorar millor la transmissió comunitària. Això només es pot fer a través dels casos d’infecció aguda, que són els detectats per PCR.

 

[predef]valncia-grup-de-facebook-595[/predef]

 

Quant als ingressos hospitalaris, continuen reduint-se per quint dia consecutiu, però en el cas de hui, la millora d’esta xifra és més suau. Ara com ara, continuen ingressades 245 persones, 36 menys que ahir, 34 d’elles es troben ingressades en UCI, 5menys que ahir. 

 

Quant als professionals sanitaris, en continuen de baixa 578 i 29 se n’han donat d’alta. D’altra banda, ara com ara, hi ha casos actius en 82 residències de majors (1 menys) —10 en Castelló, 34 en Alacant i 38 en València—, la millora s’ha donat en Castelló. Respecte dels qui estan en vigilància activa no han canviat respecte d’ahir, en són 28: 8 en Castelló, 7 en Alacant i 13 en València.

 

Es mantenen els contagis, pugen els morts, i la tendència general va a millor

En conjunt, tornem a tindre menys de 10 morts al dia, cosa que són xifres positives, però lluny dels números d’ahir, en què només va haver un mort en la província de València. Quant als contagis, pràcticament s’igualen les xifres d’ahir, quan en van ser 38 i ara n’han sigut 35. Esta dada ve a reforçar la prudència que han demanat des de la Conselleria a l’hora de no passar a la fase 2 encara.

 

De fet, tal com ha confirmat la consellera Ana Barceló, el perill és que el factor de reproducció (R0), número que valora com és de contagiosa una malaltia, torne a igualar-se a 1. Fins ara, el territori valencià havia arribat a un mínim de 0’66, però la tendència que es dibuixa és ascendent. De fet, amb les dades facilitades este dimarts, que avaluen el conjunt del territori valencià i no els departaments de salut o les províncies, ja s’estava en un factor de reproducció 0’86. I, en estos moments, ha tornat a pujar a 0’88.

 

Tot i que les xifres pareix de nous afectats per la pandèmia pareix que s’han estancat i la preocupació pel factor de reproducció, en l’última setmana s’ha reduït en un 50% l’ocupació en la Unitat de Cures Intensives (UCI) –ara mateixa només hi ha 34 malalts en esta unitat– i, també, ha millorat en un 40% els malalts hospitalitzats de coronavirus d’una setmana a l’altra. Estes dades fan destacar a la Conselleria que l’evolució pareix positiva.

 

Casos de coronavirus per províncies: 11.016 (PCR)

  • València: 5.671
  • Alacant: 3.840
  • Castelló: 1.505

 

Morts per coronavirus per províncies: 1.407

  • València: 701 (4 més que ahir)
  • Alacant: 494 (3 més que ahir)
  • Castelló: 212 (els mateixos que ahir)

 

*Desglossament actualitzat el 23/05 a les 13.30 hores.

Casos de coronavirus per Departaments de Salut: 15.272 (PCR + tests ràpids)

*Ordenat per número de casos

  • València Hospital General: 1.203
  • València Clínic-Malva-Rosa: 1.158
  • València La Fe: 1.013
  • Alacant Hospital General: 924
  • La Plana: 908
  • Castelló: 902
  • València Doctor Peset: 885
  • València Arnau de Vilanova – Llíria: 857
  • La Marina Baixa: 823
  • Sant Joan d’Alacant: 743
  • Elda: 673
  • La Ribera: 575
  • Manises: 560
  • Sagunt: 554
  • Alcoi: 533
  • Torrevieja: 486
  • Elx: 474
  • Requena: 463
  • Xàtiva – Ontinyent: 351
  • Gandia: 264
  • Dénia: 251
  • Elx – Crevillent: 231
  • Vinaròs: 230
  • Orihuela: 205

 

Morts per coronavirus per Departaments de Salut: 1.407

*Ordenat per número de morts

  • València Hospital General: 129
  • Alcoi: 115
  • La Marina Baixa: 107
  • La Plana: 94
  • València La Fe: 92
  • València Clínic – Malva-Rosa: 85
  • Castelló: 75
  • Requena: 75
  • València Doctor Peset: 71
  • Manises: 69
  • Alacant Hospital General: 61
  • Torrevieja: 56
  • València Arnau de Vilanova – Llíria: 55
  • Elda: 53
  • Sant Joan d’Alacant: 41
  • Sagunt: 39
  • Xàtiva – Ontinyent: 39
  • La Ribera: 32
  • Vinaròs: 30
  • Gandia: 28
  • Dénia: 19
  • Orihuela: 21
  • Elx: 12
  • Elx – Crevillent: 9

 

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Laia Codina veu un grup ajustat després del 3-0 a Islàndia

Espanya va debutar amb un 3-0 davant Islàndia en la fase de classificació al Mundial 2027. Laia Codina va valorar un grup competitiu després del 1-6 d'Anglaterra a Ucraïna.

La Comunitat va exportar 2.106,5 milions als EUA i va importar 1.696,6 en 2025

La Comunitat Valenciana va registrar en 2025 un superàvit comercial amb els EUA en vendre per 2.106,5 milions i importar 1.696,6. L'intercanvi es va contraure respecte a 2024.

Bermúdez, després del 3-0 a Islàndia: ‘Podíem haver fet algun gol més, l’exigència és ací’

Espanya va véncer 3-0 a Islàndia en l'arrancada cap al Mundial 2027. Bermúdez va valorar els tres punts i va remarcar que sumar més gols serà clau davant Anglaterra.

3-0 d’Espanya a Islàndia: Pina firma un doblet i Edna Imade sentència

Espanya es va imposar 3-0 a Islàndia en la seua estrena cap al Mundial 2027 amb un doblet de Claudia Pina i una cabotada de Edna Imade. La portera Cecilia Rúnarsdóttir va evitar una golejada major i Espanya és segona del Grup A3, empatada amb Anglaterra.

3-0: Espanya complix en el seu debut classificatori davant Islàndia liderada per Pina

Espanya va arrancar la classificació al Mundial 2027 amb un 3-0 sobre Islàndia, sostinguda per la seua portera. Claudia Pina va firmar un doblet i Edna Imade va completar la victòria.

Els 16 de OT 2025 es reunixen i descobrixen el repertori de la gira que passarà per Alacant i València al juliol

Els 16 concursants de OT 2025 s'han retrobat a Barcelona per a conéixer el repertori del seu gira de tretze concerts. El tour arrancarà el 18 d'abril a Bilbao i arribarà al juliol a Alacant i València.

Pina avança a Espanya amb un derechazo davant Islàndia en el 39 (1-0)

Claudia Pina va avançar a Espanya en el minut 39 amb un derechazo des de la frontal després d'una primera part de setge a Islàndia, en el debut cap al Mundial 2027.

Espanya té garantit el subministrament de gas malgrat la tensió a Ormuz, segons Enagás

Enagás assegura que Espanya no tindrà problemes de proveïment per la seua baixa dependència del Golf i unes reserves del 58%. Advertix de pressió en preus, lluny de 2022