Covapa demana el tancament de col·legis pel Covid-19 i que es vacune a la comunitat educativa

 

La Confederació Valenciana d’Associacions de Pares i Mares d’Alumnes (Covapa) i les seues tres federacions -FAPA Gabriel Miró d’Alacant, Humanista Manuel Tarancón de Castelló i 9 d’octubre de València– han exigit el tancament «immediat» dels col·legis i que es vacune a la comunitat educativa.

 

«No poden continuar posant en risc a tota la comunitat educativa, no han posat els mitjans adequats per a la prevenció del Covid-19, han delegat funcions als Ajuntaments i la comunitat educativa i no han escoltat a cap sector per a dur a terme altres alternatives», ha advertit Covapa en un comunicat.

 

Des de la confederació han demanat, al costat del tancament d’instal·lacions, que durant dos setmanes es desinfecten els centres i se’ls dote de tots els mitjans de prevenció necessaris. També reclamen la figura dels infermers escolars: «Ara més que mai és imprescindible», destaca.

 

«Cada dia els centres estan més buits»

I ha criticat que cada dia els centres estan més buits tant d’alumnes com de docents. «En molts casos no hi ha professorat suficient per a portar el dia a dia, bambolles que no van existir mai…», han subratllat. 

 

D’altra banda, ha afirmat que Conselleria «no vetla per la salut, ja que no dota del necessari als centres educatius; tampoc vetla per l’educació, ja que està discriminant als alumnes de Secundària sense classes presencials ni sistema en línia, i al seu torn als alumnes confinats o que les seues famílies per por o malalties no els porten a les aules».

 

Des de Covapa han mostrat el seu desig que tant la Conselleria de Sanitat com la d’Educació «assumisquen» la seua responsabilitat i ordenen el tancament de centres «en la major brevetat possible. Del contrari, serem les famílies les que hàgem de prendre altres decisions i buscar empara en els tribunals. Els drets fonamentals són la salut i l’educació i vostés no estan vetlant per cap d’elles», han advertit.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Nteka rescata al Raig davant un Elx en inferioritat i acosta la salvació

Un gol de Randy Nteka en la segona part va donar una victòria vital al Raig davant un Elx que va jugar amb deu per l'expulsió de Pedro Bigas i veu frenada la seua reacció en la lluita per la permanència.

De Fruits mira a la Lliga Conferència després d’un triomf clau del Raig davant l’Elx

Jorge de Fruits destaca que la victòria del Raig davant l'Elx suposa un pas de gegant cap a la salvació i anima a somiar amb la Lliga Conferència.

Dituro assenyala l’expulsió de Bigas com a clau en la derrota de l’Elx davant el Raig

Matías Dituro va considerar que l'expulsió de Pedro Bigas va ser determinant en la derrota de l'Elx davant el Rayo Vallecano per 1-0, i va admetre que l'equip queda en una situació delicada en la lluita per la permanència.

Nteka rescata al Raig davant un Elx en inferioritat numèrica

Un gol de Randy Nteka en la recta final va donar la victòria al Rayo Vallecano davant un Elx que va jugar amb deu des del minut 39 i veu complicar-se encara més la seua lluita per la salvació.

Set ferits en un xoc múltiple entre tres cotxes a Vila-real

Set persones han resultat ferides en un accident de trànsit en la N-340 al seu pas per Vila-real, on han xocat tres vehicles i ha sigut necessària l'excarceració de tres ocupants.

El SanSan de Benicàssim reordena el cartell per a recuperar els concerts suspesos pel vent

El festival SanSan de Benicàssim reprograma per a este divendres partix dels concerts suspesos en la primera jornada per l'alerta groga per fortes ratxes de vent, avançant l'obertura de portes per a encaixar el nou horari.

L’Alcora vibra amb més de mil tambors en una Rompida de l’Hora inoblidable

Més de mil tambors i bombos han trencat el silenci en la plaça d'Espanya de l'Alcora en una Rompida de l'Hora marcada per l'emoció i l'homenatge a Melchor Paús Gozalbo.

Rescatat el conductor d’un patinet elèctric atrapat sota un cotxe a Torrent

Un jove de 28 anys que circulava en patinet elèctric ha quedat atrapat sota un turisme després d'una col·lisió en una rotonda de Torrent i ha hagut de ser rescatat pels bombers abans de ser traslladat a l'hospital.