Covapa demana el tancament de col·legis pel Covid-19 i que es vacune a la comunitat educativa

 

La Confederació Valenciana d’Associacions de Pares i Mares d’Alumnes (Covapa) i les seues tres federacions -FAPA Gabriel Miró d’Alacant, Humanista Manuel Tarancón de Castelló i 9 d’octubre de València– han exigit el tancament «immediat» dels col·legis i que es vacune a la comunitat educativa.

 

«No poden continuar posant en risc a tota la comunitat educativa, no han posat els mitjans adequats per a la prevenció del Covid-19, han delegat funcions als Ajuntaments i la comunitat educativa i no han escoltat a cap sector per a dur a terme altres alternatives», ha advertit Covapa en un comunicat.

 

Des de la confederació han demanat, al costat del tancament d’instal·lacions, que durant dos setmanes es desinfecten els centres i se’ls dote de tots els mitjans de prevenció necessaris. També reclamen la figura dels infermers escolars: «Ara més que mai és imprescindible», destaca.

 

«Cada dia els centres estan més buits»

I ha criticat que cada dia els centres estan més buits tant d’alumnes com de docents. «En molts casos no hi ha professorat suficient per a portar el dia a dia, bambolles que no van existir mai…», han subratllat. 

 

D’altra banda, ha afirmat que Conselleria «no vetla per la salut, ja que no dota del necessari als centres educatius; tampoc vetla per l’educació, ja que està discriminant als alumnes de Secundària sense classes presencials ni sistema en línia, i al seu torn als alumnes confinats o que les seues famílies per por o malalties no els porten a les aules».

 

Des de Covapa han mostrat el seu desig que tant la Conselleria de Sanitat com la d’Educació «assumisquen» la seua responsabilitat i ordenen el tancament de centres «en la major brevetat possible. Del contrari, serem les famílies les que hàgem de prendre altres decisions i buscar empara en els tribunals. Els drets fonamentals són la salut i l’educació i vostés no estan vetlant per cap d’elles», han advertit.

Últimes notícies

El Villarreal s’afona davant el Lens i perd la final de la Como Cup

El Villarreal ha perdut 3-1 contra el Lens en la final de la Como Cup, després d’avançar-se prompte i dominar la primera part. Les expulsions i la falta d’encert han condemnat l’equip d’Iñigo Pérez en el tram final.

El Valencia tanca amb empat un amistós intens al camp del Stoke City

El Valencia ha empatat 1-1 al camp del Stoke City en un amistós exigent, amb gol de Danjuma i autogol de Monferrer. L’equip ha patit en la segona part però ha resistit l’empenta anglesa.

Les primeres tronades fortes de la vesprada deixen pedra gran a la Costera

Les primeres tronades de la vesprada han sigut breus però intenses i han deixat granís gran en municipis de la Costera, amb especial incidència a la zona del Caroig. Aemet manté l’alerta taronja per tempestes en el nord de Castelló i el sud de la província de València.

Una xiqueta de 13 anys mor en un accident a l’AP-7 en Benicàssim i provoca 6 km de cua

Una xiqueta de 13 anys ha mort en un accident entre un camió i una autocaravana a l’AP-7 a Benicàssim, que ha generat sis quilòmetres de retencions en direcció Barcelona. Altres dos ocupants han sigut traslladats a l’Hospital General de Castelló amb politraumatismes.

El juliol deixa 234 morts atribuïbles a la calor en la Comunitat Valenciana

El sistema MoMo ha estimat 2.036 morts atribuïbles a les altes temperatures en Espanya durant juliol, 234 d’elles en la Comunitat Valenciana. La quarta onada de calor ha sigut especialment letal, encara que les temperatures han començat a baixar.

Remuntada del Levante davant l’Albacete en el primer amistós sense Carlos Espí

El Levante ha capgirat un 0-1 inicial i ha vençut l’Albacete per 2-1 en el primer amistós després de la marxa de Carlos Espí, amb gols de Roger Brugué i Etta Eyong a Buñol.

Villa Amparo, l’antiga casa de Machado a Rocafort, iniciarà la seua renaixença cultural en un mes

La Generalitat iniciarà en un mes la rehabilitació integral de Villa Amparo, a Rocafort, antiga residència d’Antonio Machado, per a convertir-la en un espai cultural i museístic obert al públic.

Quatre detinguts per onze robatoris amb butró en empreses valencianes i de Conca

La Guàrdia Civil ha detingut quatre hòmens d’entre 23 i 39 anys, tots ells de nacionalitat romanesa, per onze robatoris amb butró en naus industrials de municipis de la Comunitat Valenciana i de la província de Conca.
FILMOTECA D'ESTIU