10.5 C
València
Divendres, 21 novembre, 2025

El Covid-19 ‘paraula a paraula’: Una guia digital per a resoldre dubtes sobre la malaltia

 

La Generalitat Valenciana ha publicat una guia digital en esta web per a mantindre informada a la ciutadania respecte a la terminologia i conceptes essencials relacionats amb el coronavirus.

 

D’esta manera, el glossari Covid-19 està compost per més d’un centenar de termes que contribuïxen a, entre molts altres aspectes, entendre com es produïx la transmissió de la malaltia, distingir la diversitat de proves diagnòstiques existents, comprendre les diferències entre aïllament i quarantena o quines són les complicacions clíniques del virus.

 

Este ‘què és què’ del Covid-19 naix amb «l’objectiu de mantindre informada a la ciutadania», ha assegurat la Secretària autonòmica de Prospectiva i Comunicació, Beatriz Gallardo Paúls, que ha afegit que el glossari «contribuirà a posar límit a la ‘infodemia’ sorgida a causa del coronavirus a través de la difusió d’informacions falses o especulatives». En este sentit, cal ressaltar que el contingut s’anirà actualitzant periòdicament en la web.

 

S’inclou un contingut visual explicatiu

El llistat ha sigut elaborat amb la participació desinteressada de diferents membres del grup de persones expertes per al Covid-19 de la Generalitat Valenciana, format per persones procedents de diferents àmbits científics i de l’administració sanitària que, des dels inicis de la pandèmia, s’han reunit setmanal o quinzenalment, per videoconferència, amb el president de la Generalitat, Ximo Puig.

 

De la mateixa manera, s’inclou un contingut visual explicatiu del procés de contagi i els protocols que s’activen des del període d’incubació fins que es produïx l’alta epidemiològica. També el rastreig de contactes en cas que la prova PCR siga positiva i quin és el protocol a seguir i durant quant temps des que existix l’exposició de risc fins que es dona l’alta epidemiològica.

 

Els gràfics han sigut concebuts amb intenció explicativa i estan disponibles per a ser descarregats i difosos a través dels dispositius mòbils.

Últimes notícies

El PSPV convocarà un Comité Nacional el 29 de novembre a Alacant

El PSPV-PSOE convocarà el seu Comité Nacional el 29 de novembre a Alacant per a abordar la crisi oberta després de la dimissió de Carlos Mazón. El partit exigirà eleccions i acusa PP i Vox de decidir el relleu 'furtant la voluntat democràtica'.

La Federació Veïnal demana responsabilitat política per a desbloquejar la zona de baixes emissions a València

La Federació d'Associacions de Veïns de València ha sol·licitat reunions d'urgència amb Alcaldia i l'oposició per a tancar un acord sobre la ZBE i evitar perdre 150 milions. L'entitat ha anomenat a la responsabilitat de tota la corporació davant l'imminent termini legal.

Calero renuncia a les excuses abans del derbi i crida a competir: ‘Si entres plorant, eixiràs igual’

El tècnic del Llevant va evitar queixes pel calendari i per la falta d'entrenaments dels seus internacionals i va apel·lar a la convicció per a trencar la mala ratxa davant el València. Va confirmar que Arriaga i Ryan estaran en principi disponibles i va demanar a l'afició no sentir-se inferior.

Els bombers forestals demanen a la Generalitat assumir la gestió directa del cos

Sis sindicats han exigit al Consell eliminar els encàrrecs als consorcis provincials i que la Generalitat gestione de manera directa als bombers forestals. Denuncien mala praxi, falta de mobilització i un ús abusiu d'hores extra.

Garay: ‘Tant de bo Lim es vaja del València pel bé del club’

Ezequiel Garay va carregar contra la gestió del València i va desitjar que Peter Lim abandone el club pel bé de l'entitat. Va reivindicar la seua etapa, va criticar decisions després de la seua lesió i va elogiar a Marcelino.

La UPV alerta de nous riscos d’avingudes a Torrent després de la DANA

Un informe de la UPV sobre els danys de la DANA a Torrent conclou que els sediments acumulats en diversos barrancs incrementen el risc de desbordaments. La reposició d'infraestructures es valora en 98 milions d'euros.

València ha retirat 140 m³ de residus de l’Albufera després de la DANA

L'Ajuntament ha retirat 140 m³ de residus de l'Albufera amb un pla d'ocupació després de la DANA i ha reforçat dunes i séquies amb plantacions. Compromís critica la gestió de la palla de l'arròs pel seu impacte en les aigües negres.

#QuieroCorredor suma obres hídriques i demana acords per a accelerar el Corredor Mediterrani

El moviment #QuieroCorredor va ampliar la seua agenda amb obres hídriques per a evitar noves danes i va cridar a acords d'Estat per a culminar el Corredor Mediterrani. En el seu últim gran acte, va advertir de la lentitud i de colls de botella com el túnel passant de València.