11.9 C
València
Dissabte, 24 gener, 2026

El Covid-19 ‘paraula a paraula’: Una guia digital per a resoldre dubtes sobre la malaltia

 

La Generalitat Valenciana ha publicat una guia digital en esta web per a mantindre informada a la ciutadania respecte a la terminologia i conceptes essencials relacionats amb el coronavirus.

 

D’esta manera, el glossari Covid-19 està compost per més d’un centenar de termes que contribuïxen a, entre molts altres aspectes, entendre com es produïx la transmissió de la malaltia, distingir la diversitat de proves diagnòstiques existents, comprendre les diferències entre aïllament i quarantena o quines són les complicacions clíniques del virus.

 

Este ‘què és què’ del Covid-19 naix amb «l’objectiu de mantindre informada a la ciutadania», ha assegurat la Secretària autonòmica de Prospectiva i Comunicació, Beatriz Gallardo Paúls, que ha afegit que el glossari «contribuirà a posar límit a la ‘infodemia’ sorgida a causa del coronavirus a través de la difusió d’informacions falses o especulatives». En este sentit, cal ressaltar que el contingut s’anirà actualitzant periòdicament en la web.

 

S’inclou un contingut visual explicatiu

El llistat ha sigut elaborat amb la participació desinteressada de diferents membres del grup de persones expertes per al Covid-19 de la Generalitat Valenciana, format per persones procedents de diferents àmbits científics i de l’administració sanitària que, des dels inicis de la pandèmia, s’han reunit setmanal o quinzenalment, per videoconferència, amb el president de la Generalitat, Ximo Puig.

 

De la mateixa manera, s’inclou un contingut visual explicatiu del procés de contagi i els protocols que s’activen des del període d’incubació fins que es produïx l’alta epidemiològica. També el rastreig de contactes en cas que la prova PCR siga positiva i quin és el protocol a seguir i durant quant temps des que existix l’exposició de risc fins que es dona l’alta epidemiològica.

 

Els gràfics han sigut concebuts amb intenció explicativa i estan disponibles per a ser descarregats i difosos a través dels dispositius mòbils.

Últimes notícies

Emergències activa el nivell extrem de risc d’incendis pel temporal de vent en la Comunitat Valenciana

La Conselleria d'Emergències i Interior ha elevat a nivell extrem el risc d'incendis forestals en tota la Comunitat Valenciana pel temporal de vent i ha activat el nivell groc. Les autoritats han demanat màxima precaució, prohibixen qualsevol foc i han detallat 18 incidències ateses pels bombers.

Pilar Bernabé afirma que a Feijóo només li va interessar que Mazón isquera bonic durant la DANA de València

Pilar Bernabé ha acusat a Alberto Núñez Feijóo de prioritzar la imatge de Carlos Mazón durant la DANA de 2024 a València. També ha reclamat coordinació institucional i respecte a les víctimes.

El València espera en hores a Guido Rodríguez per a tancar el seu acord

El València confia que Guido Rodríguez arribe en les pròximes hores per a tancar l'acord. L'argentí es va desvincular del West Ham i busca continuïtat.

El vent aconseguix 122 km/h a Xixona i 111 a Alcoi en una jornada d’alerta groga

L'episodi de vent ha deixat ratxes de fins a 122 km/h a Xixona i 111 km/h a Alcoi. L'alerta groga es manté i hi ha incidències per gel a Castelló.

Un home ha mort i 19 persones han sigut ateses per fum en l’incendi d’una vivenda a València

Un incendi en una vivenda de Tres Forques este dissabte ha deixat un home mort i 19 persones ateses per inhalació lleu de fum, entre elles quatre menors. Set han sigut traslladades a hospitals i l'origen del foc no s'ha precisat.

Dani J busca posar la bandera de la bachata a Espanya al Benidorm Fest 2026

Després de girar per més de 30 països, Dani J arriba al Benidorm Fest 2026 amb 'Ballant-te' per a reivindicar la bachata a Espanya. Vol trencar el 'sostre de cristall' dels ritmes llatins en els certàmens nacionals.

Emergències activa l’alerta per plaques de gel al Baix Maestrat, Els Ports i Utiel

La Generalitat ha activat l'alerta per plaques de gel al Baix Maestrat, Els Ports i Utiel. La CV-391 esta tallada entre els km 25 i 30 i es demana conduir amb suavitat.

Dissabte amb alerta groga per vent a València, Alacant i l’interior de Castelló

València i Alacant i l'interior de Castelló estan este dissabte en alerta groga per vent, amb avís costaner en els litorals de València i Alacant. Es preveuen ratxes de fins a 80 km/h a l'interior i de 70 km/h a Alacant i el litoral valencià.