12.4 C
València
Diumenge, 11 gener, 2026

El Covid-19 posa en risc la xarxa associativa de Parkinson i els seus servicis assistencials

 

Les associacions valencianes de Parkinson, juntament amb la Federació Espanyola de Parkinson i mig centenar d’associacions i federacions de Parkinson, han posat en marxa la campanya Volem Seguir’, una iniciativa amb l’objectiu de fer arribar a les administracions públiques la situació del col·lectiu després de l’impacte del Covid-19 i incidir sobre la necessitat de posar en marxa solucions per a la sostenibilitat d’estes associacions.

 

Baix el lema ‘Volem seguir’ les associacions de Parkinson posen l’accent en la seua intenció de continuar treballant per a millorar la qualitat de vida de les persones amb esta malaltia i el seu entorn familiar i de cures. Tanmateix, «això no es pot conseguir sense la reciprocitat, col·laboració i reconeixement per part de l’administració pública», subratllen.

 

El col·lectiu defensa en el seu manifest que el Parkinson, tot i ser una malaltia la incidència de la que va en augment, «seguix sense ser presa com una prioritat política que precise d’una actuació urgent». A demés, argumenten que el seu desconeixement deriva en una «falta d’actuació política i en una escassetat de recursos destinats a les entitats que treballen pel col·lectiu de persones afectades».

 

Demanen més actuació política

Esta falta d’actuació política, sumada a l’impacte de la pandèmia en les associacions, ha posat al moviment associatiu Parkinson d’Espanya en una «complicada situació, veient en risc la continuïtat de les seues activitats i servicis», alerten.

 

Les entitats signants reclamen en el manifest ‘Volem Seguir’ la necessitat d’incloure esta malaltia en les agendes polítiques i plantegen quatre accions per a assegurar la sostenibilitat de la xarxa associativa i la continuïtat assistencial de les persones afectades.

 

Estes accions se centren en: facilitar l’accés al finançament i recursos econòmics, incloure a les associacions en els processos de presa de decisió, l’aplicació real i efectiva de les polítiques públiques i la legislació vigent per a assegurar l’accés a les teràpies per part de les persones amb Parkinson, i garantir la continuïtat assistencial de les persones amb esta malaltia fins i tot en moments de crisi sanitària.

Últimes notícies

Bernabé demana a Pérez Llorca donar suport al finançament que aporta 3.669 milions a la Comunitat

La delegada del Govern ha instat el president i a l'alcaldessa de València a recolzar el model d'Hisenda, que afig 3.669 milions a la Comunitat. Defén que cap autonomia perd i que la injecció total serà de 21.000 milions.

Bernabé sosté que Feijóo ha de marxar-se després de mentir en la seua declaració per la DANA de València

Pilar Bernabé ha acusat a Alberto Núñez Feijóo de mentir en la seua declaració com a testimoni per la DANA de València i ha reclamat la seua eixida. També ha anunciat que acudirà a la comissió del Senat per a explicar la seua actuació.

L’Elx tanca una primera volta notable i encarrila la permanència

acabat d'ascendir i amb la plantilla en construcció, l'Elx ha tancat una primera volta notable: 23 punts i sis de marge sobre el descens impulsats per un joc ambiciós.

El València tanca la seua segona pitjor primera tornada amb 17 punts

El València ha tancat la primera volta amb 17 punts després d'empatar 1-1 davant l'Elx, el seu segon pitjor registre en una Lliga de 20 equips. Torna al descens, sense victòries fora i amb creixent malestar en la graderia.

El Vila-real ha firmat la millor primera tornada de la seua història amb un partit per disputar

Amb 41 punts en 18 jornades i el dol davant el Llevant encara per jugar, el Vila-real supera els seus registres de 2010-11 i 2015-16. Només ha caigut davant Madrid, Atlètic i Barça.

El València CF tanca la seua segona pitjor primera tornada en una Lliga de 20 equips

El València CF ha acabat la primera volta amb 17 punts després del 1-1 davant l'Elx a Mestalla i tanca la seua segona pitjor primera part en una Lliga de 20 equips. Només ha sumat tres victòries i torna a caure a llocs de descens.

L’aeroport de Castelló tanca 2025 amb rècord de 318.309 passatgers i 14 rutes

L'aeroport de Castelló ha tancat 2025 amb 318.309 viatgers, un 16% més que en 2024, i la seua major oferta fins ara: 14 rutes regulars. També ha marcat rècord de moviments amb 12.401 operacions, mentres avança la seua activitat industrial i aeroespacial.

Víctimes de la dana convoquen una concentració per l’acarament entre Pradas i Cuenca

Les associacions de víctimes de la dana han cridat a concentrar-se este dilluns a les 9.00 davant el jutjat de Catarroja, coincidint amb l'acarament entre Salomé Pradas i José Manuel Cuenca. La jutgessa busca aclarir contradiccions sobre la gestió del confinament durant l'emergència que va deixar 230 morts.