El Covid-19 posa en risc la xarxa associativa de Parkinson i els seus servicis assistencials

Ejemplo de shortcode con estilo
  Les associacions valencianes de Parkinson, juntament amb la Federació Espanyola de Parkinson i mig centenar d’associacions i federacions de Parkinson, han posat en marxa la campanya ‘Volem Seguir’, una iniciativa amb l’objectiu de fer arribar a les administracions públiques la situació del col·lectiu després de l’impacte del Covid-19 i incidir sobre la necessitat de […]

 

Les associacions valencianes de Parkinson, juntament amb la Federació Espanyola de Parkinson i mig centenar d’associacions i federacions de Parkinson, han posat en marxa la campanya ‘Volem Seguir’, una iniciativa amb l’objectiu de fer arribar a les administracions públiques la situació del col·lectiu després de l’impacte del Covid-19 i incidir sobre la necessitat de posar en marxa solucions per a la sostenibilitat d’estes associacions.

 

Baix el lema ‘Volem seguir’ les associacions de Parkinson posen l’accent en la seua intenció de continuar treballant per a millorar la qualitat de vida de les persones amb esta malaltia i el seu entorn familiar i de cures. Tanmateix, «això no es pot conseguir sense la reciprocitat, col·laboració i reconeixement per part de l’administració pública», subratllen.

 

El col·lectiu defensa en el seu manifest que el Parkinson, tot i ser una malaltia la incidència de la que va en augment, «seguix sense ser presa com una prioritat política que precise d’una actuació urgent». A demés, argumenten que el seu desconeixement deriva en una «falta d’actuació política i en una escassetat de recursos destinats a les entitats que treballen pel col·lectiu de persones afectades».

 

Demanen més actuació política

Esta falta d’actuació política, sumada a l’impacte de la pandèmia en les associacions, ha posat al moviment associatiu Parkinson d’Espanya en una «complicada situació, veient en risc la continuïtat de les seues activitats i servicis», alerten.

 

Les entitats signants reclamen en el manifest ‘Volem Seguir’ la necessitat d’incloure esta malaltia en les agendes polítiques i plantegen quatre accions per a assegurar la sostenibilitat de la xarxa associativa i la continuïtat assistencial de les persones afectades.

 

Estes accions se centren en: facilitar l’accés al finançament i recursos econòmics, incloure a les associacions en els processos de presa de decisió, l’aplicació real i efectiva de les polítiques públiques i la legislació vigent per a assegurar l’accés a les teràpies per part de les persones amb Parkinson, i garantir la continuïtat assistencial de les persones amb esta malaltia fins i tot en moments de crisi sanitària.

Últimes notícies

L’escriptor valencià Sergio Hernández, finalista del Planeta amb una novel·la que rescata Machado

L’escriptor valencià Sergio Hernández ha resultat finalista del Premi Planeta 2026 amb La añoranza, una ficció històrica que ret homenatge a Antonio Machado i revisita les ferides de la Guerra Civil des de la Barcelona de 1959.

El Valencia Basket cau davant el Maccabi en un final ajustat al Roig Arena

El Valencia Basket ha perdut 88-91 contra el Maccabi Tel Aviv en un duel marcat per la falta de duresa defensiva i l’herència anímica de la derrota prèvia davant l’Olympiacos, segons ha admés Xavi Albert.

Cal un nou decàleg pel valencià, però transversal

Leo Giménez és lingüista i en el seu article d'esta setmana reclama més compromís dels polítics amb l’ús del valencià, ja que considera que els representants públics haurien de donar exemple parlant-lo i escrivint-lo habitualment

Les pluges més adverses es preveuen el 18 i 19 d’octubre, sobretot a Alacant

El Centre de Coordinació d’Emergències alerta que diumenge 18 i dilluns 19 d’octubre poden ser els dies de més afectació del temporal de pluges a la Comunitat Valenciana, amb especial incidència al litoral nord d’Alacant i l’entorn del cap de la Nau.

La jutgessa del cas Les Naus manté la investigació i rebutja arxivar la causa de 3 encausats

La magistrada que instrueix el cas Les Naus a Alacant ha denegat el sobreseïment lliure per a tres investigats, entre ells una arquitecta municipal, en considerar que la petició és prematura perquè queden diligències clau, com un informe de la UDEF.

Paiporta acull la mostra fotogràfica dels 21 anys de la UME

La UME porta al Museu de la Rajoleria de Paiporta la mostra fotogràfica 'InvencibleS', que repassa 21 anys d’actuacions en emergències i ret homenatge tant als equips d’intervenció com a les víctimes.

Deting a la platja del Cabanyal després d’estar una hora amagat darrere d’una boia

La Policia Local de València ha detingut un home que havia passat una hora amagat darrere d’una boia, després de ser acusat de sostraure diversos telèfons mòbils a les platges del Cabanyal i la Malva-rosa.

Un home detingut després d’estar una hora amagat darrere d’una boia a València

La Policia Local de València ha detingut un home relacionat amb el robatori de telèfons mòbils al Cabanyal i la Malva-rosa després d’estar una hora amagat darrere d’una boia per evitar els agents.