El Covid-19 posa en risc la xarxa associativa de Parkinson i els seus servicis assistencials

 

Les associacions valencianes de Parkinson, juntament amb la Federació Espanyola de Parkinson i mig centenar d’associacions i federacions de Parkinson, han posat en marxa la campanya Volem Seguir’, una iniciativa amb l’objectiu de fer arribar a les administracions públiques la situació del col·lectiu després de l’impacte del Covid-19 i incidir sobre la necessitat de posar en marxa solucions per a la sostenibilitat d’estes associacions.

 

Baix el lema ‘Volem seguir’ les associacions de Parkinson posen l’accent en la seua intenció de continuar treballant per a millorar la qualitat de vida de les persones amb esta malaltia i el seu entorn familiar i de cures. Tanmateix, «això no es pot conseguir sense la reciprocitat, col·laboració i reconeixement per part de l’administració pública», subratllen.

 

El col·lectiu defensa en el seu manifest que el Parkinson, tot i ser una malaltia la incidència de la que va en augment, «seguix sense ser presa com una prioritat política que precise d’una actuació urgent». A demés, argumenten que el seu desconeixement deriva en una «falta d’actuació política i en una escassetat de recursos destinats a les entitats que treballen pel col·lectiu de persones afectades».

 

Demanen més actuació política

Esta falta d’actuació política, sumada a l’impacte de la pandèmia en les associacions, ha posat al moviment associatiu Parkinson d’Espanya en una «complicada situació, veient en risc la continuïtat de les seues activitats i servicis», alerten.

 

Les entitats signants reclamen en el manifest ‘Volem Seguir’ la necessitat d’incloure esta malaltia en les agendes polítiques i plantegen quatre accions per a assegurar la sostenibilitat de la xarxa associativa i la continuïtat assistencial de les persones afectades.

 

Estes accions se centren en: facilitar l’accés al finançament i recursos econòmics, incloure a les associacions en els processos de presa de decisió, l’aplicació real i efectiva de les polítiques públiques i la legislació vigent per a assegurar l’accés a les teràpies per part de les persones amb Parkinson, i garantir la continuïtat assistencial de les persones amb esta malaltia fins i tot en moments de crisi sanitària.

Últimes notícies

Estabilitzat l’incendi forestal de Llíria en només dues hores

L’incendi forestal declarat esta vesprada en el terme de Llíria ha quedat estabilitzat en unes dues hores després de desallotjar diverses vivendes.

Thiago Fernández reforçarà les bandes del Llevant cedit pel Villarreal

L’extrem argentí Thiago Fernández, de 22 anys i propietat del Villarreal, jugarà esta pròxima temporada al Llevant en qualitat de cedit.

Un incendi forestal en Llíria obliga a desallotjar diverses vivendes

Un incendi forestal declarat esta vesprada a Llíria ha obligat a desallotjar diverses vivendes i ha mobilitzat importants mitjans terrestres i aeris.

Benidorm destina 8.000 euros per a les víctimes del terratrémol de Colòmbia

L'Ajuntament de Benidorm ha aprovat destinar 8.000 euros a accions humanitàries per a les víctimes del terratrémol de magnitud 7,4 a Colòmbia, que ha causat almenys 240 morts. L'ajuda es canalitzarà a través d'organismes oficials i inclou un missatge especial de suport a la ciutat agermanada de Manizales.

Valencia i Hércules s’enfronten dijous a Paterna en un nou amistós de pretemporada

El Valencia CF jugarà este dijous 13 d’agost un amistós contra l’Hércules al camp Antonio Puchades de Paterna, en una setmana amb dos partits preparatoris abans de l’estrena en LaLiga 2026-27.

Les màximes arriben als 37 graus en diversos punts de la Comunitat Valenciana

Les temperatures màximes d’este dimarts han arribat als 37 graus en diversos municipis de la Comunitat Valenciana, amb pics de quasi 38 graus a Elx.

Consells per conduir amb seguretat durant l’eclipsi solar a València

La DGT ha activat un dispositiu especial per l’eclipsi solar, amb recomanacions per evitar desplaçaments innecessaris i reforços de transport públic a València.

Així es podrà vore l’eclipsi solar des de la Comunitat Valenciana

L’eclipsi solar d’este dimecres es vorà amb cel poc nuvolós en gran part de la Comunitat Valenciana, encara que hi haurà més incertesa al nord de Castelló. Aemet preveu temperatures altes, risc extrem d’incendis i recorda que es podrà observar el fenomen des de les ciutats litorals sense desplaçar-se.