El Covid-19 posa en risc la xarxa associativa de Parkinson i els seus servicis assistencials

 

Les associacions valencianes de Parkinson, juntament amb la Federació Espanyola de Parkinson i mig centenar d’associacions i federacions de Parkinson, han posat en marxa la campanya Volem Seguir’, una iniciativa amb l’objectiu de fer arribar a les administracions públiques la situació del col·lectiu després de l’impacte del Covid-19 i incidir sobre la necessitat de posar en marxa solucions per a la sostenibilitat d’estes associacions.

 

Baix el lema ‘Volem seguir’ les associacions de Parkinson posen l’accent en la seua intenció de continuar treballant per a millorar la qualitat de vida de les persones amb esta malaltia i el seu entorn familiar i de cures. Tanmateix, «això no es pot conseguir sense la reciprocitat, col·laboració i reconeixement per part de l’administració pública», subratllen.

 

El col·lectiu defensa en el seu manifest que el Parkinson, tot i ser una malaltia la incidència de la que va en augment, «seguix sense ser presa com una prioritat política que precise d’una actuació urgent». A demés, argumenten que el seu desconeixement deriva en una «falta d’actuació política i en una escassetat de recursos destinats a les entitats que treballen pel col·lectiu de persones afectades».

 

Demanen més actuació política

Esta falta d’actuació política, sumada a l’impacte de la pandèmia en les associacions, ha posat al moviment associatiu Parkinson d’Espanya en una «complicada situació, veient en risc la continuïtat de les seues activitats i servicis», alerten.

 

Les entitats signants reclamen en el manifest ‘Volem Seguir’ la necessitat d’incloure esta malaltia en les agendes polítiques i plantegen quatre accions per a assegurar la sostenibilitat de la xarxa associativa i la continuïtat assistencial de les persones afectades.

 

Estes accions se centren en: facilitar l’accés al finançament i recursos econòmics, incloure a les associacions en els processos de presa de decisió, l’aplicació real i efectiva de les polítiques públiques i la legislació vigent per a assegurar l’accés a les teràpies per part de les persones amb Parkinson, i garantir la continuïtat assistencial de les persones amb esta malaltia fins i tot en moments de crisi sanitària.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Morant afirma que el gerent del CNIO ha d’anar-se per conducta reprovable en un cas de presumpte assetjament

Diana Morant ha sostingut que el gerent del CNIO ha d'abandonar el seu lloc per una conducta reprovable associada a un cas de presumpte assetjament. El centre, segons ha indicat, va activar el seu protocol des del primer minut.

Bernabé ha enaltit la capacitat de servir del personal públic en el lliurament de les medalles del Mèrit Civil

Bernabé ha enaltit la capacitat de servir del personal públic en el lliurament de les medalles del Mèrit Civil, amb reconeixements a trajectòries destacades. L'acte ha posat en valor la resposta en emergències i la coordinació institucional en la Comunitat Valenciana.

El Barça busca celebrar els 100 partits de Flic davant un Vila-real en ratxa al Camp Nou

El líder de LaLiga vol festejar el partit 100 de Hansi Flic davant un Vila-real que encadena dos triomfs seguits com a visitant al Camp Nou. El dol arriba abans de la Copa.

Morant desitja molta sort a Oltra i veu persecució política després de l’obertura de juí

Diana Morant ha desitjat 'molta sort' a Mónica Oltra després de l'orde de l'Audiència de València d'obrir juí per encobriment i ha denunciat una persecució política. La dirigent socialista ha evitat pronunciar-se sobre la seua hipotètica candidatura de Compromís i ha remarcat la seua respecte a la Justícia.

Morant denuncia masclisme en els atacs a lideratges femenins després del suport a l’alcalde d’Almussafes

La líder del PSPV-PSOE ha defés noves línies roges davant comportaments que no caben en el partit i ha demanat pensar en les denunciants.

Barcala reitera que Alacant col·labora amb la Justícia en la investigació de les VPP

Luis Barcala ha assegurat que l'Ajuntament d'Alacant col·labora amb la Justícia en la investigació de les VPP de Platja de Sant Joan. Ha avançat mesures perquè qui no complisca els requisits retorne la vivenda i no quede impune.

València tanca 2025 amb 72 milions de deute i executa 201 milions en inversions

L'Ajuntament ha liquidat 2025 amb un deute del 6,5% i un 90% d'inversions executades; l'oposició qüestiona la taxa d'escombraries i la baixa execució del gasto.

Alliberades 3 dones i 20 detinguts per tràfic; 7 arrestos en la Comunitat Valenciana

La Policia Nacional ha detingut a vint persones en una operació contra el tràfic de persones en diverses comunitats i ha alliberat tres dones. Set dels arrestos s'han practicat en la Comunitat Valenciana, amb sis a Vila-real i un a Dénia; tres detinguts han ingressat a la presó.