20.7 C
València
Dissabte, 6 desembre, 2025

El Covid-19 posa en risc la xarxa associativa de Parkinson i els seus servicis assistencials

 

Les associacions valencianes de Parkinson, juntament amb la Federació Espanyola de Parkinson i mig centenar d’associacions i federacions de Parkinson, han posat en marxa la campanya Volem Seguir’, una iniciativa amb l’objectiu de fer arribar a les administracions públiques la situació del col·lectiu després de l’impacte del Covid-19 i incidir sobre la necessitat de posar en marxa solucions per a la sostenibilitat d’estes associacions.

 

Baix el lema ‘Volem seguir’ les associacions de Parkinson posen l’accent en la seua intenció de continuar treballant per a millorar la qualitat de vida de les persones amb esta malaltia i el seu entorn familiar i de cures. Tanmateix, «això no es pot conseguir sense la reciprocitat, col·laboració i reconeixement per part de l’administració pública», subratllen.

 

El col·lectiu defensa en el seu manifest que el Parkinson, tot i ser una malaltia la incidència de la que va en augment, «seguix sense ser presa com una prioritat política que precise d’una actuació urgent». A demés, argumenten que el seu desconeixement deriva en una «falta d’actuació política i en una escassetat de recursos destinats a les entitats que treballen pel col·lectiu de persones afectades».

 

Demanen més actuació política

Esta falta d’actuació política, sumada a l’impacte de la pandèmia en les associacions, ha posat al moviment associatiu Parkinson d’Espanya en una «complicada situació, veient en risc la continuïtat de les seues activitats i servicis», alerten.

 

Les entitats signants reclamen en el manifest ‘Volem Seguir’ la necessitat d’incloure esta malaltia en les agendes polítiques i plantegen quatre accions per a assegurar la sostenibilitat de la xarxa associativa i la continuïtat assistencial de les persones afectades.

 

Estes accions se centren en: facilitar l’accés al finançament i recursos econòmics, incloure a les associacions en els processos de presa de decisió, l’aplicació real i efectiva de les polítiques públiques i la legislació vigent per a assegurar l’accés a les teràpies per part de les persones amb Parkinson, i garantir la continuïtat assistencial de les persones amb esta malaltia fins i tot en moments de crisi sanitària.

Últimes notícies

Pugen les temperatures i s’esperen ratxes fortes a l’interior de València i Alacant

El dissabte comença el dia amb nuvolositat que tendirà a menys a la vesprada i un ascens tèrmic generalitzat. El diumenge quedarà més estable, amb boires a l'interior de València.

Presó provisional per al detingut per matar a colps al seu company de pis a València

Un jutge ha decretat presó provisional, comunicada i sense fiança, per a l'home detingut per la mort a colps del seu company de pis a València. El cas queda a la disposició del Jutjat d'Instrucció 17.

Reivindiquem el trellat

El valencià és un reflex del nostre ser. Una llengua que, al llarg dels segles, ha sigut sinònim d'afecte i que no ens ha dividit mai, ben al contrari, ens ha unit de manera admirable.

Thompson guia un gran València Basket per a assaltar el OAKA (79-89)

València Basket va remuntar a Atenes i va véncer 79-89 al Panathinaikos amb un Darius Thompson excel·lent. El triomf li consolida en la zona de play off de l'Eurolliga.

Thompson lidera l’assalt del València al OAKA: 79-89

El València Basket va remuntar a Atenes amb una segona part excel·lent i es va imposar 79-89 al Panathinaikos, guiat per Darius Thompson i l'encert exterior. El triomf, nové del curs, li consolida en la zona de play off de l'Eurolliga.

Bernabé reivindica la Constitució com un contracte que exigix responsabilitat i lleialtat

En l'acte pel Dia de la Constitució a València, Pilar Bernabé ha defés la Carta Magna com un contracte que exigix responsabilitat i lleialtat i ha apel·lat a cuidar la democràcia cada dia.

Pilar Bernabé admet fallades del PSOE en atendre les denunciants de Paco Salazar

La secretària d'Igualtat del PSOE reconeix que el partit no va estar a l'altura amb les dones que van denunciar a Paco Salazar i anuncia una revisió del protocol.

Bernabé titlla d’intolerable que Mazón seguisca com a diputat després dels seus missatges amb Pradas en la DANA

La delegada del Govern critica que el expresident mantinga l'escó i l'aforament després de divulgar-se els xats del dia de la DANA amb Salomé Pradas. Assenyala al PP per protegir-lo.