Detecten un brot de Covid a l’hotel en el qual s’allotgen Pedro Sánchez i Felipe VI a Andorra

Almenys deu persones han donat positiu en coronavirus a l’hotel de Soldeu (Andorra) en el qual a partir de hui se celebra la cimera Iberoamericana en la qual participen el Rei Felip Vl i el president del Govern, Pedro Sánchez. Tots dos tenen previst aterrar este migdia en l’aeroport de la Seu d’Urgell.

El Govern andorrà ha comunicat, este dimarts al matí, l’existència d’este brot en les instal·lacions de l’establiment que acollirà la gran majoria d’actes del cim que ja es va haver d’ajornar l’any passat per culpa de la pandèmia. La majoria d’afectats són treballadors del complex.

Els participants a esta trobada de caps d’Estat i de Govern, tant els representants institucionals com els seus equips i els periodistes acreditats, estan obligats a passar ferris controls sanitaris abans de la recollida de les acreditacions i durant la seua estada al país.

De la mateixa forma que va ocórrer durant la visita dels reis a Andorra fa unes setmanes, el Govern del Principat, exigeix una PCR negativa realitzada en les 48 hores prèvies a tots els participants. A més, una vegada ja a Andorra, també se’ls realitza una prova d’antígens que és a càrrec de l’organització. Tots estan obligats a portar màscares FPP2, quedant totalment prohibides les de tela.

Les autoritats sanitàries ja han ordenat el confinament total de les deu persones contagiades i els seus contactes més estrets. Això obliga la direcció de l’hotel a reorganitzar els torns dels equips de treball per a mantindre el mateix servei a les delegacions que s’allotgen en un dels establiments més luxosos del país.

El Ministeri de Sanitat d’Andorra també intensificarà durant les pròximes hores els controls epidemiològics per a evitar que la cadena de contagis vaja a més i obligue a suspendre el cim i a agilitar el retorn de tots els mandataris als seus països d’origen des d’un dels pocs Estats del món que no disposa d’aeroport propi.

 

 

 

 

 

 

Últimes notícies

Ribó insta a Compromís a accelerar la designació d’Oltra com a candidata a l’Alcaldia de València

Joan Ribó reclama a l'executiva local de Compromís que agilitze els tràmits interns perquè Mónica Oltra siga proclamada candidata a l'Alcaldia de València en les pròximes eleccions municipals.

Bendodo exigix al Govern un esborrany de Pressupostos per a alleujar l’asfíxia de diputacions i ajuntaments

Elías Bendodo reclama al Govern un esborrany de Pressupostos Generals de l'Estat per a frenar l'escanyament financer que, segons el PP, patixen diputacions i ajuntaments. Dirigents populars denuncien un mal econòmic mensual milionari i la falta de reforma del finançament local i autonòmic.

Luís Castro lamenta que Carlos Espí no haja sigut convocat per Espanya i mira ja a la pròxima temporada

Luís Castro admet que li hauria agradat veure a Carlos Espí amb la selecció espanyola i avança que el Llevant afrontarà un estiu complex mentres planifica la pròxima temporada i les renovacions.

Riquelme veu preocupant que la selecció no tinga jugadors del Reial Madrid en el Mundial

Enrique Riquelme, candidat a la presidència del Reial Madrid, considera preocupant que Espanya afrontara el Mundial sense futbolistes del club i reclama un debat entre projectes.

Marcelino veu molt difícil entrenar a Espanya la pròxima temporada

Marcelino García Toral, que posa fi a la seua etapa al Vila-real, considera poc probable dirigir a un equip espanyol el pròxim curs i s'obri seriosament a entrenar a l'estranger.

Pérez Llorca apel·la al consens per a frenar la vaga indefinida del professorat valencià

Pérez Llorca defén que, si totes les parts compartixen l'objectiu de millorar el sistema educatiu, no hi ha motiu per a no tancar un acord que pose fi a la vaga indefinida del professorat valencià.

Paula Bonet denuncia un nou atac i el robatori d’una peça en la seua galeria d’art

Paula Bonet ha denunciat un nou atac en la seua galeria d'art, on un intrús hauria trencat el cristall de la porta, descol·locat diverses obres i robat una peça pocs dies després que el seu presumpte assetjador quedara en llibertat.

ANPE i CSIF accepten la proposta salarial i Educació cita als sindicats a una altra reunió el dimarts

ANPE i CSIF accepten l'última proposta de pujada salarial de la Conselleria d'Educació, mentres STEPV, UGT i CCOO la consideren insuficient i mantenen el pols en la vaga del professorat, a l'espera d'una nova reunió el dimarts.