Detecten un brot de Covid a l’hotel en el qual s’allotgen Pedro Sánchez i Felipe VI a Andorra

Almenys deu persones han donat positiu en coronavirus a l’hotel de Soldeu (Andorra) en el qual a partir de hui se celebra la cimera Iberoamericana en la qual participen el Rei Felip Vl i el president del Govern, Pedro Sánchez. Tots dos tenen previst aterrar este migdia en l’aeroport de la Seu d’Urgell.

El Govern andorrà ha comunicat, este dimarts al matí, l’existència d’este brot en les instal·lacions de l’establiment que acollirà la gran majoria d’actes del cim que ja es va haver d’ajornar l’any passat per culpa de la pandèmia. La majoria d’afectats són treballadors del complex.

Els participants a esta trobada de caps d’Estat i de Govern, tant els representants institucionals com els seus equips i els periodistes acreditats, estan obligats a passar ferris controls sanitaris abans de la recollida de les acreditacions i durant la seua estada al país.

De la mateixa forma que va ocórrer durant la visita dels reis a Andorra fa unes setmanes, el Govern del Principat, exigeix una PCR negativa realitzada en les 48 hores prèvies a tots els participants. A més, una vegada ja a Andorra, també se’ls realitza una prova d’antígens que és a càrrec de l’organització. Tots estan obligats a portar màscares FPP2, quedant totalment prohibides les de tela.

Les autoritats sanitàries ja han ordenat el confinament total de les deu persones contagiades i els seus contactes més estrets. Això obliga la direcció de l’hotel a reorganitzar els torns dels equips de treball per a mantindre el mateix servei a les delegacions que s’allotgen en un dels establiments més luxosos del país.

El Ministeri de Sanitat d’Andorra també intensificarà durant les pròximes hores els controls epidemiològics per a evitar que la cadena de contagis vaja a més i obligue a suspendre el cim i a agilitar el retorn de tots els mandataris als seus països d’origen des d’un dels pocs Estats del món que no disposa d’aeroport propi.

 

 

 

 

 

 

Últimes notícies

El Misteri d’Elx emociona Londres amb un concert especial pel 25é aniversari de la Unesco

El Misteri d’Elx ha oferit a Londres un concert amb 40 veus en la St. Etheldreda’s Roman Catholic Church per a celebrar el 25é aniversari de la seua declaració com a Patrimoni Cultural Immaterial de la Humanitat per la Unesco i reforçar Elx com a destí turístic.

Dos talls de llum deixen sense subministrament 40.000 abonats a Alacant però es resolen en minuts

Alacant ha patit este divendres dos talls de llum que han deixat sense subministrament uns 40.000 abonats, encara que Iberdrola ha restablit el servici en menys de mitja hora en cada cas.

Mor un home de 78 anys a la platja de Varadero de Santa Pola després d’un desmai a l’aigua

Un home de 78 anys ha mort a la platja de Varadero, a Santa Pola, després de desmaiar-se dins de l’aigua. Altres banyistes han intentat reanimar-lo sense èxit i la Guàrdia Civil ha iniciat el protocol judicial.

Localitzen el cadàver d’un home de 70 anys en un socavó d’un descampat en obres a València

Han trobat el cos sense vida d’un home d’uns 70 anys en un socavó d’un descampat en obres entre l’Hospital La Fe i la rotonda dels Anzuelos, a València. La Policia Nacional investiga el cas i, de moment, no veu indicis de criminalitat a l’espera de l’autòpsia.

El Elche potencia la franja verda en la nova primera equipació per a la temporada 2026-2027

L’Elche ha presentat la nova primera equipació per a la temporada 2026-2027, amb la franja verda més protagonista sobre el fons blanc i detalls en negre en coll i mànigues.

Dispositiu policial reforçat a la Comunitat Valenciana per a la final del Mundial entre Espanya i Argentina

La Delegació del Govern ha anunciat un desplegament reforçat de Policia Nacional i Guàrdia Civil en les principals ciutats valencianes durant la final del Mundial entre Espanya i Argentina d’este diumenge, tant en les retransmissions públiques com en les possibles celebracions.

Ordenen presó per a cinc acusats de narcotràfic amb fiança de fins a 12.000 euros

La Secció Tercera de l’Audiència Provincial de València ha acordat presó provisional per a cinc condemnats per narcotràfic, eludible amb fiances d’entre 10.000 i 12.000 euros que hauran de depositar en un termini de tres dies.

Més de 3.300 avisos entre Emergències i ajuntaments de València la vesprada de la DANA

El 112 i les autoritats locals de la província de València van creuar 3.323 comunicacions la vesprada de la DANA del 29 d’octubre de 2024, segons un informe remés a la jutgessa que investiga les inundacions amb 231 víctimes mortals.