Detecten un brot de Covid a l’hotel en el qual s’allotgen Pedro Sánchez i Felipe VI a Andorra

Almenys deu persones han donat positiu en coronavirus a l’hotel de Soldeu (Andorra) en el qual a partir de hui se celebra la cimera Iberoamericana en la qual participen el Rei Felip Vl i el president del Govern, Pedro Sánchez. Tots dos tenen previst aterrar este migdia en l’aeroport de la Seu d’Urgell.

El Govern andorrà ha comunicat, este dimarts al matí, l’existència d’este brot en les instal·lacions de l’establiment que acollirà la gran majoria d’actes del cim que ja es va haver d’ajornar l’any passat per culpa de la pandèmia. La majoria d’afectats són treballadors del complex.

Els participants a esta trobada de caps d’Estat i de Govern, tant els representants institucionals com els seus equips i els periodistes acreditats, estan obligats a passar ferris controls sanitaris abans de la recollida de les acreditacions i durant la seua estada al país.

De la mateixa forma que va ocórrer durant la visita dels reis a Andorra fa unes setmanes, el Govern del Principat, exigeix una PCR negativa realitzada en les 48 hores prèvies a tots els participants. A més, una vegada ja a Andorra, també se’ls realitza una prova d’antígens que és a càrrec de l’organització. Tots estan obligats a portar màscares FPP2, quedant totalment prohibides les de tela.

Les autoritats sanitàries ja han ordenat el confinament total de les deu persones contagiades i els seus contactes més estrets. Això obliga la direcció de l’hotel a reorganitzar els torns dels equips de treball per a mantindre el mateix servei a les delegacions que s’allotgen en un dels establiments més luxosos del país.

El Ministeri de Sanitat d’Andorra també intensificarà durant les pròximes hores els controls epidemiològics per a evitar que la cadena de contagis vaja a més i obligue a suspendre el cim i a agilitar el retorn de tots els mandataris als seus països d’origen des d’un dels pocs Estats del món que no disposa d’aeroport propi.

 

 

 

 

 

 

Últimes notícies

25 consultoris de platja i 85 milions per a reforçar la sanitat en zones turístiques este estiu

Sanitat obrirà entre juliol i setembre 25 consultoris auxiliars de platja i reforçarà 74 centres d’Atenció Primària amb un pressupost de 85,2 milions d’euros. Puçol mantindrà obert el seu consultori de platja tot l’any per a atendre l’augment de població.

Museus de Valladolid, León, Màlaga, València i Madrid incorporen 62 obres d’art recuperades a Itàlia

Un total de 62 peces d’art, valorades en més de tres milions d’euros i procedents de tràfic il·lícit, s’han reintegrat a museus d’Espanya, inclosos centres de València, Madrid, Valladolid, León i Màlaga, després de l’operació Altarpiece de la Guàrdia Civil.

Detinguda a Alacant per llogar un pis en condicions infrahumanes a immigrants sense papers

Una dona de 56 anys ha sigut detinguda a Alacant per utilitzar la seua vivenda com a pis patera per a immigrants en situació irregular, cobrar-los 10 euros al dia i amenaçar de mort els agents que l’investigaven.

Kejelcha i Tesfay lideren una llista d’elit històrica en el Marató València 2026

El Marató València Trinidad Alfonso Zurich del 6 de desembre comptarà amb Yomif Kejelcha i Fotyen Tesfay, segon millor registre mundial masculí i femení, al capdavant d’una llista d’elit amb grans figures internacionals.

La Generalitat destinarà 100 milions al Pla de la Indústria de la Defensa per a impulsar el lideratge valencià

La Generalitat ha anunciat una inversió de 100 milions en el Pla Estratègic de la Indústria de la Defensa i ha confirmat que València acollirà en 2027 la Fira Internacional de la Indústria Auxiliar de la Defensa.

La Generalitat preveu invertir 100 milions per impulsar la indústria de la defensa valenciana

La Generalitat ha anunciat una inversió de 100 milions en el Pla Estratègic de la Indústria de la Defensa i que València acollirà en 2027 la Fira Internacional de la Indústria Auxiliar de la Defensa.

La Generalitat preveu invertir 100 milions per impulsar la indústria de la defensa valenciana

La Generalitat ha anunciat una inversió de 100 milions d’euros per desplegar el Pla Estratègic de la Indústria de la Defensa i situar la Comunitat Valenciana en el mapa europeu del sector.

Mónica Oltra serà ratificada dissabte com a candidata de Compromís a l’alcaldia de València

Compromís per València celebrarà este dissabte una assemblea extraordinària al Jardí Botànic per ratificar Mónica Oltra com a candidata a l’alcaldia de València per a les municipals de 2027 i presentar el seu projecte polític per a la ciutat.