15.5 C
València
Divendres, 2 gener, 2026

Detecten un brot de Covid a l’hotel en el qual s’allotgen Pedro Sánchez i Felipe VI a Andorra

Almenys deu persones han donat positiu en coronavirus a l’hotel de Soldeu (Andorra) en el qual a partir de hui se celebra la cimera Iberoamericana en la qual participen el Rei Felip Vl i el president del Govern, Pedro Sánchez. Tots dos tenen previst aterrar este migdia en l’aeroport de la Seu d’Urgell.

El Govern andorrà ha comunicat, este dimarts al matí, l’existència d’este brot en les instal·lacions de l’establiment que acollirà la gran majoria d’actes del cim que ja es va haver d’ajornar l’any passat per culpa de la pandèmia. La majoria d’afectats són treballadors del complex.

Els participants a esta trobada de caps d’Estat i de Govern, tant els representants institucionals com els seus equips i els periodistes acreditats, estan obligats a passar ferris controls sanitaris abans de la recollida de les acreditacions i durant la seua estada al país.

De la mateixa forma que va ocórrer durant la visita dels reis a Andorra fa unes setmanes, el Govern del Principat, exigeix una PCR negativa realitzada en les 48 hores prèvies a tots els participants. A més, una vegada ja a Andorra, també se’ls realitza una prova d’antígens que és a càrrec de l’organització. Tots estan obligats a portar màscares FPP2, quedant totalment prohibides les de tela.

Les autoritats sanitàries ja han ordenat el confinament total de les deu persones contagiades i els seus contactes més estrets. Això obliga la direcció de l’hotel a reorganitzar els torns dels equips de treball per a mantindre el mateix servei a les delegacions que s’allotgen en un dels establiments més luxosos del país.

El Ministeri de Sanitat d’Andorra també intensificarà durant les pròximes hores els controls epidemiològics per a evitar que la cadena de contagis vaja a més i obligue a suspendre el cim i a agilitar el retorn de tots els mandataris als seus països d’origen des d’un dels pocs Estats del món que no disposa d’aeroport propi.

 

 

 

 

 

 

Últimes notícies

Pérez Llorca encadena quasi mig centenar d’actes en el seu primer mes com president

El president ha centrat la seua agenda en la gestió de la DANA, els efectes de les intenses pluges i la coordinació institucional. En paral·lel, ha participat en actes nadalencs, de condemna de la violència masclista i en la recepció del Dia de la Constitució.

València, Torrent i Requena activen plans davant l’onada de fred

Diversos consistoris han activat operatius pel descens tèrmic previst. València tindrà cinc centres oberts la nit de Reis; Requena ha llançat avisos i Torrent habilita espais.

La Comunitat Valenciana va liderar 2025 amb un 36,1% més de matriculacions fins a 128.321; Espanya va pujar un 12,9%

La Comunitat Valenciana va registrar el major creixement del país en 2025 per la recuperació després de la dana. L'impuls dels electrificats i la demanda de particulars van marcar l'any.

Oliva cancel·la la cavalcada de Reis per la pluja i Xàtiva l’ajorna al 6

La previsió de pluges per la borrasca Francis ha obligat a Oliva a cancel·lar la cavalcada del 5 de gener. Xàtiva la trasllada al dia 6 al migdia i manté les visites del dia 5.

Una setmana sense rastre de tres valencians a Indonèsia després del naufragi

Una setmana després del naufragi del KM Putri Sakinah en Padar, la busca de tres valencians seguix sense resultats per la mala mar. La Policia investiga possibles negligències i les autoritats amplien la prohibició de navegació.

L’alcalde d’Almussafes presentarà proves davant el PSOE i sosté que les denúncies d’assetjament són falses

Toni González ha assegurat que aportarà testimonis i actes notarials per a rebatre les acusacions d'assetjament sexual i laboral. Diu que el CADE no té proves en contra seua més enllà del testimoniatge de la denunciant.

Transports ha executat 5.580 milions en el Corredor Mediterrani des de 2018

Transports ha executat 5.580 milions en el Corredor Mediterrani des de 2018, amb 8.381 milions licitats i més de 6.600 adjudicats. Més de 800 km estan en obres i 2026 fixa fites a Barcelona com La Llagosta i el tram Martorell-Castellbisbal

Corberán destaca el bon joc del Cèltic i reivindica arguments del València per a guanyar en Balaídos

El tècnic del València va subratllar el nivell del Cèltic i va defendre que el seu equip té pla, mentalitat i recursos per a competir i buscar la victòria en Balaídos. Després de l'aturada, va valorar el compromís del grup i el treball individual per a començar l'any millorant els resultats.