Detecten un brot de Covid a l’hotel en el qual s’allotgen Pedro Sánchez i Felipe VI a Andorra

Almenys deu persones han donat positiu en coronavirus a l’hotel de Soldeu (Andorra) en el qual a partir de hui se celebra la cimera Iberoamericana en la qual participen el Rei Felip Vl i el president del Govern, Pedro Sánchez. Tots dos tenen previst aterrar este migdia en l’aeroport de la Seu d’Urgell.

El Govern andorrà ha comunicat, este dimarts al matí, l’existència d’este brot en les instal·lacions de l’establiment que acollirà la gran majoria d’actes del cim que ja es va haver d’ajornar l’any passat per culpa de la pandèmia. La majoria d’afectats són treballadors del complex.

Els participants a esta trobada de caps d’Estat i de Govern, tant els representants institucionals com els seus equips i els periodistes acreditats, estan obligats a passar ferris controls sanitaris abans de la recollida de les acreditacions i durant la seua estada al país.

De la mateixa forma que va ocórrer durant la visita dels reis a Andorra fa unes setmanes, el Govern del Principat, exigeix una PCR negativa realitzada en les 48 hores prèvies a tots els participants. A més, una vegada ja a Andorra, també se’ls realitza una prova d’antígens que és a càrrec de l’organització. Tots estan obligats a portar màscares FPP2, quedant totalment prohibides les de tela.

Les autoritats sanitàries ja han ordenat el confinament total de les deu persones contagiades i els seus contactes més estrets. Això obliga la direcció de l’hotel a reorganitzar els torns dels equips de treball per a mantindre el mateix servei a les delegacions que s’allotgen en un dels establiments més luxosos del país.

El Ministeri de Sanitat d’Andorra també intensificarà durant les pròximes hores els controls epidemiològics per a evitar que la cadena de contagis vaja a més i obligue a suspendre el cim i a agilitar el retorn de tots els mandataris als seus països d’origen des d’un dels pocs Estats del món que no disposa d’aeroport propi.

 

 

 

 

 

 

Últimes notícies

Dos persones moren en un xoc entre un cotxe i un camió a la CV-11 a Castelló

Dos persones han mort este dijous en un accident de trànsit entre un turisme i un camió a la CV-11, al terme de Sant Rafael del Riu (Castelló). El conductor del camió, de 37 anys, ha resultat il·lés físicament però ha sigut atés per una crisi d’ansietat.

Les autonomies del PP bloquegen un debat sobre menors migrants a Ceuta en la pròxima Sectorial

Les comunitats governades pel PP han impedit que la pròxima Conferència Sectorial d'Infància aborde la situació dels menors migrants no acompanyats a Ceuta. La trobada s'ha fixat per al 27 d'agost i Vox ja havia anunciat que no hi assistiria.

La inscripció de Buenavida amb les Lynx és una treta administrativa i jugarà la WNBA en 2027

La inscripció d’Elena Buenavida com a jugadora actual de Minnesota Lynx respon a una treta administrativa i no implica que jugue la WNBA en 2026, ja que el pla és que s’incorpore a la franquícia en 2027 i continue mentrestant al Valencia Basket.

250.000 euros en ajuda urgent de la Generalitat per a les víctimes del terratrémol de Colòmbia

La Conselleria de Serveis Socials, Família i Infància ha destinat 250.000 euros a ajuda humanitària urgent a Colòmbia després del terratrémol del 10 d’agost, amb especial atenció a la infància i a la cobertura de necessitats bàsiques. La Generalitat també ha impulsat un catàleg d’organitzacions fiables per a canalitzar les donacions de manera segura.

Alerta taronja per calor extrema en onze comarques valencianes

Sanitat ha activat per a este dijous el nivell de risc taronja per calor en municipis d’onze comarques de València i Castelló, mentres Emergències manté el risc extrem d’incendis a l’interior.

Vint atesos pel dispositiu de l’eclipsi a la Comunitat Valenciana i dotze trasllats a hospitals

El dispositiu especial per l’eclipsi solar a la Comunitat Valenciana ha atés 20 persones per incidències lleus, dotze de les quals han sigut traslladades a hospitals i centres de salut. La jornada s’ha desenvolupat amb normalitat gràcies a la coordinació d’emergències i al comportament de la ciutadania.

Aemet activa més avisos per tempestes i calor extrema a l’interior de València

Aemet ha ampliat per a esta vesprada l’avís groc per pluges intenses, tempestes amb granís i ratxes molt fortes de vent a l’interior nord de València, on també s’esperen fins a 38 graus. Les alertes s’estén al sud de València i a l’interior de Castelló, i continuaran demà divendres.

L’estrena d’Iñigo Pérez amb el Villarreal arriba després de dos inicis de Lliga guanyadors

Iñigo Pérez debuta en Lliga amb el Villarreal a El Sardinero després d’haver guanyat els seus dos anteriors inicis de campionat, tots dos fora de casa amb el Rayo Vallecano.