Ximo Puig anuncia la creació de 32.000 noves places d’FP

El president de la Generalitat, Ximo Puig, ha anunciat la creació de 32.000 noves places de Formació Professional per al curs 2022-2023, el que suposa “la major aposta de la història” per aquesta formació “fonamental per a l’ocupació del futur”.

Ximo Puig ha fet estes manifestacions durant la ‘I Nit de l’FP valenciana’, celebrada a l’Edifici Veles e Vents de València i organitzada per la Conselleria d’Educació, Cultura i Esport junt amb la Fundació CaixaBank Dualiza.

Durant la seua intervenció, el cap del Consell ha assenyalat el compromís que “cap jove es quede sense estudiar FP per falta de places”, amb aquest increment de places, de les quals 5.700 per a cicles de nova creació.

Així mateix, el president s’ha referit al reforç directe del sistema d’FP dut a terme per la Generalitat, reflectit en el creixement del 30 % dels cicles formatius i del 50 % del professorat, que ha passat de 5.000 a 8.300 docents en els últims 7 anys. El resultat d’aquest esforç és un increment del nombre d’estudiants fins als actuals 110.000 alumnes.

En relació a la millora d’infraestructures i equipaments, Ximo Puig ha destacat la construcció de 7 centres integrats des de 2015, cinc dels quals engegaran les classes el curs que ve, així com l’ampliació del Pla Edificant recentment aprovada que contempla la construcció de 6 centres d’FP nous.

A més, el president de la Generalitat ha parlat de l’FP Dual i ha explicat que, actualment, “ja tenim 403 cicles a tota la Comunitat Valenciana i les sol·licituds per impartir esta modalitat educativa s’han triplicat en 4 anys”.

Finalment, el president ha assenyalat que aquesta situació de l’FP a la Comunitat Valenciana farà possible satisfer la demanda laboral intermèdia prevista per a 2025 que serà del 50 %, per damunt de la universitària que es situarà en un 37 %, i permetrà encarar “reptes inajornables” com són la transició digital i verda; el tancament de la bretxa de gènere; l’impuls de l’FP en zones despoblades; les sinergies amb grans projectes industrials o la consolidació dels ‘màsters d’FP’.

Per la seua part, Raquel Tamarit ha explicat que “la Nit de l’FP valenciana arrodoneix la tasca de promoció i modernització d’aquests estudis i volem agrair a CaixaBank Dualiza per estar sempre al nostre costat. Hem fet un pas de gegant durant els últims cursos en la modernització i ampliació d’oferta de l’FP, i no l’hem fet sols, anem de la mà, molt estretament, amb el sector productiu valencià, amb les institucions i entitats implicades en aquest nou model i amb una base clau com és el nostre professorat, que duu endavant aquesta revolució de la Formació Professional valenciana”.

La Nit de l’FP valenciana ha reunit els agents que fan que l’FP valenciana siga un referent de formació de qualitat i en la qual haparticipat la consellera de Justícia, Interior i Administració Pública, Gabriela Bravo; i el director de CaixaBank Dualiza, Juan Carlos Lauder, entre altres autoritats.

Primers guardonats

GVA

La Nit de l’FP té l’objectiu de reconéixer el suport i la implicació d’empreses i entitats del nostre territori en el foment de la Formació Professional i, per això, s’ha lliurat un total de sis mencions. En concret, s’ha reconegut el suport de les empreses valencianes al foment de la Formació Professional i a la seua millora constant, un guardó que ha recollit la Confederació Empresarial de la Comunitat Valenciana (CEV) en nom de tot l’empresariat valencià.

L’Ajuntament de València també ha estat reconegut, en aquest cas, per la seua col·laboració i participació en el model d’orientació de l’FP valenciana i per tota la tasca de divulgació i visualització que fa dels estudis d’FP.

La tercera menció de la nit ha estat per a REDIT, la xarxa d’Instituts Tecnològics de la Comunitat Valenciana, en agraïment per la seua implicació en la Formació Professional valenciana i per la seua innovació i suport en xarxa que presta als centres d’FP.

El premi solidari ha recaigut en el projecte ‘+Qguap@s’ que impulsen a través de les xarxes socials els departaments de la família professional d’Imatge Personal d’una vintena de centres educatius d’FP valencians, amb l’objectiu de recollir cabell per tal d’elaborar perruques per a les persones malaltes de càncer.

També s’ha premiat la implicació del Consell de Cambres de Comerç de la Comunitat Valenciana en la dinamització i difusió del programa Acredita de la Conselleria d’Educació, un procés permanent per a l’avaluació i l’acreditació de les competències adquirides a través de l’experiència laboral que aspira al fet que 24.000 persones sense titulació vegen reconeguda la seua competència professional amb l’objectiu de millorar la seua ocupabilitat i com accedir a estudis d’FP.

Labora ha estat guardonada per la seua col·laboració amb la conselleria d’Educació en el desplegament del nou model FP integrada, que unifica tota l’oferta formativa de les diferents Administracions amb la finalitat d’oferir la millor formació possible a l’alumnat en funció de la seua situació. Es tracta del fet que els centres educatius d’FP, a més dels estudis reglats de Formació Professional, oferisquen també formació continuada al llarg de la vida, com ara plans de formació en empreses o per a persones en l’atur, gràcies a implicació del Labora, el Servei Valencià d’Ocupació, i del teixit empresarial.

Últimes notícies

El calcer espanyol cau al 23é lloc mundial amb un 14,2 % menys de producció

El sector del calcer espanyol ha produït uns 60 milions de parells en 2025, un 14,2 % menys que en 2024, i baixa del 19é al 23é lloc del rànquing mundial, amb només el 0,24 % de la producció global.

Les compres de vivenda per estrangers es disparen un 31 % a la Comunitat Valenciana

La compravenda de vivendes per estrangers ha crescut un 31 % a la Comunitat Valenciana entre abril i juny, en un context de caiguda general del mercat i preus en màxims històrics a Espanya.

Mor ofegat un jove de 29 anys al riu Túria a Manises

Agents del GEO de la Policia Nacional han localitzat este matí el cos sense vida d’un home de 29 anys al riu Túria, al terme de Manises, després de desaparèixer ahir de vesprada quan es banyava en esta zona.

Ajudes de fins a 15.000 euros per a agricultors i ramaders afectats per l’incendi de la Vall d’Uixó

Els afectats per l’incendi de la Vall d’Uixó rebran entre 4.000 i 6.000 euros per hectàrea agrícola, fins a 15.000 per explotació ramadera i compensacions per pèrdua d’animals i danys en equipament.

Porcelanosa redueix el benefici a 13 milions en 2025 per l’alça de l’Impost de Societats

Porcelanosa ha guanyat 13 milions d’euros en 2025, un 55 % menys que en 2024, per l’increment del tipus efectiu de l’Impost de Societats fins al 54 %. Tot i això, el grup ha mantingut la facturació entorn dels 863 milions i ha reforçat la seua expansió internacional.

André Almeida continua al marge mentre el València espera la seua decisió

André Almeida s ha tornat a entrenar dos dies seguits al marge del grup a Paterna mentre València CF i Swansea ja tenen un acord pel seu traspàs i esperen la decisió final del migcampista portugués.

CSIF exigix començar el curs amb totes les plantilles cobertes i aules condicionades

El sindicat CSIF insta Educació a garantir que l’1 de setembre tots els llocs docents estiguen coberts i que els centres educatius tinguen infraestructures i climatització en condicions adequades.

La Comunitat Valenciana lidera l’envelliment agrari amb quasi la mitat de perceptors majors de 65 anys

Quasi la mitat dels perceptors valencians de la PAC tenen més de 65 anys i només un 5,8 % és menor de 40, segons AVA-Asaja, que alerta del risc d’abandonament de camps i reclama mesures estructurals.
FILMOTECA D'ESTIU