Ximo Puig anuncia la creació de 32.000 noves places d’FP

El president de la Generalitat, Ximo Puig, ha anunciat la creació de 32.000 noves places de Formació Professional per al curs 2022-2023, el que suposa “la major aposta de la història” per aquesta formació “fonamental per a l’ocupació del futur”.

Ximo Puig ha fet estes manifestacions durant la ‘I Nit de l’FP valenciana’, celebrada a l’Edifici Veles e Vents de València i organitzada per la Conselleria d’Educació, Cultura i Esport junt amb la Fundació CaixaBank Dualiza.

Durant la seua intervenció, el cap del Consell ha assenyalat el compromís que “cap jove es quede sense estudiar FP per falta de places”, amb aquest increment de places, de les quals 5.700 per a cicles de nova creació.

Així mateix, el president s’ha referit al reforç directe del sistema d’FP dut a terme per la Generalitat, reflectit en el creixement del 30 % dels cicles formatius i del 50 % del professorat, que ha passat de 5.000 a 8.300 docents en els últims 7 anys. El resultat d’aquest esforç és un increment del nombre d’estudiants fins als actuals 110.000 alumnes.

En relació a la millora d’infraestructures i equipaments, Ximo Puig ha destacat la construcció de 7 centres integrats des de 2015, cinc dels quals engegaran les classes el curs que ve, així com l’ampliació del Pla Edificant recentment aprovada que contempla la construcció de 6 centres d’FP nous.

A més, el president de la Generalitat ha parlat de l’FP Dual i ha explicat que, actualment, “ja tenim 403 cicles a tota la Comunitat Valenciana i les sol·licituds per impartir esta modalitat educativa s’han triplicat en 4 anys”.

Finalment, el president ha assenyalat que aquesta situació de l’FP a la Comunitat Valenciana farà possible satisfer la demanda laboral intermèdia prevista per a 2025 que serà del 50 %, per damunt de la universitària que es situarà en un 37 %, i permetrà encarar “reptes inajornables” com són la transició digital i verda; el tancament de la bretxa de gènere; l’impuls de l’FP en zones despoblades; les sinergies amb grans projectes industrials o la consolidació dels ‘màsters d’FP’.

Per la seua part, Raquel Tamarit ha explicat que “la Nit de l’FP valenciana arrodoneix la tasca de promoció i modernització d’aquests estudis i volem agrair a CaixaBank Dualiza per estar sempre al nostre costat. Hem fet un pas de gegant durant els últims cursos en la modernització i ampliació d’oferta de l’FP, i no l’hem fet sols, anem de la mà, molt estretament, amb el sector productiu valencià, amb les institucions i entitats implicades en aquest nou model i amb una base clau com és el nostre professorat, que duu endavant aquesta revolució de la Formació Professional valenciana”.

La Nit de l’FP valenciana ha reunit els agents que fan que l’FP valenciana siga un referent de formació de qualitat i en la qual haparticipat la consellera de Justícia, Interior i Administració Pública, Gabriela Bravo; i el director de CaixaBank Dualiza, Juan Carlos Lauder, entre altres autoritats.

Primers guardonats

GVA

La Nit de l’FP té l’objectiu de reconéixer el suport i la implicació d’empreses i entitats del nostre territori en el foment de la Formació Professional i, per això, s’ha lliurat un total de sis mencions. En concret, s’ha reconegut el suport de les empreses valencianes al foment de la Formació Professional i a la seua millora constant, un guardó que ha recollit la Confederació Empresarial de la Comunitat Valenciana (CEV) en nom de tot l’empresariat valencià.

L’Ajuntament de València també ha estat reconegut, en aquest cas, per la seua col·laboració i participació en el model d’orientació de l’FP valenciana i per tota la tasca de divulgació i visualització que fa dels estudis d’FP.

La tercera menció de la nit ha estat per a REDIT, la xarxa d’Instituts Tecnològics de la Comunitat Valenciana, en agraïment per la seua implicació en la Formació Professional valenciana i per la seua innovació i suport en xarxa que presta als centres d’FP.

El premi solidari ha recaigut en el projecte ‘+Qguap@s’ que impulsen a través de les xarxes socials els departaments de la família professional d’Imatge Personal d’una vintena de centres educatius d’FP valencians, amb l’objectiu de recollir cabell per tal d’elaborar perruques per a les persones malaltes de càncer.

També s’ha premiat la implicació del Consell de Cambres de Comerç de la Comunitat Valenciana en la dinamització i difusió del programa Acredita de la Conselleria d’Educació, un procés permanent per a l’avaluació i l’acreditació de les competències adquirides a través de l’experiència laboral que aspira al fet que 24.000 persones sense titulació vegen reconeguda la seua competència professional amb l’objectiu de millorar la seua ocupabilitat i com accedir a estudis d’FP.

Labora ha estat guardonada per la seua col·laboració amb la conselleria d’Educació en el desplegament del nou model FP integrada, que unifica tota l’oferta formativa de les diferents Administracions amb la finalitat d’oferir la millor formació possible a l’alumnat en funció de la seua situació. Es tracta del fet que els centres educatius d’FP, a més dels estudis reglats de Formació Professional, oferisquen també formació continuada al llarg de la vida, com ara plans de formació en empreses o per a persones en l’atur, gràcies a implicació del Labora, el Servei Valencià d’Ocupació, i del teixit empresarial.

Últimes notícies

Miramar i Pego freguen els 40 graus i se situen entre les màximes d’Espanya

Miramar, Pego i Sagunt han registrat este dijous algunes de les temperatures més altes d’Espanya, mentre les tronades han provocat desploms tèrmics de fins a 19,6 graus en punts de la Comunitat Valenciana.

El Valencia fitxa Pablo Maffeo cedit amb opció de compra per a dos temporades

El lateral dret Pablo Maffeo arriba al Valencia cedit per l’Olympiacos amb una opció de compra per a dos temporades, després de destacar al Mallorca i cobrir la vacant en el flanc dret defensiu.

Més de 50 intervencions de bombers per les fortes ratxes de vent a la Ribera

Les tempestes amb ratxes de més de 100 km/h han obligat els bombers a actuar en més de 50 servicis a la Ribera, sobretot per arbres caiguts i danys en estructures. Aemet explica que es tracta de reventons humits i Emergències insta a telefonar al 112 si es veu fum.

Mercalicante es reforça com a motor de distribució alimentària a Alacant

El ministre d’Hisenda, Arcadi España, ha destacat en la seua visita a Mercalicante el paper clau de Mercasa i la Red de Mercas en la distribució d’aliments de proximitat i en l’economia estatal. La plataforma alacantina abasteix 1,9 milions d’habitants, concentra 110 empreses i genera 4.600 llocs de treball directes i indirectes.

Hacienda insta les autonomies del PP a pensar més en la ciutadania que en Feijóo

El ministre dHisenda, Arcadi Espanya, ha demanat als governs autonòmics del PP que anteposen els interessos dels seus ciutadans a lestratègia de bloqueig dAlberto Núñez Feijóo en la negociació del nou model de finançament i dels Pressupostos Generals de lEstat.

Pedregades i ratxes de fins a 149 km/h sacsegen la Ribera Alta

Un episodi de fortes tronades ha deixat pedra i ratxes de vent de fins a 149 km/h en municipis de la Ribera Alta, com Alzira i Sumacàrcer, i ha obligat els bombers a atendre diverses incidències.

Cansament i impotència a València després de la nit més calorosa

La nit més càlida registrada a València ha deixat veïns exhausts, amb mala qualitat de son i buscant ombra, aigua i espais climatitzats per suportar unes temperatures que molts qualifiquen d’horroroses.

Consells per a protegir-te de les fortes tempestes en la Comunitat Valenciana

La Generalitat ha demanat extremar la prudència per les fortes pluges, el vent i el granís previstos, amb avís taronja en el litoral i l’interior sud de València i l’interior d’Alacant, i nivell 3 de preemergència per risc extrem d’incendis.