Ximo Puig anuncia la creació de 32.000 noves places d’FP

El president de la Generalitat, Ximo Puig, ha anunciat la creació de 32.000 noves places de Formació Professional per al curs 2022-2023, el que suposa “la major aposta de la història” per aquesta formació “fonamental per a l’ocupació del futur”.

Ximo Puig ha fet estes manifestacions durant la ‘I Nit de l’FP valenciana’, celebrada a l’Edifici Veles e Vents de València i organitzada per la Conselleria d’Educació, Cultura i Esport junt amb la Fundació CaixaBank Dualiza.

Durant la seua intervenció, el cap del Consell ha assenyalat el compromís que “cap jove es quede sense estudiar FP per falta de places”, amb aquest increment de places, de les quals 5.700 per a cicles de nova creació.

Així mateix, el president s’ha referit al reforç directe del sistema d’FP dut a terme per la Generalitat, reflectit en el creixement del 30 % dels cicles formatius i del 50 % del professorat, que ha passat de 5.000 a 8.300 docents en els últims 7 anys. El resultat d’aquest esforç és un increment del nombre d’estudiants fins als actuals 110.000 alumnes.

En relació a la millora d’infraestructures i equipaments, Ximo Puig ha destacat la construcció de 7 centres integrats des de 2015, cinc dels quals engegaran les classes el curs que ve, així com l’ampliació del Pla Edificant recentment aprovada que contempla la construcció de 6 centres d’FP nous.

A més, el president de la Generalitat ha parlat de l’FP Dual i ha explicat que, actualment, “ja tenim 403 cicles a tota la Comunitat Valenciana i les sol·licituds per impartir esta modalitat educativa s’han triplicat en 4 anys”.

Finalment, el president ha assenyalat que aquesta situació de l’FP a la Comunitat Valenciana farà possible satisfer la demanda laboral intermèdia prevista per a 2025 que serà del 50 %, per damunt de la universitària que es situarà en un 37 %, i permetrà encarar “reptes inajornables” com són la transició digital i verda; el tancament de la bretxa de gènere; l’impuls de l’FP en zones despoblades; les sinergies amb grans projectes industrials o la consolidació dels ‘màsters d’FP’.

Per la seua part, Raquel Tamarit ha explicat que “la Nit de l’FP valenciana arrodoneix la tasca de promoció i modernització d’aquests estudis i volem agrair a CaixaBank Dualiza per estar sempre al nostre costat. Hem fet un pas de gegant durant els últims cursos en la modernització i ampliació d’oferta de l’FP, i no l’hem fet sols, anem de la mà, molt estretament, amb el sector productiu valencià, amb les institucions i entitats implicades en aquest nou model i amb una base clau com és el nostre professorat, que duu endavant aquesta revolució de la Formació Professional valenciana”.

La Nit de l’FP valenciana ha reunit els agents que fan que l’FP valenciana siga un referent de formació de qualitat i en la qual haparticipat la consellera de Justícia, Interior i Administració Pública, Gabriela Bravo; i el director de CaixaBank Dualiza, Juan Carlos Lauder, entre altres autoritats.

Primers guardonats

GVA

La Nit de l’FP té l’objectiu de reconéixer el suport i la implicació d’empreses i entitats del nostre territori en el foment de la Formació Professional i, per això, s’ha lliurat un total de sis mencions. En concret, s’ha reconegut el suport de les empreses valencianes al foment de la Formació Professional i a la seua millora constant, un guardó que ha recollit la Confederació Empresarial de la Comunitat Valenciana (CEV) en nom de tot l’empresariat valencià.

L’Ajuntament de València també ha estat reconegut, en aquest cas, per la seua col·laboració i participació en el model d’orientació de l’FP valenciana i per tota la tasca de divulgació i visualització que fa dels estudis d’FP.

La tercera menció de la nit ha estat per a REDIT, la xarxa d’Instituts Tecnològics de la Comunitat Valenciana, en agraïment per la seua implicació en la Formació Professional valenciana i per la seua innovació i suport en xarxa que presta als centres d’FP.

El premi solidari ha recaigut en el projecte ‘+Qguap@s’ que impulsen a través de les xarxes socials els departaments de la família professional d’Imatge Personal d’una vintena de centres educatius d’FP valencians, amb l’objectiu de recollir cabell per tal d’elaborar perruques per a les persones malaltes de càncer.

També s’ha premiat la implicació del Consell de Cambres de Comerç de la Comunitat Valenciana en la dinamització i difusió del programa Acredita de la Conselleria d’Educació, un procés permanent per a l’avaluació i l’acreditació de les competències adquirides a través de l’experiència laboral que aspira al fet que 24.000 persones sense titulació vegen reconeguda la seua competència professional amb l’objectiu de millorar la seua ocupabilitat i com accedir a estudis d’FP.

Labora ha estat guardonada per la seua col·laboració amb la conselleria d’Educació en el desplegament del nou model FP integrada, que unifica tota l’oferta formativa de les diferents Administracions amb la finalitat d’oferir la millor formació possible a l’alumnat en funció de la seua situació. Es tracta del fet que els centres educatius d’FP, a més dels estudis reglats de Formació Professional, oferisquen també formació continuada al llarg de la vida, com ara plans de formació en empreses o per a persones en l’atur, gràcies a implicació del Labora, el Servei Valencià d’Ocupació, i del teixit empresarial.

Últimes notícies

Un incendi originat en un cotxe mobilitza tres aeronaus a Peníscola

Tres mitjans aeris i diversos efectius terrestres combaten un incendi declarat en una zona d’interfície urbana-forestal de Peníscola, originat en un vehicle i que ha afectat altres cotxes i vegetació pròxima. El municipi és un dels nou punts oficials d’observació de l’eclipsi solar programat per a esta vesprada a la Comunitat Valenciana.

Mario Kempes tornarà a Mestalla al setembre per a celebrar 50 anys de la seua arribada

Mario Alberto Kempes ha anunciat que viatjarà a València els dies 25 i 26 de setembre per a celebrar els 50 anys de la seua arribada a Mestalla i ha agraït de nou l’afecte de l’afició, de la qual assegura que continua sent ‘hincha’.

Izpisúa reivindica envellir amb salut i no només allargar la vida

El científic Juan Carlos Izpisúa ha defensat a Benidorm que la recerca sobre envelliment ha de prioritzar viure millor, no només viure més anys. L’Ajuntament li ha entregat la Distinció Europa per la seua trajectòria en biologia regenerativa i medicina avançada.

Elx es prepara per a una Nit de l’Albà històrica amb rècord de pólvora i palmeres

Elx ultima la Nit de l'Albà d'este dijous 13 d'agost, amb 2,8 tones de pólvora, més de 88.000 unitats pirotècniques i 312 palmeres, i una Palmera de la Mare de Déu formada per 1.080 cohetons.

Recomanen no distraure’s ni parar al voral durant l’eclipsi solar

La Delegació del Govern insta els conductors de la Comunitat Valenciana a evitar distraccions i no parar en el voral durant l’eclipsi solar, especialment en diversos trams de carretera amb risc elevat.

El Teatre Romà de Sagunt porta a escena el clàssic de Lope de Vega ‘La dama boba’

'La dama boba' de Lope de Vega es representa este dijous al Teatre Romà de Sagunt dins de Sagunt a Escena, en una jornada que es completa amb l'espectacle de circ i teatre físic 'Caso enterrado' a la Glorieta.

Nou Observatori Climàtic per a vigilar els parcs inundables metropolitans

La Generalitat posarà en marxa un Observatori Climàtic als parcs inundables metropolitans per a mesurar el seu efecte davant del canvi climàtic i reforçar la protecció de la població davant fenòmens extrems.

Morcillo tria l’Elche com a oportunitat clau per a la seua carrera

El centrecampista Javier Morcillo ha destacat en la seua presentació amb l’Elche que fitxar pel club il·licità és una oportunitat única i que confia en l’alt nivell de l’equip per a aconseguir la permanència.