Ximo Puig anuncia la creació de 32.000 noves places d’FP

El president de la Generalitat, Ximo Puig, ha anunciat la creació de 32.000 noves places de Formació Professional per al curs 2022-2023, el que suposa “la major aposta de la història” per aquesta formació “fonamental per a l’ocupació del futur”.

Ximo Puig ha fet estes manifestacions durant la ‘I Nit de l’FP valenciana’, celebrada a l’Edifici Veles e Vents de València i organitzada per la Conselleria d’Educació, Cultura i Esport junt amb la Fundació CaixaBank Dualiza.

Durant la seua intervenció, el cap del Consell ha assenyalat el compromís que “cap jove es quede sense estudiar FP per falta de places”, amb aquest increment de places, de les quals 5.700 per a cicles de nova creació.

Així mateix, el president s’ha referit al reforç directe del sistema d’FP dut a terme per la Generalitat, reflectit en el creixement del 30 % dels cicles formatius i del 50 % del professorat, que ha passat de 5.000 a 8.300 docents en els últims 7 anys. El resultat d’aquest esforç és un increment del nombre d’estudiants fins als actuals 110.000 alumnes.

En relació a la millora d’infraestructures i equipaments, Ximo Puig ha destacat la construcció de 7 centres integrats des de 2015, cinc dels quals engegaran les classes el curs que ve, així com l’ampliació del Pla Edificant recentment aprovada que contempla la construcció de 6 centres d’FP nous.

A més, el president de la Generalitat ha parlat de l’FP Dual i ha explicat que, actualment, “ja tenim 403 cicles a tota la Comunitat Valenciana i les sol·licituds per impartir esta modalitat educativa s’han triplicat en 4 anys”.

Finalment, el president ha assenyalat que aquesta situació de l’FP a la Comunitat Valenciana farà possible satisfer la demanda laboral intermèdia prevista per a 2025 que serà del 50 %, per damunt de la universitària que es situarà en un 37 %, i permetrà encarar “reptes inajornables” com són la transició digital i verda; el tancament de la bretxa de gènere; l’impuls de l’FP en zones despoblades; les sinergies amb grans projectes industrials o la consolidació dels ‘màsters d’FP’.

Per la seua part, Raquel Tamarit ha explicat que “la Nit de l’FP valenciana arrodoneix la tasca de promoció i modernització d’aquests estudis i volem agrair a CaixaBank Dualiza per estar sempre al nostre costat. Hem fet un pas de gegant durant els últims cursos en la modernització i ampliació d’oferta de l’FP, i no l’hem fet sols, anem de la mà, molt estretament, amb el sector productiu valencià, amb les institucions i entitats implicades en aquest nou model i amb una base clau com és el nostre professorat, que duu endavant aquesta revolució de la Formació Professional valenciana”.

La Nit de l’FP valenciana ha reunit els agents que fan que l’FP valenciana siga un referent de formació de qualitat i en la qual haparticipat la consellera de Justícia, Interior i Administració Pública, Gabriela Bravo; i el director de CaixaBank Dualiza, Juan Carlos Lauder, entre altres autoritats.

Primers guardonats

GVA

La Nit de l’FP té l’objectiu de reconéixer el suport i la implicació d’empreses i entitats del nostre territori en el foment de la Formació Professional i, per això, s’ha lliurat un total de sis mencions. En concret, s’ha reconegut el suport de les empreses valencianes al foment de la Formació Professional i a la seua millora constant, un guardó que ha recollit la Confederació Empresarial de la Comunitat Valenciana (CEV) en nom de tot l’empresariat valencià.

L’Ajuntament de València també ha estat reconegut, en aquest cas, per la seua col·laboració i participació en el model d’orientació de l’FP valenciana i per tota la tasca de divulgació i visualització que fa dels estudis d’FP.

La tercera menció de la nit ha estat per a REDIT, la xarxa d’Instituts Tecnològics de la Comunitat Valenciana, en agraïment per la seua implicació en la Formació Professional valenciana i per la seua innovació i suport en xarxa que presta als centres d’FP.

El premi solidari ha recaigut en el projecte ‘+Qguap@s’ que impulsen a través de les xarxes socials els departaments de la família professional d’Imatge Personal d’una vintena de centres educatius d’FP valencians, amb l’objectiu de recollir cabell per tal d’elaborar perruques per a les persones malaltes de càncer.

També s’ha premiat la implicació del Consell de Cambres de Comerç de la Comunitat Valenciana en la dinamització i difusió del programa Acredita de la Conselleria d’Educació, un procés permanent per a l’avaluació i l’acreditació de les competències adquirides a través de l’experiència laboral que aspira al fet que 24.000 persones sense titulació vegen reconeguda la seua competència professional amb l’objectiu de millorar la seua ocupabilitat i com accedir a estudis d’FP.

Labora ha estat guardonada per la seua col·laboració amb la conselleria d’Educació en el desplegament del nou model FP integrada, que unifica tota l’oferta formativa de les diferents Administracions amb la finalitat d’oferir la millor formació possible a l’alumnat en funció de la seua situació. Es tracta del fet que els centres educatius d’FP, a més dels estudis reglats de Formació Professional, oferisquen també formació continuada al llarg de la vida, com ara plans de formació en empreses o per a persones en l’atur, gràcies a implicació del Labora, el Servei Valencià d’Ocupació, i del teixit empresarial.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Aldi reforça la seua presència en la Comunitat amb noves botigues i 442 contractacions

Aldi augmentarà la seua activitat en la Comunitat Valenciana amb l'obertura de noves botigues i 442 incorporacions. El centre logístic de Sagunt, que gestiona el 18% del volum nacional, sustenta el pla.

Morant exigix a Pérez Llorca expulsar del PP a Carlos Mazón i advertix d’encobriment

Diana Morant ha reclamat a Juanfran Pérez Llorca que apart a Carlos Mazón del PP i de Les Corts després de l'avanç de la causa per la DANA i la seua remissió al TSJCV.

La passarel·la de Picanya s’alça com a símbol de reconstrucció i resiliència després de la DANA

Pilar Bernabé ha destacat que la nova passarel·la de Picanya serà un símbol de reconstrucció després de la DANA. Les obres avancen amb inversions per a reforçar la seua resiliència i restablir connexions sobre el barranc de Poio.

Vox defén la presumpció d’innocència de Mazón i sosté que l’acta és personal

José María Llanos ha evitat valorar l'escrit remés al TSJCV sobre la DANA i ha remarcat que la renúncia a l'escó correspon a cada diputat.

Bernabé retrau la tranquil·litat de Feijóo davant la petició d’investigar a Mazón per la DANA

Pilar Bernabé ha dit que li fan mal i avergonyixen les paraules de Feijóo, que es declara molt tranquil davant la petició al TSJCV per a investigar a Carlos Mazón per la seua gestió de la DANA. La delegada reclama al PP que li demane l'acta i convertisca el cas en un punt d'inflexió intern.

EMT València suma 26 autobusos elèctrics i híbrids i avança cap a una flota 100% sostenible

EMT València incorpora 26 autobusos elèctrics i híbrids i accelera la renovació de la seua flota amb una inversió de 118 milions i 222 unitats fins a 2027. La Línia 59 connectarà Sociópolis el 9 de març amb cinc autobusos i freqüències de 18 a 21 minuts.

Presó provisional per a tres membres d’una família per la mort d’un veí a Benimàmet

Un jutjat ha ordenat presó provisional, comunicada i sense fiança, per al suposat autor material i els seus pares per la mort d'un veí a Benimàmet. L'atac es va produir a les 15.35 del diumenge i la causa seguix oberta per homicidi/assassinat.

La boira causa quatre accidents i tala l’AP-7 a Moncofa: deu ferits

Quatre abastos quasi simultanis amb boira intensa han obligat a tallar l'AP-7 en sentit València a l'altura de Moncofa i Xilxes. Hi ha deu ferits i desviaments actius.