11.1 C
València
Dissabte, 17 gener, 2026

Ximo Puig anuncia la creació de 32.000 noves places d’FP

El president de la Generalitat, Ximo Puig, ha anunciat la creació de 32.000 noves places de Formació Professional per al curs 2022-2023, el que suposa “la major aposta de la història” per aquesta formació “fonamental per a l’ocupació del futur”.

Ximo Puig ha fet estes manifestacions durant la ‘I Nit de l’FP valenciana’, celebrada a l’Edifici Veles e Vents de València i organitzada per la Conselleria d’Educació, Cultura i Esport junt amb la Fundació CaixaBank Dualiza.

Durant la seua intervenció, el cap del Consell ha assenyalat el compromís que “cap jove es quede sense estudiar FP per falta de places”, amb aquest increment de places, de les quals 5.700 per a cicles de nova creació.

Així mateix, el president s’ha referit al reforç directe del sistema d’FP dut a terme per la Generalitat, reflectit en el creixement del 30 % dels cicles formatius i del 50 % del professorat, que ha passat de 5.000 a 8.300 docents en els últims 7 anys. El resultat d’aquest esforç és un increment del nombre d’estudiants fins als actuals 110.000 alumnes.

En relació a la millora d’infraestructures i equipaments, Ximo Puig ha destacat la construcció de 7 centres integrats des de 2015, cinc dels quals engegaran les classes el curs que ve, així com l’ampliació del Pla Edificant recentment aprovada que contempla la construcció de 6 centres d’FP nous.

A més, el president de la Generalitat ha parlat de l’FP Dual i ha explicat que, actualment, “ja tenim 403 cicles a tota la Comunitat Valenciana i les sol·licituds per impartir esta modalitat educativa s’han triplicat en 4 anys”.

Finalment, el president ha assenyalat que aquesta situació de l’FP a la Comunitat Valenciana farà possible satisfer la demanda laboral intermèdia prevista per a 2025 que serà del 50 %, per damunt de la universitària que es situarà en un 37 %, i permetrà encarar “reptes inajornables” com són la transició digital i verda; el tancament de la bretxa de gènere; l’impuls de l’FP en zones despoblades; les sinergies amb grans projectes industrials o la consolidació dels ‘màsters d’FP’.

Per la seua part, Raquel Tamarit ha explicat que “la Nit de l’FP valenciana arrodoneix la tasca de promoció i modernització d’aquests estudis i volem agrair a CaixaBank Dualiza per estar sempre al nostre costat. Hem fet un pas de gegant durant els últims cursos en la modernització i ampliació d’oferta de l’FP, i no l’hem fet sols, anem de la mà, molt estretament, amb el sector productiu valencià, amb les institucions i entitats implicades en aquest nou model i amb una base clau com és el nostre professorat, que duu endavant aquesta revolució de la Formació Professional valenciana”.

La Nit de l’FP valenciana ha reunit els agents que fan que l’FP valenciana siga un referent de formació de qualitat i en la qual haparticipat la consellera de Justícia, Interior i Administració Pública, Gabriela Bravo; i el director de CaixaBank Dualiza, Juan Carlos Lauder, entre altres autoritats.

Primers guardonats

GVA

La Nit de l’FP té l’objectiu de reconéixer el suport i la implicació d’empreses i entitats del nostre territori en el foment de la Formació Professional i, per això, s’ha lliurat un total de sis mencions. En concret, s’ha reconegut el suport de les empreses valencianes al foment de la Formació Professional i a la seua millora constant, un guardó que ha recollit la Confederació Empresarial de la Comunitat Valenciana (CEV) en nom de tot l’empresariat valencià.

L’Ajuntament de València també ha estat reconegut, en aquest cas, per la seua col·laboració i participació en el model d’orientació de l’FP valenciana i per tota la tasca de divulgació i visualització que fa dels estudis d’FP.

La tercera menció de la nit ha estat per a REDIT, la xarxa d’Instituts Tecnològics de la Comunitat Valenciana, en agraïment per la seua implicació en la Formació Professional valenciana i per la seua innovació i suport en xarxa que presta als centres d’FP.

El premi solidari ha recaigut en el projecte ‘+Qguap@s’ que impulsen a través de les xarxes socials els departaments de la família professional d’Imatge Personal d’una vintena de centres educatius d’FP valencians, amb l’objectiu de recollir cabell per tal d’elaborar perruques per a les persones malaltes de càncer.

També s’ha premiat la implicació del Consell de Cambres de Comerç de la Comunitat Valenciana en la dinamització i difusió del programa Acredita de la Conselleria d’Educació, un procés permanent per a l’avaluació i l’acreditació de les competències adquirides a través de l’experiència laboral que aspira al fet que 24.000 persones sense titulació vegen reconeguda la seua competència professional amb l’objectiu de millorar la seua ocupabilitat i com accedir a estudis d’FP.

Labora ha estat guardonada per la seua col·laboració amb la conselleria d’Educació en el desplegament del nou model FP integrada, que unifica tota l’oferta formativa de les diferents Administracions amb la finalitat d’oferir la millor formació possible a l’alumnat en funció de la seua situació. Es tracta del fet que els centres educatius d’FP, a més dels estudis reglats de Formació Professional, oferisquen també formació continuada al llarg de la vida, com ara plans de formació en empreses o per a persones en l’atur, gràcies a implicació del Labora, el Servei Valencià d’Ocupació, i del teixit empresarial.

Últimes notícies

Van der Poel finalment eixirà en la Copa del Món de ciclocròs de Benidorm

El neerlandés, set vegades campió del món i líder del campionat, prendrà l'eixida el diumenge a Benidorm, desena carrera de la temporada. Defendrà el lideratge davant Tibau Nys, guanyador allí en 2025 i a 10 punts en la general

Benavides conquista el Dakar per 2 segons després de l’error de Brabec; Schareina, tercer

Luciano Benavides es va proclamar campió del Dakar 2026 en motos per només dos segons després d'una fallada de navegació de Ricky Brabec a set quilòmetres del final. Tosha Schareina va completar el podi.

Alacant serà per sexta vegada port d’eixida de The Ocean Race en 2027

Alacant acollirà per sexta vegada consecutiva l'eixida de The Ocean Race del 8 al 17 de gener de 2027. La ciutat prepara un programa en el Ocean Live Park i reforça la seua projecció internacional.

Un any de presó per a un camioner que es va quedar amb 12,5 tones de xocolate

L'Audiència Provincial d'Alacant ha condemnat a un camioner a un any de presó per apropiar-se de 12,5 tones de xocolate que havia d'entregar i vendre-les per 1.200 euros. El comprador ha sigut sentenciat a sis mesos i la mercaderia va ser recuperada.

Pluges a Castelló i la Marina Alta i descens de màximes este dissabte

El dissabte serà molt nuvolós en la Comunitat Valenciana, amb pluges a Castelló i la Marina Alta i tempestes en el litoral nord castellonenc. Les màximes descendiran i el vent bufarà fluix de l'oest.

Desmantellat un punt de venda de droga en la zona nord d’Alacant amb tres detinguts

La Policia Nacional ha desarticulat un punt de venda d'estupefaents en la zona nord d'Alacant i ha detingut a tres persones. En el registre es van confiscar haixix, diners en efectiu i un matxet, i es van intervindre un camaleó protegit i una tortuga invasora sense documentació

Rescatat un home ferit després d’un accident de parapent a Calp

Un home ha sigut rescatat després de resultar ferit mentres practicava parapent prop del Morro de Toix, a Calp. L'operatiu es va prolongar més de dos hores i va acabar amb la seua evacuació en helicòpter al Penyal de Ifach.

Agroalimentació espanyola davant l’acord UE-Mercosur: protestes del camp i plans de negoci

El sector agroalimentari rep el pacte UE-Mercosur entre tractoradas i ajustos d'estratègia exportadora. La firma prevista el dissabte obri finestres per a begudes, vins, oli, xocolate i lactis, mentres el camp reclama reciprocitat i tem competència deslleial.