Creen un protocol per a actuar davant de possibles reaccions de la vacuna d’AstraZeneca

 

La Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública, a través de la direcció general d’Assistència Sanitària, ha remés als professionals sanitaris del territori valencià un protocol d’actuació en el que es descriuen detalladament tots els possibles símptomes adversos que puga provocar la vacuna d’AstraZeneca i les proves diagnòstiques a fer en cada cas.

 

Fins a este dilluns, 15 de març, s’han vacunat en el territori valencià un total de 67.118 persones amb la vacuna d’AstraZeneca des de l’inici del procés de vacunació. La Comunitat Valenciana ha informat este dilluns de la suspensió del procés de vacunació amb esta vacuna després de la decisió del Consell Interterritorial del Sistema Nacional de Salut de paralitzar cautelarment l’administració de la vacuna AstraZeneca en tots els col·lectius pendents de rebre-la.

 

Al mateix temps, estan preparats els telèfons 900 300 555 i el 112 perquè tots aquells ciutadans que hagen rebut la dosi d’AstraZeneca puguen comunicar les seues consultes, els seus dubtes i qualsevol símptoma advers que poguera eixir en els 14 dies posteriors a la seua administració. 

 

Creació d’una comissió tècnica de vacunació

 

La consellera de Sanitat, Ana Barceló, ha insistit que «totes estes mesures es prenen de manera preventiva, encara que en el territori valencià no hi ha hagut cap reacció adversa preocupant». De fet, tots els organismes científics internacionals coincidixen que, de moment, no existix relació demostrada causa-efecte entre la vacuna i els 11 casos de trombosis de sins venosos cerebrals detectats fins al moment a Europa, cosa per la que la paralització de la vacuna d’esta farmacèutica s’ha fet per precaució.

Paral·lelament, la comissió tècnica de vacunació del territori valencià està refent el pla de vacunació perquè continue el procés amb tota normalitat amb les vacunes de Pfizer i Moderna i puga iniciar-se la vacunació massiva en el moment en què es dispose de dosis suficients.

 

La Comunitat Valenciana disposa ara mateixa de quasi 114.000 dosis d’AstraZeneca que es troben emmagatzemades a la temperatura adequada a l’espera que s’adopte una decisió definitiva per part de l’Agència Europea del Medicament.

Últimes notícies

José Muñoz, CEO de Hyundai, defén que les startups i les grans empreses afronten els mateixos desafiaments

José Muñoz, conseller delegat de Hyundai Motor Company, sosté en la graduació executive d'EDEM que els líders de startups i de grans multinacionals s'enfronten a reptes similars i que la formació i l'actitud són claus per a afrontar-los.

La denunciant de Rafa Mir manté en el juí que va patir dos agressions sexuals en la mateixa nit

La dona que va denunciar a Rafa Mir ha ratificat davant l'Audiència de València que el futbolista la va agredir sexualment dos vegades a la seua casa, mentres la defensa insistix que tot va ser consentit.

Mor una dona en cadira de rodes atrapada en el muntacàrregues del seu xalet a Xàbia

Una dona alemanya de 76 anys que es desplaçava en cadira de rodes mor a Xàbia en quedar atrapada en el muntacàrregues que donava accés al seu xalet després de tornar de menjar en un restaurant.

Educació garantix la constitució dels tribunals de la PAU malgrat l’anunci de vaga

Educació assegura que els 55 tribunals de la PAU en la Comunitat Valenciana s'estan constituint amb normalitat i que la vaga del professorat no afectarà els exàmens ni a la seua correcció.

La Fiscalia obri una investigació a la Confraria de Sagunt per vetar a les dones en la processó

La Fiscalia ha obert diligències contra la Confraria de la Puríssima Sang de Sagunt per impedir que les dones participen en la processó, després d'una denúncia del Ministeri d'Igualtat. El Govern també tramita la retirada del títol de festa d'interés turístic nacional a la Setmana Santa saguntina.

El Consell aprovarà el divendres la nova regulació de taxis i VTC en la Comunitat Valenciana

El Consell té previst aprovar este divendres el decret llei que regularà el servici de taxis i VTC en la Comunitat Valenciana, després de mesos de protestes i xoc entre els dos sectors.

Dos agents denuncien falta de vigilància en barrancs de la CHJ a les vesprades

Dos agents mediambientals de la Confederació Hidrogràfica del Xúquer expliquen davant el jutjat que els barrancs queden sense vigilància a les vesprades i detallen com van viure l'augment de cabal durant la dana.

Educació enviarà el dilluns la seua nova proposta per a intentar frenar la vaga indefinida del professorat

Educació remetrà el dilluns un nou document als sindicats docents per a tractar de desconvocar la vaga indefinida i negociar el detall de les reivindicacions en taules sectorials temàtiques.