Creen un protocol per a actuar davant de possibles reaccions de la vacuna d’AstraZeneca

 

La Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública, a través de la direcció general d’Assistència Sanitària, ha remés als professionals sanitaris del territori valencià un protocol d’actuació en el que es descriuen detalladament tots els possibles símptomes adversos que puga provocar la vacuna d’AstraZeneca i les proves diagnòstiques a fer en cada cas.

 

Fins a este dilluns, 15 de març, s’han vacunat en el territori valencià un total de 67.118 persones amb la vacuna d’AstraZeneca des de l’inici del procés de vacunació. La Comunitat Valenciana ha informat este dilluns de la suspensió del procés de vacunació amb esta vacuna després de la decisió del Consell Interterritorial del Sistema Nacional de Salut de paralitzar cautelarment l’administració de la vacuna AstraZeneca en tots els col·lectius pendents de rebre-la.

 

Al mateix temps, estan preparats els telèfons 900 300 555 i el 112 perquè tots aquells ciutadans que hagen rebut la dosi d’AstraZeneca puguen comunicar les seues consultes, els seus dubtes i qualsevol símptoma advers que poguera eixir en els 14 dies posteriors a la seua administració. 

 

Creació d’una comissió tècnica de vacunació

 

La consellera de Sanitat, Ana Barceló, ha insistit que «totes estes mesures es prenen de manera preventiva, encara que en el territori valencià no hi ha hagut cap reacció adversa preocupant». De fet, tots els organismes científics internacionals coincidixen que, de moment, no existix relació demostrada causa-efecte entre la vacuna i els 11 casos de trombosis de sins venosos cerebrals detectats fins al moment a Europa, cosa per la que la paralització de la vacuna d’esta farmacèutica s’ha fet per precaució.

Paral·lelament, la comissió tècnica de vacunació del territori valencià està refent el pla de vacunació perquè continue el procés amb tota normalitat amb les vacunes de Pfizer i Moderna i puga iniciar-se la vacunació massiva en el moment en què es dispose de dosis suficients.

 

La Comunitat Valenciana disposa ara mateixa de quasi 114.000 dosis d’AstraZeneca que es troben emmagatzemades a la temperatura adequada a l’espera que s’adopte una decisió definitiva per part de l’Agència Europea del Medicament.

Últimes notícies

Ordenen presó per a cinc acusats de narcotràfic amb fiança de fins a 12.000 euros

La Secció Tercera de l’Audiència Provincial de València ha acordat presó provisional per a cinc condemnats per narcotràfic, eludible amb fiances d’entre 10.000 i 12.000 euros que hauran de depositar en un termini de tres dies.

Més de 3.300 avisos entre Emergències i ajuntaments de València la vesprada de la DANA

El 112 i les autoritats locals de la província de València van creuar 3.323 comunicacions la vesprada de la DANA del 29 d’octubre de 2024, segons un informe remés a la jutgessa que investiga les inundacions amb 231 víctimes mortals.

Brugué resta importància a la derrota del Llevant i es queda amb les sensacions de la pretemporada

Roger Brugué ha valorat la pretemporada del Levante UD després de la derrota contra el Sheffield United i ha destacat que, per damunt del resultat i del seu gol, el més important són les sensacions de l’equip.

Brugué relativitza la derrota del Levante i es queda amb les sensacions de la pretemporada

Roger Brugué ha restat importància a la derrota del Levante UD contra el Sheffield United en pretemporada i ha insistit que el més important són les sensacions positives i la bona dinàmica del grup.

Rescaten amb helicòpter un jove per un colp de calor a la Creu de la Muela d’Oriola

Un jove de 27 anys ha sigut rescatat amb helicòpter després de patir un colp de calor mentre feia senderisme a la Creu de la Muela, en el terme municipal d’Oriola, i ha sigut traslladat a l’Hospital Vega Baja.

Rescaten en helicòpter un jove per un colp de calor a la Creu de la Muela d’Oriola

Un jove de 27 anys ha sigut rescatat en helicòpter a la Creu de la Muela, a Oriola, després de patir un colp de calor mentres feia senderisme.

Dani Requena reforça el mig del camp del Llevant cedit pel Villarreal

El migcampista granadí Dani Requena, de 22 anys, jugarà esta temporada al Llevant UD cedit pel Villarreal CF i s’incorporarà dilluns als entrenaments a les ordres de Luís Castro.

M. Àngels Francés assumirà la presidència de l’AVL amb una nova Junta de Govern renovada

El ple de l’Acadèmia Valenciana de la Llengua ha elegit M. Àngels Francés com a nova presidenta, al capdavant d’una Junta de Govern renovada amb Rosa Agost, Immaculada Cerdà, Vicenta Tasa i Carles Segura.