Creen un protocol per a actuar davant de possibles reaccions de la vacuna d’AstraZeneca

 

La Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública, a través de la direcció general d’Assistència Sanitària, ha remés als professionals sanitaris del territori valencià un protocol d’actuació en el que es descriuen detalladament tots els possibles símptomes adversos que puga provocar la vacuna d’AstraZeneca i les proves diagnòstiques a fer en cada cas.

 

Fins a este dilluns, 15 de març, s’han vacunat en el territori valencià un total de 67.118 persones amb la vacuna d’AstraZeneca des de l’inici del procés de vacunació. La Comunitat Valenciana ha informat este dilluns de la suspensió del procés de vacunació amb esta vacuna després de la decisió del Consell Interterritorial del Sistema Nacional de Salut de paralitzar cautelarment l’administració de la vacuna AstraZeneca en tots els col·lectius pendents de rebre-la.

 

Al mateix temps, estan preparats els telèfons 900 300 555 i el 112 perquè tots aquells ciutadans que hagen rebut la dosi d’AstraZeneca puguen comunicar les seues consultes, els seus dubtes i qualsevol símptoma advers que poguera eixir en els 14 dies posteriors a la seua administració. 

 

Creació d’una comissió tècnica de vacunació

 

La consellera de Sanitat, Ana Barceló, ha insistit que «totes estes mesures es prenen de manera preventiva, encara que en el territori valencià no hi ha hagut cap reacció adversa preocupant». De fet, tots els organismes científics internacionals coincidixen que, de moment, no existix relació demostrada causa-efecte entre la vacuna i els 11 casos de trombosis de sins venosos cerebrals detectats fins al moment a Europa, cosa per la que la paralització de la vacuna d’esta farmacèutica s’ha fet per precaució.

Paral·lelament, la comissió tècnica de vacunació del territori valencià està refent el pla de vacunació perquè continue el procés amb tota normalitat amb les vacunes de Pfizer i Moderna i puga iniciar-se la vacunació massiva en el moment en què es dispose de dosis suficients.

 

La Comunitat Valenciana disposa ara mateixa de quasi 114.000 dosis d’AstraZeneca que es troben emmagatzemades a la temperatura adequada a l’espera que s’adopte una decisió definitiva per part de l’Agència Europea del Medicament.

Últimes notícies

Els governs autonòmics del PP garantixen que compliran la llei amb els menors migrants de Ceuta

El vicesecretari de Política Autonòmica del PP, Elías Bendodo, assegura a Màlaga que els governs autonòmics del partit compliran la legislació amb els menors migrants de Ceuta i culpa el Govern central de la crisi migratòria. Reprova també l’actitud de Pedro Sánchez durant l’episodi i reclama explicacions urgents.

Sanitat reforça urgències i Oftalmologia davant l’eclipsi solar del 12 d’agost

La Conselleria de Sanitat ha activat un dispositiu especial amb més ambulàncies, centres de salut reforçats i atenció oftalmològica per l’eclipsi solar del 12 d’agost.

Un vaixell sense amarres afona una batea de clòtxines a València i fa perdre 24.000 quilos

Un vaixell de Grimaldi que va trencar amarres al Port de València ha destrossat dues batees de clòtxines i ha provocat la pèrdua de 24.000 quilos en plena campanya. Els productors reclamen uns 100.000 euros i alerten que podrien perdre fins a 100.000 quilos més la pròxima temporada si no cobrix l’assegurança.

Trànsit reforçarà la vigilància per l’eclipsi en les principals zones d’observació

La DGT ha activat un dispositiu especial per l’eclipsi solar, amb més vigilància en carreteres cap a zones d’observació i recomanacions per evitar col·lapses i distraccions al volant.

182 bombers activats en la província de València pel gran eclipsi solar del 12 d’agost

El Consorci Provincial de Bombers de València activarà el 12 d’agost un dispositiu especial amb 182 efectius per l’eclipsi total de sol, amb especial vigilància en zones forestals i a Aras de los Olmos.

Investiguen un motorista per un xoc frontal a la CV-14 amb dos ferits greus

La Guàrdia Civil de Trànsit de Terol investiga un veí d'Alcorisa per un delicte de lesions per imprudència greu després d'un xoc frontal entre dos motos a la CV-14, a Zorita del Maestrazgo, que va deixar dos ferits greus.

Roig destaca la il·lusió del Villarreal per a la nova temporada

Fernando Roig assegura que el Villarreal afronta la temporada amb una plantilla reforçada, confiança en Íñigo Pérez i la meta d’estar en Europa i en la Champions.

Bioparc València observarà com reaccionen els animals davant l’eclipsi solar del 12 d’agost

Els Bioparc de València i Fuengirola analitzaran el 12 d’agost com afecta l’eclipsi solar al comportament de diverses espècies mitjançant observació directa i enregistraments.
FILMOTECA D'ESTIU