Creen un protocol per a actuar davant de possibles reaccions de la vacuna d’AstraZeneca

 

La Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública, a través de la direcció general d’Assistència Sanitària, ha remés als professionals sanitaris del territori valencià un protocol d’actuació en el que es descriuen detalladament tots els possibles símptomes adversos que puga provocar la vacuna d’AstraZeneca i les proves diagnòstiques a fer en cada cas.

 

Fins a este dilluns, 15 de març, s’han vacunat en el territori valencià un total de 67.118 persones amb la vacuna d’AstraZeneca des de l’inici del procés de vacunació. La Comunitat Valenciana ha informat este dilluns de la suspensió del procés de vacunació amb esta vacuna després de la decisió del Consell Interterritorial del Sistema Nacional de Salut de paralitzar cautelarment l’administració de la vacuna AstraZeneca en tots els col·lectius pendents de rebre-la.

 

Al mateix temps, estan preparats els telèfons 900 300 555 i el 112 perquè tots aquells ciutadans que hagen rebut la dosi d’AstraZeneca puguen comunicar les seues consultes, els seus dubtes i qualsevol símptoma advers que poguera eixir en els 14 dies posteriors a la seua administració. 

 

Creació d’una comissió tècnica de vacunació

 

La consellera de Sanitat, Ana Barceló, ha insistit que «totes estes mesures es prenen de manera preventiva, encara que en el territori valencià no hi ha hagut cap reacció adversa preocupant». De fet, tots els organismes científics internacionals coincidixen que, de moment, no existix relació demostrada causa-efecte entre la vacuna i els 11 casos de trombosis de sins venosos cerebrals detectats fins al moment a Europa, cosa per la que la paralització de la vacuna d’esta farmacèutica s’ha fet per precaució.

Paral·lelament, la comissió tècnica de vacunació del territori valencià està refent el pla de vacunació perquè continue el procés amb tota normalitat amb les vacunes de Pfizer i Moderna i puga iniciar-se la vacunació massiva en el moment en què es dispose de dosis suficients.

 

La Comunitat Valenciana disposa ara mateixa de quasi 114.000 dosis d’AstraZeneca que es troben emmagatzemades a la temperatura adequada a l’espera que s’adopte una decisió definitiva per part de l’Agència Europea del Medicament.

Últimes notícies

Jaime Pradilla assumix la derrota davant el Reial Madrid i reivindica la temporada del València Basket

Jaime Pradilla lamenta l'eliminació del València Basket davant el Reial Madrid en semifinals de l'Eurolliga, però defén l'any de l'equip i confia que prompte puguen sentir-se orgullosos del seu recorregut.

Scariolo destaca la resiliència del Reial Madrid després de reinventar-se rumb a la final d’Eurolliga

Sergio Scariolo subratlla que el Reial Madrid ha hagut de reinventar el seu joc per les baixes interiors i ressalta la resiliència de l'equip abans de la final d'Eurolliga davant Olympiacos.

Scariolo descarta a Usman Garuba per a la final de l’Eurolliga després de lesionar-se davant el València

Usman Garuba es lesiona en la semifinal de l'Eurolliga davant el València Basket i Sergio Scariolo confirma que el pivot del Reial Madrid queda descartat per a la final contra el Olympiacos.

Hezonja llança un missatge d’optimisme abans de la final de l’Eurolliga

Mario Hezonja es mostra convençut de les opcions del Reial Madrid en la final de l'Eurolliga davant Olympiacos i demana confiança malgrat l'esglai per la lesió de Garuba.

Pedro Martínez lamenta l’eliminació del València Basket davant el Reial Madrid en l’Eurolliga

Pedro Martínez va reconéixer que al València Basket li haguera agradat competir millor en la semifinal de la Final a Quatre, després de caure amb claredat davant un Reial Madrid al qual va considerar just vencedor.

El Reial Madrid atropella al València i se cita amb el Olympiacos en la final de l’Eurolliga

El Reial Madrid va derrotar al València Basket per 90-105 en la Final Four de l'Eurolliga i jugarà la final davant el Olympiacos, després de firmar al costat del conjunt taronja la mitat més anotadora d'este segle en una semifinal.

Francisco Camps arranca la seua campanya per a liderar el PPCV amb la promesa de recuperar el govern

Francisco Camps dona per iniciada la carrera cap al congrés regional del PPCV i s'oferix a liderar de nou el partit amb el compromís d'aconseguir una majoria absoluta en 2027.

Extingit l’incendi a l’Hospital de Torrevieja després de deixar dos ferits greus

L'incendi declarat en la segona planta de l'Hospital de Torrevieja s'ha donat per extingit després de causar un treballador en l'UCI per inhalació de fum i un altre pacient amb cremades greus traslladat a València.