Creen un protocol per a actuar davant de possibles reaccions de la vacuna d’AstraZeneca

 

La Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública, a través de la direcció general d’Assistència Sanitària, ha remés als professionals sanitaris del territori valencià un protocol d’actuació en el que es descriuen detalladament tots els possibles símptomes adversos que puga provocar la vacuna d’AstraZeneca i les proves diagnòstiques a fer en cada cas.

 

Fins a este dilluns, 15 de març, s’han vacunat en el territori valencià un total de 67.118 persones amb la vacuna d’AstraZeneca des de l’inici del procés de vacunació. La Comunitat Valenciana ha informat este dilluns de la suspensió del procés de vacunació amb esta vacuna després de la decisió del Consell Interterritorial del Sistema Nacional de Salut de paralitzar cautelarment l’administració de la vacuna AstraZeneca en tots els col·lectius pendents de rebre-la.

 

Al mateix temps, estan preparats els telèfons 900 300 555 i el 112 perquè tots aquells ciutadans que hagen rebut la dosi d’AstraZeneca puguen comunicar les seues consultes, els seus dubtes i qualsevol símptoma advers que poguera eixir en els 14 dies posteriors a la seua administració. 

 

Creació d’una comissió tècnica de vacunació

 

La consellera de Sanitat, Ana Barceló, ha insistit que «totes estes mesures es prenen de manera preventiva, encara que en el territori valencià no hi ha hagut cap reacció adversa preocupant». De fet, tots els organismes científics internacionals coincidixen que, de moment, no existix relació demostrada causa-efecte entre la vacuna i els 11 casos de trombosis de sins venosos cerebrals detectats fins al moment a Europa, cosa per la que la paralització de la vacuna d’esta farmacèutica s’ha fet per precaució.

Paral·lelament, la comissió tècnica de vacunació del territori valencià està refent el pla de vacunació perquè continue el procés amb tota normalitat amb les vacunes de Pfizer i Moderna i puga iniciar-se la vacunació massiva en el moment en què es dispose de dosis suficients.

 

La Comunitat Valenciana disposa ara mateixa de quasi 114.000 dosis d’AstraZeneca que es troben emmagatzemades a la temperatura adequada a l’espera que s’adopte una decisió definitiva per part de l’Agència Europea del Medicament.

Últimes notícies

Un restaurant de Mèxic guanya el 65 Concurs Internacional de paella de Sueca

El restaurant Burguettos, d’Apizaco-Tlaxcala (Mèxic), s’ha imposat en el 65 Concurs Internacional de Paella Valenciana de Sueca davant 40 equips de tot el món. Locals de Sevilla, Llombai, Balears, la Comunitat Valenciana, Sueca i Estats Units completen el quadre de guanyadors.

Luís Castro destaca la reacció del Llevant tot i el 2-4 contra el Barça

L’entrenador del Llevant, Luís Castro, ha elogiat el seu equip malgrat la derrota per 2-4 contra el Barcelona, subratllant la identitat i l’ambició competitiva mostrades, fins i tot amb tres gols de desavantatge.

El Barça patix però derrota un gran Levante i manté el ple en LALIGA

El FC Barcelona ha guanyat 2-4 al camp del Levante UD en un partit boig al Ciutat de València i continua invicte amb cinc triomfs en cinc jornades. Els granotes han arribat a igualar un 0-3 en contra abans que Adeyemi certificara el triomf blaugrana en l'afegit.

Iñigo Pérez confia en el treball del Vila-real malgrat la mala ratxa

Iñigo Pérez assegura que el Vila-real està en el camí correcte malgrat no haver guanyat encara i preveu un duel obert davant el Betis en LaLiga EA Sports.

El Barça patix però remunta davant un Llevant combatiu i manté la ratxa immaculada

El FC Barcelona ha guanyat 2-4 al Llevant UD al Ciutat de València, en un partit sofrit malgrat arribar a manar de tres gols, i continua invicte en LaLiga EA Sports.

Detingut a Castelló amb quasi 43 quilos de marihuana al cotxe

La Policia Local de Castelló ha detingut un jove de 23 anys després de trobar quasi 43 quilos de marihuana en 31 bosses dins del cotxe que conduïa, amb matrícula francesa, a l’avinguda Pintor Oliet.

Braulio Vázquez torna al València com a nou director esportiu

El València ha contractat Braulio Vázquez com a nou director esportiu hores després de destituir Carlos Corberán i tota l’estructura esportiva anterior.

La Comunitat Valenciana lidera la recuperació de flora amenaçada amb dos de cada tres accions a Espanya

La Comunitat Valenciana concentra el 65,6 % de les actuacions de conservació de flora amenaçada documentades a Espanya, malgrat representar només el 4,6 % de la superfície estatal. El territori destaca també per la colonització assistida i per la seua aportació als bancs de germoplasma europeus.