Fan una crida als jihadistes a atemptar contra les processons de Setmana Santa a Espanya

Agentes de la Policía Nacional en una celebración de Semana Santa

Els jihadistes fan una crida a atacar les celebracions de Setmana Santa d’Espanya | Telecinco

 

Augmenta la preocupació per les celebracions de Setmana Santa a Espanya, unes festivitats que, any rere any, reuneixen centenars i milers de persones en llocs molt concrets. Potser per això la fundació Al-Muntasir Media, grup vinculat a l’Estat Islàmic, va difondre aquest diumenge un vídeo en el qual els jihadistes criden als «llops solitaris» i a les cèl·lules «dormides» per a què ataquen les processons de Setmana Santa.

 

Així ho ha explicat ‘La Razón’ després que fonts antiterroristes li informaren sobre aquest missatge, l’objectiu del qual és incitar a cometre atacs: «On esteu ara, mujahidins d’Al·là, quan se vos necessita».

 

Cinquena amenaça jihadista contra Espanya

Poc més d’un minut dura la gravació, però en ella poden veure’s imatges de l’atemptat de Barcelona perpetrat en agost del passat 2017, junt amb altres de processons abarrotades de València i Màlaga, així com seqüències d’un atropellament o d’una persona amb una arma blanca.

 

Aquesta és la cinquena amenaça que rep Espanya per part del Daesh des de principi d’any, a través de vídeos, a les quals també cal afegir una provinent d’Al-Qaeda, rebuda després de la matança de Nova Zelanda en la qual insten a atacar als «creuats» com a venjança. Totes elles són amenaces virtuals, però les autoritats segueixen en alerta.

Entre altres raons, junt a aquesta amenaça contra les celebracions de Setmana Santa, que concentren una gran quantitat de persones en un mateix lloc, el Ministeri de l’Interior va decidir elevar el nivell d’alerta antiterrorista i actualment aquest es troba en el nivell 4, d’alt risc, reforçat dels cinc possibles per a garantir la seguretat de la població i evitar el pànic.

 

Insten als «llops solitaris» a atacar Espanya

Al-Muntasir és el mitjà que continua fent propaganda de l’Estat Islàmic tot i estar afeblit i tindre els seus canals «oficials» tancats. A través d’ell ja es va difondre un altre vídeo aquest passat desembre titulat: «Preu car, pagat a Barcelona», on també es podien veure imatges de l’atemptat de Barcelona.

 

En castellà es podia escoltar una ‘veu en off’: «Creuats: vosaltres alimenteu el radicalisme, pero no es doneu compte d’açò. Sou com aquell que vol apagar un foc llançant flames contra eixe foc, ja que esteu posant a tots els musulmans en un mateix bàndol i alimentant l’odi. Moltes de les vostres detencions van ser en contra de musulmans innocents i que no formaven cap amenaça. La vostra represió contra les nostres germanes ha tingut un preu car».

 

«Les cèl·lules estan preparades. Els objectius designats. Esteu preparats, vos atacarem quan menys ho espereu. Per si no ho sabíeu, els lleons de Barcelona es van venjar per la vostra campanya de detencions, i encara ens venjarem més. Vos anunciem, oh creuats, noves operacions, enteneu el vostre error molt prompte», finalitza el missatge.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Els bombers intenten controlar un incendi en una planta de reciclatge d’Onda

Bombers del Consorci provincial de Castelló treballen per a extingir un incendi molt desenrotllat en la planta de reciclatge d'Onda, que ha generat una gran columna de fum.

Els bombers rescaten a un cavall caigut en una séquia a Borriana

Un cavall que havia caigut a una séquia a Borriana és rescatat en bon estat pels bombers de la Plana Baixa mitjançant un dispositiu amb vehicle de rescat en altura.

L’Elx marxa al descans amb un 0-2 davant l’Oviedo

L'Elx s'imposa 0-2 a l'Oviedo al descans en el Carlos Tartiere, amb gols matiners de Pedro Bigas i Gonzalo Villar en els primers vint minuts.

L’aventura agrícola de Vicente Blasco Ibáñez a l’Argentina centra una conferència a València

Una conferència a València recupera la poc coneguda etapa de Vicente Blasco Ibáñez com a empresari agrícola a l'Argentina, on va impulsar dos colònies que van marcar la seua vida.

Espanyol i Llevant es mesuren en un dol clau per la permanència

Espanyol i Llevant s'enfronten en el RCDE Stadium en un partit decisiu per la permanència, marcat per la mala ratxa blanc-i-blava i l'impuls recent del conjunt valencià.

Ivace+i impulsa un projecte per a convertir residus ceràmics en nous paviments d’alt valor

La Conselleria d'Indústria finança a través de Ivace+i Innovació el projecte INVICTE, que transforma residus de rajoles ceràmiques en tintes i esmalts per a paviments d'alt desgast, reduint l'impacte ambiental del sector.

Catalá llança en el Congrés una ofensiva per a reactivar el soterrament de Serradora

L'alcaldessa María José Catalá impulsa sis iniciatives en el Congrés per a desbloquejar el soterrament de les vies de Serradora i exigir explicacions al Ministeri de Transports per la paralització del projecte.

Demanen 7 anys i mig de presó a un assessor per quedar-se 1,7 milions en falsificar pagarés

La fiscalia sol·licita set anys i mig de presó per a un assessor fiscal acusat d'apropiació indeguda i falsedat mercantil per desviar 1,7 milions d'euros després de la mort de l'empresari al qual assessorava.