Fan una crida als jihadistes a atemptar contra les processons de Setmana Santa a Espanya

Agentes de la Policía Nacional en una celebración de Semana Santa

Els jihadistes fan una crida a atacar les celebracions de Setmana Santa d’Espanya | Telecinco

 

Augmenta la preocupació per les celebracions de Setmana Santa a Espanya, unes festivitats que, any rere any, reuneixen centenars i milers de persones en llocs molt concrets. Potser per això la fundació Al-Muntasir Media, grup vinculat a l’Estat Islàmic, va difondre aquest diumenge un vídeo en el qual els jihadistes criden als «llops solitaris» i a les cèl·lules «dormides» per a què ataquen les processons de Setmana Santa.

 

Així ho ha explicat ‘La Razón’ després que fonts antiterroristes li informaren sobre aquest missatge, l’objectiu del qual és incitar a cometre atacs: «On esteu ara, mujahidins d’Al·là, quan se vos necessita».

 

Cinquena amenaça jihadista contra Espanya

Poc més d’un minut dura la gravació, però en ella poden veure’s imatges de l’atemptat de Barcelona perpetrat en agost del passat 2017, junt amb altres de processons abarrotades de València i Màlaga, així com seqüències d’un atropellament o d’una persona amb una arma blanca.

 

Aquesta és la cinquena amenaça que rep Espanya per part del Daesh des de principi d’any, a través de vídeos, a les quals també cal afegir una provinent d’Al-Qaeda, rebuda després de la matança de Nova Zelanda en la qual insten a atacar als «creuats» com a venjança. Totes elles són amenaces virtuals, però les autoritats segueixen en alerta.

Entre altres raons, junt a aquesta amenaça contra les celebracions de Setmana Santa, que concentren una gran quantitat de persones en un mateix lloc, el Ministeri de l’Interior va decidir elevar el nivell d’alerta antiterrorista i actualment aquest es troba en el nivell 4, d’alt risc, reforçat dels cinc possibles per a garantir la seguretat de la població i evitar el pànic.

 

Insten als «llops solitaris» a atacar Espanya

Al-Muntasir és el mitjà que continua fent propaganda de l’Estat Islàmic tot i estar afeblit i tindre els seus canals «oficials» tancats. A través d’ell ja es va difondre un altre vídeo aquest passat desembre titulat: «Preu car, pagat a Barcelona», on també es podien veure imatges de l’atemptat de Barcelona.

 

En castellà es podia escoltar una ‘veu en off’: «Creuats: vosaltres alimenteu el radicalisme, pero no es doneu compte d’açò. Sou com aquell que vol apagar un foc llançant flames contra eixe foc, ja que esteu posant a tots els musulmans en un mateix bàndol i alimentant l’odi. Moltes de les vostres detencions van ser en contra de musulmans innocents i que no formaven cap amenaça. La vostra represió contra les nostres germanes ha tingut un preu car».

 

«Les cèl·lules estan preparades. Els objectius designats. Esteu preparats, vos atacarem quan menys ho espereu. Per si no ho sabíeu, els lleons de Barcelona es van venjar per la vostra campanya de detencions, i encara ens venjarem més. Vos anunciem, oh creuats, noves operacions, enteneu el vostre error molt prompte», finalitza el missatge.

Últimes notícies

Centenars de persones ixen al carrer a València contra el negoci de la vivenda

Centenars de persones es manifesten este dissabte pel centre de València per a denunciar l especulació immobiliària, el model turístic descontrolat i la pèrdua d identitat dels barris, i per a reclamar vivenda digna i lloguers assequibles.

El Barça atropella el Nava a Alacant (27-38) i es planta en una nova final de Copa

El Barça guanya amb autoritat el Viveros Herol Nava per 27-38 en la semifinal de la Copa del Rei d’handbol a Alacant i es classifica per a una nova final, en un partit que va dominar sense necessitat d’exhibir la seua millor versió.

Es cancel·la el Festival de Les Arts de València després de les queixes pel so

El Festival de Les Arts no continua este dissabte a la Ciutat de les Arts i les Ciències de València després de les nombroses queixes per falta de so i de la negativa de l'Ajuntament i la direcció del recinte a permetre l'obertura. L'organització anuncia devolucions i lamenta no haver pogut tindre una reunió amb l'Alcaldia per buscar alternatives.

El Nou Mestalla completa l’anell de compressió i els 50 pilars de la coberta

L’estadi Nou Mestalla ja ha instal·lat l’anell de compressió i els 50 pilars d’acer que sostindran la gran coberta, un pas clau de cara a la seua inauguració prevista per a l’estiu de 2027.

Iñigo Pérez reforça la tradició del Villarreal per la banqueta espanyola

L’arribada d’Iñigo Pérez al Villarreal allarga la històrica aposta del club per tècnics espanyols: en 26 temporades a Primera només Manuel Pellegrini ha sigut estranger. El basc signa per tres temporades i s’afegix a una nòmina d’entrenadors clau en l’evolució del club groguet.

Pérez Llorca acudix a la recepció dels reis per la visita del Papa León XIV

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, acudix al Palau Reial a la recepció oferida pels reis Felipe VI i Letizia amb motiu de la primera intervenció oficial del Papa León XIV a Espanya.

Buxadé presenta Vox en València com el nexe de les forces patriotes europees

L’eurodiputat de Vox Jorge Buxadé assegura en una cimera a València que el seu partit torna a ser el punt d’unió de les forces patriòtiques europees i carrega contra la immigració massiva i el Pacte Verd.

Educació defensa que la seua última oferta supera en 1.000 milions les demandes dels sindicats

La Conselleria d'Educació assegura que el seu pla de 3.386 milions en quatre anys per a l'ensenyament públic millora en 1.000 milions les exigències inicials dels sindicats i reclama posar fi a la vaga indefinida del professorat.