Fan una crida als jihadistes a atemptar contra les processons de Setmana Santa a Espanya

Agentes de la Policía Nacional en una celebración de Semana Santa

Els jihadistes fan una crida a atacar les celebracions de Setmana Santa d’Espanya | Telecinco

 

Augmenta la preocupació per les celebracions de Setmana Santa a Espanya, unes festivitats que, any rere any, reuneixen centenars i milers de persones en llocs molt concrets. Potser per això la fundació Al-Muntasir Media, grup vinculat a l’Estat Islàmic, va difondre aquest diumenge un vídeo en el qual els jihadistes criden als «llops solitaris» i a les cèl·lules «dormides» per a què ataquen les processons de Setmana Santa.

 

Així ho ha explicat ‘La Razón’ després que fonts antiterroristes li informaren sobre aquest missatge, l’objectiu del qual és incitar a cometre atacs: «On esteu ara, mujahidins d’Al·là, quan se vos necessita».

 

Cinquena amenaça jihadista contra Espanya

Poc més d’un minut dura la gravació, però en ella poden veure’s imatges de l’atemptat de Barcelona perpetrat en agost del passat 2017, junt amb altres de processons abarrotades de València i Màlaga, així com seqüències d’un atropellament o d’una persona amb una arma blanca.

 

Aquesta és la cinquena amenaça que rep Espanya per part del Daesh des de principi d’any, a través de vídeos, a les quals també cal afegir una provinent d’Al-Qaeda, rebuda després de la matança de Nova Zelanda en la qual insten a atacar als «creuats» com a venjança. Totes elles són amenaces virtuals, però les autoritats segueixen en alerta.

Entre altres raons, junt a aquesta amenaça contra les celebracions de Setmana Santa, que concentren una gran quantitat de persones en un mateix lloc, el Ministeri de l’Interior va decidir elevar el nivell d’alerta antiterrorista i actualment aquest es troba en el nivell 4, d’alt risc, reforçat dels cinc possibles per a garantir la seguretat de la població i evitar el pànic.

 

Insten als «llops solitaris» a atacar Espanya

Al-Muntasir és el mitjà que continua fent propaganda de l’Estat Islàmic tot i estar afeblit i tindre els seus canals «oficials» tancats. A través d’ell ja es va difondre un altre vídeo aquest passat desembre titulat: «Preu car, pagat a Barcelona», on també es podien veure imatges de l’atemptat de Barcelona.

 

En castellà es podia escoltar una ‘veu en off’: «Creuats: vosaltres alimenteu el radicalisme, pero no es doneu compte d’açò. Sou com aquell que vol apagar un foc llançant flames contra eixe foc, ja que esteu posant a tots els musulmans en un mateix bàndol i alimentant l’odi. Moltes de les vostres detencions van ser en contra de musulmans innocents i que no formaven cap amenaça. La vostra represió contra les nostres germanes ha tingut un preu car».

 

«Les cèl·lules estan preparades. Els objectius designats. Esteu preparats, vos atacarem quan menys ho espereu. Per si no ho sabíeu, els lleons de Barcelona es van venjar per la vostra campanya de detencions, i encara ens venjarem més. Vos anunciem, oh creuats, noves operacions, enteneu el vostre error molt prompte», finalitza el missatge.

Últimes notícies

Un voleó de Pablo García en el 83 enfonsa el València CF a Mestalla

Un gol de volea de Pablo García en el minut 83 ha donat la victòria al Betis a Mestalla i ha encés de nou la protesta de l’afició del València CF, que encadena dos jornades sense marcar.

Nathan Saliba reforça el mig del camp del Villarreal fins a 2031

El Villarreal ha tancat el fichatge del migcampista canadenc Nathan Saliba, de 22 anys, procedent de l'Anderlecht, amb un contracte fins al 30 de juny de 2031.

La Cova de les Dones opta als Premis +Historia de National Geographic

El santuari romà de la Cova de les Dones, a Millares, ha sigut nominat als Premis +Historia de National Geographic com a Millor Hallatge Històric Nacional i es pot votar fins al 12 d’octubre.

València encadena una de les jornades més caloroses d’Espanya amb més de 37 graus

Les màximes han arribat hui als 37,2 graus a l’aeroport de València, entre les més altes d’Espanya, i als 36,7 graus a la capital.

El receptor argentí Mauro Zelayeta reforça el Léleman Conqueridor per a la Superlliga

El Léleman Conqueridor ha incorporat el receptor argentí Mauro Zelayeta per a la temporada 2026-2027, després de proclamar-se campió de la Divisió d'Honor d'Argentina amb Ciudad Vóley. El jugador, amb experiència prèvia en la Superlliga, fixa com a objectiu arribar almenys a les semifinals de la lliga i de la Copa del Rei.

Oriol Rey compleix 100 partits amb el Llevant en El Sadar

El migcampista Oriol Rey ha complit els 100 partits oficials amb el Llevant en l’empat sense gols davant Osasuna en El Sadar, consolidant-se com una peça habitual del centre del camp granota.

El central del València Justin de Haas patix un esquinç al turmell dret

Justin de Haas, central neerlandés del València CF, ha patit un esquinç al turmell dret en el partit de Lliga a Mestalla contra el Celta i estarà de baixa mentre seguix tractament mèdic i rehabilitació.

El BBVA Open Internacional de València reunirà un top-5 mundial i nou espanyoles al quadre principal

La cinquena edició del BBVA Open Internacional de València, torneig WTA 125 en terra batuda del 13 al 20 de setembre, comptarà amb un top-5 de nivell internacional i nou jugadores espanyoles al quadre principal.