14.7 C
València
Dilluns, 3 novembre, 2025

Fan una crida als jihadistes a atemptar contra les processons de Setmana Santa a Espanya

Agentes de la Policía Nacional en una celebración de Semana Santa

Els jihadistes fan una crida a atacar les celebracions de Setmana Santa d’Espanya | Telecinco

 

Augmenta la preocupació per les celebracions de Setmana Santa a Espanya, unes festivitats que, any rere any, reuneixen centenars i milers de persones en llocs molt concrets. Potser per això la fundació Al-Muntasir Media, grup vinculat a l’Estat Islàmic, va difondre aquest diumenge un vídeo en el qual els jihadistes criden als «llops solitaris» i a les cèl·lules «dormides» per a què ataquen les processons de Setmana Santa.

 

Així ho ha explicat ‘La Razón’ després que fonts antiterroristes li informaren sobre aquest missatge, l’objectiu del qual és incitar a cometre atacs: «On esteu ara, mujahidins d’Al·là, quan se vos necessita».

 

Cinquena amenaça jihadista contra Espanya

Poc més d’un minut dura la gravació, però en ella poden veure’s imatges de l’atemptat de Barcelona perpetrat en agost del passat 2017, junt amb altres de processons abarrotades de València i Màlaga, així com seqüències d’un atropellament o d’una persona amb una arma blanca.

 

Aquesta és la cinquena amenaça que rep Espanya per part del Daesh des de principi d’any, a través de vídeos, a les quals també cal afegir una provinent d’Al-Qaeda, rebuda després de la matança de Nova Zelanda en la qual insten a atacar als «creuats» com a venjança. Totes elles són amenaces virtuals, però les autoritats segueixen en alerta.

Entre altres raons, junt a aquesta amenaça contra les celebracions de Setmana Santa, que concentren una gran quantitat de persones en un mateix lloc, el Ministeri de l’Interior va decidir elevar el nivell d’alerta antiterrorista i actualment aquest es troba en el nivell 4, d’alt risc, reforçat dels cinc possibles per a garantir la seguretat de la població i evitar el pànic.

 

Insten als «llops solitaris» a atacar Espanya

Al-Muntasir és el mitjà que continua fent propaganda de l’Estat Islàmic tot i estar afeblit i tindre els seus canals «oficials» tancats. A través d’ell ja es va difondre un altre vídeo aquest passat desembre titulat: «Preu car, pagat a Barcelona», on també es podien veure imatges de l’atemptat de Barcelona.

 

En castellà es podia escoltar una ‘veu en off’: «Creuats: vosaltres alimenteu el radicalisme, pero no es doneu compte d’açò. Sou com aquell que vol apagar un foc llançant flames contra eixe foc, ja que esteu posant a tots els musulmans en un mateix bàndol i alimentant l’odi. Moltes de les vostres detencions van ser en contra de musulmans innocents i que no formaven cap amenaça. La vostra represió contra les nostres germanes ha tingut un preu car».

 

«Les cèl·lules estan preparades. Els objectius designats. Esteu preparats, vos atacarem quan menys ho espereu. Per si no ho sabíeu, els lleons de Barcelona es van venjar per la vostra campanya de detencions, i encara ens venjarem més. Vos anunciem, oh creuats, noves operacions, enteneu el vostre error molt prompte», finalitza el missatge.

Últimes notícies

Concentració a València reconeix un any de lluita per les víctimes de la DANA

Diversos centenars de persones s'han reunit en la Plaça de la Verge per a agrair el suport dels moviments socials a les víctimes de la DANA. La jornada ha coincidit amb la renúncia de Carlos Mazón com president de la Generalitat.

Mazón formalitza en Les Corts la seua renúncia com president de la Generalitat

Carlos Mazón ha registrat la seua renúncia com president de la Generalitat en Les Corts, després d'anunciar-la al matí. S'activa el relleu i el calendari d'investidura.

Una concentració reconeix un any de suport a les víctimes de la DANA a València

Diversos centenars de persones s'han concentrat en la Plaça de la Verge per a agrair un any de suport a les víctimes de la DANA, coincidint amb la renúncia de Mazón.

Tristesa i alleujament en la cúpula del PP per la dimissió de Carlos Mazón

La renúncia del president valencià ha coincidit amb la reunió mensual del PP a Gènova, marcada per absències i per un to contingut. Dirigents l'han qualificada d'inevitable.

Vilaplana declara que Mazón no va saber el que ocorria ni va mostrar pressa el 29-O

La periodista ha assegurat davant la jutgessa que el president va atendre crides i missatges durant el menjar del 29-O però no va escoltar el seu mòbil sonar, i que el va veure tranquil en eixir cap a l'aparcament. No ha aportat el tiquet del pàrquing i facilitarà la matrícula perquè l'empresa confirme l'hora.

Baldoví acusa a Mazón de ser un president indigne fins a l’últim dia

Baldoví ha acusat a Mazón d'intentar difuminar la seua culpa per la DANA i de faltar al respecte a les Corts i a les víctimes al no registrar la seua renúncia. Ha advertit que, segons ell, Vox decidirà el relleu en la Generalitat.

Víctimes de la DANA veuen la dimissió de Mazón com primer pas i demanen presó

Col·lectius d'afectats han celebrat la renúncia com un èxit de la dignitat valenciana, però han advertit que seguiran fins a depurar responsabilitats penals i polítiques.

Mazón dimitix com president després d’assumir errors en la dana i seguirà en funcions fins al seu relleu

Carlos Mazón ha anunciat la seua dimissió un any després de la dana que va deixar 229 morts a València. Assumix errors, diu que ja no pot més i seguirà en funcions fins que Les Corts trien successor.