Fan una crida als jihadistes a atemptar contra les processons de Setmana Santa a Espanya

Agentes de la Policía Nacional en una celebración de Semana Santa

Els jihadistes fan una crida a atacar les celebracions de Setmana Santa d’Espanya | Telecinco

 

Augmenta la preocupació per les celebracions de Setmana Santa a Espanya, unes festivitats que, any rere any, reuneixen centenars i milers de persones en llocs molt concrets. Potser per això la fundació Al-Muntasir Media, grup vinculat a l’Estat Islàmic, va difondre aquest diumenge un vídeo en el qual els jihadistes criden als «llops solitaris» i a les cèl·lules «dormides» per a què ataquen les processons de Setmana Santa.

 

Així ho ha explicat ‘La Razón’ després que fonts antiterroristes li informaren sobre aquest missatge, l’objectiu del qual és incitar a cometre atacs: «On esteu ara, mujahidins d’Al·là, quan se vos necessita».

 

Cinquena amenaça jihadista contra Espanya

Poc més d’un minut dura la gravació, però en ella poden veure’s imatges de l’atemptat de Barcelona perpetrat en agost del passat 2017, junt amb altres de processons abarrotades de València i Màlaga, així com seqüències d’un atropellament o d’una persona amb una arma blanca.

 

Aquesta és la cinquena amenaça que rep Espanya per part del Daesh des de principi d’any, a través de vídeos, a les quals també cal afegir una provinent d’Al-Qaeda, rebuda després de la matança de Nova Zelanda en la qual insten a atacar als «creuats» com a venjança. Totes elles són amenaces virtuals, però les autoritats segueixen en alerta.

Entre altres raons, junt a aquesta amenaça contra les celebracions de Setmana Santa, que concentren una gran quantitat de persones en un mateix lloc, el Ministeri de l’Interior va decidir elevar el nivell d’alerta antiterrorista i actualment aquest es troba en el nivell 4, d’alt risc, reforçat dels cinc possibles per a garantir la seguretat de la població i evitar el pànic.

 

Insten als «llops solitaris» a atacar Espanya

Al-Muntasir és el mitjà que continua fent propaganda de l’Estat Islàmic tot i estar afeblit i tindre els seus canals «oficials» tancats. A través d’ell ja es va difondre un altre vídeo aquest passat desembre titulat: «Preu car, pagat a Barcelona», on també es podien veure imatges de l’atemptat de Barcelona.

 

En castellà es podia escoltar una ‘veu en off’: «Creuats: vosaltres alimenteu el radicalisme, pero no es doneu compte d’açò. Sou com aquell que vol apagar un foc llançant flames contra eixe foc, ja que esteu posant a tots els musulmans en un mateix bàndol i alimentant l’odi. Moltes de les vostres detencions van ser en contra de musulmans innocents i que no formaven cap amenaça. La vostra represió contra les nostres germanes ha tingut un preu car».

 

«Les cèl·lules estan preparades. Els objectius designats. Esteu preparats, vos atacarem quan menys ho espereu. Per si no ho sabíeu, els lleons de Barcelona es van venjar per la vostra campanya de detencions, i encara ens venjarem més. Vos anunciem, oh creuats, noves operacions, enteneu el vostre error molt prompte», finalitza el missatge.

Últimes notícies

La visita de l’ambaixador xinés obri noves oportunitats comercials i culturals per a la Comunitat

Juanfran Pérez Llorca ha rebut l’ambaixador de la República Popular de la Xina a Espanya per a reforçar les inversions, el comerç i els intercanvis culturals amb la Comunitat Valenciana.

Així serà la rebaixa de l’IRPF valencià que el Consell vol portar prompte a Les Corts

La nova llei d’Acompanyament dels comptes de la Generalitat per a 2026 preveu una rebaixa dels tipus autonòmics de l’IRPF en pràcticament tots els trams, amb especial impacte en les rendes mitjanes i baixes, i canvis en successions i donacions per a afavorir el relleu en l’empresa familiar.

Les persones amb discapacitat guanyen drets a la Comunitat Valenciana amb les últimes lleis del Consell

El Consell reforça la protecció de les persones amb discapacitat, especialment sordcegues, amb noves lleis sobre gossos d assistència i accessibilitat universal consensuades amb ONCE i CERMI.

Condemnat a més de 23 anys de presó per maltractar i assassinar la seua parella a l’Alfàs del Pi

Un home de 56 anys ha acceptat 23 anys, 6 mesos i un dia de presó per maltractar, amenaçar i assassinar la seua parella a l’Alfàs del Pi. La sentència també condemna un amic seu per encobriment i fixa altes indemnitzacions per a la família de la víctima.

Derribo del bloc ‘Txernòbil’ de Campanar per a fer 133 vivendes noves

L'Ajuntament de València ha iniciat el derribo del bloc conegut com 'Txernòbil', a Campanar, per a donar pas a 133 vivendes, una vintena de protecció pública, dins del PAI Pare Doménech.

Derribem el bloc ‘Txernòbil’ de Campanar: així seran les 133 noves vivendes

L’Ajuntament de València ha iniciat el derribament del bloc conegut com ‘Txernòbil’, al barri de Campanar, per a donar pas a 133 vivendes, una vintena d’elles de protecció pública, i a una profunda reurbanització de l’entorn.

Onada de protestes este dimecres davant Les Corts per taxis, concertada i serveis socials

Taxistes, patronal de VTC, docents de la concertada, personal de centres socials i la Xarxa pel Finançament Just han convocat este dimecres diverses concentracions davant Les Corts per a pressinar el Consell i els grups parlamentaris.

Més de la mitat d’empreses de la construcció valenciana no aporta al pla de pensions

CCOO denuncia que més del 50 % de les empreses de la construcció a la Comunitat Valenciana no estan ingressant el que marca el conveni al Pla de Pensions d’Ocupació Simplificat, que el sindicat considera salari diferit.