10.6 C
València
Dijous, 29 gener, 2026

Crida a les famílies de xiquets robats per a entrar en un banc d’ADN

La Generalitat Valenciana ha fet una crida a les persones afectades pels casos de nens robats per a recollir mostres d’ADN i incloure-les en un banc de dades. Es tracta d’una iniciativa per a poder resoldre molts d’estos casos.

Esta iniciativa ve de la mà de la Conselleria de Participació, Transparència, Cooperació i Qualitat Democràtica juntament amb el conveni de col·laboració amb el laboratori públic Fisabio i la Universitat de València.

Amb este banc d’ADN la Conselleria tracta de pal·liar el dolor de totes les famílies a les quals els van robar als seus fills durant alguna dècada. L’objectiu és recollir les màximes mostres possibles, tant de famílies com de les persones adoptades. Amb esta base es podrà contrastar tota la informació i confirmar els possibles casos de robatori.

Últimes notícies

Femeval veu en l’acord UE-Índia un impuls a les exportacions valencianes del metall

La patronal del metall ha afirmat que el pacte amb l'Índia reduirà aranzels sobre el 96,6% de les exportacions europees i obrirà cooperació tecnològica. Advertix de la necessitat de vigilar impactes desiguals i de complir estàndards per a un benefici equilibrat.

Ingressa a la presó per tres robatoris en comerços de Torrent cinc dies després d’eixir de la presó

La Policia Nacional va detindre a un home de 42 anys per tres robatoris amb força en dos dies en locals d'hostaleria de Torrent. El jutge va ordenar el seu ingrés a la presó en confirmar-se el patró repetit i la seua recent excarceració.

València demana al Consell intensificar el control de senglars en l’Albufera

L'Ajuntament ha sol·licitat a la Generalitat intensificar el control del senglar en l'Albufera, amb gàbies parany homologades, per a reduir riscos i millorar la seguretat.

Tres detinguts, dos menors, després del robatori en un local de Beniparrell (València)

Guàrdia Civil i Policia Local han detingut a tres persones instants després de sostraure la recaptació d'un local hostaler a Beniparrell. Els agents van intervindre 300 euros i els menors van quedar amb els seus progenitors

Mor un motorista de 23 anys després de xocar amb un cotxe en la CV-500, en Pinedo

Un jove de 23 anys va morir després de col·lidir la seua moto amb un cotxe en la CV-500, a l'altura de Pinedo. El Samu i una unitat de SVB van ser mobilitzats sense èxit.

La neu curta una carretera a Castelló i obliga a extremar la precaució en deu vies de València

La neu impedix circular per la CV-169 a Benafigos i condiciona la conducció en deu carreteres secundàries de València. La DGT demana extremar l'atenció.

Pluja este dijous en la Comunitat Valenciana i ratxes fortes de ponent

La regió registrarà cels nuvolosos i precipitacions més abundants a l'interior nord, amb vent de l'oest que bufarà amb ratxes molt fortes. Les temperatures pujaran hui i el divendres es preveuen núvols i ruixats febles a l'interior nord.

Una de cada deu denúncies per abusos sexuals digitals a menors es registra en la Comunitat Valenciana

Més d'una de cada deu denúncies per abusos sexuals digitals a menors es registra en la Comunitat Valenciana. En 2024 va haver-hi 117 casos i el grooming va repuntar.