CSIF demana regular un «permís Covid» per a docents que tinguen fills que es troben confinats

 

La Central Sindical Independent i de Funcionaris (CSIF) ha presentat per escrit una petició al conseller d’Educació, Vicent Marzà, perquè regule un «permís covid» del que puguen beneficiar-se docents que tinguen fills que es troben confinats.

 

El sindicat lamenta que, a hores d’ara de curs, els professionals continuen «indefensos i sense saber què fer» quan l’aula d’un fill és confinada i ha de quedar-se en casa, mentres que el professor no pot atendre’l durant eixe temps per falta d’una regulació.

 

CSIF advertix en el seu escrit del «buit legal» existent. En concret, especifica que«quan des de Conselleria de Sanitat s’establix un confinament preventiu d’una aula a l’espera de resultat, o el confinament d’un menor/dependent, als docents tutors legals del menor se’ls planteja un problema per a atendre’ls».

 

L’organització planteja, «per a resoldre esta circumstància que es reproduïx al llarg del curs, que en els casos de confinament dictat per Salut Pública s’emeta un certificat amb els dies que el menor ha d’estar confinat». Eixe document servirà com a permís per al docent que té al seu càrrec al menor i ha de cuidar-lo.

 

La central sindical urgix a la Conselleria una solució

La central sindical urgix a la Conselleria a una solució, de manera que regule «un permís Covid per a professors que permeta als progenitors gestionar la situació comentada, de tal manera que puguen estar en quarantena amb el seu fill menor d’edat».

 

El sindicat, que lamenta que «l’administració educativa no haja previst un problema tan clar», recalca en el seu escrit que «no pot passar més temps sense un protocol per a fer front a estes situacions de manera ràpida i amb total seguretat».

 

CSIF recorda que ha vingut plantejant en diferents taules sectorials l’aplicació d’aquest denominat permís Covid-19, que afecta el personal docent amb convivents que han donat positiu, amb la seua aula confinada o amb algun company contagiat.

 

Eixe permís retribuït es produiria fins que a la persona afectada li facen la prova PCR i isca negativa o fins que acabe el període de quarantena que ha de suportar i li impedix fer la seua faena. No obstant això, davant de la falta de resposta de Conselleria, CSIF ha decidit fer un pas més i presentar escrit amb la petició dirigida al conseller.

Últimes notícies

La calor ofegant dispara fins als 38,2 graus les màximes a Anna i generalitza els més de 30 a la Comunitat

Les temperatures han superat els 30 graus en pràcticament tots els municipis de la Comunitat Valenciana i han arribat als 38,2 graus a Anna, en una jornada de calor extrema que ha deixat també tres morts atribuïbles a l’onada de calor.

L’incendi de vegetació de Torrent queda estabilitzat i ja sense mitjans aeris

L’incendi de vegetació declarat a la zona de Cumbres de Calicanto, a Torrent, ha quedat estabilitzat i els set mitjans aeris mobilitzats s’han retirat després de l’activació del nivell 1 del PEIF.

Sis mitjans aeris lluiten contra un incendi de vegetació a Torrent

Sis mitjans aeris i diversos efectius terrestres treballen en l’extincio d’un incendi de vegetacio declarat a Torrent, que ha obligat a activar la situacio 1 del Pla Especial front al Risc d’Incendis Forestals.

Panyols blancs a la plaça dels Estels per a la mascletà d’Alto Palancia que tanca les Fogueres

Pirotècnia Alto Palancia, de Castelló, ha tancat el concurs de mascletaes de les Fogueres de Sant Joan d’Alacant amb un espectacle de més de sis minuts i 150 quilos de pólvora que ha fet onejar panyols blancs a la plaça dels Estels.

Cau un lladre de vehicles i el seu còmplice després d’una onada de robatoris a Cabo de Palos i El Algar

La Guàrdia Civil ha detingut el presumpte autor d’una dotzena de robatoris vinculats a vehicles en zones del Mar Menor i investiga el seu principal col·laborador. Els robatoris, comesos sobretot a Cabo de Palos i El Algar, inclouen sostracció de vehicles, diners en efectiu i loteria.

Nou morts pel calor extrem en la Comunitat Valenciana, cinc d’elles a la província de València

La Comunitat Valenciana ha registrat nou morts atribuïdes a l’onada de calor des del 30 de maig, cinc d’elles a la província de València i totes en persones majors de 65 anys.

Micó exige a Sánchez reaccionar davant la corrupció encara que ja puga ser tard

Águeda Micó reprova a Pedro Sánchez la falta de resposta contundent davant els casos de corrupció que afecten el PSOE i li retreu les quatre setmanes que ha tardat a comparéixer al Congrés.

La nit de Sant Joan de 2026 a València, quasi tan calorosa com el rècord de 2003

La nit de Sant Joan de 2026 ha sigut la segona més calorosa registrada a València, amb una mínima de 22,8 graus, i deixa també valors molt alts a Castelló, Alacant i l’interior.