10.7 C
València
Dijous, 18 desembre, 2025

CSIF demana regular un «permís Covid» per a docents que tinguen fills que es troben confinats

 

La Central Sindical Independent i de Funcionaris (CSIF) ha presentat per escrit una petició al conseller d’Educació, Vicent Marzà, perquè regule un «permís covid» del que puguen beneficiar-se docents que tinguen fills que es troben confinats.

 

El sindicat lamenta que, a hores d’ara de curs, els professionals continuen «indefensos i sense saber què fer» quan l’aula d’un fill és confinada i ha de quedar-se en casa, mentres que el professor no pot atendre’l durant eixe temps per falta d’una regulació.

 

CSIF advertix en el seu escrit del «buit legal» existent. En concret, especifica que«quan des de Conselleria de Sanitat s’establix un confinament preventiu d’una aula a l’espera de resultat, o el confinament d’un menor/dependent, als docents tutors legals del menor se’ls planteja un problema per a atendre’ls».

 

L’organització planteja, «per a resoldre esta circumstància que es reproduïx al llarg del curs, que en els casos de confinament dictat per Salut Pública s’emeta un certificat amb els dies que el menor ha d’estar confinat». Eixe document servirà com a permís per al docent que té al seu càrrec al menor i ha de cuidar-lo.

 

La central sindical urgix a la Conselleria una solució

La central sindical urgix a la Conselleria a una solució, de manera que regule «un permís Covid per a professors que permeta als progenitors gestionar la situació comentada, de tal manera que puguen estar en quarantena amb el seu fill menor d’edat».

 

El sindicat, que lamenta que «l’administració educativa no haja previst un problema tan clar», recalca en el seu escrit que «no pot passar més temps sense un protocol per a fer front a estes situacions de manera ràpida i amb total seguretat».

 

CSIF recorda que ha vingut plantejant en diferents taules sectorials l’aplicació d’aquest denominat permís Covid-19, que afecta el personal docent amb convivents que han donat positiu, amb la seua aula confinada o amb algun company contagiat.

 

Eixe permís retribuït es produiria fins que a la persona afectada li facen la prova PCR i isca negativa o fins que acabe el període de quarantena que ha de suportar i li impedix fer la seua faena. No obstant això, davant de la falta de resposta de Conselleria, CSIF ha decidit fer un pas més i presentar escrit amb la petició dirigida al conseller.

Últimes notícies

L’any en què la gestió de la dana va arrossegar a Carlos Mazón

2025 ha sigut l'any en què la gestió de la dana del 29 d'octubre de 2024 va acabar per forçar la dimissió de Carlos Mazón. La pressió social i l'avanç judicial van consolidar el seu desgast polític.

La Comunitat encara l’últim cap de setmana prenadalenc amb pluges possibles i boires

La mitat sud comença el dia amb ruixats, localment forts en el sud de València i nord d'Alacant, i bancs de boira a l'interior. El divendres continuarà nuvolós amb pluges disperses i vents del nord en el litoral.

La Diputació de València inaugura en el MuVIM l’exposició de Luis Vidal Corella

La Diputació de València ha inaugurat en el MuVIM una gran mostra dedicada a Luis Vidal Corella amb 200 imatges, 80 inèdites, sobre guerra i postguerra. L'exposició s'estructura en tres seccions i incorpora objectes originals, i podrà visitar-se fins al 29 de març de 2026.

El Racing tomba al Vila-real i es fica en octaus (2-1)

El Racing de Santander va véncer 2-1 al Vila-real en El Sardiner amb un doblet d'Arana i va segellar el seu passe a octaus de la Copa del Rei. Ayoze va retallar al final sense premi.

Emergències entrega a la jutgessa el primer esborrany del Es-Alert del dia de la DANA

La Subdirecció d'Emergències va remetre al jutjat l'esborrany del Es-Alert del 29 d'octubre de 2024, amb fitxa tècnica i mapa. L'avís final es va difondre a les 20.11 després del debat en el Cecopi.

1-0: la Cultural torna a octaus cinc anys després després d’eliminar al Llevant

La Cultural i Esportiva Lleonesa va superar al Llevant per 1-0 i tornarà als octaus de final cinc anys després. Un gol de Rafa Tresaco i la falta d'encert granota van decidir.

De Mònaco a Granada: la Volta 2026 combina alta muntanya i una crono llarga

La ronda es disputarà del 22 d'agost al 13 de setembre, amb eixida a Mònaco i arribada a Granada. Hi haurà set finals enlaire i una crono de 32 km.

El Racing elimina al Vila-real amb un doblet d’Arana (2-1)

El Racing de Santander va superar al Vila-real per 2-1 i va avançar a octaus de la Copa del Rei gràcies a dos gols d'Arana. El conjunt groc va quedar fora després d'un arreón final insuficient.