CSIF demana regular un «permís Covid» per a docents que tinguen fills que es troben confinats

 

La Central Sindical Independent i de Funcionaris (CSIF) ha presentat per escrit una petició al conseller d’Educació, Vicent Marzà, perquè regule un «permís covid» del que puguen beneficiar-se docents que tinguen fills que es troben confinats.

 

El sindicat lamenta que, a hores d’ara de curs, els professionals continuen «indefensos i sense saber què fer» quan l’aula d’un fill és confinada i ha de quedar-se en casa, mentres que el professor no pot atendre’l durant eixe temps per falta d’una regulació.

 

CSIF advertix en el seu escrit del «buit legal» existent. En concret, especifica que«quan des de Conselleria de Sanitat s’establix un confinament preventiu d’una aula a l’espera de resultat, o el confinament d’un menor/dependent, als docents tutors legals del menor se’ls planteja un problema per a atendre’ls».

 

L’organització planteja, «per a resoldre esta circumstància que es reproduïx al llarg del curs, que en els casos de confinament dictat per Salut Pública s’emeta un certificat amb els dies que el menor ha d’estar confinat». Eixe document servirà com a permís per al docent que té al seu càrrec al menor i ha de cuidar-lo.

 

La central sindical urgix a la Conselleria una solució

La central sindical urgix a la Conselleria a una solució, de manera que regule «un permís Covid per a professors que permeta als progenitors gestionar la situació comentada, de tal manera que puguen estar en quarantena amb el seu fill menor d’edat».

 

El sindicat, que lamenta que «l’administració educativa no haja previst un problema tan clar», recalca en el seu escrit que «no pot passar més temps sense un protocol per a fer front a estes situacions de manera ràpida i amb total seguretat».

 

CSIF recorda que ha vingut plantejant en diferents taules sectorials l’aplicació d’aquest denominat permís Covid-19, que afecta el personal docent amb convivents que han donat positiu, amb la seua aula confinada o amb algun company contagiat.

 

Eixe permís retribuït es produiria fins que a la persona afectada li facen la prova PCR i isca negativa o fins que acabe el període de quarantena que ha de suportar i li impedix fer la seua faena. No obstant això, davant de la falta de resposta de Conselleria, CSIF ha decidit fer un pas més i presentar escrit amb la petició dirigida al conseller.

Últimes notícies

Castelló llança la seua nova marca turística per a un model sense massificacions

L'Ajuntament de Castelló presenta la marca turística 'Castelló, viure l'autèntic' per a posicionar la ciutat com a destí mediterrani de qualitat, pròxim i allunyat de la massificació.

La jutgessa imposa a Ciutadans una fiança de 3.000 euros per a acusar en el cas de VPP d’Alacant

La magistrada de la Plaça 5 del Tribunal d'Instància d'Alacant imposa a Ciutadans una fiança de 3.000 euros per a personar-se com acusacion popular en la causa sobre les VPP de la Platja de Sant Joan.

Sindicats convoquen una vaga educativa en la Comunitat Valenciana el 31 de març

Els sindicats STEPV, CSIF, CCOO i UGT criden a una vaga educativa el 31 de març en la Comunitat Valenciana per a reclamar millores salarials i laborals i desbloquejar la negociació amb la Conselleria d'Educació.

Quatre anys de presó per vendre la casa del seu pare malalt i quedar-se amb tots els diners

L'Audiència Provincial d'Alacant condemna a quatre anys de presó a un home que va aprofitar la deterioració cognitiva del seu pare de 78 anys per a buidar els seus comptes i vendre la seua vivenda per 90.000 euros.

Ford Almussafes fixa deu dies d’atur al maig per l’ERTO Xarxa

Ford Almussafes detindrà la producció de vehicles huit dies i la de motors dos dies al maig dins de l'ERTO Xarxa, que afecta de manera rotativa a tota la plantilla.

Alacant reforça els controls per a adjudicar les noves vivendes públiques

L'Ajuntament d'Alacant actualitza per decret els criteris d'adjudicació i control de les vivendes de protecció pública, mentres l'oposició critica el model triat per a la promoció del carrer Ceuta.

Quasi 400.000 escolars valencians celebren el Dia de l’Esport amb jocs tradicionals

Prop de 400.000 alumnes de més de 1.100 centres de la Comunitat Valenciana van participar en el Dia de l’Esport, una jornada que recupera jocs tradicionals i fomenta l'activitat física a l'aire lliure.

Condemnats cinc membres de la secta de Vistabella per abusos sexuals a menors

L'Audiència de Castelló ha condemnat a penes d'entre 3,5 i 7 anys de presó a cinc membres d'una comunitat pseudoreligiosa de Vistabella del Maestrat per la seua implicació en abusos sexuals a menors comesos durant anys.