16.4 C
València
Dijous, 19 febrer, 2026

CSIF demana regular un «permís Covid» per a docents que tinguen fills que es troben confinats

 

La Central Sindical Independent i de Funcionaris (CSIF) ha presentat per escrit una petició al conseller d’Educació, Vicent Marzà, perquè regule un «permís covid» del que puguen beneficiar-se docents que tinguen fills que es troben confinats.

 

El sindicat lamenta que, a hores d’ara de curs, els professionals continuen «indefensos i sense saber què fer» quan l’aula d’un fill és confinada i ha de quedar-se en casa, mentres que el professor no pot atendre’l durant eixe temps per falta d’una regulació.

 

CSIF advertix en el seu escrit del «buit legal» existent. En concret, especifica que«quan des de Conselleria de Sanitat s’establix un confinament preventiu d’una aula a l’espera de resultat, o el confinament d’un menor/dependent, als docents tutors legals del menor se’ls planteja un problema per a atendre’ls».

 

L’organització planteja, «per a resoldre esta circumstància que es reproduïx al llarg del curs, que en els casos de confinament dictat per Salut Pública s’emeta un certificat amb els dies que el menor ha d’estar confinat». Eixe document servirà com a permís per al docent que té al seu càrrec al menor i ha de cuidar-lo.

 

La central sindical urgix a la Conselleria una solució

La central sindical urgix a la Conselleria a una solució, de manera que regule «un permís Covid per a professors que permeta als progenitors gestionar la situació comentada, de tal manera que puguen estar en quarantena amb el seu fill menor d’edat».

 

El sindicat, que lamenta que «l’administració educativa no haja previst un problema tan clar», recalca en el seu escrit que «no pot passar més temps sense un protocol per a fer front a estes situacions de manera ràpida i amb total seguretat».

 

CSIF recorda que ha vingut plantejant en diferents taules sectorials l’aplicació d’aquest denominat permís Covid-19, que afecta el personal docent amb convivents que han donat positiu, amb la seua aula confinada o amb algun company contagiat.

 

Eixe permís retribuït es produiria fins que a la persona afectada li facen la prova PCR i isca negativa o fins que acabe el període de quarantena que ha de suportar i li impedix fer la seua faena. No obstant això, davant de la falta de resposta de Conselleria, CSIF ha decidit fer un pas més i presentar escrit amb la petició dirigida al conseller.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Luís Castro: ‘Si haguérem jugat tota la nit tampoc haguérem marcat’

El tècnic del Llevant va lamentar la falta d'encert després de la derrota davant el Vila-real i va defendre el lliurament de l'equip. Va assenyalar el dol davant el Barça com una final i va explicar la situació de Etta Eyong i la seua clàusula.

Marcelino avisa després del 0-1 al Llevant: la tranquil·litat m’agrada poc

El Vila-real va guanyar 0-1 al Llevant i Marcelino va restar importància a l'avantatge de set punts sobre el Betis. Va celebrar la porteria a zero i va lamentar no sentenciar.

El Vila-real assalta el Ciutat amb un gol de Mikautadze i complica encara més la situació del Llevant

Una miqueta de Mikautadze en el 57 va donar la victòria al Vila-real en el Ciutat de València en el dol ajornat de la jornada 16. Els groguets es van afermar tercers i el Llevant va continuar penúltim.

Mikautadze decidix en Llevant i firma el seu octau gol en LaLiga

El davanter del Vila-real va donar la victòria a domicili amb el seu octau tant del curs. El seu encert li col·loca en el grup de huit gols després de 24 jornades.

Renúncia el regidor de Mobilitat de Castelló investigat per la gestió de multes

Cristian Ramírez ha deixat l'acta i totes les seues responsabilitats després de la reobertura de diligències per les multes de la zona ORA. Al·lega pressió política i prioritza la seua salut mental.

Tres associacions de víctimes del 29-O reclamen a Pérez Llorca mesures més enllà de les ajudes

Tres associacions d'afectats responen a l'ajuda de 80.000 euros per família de les 230 víctimes mortals i demanen reconeixement, responsabilitat i transparència, a més de prevenció i canvi de polítiques.

Detingut l’exmarit i pare de les víctimes com a presumpte autor del doble crim de Xilxes

L'exmarit i pare de la dona i la xiqueta trobades mortes a Xilxes ha sigut detingut com a presumpte autor. La investigació seguix oberta per a determinar si és violència de gènere.

Pérez Llorca defén la gestió del Consell en les vivendes públiques d’Alacant i l’oposició exigix dimissions

En la seua primera sessió de control, Pérez Llorca ha reivindicat la política útil i ha detallat mesures davant les irregularitats en adjudicacions a Alacant, mentres PSPV i Compromís reclamen cessaments i eleccions.