CSIF demana regular un «permís Covid» per a docents que tinguen fills que es troben confinats

 

La Central Sindical Independent i de Funcionaris (CSIF) ha presentat per escrit una petició al conseller d’Educació, Vicent Marzà, perquè regule un «permís covid» del que puguen beneficiar-se docents que tinguen fills que es troben confinats.

 

El sindicat lamenta que, a hores d’ara de curs, els professionals continuen «indefensos i sense saber què fer» quan l’aula d’un fill és confinada i ha de quedar-se en casa, mentres que el professor no pot atendre’l durant eixe temps per falta d’una regulació.

 

CSIF advertix en el seu escrit del «buit legal» existent. En concret, especifica que«quan des de Conselleria de Sanitat s’establix un confinament preventiu d’una aula a l’espera de resultat, o el confinament d’un menor/dependent, als docents tutors legals del menor se’ls planteja un problema per a atendre’ls».

 

L’organització planteja, «per a resoldre esta circumstància que es reproduïx al llarg del curs, que en els casos de confinament dictat per Salut Pública s’emeta un certificat amb els dies que el menor ha d’estar confinat». Eixe document servirà com a permís per al docent que té al seu càrrec al menor i ha de cuidar-lo.

 

La central sindical urgix a la Conselleria una solució

La central sindical urgix a la Conselleria a una solució, de manera que regule «un permís Covid per a professors que permeta als progenitors gestionar la situació comentada, de tal manera que puguen estar en quarantena amb el seu fill menor d’edat».

 

El sindicat, que lamenta que «l’administració educativa no haja previst un problema tan clar», recalca en el seu escrit que «no pot passar més temps sense un protocol per a fer front a estes situacions de manera ràpida i amb total seguretat».

 

CSIF recorda que ha vingut plantejant en diferents taules sectorials l’aplicació d’aquest denominat permís Covid-19, que afecta el personal docent amb convivents que han donat positiu, amb la seua aula confinada o amb algun company contagiat.

 

Eixe permís retribuït es produiria fins que a la persona afectada li facen la prova PCR i isca negativa o fins que acabe el període de quarantena que ha de suportar i li impedix fer la seua faena. No obstant això, davant de la falta de resposta de Conselleria, CSIF ha decidit fer un pas més i presentar escrit amb la petició dirigida al conseller.

Últimes notícies

Cultura reunirà les autonomies i la Policia per l’onada de robatoris en museus

Cultura ha convocat per a la setmana que ve una reunió amb les comunitats autònomes i la Policia Nacional per a abordar l’augment de robatoris en museus amb col·leccions d’or i metalls preciosos, després dels furts a Badajoz, Albacete i Villena.

‘Libre’, la comèdia romàntica que acosta l’univers de Nino Bravo a una nova generació

‘Libre’ és una comèdia romàntica de superació i tendresa que ret homenatge a Nino Bravo a través d’un jove perdut, la música i una història contemporània rodada a Alfafar, València, Madrid i Màlaga. El film, dirigit per David Serrano i amb Alberto San Juan com a ‘àngel de la guarda’, s’estrenarà en 2027.

Mor als 63 anys l’actor valencià i exagent local Paco Sarro

L’actor valencià Paco Sarro, conegut pel paper de Ferri en la sèrie 'L'Alqueria Blanca' i exagent de la Policia Local de València, ha mort als 63 anys.

Noves jornades de parada a Ford Almussafes en setembre i octubre

La comissio de seguiment de l ERTE-RED a Ford Almussafes ha fixat noves jornades de parada de la produccio en les plantes de motors i vehicles durant setembre i octubre. Sindicats i empresa tornaran a reunir-se per a negociar dimarts a la vesprada.

STEPV convoca per al 12 de setembre la primera manifestació educativa del curs 2026-27

El sindicat STEPV ha convocat per al dissabte 12 de setembre la primera manifestació educativa del curs 2026-27, amb marxes a Alacant, València i Castelló de la Plana com a continuïtat de les mobilitzacions del curs passat.

Presó per a un home que va maltractar i va tancar amb clau la seua nòvia menor a Manises

La Audiencia Provincial de Valencia ha imposat un any i nou mesos de presó a un home de 29 anys per maltractar, amenaçar i tancar amb clau la seua parella, una menor de 15 anys que vivia en un centre de menors. La jove, que va poder escapar una setmana després, pateix ara un síndrome ansioso depressiu i rep tractament psicològic i farmacològic.

Compromís exigeix saber quan es va avisar la Generalitat del risc de robatoris en museus

Àgueda Micó ha registrat al Congrés diverses preguntes per aclarir quan va rebre el Govern l alerta d Europol sobre robatoris en museus i quan la va traslladar a la Generalitat, arran del robatori del Tresor de Villena.

A presó un home per onze robatoris amb força a vaixells de la Marina de València

La Policia Nacional ha detingut un home de 31 anys acusat d’onze robatoris amb força en iats i velers de la Marina de València, alguns ocupats mentre els propietaris dormien. El jutge ha decretat el seu ingrés a la presó preventiva.