Culla oferix una demostració de cuina en viu i una degustació de productes locals este dissabte

 

L’Ajuntament de Culla, en la comarca de l’Alt Maestrat (Castelló), ha programat per al dissabte 8 d’agost una demostració de cuina en directe a càrrec de la xef Catalina Chiva, del restaurant local La Carrasca en la que es podran degustar els productes locals, segons ha informat en un comunicat el municipi.

 

Chiva oferirà un ‘showcooking’ a on els productes locals, com la carn de corder, la mel, la llet d’ovella, la fruita seca o l’oli d’oliva, seran els protagonistes. Elaborarà en directe dos tapes, ‘tombet’ i postres de natilles i oli d’oliva, que podrà degustar el públic assistent en acabar.

 

L’esdeveniment se celebrarà a les 19.00 hores en El Terrat amb aforament limitat a 60 persones «per a complir amb el protocol per a la reducció de contagis per Covid-19» i l’ocupació de les places serà per ordre d’arribada.

 

Esta activitat compta amb el patrocini de l’Associació Intermunicipal de Benassal, Catí, Culla i Ares del Maestrat baix la marca turística ‘Alt Maestrat Human Land’, i dels projectes de promoció gastronòmica ‘Castelló Ruta de Sabor’ i ‘Exquisit Mediterrani’ promoguts per la Diputació de Castelló i la Generalitat Valenciana, respectivament.

 

Pròximes activitats

L’alcalde de la població, Heredio Bellés, ha indicat que atés que este estiu serà «molt atípic i no es podran celebrar les festes patronals ni els actes més tradicionals», s’ha dissenyat una variada agenda cultural amb esdeveniments a l’aire lliure i control d’aforaments i distàncies per a garantir la seguretat sanitària dels assistents.

 

En este sentit, este municipi de l’Alt Maestrat oferirà, per als caps de setmana d’agost, un programa d’activitats que «servirà com a reclam i complementaran la rica oferta turística amb la que ja compta». A demés de les visites pel seu centre històric i castell, declarats Bé d’Interés Cultural en 2004.

 

El consistori ha organitzat una exposició de pintura de Tania Traver; també se celebrarà la primera edició de ‘la velà’, un espectacle que il·luminarà el poble amb més de 2.000 ciris i torxes; un tast de cerveses oferit per Castelló Beer Factory; a demés de la presentació del llibre ‘Un tresor del patrimoni cultural: la rogació a Sant Joan de Penyagolosa’ amb mostra dels cants tradicionals de la rogació en directe.

 

Com a colofó, el dia 29 d’agost, se celebrarà l’acte de proclamació de Culla com un de ‘Els Pobles més Bonics d’Espanya’ en el que s’espera comptar amb la presència d’autoritats provincials, autonòmiques i alcaldes de pobles pròxims que ja tenen esta distinció.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

CGT recolza investigar a Mazón després de l’informe de la jutgessa que apunta a negligència greu

CGT es persona davant el TSJCV i secunda investigar a Carlos Mazón després de l'exposició raonada de la jutgessa de Catarroja. L'escrit detalla omissions amb connexió a 230 defuncions.

Activen l’avís groc per pluges de fins a 60 l/m² en 12 hores este dijous en la Comunitat Valenciana

L'avís s'aplicarà en zones d'Alacant, València i Castelló, amb acumulats de 20 l/m² en una hora i 60 l/m² en 12 hores i possibilitat de tempesta.

Gamarra acusa el PSOE d’usar la política d’igualtat amb finalitats partidistes

Bufona Gamarra ha acusat el PSOE de convertir la política d'igualtat en 'un instrument partidista al servici del sanchismo' i de debilitar les institucions. La dirigent del PP ha reclamat menys propaganda, més eficàcia i un feminisme inclusiu orientat a resultats.

Aemet preveu activar avís groc per pluges de fins a 60 l/m² en 12 hores el divendres en la Comunitat

Aemet preveu activar el divendres l'avís groc per pluges en diverses zones de la Comunitat Valenciana, amb 20 l/m² en una hora i 60 en 12. Els ruixats podran anar amb tempesta.

Semaf convoca aturs en FGV després d’esgotar la negociació: calendari en Metrovalencia i TRAM

El sindicat de maquinistes Semaf ha anomenat a aturs en les xarxes d'FGV entre el 13 i el 26 de març després d'haver esgotat la negociació. Reclamen millores de seguretat i un tracte just en la negociació col·lectiva.

Pérez Llorca fixa per a abans de l’estiu la modernització de la depuradora de Pinedo

La Generalitat ha confirmat que la millora de la depuradora de Pinedo conclourà abans de l'estiu. La inversió de 37 milions busca més eficiència, menys olors i millor control d'abocaments.

El cens faller aconseguix un màxim històric: 128.675 inscrits i majoria femenina

El cens faller de 2026 ascendix a 128.675 persones, més de 8.000 que l'any anterior. Les dones lideren el conjunt amb el 56,13% del total.

Pérez Llorca s’estrena com president al balcó de l’Ajuntament per a la mascletà

Juanfran Pérez Llorca s'ha estrenat al balcó de l'Ajuntament de València en una mascletà de Drac que ha sortejat la pluja i el vent. El pirotècnic José María Enríquez ha parlat de 'miracle' després d'un tret de 160 quilos en cinc minuts i mig.