Culla oferix una demostració de cuina en viu i una degustació de productes locals este dissabte

 

L’Ajuntament de Culla, en la comarca de l’Alt Maestrat (Castelló), ha programat per al dissabte 8 d’agost una demostració de cuina en directe a càrrec de la xef Catalina Chiva, del restaurant local La Carrasca en la que es podran degustar els productes locals, segons ha informat en un comunicat el municipi.

 

Chiva oferirà un ‘showcooking’ a on els productes locals, com la carn de corder, la mel, la llet d’ovella, la fruita seca o l’oli d’oliva, seran els protagonistes. Elaborarà en directe dos tapes, ‘tombet’ i postres de natilles i oli d’oliva, que podrà degustar el públic assistent en acabar.

 

L’esdeveniment se celebrarà a les 19.00 hores en El Terrat amb aforament limitat a 60 persones «per a complir amb el protocol per a la reducció de contagis per Covid-19» i l’ocupació de les places serà per ordre d’arribada.

 

Esta activitat compta amb el patrocini de l’Associació Intermunicipal de Benassal, Catí, Culla i Ares del Maestrat baix la marca turística ‘Alt Maestrat Human Land’, i dels projectes de promoció gastronòmica ‘Castelló Ruta de Sabor’ i ‘Exquisit Mediterrani’ promoguts per la Diputació de Castelló i la Generalitat Valenciana, respectivament.

 

Pròximes activitats

L’alcalde de la població, Heredio Bellés, ha indicat que atés que este estiu serà «molt atípic i no es podran celebrar les festes patronals ni els actes més tradicionals», s’ha dissenyat una variada agenda cultural amb esdeveniments a l’aire lliure i control d’aforaments i distàncies per a garantir la seguretat sanitària dels assistents.

 

En este sentit, este municipi de l’Alt Maestrat oferirà, per als caps de setmana d’agost, un programa d’activitats que «servirà com a reclam i complementaran la rica oferta turística amb la que ja compta». A demés de les visites pel seu centre històric i castell, declarats Bé d’Interés Cultural en 2004.

 

El consistori ha organitzat una exposició de pintura de Tania Traver; també se celebrarà la primera edició de ‘la velà’, un espectacle que il·luminarà el poble amb més de 2.000 ciris i torxes; un tast de cerveses oferit per Castelló Beer Factory; a demés de la presentació del llibre ‘Un tresor del patrimoni cultural: la rogació a Sant Joan de Penyagolosa’ amb mostra dels cants tradicionals de la rogació en directe.

 

Com a colofó, el dia 29 d’agost, se celebrarà l’acte de proclamació de Culla com un de ‘Els Pobles més Bonics d’Espanya’ en el que s’espera comptar amb la presència d’autoritats provincials, autonòmiques i alcaldes de pobles pròxims que ja tenen esta distinció.

Últimes notícies

Javi Guerra tanca la temporada amb un sabor agredolç malgrat la victòria davant el Barcelona

Javi Guerra celebra el triomf del València per 3-1 davant el Barcelona, però admet que la temporada deixa un sabor agredolç per les opcions perdudes de jugar a Europa.

València tanca la presentació de les germanors de la Rosada després de més de deu hores de desfilada

La Germanor de València ha posat fi a més de deu hores de presentacions de les 127 filials davant la Germanor Matriu de Almonte en La Rosada, abans de l'esperada processó de la Verge pel llogaret.

El València encadena la seua pitjor ratxa històrica sense competicions europees

El València encadenarà set temporades consecutives sense classificar-se per a competicions europees i superarà el seu rècord de dies seguits sense jugar en el continent, un contrast amb el seu exitós passat.

Carlos Espí celebra la permanència del Llevant com el millor moment de la seua carrera

Carlos Espí, autor del gol del Llevant davant el Betis, definix la permanència reeixida en La Cartoixa com el millor de la seua carrera i una salvació molt complicada fa uns mesos.

Álvaro Rodríguez posa per davant a l’Elx a Girona al descans

Un gol d'Álvaro Rodríguez en el minut 39 dona avantatge provisional a l'Elx en Montilivi i deixa al Girona molt prop del descens a LaLiga Hypermotion.

Empat al descans entre Betis i Llevant en La Cartoixa amb gols de Abde i Carlos Espí

Betis i Llevant marxen al descans amb 1-1 en La Cartoixa després dels gols matiner de Abde i el de Carlos Espí a la vora del descans, un marcador que asseguraria la permanència matemàtica dels valencians.

El València domina al Barça però es queda sense premi a Mestalla

El València va sotmetre al Barcelona amb un setge constant en la primera part a Mestalla, però va malgastar diverses ocasions clares i va acabar firmant un 0-0 que li complica l'accés a la Lliga Conferència.

DocsValencia premia un retrat humà del moviment veïnal després de la DANA

La desena edició de DocsValencia reconeix documentals i curts que posen el focus en el moviment veïnal sorgit després de la DANA, la preservació de llengües minoritàries i la memòria del territori.