8.7 C
València
Dijous, 20 novembre, 2025

Culla oferix una demostració de cuina en viu i una degustació de productes locals este dissabte

 

L’Ajuntament de Culla, en la comarca de l’Alt Maestrat (Castelló), ha programat per al dissabte 8 d’agost una demostració de cuina en directe a càrrec de la xef Catalina Chiva, del restaurant local La Carrasca en la que es podran degustar els productes locals, segons ha informat en un comunicat el municipi.

 

Chiva oferirà un ‘showcooking’ a on els productes locals, com la carn de corder, la mel, la llet d’ovella, la fruita seca o l’oli d’oliva, seran els protagonistes. Elaborarà en directe dos tapes, ‘tombet’ i postres de natilles i oli d’oliva, que podrà degustar el públic assistent en acabar.

 

L’esdeveniment se celebrarà a les 19.00 hores en El Terrat amb aforament limitat a 60 persones «per a complir amb el protocol per a la reducció de contagis per Covid-19» i l’ocupació de les places serà per ordre d’arribada.

 

Esta activitat compta amb el patrocini de l’Associació Intermunicipal de Benassal, Catí, Culla i Ares del Maestrat baix la marca turística ‘Alt Maestrat Human Land’, i dels projectes de promoció gastronòmica ‘Castelló Ruta de Sabor’ i ‘Exquisit Mediterrani’ promoguts per la Diputació de Castelló i la Generalitat Valenciana, respectivament.

 

Pròximes activitats

L’alcalde de la població, Heredio Bellés, ha indicat que atés que este estiu serà «molt atípic i no es podran celebrar les festes patronals ni els actes més tradicionals», s’ha dissenyat una variada agenda cultural amb esdeveniments a l’aire lliure i control d’aforaments i distàncies per a garantir la seguretat sanitària dels assistents.

 

En este sentit, este municipi de l’Alt Maestrat oferirà, per als caps de setmana d’agost, un programa d’activitats que «servirà com a reclam i complementaran la rica oferta turística amb la que ja compta». A demés de les visites pel seu centre històric i castell, declarats Bé d’Interés Cultural en 2004.

 

El consistori ha organitzat una exposició de pintura de Tania Traver; també se celebrarà la primera edició de ‘la velà’, un espectacle que il·luminarà el poble amb més de 2.000 ciris i torxes; un tast de cerveses oferit per Castelló Beer Factory; a demés de la presentació del llibre ‘Un tresor del patrimoni cultural: la rogació a Sant Joan de Penyagolosa’ amb mostra dels cants tradicionals de la rogació en directe.

 

Com a colofó, el dia 29 d’agost, se celebrarà l’acte de proclamació de Culla com un de ‘Els Pobles més Bonics d’Espanya’ en el que s’espera comptar amb la presència d’autoritats provincials, autonòmiques i alcaldes de pobles pròxims que ja tenen esta distinció.

Últimes notícies

La Fiscalia investiga al bisbe Munilla per declaracions sobre teràpies de conversió

La Fiscalia Provincial de Madrid ha incoat diligències per possible delicte d'odi o lesió a la dignitat després d'unes manifestacions del bisbe Josep Ignacio Munilla. La denúncia va partir de la plataforma El teu poble i el meu i el prelat nega haver atacat a col·lectius LGTBI.

Morant defén que la llibertat de Cerdán és una decisió jurídica i reivindica les mesures del PSOE

La ministra ha subratllat que l'eixida de presó de Santos Cerdán depén dels jutges, mentres el PSOE ha actuat de manera interna amb la seua expulsió i la petició de l'acta. També ha contraposat la resposta socialista amb la del PP a Almeria i ha reiterat la col·laboració amb la justícia.

Morant defén la ciència enfront dels negacionistes i destaca la reconstrucció després de la DANA

La ministra ha reivindicat la inversió en investigació i el paper de l'evidència abans, durant i després de la DANA, amb un homenatge a més de 200 professionals. A més, ha demanat un pacte d'Estat contra l'emergència climàtica.

Tellado dona per fet que PP i Vox anteposaran l’interés general en la Comunitat Valenciana

Miguel Tellado ha assegurat que PP i Vox tancaran en termini un acord en la Comunitat Valenciana i que anteposaran l'interés general al partidista. Ha situat la reconstrucció de la província de València després de la DANA com a prioritat del futur pacte.

València prova l’evacuació a la Torre i activa per primera vegada una alarma sonora

L'Ajuntament ha realitzat un simulacre d'inundació a la Torre per a provar l'evacuació de persones vulnerables i un nou sistema d'avís sonor. Més d'un centenar de professionals han participat per a mesurar temps de resposta i coordinació.

Morant acusa a Feijóo i Abascal de ‘condemnar als valencians a repetir la història’

La líder dels socialistes valencians ha qüestionat que el PP plantege eleccions en totes les autonomies menys en la Comunitat Valenciana i ha rebutjat la candidatura de Juanfran Pérez Llorca, que vincula a un pacte amb la ultradreta.

L’Elx allibera el dijous les últimes mil entrades per a rebre al Reial Madrid

L'Elx posarà a la venda este dijous, des de les 11.00 i només en línia, les últimes mil localitats per al partit del diumenge (21.00) en el Martínez Valero. El ple està quasi assegurat i hi ha seients amb visibilitat reduïda.

El retrobament de Ferrer i Berdych com a capitans a l’Espanya-República Txeca

Espanya i República Txeca es mesuren a Bolonya per un lloc en semifinals, amb l'atractiu del dol en les banquetes entre David Ferrer i Tomas Berdych, exrivales amb 8-8.