12.8 C
València
Dijous, 19 febrer, 2026

Culla oferix una demostració de cuina en viu i una degustació de productes locals este dissabte

 

L’Ajuntament de Culla, en la comarca de l’Alt Maestrat (Castelló), ha programat per al dissabte 8 d’agost una demostració de cuina en directe a càrrec de la xef Catalina Chiva, del restaurant local La Carrasca en la que es podran degustar els productes locals, segons ha informat en un comunicat el municipi.

 

Chiva oferirà un ‘showcooking’ a on els productes locals, com la carn de corder, la mel, la llet d’ovella, la fruita seca o l’oli d’oliva, seran els protagonistes. Elaborarà en directe dos tapes, ‘tombet’ i postres de natilles i oli d’oliva, que podrà degustar el públic assistent en acabar.

 

L’esdeveniment se celebrarà a les 19.00 hores en El Terrat amb aforament limitat a 60 persones «per a complir amb el protocol per a la reducció de contagis per Covid-19» i l’ocupació de les places serà per ordre d’arribada.

 

Esta activitat compta amb el patrocini de l’Associació Intermunicipal de Benassal, Catí, Culla i Ares del Maestrat baix la marca turística ‘Alt Maestrat Human Land’, i dels projectes de promoció gastronòmica ‘Castelló Ruta de Sabor’ i ‘Exquisit Mediterrani’ promoguts per la Diputació de Castelló i la Generalitat Valenciana, respectivament.

 

Pròximes activitats

L’alcalde de la població, Heredio Bellés, ha indicat que atés que este estiu serà «molt atípic i no es podran celebrar les festes patronals ni els actes més tradicionals», s’ha dissenyat una variada agenda cultural amb esdeveniments a l’aire lliure i control d’aforaments i distàncies per a garantir la seguretat sanitària dels assistents.

 

En este sentit, este municipi de l’Alt Maestrat oferirà, per als caps de setmana d’agost, un programa d’activitats que «servirà com a reclam i complementaran la rica oferta turística amb la que ja compta». A demés de les visites pel seu centre històric i castell, declarats Bé d’Interés Cultural en 2004.

 

El consistori ha organitzat una exposició de pintura de Tania Traver; també se celebrarà la primera edició de ‘la velà’, un espectacle que il·luminarà el poble amb més de 2.000 ciris i torxes; un tast de cerveses oferit per Castelló Beer Factory; a demés de la presentació del llibre ‘Un tresor del patrimoni cultural: la rogació a Sant Joan de Penyagolosa’ amb mostra dels cants tradicionals de la rogació en directe.

 

Com a colofó, el dia 29 d’agost, se celebrarà l’acte de proclamació de Culla com un de ‘Els Pobles més Bonics d’Espanya’ en el que s’espera comptar amb la presència d’autoritats provincials, autonòmiques i alcaldes de pobles pròxims que ja tenen esta distinció.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Tancament temporal del trànsit de trens entre Catalunya i Comunitat Valenciana per fort vent

El trànsit ferroviari entre Catalunya i la Comunitat Valenciana romandrà tancat d'11.00 a 16.00 per ratxes molt fortes de vent. Adif ha avisat de possibles canvis segons evolucione el temps.

El detingut per l’assassinat de la seua exmuller i filla a Xilxes passarà demà a disposició judicial

L'arrestat, inicialment detingut per infringir una orde d'allunyament, afronta la imputació per dos assassinats. Les diligències seguixen sota secret i s'analitzen les cambres municipals.

Vent protagonista hui en la Comunitat Valenciana, amb baixada de temperatures i cels buidats

Ratxes molt fortes assotaran les tres províncies amb cel poc nuvolós o buidat i un descens de les màximes. Demà pujaran a l'interior i la mar continuarà mogut.

Luís Castro: ‘Si haguérem jugat tota la nit tampoc haguérem marcat’

El tècnic del Llevant va lamentar la falta d'encert després de la derrota davant el Vila-real i va defendre el lliurament de l'equip. Va assenyalar el dol davant el Barça com una final i va explicar la situació de Etta Eyong i la seua clàusula.

Marcelino avisa després del 0-1 al Llevant: la tranquil·litat m’agrada poc

El Vila-real va guanyar 0-1 al Llevant i Marcelino va restar importància a l'avantatge de set punts sobre el Betis. Va celebrar la porteria a zero i va lamentar no sentenciar.

El Vila-real assalta el Ciutat amb un gol de Mikautadze i complica encara més la situació del Llevant

Una miqueta de Mikautadze en el 57 va donar la victòria al Vila-real en el Ciutat de València en el dol ajornat de la jornada 16. Els groguets es van afermar tercers i el Llevant va continuar penúltim.

Mikautadze decidix en Llevant i firma el seu octau gol en LaLiga

El davanter del Vila-real va donar la victòria a domicili amb el seu octau tant del curs. El seu encert li col·loca en el grup de huit gols després de 24 jornades.

Renúncia el regidor de Mobilitat de Castelló investigat per la gestió de multes

Cristian Ramírez ha deixat l'acta i totes les seues responsabilitats després de la reobertura de diligències per les multes de la zona ORA. Al·lega pressió política i prioritza la seua salut mental.