Culla oferix una demostració de cuina en viu i una degustació de productes locals este dissabte

 

L’Ajuntament de Culla, en la comarca de l’Alt Maestrat (Castelló), ha programat per al dissabte 8 d’agost una demostració de cuina en directe a càrrec de la xef Catalina Chiva, del restaurant local La Carrasca en la que es podran degustar els productes locals, segons ha informat en un comunicat el municipi.

 

Chiva oferirà un ‘showcooking’ a on els productes locals, com la carn de corder, la mel, la llet d’ovella, la fruita seca o l’oli d’oliva, seran els protagonistes. Elaborarà en directe dos tapes, ‘tombet’ i postres de natilles i oli d’oliva, que podrà degustar el públic assistent en acabar.

 

L’esdeveniment se celebrarà a les 19.00 hores en El Terrat amb aforament limitat a 60 persones «per a complir amb el protocol per a la reducció de contagis per Covid-19» i l’ocupació de les places serà per ordre d’arribada.

 

Esta activitat compta amb el patrocini de l’Associació Intermunicipal de Benassal, Catí, Culla i Ares del Maestrat baix la marca turística ‘Alt Maestrat Human Land’, i dels projectes de promoció gastronòmica ‘Castelló Ruta de Sabor’ i ‘Exquisit Mediterrani’ promoguts per la Diputació de Castelló i la Generalitat Valenciana, respectivament.

 

Pròximes activitats

L’alcalde de la població, Heredio Bellés, ha indicat que atés que este estiu serà «molt atípic i no es podran celebrar les festes patronals ni els actes més tradicionals», s’ha dissenyat una variada agenda cultural amb esdeveniments a l’aire lliure i control d’aforaments i distàncies per a garantir la seguretat sanitària dels assistents.

 

En este sentit, este municipi de l’Alt Maestrat oferirà, per als caps de setmana d’agost, un programa d’activitats que «servirà com a reclam i complementaran la rica oferta turística amb la que ja compta». A demés de les visites pel seu centre històric i castell, declarats Bé d’Interés Cultural en 2004.

 

El consistori ha organitzat una exposició de pintura de Tania Traver; també se celebrarà la primera edició de ‘la velà’, un espectacle que il·luminarà el poble amb més de 2.000 ciris i torxes; un tast de cerveses oferit per Castelló Beer Factory; a demés de la presentació del llibre ‘Un tresor del patrimoni cultural: la rogació a Sant Joan de Penyagolosa’ amb mostra dels cants tradicionals de la rogació en directe.

 

Com a colofó, el dia 29 d’agost, se celebrarà l’acte de proclamació de Culla com un de ‘Els Pobles més Bonics d’Espanya’ en el que s’espera comptar amb la presència d’autoritats provincials, autonòmiques i alcaldes de pobles pròxims que ja tenen esta distinció.

Últimes notícies

L’exdirector d’Emergències de la Generalitat es desmarca de la gestió de la dana mortal

Alberto Javier Martín Moratilla assegura al Congrés que el dia de la dana amb 230 morts no tenia competències operatives i defensa que va fer tot el que va poder amb els mitjans disponibles.

Castelló obri una nova ruta xàrter amb l’arribada de turistes d’Eslovàquia

L’aeroport de Castelló ha estrenat una operativa xàrter que connecta amb Bratislava durant quinze setmanes i que pot portar fins a 2.700 turistes eslovacs, mentre prepara una altra programació per a rebre 11.000 visitants austríacs entre 2027 i 2028.

Les empreses valencianes busquen reforçar el seu negoci a l’Àfrica amb una aliança amb el Marroc

Quasi 3.000 empreses valencianes exporten ja al Marroc, principal soci comercial en Àfrica, i institucions i empresariat han defensat una nova aliança industrial, tecnològica i logística per a guanyar competitivitat i obrir més negoci al continent africà.

Els hotelers d’Alacant esclaten contra el caos municipal durant les Fogueres

La patronal hotelera d’Alacant acusa l’Ajuntament de falta total de coordinació en neteja i seguretat durant les Fogueres, amb hotels quasi plens i greus problemes d’operativa diària.

La calor dispara els termòmetres fins als 39,6 °C i activa avisos per risc d’incendis

Les màximes han superat ja els 39 graus en municipis de Castelló i Alacant. Aemet, Sanitat i Emergències han activat avisos per calor extrema i risc alt d’incendis en gran part del territori.

Pacients i personal d’Urgències del General de València pateixen més de 30 graus per les obres

El sindicat CSIF denuncia que el triage d’Urgències del General de València, reubicat per les obres en un espai xicotet i obert, arriba a superar els 30 graus i reclama mesures addicionals de refrigeració. L’hospital recorda que és una ubicació provisional i que ja ha instal·lat dos equips portàtils de climatització.

66,8 milions per a reforçar els recursos extraordinaris dels col·legis valencians el curs 2026-2027

Educació ha aprovat 66,8 milions d’euros per al programa REMA el curs 2026-2027, amb 1.000 docents més en centres públics i 124 en concertats per a reforçar l’aprenentatge i reduir l’abandó escolar.

Els majors de la Residència de Ferroviaris de Sant Joan viuen la cremà amb la visita de Juanfran Pérez Llorca

La Residència de Ferroviaris de Sant Joan d’Alacant ha celebrat la cremà de la seua foguera amb la presència del president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, i de l’alcalde Santiago Román, en una iniciativa que acostava la festa als residents majors.