Cultura Festiva presenta la 10a edició del Carnestoltes de Russafa

Pere Fuset

Pere Fuset planteja una festa moderna i alineada a la consciència social del nostre temps | Ajuntament de València

 

El regidor de Cultura Festiva, Pere Fuset, ha presentat hui en roda de premsa la desena edició del Carnestoltes de Russafa, que se celebrarà el pròxim 15 de febrer a partir de les 17.00 hores amb el lema ‘X Diversitat X Memòria’. Participaran un total de 60 grups artístics i col·lectius socials de diferents països, 17 bandes de la coordinadora de societats musicals de València i 30 agrupacions de batukades i moviments socials, en una festa que per a Fuset «és un exemple d’integració, un espai lliure de violència de gènere, racisme, transfòbia, homofòbia i xenofòbia».

 

«És una festa amb unes importants arrels en la nostra ciutat i que al llarg d’estos anys s’ha anat recuperant amb força, particularment en el barri de Russafa», ha manifestat Fuset, qui ha explicat que l’objectiu és «cohesionar la pluralitat» i que conforma «una festa moderna i alineada a la consciència social del nostre temps». El regidor de Cultura Festiva ha posat en valor ‘la història del Carnestoltes de Russafa’, un esdeveniment que enguany complix deu anys però que «rememora la celebració d’un carnestoltes que ja en els segles XIX i XX era una de les principals festes de la ciutat»

 

L’edil ha recordat la implicació en l’organització del carnestoltes de l’associació civil Jarit i l’associació cultural SARIRI, al mateix temps que ha subratllat que «és una festa universal que té una expressió pròpia, autòctona i en clau local en la ciutat de València». Fuset ha mostrat la seua satisfacció per «la gran afluència de públic i participació de grups de població de diferent procedència fent del Carnestoltes de Russafa una activitat intercultural», un projecte que ha sigut beneficiari des de la primera convocatòria.

 

Programació

Este dissabte 8 de febrer, a partir de les 13.00 hores, el Parc Central acollirà ‘Las Llamadas’, que suposarà, segons Fuset, «la crida al Carnestoltes». En ella participaran Afro Gos, Kultrun, Maratukada, Rio Valencia, Raizes, Rebombori, Afroxé i Sambango. El pròxim 15 de febrer serà el torn de la desfilada del carnestoltes, amb eixida des del Parc Graner a les 17.00 hores. Des d’allí passaran per Filipines, Literat Azorín, Sueca, Dénia i Cuba, per a finalitzar el recorregut en Pintor Gisbert. D’esta manera, els valencians i les valencianes que vullguen conèixer la història d’una festa amb tanta tradició podran assistir a una exposició que s’ubicarà en el Centre Municipal de Joventut de Russafa, des del 8 de febrer al 29 de febrer.

 

També pots llegir…

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

València impulsa la recuperació dels seus ponts històrics i prioritza el de San José

L'Ajuntament de València aferma el pla de conservació dels cinc ponts històrics i concentra ara els treballs en el Pont de San José, on ja s'ha actuat en nou dels seus tretze arcs.

L’alberg i centre d’experiències mediterrànies de Tabarca reobri amb nova oferta sostenible

L'alberg i centre d'experiències mediterrànies de l'illa de Tabarca reobri després d'una renovació sostenible, amb tallers gastronòmics, rutes guiades i activitats astronòmiques per a desestacionalitzar el turisme en la Costa Blanca.

Awa Fam afronta la Copa de la Reina centrada en el València Basket malgrat la seua condició de possible número u del draft WNBA

Awa Fam, interior del València Basket i una de les grans favorites al número u del draft de la WNBA, afronta la Copa de la Reina centrada en ajudar al seu equip i no a millorar la seua posició en el sorteig estatunidenc.

La Comunitat Valenciana es consolida com a gran node logístic europeu amb el nou centre de JYSK a Almenara

La Generalitat destaca a la Comunitat Valenciana com a gran node logístic i industrial europeu gràcies a la inversió de 300 milions d'euros de JYSK en un macrocentre a Almenara, que generarà més de 250 ocupacions i reforçarà la xarxa de distribució a Espanya, Portugal i el Marroc.

L’alta velocitat Madrid-València reduïx la velocitat en un tram de Tarancón per problemes en la via

La línia d'alta velocitat Madrid-València manté limitada la velocitat en un tram de 163 metres a l'altura de Tarancón per problemes en el carril, amb impacte mínim en els temps de viatge, segons Adif.

Barcala anuncia una reunió al més alt nivell per a impulsar el tren a l’aeroport d’Alacant-Elx

Luis Barcala anuncia una reunió al més alt nivell en els pròxims dies per a abordar la connexió ferroviària de l'aeroport Alacant-Elx Miguel Hernández amb les ciutats d'Alacant i Elx i reduir el dèficit d'infraestructures.

Pérez Llorca garantix que els diputats del PP col·laboraran amb la Justícia per la gestió de la dana

Juanfran Pérez Llorca assegura que tots els diputats del PP continuaran acudint a les citacions judicials com a testimonis en la causa penal per la gestió de la dana del 29 d'octubre de 2024, en la qual està cridat a declarar Carlos Mazón.

Elx renova la seua tradició de palmes blanques per al Papa, la Casa Reial i altres autoritats

Elx presenta les seues palmes blanques artesanals per al Papa, la Casa Reial i diverses autoritats, reforçant una tradició que es manté des de la dècada de 1950.