Cultura Festiva presenta la 10a edició del Carnestoltes de Russafa

Pere Fuset

Pere Fuset planteja una festa moderna i alineada a la consciència social del nostre temps | Ajuntament de València

 

El regidor de Cultura Festiva, Pere Fuset, ha presentat hui en roda de premsa la desena edició del Carnestoltes de Russafa, que se celebrarà el pròxim 15 de febrer a partir de les 17.00 hores amb el lema ‘X Diversitat X Memòria’. Participaran un total de 60 grups artístics i col·lectius socials de diferents països, 17 bandes de la coordinadora de societats musicals de València i 30 agrupacions de batukades i moviments socials, en una festa que per a Fuset «és un exemple d’integració, un espai lliure de violència de gènere, racisme, transfòbia, homofòbia i xenofòbia».

 

«És una festa amb unes importants arrels en la nostra ciutat i que al llarg d’estos anys s’ha anat recuperant amb força, particularment en el barri de Russafa», ha manifestat Fuset, qui ha explicat que l’objectiu és «cohesionar la pluralitat» i que conforma «una festa moderna i alineada a la consciència social del nostre temps». El regidor de Cultura Festiva ha posat en valor ‘la història del Carnestoltes de Russafa’, un esdeveniment que enguany complix deu anys però que «rememora la celebració d’un carnestoltes que ja en els segles XIX i XX era una de les principals festes de la ciutat»

 

L’edil ha recordat la implicació en l’organització del carnestoltes de l’associació civil Jarit i l’associació cultural SARIRI, al mateix temps que ha subratllat que «és una festa universal que té una expressió pròpia, autòctona i en clau local en la ciutat de València». Fuset ha mostrat la seua satisfacció per «la gran afluència de públic i participació de grups de població de diferent procedència fent del Carnestoltes de Russafa una activitat intercultural», un projecte que ha sigut beneficiari des de la primera convocatòria.

 

Programació

Este dissabte 8 de febrer, a partir de les 13.00 hores, el Parc Central acollirà ‘Las Llamadas’, que suposarà, segons Fuset, «la crida al Carnestoltes». En ella participaran Afro Gos, Kultrun, Maratukada, Rio Valencia, Raizes, Rebombori, Afroxé i Sambango. El pròxim 15 de febrer serà el torn de la desfilada del carnestoltes, amb eixida des del Parc Graner a les 17.00 hores. Des d’allí passaran per Filipines, Literat Azorín, Sueca, Dénia i Cuba, per a finalitzar el recorregut en Pintor Gisbert. D’esta manera, els valencians i les valencianes que vullguen conèixer la història d’una festa amb tanta tradició podran assistir a una exposició que s’ubicarà en el Centre Municipal de Joventut de Russafa, des del 8 de febrer al 29 de febrer.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

El Levante començarà LaLiga amb dos desplaçaments i Betis i Barça com a primers rivals a Orriols

El Levante iniciarà LaLiga EA Sports 26-27 fora de casa contra l’Espanyol, encadenarà dos partits a domicili i estrenarà el Ciutat davant Betis i Barça. El derbi amb el València arribarà en gener a Orriols i es tancarà la Lliga contra el Celta.

L’Elx començarà la Lliga al camp del Deportivo, on va celebrar l’ascens fa un any

L’Elx iniciarà la Lliga 2026-27 al camp del Deportivo de La Coruña, escenari del seu ascens, i la tancarà al Martínez Valero davant el Racing de Santander.

El Valencia arrancarà la Lliga contra el Betis a Mestalla i s’acomiadarà de l’estadi davant l’Elx

El Valencia començarà la Lliga 2026-2027 a Mestalla contra el Betis el 15 o 16 d’agost i jugarà l’últim partit oficial a l’actual estadi davant l’Elx en la penúltima jornada, abans de tancar la competició a El Sadar.

El Villarreal començarà la Lliga 2026/27 a Santander i la tancarà a Sant Sebastià

El Villarreal ha conegut el seu calendari de Lliga 2026/27, amb un inici marcat per tres jornades seguides com a visitant per les obres a l’estadi de la Ceràmica i un tram inicial carregat de derbis i duels davant els grans.

Un incendi en una nau d’Aspe arrasa la instal·lació i crema una zona de muntanya pròxima

Els bombers del Consorci Provincial d’Alacant treballen per a apagar un incendi en una nau industrial d’Aspe que s’ha estès a una zona de muntanya pròxima i ha deixat la instal·lació molt afectada.

Mig milió d’euros valencians per a ajuda d’emergència a Veneçuela després dels terratrémols

La Generalitat ha posat en marxa un paquet extraordinari de 500.000 euros per a assistència bàsica a Veneçuela, a més de reforçar l’enviament d’equips de rescat i personal especialitzat des de la Comunitat Valenciana.

147 anys i mig de presó per als 14 acusats d’introduir cocaïna pel Port de València

L’Audiència de València ha condemnat 14 persones a 147 anys i mig de presó i multes de 784,6 milions d’euros per un alijo de cocaïna interceptat en un contenidor al Port de València en 2020, després que el TSJCV anul·lara una absolució prèvia i ordenara valorar els missatges de Sky ECC.

147 anys de presó per als 14 condemnats per introduir cocaïna al Port de València

L’Audiència de València ha condemnat 14 acusats a 147 anys i mig de presó i a multes que superen els 784 milions d’euros per un alijo de cocaïna interceptat en un contenidor al Port de València en 2020.