Cultura Festiva presenta la 10a edició del Carnestoltes de Russafa

Pere Fuset

Pere Fuset planteja una festa moderna i alineada a la consciència social del nostre temps | Ajuntament de València

 

El regidor de Cultura Festiva, Pere Fuset, ha presentat hui en roda de premsa la desena edició del Carnestoltes de Russafa, que se celebrarà el pròxim 15 de febrer a partir de les 17.00 hores amb el lema ‘X Diversitat X Memòria’. Participaran un total de 60 grups artístics i col·lectius socials de diferents països, 17 bandes de la coordinadora de societats musicals de València i 30 agrupacions de batukades i moviments socials, en una festa que per a Fuset «és un exemple d’integració, un espai lliure de violència de gènere, racisme, transfòbia, homofòbia i xenofòbia».

 

«És una festa amb unes importants arrels en la nostra ciutat i que al llarg d’estos anys s’ha anat recuperant amb força, particularment en el barri de Russafa», ha manifestat Fuset, qui ha explicat que l’objectiu és «cohesionar la pluralitat» i que conforma «una festa moderna i alineada a la consciència social del nostre temps». El regidor de Cultura Festiva ha posat en valor ‘la història del Carnestoltes de Russafa’, un esdeveniment que enguany complix deu anys però que «rememora la celebració d’un carnestoltes que ja en els segles XIX i XX era una de les principals festes de la ciutat»

 

L’edil ha recordat la implicació en l’organització del carnestoltes de l’associació civil Jarit i l’associació cultural SARIRI, al mateix temps que ha subratllat que «és una festa universal que té una expressió pròpia, autòctona i en clau local en la ciutat de València». Fuset ha mostrat la seua satisfacció per «la gran afluència de públic i participació de grups de població de diferent procedència fent del Carnestoltes de Russafa una activitat intercultural», un projecte que ha sigut beneficiari des de la primera convocatòria.

 

Programació

Este dissabte 8 de febrer, a partir de les 13.00 hores, el Parc Central acollirà ‘Las Llamadas’, que suposarà, segons Fuset, «la crida al Carnestoltes». En ella participaran Afro Gos, Kultrun, Maratukada, Rio Valencia, Raizes, Rebombori, Afroxé i Sambango. El pròxim 15 de febrer serà el torn de la desfilada del carnestoltes, amb eixida des del Parc Graner a les 17.00 hores. Des d’allí passaran per Filipines, Literat Azorín, Sueca, Dénia i Cuba, per a finalitzar el recorregut en Pintor Gisbert. D’esta manera, els valencians i les valencianes que vullguen conèixer la història d’una festa amb tanta tradició podran assistir a una exposició que s’ubicarà en el Centre Municipal de Joventut de Russafa, des del 8 de febrer al 29 de febrer.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Morant acusa el Consell de negar la realitat sobre l’Es-Alert i el retard en la DANA

Diana Morant critica que, quasi dos anys després de la DANA del 29 d’octubre de 2024, el Consell continue negant un retard en l’avís Es-Alert i, segons ella, sense assumir responsabilitats per les 231 víctimes mortals.

Mazón nega que el retard de l’Es-Alert estiga relacionat amb les víctimes de la DANA

La defensa de Carlos Mazón ha remés un escrit al jutjat en què rebutja que el retard en l’enviament de l’avís Es-Alert per la DANA de 2024 tinga relació causal amb les 231 víctimes mortals i demana a la jutgessa que concrete quins fets o indicis se li atribuïxen.

La Policia de Montanejos evita un possible incendi en trobar un bidó de gasolina al bosc

La Policia Local de Montanejos ha localitzat i retirat un bidó de gasolina ple en una zona forestal del terme, especialment sensible després del gran incendi de 2023. L’Ajuntament demana col·laboració ciutadana per a previndre nous focs i avisar davant qualsevol risc.

Muñoz acusa el PP d’usar les institucions per alimentar el racisme a Ceuta

El síndic del PSPV en Les Corts, José Muñoz, acusa el PP d’emprar la FEMP i altres institucions per calfar l’ambient i fomentar el racisme i l’odi a Ceuta, amb l’objectiu d’aconseguir el Govern d’Espanya.

El PP acusa el PSPV d’usar els incendis com a cortina de fum per la crisi de Ceuta

La portaveu adjunta del PP en Les Corts, Nieves Martínez, ha acusat el PSPV d’aprofitar els incendis forestals d’este estiu en la Comunitat Valenciana com a cortina de fum per a ocultar el que definix com un problema molt greu a Ceuta, i ha defensat la gestió i la coordinació institucional durant els focs.

El PSPV acusa el Consell d’insuficient davant els incendis i reclama més recursos reals

El PSPV-PSOE critica que les mesures anunciades per la Generalitat després dels incendis forestals són insuficients i reclama més finançament, transparència i compromís amb la reconstrucció real dels municipis afectats.

Vox vol que es trenquen els acords amb el Marroc si no reconeix la sobirania espanyola de Ceuta i Melilla

Vox ha registrat en Les Corts una iniciativa per exigir al Govern espanyol i a la UE que revisen o suspenguen els acords amb el Marroc si no reconeix la sobirania espanyola sobre Ceuta i Melilla, i reclama també mesures més dures en matèria migratòria.

Vox defensa la gestió dels incendis a la Comunitat Valenciana i acusa el PSPV de falta de lleialtat

El síndic de Vox en Les Corts, José María Llanos, assegura que s’ha actuat amb diligència en els incendis forestals d’estiu amb els mitjans disponibles i acusa el PSPV i el Govern central de falta de suport i de polititzar la gestió.