Cultura Festiva presenta la 10a edició del Carnestoltes de Russafa

Pere Fuset

Pere Fuset planteja una festa moderna i alineada a la consciència social del nostre temps | Ajuntament de València

 

El regidor de Cultura Festiva, Pere Fuset, ha presentat hui en roda de premsa la desena edició del Carnestoltes de Russafa, que se celebrarà el pròxim 15 de febrer a partir de les 17.00 hores amb el lema ‘X Diversitat X Memòria’. Participaran un total de 60 grups artístics i col·lectius socials de diferents països, 17 bandes de la coordinadora de societats musicals de València i 30 agrupacions de batukades i moviments socials, en una festa que per a Fuset «és un exemple d’integració, un espai lliure de violència de gènere, racisme, transfòbia, homofòbia i xenofòbia».

 

«És una festa amb unes importants arrels en la nostra ciutat i que al llarg d’estos anys s’ha anat recuperant amb força, particularment en el barri de Russafa», ha manifestat Fuset, qui ha explicat que l’objectiu és «cohesionar la pluralitat» i que conforma «una festa moderna i alineada a la consciència social del nostre temps». El regidor de Cultura Festiva ha posat en valor ‘la història del Carnestoltes de Russafa’, un esdeveniment que enguany complix deu anys però que «rememora la celebració d’un carnestoltes que ja en els segles XIX i XX era una de les principals festes de la ciutat»

 

L’edil ha recordat la implicació en l’organització del carnestoltes de l’associació civil Jarit i l’associació cultural SARIRI, al mateix temps que ha subratllat que «és una festa universal que té una expressió pròpia, autòctona i en clau local en la ciutat de València». Fuset ha mostrat la seua satisfacció per «la gran afluència de públic i participació de grups de població de diferent procedència fent del Carnestoltes de Russafa una activitat intercultural», un projecte que ha sigut beneficiari des de la primera convocatòria.

 

Programació

Este dissabte 8 de febrer, a partir de les 13.00 hores, el Parc Central acollirà ‘Las Llamadas’, que suposarà, segons Fuset, «la crida al Carnestoltes». En ella participaran Afro Gos, Kultrun, Maratukada, Rio Valencia, Raizes, Rebombori, Afroxé i Sambango. El pròxim 15 de febrer serà el torn de la desfilada del carnestoltes, amb eixida des del Parc Graner a les 17.00 hores. Des d’allí passaran per Filipines, Literat Azorín, Sueca, Dénia i Cuba, per a finalitzar el recorregut en Pintor Gisbert. D’esta manera, els valencians i les valencianes que vullguen conèixer la història d’una festa amb tanta tradició podran assistir a una exposició que s’ubicarà en el Centre Municipal de Joventut de Russafa, des del 8 de febrer al 29 de febrer.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Mor ofegada una persona que havia entrat a la mar de nit a Benicarló

Una persona ha mort a Benicarló després d’entrar a la mar de nit amb un grup, segons el Consorci Provincial de Bombers. Els servicis d’emergència han localitzat el cos a la costa, però no han pogut reanimar-la.

Avís groc per pluges intenses esta vesprada al litoral nord de Castelló

Aemet ha activat hui divendres l’avís groc al litoral nord de Castelló per pluges intenses que poden deixar fins a 30 l/m2 en una hora i 60 l/m2 en 12 hores, amb tempestes, granís i ratxes molt fortes de vent.

Baixen les temperatures i s’esperen ruixats al nord interior de la Comunitat Valenciana

Este divendres baixen les temperatures a la Comunitat Valenciana i es preveuen ruixats febles a l’interior nord, que de vesprada podrien arribar a la costa amb tronades localment fortes. L’oratge continuarà inestable dissabte, sobretot al terç nord, tant en terra com a la mar.

Els mitjans aeris reforcen l’extinció de l’incendi forestal entre Gàtova i Sogorb

Els mitjans aeris s’han incorporat de matinada a les tasques d’extinció de l’incendi declarat dijous entre Gàtova i Sogorb per la caiguda d’un raig, que manté la situació 1 del PEIF i ha obligat a tallar la CV-25 entre Altura i Olocau.

Un llamp provoca un incendi forestal entre Gàtova i Sogorb i obliga a activar el nivell 1 del PEIF

Més d’una desena de dotacions de bombers forestals han treballat esta vesprada en un incendi entre Gàtova i Sogorb provocat per un llamp, que ha obligat a activar la situació 1 del Pla Especial contra Incendis Forestals. Les autoritats han demanat extremar la precaució davant l’episodi de tempestes i la intensa activitat elèctrica a la Comunitat Valenciana.

Un incendi entre Gàtova i Sogorb obliga a activar la situació 1 del pla contra incendis

Més d’una desena de dotacions de bombers forestals treballen en un incendi entre Gàtova i Sogorb causat per un llamp, que ha motivat l’activació de la situació 1 del PEIF. El foc se situa a la Serra Calderona i ha forçat restriccions puntuals d’aigua potable a Gàtova.

Miramar i Pego freguen els 40 graus i se situen entre les màximes d’Espanya

Miramar, Pego i Sagunt han registrat este dijous algunes de les temperatures més altes d’Espanya, mentre les tronades han provocat desploms tèrmics de fins a 19,6 graus en punts de la Comunitat Valenciana.

El Valencia fitxa Pablo Maffeo cedit amb opció de compra per a dos temporades

El lateral dret Pablo Maffeo arriba al Valencia cedit per l’Olympiacos amb una opció de compra per a dos temporades, després de destacar al Mallorca i cobrir la vacant en el flanc dret defensiu.