Demanen que als pares que maltracten als seus animals se’ls denegue la custòdia dels fills

Violència sobre la infància i maltracte animal. Experts en protecció de menors demanen que els pares que maltracten als seus animals no tinguen la custòdia dels fills.

El Codi Civil espanyol estableix que quan una parella se separa, també cal protegir l’interés del menor i preveuen que és possible privar de la custòdia compartida al pare o mare que es trobe en un procediment penal per atemptar contra la vida, la integritat física o moral, la llibertat

Maltracte animal i violència psicològica

Ara, aquest escrit de CoPPA ha sol·licitat que l’article 92.7 del Codi Civil s’amplie i es denegue en els casos de supòsit maltracte animal. Psicòlegs assenyalen que els menors presencien”maltracte animal. Psicòlegs senyalen que els menors presèncienmaltracte animal pot suposar una forma de violència psicològica sobre la infància, que sofrirà angoixa, dolor, por, amb un impacte negatiu en el menor, segons ‘coppaprevencion’, i l’aparició de problemes com a baix rendiment escolar o bullying.

Què presenta l’escrit?

En l’escrit presentat indiquen que “estudis constaten també la coexistència del maltractament animal amb el maltractament infantil, sent el primer un senyal d’alarma del segon, i atribueixen una perillositat destacada a aquells perfils d’agressor que protagonitzen actes de maltractament animal en l’àmbit domèstic“.

Manifesten que aquesta esmena ha d’incloure’s amb motiu de la reforma del Codi Civil, en relació amb els animals i les implicacions de la convivència amb ells.

Des de la Coordinadora de Professionals per la Prevenció d’Abusos (CoPPA) han enviat un escrit als grups parlamentaris signat per nombrosos professionals de la salut mental, l’educació i el dret.

A més el jutge pot determinar a qui va la custòdia de l’animal

Este és un canvi legal que propiciarà que en els processos de divorci un jutge puga determinar la custòdia compartida del gos o el gat de la família entre les dos persones de l’exparella. Es tracta d’un problema cada vegada més freqüent avui dia en les separacions. Així mateix, els animals no seran considerats com a béns immobles en els processos d’embargament o desnonament, així que no podran ser retinguts ni separats dels seus amos.

Canvi legal

Per a aconseguir este canvi legal respecte a la consideració dels animals com a éssers sintients, la Comissió de Justícia, amb competència legislativa plena, ha aprovat la modificació del Codi Civil, la Llei Hipotecària i la Llei d’Enjudiciament Criminal. Han estat 22 vots a favor i 14 en contra, els de PP i Vox.

PNB

En la seua tramitació s’ha aprovat una esmena del PNB que al·ludeix al maltractament de la mascota com una causa perquè els jutges neguen la custòdia compartida dels fills en una separació. “No procedirà la guarda conjunta” dels fills en un divorci quan s’aprecie “l’existència de maltractaments a animals, o l’amenaça de causar-los, com a mitjà per a controlar o victimitzar a qualsevol d’estes persones”, siguen els fills o l’altre membre de la parella. Això implica traslladar-ho a la llei com un cas de possible violència vicària, per la qual es fa mal a l’animal com a mètode de coacció o intimidació a una persona.

Sistema coercitiu

Nombrosos estudis demostren que el maltractament a animals, i l’amenaça de maltractar-los, especialment els de companyia, formen part d’un sistema coercitiu, i que este tipus d’agressió és utilitzada per agressors com a tàctica per a intimidar, controlar i fer sofrir a menors i persones en situació de vulnerabilitat, especialment en el context familiar“, justifica el PNB.

I continua en la seua explicació: “El maltractament animal i l’amenaça de maltractar a animals és també una eina per a assegurar el silenci de les víctimes humanes sobre altres abusos que sofreixen o que han presenciat, o fins i tot per a dificultar que les víctimes fugen“.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Diversos accidents col·lapsen l’operació retorne de Setmana Santa en les carreteres valencianes

Diversos accidents i l'intens flux de vehicles en l'operació retorn de Setmana Santa provoquen més de 50 quilòmetres de retencions en les principals carreteres de la Comunitat Valenciana.

Detingut a Polop un fugitiu moldau buscat per tràfic de drogues

La Guàrdia Civil ha arrestat a Polop a un fugitiu moldau de 30 anys, buscat amb una orde internacional de detenció i penes de fins a 15 anys per delictes de tràfic de drogues.

El PSPV acusa el Consell d’ocultar un informe clau sobre la presa de Buseo en la comissió de la dana

El PSPV denuncia que el Consell es nega a entregar a la comissió d'investigació de la dana d'octubre de 2024 un informe clau sobre la gestió en la presa de Buseo, on el desbordament va causar set víctimes mortals.

El Arrels, equip nascut després de la dana, conquesta la València Cup Girls en els penals

El Arrels, format per jugadores de zones afectades per la dana, s'imposa a la UE L Alcudia en la final sub19 de la València Cup Girls, en una edicion amb rècord internacional de participacion.

Guido Rodríguez firma el seu primer doblet en LaLiga encara que el València cau davant el Celta

Guido Rodríguez va marcar els seus dos primers gols amb el València i va firmar el seu primer doblet en LaLiga, però l'equip va perdre 2-3 enfront del Celta a Mestalla.

Pérez Llorca destaca que l’atur de març en la Comunitat Valenciana és el més baix des de 2008

L'atur registrat en la Comunitat Valenciana cau al març fins al seu nivell més baix des de setembre de 2008, amb descensos en tots els sectors i una millora destacada en dones i jóvens.

Gandia decreta tres dies de dol oficial per la mort del poeta Josep Piera

L'Ajuntament de Gandia ha declarat tres dies de dol oficial per la mort del poeta i escriptor valencià Josep Piera, fill predilecte de la ciutat. Les banderes onejaran a mitja asta i s'ha organitzat un comiat cívic en el Palau Ducal dels Borja.

L’atur baixa al març en la Comunitat Valenciana i se situa en 288.162 persones

L'atur registrat en la Comunitat Valenciana va baixar al març en 2.467 persones, un 0,85% menys que al febrer, i encadena un fort descens interanual de 19.440 aturats.