Demanen que als pares que maltracten als seus animals se’ls denegue la custòdia dels fills

Violència sobre la infància i maltracte animal. Experts en protecció de menors demanen que els pares que maltracten als seus animals no tinguen la custòdia dels fills.

El Codi Civil espanyol estableix que quan una parella se separa, també cal protegir l’interés del menor i preveuen que és possible privar de la custòdia compartida al pare o mare que es trobe en un procediment penal per atemptar contra la vida, la integritat física o moral, la llibertat

Maltracte animal i violència psicològica

Ara, aquest escrit de CoPPA ha sol·licitat que l’article 92.7 del Codi Civil s’amplie i es denegue en els casos de supòsit maltracte animal. Psicòlegs assenyalen que els menors presencien”maltracte animal. Psicòlegs senyalen que els menors presèncienmaltracte animal pot suposar una forma de violència psicològica sobre la infància, que sofrirà angoixa, dolor, por, amb un impacte negatiu en el menor, segons ‘coppaprevencion’, i l’aparició de problemes com a baix rendiment escolar o bullying.

Què presenta l’escrit?

En l’escrit presentat indiquen que “estudis constaten també la coexistència del maltractament animal amb el maltractament infantil, sent el primer un senyal d’alarma del segon, i atribueixen una perillositat destacada a aquells perfils d’agressor que protagonitzen actes de maltractament animal en l’àmbit domèstic“.

Manifesten que aquesta esmena ha d’incloure’s amb motiu de la reforma del Codi Civil, en relació amb els animals i les implicacions de la convivència amb ells.

Des de la Coordinadora de Professionals per la Prevenció d’Abusos (CoPPA) han enviat un escrit als grups parlamentaris signat per nombrosos professionals de la salut mental, l’educació i el dret.

A més el jutge pot determinar a qui va la custòdia de l’animal

Este és un canvi legal que propiciarà que en els processos de divorci un jutge puga determinar la custòdia compartida del gos o el gat de la família entre les dos persones de l’exparella. Es tracta d’un problema cada vegada més freqüent avui dia en les separacions. Així mateix, els animals no seran considerats com a béns immobles en els processos d’embargament o desnonament, així que no podran ser retinguts ni separats dels seus amos.

Canvi legal

Per a aconseguir este canvi legal respecte a la consideració dels animals com a éssers sintients, la Comissió de Justícia, amb competència legislativa plena, ha aprovat la modificació del Codi Civil, la Llei Hipotecària i la Llei d’Enjudiciament Criminal. Han estat 22 vots a favor i 14 en contra, els de PP i Vox.

PNB

En la seua tramitació s’ha aprovat una esmena del PNB que al·ludeix al maltractament de la mascota com una causa perquè els jutges neguen la custòdia compartida dels fills en una separació. “No procedirà la guarda conjunta” dels fills en un divorci quan s’aprecie “l’existència de maltractaments a animals, o l’amenaça de causar-los, com a mitjà per a controlar o victimitzar a qualsevol d’estes persones”, siguen els fills o l’altre membre de la parella. Això implica traslladar-ho a la llei com un cas de possible violència vicària, per la qual es fa mal a l’animal com a mètode de coacció o intimidació a una persona.

Sistema coercitiu

Nombrosos estudis demostren que el maltractament a animals, i l’amenaça de maltractar-los, especialment els de companyia, formen part d’un sistema coercitiu, i que este tipus d’agressió és utilitzada per agressors com a tàctica per a intimidar, controlar i fer sofrir a menors i persones en situació de vulnerabilitat, especialment en el context familiar“, justifica el PNB.

I continua en la seua explicació: “El maltractament animal i l’amenaça de maltractar a animals és també una eina per a assegurar el silenci de les víctimes humanes sobre altres abusos que sofreixen o que han presenciat, o fins i tot per a dificultar que les víctimes fugen“.

Últimes notícies

Pérez Llorca critica al PSPV per voler portar a la Fiscalia la gestió sanitària de la immigració

Juanfran Pérez Llorca acusa el PSPV de recórrer a la via judicial per no guanyar en les urnes després de la denúncia socialista davant la Fiscalia per la gestió sanitària de persones immigrants.

Muñoz exigix a Pérez Llorca que deixe d’atacar al professorat i s’assega a negociar

El síndic del PSPV en Les Corts reclama a Juanfran Pérez Llorca que abandone la confrontació amb els docents i participe directament en la negociació de la vaga indefinida.

El PSPV porta a la Fiscalia una circular de Sanitat per boicotejar la regularització de migrants

El PSPV presenta una denúncia davant la Fiscalia contra una circular de la Conselleria de Sanitat que, segons el partit, boicoteja el procés de regularització de migrants impulsat pel Govern.

Els taxistes convoquen una altra manifestació el divendres i advertixen de nous escarnis a València

Les set organitzacions del taxi de València convoquen per a este divendres una marxa lenta i una concentració davant la Conselleria d'Infraestructures i anuncien un calendari d'escarnis si no es regula l'activitat dels VTC.

Mompó confia a repetir acords amb l’oposició per a aprovar els pressupostos de 2026

Vicent Mompó assegura que ja ha iniciat contactes amb l'oposició per als pressupostos de 2026 i confia a reeditar el consens aconseguit en els comptes de 2024 i 2025.

Pérez Llorca apel·la al sentit comú en la negociació amb els docents en vaga

Pérez Llorca defén que l'única condició del Consell en la negociació per la vaga indefinida del professorat és aplicar el sentit comú i despolititzar les aules.

L’acta arbitral arreplega els insults de Eder Sarabia després del Betis-Elx

L'acta del col·legiat Isidro Díaz de Mera arreplega greus insults de Eder Sarabia a l'equip arbitral després de la derrota de l'Elx davant el Betis per 2-1 a Sevilla.

Brugué culmina el seu retorn després d’operació de genoll amb el seu primer gol en Primera

Roger Brugué firma de cap el 2-3 a Vigo davant el Celta, el seu primer gol en Primera Divisió, pocs dies després de reaparéixer després d'una operació de genoll i en un triomf clau per a la permanència del Llevant.