Denuncien que 20 malalts de Covid-19 estan aïllats per paravents de fusta en l’UCI del General de València

 

Satse ha denunciat davant d’Inspecció de Treball la situació de l’UCI Covid del Consorci Hospital General de València, en la que la «falta» d’habitacions d’aïllament per a pacients «fa que els treballadors no tinguen separació dels pacients amb coronavirus, cosa que contravé els criteris tècnics de l’Institut Nacional de Salut i Higiene en el Treball INSHT».

 

El sindicat d’infermeria ha explicat en un comunicat que l’UCI Covid de l’Hospital General esta dividida en dos sales, UCI Covid 1 i UCI Covid 2. Cada una d’elles compta amb cinc habitacions envidrades per a aïllar als pacients Covid-19, i 10 pacients més estan en obert amb una separació entre llits de 2,4 metres i sense cap envidrament, únicament separats per paravents de fusta.

 

La majoria dels pacients estan amb tubs i produïxen aerosols, «el que fa impossible la contenció i separació d’ambients, considerant-se tota la sala, inclòs el control d’infermeria, contaminat». El control d’infermeria, en el que els professionals monitoren les constants vitals dels pacients, «està a escassos tres metres dels llits sense envidrament i amb ventilació i depuració i renovació d’aire deficients, el que augmentaria els riscos de contagis dels professionals per la producció d’aerosols per part dels pacients», ha advertit.

 

Un altre «problema» d’esta UCI, que el Sindicat d’Infermeria també ha reflectit en la seua denúncia a Inspecció de Treball, és que compta amb una ràtio d’una infermera per cada 2,6 pacients, quan les recomanacions del Ministeri de Sanitat són d’una infermera per cada 1,6 pacients.

Últimes notícies

L’incendi d’El Saler arrasa 48 hectàrees però no entra al nucli urbà

L’incendi forestal declarat a El Saler ha cremat 48 hectàrees i continua sense control, però no ha entrat al nucli urbà, evacuat de manera preventiva junt amb diversos càmpings.

Tunde deixa el Levante i fitxa pel West Brom per tres milions

El Levante ha venut l’extrem Kareem Tunde, de 21 anys i format en la pedrera granota, al West Bromwich Albion per una quantitat pròxima als tres milions d’euros.

Oriol Rey ressalta el canvi d’actitud del Llevant després del 3-0 contra l’Espanyol

El centrecampista del Llevant Oriol Rey ha posat en valor el canvi d’actitud de l’equip després del 3-0 encaixat davant l’Espanyol i ha destacat la unió del vestuari en el seu partit número cent com a granota.

Racing i Elx es juguen tres punts vitals en la lluita per la salvació

Racing de Santander i Elx, tots dos amb només un punt, obrin divendres la tercera jornada de LALIGA en un duel directe per la permanència a El Sardinero, on l’equip il·licità no ha puntuat mai en Primera.

El Villarreal busca a Mendizorrotza el primer triomf de Lliga contra un Alabés invicte

El Villarreal visita este divendres Mendizorrotza per a aconseguir la primera victòria del curs davant un Alabés que encara no ha perdut i que ha començat LaLiga amb quatre punts.

Anselmi aposta per la constància de l’Elx abans de visitar El Sardinero

Martín Anselmi assegura que no es preocupa per victòries o derrotes en este inici de LALIGA, sinó per mantindre la idea de joc i la constància de l’Elx abans de visitar el Racing de Santander a El Sardinero.

Íñigo Pérez busca a Vitòria la seua primera victòria amb el Vila-real

Íñigo Pérez afronta la visita del Vila-real a Mendizorrotza amb el repte d’estrenar-se amb triomf en Lliga, després de dos empats a domicili i amb tota la plantilla disponible.

Ordenen evacuar El Saler pel ràpid avanç del foc a la Devesa

L’Ajuntament de València ha ordenat des del Cecopal evacuar el poble d’El Saler per l’avenç de l’incendi declarat a la Gola de Pujol, dins de la Devesa.