12.9 C
València
Diumenge, 25 gener, 2026

El departament valencià en el que no es podran reunir grups de 10 persones en la fase 1

Ana Barceló, consellera de Sanitat Universal i Salut Pública

Ana Barceló en una imatge d’arxiu   | EFE

 

La consellera de Sanitat Universal i Salut Pública, Ana Barceló, ha afirmat este dimecres, en roda de premsa telemàtica, que la Generalitat demanarà al Ministeri de Sanitat que els 14 departaments de salut valencians que continuen en la fase 0 passen a la fase 1.

 

En eixa compareixença, ha assegurat que ho farà, però amb algunes limitacions: que no s’aplique la mesura que permet celebrar actes i espectacles a l’aire lliure amb un aforament màxim de 200 persones en tot el territori valencià, ni la que permet que els grups de fins a 10 persones es reunisquen, tot i que esta última només es prohibiria en un departament.

 

La consellera ha volgut esperar-se a contactar amb els alcaldes de les localitats que conformen eixe departament per a traslladar-los la proposta abans de fer públic de quin departament es tracta. Finalment, la Conselleria ha informat en un comunicat que es tracta del departament de la Ribera.

 

Barceló ha explicat que reclamen que esta mesura es pospose en el cas d’este departament «per la seua singularitat». Esta restricció es mantindrà en funció de l’evolució de la situació i afectarà a tots els llocs de reunió, siguen en cases o en terrasses.

Últimes notícies

Educació activa el protocol d’acompanyament emocional després de l’assassinat d’un menor a Sueca

La Generalitat ha activat el dispositiu de suport psicològic en el centre del menor de 13 anys assassinat a Sueca. La Guàrdia Civil investiga el crim després de la confessió d'un home de 48 anys.

El PSPV es persona en la causa per la manipulació d’àudios de la DANA

El PSPV-PSOE ha anunciat la seua personació com a acusació popular en la investigació sobre l'obtenció i possible manipulació d'un àudio entre AEMET i el 112 durant la DANA d'octubre de 2024.

Quasi mitja plantilla de l’Elx ja ha marcat en la Lliga

En 21 jornades, 12 jugadors de l'Elx han vist porta. El repartiment de gols, amb aportacions des de totes les línies, reduïx la dependència d'un només nou.

Luís Castro impulsa al Llevant i rellança a Pablo Martínez, Matturro i Losada

El Llevant ha sumat set punts en quatre jornades amb el tècnic portugués, que ha reposicionat a Pablo Martínez i ha donat protagonisme a Matturro i Losada. Uns altres com Etta Eyong, Carlos Álvarez i Arriaga busquen la seua millor versió.

El València encadena dos triomfs en Lliga huit mesos després

El València ha enllaçat dos victòries de lliga després de véncer a l'Espanyol (3-2) i al Getafe (0-1). Amb 23 punts i tres dates sense perdre, ha eixit del descens.

Juan Foyth patix trencament del tendó d’Aquil·les i serà operat

El central del Vila-real es va retirar davant el Reial Madrid i les proves van confirmar el trencament del tendó d'Aquil·les esquerre. Serà operat i el club no dona terminis.

Un home s’entrega a Sueca i confessa l’assassinat d’un menor de 13 anys

La Guàrdia Civil investiga l'assassinat d'un menor de 13 anys a Sueca després del lliurament i confessió d'un home de 48 anys. L'Ajuntament decreta dos dies de dol.

Furtat alerta d’una situació crítica i del desaprofitament de talent mèdic

La presidenta del Col·legi de Metges de València descriu una situació crítica: agressions a l'alça, pressió assistencial i fugida de professionals. Demana inversió, un estatut propi i aprofitar l'experiència sènior.