14.1 C
València
Dimarts, 24 febrer, 2026

El departament valencià en el que no es podran reunir grups de 10 persones en la fase 1

Ana Barceló, consellera de Sanitat Universal i Salut Pública

Ana Barceló en una imatge d’arxiu   | EFE

 

La consellera de Sanitat Universal i Salut Pública, Ana Barceló, ha afirmat este dimecres, en roda de premsa telemàtica, que la Generalitat demanarà al Ministeri de Sanitat que els 14 departaments de salut valencians que continuen en la fase 0 passen a la fase 1.

 

En eixa compareixença, ha assegurat que ho farà, però amb algunes limitacions: que no s’aplique la mesura que permet celebrar actes i espectacles a l’aire lliure amb un aforament màxim de 200 persones en tot el territori valencià, ni la que permet que els grups de fins a 10 persones es reunisquen, tot i que esta última només es prohibiria en un departament.

 

La consellera ha volgut esperar-se a contactar amb els alcaldes de les localitats que conformen eixe departament per a traslladar-los la proposta abans de fer públic de quin departament es tracta. Finalment, la Conselleria ha informat en un comunicat que es tracta del departament de la Ribera.

 

Barceló ha explicat que reclamen que esta mesura es pospose en el cas d’este departament «per la seua singularitat». Esta restricció es mantindrà en funció de l’evolució de la situació i afectarà a tots els llocs de reunió, siguen en cases o en terrasses.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Els bombers de València superen 1.100 servicis per vent en menys de dos mesos

El Consorci ha atés 1.110 actuacions per ratxes i objectes desplaçats en un període molt curt, quasi el triple de la mitjana anual. La cadena de huit borrasques ha forçat reforços operatius.

Rescatats quinze migrants d’una pastera a cinc quilòmetres de la costa alacantina

Salvament Marítim ha rescatat a quinze hòmens que viatjaven en una pastera a uns cinc quilòmetres d'Arenals del Sol. Van arribar al port d'Alacant i van ser atesos per Creu Roja.

Una bandera ucraïnesa de 100 metres recorre Alacant en el quart aniversari de la guerra

Una bandera d'Ucraïna de 100 metres ha encapçalat una marxa pacífica a Alacant, amb lectura de manifest i lemes contra l'oblit. La província concentra el 17% de la diàspora a Espanya.

La Generalitat amplia al 20% l’aval de vivenda i eleva a 30 milions el programa de l’IVF

El Consell reforça el programa de l'IVF fins a 30 milions i eleva l'aval al 20% perquè jóvens de 18 a 45 anys accedisquen a finançament del 100% en la seua primera vivenda. La nova convocatòria amplia el preu màxim a 311.000 € i flexibilitza l'edat en municipis afectats per la dana.

La jutgessa de la DANA centra en les víctimes 60 de les 109 pàgines del seu escrit contra Mazón

La instructora remet al TSJCV una exposició raonada sobre la gestió de la DANA i dedica 60 de 109 pàgines a relatar pel seu nom a 230 víctimes. Enlletgix les 'informacions falses' que van sumar morts inexistents i assenyala que un altre cas en estudi podria elevar el balanç a 231.

Pérez Llorca considera que PPCV i Mazón ja van assumir responsabilitats per la DANA

El president ha expressat un profund respecte per les víctimes i ha defés que el PPCV i Carlos Mazón ja van assumir la seua responsabilitat política. També ha evitat valorar les investigacions judicials i ha recordat les mesures adoptades després del temporal.

El PP evita pronunciar-se sobre la petició al TSJCV per a investigar a Carlos Mazón

El síndic popular Fernando Pastor ha reiterat que el partit no comenta decisions judicials. Ha evitat parlar de demanar l'acta a Carlos Mazón fins que es pronuncie el TSJCV.

Dimarts amb sol i lleuger ascens tèrmic en la Comunitat Valenciana

Dimarts amb cels poc nuvolosos o buidats i temperatures en lleuger ascens o sense canvis en la Comunitat Valenciana. Hi haurà boires i bancs de boira en el litoral.