20 C
València
Dimecres, 5 novembre, 2025

El departament valencià en el que no es podran reunir grups de 10 persones en la fase 1

Ana Barceló, consellera de Sanitat Universal i Salut Pública

Ana Barceló en una imatge d’arxiu   | EFE

 

La consellera de Sanitat Universal i Salut Pública, Ana Barceló, ha afirmat este dimecres, en roda de premsa telemàtica, que la Generalitat demanarà al Ministeri de Sanitat que els 14 departaments de salut valencians que continuen en la fase 0 passen a la fase 1.

 

En eixa compareixença, ha assegurat que ho farà, però amb algunes limitacions: que no s’aplique la mesura que permet celebrar actes i espectacles a l’aire lliure amb un aforament màxim de 200 persones en tot el territori valencià, ni la que permet que els grups de fins a 10 persones es reunisquen, tot i que esta última només es prohibiria en un departament.

 

La consellera ha volgut esperar-se a contactar amb els alcaldes de les localitats que conformen eixe departament per a traslladar-los la proposta abans de fer públic de quin departament es tracta. Finalment, la Conselleria ha informat en un comunicat que es tracta del departament de la Ribera.

 

Barceló ha explicat que reclamen que esta mesura es pospose en el cas d’este departament «per la seua singularitat». Esta restricció es mantindrà en funció de l’evolució de la situació i afectarà a tots els llocs de reunió, siguen en cases o en terrasses.

Últimes notícies

Víctima de la DANA a València la definix com a ‘catàstrofe política’ i demana responsabilitats

Una afectada per la DANA en la V30 ha sostingut davant la comissió del Congrés que la tragèdia no va ser natural, sinó política, i ha reclamat depurar responsabilitats.

Cardona, Parell i Ayoze tornen a l’onze davant un Pafos amb David Luiz en la saga

Sergi Cardona, Dani Parejo i Ayoze Pérez tornen a l'onze del Vila-real per a la quarta jornada de la Lliga de Campions. El Pafos alinea a David Luiz com a líder de la seua defensa.

Cardona, Parell i Ayoze tornen a l’onze del Vila-real davant un Pafos amb David Luiz en la saga

El Vila-real introduïx canvis respecte a l'últim partit de Lliga: tornen Cardona, Parell i Ayoze. El Pafos alinea a David Luiz com a cap de la seua defensa.

Carlos Mazón demana comparéixer en la comissió de la DANA en Les Corts

Carlos Mazón ha sol·licitat intervindre l'11 de novembre en la comissió d'investigació de la DANA en Les Corts per a detallar l'actuació de la Generalitat. La seua oferta contrasta amb la negativa anunciada per membres del Govern central a acudir.

La Fiscalia demana presó per a dos exediles pel cas dels endolls a Benidorm

La Fiscalia sol·licita 6,5 anys de presó i 15,5 d'inhabilitació per a dos exconcejales i altres sis persones per presumptes contractacions irregulars a Benidorm. El juí, amb set sessions i fins a 32 declaracions, comença el 6 de novembre.

Els turoperadors britànics, preocupats per una possible pujada d’impostos al Regne Unit

Turoperadors i aerolínies han alertat en la WTM de Londres de possibles efectes en l'activitat turística si es confirma la pujada d'impostos al Regne Unit. Valoren l'absència de taxa turística en la Comunitat Valenciana i el model de col·laboració públic-privada.

Diana Morant assegura que els valencians no volen un nou pacte PP i Vox

La líder del PSPV-PSOE ha rebutjat que PP i Vox tanquen un acord per a rellevar a Carlos Mazón i ha reclamat eleccions. Ha exigit veu per a les víctimes de la dana.

Adjudiquen per 64,9 milions una parcel·la de 381.804 metres quadrats en Parc Sagunt II

Espais Econòmics Empresarials ha adjudicat la parcel·la IN-1 C a Alveston ITG per 64.906.707 euros. El sòl es destinarà a usos industrials i logístics.